Irtisanoutuminen ja omistajan oikut

Jännähommia

Mulla on kyllä periaatteessa suunnitelmat jo olemassa, mutta mitäs mietitte seuraavanlaisesta tilanteesta?

Menin alkukesästä pieneen pajaan töihin, jossa hommat pelitti suunnilleen kuten pitääkin (palkka maksettiin ajallaan, yms).

Ylitöitä tuli päivittäin n tunti, joista ilmoitettiin että pidetään vapaana 1:1. Tämä oli mulle oikeastaan ihan ok.

Alalla on yleissitova sopimus olemassa (2 eri liiton sopparia voisi/pitäisi noudattaa) työsopparissa luki ettei noudateta vaan mennään lain minimien mukaan. No tämäkin oli ihan ok, sain 20cnt enemmän/tunti kuin mitä tes olis minimissään ollut.

No, kävi sitten uskomaton sattuma, vanha perhetuttava sanoi että hänen työpaikassa olis hommia tarjolla jos kiinnostaa. Tottakai kiinnostuin, kävin haastattelussa ja sain paikan.

Ilmoitin sitten "ex-pomolleni" että koeajan puitteissa sanon itseni irti 6 päivän päähän. Tähän vastaus oli että ok. Pari päivää ennen ennen lopettamista sain sitten ns kaikki paskahommat tehtäviksi. Tein sen mitä pyydettiin, pl tilanne jossa firman läppäri meni jumiin ja hävitti excelistä vikan tallennuksen jälkeiset n 40 riviä inventaaria (n kahden tunnin työ) ja olin silloin jo ylitöissä vikana päivänä.
Laitoin taulukon pomolle joka huomasi virheet, kerroin että varmaan on virheitä kun työväline meni jumiin. Sieltä tuli pas###aa vit !@ ja vaikka mitä vastauksena, höystettynä vaikka millä henkilökohtaisuuksilla. Annoin tämänkin mennä toisesta korvasta ulos.

No, sitten tuli lopputilin maksamisen aika. En saanut mitään.
=> viesti palkanlaskijalle (omistajan äiti)
= > maksoi lomarahat
=> uusi viesti että missä tunnit ylityöt => vastaus oli että pomo kielsi maksamasta koska olin tehnyt enemmän hallaa kuin hyötyä.

Tämän jälkeen sitten monentasoista vit% = pomon suunnalta ja monta viestiä.

Kaikenkaikkiaan lopputulos tähän mennessä se että nyt on löytynyt mun työstä kaikenlaista reklamaatiota yms ja hänen mielestään ei tartte mitään maksaa, että ollaan sujut ehkä, tai jopa saattaisin joutua maksamaan jotain.

Eli tällainen homma mulla, mitäs te tekisitte mun asemassa? (en harmikseni ehtinyt liiton jäseneksi liittyä kun vasta tosiaan kesällä menin palkkatöihin, ja aikaisemmin olen tehnyt toiminimellä samoja hommia).

4

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikset

      ota yhteyttä liittoon? Kai kuulut liittoon?

    • Nou hätä ! Muistit varmaan tallettaa viestit eli kirjeenvaidon pomon kanssa. Ne ovat sinun valttikorttisi, kun käy ilmi pomon ala-arvoinen kielenkäyttö.
      Oletko liitossa. Sieltä saat apua.

      Jos et ole liitossa, niin ota yhteyttä työsuojeluun. Toimintaohjeet löydät tästä linkistä.
      Sanot sitten sille firman pomolle, että viet asian työsuojeluun, ellei hän laita asioita pikaisesti kuntoon. Jos hänellä on vähääkään älliä päässään, niin rahat ovat pikapuoliin tililläsi.
      http://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/palkka
      Muista myös pyytää asiallinen työtodistus, jossa kerrotaan, mitä olet kyseisessä työpaikassa tehnyt. Työtodistukseen ei tarvitse ottaa mainintaa ahkeruudesta yms.

    • Jännähommia

      Liittoon en tosiaan ehtinyt liittyä kun ehdin olla töissä tuolla vain reilut 2kk, mutta viestit on kaikki tallella. Ja vaikkei isoista rahoista olekaan kyse, enemmän minua ärsytti huonot käytöstavat. Ja siitä syystä meinaan kyllä katsoa homman loppuun asti vaikka se loppupeleissä maksaisikin jotain. Loppuu ainakin todennäköisesti seuraavien työntekijöiden huono kohtelu jos hyvin käy.
      Työsuojelu oli itselllänikin mielessä, ehkä myös höystettynä lakimiehellä.

    • Sitävartenneon

      Liittoon ja työsuojeluun vaan yhteys, jos työpaikalla ongelmia.
      Sieltä saa apua ja tukea ja neuvoa miten toimia. Jos ei muuten ratkaisua tule

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe