Sama palkka kuin rivisiivoojilla

Laitoshuoltajanpaperit

Olen laitoshuoltaja ja kokemusta alalta yli 8 vuotta. Aloitin uudessa työpaikassani keikkahommissa ja uskaltauduin kysymään jo alussa palkastani. Sain esim. laitostyössä (laitoshuoltajana) palkkaa rapiat 11 euroa/tunti. Siihen vielä kokemuslisät. Haastattelutilanteessa todettiin että he eivät huomioi laitoshuoltajan virkaa että palkka olisi kovempi kuin muilla. Nyt se on vähän yli 10 euroa/tunti, kokemuslisiä ei lasketa. Olen tyytyväinen kuitenkin työhöni ja nautin ihmisten kanssa olosta enkä halua nostaa tästä metakkaa kun kerran edes töitä on. Firma on yksityinen yhdistys.

6

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjaaja1

      Vaikka tes ei enää tunne kokemusvuosilisää niin koulutuslisä pitää kuitenkin maksaa. Siivoojan palkka ilman koulutusta on 10,20€/h koulutuksen kanssa rapiat 10,50€/h.

      • ihmetteliä

        Eikö siivoojan palkka ole jokin aika sitten noussut kahdella eurolla? Näin ainakin kuulin entiseltä työkaveriltani. Hänellä palkka jo 12 euroa tunnilta. Helsingissä siis.


    • eppisliini

      Jyväskylässä esim. koulu- tai päiväkotisiivoojalla palkka on 10.20/ tunti. Jos on laikkarin tutkinto suoritettu saa sen 30 centtiä tunnilta lisäksi, ja jos on oikeutettu vuorolisii niin ne tuohon lisäksi.

      • pieniero

        Ei tarvi olla laikkari. Toimitila siivojakin riittää.


    • minäkinsiivoan

      Jos työnantajaa vaihtaa saa varautua peruspalkkaan uudessa paikassa.
      Harvoin uusi firma maksaa koulutuksesta ja kokemuksesta.
      Kadulta otettavalle siivoojalle maksetaan sama, kuin kouluja käyneelle ja oppiarvon suorittaneelle.
      Siivoojista on pula, varsinkin ammattitaitoisista?
      Työnantajilla ei ilmeisesti ole peiliä.

    • herätyspalkankanssa

      Jep ja julkisen puolen palkkoja ei voi verrata yksityiseen tai sitten on saa yksityisel puolel raataa kuin raivohärkä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3159
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2608
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1545
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe