Hyvä päätös

Vapautuneena

Erosin ev.lut. kirkosta koska en halua kuulua siihen rasistiseen ääriliikkeeseen.

32

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gytinji

      Itse erosin ev.lut kirkosta jo 5 vuotta sitten, se oli minun vastaus jatkuviin veronkorotuksiin. Se oli yksi tapa tinkiä rahan kulutuksessa, enää ei tarvitse maksaa kirkollisveroa vaikka se ei ole kuin muutaman kympin vuodessa, ehkä 20-25 euroa mutta silläkin rahalla ostaa ruokaa pariksi kolmeksi päiväksi.

      Sitäkin ihmettelen miksi jotkut miespapit vastustaa naispappeutta, jos minä olisin miespappi niin iloiten ja himoiten ottaisin vastaan naispapit, sakastissa tai viinikellarissa olisi kiva tutustua mitä on naispapin kaavun alla :)

    • EnMaksa

      Vain idiootit maksaa kirkollisveroa

      • työntänyt

        ...ja työntää löylykauhan perseeseen


    • EnOleTyhmä

      Jos vuosiansiot esim 40000/ euroa vuosi niin maksat Jyväskylässä kirkollisveroa lähes 500 euroa vuodessa.
      Kannattaako maksaa? ITSE EN MAKSA!

      • jumalaarmahtaa

        No elä maksa...mummot ja papat maksaa sunnuntaisin käyvät kuluttamassa kirkon penkkiä ja veisaavat virsiä noinkohan tuosta hyvästä pääsee vihreille niityille kun happi loppuu ja pierettää


      • LopullinenRatkaisu

        No sitten finaalisi jälkeen kuiteskin maksat tai perijäsi rahoistasi maksavat montusta, johon sinut laitetaan, aika paljon maksavatkin. No voivat tietty tuhkasi ilmaiseksi sirotella vaikka Tourujokeenkin...


      • TiedänParemmin

        Älä jauha poika paskaa.
        Mun isä kuoli jpari vuotta sitten ja ei kuulunu kirkkoon.
        Ihan saman hinnan perilliset maksoi "montusta", kuin kirkollisveron maksajat


      • MontaLajiaMonttua

        Mustankorkea on halpa paikka, kotitalouksilta eivät veloita, hautausfirmat joutuvat maksamaan painon mukaan.


    • ahmedAhnein

      Liity Keuruun seurakuntaan. Täältä on rasismi kaukana. Oikeastaan täällä on jo islamilainen seurakunta tekosistaan päätellen.

    • Renttunen

      Kaikki uskonlahkot, myös evlut-kirkko, ovat ääriliikkeitä. Niissä uskotaan olemattomiin ja harrastetaan henkistä rasismia.Mm. jäsenkirja raamatussa uhataan jos jonkinlaisilla kadotuksilla ja helveteillä mikäli et tunnusta meitä.
      Ilman muuta mukaan ääriliikesaartoon jos sellainen tulee.

    • Pakkokirkostaeronnut

      Srk:n Henki&Elämä-lehdestä päätellen Jyväskylän seurakunta harrastaa löylykauhaa perseeseen ahkerasti...!

    • eroaheti

      Miksi elättää loista, pappia, turhaakin turhempaa paskiaista? Tulemme toimeen aivan hyvin ilman noita loisia. Meillä on varmasti paljon parempia rahanmenoja kuin ylläpitää typeriä kirkkoja, piispoja ja muita turhakkeita. Eroa kirkosta jos sinulla on vähänkin älli tallella!

      • sielulähtee

        Nykyään ei ole pakko hautajaisia pitää minusta kun henki lähtee ei pidetä mitään poltetaan ja tuhkat viskataan järveen yksi vaatimus on että jengi menee kaljalle sen jälkeen.....


    • MunRahojaEtteVie

      Jos tienaa 40000 vuodessa ja tekee töitä 45v maksat kirkollisveroa yhteensä noin 22 5000 euroa.
      Luulis et tyhmemmälläkin ihmisellä olis noille euroille parempaa käyttöö

      • hbjkhklh

        ...esim työntää 22 500 euron arvoinen löylykauha perseeseen


    • Allunhuomaan

      Viime aikoina on pakolaisongelmassa alkanut näkyä positiivisiakin piirteitä. Mediatietojen mukaan vokeissa on esiintynyt useita itsemurhatapauksia.

      • hallelujaavaan

        Teepä sinäkin palvelus hanki köyttä ja pistä ittes sen jatkoksi roikkumaan tulen katsomaan kuinka sätkit naama sinisenä ennen ku happi loppuu


      • Allunhuomaan
        hallelujaavaan kirjoitti:

        Teepä sinäkin palvelus hanki köyttä ja pistä ittes sen jatkoksi roikkumaan tulen katsomaan kuinka sätkit naama sinisenä ennen ku happi loppuu

        No mitäpä minä, kantasuomalainen, runsaasti veroja yhteiskunnalle maksava, useita henkilöitä työllistävä yrittäjä sellaista tekemään. Toivon vain että osa maksanistani veroeuroista hyödyttäisi ahkerien työntekijöideni perheitä eikä joutilaita maahan hyökänneitä karkureita.


      • Allunhuomaan

        Meillä työehtosopimukset on aina poltettu yhteistuumin tuhkaksi. Yrityksessäni maksetaan aina henkilökunnalle mahdollisimman suuri osuus tuotosta. Aina se on ollut toistaiseksi selkeästi sopimuksia parempi. Uskon näin myös jatkuvan.
        Meillä ainoa liitto johon kuulutaan on muutamilla avioliitto.


      • pallojalassa

        Hahaa tyhmiä on ne jotka nykyään naimisiin menee ei se elämä paremmaksi muutu tuuri käy niin saa silmät korvat täyteen velkaa ja hullun narsisti ukon/akan kaupan päälle eli elinikäinen tuomio


      • debuh
        pallojalassa kirjoitti:

        Hahaa tyhmiä on ne jotka nykyään naimisiin menee ei se elämä paremmaksi muutu tuuri käy niin saa silmät korvat täyteen velkaa ja hullun narsisti ukon/akan kaupan päälle eli elinikäinen tuomio

        Ei se ihan noinkaan aina mene, joskus kannattaa mennäkin naimisiin, varsinkin jos toinen osapuoli on höveli ja rikas, erotilanteessa voi saada puolet omaisuudesta.


    • Vaihtokalujavain

      Onhan se selvää että edustamassasi kolmannen luokan kansanosassa yleensäkin parisuhteen muodostaminen on lähinnä eläinten tasolla. Hyvä avioliittohan on älykkäiden ihmisten laji. Siksihän esim. Pupuhuhdassa se edustaa vain muutamaa promillea perheyhteisöistä.

      • eienääikinä

        Kerran olen naimisissa toista kertaa ei tule samaa paskaa arjen pyöritystä mee töihin tuu kotiin passaa ukko ja penskat siivoa pese pyykkiä ja sitten sitä pääseekin nukkumaan ei edes naiminen kiinnosta tuon urakan jälkeen.....


      • Valintakysymyksiä
        eienääikinä kirjoitti:

        Kerran olen naimisissa toista kertaa ei tule samaa paskaa arjen pyöritystä mee töihin tuu kotiin passaa ukko ja penskat siivoa pese pyykkiä ja sitten sitä pääseekin nukkumaan ei edes naiminen kiinnosta tuon urakan jälkeen.....

        Ilmeinen nk. pakkoavioliitto? Eihän naisen tarvitse välttämättä työssä käydä ja pyykit noutaa pesulan auto, siivoojasta saa kotitalousvähennystäkin. Naisen tulee valita mies joka tekee sen mahdolliseksi.
        Tietysti naisenkin tulee kyseisessä parisuhteessa olla jonkintasoinen sekä koulutukseltaan että älykkyydeltään, eihä menestyvä mies viitsi mitään justiinaa elättää.
        Toki sama kaava voi toimia myös toisinpäin, mikä estää menestyvää uranaista valitsemaan parisuhteen jossa mies hoitaa arjen rutiinit ja hän rahoituksen.


    • PanenKovaa

      Mitä järkeä kyntää samaa koloa kymmeniä vuosia, kun voi vatkata joka viikonloppu eri mirkkua

      • Innostuitko

        Me muut emme ole nähneet hänen fallostaan, joten onnittelemme sinua!


    • Hullu-Markku.Jr.69

      Mulla on 27 cm molo. Kiinnostaako emäntiä?

    • vapaaksiKirkosta

      Muistakaa erota joulukuussa. säästät ensivuoden verot. Itse tein sen 2012 ja hyvin on mennyt sen jälkeen.

      • Vapaaksimuijasta

        Minä ehdotin eukolle että erottais Joulukuussa niin kuin ehdotit, mutta ei se suostunut. Odottaa minun perintöjä kun sen omat on jo juotu.


    • HäsHädIt

      Pitkään sinnittelin jäsenenä, kun näytti jotain rippusia menevän oman paikkakunnan lapsille ja vanhoillekin. Mutta nyt riitti. Jos kirkko toimii niin kuin alkukirkko, piilottelee ja kätkee ja välttelee virkavaltaa, niin hankkikoon rahansakin kuten alkukirkko.

    • Tunnustaaa

      Hyvä päätös. Kirkolla on miljardiomaisuus. Pärjää hienosti ilman rahojasi.

      Ja saako kirkon jäsenyydellä paikan paratiisiin? Ei saa, sanovat sen itsekin :)

    • UskonHerraan

      Suomen valtionkirkkohan on vain yksi lahko muiden joukossa. Maksakoot aktiivit kulunsa. Minä kuulun iltakenon veikkaajien seurakuntaan ja maksan jäsenmaksuni Oy Veikkaus- yhtiölle.
      Ei sieltäkään mitään takaisin saa, mutta jakavat rahaa hyvään tarkoitukseen, toisin kuin valtionkirkko.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe