paino pituus suhde

satenkaari-lehmä

eli mitkä on teän mielestä näille pituuksille hyvä paino,jos henkilö joka ois sen mittanen ois 15-20 vuotias.

145 cm
150 cm
155 cm
160 cm
165 cm
170 cm
175 cm
180 cm

täs mun mielipide:
145 cm / 29 kg
150 cm / 32 kg
155 cm / 35 kg
160 cm / 38 kg
165 cm / 41 kg
170 cm / 44 kg
175 cm / 47 kg
180 cm / 50 kg

7

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lintu95

      50 kg olisi hyvä paino 155 senttiselle. Olen pahoillani, mutta listasi on huolestuttava. Ethän suunnittele laihduttamista turhaan?

      • satenkaari-lehmä

        kyllä mä suunnittelen laihduttamista mutta en turhaa. ei mua läskimpää ookkaa, oon hirveä kasa lehmän sontaa.. oon siis 170 cm ja painan melkee 50 kg!! äske punnittittin nii tarkalleen painan 48.6 kg eli pitäs melkee 5 kg laihuttaa et oisin ton mun listan mukanen.


      • Lintu95

        Tuo lista ei kyllä ole painoindeksien tai minkään muunkaan tieteellisesti pätevän mukainen. Kuinka vanha olet? Ei nuoren pidä laihduttaa, jos kasvat vielä, vahingoitat vain itseäsi. Olet niin pitkä että painoindeksisi on vain 16, mikä tarkoittaa alipainoa. Painoindeksin mukaan voisit painaa ihan huoletta yli 60 kg, vasta oikeastaan yli 75 kg olisi ylipainoa.
        Jos sinulla on ongelmia minäkuvan ja /itsetunnon kanssa, kannattaa puhua vanhemmille/terkkarille/ jollekin muulle luotettavalle/ asiantuntijalle. Älä jää yksin hautomaan epäterveitä ajatuksia.
        Tsemppiä!


      • satenkaari-lehmä

        oon 15 vuotias ja hyi kamala en ikinö haluis painaa 60 kg! siis painoin jotai puol vuot sit jotai 57 kg nii hyi hyi ja hyi entiselle minulle! ja on ihanaa ku luut tulee aina vaa enemmään ja enemmän näkyviin


      • Lintu95

        Se, että luut tulee näkyviin, ei ole tervettä. Puoli vuotta sitten olit oikeasti normaalipainoinen. Suosittelen lopettamaan laihduttamisen, 15 vuotias on vielä keskeneräinen ja voit vahingoittaa itseäsi. Media antaa väärän kuvan "ihanteellisesta" kropasta. Opettele hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, älä kiduta itseäsi. Voin sanoa että rasvakudosta kertyy teini-iässä ihan luonnostaankin, siitä tulee aikuisen muodot. Kauniinpaa on, jos on vähän muodokkaampi kuin luuranko.
        Jos laihtuu liikaa, iho kärsii, hiukset alkaa lähteä, kynnet muuttuu heikoiksi ja jopa sinisiksi, lihakset katoaa kun keho yrittää saada ravintoa ja ihminen tulee heikoksi ja luut haurastuu. Muutenkin voit pyörtyillä jos olet aliravittu. Jos olet tyttö, kuukautiset loppuu. Jos ei tule kuukautisia, kohdun limakalvo ei uusiudu vaan kasvaa liikaa, mistä voi huonossa tuurissa syntyä syöpä.
        Puhu oikeasti jollekulle, puheesi ovat huolestuttavia.


      • Lintu95
        Lintu95 kirjoitti:

        Se, että luut tulee näkyviin, ei ole tervettä. Puoli vuotta sitten olit oikeasti normaalipainoinen. Suosittelen lopettamaan laihduttamisen, 15 vuotias on vielä keskeneräinen ja voit vahingoittaa itseäsi. Media antaa väärän kuvan "ihanteellisesta" kropasta. Opettele hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, älä kiduta itseäsi. Voin sanoa että rasvakudosta kertyy teini-iässä ihan luonnostaankin, siitä tulee aikuisen muodot. Kauniinpaa on, jos on vähän muodokkaampi kuin luuranko.
        Jos laihtuu liikaa, iho kärsii, hiukset alkaa lähteä, kynnet muuttuu heikoiksi ja jopa sinisiksi, lihakset katoaa kun keho yrittää saada ravintoa ja ihminen tulee heikoksi ja luut haurastuu. Muutenkin voit pyörtyillä jos olet aliravittu. Jos olet tyttö, kuukautiset loppuu. Jos ei tule kuukautisia, kohdun limakalvo ei uusiudu vaan kasvaa liikaa, mistä voi huonossa tuurissa syntyä syöpä.
        Puhu oikeasti jollekulle, puheesi ovat huolestuttavia.

        Ja jos liikaa laihtuu niin myös sydän pettää. Älä halua olla sairas ja heikko luuranko.


    • 87587

      Sellasen kaavan olen oppinut et oma pituus-110=se paino mikä on sulle hyvä. Oon aika samoilla linjoilla ton kaavan kans

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe