Tarkoitus on yksinkertainen, tuodaan tähän ketjuun myynti-ilmoituksia, jotka ovat tai voisivat olla ns. hyviä diilejä. Näitähän tulee aina ajoittain vastaan milloin mistäkin, joten ainakin itse voisin samalla listailla tännekin. Jokuhan voi myös hyötyä näistä, jos on haku päällä. Itsekin tutkinnilmoituksia siinä mielessä, että isompi vene on hakusessa noin vuoden aikahaitarilla. Ketjuun kelpuutetaan mukaan niin bava 30 löydöt kuin pallonkiertpaattiaarteet. Niin uudemmat kuin vanhatkin klassikot. Kriteerinä on VAIN se, että mielestäsi kyseessä on ilmoituksen perusteella hinta-laatusuhteeltaan erinomaiselta tai vähintään hyvältä vaikuttava kauppa.
Avaan pelin, nämä ruotsinmaalta:
- Jonmeri 33. Laatu tunnettu, mielestäni edelleen vakava vaihtoehto itsellenikin. Tässä menisi tosin kone uusiksi, mutta hp. 35 t SEK mielestäni kohdillaan. Suomessa kun oli viimeksi myynnissä, oli hp luokkaa 65teur. Mielestäni vaikuttaa siis hyvältä tämä:
https://m.blocket.se/stockholm/Jonmeri_33__1980_69215971.htm
- Ja toisena nostaisin tämän 40 jalkaisen perheveneen, Cenit 40, jossa hp. 55 t SEK. Tiivistettynä tässä on mielestäni paljon venettä rahalle.
https://m.blocket.se/stockholm/Jonmeri_33__1980_69215971.htm
Myynnissä olevat "hyvät löydöt"
114
2655
Vastaukset
- Autakaveria1
Ja tässä linkki Cenitiin: https://m.blocket.se/stockholm/Cenit_40__1991_68700005.htm?ca=11&w=1
- GLuukuttaja
Jos ei tykkää museokamasta niin GS 40 sopurahalla.
https://www.blocket.se/stockholm/Grand_Soleil_40___2005_65564844.htm?ca=11&w=3- Stigo
Tässä Grand Soleil 40ssä hintapyyntö on kohdallaan.
Tuosta kun lähtee tinkaamaan niin voi tehdä hyvän ostoksen. Vuonna 2004 GS 40 maksoi n 190 k€ Ja nyt hintapyyntö 113k€. Hinnanlasku n. 40%/12 vuotta eli n. 3,3%/vuosi.
Kuulostaa järkevältä? - Joakim1
Stigo kirjoitti:
Tässä Grand Soleil 40ssä hintapyyntö on kohdallaan.
Tuosta kun lähtee tinkaamaan niin voi tehdä hyvän ostoksen. Vuonna 2004 GS 40 maksoi n 190 k€ Ja nyt hintapyyntö 113k€. Hinnanlasku n. 40%/12 vuotta eli n. 3,3%/vuosi.
Kuulostaa järkevältä?Jos vain hinnan pudotuksen kautta ajattelee, tuo ei ole mitenkään erityinen. 2005 tuo on maksanut Suomessa 198 000 € eli hinta laskenut 43%. Vaikkapa tämä X-41 maksoi 2007 271 000 € Suomessa ja nyt pyynti 130 000 € eli 52% tiputus, vaikka vene on kaksi vuotta uudempi: https://www.blocket.se/stockholm/X_Yachts_X_41_2007_67566836.htm?ca=11&w=3&last=1
Elan 40 maksoi 2005 160 000 € Suomessa, tässä 2004 yksilö 78 000 € eli myöskin 52% tiputus, tosin pidemmässä ajassa: https://www.blocket.se/goteborg/Elan_40__2004__3_kabin___Hostpris_67213735.htm?ca=11&w=3 - oioioi_o
Stigo kirjoitti:
Tässä Grand Soleil 40ssä hintapyyntö on kohdallaan.
Tuosta kun lähtee tinkaamaan niin voi tehdä hyvän ostoksen. Vuonna 2004 GS 40 maksoi n 190 k€ Ja nyt hintapyyntö 113k€. Hinnanlasku n. 40%/12 vuotta eli n. 3,3%/vuosi.
Kuulostaa järkevältä?>>Hinnanlasku n. 40%/12 vuotta eli n. 3,3%/vuosi.
Ei, vaan lasku on 4,25% /vuosi.
Jos lasku olisi 3,3,%, niin vene maksaisi nyt 127k€ - Stigo
Kiitos täsmennyksestä. Vaikka ei se lopputulosta mihinkään muuta sillä 40% /12 vuodella on todellakin noin 3,3 %. per. vuosi.
Idea tuli esille jo Joakimin asiallisessa vastuksessa, jossa hän totesi, että ei tällaiset hinnan alennukset ole edes mitenkään poikkeuksellisia. Veneiden arvo laskee lähes suoraan iän funktiona.
Ja ennenkuin joku alkaa nokkeloimaan, niin poikkeuksia löytyy silloin kun joku on todellakin päivittänyt veneensä. Tämä ei tarkoita uutta plotteria ja puomipeitettä vaan todella kattavaa päivitystä. - Joakim1
oioioi_o kirjoitti:
>>Hinnanlasku n. 40%/12 vuotta eli n. 3,3%/vuosi.
Ei, vaan lasku on 4,25% /vuosi.
Jos lasku olisi 3,3,%, niin vene maksaisi nyt 127k€Vene on vuodelta 2005, joten eihän se ole kuin 11 vuotta vanha. Toki voi olla 12 kautta purjehdittu. Jos 198->113 t€ lasku lasketaan 11 vuoden mukaan, laskua tulee 5,0%/v. Jos se lasketaan 12 vuoden mukaan, laskua tulee 4,6%/v.
Mutta ei tuollaisessa laskennassa hirveästi tolkkua ole, varsinkaan vanhempien veneiden osalta, kun inflaatio on ollut merkittävää. Vaikkapa tuo Jon 33 maksoi 180 000 mk 1977 eli tuosta -80 veneestä pyydetään suunnilleen saman verran kuin se on uutena maksanut. Jo 4%/vuosi laskulla 36 vuotta vanha vene pitäisi maksaa vain 23% tuosta. Taitaisi olla aika monta ostajaa 8 tonnin hintapyynnöllä! - kak3
Stigo kirjoitti:
Kiitos täsmennyksestä. Vaikka ei se lopputulosta mihinkään muuta sillä 40% /12 vuodella on todellakin noin 3,3 %. per. vuosi.
Idea tuli esille jo Joakimin asiallisessa vastuksessa, jossa hän totesi, että ei tällaiset hinnan alennukset ole edes mitenkään poikkeuksellisia. Veneiden arvo laskee lähes suoraan iän funktiona.
Ja ennenkuin joku alkaa nokkeloimaan, niin poikkeuksia löytyy silloin kun joku on todellakin päivittänyt veneensä. Tämä ei tarkoita uutta plotteria ja puomipeitettä vaan todella kattavaa päivitystä.Pari esimerkkiä vuodelta 1983.
Comfortina 32, hinta 1983 179900 mk, nykyrahaksi muutettuna 66680e
Inferno 31, hinta 1983 195000 mk, nykyrahaksi 72270e.
(Muuntimena http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN, ottaa inflaatio/elinkustannukset huomioon)
Aika 33 vuotta, otetaan 4.25% lasku.
(0.9575^33) * alkuperäinen hinta
Comfortinan hinta 15906e (vertailun vuoksi nettivenene halvin on 30ke)
Infornon hinta 17240e - Joakim1
Stigo kirjoitti:
Kiitos täsmennyksestä. Vaikka ei se lopputulosta mihinkään muuta sillä 40% /12 vuodella on todellakin noin 3,3 %. per. vuosi.
Idea tuli esille jo Joakimin asiallisessa vastuksessa, jossa hän totesi, että ei tällaiset hinnan alennukset ole edes mitenkään poikkeuksellisia. Veneiden arvo laskee lähes suoraan iän funktiona.
Ja ennenkuin joku alkaa nokkeloimaan, niin poikkeuksia löytyy silloin kun joku on todellakin päivittänyt veneensä. Tämä ei tarkoita uutta plotteria ja puomipeitettä vaan todella kattavaa päivitystä.Prosentteja vaan ei summata yhteen vaan veneen arvo päivitetään vuosittain. 40% 12 vuotta on siis 0,6=(1-X)^12, josta saadaan X:ksi 4,2%.
Kaikkien veneiden arvo ei suinkaan laske noin paljoa eikä mitenkään tasaisesti. Oma veneeni on myös vuodelta 2005. Ostin sen vuonna 2011, jolloin sain sen mielestäni hyvin edullisesti. Tuolloin hinta oli laskenut 23% alkuperäiseen Suomen "OHV ilman lisävarusteita ja alennuksia" nähden, siis 4,3%/v. En ole myymässä, mutta markkinoita seuraan ja uskoisin myyntihinnan nyt olevan 30-35% alle 2005 hinnan eli laskua toisen kuuden vuoden aikana 10-15% eli n. 2%/v ja koko 12 vuodelle laskettuna n. 3%/v.
Ylipäätäänsä purjeveneiden hinnan lasku on uusi ilmiö, joka tietysti johtuu uusien kysynnän heikentymisestä ja inflaation pysyähtymisestä. 80-luvulta jonnekin 2010 paikkeille oli hyvin tyypillistä, että veneen myyntihinta oli sama kuin ohv-hinta uutena oli ollut. Toki 90-luvun alun lamassa tuohon tuli kuoppa, mutta sen jälkeen vastaavasti hinnat nousivat reilusti 2000-luvun puoliväliin saakka.
2005 veneistä parhaiten hintansa näyttää pitävän pienehköt halpikset. Bavaria 30 Cruiser maksoi tuolloin 57 500 €. Halvimmat pyynnit Suomessa ja Ruotsissa ovat nyt niukasti alle 50 000 €. Hinta on siis laskenut alle 20%. GS40:stä vastaavalla pudotuksella hinta olisi vain 33 tonnia ja X-41:n pudotuksella 28 tonnia!
Toisaalta myös jotkut kalliit veneet ovat pitäneet hintansa erinmaisesti. FG41 maksoi 245 000 € 2005. Nyt noista pyydetään edelleen yli 200 tonnia. Ehkä syynä osittain se, että 2009 tuo maksoi uutena 300 tonnia? Myös muut Kamun FG:t ovat pitäneet melko hyvin hintansa. - halvennus
Jos veneiden hinta laskisi jatkuvasti ja tasaisesti 4% vuodessa, niin kaikki veneet olisivat ilmaisia 25 vuoden jälkeen.
- Stigo
halvennus kirjoitti:
Jos veneiden hinta laskisi jatkuvasti ja tasaisesti 4% vuodessa, niin kaikki veneet olisivat ilmaisia 25 vuoden jälkeen.
Näin se juurikin menee. Jos veneelle ei tehdä päivityksiä niin ne ovat lähes arvottomia 25-30 vuoden päästä.
Ei siinä auta että niitä niitä pitäisi myynnissä 20-30k€ hintaan jos kauppa kertakaikkiaan ei käy. Jos asia olisi jotenkin toisin, niin kait kauppa silloin kävisi.
Vene on kulkuväline ajan lisäksi kuluttaa käyttö ja huono huolto. Esim. septitankille haisevaa venettä on todella vaikea ellei peräti mahdoton myydä. - oioioi_o
halvennus kirjoitti:
Jos veneiden hinta laskisi jatkuvasti ja tasaisesti 4% vuodessa, niin kaikki veneet olisivat ilmaisia 25 vuoden jälkeen.
Ei ole, koska vuotuinen arvon alennus on 4% edellisvuoden arvosta, ei alkuperäisestä hinnasta.
Siksi arvo alenee vuosittain:
100000 /96000 / 92160 / 88474 / 84935 / 81537
EI näin
100000 / 96000 / 92000 / 88000 / 84000 / 80000
4% vuotuisella laskullla 100 tonnin vene maksaa 25 vuoden päästä 36 tonnia.
Helpoimmin asian hoksaa, jos ajattelee 50% laskua. Jos arvosta häipyy joka vuosi puolet, niin se ei ole nolla kahden vuoden päästä. - Muistelisin
Joakim1 kirjoitti:
Vene on vuodelta 2005, joten eihän se ole kuin 11 vuotta vanha. Toki voi olla 12 kautta purjehdittu. Jos 198->113 t€ lasku lasketaan 11 vuoden mukaan, laskua tulee 5,0%/v. Jos se lasketaan 12 vuoden mukaan, laskua tulee 4,6%/v.
Mutta ei tuollaisessa laskennassa hirveästi tolkkua ole, varsinkaan vanhempien veneiden osalta, kun inflaatio on ollut merkittävää. Vaikkapa tuo Jon 33 maksoi 180 000 mk 1977 eli tuosta -80 veneestä pyydetään suunnilleen saman verran kuin se on uutena maksanut. Jo 4%/vuosi laskulla 36 vuotta vanha vene pitäisi maksaa vain 23% tuosta. Taitaisi olla aika monta ostajaa 8 tonnin hintapyynnöllä!, että jo Jon30 maksoi noin vuonna 1975 180 kilomummonmarkkaa. 33 rutosti enemmän...
- Joakim1
Muistelisin kirjoitti:
, että jo Jon30 maksoi noin vuonna 1975 180 kilomummonmarkkaa. 33 rutosti enemmän...
No kädessä on 1977 Vene-lehden katsausnumero, niin ei tarvitse muistella. Jon 33 180 tmk, Jon 30 120 tmk. Vieressä on C&C 33 nimellä mainostettu Baltic 33 183 tmk. Norlin 34 234 800 mk ja Constellation 44 310 tmk. Lohi 34 173 500 mk, Targa 9,6 145 tmk, Albin Ballad 130 tmk, Maxi 95 122 tmk, H-35 114 500 mk, Guy 33 110 tmk jne.
Halvin purjevene on Vihe Satellite. Pituus 4,85 ja kaksi makuupaikkaa. Suunnittelija Love Still. Sukua Eivindille?
Tuolloin inflaatio oli kovaa. Vuonna 1981 Jon 30 maksoi jo 204 tmk eli hinta oli noussut 14% vuodessa. - näin.muistaisin
Joakim1 kirjoitti:
No kädessä on 1977 Vene-lehden katsausnumero, niin ei tarvitse muistella. Jon 33 180 tmk, Jon 30 120 tmk. Vieressä on C&C 33 nimellä mainostettu Baltic 33 183 tmk. Norlin 34 234 800 mk ja Constellation 44 310 tmk. Lohi 34 173 500 mk, Targa 9,6 145 tmk, Albin Ballad 130 tmk, Maxi 95 122 tmk, H-35 114 500 mk, Guy 33 110 tmk jne.
Halvin purjevene on Vihe Satellite. Pituus 4,85 ja kaksi makuupaikkaa. Suunnittelija Love Still. Sukua Eivindille?
Tuolloin inflaatio oli kovaa. Vuonna 1981 Jon 30 maksoi jo 204 tmk eli hinta oli noussut 14% vuodessa.Muistikuva ei ole aivan varma, mutta muistaakseni Love ja Eivind eivät sukulaisia olleet. Loven ammattikaan ei juuri veneen suunnitteluun sinällään viitannut, lääkemyyjä.
- Joakim1
näin.muistaisin kirjoitti:
Muistikuva ei ole aivan varma, mutta muistaakseni Love ja Eivind eivät sukulaisia olleet. Loven ammattikaan ei juuri veneen suunnitteluun sinällään viitannut, lääkemyyjä.
Näyttää löytyvän Oy Love Still Ab optiselta alalta. Olihan Håkan ja Guykin sisustusarkkitehteja, joka on aika kaukana purjeveneiden suunnittelusta, mutta toki auttaa sisustuksen suunnittelussa.
Joakim1 kirjoitti:
Näyttää löytyvän Oy Love Still Ab optiselta alalta. Olihan Håkan ja Guykin sisustusarkkitehteja, joka on aika kaukana purjeveneiden suunnittelusta, mutta toki auttaa sisustuksen suunnittelussa.
Sinäänsä mielenkiintoista, että Guy suunnitteli jo 80-luvulla veneitä, jollaisia alkaa vasta nyt ilmestymään markkinoille, tiloiltaan ei oikein vieläkään mutta "lookiltaan".
- sisäpuoli
Sisustusarkkitehdin sisustus voi olla hyvä mutta ulkopuoli ei ole esteettisin.
- vantaassa.virrannut
Joakim1 kirjoitti:
Näyttää löytyvän Oy Love Still Ab optiselta alalta. Olihan Håkan ja Guykin sisustusarkkitehteja, joka on aika kaukana purjeveneiden suunnittelusta, mutta toki auttaa sisustuksen suunnittelussa.
Kun muistikuvat ovat 70-luvun alkuvuosilta, niitä ei voi pitää täysin varmoina. Mutta aikaa on kulunut sen verran, että paitsi ammatti, ehkä myös sukupolvi on ketterästi kerennyt vaihtumaan.
Guy kertoi aikanaan 22:n designin olevan puhtaasti sisältä ulos. Siis sisustuksen ympärille piirretty jotenkin siihen sopivat linjat ja kansi. Ehkä jotain samaa on ollut muissakin malleissa. - Joakim1
sisäpuoli kirjoitti:
Sisustusarkkitehdin sisustus voi olla hyvä mutta ulkopuoli ei ole esteettisin.
Mielestäni Håkan on suunnitellut monta ulkoa kaunista ja erityisesti hyvin purjehtivaa venettä, vaikka onkin sisustusarkkitehti.
Guyn veneet eivät minua miellytä ulkonäöllään, mutta purjehtivat yleensä hyvin, myös tai ehkä jopa erityisesti Guy 22. - nuurdikki
Stigo kirjoitti:
Näin se juurikin menee. Jos veneelle ei tehdä päivityksiä niin ne ovat lähes arvottomia 25-30 vuoden päästä.
Ei siinä auta että niitä niitä pitäisi myynnissä 20-30k€ hintaan jos kauppa kertakaikkiaan ei käy. Jos asia olisi jotenkin toisin, niin kait kauppa silloin kävisi.
Vene on kulkuväline ajan lisäksi kuluttaa käyttö ja huono huolto. Esim. septitankille haisevaa venettä on todella vaikea ellei peräti mahdoton myydä.Olet selvästikkin ymmärtänyt arvonalennuksen väärin. Jos arvo laskee vaikkapa 4.25% vuodessa ei sen missään vaiheessa kyllä ole nolla mutta riittävän pitkän ajan kuluessa lähes nolla.
Otit mistä tahansa luvusta 4.25% pois ei siitä nollaa tule mitenkään. Jos taas lasket prosentteja yhteen on arvonalennus pian yli 100% mutta ole vielä kuullut, että kukaan olisi lähes uuden hintaa ollut valmis maksamaan sille joka tulee hakemaan laiturista 40v vanhan purren pois. - Puskutraktori
halvennus kirjoitti:
Jos veneiden hinta laskisi jatkuvasti ja tasaisesti 4% vuodessa, niin kaikki veneet olisivat ilmaisia 25 vuoden jälkeen.
Maksoi se Vene 220000 tai 175000 ei sillä ole väliä !!Harvalla tuon hintaisia venettä on varaa lunastaa!
- kökkösivut
Tuntuu olevan huonosti toimivat nuo blocketin sivustot, veneen kuvia ei pääse selaamaan ja sivujen zoomauskin on ihan pielessä.
- eiMobiili
vaihda osoitteessa m.blocket.se muotoon www.blocket.se
- Tarkotuksellako
Eurot ja kruunut sekaisin?
- Aloittaja1234
Ei ainakaan minulla. Ekassa viestissäni Jonmeri ja Cenit toki SEK, ja kotimaassa kaupan olleen Jonmerin hp:sta kun puhuin, niin se taas toki EUR.
- Sireeninkutsu
Sirena 38 Ruotsissa, pyynti 275 000 SEK.
https://m.blocket.se/halland/Sirena_38_66894484.htm
Suomessa hp:t olleet 40 teur paikkeilla, toteutuneet kaupat (mitä tiedän) siellä 35 teur paikkeilla, kun olleet vanhoilla koneilla. Ihan kelpo tuo ruotsinpojan hinta, varmaan kun 24 teur laittaa tarjoten, niin ollaan jo liki kaupoilla. - qaws_g
>>Jonmeri 33
350 t kruunua on noin 38 t euroa. Nettiveneessä on Jon33 myynnissä 48 t euroa. Siinä 2009 moottori, suht uudet purjeet (Ruotsin veneessä ei tietoa purjeitten iästä) ja lisäksi 2016 katsastettu pelastuslautta. Ei enää tunnu niiin edulliselta tuo Ruotsin vene.
65t pyynnöt Jon33:sta ovat mennyttä aikaa. Jonin , niin kuin muittenkin veneitten,hinnat ovat tulleet rutosti alas viime vuosina.- Stigo
Myyjän kannalta lienee ikävää, että vaikka hinnat ovat tulleet jonkin verran alas , mutta ne eivät vieläkään ole sillä tasolla, että kauppoja tehtäisiin merkittäviä määriä.
Jos vaikka vertaa asuntomarkkinaa, niin esim. Helsingissä asuntojen hinnat lähes puolittuivat vuosien 1989-1993 välisenä aikana. Ja asunto on sentään välttämättämyys näillä leveysasteilla.
Tämän suuruista hinnantarkistusta veikkaan tapahtuvaksi käytettyjen veneiden markkinoille tapahtuvaksi.
Jos olisin nyt itse myymässä laittaisin hinnan realistiselle tasolle ja myisin ensimmäiselle ostajalle joka tarjoaisi riihikuivaa rahaa.
Tekee pahaa katsoa kun pursiseurassani veneilystä luopuvat vanhemmat herrasmiehet on myyvät sinällään ihan laadukkaita Suomiveneitä 80-luvulta mutta ihan väärillä hintapyynnöillä. Ei ole soinut edes puhelin puhumattakaan siitä, että joku olisi käynyt näihin tutustumassa.
Nyt ne sitten tulevat seisomaan seuraavat vuodet "ilonamme" Nettiveneen palstoilla.
Kun purjehduksesta luopuminen ja veneen myyminen sattuu lähivuosina omalle kohdalleni, niin varmasti se silloin ottaa raivokkaasti pattiin. - bavaria_on_hyvä
Stigo kirjoitti:
Myyjän kannalta lienee ikävää, että vaikka hinnat ovat tulleet jonkin verran alas , mutta ne eivät vieläkään ole sillä tasolla, että kauppoja tehtäisiin merkittäviä määriä.
Jos vaikka vertaa asuntomarkkinaa, niin esim. Helsingissä asuntojen hinnat lähes puolittuivat vuosien 1989-1993 välisenä aikana. Ja asunto on sentään välttämättämyys näillä leveysasteilla.
Tämän suuruista hinnantarkistusta veikkaan tapahtuvaksi käytettyjen veneiden markkinoille tapahtuvaksi.
Jos olisin nyt itse myymässä laittaisin hinnan realistiselle tasolle ja myisin ensimmäiselle ostajalle joka tarjoaisi riihikuivaa rahaa.
Tekee pahaa katsoa kun pursiseurassani veneilystä luopuvat vanhemmat herrasmiehet on myyvät sinällään ihan laadukkaita Suomiveneitä 80-luvulta mutta ihan väärillä hintapyynnöillä. Ei ole soinut edes puhelin puhumattakaan siitä, että joku olisi käynyt näihin tutustumassa.
Nyt ne sitten tulevat seisomaan seuraavat vuodet "ilonamme" Nettiveneen palstoilla.
Kun purjehduksesta luopuminen ja veneen myyminen sattuu lähivuosina omalle kohdalleni, niin varmasti se silloin ottaa raivokkaasti pattiin.Hieman vahingoniloisesti voisi sanoa, että Bavaria-bashaajat saa nyt koko rahalla takaisin.
Hinta kohdalleen, kyllä ne liikkuu. Mutta kohdalleen laitto voi tosiaan tarkoittaa 30-50% pois pyyntihinnasta ja sitten normaalit klousaushässäkät vielä päälle.
- kak3
Entäs tää
Finn Express 83, 5700e.
http://www.nettivene.com/purjevene/finn-express/662851 - hörppy-h
Etsitkö venettä Ruotsin vesille purjehdittavaksi? Jos sitä on tarkoitus käyttää lähinnä Suomen rannikolla, oletan että täältäkin saa paatin hyvällä hinnalla.
Eräs tuttavani teki keväällä kaupat suomalaisesta veneestä. Hintapyytö oli pari tuhatta euroa kalliimpi kuin Ruotsissa olleessa yksilössä. Veneet olivat kuin kaksi marjaa, mutta suomalaisessa veneessä kauppaan kuului uudempi moottori ja talvisäilytysvarusteet.- Alottaja12335
Jos minua tarkoitat, niin tänne hki-ahvenanmaa välille vene pääasiassa tulee. Minulle on yhdentekevää, onko vene Suomesta, Ruotsista tai vaikka Hollannista, kunhan sopiva löytyy. Nyt viime aikoina on vaan ollut niin, että omalle budjetille on näkynyt sopivampaa tuolla Ruotsin puolella, varsinkin näissä vähän vanhemmissa skandeissa.
- qwer_rewq
Tässä hyvä hinta, 18 000 euroa
( “CURRENT PRICE” IS A GUIDE. ALL OFFERS RESPECTFULLY CONSIDERED) !
Toki vähän turhan kaukana.
Väittävät että kovasti uusittu. Saattaisi kustantaa Venezuela->Karibia->Eurooppa matkapurjehduksen kun tämän hakisi ja toisi tänne myytäväksi....- kak3
Niin sää puhut swan 36:tosesta? http://www.sailboatlistings.com/view/55426
Eiks ton sais rahtialuksen kannella about jollain 10ke kustannuksella tänne? - kak3
Ja vielä, ton paatin historiaa/kunnostusta löytyy näemmä infoa täältä
http://swan36musiu.blogspot.fi/ - Mössö
Keulapiikki on ilmeisesti ajettu jossain vaiheessa kunnolla mössöksi.
- kak3
Mössönä siinä oli kansikin; http://swan36musiu.blogspot.fi/2013/02/una-cubierta-fuerte.html
Paljonhan tuohon on työtä tehty, vaikea arvioida minkälaisella laadulla... - qwer_rewq
kak3 kirjoitti:
Niin sää puhut swan 36:tosesta? http://www.sailboatlistings.com/view/55426
Eiks ton sais rahtialuksen kannella about jollain 10ke kustannuksella tänne?Joo, näköjään linkki unohtui ....;)
Sama vene. Hintakin laskenut. - korjaa_myy
Tuo on sitten kunnostettu tappiolla
- FG361
Tässä olisi tarjolla erittäin hyvä löytö FG391 http://www.nettivene.com/purjevene/finngulf/663439
- Jos löydöksi määrittelee älyttömän hinnan vanhasta konstruktiosta.
Tässä voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Moderni suunnittelu, tunnett laatu ja suorituskyky:
http://www.nettivene.com/purjevene/arcona/618654- Ilmaista.laatutavaraa
Tuo FG on ihan ryöstöhalpa, myydään varmasti heti! Incredible value!!
- Mikkix
Ilmaista.laatutavaraa kirjoitti:
Tuo FG on ihan ryöstöhalpa, myydään varmasti heti! Incredible value!!
Takuulla, ei varmaan pysy pitkään listoilla. Itsekin olen etsinyt 80-luvun alkupuolella suunniteltua ja 2000 luvulla tehtyä venettä n. 150 - 200 t€ hintaluokassa.
Oikea hinta olisi siinä 90 t€ paikkeilla. - Tingit_60-110t
Mikkix kirjoitti:
Takuulla, ei varmaan pysy pitkään listoilla. Itsekin olen etsinyt 80-luvun alkupuolella suunniteltua ja 2000 luvulla tehtyä venettä n. 150 - 200 t€ hintaluokassa.
Oikea hinta olisi siinä 90 t€ paikkeilla."Oikea hinta olisi siinä 90 t€ paikkeilla" ja etsit "n. 150 - 200 t€ hintaluokassa".
- F28
Tässä jäis vielä hakista n. 50 k e.
http://www.boatnet.de/kirchner-mares/exposes/Expose Finngulf 391 GB.pdf - Mikkix
Tingit_60-110t kirjoitti:
"Oikea hinta olisi siinä 90 t€ paikkeilla" ja etsit "n. 150 - 200 t€ hintaluokassa".
Sarkasmi ei taida olla herralle tuttua.
- FGman
Tässä on mielestäni alakanttin hinta, jos vaan vene edes kohtuullisessa kunnossa.
http://www.nettivene.com/purjevene/inferno/663579- ReinnoF
Tuntuu olevan ns "Must sell" -tapaus: suuret ikäpolvet, 1. omistaja, ikä, terveys jne. Näitä ilmoituksia tulee varmaan lähivuosina lisää. No, ei sanota mitään plotterista, jääkaapista, rullafokasta eikä purjeiden iästä, joten aika paljon uusittavaa lisättävää tässä kohteessa taitaa olla.
- FGman
ReinnoF kirjoitti:
Tuntuu olevan ns "Must sell" -tapaus: suuret ikäpolvet, 1. omistaja, ikä, terveys jne. Näitä ilmoituksia tulee varmaan lähivuosina lisää. No, ei sanota mitään plotterista, jääkaapista, rullafokasta eikä purjeiden iästä, joten aika paljon uusittavaa lisättävää tässä kohteessa taitaa olla.
Silti mielestäni erinomainen hinta. Vaikka laskee 5 tonnia plotteri, purjeet jne. Niin silti halpa.
- realismia
Hinta on kohdallaan, varmaan venekin.
Toivottavasti ostaja löytyy.
Mutta tilanne on tosiaan tämä ja sitä vastaan ei kannata taistella. Eikä kyllä voikaan. Vene ei ole, eikä voi olla, sijoitus vaan käyttöesine. - C1R
realismia kirjoitti:
Hinta on kohdallaan, varmaan venekin.
Toivottavasti ostaja löytyy.
Mutta tilanne on tosiaan tämä ja sitä vastaan ei kannata taistella. Eikä kyllä voikaan. Vene ei ole, eikä voi olla, sijoitus vaan käyttöesine.Minulle vene on eräänlainen sijoitus. Jos Suomea kohtaa jokin hirvittävä katastrofi, että on pakko lähteä livohkaan kiireellä, voi veneeseen lastata omaisuutta ja häippästä kohtuu äkkiä vesireittejä. Muut reitit voivat olla pahasti tukossa.
- joukollaJS
C1R kirjoitti:
Minulle vene on eräänlainen sijoitus. Jos Suomea kohtaa jokin hirvittävä katastrofi, että on pakko lähteä livohkaan kiireellä, voi veneeseen lastata omaisuutta ja häippästä kohtuu äkkiä vesireittejä. Muut reitit voivat olla pahasti tukossa.
>>Toivotaan, että se katastrofi ei tapahdu talvisaikaan. Vai oliko sulla oma jäänsärkijä?
- tuttumalli
FGman kirjoitti:
Silti mielestäni erinomainen hinta. Vaikka laskee 5 tonnia plotteri, purjeet jne. Niin silti halpa.
Rullalaite taitaa puuttua. Plussana tuossa yksilössä on kuvan perusteella uudempi kansimalli.
- Inffernaalista
Kieltämättä ok hinta Infernolla, vaikka kone onkin luultavasti alkuperäinen ja voipi olla purjeidenkin uusiminen edessä. Myös ruotsin blocketissa on ollut pidemmän aikaa yksi Inferno 31 uudella koneella (ilmoituksen mukaan koneremppa kustansi n. 12 000 SEK) kaupan, hp 245 000 sek, ja varmaan olisi tinkivaraa, jos eroon haluaa.
https://m.blocket.se/stockholm/Inferno_31__85_med_ny_motor_68510575.htm
Voisin käydä katsomassa Kirkkonummen venettä, koska vene ja hintaluokka sopiva. Pitäisi vaan saada omasta 24 jalkaisesta jokunen tonni, jottei ole kahden paatin loukussa. :) - Ostaisinjostarvitsisin
Onko rullafokka muka joku välttämättömyysesine? Ja jos niin kokee, niin purjeiden uusimisen yhteydessä kätevästi hoituu senkin hankkiminen.
Jostain jääkaapin puuttumisesta urputtaminen - ei oikein suhteellisuudentajua tässä.
Minusta tuo vaikuttaa veneeltä, jonka voisi ottaa käyttöönsä ihan sellaisenaan. Turha markkinoida välttämättömyytenä fiilistarvikkeita. - 10-24
http://www.nettivene.com/purjevene/finn-flyer/624547
Tässä toinen hyvin vastaava, jossa paljon uusittu yhtä ja toista. - hfhjfbxbc
Kannattaa pistää jäitä hattuun ennen kuin ryntää hankkimaan täysin alkuperäistä infernoa tms. Tein itse sen virheen kun sain vastaavan veneen 15 tonnilla. Totuus on että kaiken tarvittavan uusimiseen uppoaa toinen 15 t hetkessä. Kaiken päälle tulee hirvittävä työtuntimäärä ja stressi saada vene vesillelaskukuntoon ajoissa. Nyt jos olisin hankkimassa, valitsisin ehdottomasti valmiiksi päivitetyn enkä mitään eläkeläisen alkuperäiskuntoista.
- FF31
10-24 kirjoitti:
http://www.nettivene.com/purjevene/finn-flyer/624547
Tässä toinen hyvin vastaava, jossa paljon uusittu yhtä ja toista.Tuo on minun paatti. Kunto on tosiaan hyvä ja paljon on tehty päivitystä jne. Jos ko. kokoluokan vene kiinnostaa ja tarkoitus on päästä purjehtimaan ilman remonttia tms. niin kannattaa tulla katsomaan.
Meillä tarkoitus hommata seuraavaksi samantyyppinen, mutta vähän isompi vene. - kak3
hfhjfbxbc kirjoitti:
Kannattaa pistää jäitä hattuun ennen kuin ryntää hankkimaan täysin alkuperäistä infernoa tms. Tein itse sen virheen kun sain vastaavan veneen 15 tonnilla. Totuus on että kaiken tarvittavan uusimiseen uppoaa toinen 15 t hetkessä. Kaiken päälle tulee hirvittävä työtuntimäärä ja stressi saada vene vesillelaskukuntoon ajoissa. Nyt jos olisin hankkimassa, valitsisin ehdottomasti valmiiksi päivitetyn enkä mitään eläkeläisen alkuperäiskuntoista.
Kiinnostavaa. Kerrotko tarkemmin tätä stooriasi eli ostit alkuperäiskunnossa olevan infernon ja sitten meni peräsin, purjeet ja kone vaihtoon?
- afdsgd
Suurin piirtein noin ja paljon päälle. Purjeiden vaihtoon 15 tonnin kunnostusbudjetti ei kuitenkaan riitä alkuunkaan. Taisi minullakin mennä lähemmäs 20 tonnia remppaan, kun rupeaa tarkemmin funtsimaan. Tohon budjettiin satuin saamana uuden moottorin hyvin edullisesti, kun tein suurimman osan asennuksista itse. Lisäksi kaikki vapaa-aika 2 kevättä suurinpiirtein maaliskuun alusta alkaen ja kahtena syksynä kuukausi noston jälkeen. Siinä on aika, jonka ehtii fiksailla kun säilyttää venettä kaupungin vuokramaalla Helsingissä. Nyt on sellainen tilanne, etten ole saanut venettä purjehduskuntoon kahteen kesään. Ensi kesäkin näyttää vielä vähän epätodennäköiseltä. Lisäyksenä vielä, että peräsimeen en koske, vaikka joka syksy sieltä saa laskea pari litraa vettä ulos.
- Kulunutta
afdsgd kirjoitti:
Suurin piirtein noin ja paljon päälle. Purjeiden vaihtoon 15 tonnin kunnostusbudjetti ei kuitenkaan riitä alkuunkaan. Taisi minullakin mennä lähemmäs 20 tonnia remppaan, kun rupeaa tarkemmin funtsimaan. Tohon budjettiin satuin saamana uuden moottorin hyvin edullisesti, kun tein suurimman osan asennuksista itse. Lisäksi kaikki vapaa-aika 2 kevättä suurinpiirtein maaliskuun alusta alkaen ja kahtena syksynä kuukausi noston jälkeen. Siinä on aika, jonka ehtii fiksailla kun säilyttää venettä kaupungin vuokramaalla Helsingissä. Nyt on sellainen tilanne, etten ole saanut venettä purjehduskuntoon kahteen kesään. Ensi kesäkin näyttää vielä vähän epätodennäköiseltä. Lisäyksenä vielä, että peräsimeen en koske, vaikka joka syksy sieltä saa laskea pari litraa vettä ulos.
Samankaltaisia kokemuksia on, jos haluaa että vehkeet pelaa. Arkipäivää ja asioita johon syytä varautua ikääntyneen veneen kanssa.
- FF31
Kulunutta kirjoitti:
Samankaltaisia kokemuksia on, jos haluaa että vehkeet pelaa. Arkipäivää ja asioita johon syytä varautua ikääntyneen veneen kanssa.
Jos jättää veneen huoltamatta ja laiminlyö pikku juttujen kunnostamiset, niin hommat kasaantuu. Itse olen pitänyt periaatetta, että jos jotain on, niin laitetaan heti kuntoon.
Vuodessa kunnostuksiin on mennyt n. 2000 t€ / vuosi. Mutta nyt alkaa olla tilanne, että ei tarvitse tehdä mitään - toki uusia rättejä voi aina ostaa, mutta vanhatkin on ok.
Ja nyt pitää sitten saada isompi vene...
- kak3
Swan 41.
Uusittu kone tiikkikansi.
759000 sek- Mikkixs
kak3 kirjoitti:
Linkki jäi https://www.blocket.se/stockholm/Swan_41__Volvo_Penta_D2__2008__HOSTPRIS_64039372.htm?ca=11&w=3
Olen tota pikkasen katellut sillä silmällä, mutta ikävä kyllä koiran kanssa purjehtijalle sisäänkäynti on hyvin haastava.
- sisustus
Meripunkat salongissa molemmin puolin ovat hyvät isommalla miehistöllä isommilla ylityksillä, mutta muulloin ne vaan pienentävät salonkia, mutta muutoin olisi mieleinen vene itsellekin.
- mulle_punkat
sisustus kirjoitti:
Meripunkat salongissa molemmin puolin ovat hyvät isommalla miehistöllä isommilla ylityksillä, mutta muulloin ne vaan pienentävät salonkia, mutta muutoin olisi mieleinen vene itsellekin.
Nyt 30 v olen omistanut pienmmän veneen, jossa on meripunkat salongissa. Siinäkin salonkiin on jäänyt hyvin tilaa, enkä sisustusta muuksi muuttaisi. Varmaan istuinosat olisivat hieman syvemmät ja selkänojat muotoillummat, mutta hyvin riittää näinkin. Sisarveneessä meripunkka on vain toisella puolen ja toisella puolen lähinnä kirjahyllyä. Ei ole tuonut varsinaisesti lisää tilaa, pikemminkin avaruuden tuntu vähentynyt.
- Punkrok77
Mikä on meripunkka?
- meri.punkka
Punkrok77 kirjoitti:
Mikä on meripunkka?
Yleensä laidalla varustettu punkka, jossa pysyy myös merenkäynnissä. Tässä tapauksessa salongin laidassa, selkänojien korkeudella oleva punkka, jossa on kova laita. Meripunkan kun voi tehdä myös kangaslaidalla, mutta kovalaitaisessa nukkuu paremmin.
Toinen versio on putkipunkka, jonka kallistusta voi säätää veneen kallistuksen mukaan. - eitarvinnut
Ei taitanut Dunckerillakaan olla meripunkkaa, pistopunkassaan oli muistaakseni usein.
- Stigo
Merivuokon salongissa molemmat sohvat olivat meripunkkia. Sohvatyynyjen alla oli purjekankaat jotka kiinnitettiin päälaipioon ja ja kartta- ja pentterilaipioon. Omassa veneessani sama ratkaisu Pertin innoittamana ja hyvin pelittää.
- FG34
http://m.nettivene.com/purjevene/finngulf/634726
Tässä olisi jo hommat aloitettu mutta jotain jäljellä. Hintaero toiseksi "halvimpaan" samanlaiseen 15500 e.- sisidididi
Omavalmiste ?
- kfjjfjf
Ööh pommi? Joku amatööri yrittänyt sisustaa vanhaa kisarassia. 10 tonni on max hinta
- paremmintietävä
kfjjfjf kirjoitti:
Ööh pommi? Joku amatööri yrittänyt sisustaa vanhaa kisarassia. 10 tonni on max hinta
FG34:n proto oli aikanaan kisarassi, IOR kolmevartteri, sen jälkeen kukaan ei noita kisaaminen mielessä tehnyt tai ostanut. Valmistajia on ollut ainakin kolme eri tyyppinimillä, joista FG:t laadultaan parhaita. Mikään tuossa yksilössä ei viittaa pommiin. Perän vahva IOR-muotoilu vain häiritsee monen silmää. Pitkä perä venyttää venettä ja ilman sitä vene olisikin vain 32-jalkainen.
- Kusetuksenmakua
Eivätkö FG34:nvanhat muotit kiertäneet itserakentajilla ? Noitahan on ennenkin pyörinyt myynnissä, venetyyppi saattaa olla "FG 34", mutta tekijänä ei ole Finngulfin veistämö. Näkeehän tuon sisustuksen yksityiskohdista.
- paremmintietävä
Kusetuksenmakua kirjoitti:
Eivätkö FG34:nvanhat muotit kiertäneet itserakentajilla ? Noitahan on ennenkin pyörinyt myynnissä, venetyyppi saattaa olla "FG 34", mutta tekijänä ei ole Finngulfin veistämö. Näkeehän tuon sisustuksen yksityiskohdista.
Vielä FG:n jälkeen venettä myytiin ainakin nimellä SeaKing 34, ennen FG:n aikaa se oli Inferno 34. Mutta totta on, että myynti-ilmoituksiin joiltakin lipsahtaa FG, kun se antaa paremman vaikutelman.
- F28
Onko Athena 34 myös sama vene?
- gdsgdg
Athena 34 on eri asia. Ei ollut IOR sääntöön optimoitu. Oli Håkan Södergrenin piirtämä vene, joka muistuttaa mielestäni Siesta 32:sta. Palaan vielä pommin merkkeihin:
-Omavalmiste eli pommin varmin tunnusmerkki, mikä viittaa aina pommin. Tosin olen nähnyt myös erinomaisia omavalmisteita, mutta sen näkee jo kuvista. Nettiveneen kuvista näkyy, että FG:n rakentajalla on todella ollut peukalo keskellä kämmentä
-Ruosteinen moottori
-Ei ole ollut edes veistämön tekemää laipio ja sisustussarjaa, vaan kaikki laipiot, kaapit, ovet ym. on tehty itse mittaamalla. Todella karmean näköistä työtä. Tämän näkee vertaamalla alla olevaan linkkiin.
Enenmpää en jaksa kirjoitella tunnusmerkkejä, koska jo kuvista välittyy hyvin vahva pommifiilis. Asia taitaa nyt olla niin, että olen näissä asioissa paremmin tietävä. Olen hankkinut tietoni ns. kantapään kautta.
Esimerkkinä veistämön tekemä vene, jota voi verrata tuohon edullisempaan:
http://www.nettivene.com/purjevene/finngulf/575878 - paremmintietävä
F28 kirjoitti:
Onko Athena 34 myös sama vene?
Tiettyä sukulaisuutta noissa on, mutta eivät ole sama vene. Molemmat Södergrenin designia ja samankokoiset, joten yhtäläisyydet ovat odotettavia.
- kiköö
kfjjfjf kirjoitti:
Ööh pommi? Joku amatööri yrittänyt sisustaa vanhaa kisarassia. 10 tonni on max hinta
Entinen partiolaisten vene.
- kak3
kfjjfjf kirjoitti:
Ööh pommi? Joku amatööri yrittänyt sisustaa vanhaa kisarassia. 10 tonni on max hinta
Ei kisarassi vaan merimetsojen wanha paatti. http://merimetsot.net/purjehdukset-2/vanhat-veneet/
Alunpitäen runkovalmiina ostettu
- asgsgd
http://www.maringuiden.se/data/marinborsen/annons.php?id=40655
tässä muuten myynti-ilmoitus alkuperäisestä putkirunkoisesta FG 34:sta. Olisiko tuo nettiveneen omatekele muutettu tästä perheveneilyhenkisemmäksi poistamalla putket?- Kusetuksenmakua
Tuskin on tuokaan Finngulfin tekemä, ainakaan sisustus, niin hirveää on työn jälki tuohon "oikeaan" Finngulf 34:aan verrattuna (linkki ylempänä). Nuo pommit ovat ilmoitusten mukaan 1981 ja 1983 vuosimalleja, ja tuo oikea Finngulf siitä välistä 1982. Mielenkiintoista.
- paremmintietävä
Proto modattiin aikoja sitten IMS-sääntöön. Noilla yksilöillä ei ole tekemistä keskenään.
- Joakim1
FG 34:ia tehtiin muistaakseeni muutama (kolme?) kappale Suomessa järjestettyihin 3/4-ton MM-kisoihin 80-luvun alussa. Noissa oli (kaikissa?) putkirunko jäykisteenä. Myöhemmin sitten FG aloitti perhemallin teon samoista muoteista.
- Ariel371
http://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/420008/NAUTICAT-37-DS.html
Entäpä tämä minun veneeni, onko pyynti kohdillaan?- DS37
Entäpä tämä minun veneeni, onko pyynti kohdillaan?
On ja tolla hintaa saa kaupaksikin! - HRman
On ihan hyvä hetki exitille, NC taitaa hiipua kuten muutkin finski keppiveneet. Ja sitten arvo luiskaa tasaisen nopeasti. Ja lopuksi mahdoton myydä.
- Ariel371
Haussa tämän tilalle on paljon vaihtoehtoja, ääripäät ehkä Baltic 33 ja Beneteau First 31.7. Jatkokäyttötarpeisiini ei sen kummoisempia tarvita. Pysytellään etelässä ja seilaillaan fiilisten mukaan. Sopiva toiminta-alue löytyi kun kiersi Euroopan rannikot. Puolivälissä on parhaat oltavat.
- Samppars
http://www.yachtworld.com/boats/1989/Trident-Warrior--40-2731752/Dartmouth/United-Kingdom#.WAOyxKZpuhC
Mitäs mielipiteitä tämmöinen aiheuttaa raadissa.- F28
Tanskalainen Mads Dahlke osti Skotlannista Warrior 38:n.
Madsin veneenkunnostusta voi seurata hänen Youtube kanavalla https://youtu.be/7NC4F3VL7aQ.
Paljon on Madsilla hommia tiedossa kunnostuksessa. - Samppars
Siitähän tuo ajatus itsellenikin tuli kun on seurannut tuota blogia. Matsin tarkoitus kuitenkin on ollut hakea kunnostettavaa yksilöä mistä juttuja saa tehtyä, mutta tuo nelikymppinen on mielestäni näin päällisin puolin kunnossa ja päivitelty.
Tilojen puolesta ja rakenteellisesti vaikuttaa aika jämäkältäpaketilta.
Hinta puoli tuntuu olevan aivan ok jos vertaa noihin muihin myytäviin kolmekaseihin ja nelikymppisiin warrioreihin.
Muuten ei kyseisestä merkistä mitään käsitystä, ei paljon taida lähivesillä olla, kun ei nettivene tunne koko merkkiä.
- VauhtiaElämäänf
Mitäs tästä sanotte?
https://www.blocket.se/stockholm/Mini_650_Mini_Transat_68191988.htm?ca=23_3&w=3- kak3
Internet tietää kertoa tästä että;
"The first Mini 6.5 built in Sweden, SWE 493 AnnaCarin has been launched in Stockholm. Jens Porne built her all by himself, using drawings from South African designer Budley Dix. The hull is made of Gaboon plywood, balsa wood, fibre glass and epoxy. The boat has a canting keel and water ballast tanks. "
- Jollis
Nostetaas ylös, kun myyntilaita taas virkistyy. Itsellä kaksi pientä muksua ja haussa mahdollisimman edukas purkkari, kriteerinä kaksi "pientä" aikuista vetävä takakajuutta. Sanotaanko, että riihikuivaa 25 teur, olen uskossa, että tällä tollolla kehtaan lähteä tarjoamaan noin 30-35 teur pyyntien veneistä. Esim. Inferno 31, dehler 31, Scanmar, suositelkaa muitakin takakajuutallisia. Peukalo ei ole keskellä kämmentä, eli saa olla laittoakin edessä.
- Kannattaatsekata
Näitähän alkaa olla jo ihan järkeviä tuohon haarukkaan https://m.nettivene.com/purjevene/elan/668878?vifAdCount=0&vifNav=Y
- unikulma
Kannattaatsekata kirjoitti:
Näitähän alkaa olla jo ihan järkeviä tuohon haarukkaan https://m.nettivene.com/purjevene/elan/668878?vifAdCount=0&vifNav=Y
Tuossakin näyttäisi olevan läpsyttävä takakajuutta.
- Herneaivot
unikulma kirjoitti:
Tuossakin näyttäisi olevan läpsyttävä takakajuutta.
Mitä tarkoittaa läpsyttävä?
- Itekkinmietin
Herneaivot kirjoitti:
Mitä tarkoittaa läpsyttävä?
Sänkyhommissa läpsäys kuuluu sekä työnnöllä että vedolla?
- tuttu-juttu
Itekkinmietin kirjoitti:
Sänkyhommissa läpsäys kuuluu sekä työnnöllä että vedolla?
Melkoisesti saa elopainoa olla, että tuon kokoisen veneen saa sänkyhommissa läpsymään. Mutta hyvin pienikin aallonväre perän puolelta läpsähtää perän alla. Ilmiö tosin koskee useimpia veneitä 80-luvulta alkaen. Uusissakin kun vesilinja on perässä on hyvin lähellä vedenpintaa.
Tuoreella koneella nostokölinen Guyline 95.
https://m.nettivene.com/purjevene/guyline/641448?vifAdCount=0&vifNav=Y
- Hkslmar38
Mitäs porukka tuumaa tästä erikoisemmasta vehkeestä, Guyline 380. Itelle pyynti liian kova, mutta mielenkiintoinen kombo: hydraulinen taittoköli (2,4m-1,4m, lys 1,23), uus kone ja komeet tilat. Jos ois vähän kovempi budjetti kasassa, niin kävisin katomasa
- Ottaisinkyllä
Onhan toi tosi hieno, varsinkin sisältä. Ja ulkoa Guyt ovat jotenkin rumankauniita...
- Gulfferi
Mun käsitys on, että noi Guylinet on ollut luokattoman huonolaatuisia.
- Hjalmarson
Gulfferi kirjoitti:
Mun käsitys on, että noi Guylinet on ollut luokattoman huonolaatuisia.
Onko tarkempaa tietoa / perusteluja? Kyllähän tuollainen hydraulinen köli vähän epäilyttää, mutta onko jotain rakenteellisia heikkouksia?
- Gulfferi
Hjalmarson kirjoitti:
Onko tarkempaa tietoa / perusteluja? Kyllähän tuollainen hydraulinen köli vähän epäilyttää, mutta onko jotain rakenteellisia heikkouksia?
Omakohtaisesti olen käynyt vain yhdessä. Vaikutelma materiaaleista ja materiaalia hiuksista oli sellainen, että heiveröisen tekoa. Sisusta oli lisäksi todella kulunut ko. yksilössä, mikä vahvisti fiilistä. Osin ohut vilu oli kulunut paikkapaikoin puhki.
Muuten ollaan hevosmiesten tietotoimiston varassa, joka kokoontuu laiturilla A.
- EiWlanVaikoTelkku
Moro, onko porukoilla kokemuksia Elaneista? Hintapuoli vaikuttaisi olevan yleisesti kohdillaan, mutta korreloiko myös laatu? Minkälaisia ovat rakenteellisesti, ja onko sisältä ns. laadukkaan oloisia vai hepposempaa osastoa? Sanotaanko nyt vaikka, että jos vertailuun ottaa 90-luvun Elanin ja Dehlerin, niin painiiko samassa sarjassa? Esimerkkinä tämä: https://m.nettivene.com/purjevene/elan/657464#4
- Gulffisti
Ostimme ensimmäisen veneemme 5 vuotta sitten ja Elan 33 oli yksi vaihtoehto. Kävimme katsomassa pari kertaa venettä, jossa oli uusi moottori ja kunto oli erittäin hyvä kaikinpuolin. Veneen hinta oli 29 t€ tinkimisen jälkeen. Päädyimme lopulta toiseen veneeseen - Elanissa sinällään ei ollut mitään vikaa.
Tuo hintapyyntö on hurjasti yläkanttiin.
- JoutsenOnPoika
No nyt jos Swanin perässä oisin, 2008 uusittu kone maltillisilla tunneilla ja tiikki tehty s&s 41. Hp. 750 000 SEK.
- JoutsenOntyttö
Ja länken glomtes bort så här. https://www.blocket.se/stockholm/Classic_Swan_41__Sparkman___Stephens_design_71011230.htm?ca=11&w=1
- SW271
Jos joku etsii pienempää Blue Water -klassikkoa, niin tämä on kai aika halpa:
https://www.blocket.se/goteborg/Renoverad_valseglande_skonhet_Contessa_26_71952753.htm?ca=11&w=3
Jenkeissä ja Englannissa nämä ovat järjestäen yli 10 000 EUR/USD/GBP. Voin tulla mukaan siirtopurjehdukselle. Tiedän että kaikki eivät arvosta näitä vanhoja Folkboat-tyyppisiä veneitä, mutta Englannissa näillä on kovasti kannatusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 784015
- 2013062
- 253030
- 492848
- 242804
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412535Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3042448Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2262127Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241997- 441967