Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

EI APUA KUOLEMAA TEKEVÄLLE PAH.PIDELLY HANHELLE

sulkolle.töitä

Kas kummaa., Muiden hanhien silmän ympärykset eivät enää olleet kirkkaan keltaiet, vaan kuin oranssit. Mitähän oli suihkuteltu.

Kuolemaa tekevä hanhi oli vetelänpuoleisena kasana.Ei syönyt , kun heitin eteen leivänpaloja. Kun muut linnut aiheuttivat vähän liikehdintää, yritti lähteä alemmas. Ei pysty nousemaan enää jaloilleen eli ei pääse edes juomaan.

Siellä oli puistotyöntekijä haravoimassa: ei tiennyt mitään eikä ymmärtänyt mitään. Puhui ihan tuubaa. -puistomestarin mainitsi. Pitäisi sille soittaa.

Kun klo oli paljon ja virka-aika menossa umpeen, poikkesin kirjaston vahtimestarilta kysymään, voisiko otta puhelun ko.henkilölle. - No surkeeta tuubaa tuli.

Tulin kotiin ja soitin kaupungin keskukseen: e vastannut puistotyönjohtaja eikä eläinlääkäri, puheluni jäi linjoille.

Nyt soitan AP:hen tuskin heitä kiinnostaa.

39

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vien.asian.loppuun

      Valonpilkahdus.
      Joskus neljän jälkeen ko.hanhi piti jo päätä pystyssä. Nuoripari lähti saareen laikukas siippa jäi pitämään seuraa. Sitten viiden aikoihin laikukas meni lätäkköön. Eihän naaraansa yksin rannalle jäänyt, vaan sai heivautettua itsensä myös lätäkköön.
      Ensimmäiseksi joi. Sitten ihan sujuvan näköisest ui siippansa perään. Saarestakin lähtivät innolla joukkoon. Menivät porukalla pihlajan alle. Ko.naaras ei ollut enää ihan läsähtänut, vaan kaula pystyssä. Ja ainakin voi juoda. Ja on pulskassa kunnossa.


      P.S. puistovastaavalle. En pysty siitä vaan latelemaan päivämääriä. Olen saattanut kirjoittaa virheellisesti viikonpäivän, pvm:n tai klo:n ajan. Mutta ei se muuta sitä, etteikö kirjoittamiani asioita olisi tapahtunut.


      Minä en "toimi ohjeiden mukaan", vaan järkeni ja moraalini mukaan.

      • siinä.olis

        Niin edellisenä yönä valvotettuna eli rättiväsyneenä näin, että siipisulat oli leikattu. Mutta olin jo edellisinä päivinä ihmetelyt hanhien ja ankkojen ja muidenkin lintujen hermostuneisuutta ja pelokkuutta ruokintatilanteissa, jotka olivat sekasortoisia.

        Olin ihmetellyt mitä niille nuorille hanhillekin oli tapahtunut.

        Siis puiston hoitajalle pvm.: lauantaina 24.9.2019 huomasin siipien katkaisun.


    • hirviöolioia

      Mitähän lätäkölle kuuluu Onko pahoinpidey kuollut? On vammautetu lisää? Kai siellä nupistaan pimeät on taskulampun valossa pimeyden töitään tehneet. -Uusia uhreja.

    • semmosta.sakkia

      Vanhempi naaras on huonossa jamassa. Aamulla ei pystynyt nousemaan saareen. Päivällä oli päässyt lätäkön päässä olevaan ruokakatokseen. (Tyhjä vati.) Ei syö.

      Siippansa ruskealäiskänen on aivan huolissaan, stressaantunut. Kaikkien hanhien elämä pyörii tämän huonokuntoisen ympärillä. -Niillä on paha olla.

      Olisi aikaisempien hellarikaavojen mukaista, että kun ihmisillekin sattuu tällaista: yksi tulee kipeäksi, ei saa edes apua ja muut joutuvat olemaan huolissaan.

      On pitänyt järkätä hanhillekin niin, että ihmiset voivat vahingoniloisesti käydä seuraamassa. -Ja jotkut päässyt omin käsin aiheuttamaan tämän.

      • että.semmoisia.ovat

        PITÄÄ NÄYTTÄÄ LAPSILLE, PAKOTTAA LAPSI KATSOMAAN. Kuuluu tähän kaavaan.

        Kyllä siellä jouduin vierestä seuraamaan , kun vaaleaa kituvaa läjää näytetiin lapselle: katso tuo on hanhi.

        Joskus kesemmällä, kun mikroaallotus oli tavanomasta, äiti vei lapsen aidan viereen: katso, tuo on ankka. Siinä ankka aallotuksen kohteena sätki, nytki, piehataroi yhtenä pöllyävänä höyhen kasana.

        On siellä lätäköllä lintuja näytetty lapsille tavallisissa tilanteissakin, MUTTA myös kiuaamisen kohteina ollessaan.

        (Huomaan nämä asiat, koska Aulangolla jouduin näkemään tätä paljon ja myös lapsen sietokyvyn ylittävissä tilanteissa. Ihan. esim. tyyliin: lapsi huutaa jo mummulle: mummu. mä en kestä katsella, kun Ainolle tehdään tota, anna mun mennä pois. Mummu ei päästänyt, vaan piti paikoillaan ja pakotti katsomaan.)


      • että.semmoinen.olet
        että.semmoisia.ovat kirjoitti:

        PITÄÄ NÄYTTÄÄ LAPSILLE, PAKOTTAA LAPSI KATSOMAAN. Kuuluu tähän kaavaan.

        Kyllä siellä jouduin vierestä seuraamaan , kun vaaleaa kituvaa läjää näytetiin lapselle: katso tuo on hanhi.

        Joskus kesemmällä, kun mikroaallotus oli tavanomasta, äiti vei lapsen aidan viereen: katso, tuo on ankka. Siinä ankka aallotuksen kohteena sätki, nytki, piehataroi yhtenä pöllyävänä höyhen kasana.

        On siellä lätäköllä lintuja näytetty lapsille tavallisissa tilanteissakin, MUTTA myös kiuaamisen kohteina ollessaan.

        (Huomaan nämä asiat, koska Aulangolla jouduin näkemään tätä paljon ja myös lapsen sietokyvyn ylittävissä tilanteissa. Ihan. esim. tyyliin: lapsi huutaa jo mummulle: mummu. mä en kestä katsella, kun Ainolle tehdään tota, anna mun mennä pois. Mummu ei päästänyt, vaan piti paikoillaan ja pakotti katsomaan.)

        Älä paskaa jauha. Aulangolla ikinä tommosta tapahtunut. Siellä muut rääkänny lintuja kun sinä.


    • kusipäät

      LÄTÄKÖN PAHOINPIDELTY HANHI MAKAA NYT KUOLLEENA SAAREN TAKANA. -ÄKKIÄ NÄYTTÄMÄÄN LAPSILLE.

    • huolestunutoon

      Miksi et ota yhteyttä lamille
      Leila V:lle.
      Sano että hakee hanhet pois.
      Eikä tarvitse ensi kesänä tuoda
      niitä enään rääkättäväksi.
      Eikö tuosta voisi jo tehdä ilmoituksen johonkin oikeutta eläimille järjestöön.

      • syötän.ja.seuraan

        Kun hanhet ja ankat on viety pois, kirjoitan asiasta raportin. Sen jälkeen hoidan asian virallisia teitä. -Tässä on mukana muitakin tahoja kuin Leila L. Vastuukysymykset pitää selvittää Riihimäen kaupunginkin sisällä. Sitä vaadin.

        Ei ole kiirettä. Harkitsen huolellisesti. -Uusi kaup.johtaja tulee viemään huomion.-Saatan siirtää alkuvuoteen.

        Joku mummu ei voi ruveta määräilemään itsenäistä elinkeinonharjoittajaa, jne. Tai antamaan RMK:lle määräyksiä. Saati sitten lahkolle.


      • syöty.ja.seurattu
        syötän.ja.seuraan kirjoitti:

        Kun hanhet ja ankat on viety pois, kirjoitan asiasta raportin. Sen jälkeen hoidan asian virallisia teitä. -Tässä on mukana muitakin tahoja kuin Leila L. Vastuukysymykset pitää selvittää Riihimäen kaupunginkin sisällä. Sitä vaadin.

        Ei ole kiirettä. Harkitsen huolellisesti. -Uusi kaup.johtaja tulee viemään huomion.-Saatan siirtää alkuvuoteen.

        Joku mummu ei voi ruveta määräilemään itsenäistä elinkeinonharjoittajaa, jne. Tai antamaan RMK:lle määräyksiä. Saati sitten lahkolle.

        Mummut kumoon ja ylämummuun. Oiskohan muitakin pakkomielteitä? Onhan joutsenilla ja ankoilla pitkät kaulat, hm hm...


      • mm.eläinsuojelija

        Selvennys: kirjoitan koko lätäkköhommasta raportin. -Onhan noita ketjuja pohjaksi.

        ELÄINSUOJELU on tämän "pakkomielteen" nimi.


      • mm.ihmissuojelija

        Suojelisit meitä ihan tavallisia immeisiä lopettamalla noi hörhöilyt. Ei sitä sairauttaan pidä koko mailmalle toitottaa.


    • huolestunutoon

      Eikö hanhien vastuu henkilö ole
      Leila V eikä Leila L.
      Kaupungilla ei ole mitään tekemistä hanhien kanssa.
      Ovat antaneet suostumuksen vain hanhien tuonnille.
      Vastuu on Leilalla.

      • voit.lopettaa

        Kaupungin työntekijä, joka tuli asian takia lammelle, sanoi nimeksi Leila Land. Se, mitä ihmiset ovat kertoneet hanhien varsinaisesta hoitopaikasta: maatila, jossa ei maatilatoimintaa. Kurssi ja leiritoimintaa, mm. rippikoululeirejä. Kehitysvammaisia hoidetaan. Paljon erilaisia eläimiä. Sopii siihen, mitä netissä Leila Landin toiminnasta kerrotaan. Siltä pohjalta toimin.- Miksi et ilmoita koko nimeä?

        En rupea ratkomaan asiaa jonkun nimimerkin kanssa suoli24:ssä.

        KUTEN JO ILMOITIN, HOIDAN ASIAN VIRALLISIA TEITÄ.

        Taidat olla trolli, joka yrittää sotkea asiaa.


    • hiljaisuusalkoi

      Kirjoitan tämän vielä sitten vaikenen. Nämä kaksi leilaa kuuluvat samaan yritykseen.
      Leila Land Tmi.
      Kun otat yhteyttä uuteen kaupunginjohtajaan. Voisitko ehdottaa, että lammikko
      täytettäisiin. Voisivat kaavoittaa alueen uudestaan, asuinrakennus käyttöön.
      Riihimäellä kerran harrastetaan muutenkin tätä täydennysrakentamista.
      Tuhotaan aitoa luontoa urakalla. Mitä sitä keinotekoista lätäkköä
      pitää keskellä kaupunkia.
      Niin ei tarvitse tuoda hanhia ja ankkoja kiusattavaksi.

      • jatketaan

        Kiitos asiatiedosta. Minä joudun olemaan varuillani ihmisten suhteen: kertovatko tietoja vai "tietoja".
        Hoidan tämän asian mahdollisimman puhtaasti eläisuojeluasiana. En ehdottele uusia käyttöjä maa-aloille. -Kyllähän nyt enimmäkseen lätäkkö-suihkulähdepuistoja on ilman vangittuja eläimiä.

        Kiitos tiedoista. Ovat saattaneet tunteetkin olla aitoja.

        Sinä kun tiedät/tunnet Leila V:n, ota sinä yhteyttä. Käske lukea nämä ketjut ja hakea sitten lintunsa pois.


      • sarkaa.riittää

        Kiitos vielä vinkistä. Netistähän löytyy.
        Löytyi Leila Vilppula. Ja seuraava artikkeli:

        yle.fi/uutiset/3-6837655

        Siitä näkee, että paikan pulmat on tiedetty pitkään. Silti vaan tuotu lintuja. Onko tämä Leila Vilppula määrännyt linnut nälkäkuurille??? Kolmena aamuna kahteen vatiin täytettä. Vadit olleet tyhjinä yleensä jo ip:llä ja linnut jo myöhemmn illalla nälissään.

        Nythän tiedän, kenelle leipälaskun lähetän.

        Jos ei itse ole hellari, niin kuin kyllä luulen, kunnes toisin todistetaan, ei tiedä tämän lahkon eläinrääkkäyksistä.

        Luulisi, että kuitenkin lukutaitoinen. Paitsi jos suoli24 on syntiä ja siten kielletty.


      • käy.äkkiä

        Kirjoitin viestin,että linkki toimi tältä sivulta vielä äsken. -MUTTA kun Googlaat osoitteen, pääset lukemaan artikkelin. Peräisin Kotimaa 18.9.2013.


      • onneksi.muista.jotakin

        Eipä löydy sivua enää!!!


      • AntakaaVaanTodisteita

        Googlaa: Leila Vilppula Lammi. Sieltä löytyy otsikko: Ankkojen poikaset onnistuivat välttämään varisten ja harakoiden nokat... Klikkaa tätä, niin pääset artikkeliin.--OTIN KOPION. Jos tämäkn linkki häviää, kopioin sen tänne.


      • maclude
        AntakaaVaanTodisteita kirjoitti:

        Googlaa: Leila Vilppula Lammi. Sieltä löytyy otsikko: Ankkojen poikaset onnistuivat välttämään varisten ja harakoiden nokat... Klikkaa tätä, niin pääset artikkeliin.--OTIN KOPION. Jos tämäkn linkki häviää, kopioin sen tänne.

        Etkö nyt saatanan kahjo ymmärrä että menet jo ihan oikeesti laittomuuden puolelle.


      • kerropa.tarkemmin

        Siis yritän antaa ihmisille linkin/osoitteen lehtiartikkeliin, johon tätä Leila Vilppulaa on haastateltu. Siitä käy ilmi,että omistaa hanhet ja ankat. Ja että pulmia on ollut lätäköllä.
        Minulle on annettu väärää tietoa, kun olen kesällä kysynyt, kuka vastaa lätäkön linnuista. On vastattu, että puisto-osasto. Nyt kun siellä tämä yksi kituen kuoli, yritin ilmoittaa asiasta. Syntyi jo ihan vitsi siitä, että kukaan ei vastaa mistään.
        -Ja nyt on kerrottu ,että niin olisikin. -Annettiin ensin henkilön nimi, jonka nimissä firma on. Sitten vasta selvisi, että siellä on Leila Vilppula niminen ihminen joka näitä lintuja lainailee/vuokrailee. -Olen joutunut käyttämään nettiä tietojen hankintaan.
        OLEN ILMOITTANUT HOITAVANI ASIAN VIRALLISIA TEITÄ.
        -Olen kirjotellut lätäkön tapahtumista huolestuneena. Toivonut saavani täyspäisiltä riksulaisilta apua. -Olen saanut vain hellareita kimppuuni.

        Ehkä pitää kysyä lainopillista neuvoa, miten tässä kuuluisi edetä.

        ETTÄ MITÄHÄN IHMEEN LAITTOMUUTTA TÄSSÄ ON. Nimittäin minun kohdallani.


    • tämän.verran

      Kopioin nyt koko artikkelin. Onkohan se laitonta? Taidan jättää muutaman lauseen pois, niin vain referoin. Se ei ainakaan ole laitonta.

      Kotimaa 18.9.2013

      ANKKOJEN POIKASET ONNISTUIVAT VÄLTTÄMÄÄN VARISTEN JA HARAKOIDEN NOKAT

      Ankkalammessa kaikki on hyvin. Kun Riihimäen keskuspuiston ankkalampeen tuotiin alkukesästä kaksi hanhea ja kolme ankkaa, sieltä lähtee syksyn pakkasilla talvehtimaan 13 ankkaa. Kesä meni hyvin , sillä normaalisti varikset, harakat ja ihmiset verottavat poikuetta.

      ----------

      Viime vuonnakin tulivat poikaset, mutta haimme ne silloin pois kun siellä syntyi ihmisten muiden lintujen aiheuttamia tuhoja, kertoo Leila Vilppula Leila Landista Hämeenlinnan Lammilta.

      ---------

      Keskuspuiston saneeraustyö rauhoitti ihmisten määrää ja kulkemista puistossa, joten linnut saivat olla enemmän omissa oloissaan. Sen ansiosta ankat saattoivatkin maailmalle kymmenkunta poikasta.------

      -------------

      Syksyllä lammesta löytyy kyllä ihmisten heittämiä pulloja ja tölkkejä,----

      ------

      Linnut viihtyvät lammessa pakkasten saapumiseen saakka, sitten ne matkaavat kotiin Lammille.

      IHMISET VUOKRAAVAT LINTUJA PIHALLEEN.

      Leila Landista Lammilta lähtee joka kevätkesä runsaasti lintuja eri paikkoihin.

      • olkaapahyvä

        Aarnion lammella hanhetkin laulaa, kyssäkurkku persiissä pauhaa, riksun mamma samaa jauhaa. Kaikki hyvin.


      • jepetijep

        Tuli hiljasta. Kyssäkurkku näemmä tehoaa.


    • yhtään.asiaa.en.peru

      Kaiken maailman törkeyksiä kirjoittelevat kuvittelevat olevansa fiksuja.

      Joku törkymies, demariko HML:sta vai mikä, syytti minua, että olen pahempi kuin MV -lehden ylläpitäjä Ilja (joku). Ajattelin kunnianloukkasilmoituksen poliisille, mutta en enää löydä sitä viestiä.

      Pääsisköhän Karin kanssa samaan selliin? Onko sekavankiloita

    • saaramariaynjevi

      Näin tänään eräällä Vihdin kunnan pellolla satapäisen valkoposkihankilauman, jäin ihmettelemään koska oli ensimmäinen noin iso muuttolauma. Siinäpä silmäiltiin toinentoisiamme rauhassa, onneksi ei ollut liikennettä juuri sillä hetkellä paljoa, vaikka kai ne on liikenteeseen tottuneet.
      Söpön näköinen kaukaa katsottuna.

    • voisiko_liittyä_asiaan

      Minä olen käynyt koko kesän kusemassa ainakin muutaman kerran viikossa niiden hanhien päälle. Tulevat pyytämään ruokaa mutta saavatkin uljaan kultaisen suihkun :)

      • mummurikollinen

        Voisitko kertoa nimesi? Itse asiassa kesällä kävi useamman kerran niin, että ruokintapaikalla aidan takaa tuli aamulla niin vahva virtsanhaju, että piti vaihtaa paikkaa. Siellä on varmaan käyneet muutkin kuin sinä.


      • ruiskuttelija
        mummurikollinen kirjoitti:

        Voisitko kertoa nimesi? Itse asiassa kesällä kävi useamman kerran niin, että ruokintapaikalla aidan takaa tuli aamulla niin vahva virtsanhaju, että piti vaihtaa paikkaa. Siellä on varmaan käyneet muutkin kuin sinä.

        Nimeni on Sami Sulkko.


    • mikä.tauti

      Minkähän mielisairauden oire olisi havaita, että hanhea runnottu, tekee kituen kuolemaa, viisi päivää. Yrittää hommata apua. Vaikka sitten lopettamiseen. -Vaikea saada ketään edes poistamaan kuollutta, ettei lajitovereiden tarvitse pysytell vieressä, kärsimässä.

      Kun nyt kun psykiatria on niin hallussa, niin kerro dg.

    • hyvähyvähyvä

      hyvä, ampuisivat kaikki niin päästään susta eroon...........................

      • kai.poliisikin.tietää

        Minusta pääsee eroon ampumala minut. Kun tekee sen DEW:.llä. ei jää todisteita.Siellähän Valtakadulla on tarkka-ampuja.


      • mielen.vika
        kai.poliisikin.tietää kirjoitti:

        Minusta pääsee eroon ampumala minut. Kun tekee sen DEW:.llä. ei jää todisteita.Siellähän Valtakadulla on tarkka-ampuja.

        Mee ny oikeesti jo hoitoon.. ärsyttää lukee tätä sun paskaa täällä joka päivä..


      • kuuluu.vainooni

        Kuka pakottaa lukemaan. -Minua pakottaa itsesuojeluosasto yrittämään hengissä selviytymistä. On semmoinen lajityypillinen ominaisuus ihmisessä.

        Ei liity rikosta - tulee poliisi, vaikka en tee itsaria enkä kuole luonnollisesti.


      • gs.kuolema

        siis poliisi sanomaan


    • avovankila

      Tässä kuvausta Riksunkeskeisestä lastenkasvatuspaikasta. -Ei uhme,että on Sulkkoa pitänyt varoitella siitä. minne on tullut.

      • avohörhö

        Ja sinähän et tiedä mitään lasten kasvatuksesta. Omia vainoharhoja olet kasvattanut ja onnistunut kyllä mainiosti.


    • niitääänestäkää

      Roskasakki saakoon edustajansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe