Kun lähdet UUTTA Volvoa ostamaan, lue tämä (V/S 90

Kolme_Volvoa_uutena

Ota huolenpitosopimus Volvo:n pikkuvikojen takia, ne eivät ole hävinneet todennäköisesti uusistakaan Volvoista..



Tutustuin kolmesti uutena hankkimieni Volvojen alustojen mekaniikan kestävyyteen:

- 2002 mallinen S60 (ajetut kilometrit 0-64 000). Tähän auton vaihdettiin takuuseen 40 000 km jälkeen neljästi takaiskarit ja kerran takana olava kallistuksen vakain. Korjaamokäyntejä 6 kpl alustan takia (autonhinta oli 252 000mk)

- 2005 S60 2.5T Summum Aut (ajetut kilometrit 0-84 000). Valitsin tähän uutena taakse Nivomat-tasonsäädön => iskarit ja takaapään kilkeet kestivät, mutta etupäähän vaihdettiin takuuseen (huoltosopim.) piiriin menneet alustan kilkkeitä.

Korjaamokäyntejä 4 kpl alustan takia (auton hinta oli 51 000€)

-2010 V70 2.4d Summun Aut. (ajetut kilometrit 0-69 000). Ostin taakse jälkeen Nivomatit ja kuinka ollakkaan 35000 km kohdalla alustasta alkoi edestä kuulumaan kolinaa hidastetöyssyjen ym kohdalla. Etupään kilkkeitä vaihdettiin korjaamolla kahdesti ja kolinat palasivat tuokion päästä takaisin, lopulta renkaiden kausivaihdon yhteydessä vika selvisi 42 000 km ajetun Volvon raidetanko oli loppu. Korjaamokäyntejä 3 kpl alustan takia. (auton hinta 53 000€)

Loppuyhteenveto: Ajetut kilometrit yhteensä KOLMELLA VOLVOLLA 207 000 km (vuosina 2002-2013) ja alaustanosia vaihdetiin / korjattiin merkkihuollossa (huoltosopimuksen piikkin) 13 korjaamokäynnillä. Omaa raha ei kulunut, mutta jatkuvat alustan kitinät..kolahtelut...natinat söivät "miestä niin", että tammikuusta 2014 olen ajanut nyt muun merkkisellä autolla.

Onko muilla (minulla ei ollut edes vetokoukkuja Volvoissani) vastaavia kokemuksia Volvojen alustojen "kolinoista"???

46

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luotto_menee

      Itselläni on mielikuva, että vastaavat ongelmat eivät ole niin kovinkaan harvinaisia merkistä riippumatta.

      Eri foorumeita lukiessa ei lopulta uskaltaisi nykyään ostaa mitään autoa, sillä niissä kaikissa on ties mitä ongelmallisuuksia ja nykyinen autojen tietokoneistuminen ja elektroniikan mieletön määrä autoissa ei lupaa niille hyvää ikääntymistä.

      Tokihan varsinaisten laajasti tunnetujen tyypivikojen tietäminen auttaa skippaamaan ko. automerkit tai mallit ja koneet tai vaihteistot.

      Muuan foorumilla henkilö kertoi käytettynä ostamansa 5-sarjalaisen BMW E61 lukemattomista ongelmista joista suuri osa elektronikkaongelmia, jotka olivat estäneet edes käynnistämästä autoa lukemattomia kertoja. Melkoisia kirouksia ja ko. auto uutena on melkoisne tyyris ns. premium-laite.

      Takuuajan jälkeiselle omistajalle kalliiksi tuleva ja samalla erityisen turhauttava vaunu, jos ongelmayksilö osuu kohdalle. Takuuaikanakin lukemattomat korjamokäynnit ja ajan polttaminen on turhauttavaa.

      Sitten on hyvä laskea paljonko maksaa extraa huolenpitosopimuksesta ja paljonko sen piikkiin tehdyt korjaukset olisivat muutoin maksaneet. Osa on potentiaalisti mahdollista saada myös valmistajan tuotevastuun piikkiin.

    • onseubee

      No volvo fani ei valita pikku vioista, vaan maksaa mukisematta laskun!

      • vitunvvvvvvvvvvvvvxc

        20000e koneen vaihto edullista hihnat viturallaa.


    • E220_CDI

      Pre-facelift S60:sta samaa kokemusta kuin aloittajalla, paitsi että iskarien sijasta alustassa kolisi joka huollossa joku nivel tai vakaajan pystytanko, kunnes alle 100.000 ajettu Volvo lähti vaihtoon tilanpuutteen vuoksi.

      Sen seuraajaksi tullut facelift S80 on ollut selvästi kestävämpi. Alusta meni tehtaan paketissa 140.000 km ennen kuin alatukivarren puslat antoivat periksi. Sitten Nivomaticit vähän ennen kahtasataa ja nyt 240.000 kohdalla etutolppien yläpään laakerien tukikumit. Se tässä ärsyttää, että etuveto-Volvot on suunniteltu vain tuotannon ehdoilla huolto täysin unohtaen, minkä vuoksi huolto- ja korjauskustannukset ovat tarpeettoman suuret, koska työtä on aina paljon.

    • weetuskaliini

      Koiranluut edessä kesti 50 000 km, sen enempää en autolla ajanut. 2002 mallin S60. muita vikoja ei ollut tänä aikana.

    • 23423

      Itsellä -02 V70 ja 1000e korjaukset tuli juuri katsastukssta. Kaasuläppäkotelo 600e (ei voinut puhdistaa, oli kulunut) ja loput 400e iskareita ja koiranluita. katsastuksesta meni läpi mutta edelleen joku kolkuttaa etupäässä. Ja nämä siis pelkkien osien hintoja kun vaihdoin itse.

      Kyllä se japsien ruostuminen on pieni vaiva ja raha verrattuna näihin eurooppalaisten tekniikkavikoihin. Meillä myös samanikäinen Mazda 6 joak ruostesuojattiin uutena, noin 1000e. Ja siihen ne ylimääräiset kustannukset jäikin eikä muita vikoja ja ongelmia ole ollut 180tkm aikana.

      • olipaKerranSatuja

        noin vanhoilla tiedoilla ja kokemuksilla ei ole mitään tekemistä tämän päivän autojen kanssa.


    • eiVoidaYleistääMitenkään

      Pitää muistaa sellainen tosiasia, että 2000-luvun alussa lähes kaikilla oli ongelmia koiranluiden kanssa, varsinkin painavissa etuvedoissa. Suurin osa edellä mainituista ongelmista meni jo pelkän takuun piiriin.
      Mihinkään nykymalliin noilla vanhoilla "tiedoilla" ei ole mitään tekemistä, eikä niiden perusteella voi tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.
      Jokainen voi laskea ja miettiä huoltosopimuksen kannattavuutta, saahan sillä hieman mielenrauhaa, mutta sen maksaa ehkä aivan turhaan.
      itsellä kokomusta parista Volvosta ja tuoreemmassa 2010 autossa ei ollut kuin yksi takuuvika, sumarin umpion kosteus.

    • eemelinen

      Aloittaja ajanut kolmella Volvollansa yhteensä suurinpiirtein samat kilometrit kuin minä vuoden 2010 E-mallin Mersulla 300cdi farkulla. Pitänee nyt koputtaa puupäätään, mutta alustan ja tukirakenteiden kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Ei edes joittenkin pelkäämien takaiskari pussukoidenkaan.

    • vaikeatietää

      Joku täällä sanoi, että vanhoilla autoilla oli näitä koiranluu yms. vikoja. Totuus on kuitenkin se, että minulla oli aikoinaan vanhoja mersuja joilla oli ajettu yli 400tkm, en muista, että niihin olisi koskaan tarvinnut vaihdella etupään niveliä yms. Turha sanoa, että nivelien viat johtuvat painavasta etupäästä. Kyllä se on huonolaatuiset nivelet.
      On nykyisin s80 d5. Olen miettinyt siirtyväni seuraavaksi E-mallin mersuun. En tiedä onko mersu parantanut ruostesuojausta ja mitä kaikkia muita vikoja siinä nykyisin on.

      • äänessäPitääOllaJuu

        Melkoisen mitätöntä informaatiota jaoit, dorka.


      • tietoaOnEnemmän

        Lue tarkemmin, puhuttiin etuvetoautoista joissa oli painava etupää.


      • W203

        ""Totuus on kuitenkin se, että minulla oli aikoinaan vanhoja mersuja joilla oli ajettu yli 400tkm, en muista, että niihin olisi koskaan tarvinnut vaihdella etupään niveliä yms."

        Pitää verrata sitä mikä on verrattavissa. Ensinnäkään et kerro superautojesi mallia, vuosimallia, ajo-ja säilytysolosuhteita ja missä ajassa ko. kilometrit on ajettu.

        Sellaisia superpuslia ei olekaan joihin aika ei iskisi, jotka eivät hapertuisi vaikka autolla ei edes olisi kovin paljoa ajettu.

        Vaikkapa MB W203 on kuulu alustan osiensa liian nopeasta kuluvuudesta ja vaihtorumbista.

        Ps. Tuossa automyynti-ilmoituksia selatessani tulee toisinaan vastaan tuoreita vuosimalleja jotka ovat kuvissa huipputikissä ulkoisesti ja sisältä, mutta joissa on jo 300-350 tkm mittarissa. Jos baanalla suurin osa ajettuna, niin ei välttämättä ole edes alustaltaan erityisen kuluneita.


      • Kumma_juttu_kun
        W203 kirjoitti:

        ""Totuus on kuitenkin se, että minulla oli aikoinaan vanhoja mersuja joilla oli ajettu yli 400tkm, en muista, että niihin olisi koskaan tarvinnut vaihdella etupään niveliä yms."

        Pitää verrata sitä mikä on verrattavissa. Ensinnäkään et kerro superautojesi mallia, vuosimallia, ajo-ja säilytysolosuhteita ja missä ajassa ko. kilometrit on ajettu.

        Sellaisia superpuslia ei olekaan joihin aika ei iskisi, jotka eivät hapertuisi vaikka autolla ei edes olisi kovin paljoa ajettu.

        Vaikkapa MB W203 on kuulu alustan osiensa liian nopeasta kuluvuudesta ja vaihtorumbista.

        Ps. Tuossa automyynti-ilmoituksia selatessani tulee toisinaan vastaan tuoreita vuosimalleja jotka ovat kuvissa huipputikissä ulkoisesti ja sisältä, mutta joissa on jo 300-350 tkm mittarissa. Jos baanalla suurin osa ajettuna, niin ei välttämättä ole edes alustaltaan erityisen kuluneita.

        tuossa pihassa seisoo tälläkin hetkellä 1992-mallinen Volvo 960 jossa ajettu n. 250 tkm eikä siihen ole vaihdettu koskaan yhtään niveltä tai edes puslaa. Nivomat-iskaritkin toimivat muuten vaimennukseltaan mutta eivät kanna kuormaa enää siten kuin pitäisi. Ovat silti menneet aina katsastuksesta läpi kerralla. Muutenkin mukava kun tämä Volvo ei näköjään pahasti edes ruostu. Bensa sille sentään kelpaa varsinkin lyhyessä ajossa, maantiellä jää 9 litraan.


    • Tavotteitta

      Itse ostan uuden volvon joka vuosi ja vaihdan pois jo ennen ensimäistä huoltoa. Näin autoa ei tarvitse siivota eikä maksaa huoltoja. Ja sitten taas uusi auto alle. 30 tonnia ajan autolla korkeintaan ja sit loppuu mielenkiinto ja tarvii uuden alle. Pyrin siihen että joskus olisi mahdollista vaihtaa autoa niin usein ettei renkaiden kausivaihtoa tarvitsisi tehdä ollenkaan. Eli vaihtaisi aina keväällä ja syksyllä.

      • kouluuTakasHeti

        Miksi olet tyhmä lapsonen joka keksii tyhmyyksiä, äitiskin häpeää sua.


      • jälkiabortinPaikka

        Vaihdat paska paskaan. Kannattaisiko hetki miettiä?


      • MassiaRiittää

        Ei rahamiesten tarvitse miettiä. Sen kun menee, ja vaihtaa. Miettiminen on köyhien hommaa.....


      • ei_rahamies

        Niinhän ne rahamiehet tekee, mutta eivät täällä avaudu tekemisistään. Sinä uuninpankko-poika sensijaan tuskin edes olet nähnytkään oikeata rahamiestä. Mietippä köyhä sitä.


    • Paljon_sulaa

      Lisäkommentti Volvon hinnan sulamisesta 3-4 vuoden jälkeen.
      Uutena 53000 maksanut V70 D2.4 Summum automaatti tiputti hintansa 68 000 ajetun kilometrin jälkeen neljässä vuodessa 29 000 euroon. Onko normaalia?

      • kokematonPoikakoKysyy

        Osta uusi auto ja opit uutta asiaa autokaupasta ja hinnoista.


    • SAMANTEKIEDELLINV

      Osta uusi v volo saat parin vuoden päästä 20000 eur 70000 eur autosta.

      • oletNolopoikaJaKöyhä

        No noin kirjoittaa köyhäpoika jolla ei ole kokemusta kuin provoilusta, noloa.


      • on_se_kallista

        Se vaan on tosi asia, että mitä kalliimpi auto, sitä rajumpi on arvon pudotus euroissa. Koskee kaikkia merkkejä. On toki erojakin, mutta aika paljon uuden auton hinnasta sulaa pois kun ajetaan autoliikkeen ovista ulos. -Prosenteista on turha puhua kun niillä ei voi ostaa mitään. Siksipä ei kalliita autoja uutena kannatakaan ostaa vaan muutaman vuoden ikäisinä jolloin ne kuitenkin vielä hakkaavat kirkkaasti ns. perus-kinnerit. -No rahamiehet tekevät mitä haluavat.


    • romahtaa

      2000 eur lähtee hinnasta pois jo kun kilvet on kiinni. -70000 = 68000eur

    • Aloittaja__

      Pikkuviat harmittaa, mutta älytöntä on vielä hinnan tippuminen 68000 km => hinta tippuu 53000:sta 29000 €. Eli 24000 € / 68000 km = 0.35 senttä / kilometri.....

      • jihuuÄlynjuhlaa

        höpöpoika, olet nolo.


    • volvokuseekintuile

      V90 PUOLEN VUODEN PÄÄSTÄ HINTA -45% =PIENEMPI 100000e-45%=jää miinusta.

    • Hsjdkfa

      Volvo pitää hintansa itse asiassa aika hyvin. Ollut 4 kasikymppistä 4eemeliä ja 2 vitos nimiä taksina. Kaikki ne on ollut hyviä työkaluja toisessa vaan hieman eri ominaisuudet kuin toisessa. Ja joo kahdessa ekassa kasikymppisessä meni tosiaan koiranluita 3-4kympin välein. Mut sitten laatu tuntui paranevan. Nyt tulossa uusi ysikymppinen katsotaan miten sillä. Pikkuviosta en välitä nehän korjataan takuulla huolloissa. Ja mullahan on aina takuu kun vaihdan parin vuoden välein.

    • Kolme_Volvoa_uutena

      Millaista hinnan sulamista on tapahtunut muissa Summum varustelluissa V70 ja S60 2.4 D autoissa (geartronick nahkapenkit).
      Itselläni siis näin:
      -2010 mallisena uutena 0 km mittarissa ja hinta 53 000€
      - 2013 joulukuussa auto vaihtoon 68 000 km ajettuna hyvitystä 29000 € => hintaa suli 24 000€

      "sulanut" 24 000 € päivinä ja kilometreinä
      - 3v (1095 pv) =>21.9 €/ pv
      - 3v (36 kk) => 666.7 €/kk
      - 68000 km => 0.35 €/km

      Mitä kantaa muilla tähän? Jännittääkö nyt uuden V90 / S90 hankinta???

      • erggoliini

        Muutama Volvo ollut viiimeisen kymmenen vuoden aikana, ja volleista lähtee aikaa nopsaan "ensimmäinen kymppi". Johtunee siitä että ovat uutena melko kalliita ("premium" lisää) ja käytettynä niitä arvostetaan vähemmän. Itse aina suosinut hieman käytettyjä autoja juuri tästä syystä.


    • m.allus

      auto jonka hankin seuraavaksi saa sulatella hintoja minkä kerkiää...aion nääs ajaa sillä kunnes en enää autoa tarvi...ajattelin uuden v40 jollakin paremmalla koostumuksella kustantaa. Hinnalla ei väliä, eikä sillä mitä siitä joskus saa. Se saaja saattaa nääs olla joku muu ku minä.Olen pitänyt edellistäkin yli 13v, ajoin sinä aikana 115 000km.Joku sai hyvän auton, ei vanhentunut liikkeessä 2 päivää kauemmin.

    • Laskennusinsinööri

      Autoliikkeen hyvitys vasta likipitäen todellista arvoa. Jos haluaa olla pedanttinen, niin lisäksi voi huomioida suoraostoalennuksen eli mihin hintaan saat uuden ilman vaihdokkia. Tuo tunnin, parin "sakko" vaihdokista kääntyy laskennassa arvonpudotukseksi.
      Mikäli todellinen arvonpudotus 1-10v ikäisessä henkilöautossa on jotain muuta kuin 10-14%/v niin kannattaa ensisijaisesti katselmoida kriittisesti omat laskentamallit. Loppujen lopuksi arvonpudotuksen erot eri automallien välillä ovat lähes merkityksettömiä verrattuna auton arvon vaikutukseen. Karrikoiden, kun vaihdat autosi 10000 euron autosta 20000 euron autoon niin arvonpudotus kasvaa 100 eurosta/kk 200 euroon/kk.

    • volvonalustankilkatus

      Onko Volvon alustanosilla olemassa virhevastuuta, jos ei kestä
      kuin muutaman tuhat km ajoa ? Pitäisihän niiden kuitenkin kestää
      edes muutaman 10 tkm ajon.
      Uuden auton virhevastuuhan jatkuu takuuajan jälkeenkin riippuen osan normaaliksi
      katsotusta kestoiästä eikä alustan osat ole kuitenkaan kulutustavaraa, kuten esim. jarrupalat tms. joiden kohdalla tilanne on tietysti toinen.

    • nipa_nappa

      Volvon alustat eivät ole kuluvilta osiltaan samaa laatua kuin BMW:n. Volvot kolajaa alustoistaan jo alle 50 000 ajettuna. Tämä on saletti.
      -Volvoilla ajettu 13 v ja 2 v bemarilla

      • Volvoilija245

        Bemulla kolahtaa moottorit alle 35 000 ajettuna. Tämä on kanssa saletti. Kokemusta on 530 xDrivista.


      • E220_CDI

        Asiaton yleistys. Ei jatkoon.

        On vuosimalleja, joille 50.000 km ilman alustan kolinoita oli toiveajattelua. On myös malleja, joille 150.000 km on mahdollista ilman kolinoita. Näiden välinen keskiarvo voi olla 50.000, mutta se ei kerro 15.000 km matkalla koiranluunsa helistimeksi ravistavasta eikä 150.000 tehtaan paketissa kestävästä yksilöstä yhtään mitään.

        Meiltä ensin mainittu lähti aikoja sitten, jälkimmäinen on ollut parhaiten kokoon ruuvattu Volvo ikinä. Oikeasti kestävämpi kuin oikea takavetovolvo.


    • S90virhe

      Jos arvonlaskua ajattelee, paras olla koskematta s90een, jonka "vanhan" autokannan arvosta lohkeaa iso osa ensi vuonna kun tuotanto siirtyy kokonaan Kiinaan.

      • gdgfgfg67

        Eikös se ole juuri päinvastoin nyt juuri kannattaa ostaa Volvo, kun saa vielä ruotsissa valmistetun , pitävät varmaan paremmin hintansa kuin kiinassa valmistetut.


    • kolme_volvoa_uutena

      Aloittaja jatkaa:
      Nykyisessä autossani (320 d BMW) mittarissa kohta 35 000 km, ja yhtään kolinaoiretta ei ole vielä autossa ollut. Jatkan tätä tiedottamista seuraavaksi, kun mittarissa on 50 000. Tuolla matkallahan 2002 "toisen tuotantovuoden" S60 Volvoon oli vaihdettu takuuseen jo neljännet takaiskarit. Niin näillä autoilla on samat ajot samalla paikkakunnalla, joten jännitän todella lopputulemaa. Odotan, että vain Volvon alustassa pahat ongelmat.

    • kolme_volvoa_uutena

      Oliko kukaan muu tätä palstaa lukeva ostanut kolme uutta isoa Volvoa minun lisäksi?
      -kaksi viimeistä Summun varusteltuja..ja nyt sitten toisella merkillä kyrpiintymisen takia (pikkuviat ja hinnan sulaminen autokaupan teossa)

    • Captivated

      Ostin V70 -2002 uutena. Volvo - sopimuksella mentiin 3 ensimmäistä vuotta ja silloin uusittiin taakse pari tukivarren puslaa. Sitten nostivat sopimuksen hinnan pilviin ja sanoin sen irti. 150tkm:n kohdilla etupäähän uudet tukivarret. 200tkm etujarrulevyt ja
      230tkm taakse, kun käsijarruhihnat irtosivat. Samoilla kilometreillä VVT pyörä vaihtoon. Iskarit on alkuperäiset.
      Luulen, että pojat täällä puhuu ihan lööperiä, ei nämä ole iskarivikaisia. Tukivarren puslia menee vaihtoon alle 100tkm välein, mutta eihän se paljoa maksa, puslan vaihto.

    • kolme_volvoa_uutena

      Aloittaja jatkaa. Iskariviat koskivat minulla etenkin 2002 mallin S60 Volvoa. Pelkästään lämpimässä autotallissakin, kun takalokasuojan kohdalta autoa heilutti, niin natinat kuuluivat (varovainen 4 cm heiluttelu). Tietenkin ajossa sama kolina kuului. Autoliikkeessä nämä asiat huomioitiin ja iskarit vaihdettiin neljästi uusin, kuten jo mainitsin autossa oli huoltosopimus ja itselleni ei koitunut taloudellisia vastuita ja sijaisautokin annettiin. 40 000 tonnin jälkeen kolinat eivät palautuneet takaisin ja ajoin tällä Volvolla vielä 24000 ennen vaihtoa uuteen.
      Nissan Micra, 2xNissan Sunny, Nissan Primera autoina ennen Volvoja ja niissä ei yhdessäkään kolinavikaa. Näiden jälkeen Volvo S60, Volvo S60 2.5T ja Volvo V70 (kaikilla Volvoilla max 84 000 km mittariin) => vain Volvoissa minun ajossa kolina-ongelmat. Nykyinen 33 000 ajettu BMW xdrive ei ole Nissanien tavoin pitänyt minkään laista alustakolinaa. Että näillä FAKTOILLA Volvojen alustoissa oli jotain häikkää poiketen muista automerkeistä joita tuossa mainitsin.

    • Kolme_volvoa_uutena

      Laitetaanpa tämä taas keulille

    • kolme_volvoa_uutena

      Keulille taas.
      BMW xdrive on saanut viime kirjoitukseni jälkeen mittariin 44500 km. Yhtään kolinaa tai muuta vikaa autossa ei ole ollut. Tähän samaan 44500 km ajolla (samoilla teillä ja ajosuoritteilla) uutena hankkimani Volvot poikivat "alustavikoja", kuten tuossa edellä kirjoittelin. Itse uskon ainakin, että Volvon alustamekaniikka ei ole kestävää.

    • Kolme_Volvoa_Uutena

      Panempa päivityksen, kuinka Volvojen vika-ongelmat saa poistettua.
      BMW xdrive vaihdettu 1.1.2018 BMW x4:jään. X4:ssä nyt kilsoja 15000. Ei vian vikaa bemareissa, joissa olen yhteensä ajanut 65 000.
      Miten uusien Volvojen kanssa, onko ollut kolinavikoja tai (jollain toiselle volvo-omistajalla) nahkapenkkien väsymisiä ensimmäisten takuuvuosien aikana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe