Poikaa kiusataan koulussa?????

koulupojan_painajainen

113

1244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läheltä_koulumaailmaa

      Milloinka opettajat ryhdistäytyvät ja ottavat kiusaajat sillä tavalla miten heihin pitää suhtautua. Jos opettajat tosissaan haluaisivat, niin koulukiusaaminen saataisiin kitkettyä muutamassa kuukaudessa. On vain helpompaa lakaista ongelmat maton alle kuin korjata ne.

      • kriminalisointi

        Ei koulukisaaminen lopu ennenkö se liitetään rikoslain piiriin sitteki vois korkeintaan puolittua no olis seki jotain edistystä kuitennii.


      • Paluuarkeen

        Opettajilla ei ole enää otetta oppilaisiin.Ei ole auktoriteettiä,pelkäävät oppilaita,pelkäävät että menettävät kasvot,ei uskalleta puuttua epäkohtiin,puhutaan muunneltua totuutta omasta koulusta.Tietotekniikan vapaa käyttö on riistäytynyt kouluissa epäterveisiin uomiin.Huonosti menee.


      • hyperventiloitsija
        Paluuarkeen kirjoitti:

        Opettajilla ei ole enää otetta oppilaisiin.Ei ole auktoriteettiä,pelkäävät oppilaita,pelkäävät että menettävät kasvot,ei uskalleta puuttua epäkohtiin,puhutaan muunneltua totuutta omasta koulusta.Tietotekniikan vapaa käyttö on riistäytynyt kouluissa epäterveisiin uomiin.Huonosti menee.

        Siitä on kyllä selvät säädökset mitä opettaja saa tehdä ja mitä ei saa tehdä koulussa ja sama pätee kommunikointiin, kunnes toisin määrätään.


      • uusia.tuulia
        hyperventiloitsija kirjoitti:

        Siitä on kyllä selvät säädökset mitä opettaja saa tehdä ja mitä ei saa tehdä koulussa ja sama pätee kommunikointiin, kunnes toisin määrätään.

        Aivan kohta päästäneen sille linjalle, että poliisilla on valtuudet määrätä pikasakko ainakin koulukiusaajalle.


    • keke609

      Paras taktiikka on vaa olla välittämästä, eiköhä kaikkia aina jostai mollata.

      • TOSIrealistinKokkola

        Totta. Itse sain tuossa iässä (kansakoulu 1963, kolmas luokka) upouudet Jamekset ja komean fosforoidun leveän solkivyön, jossa luki JAMES. No tietysti se aiheutti suurta kateutta ja kiusaamista. Parhaatkin kaverit alkoivat huudella, että James päällä joka säällä. Onneksi olin jo siihen aikaan sopivan karaistunut ja annoin pahimmille suunsoittajille kunnolla turpaan. Jopa loppui kiusaaminen, eli vittuilu kerralla, hah!...


      • kuraattori-karttakeppi
        TOSIrealistinKokkola kirjoitti:

        Totta. Itse sain tuossa iässä (kansakoulu 1963, kolmas luokka) upouudet Jamekset ja komean fosforoidun leveän solkivyön, jossa luki JAMES. No tietysti se aiheutti suurta kateutta ja kiusaamista. Parhaatkin kaverit alkoivat huudella, että James päällä joka säällä. Onneksi olin jo siihen aikaan sopivan karaistunut ja annoin pahimmille suunsoittajille kunnolla turpaan. Jopa loppui kiusaaminen, eli vittuilu kerralla, hah!...

        Olit tieten tarkkiksella apukoulussa siihen asti, kunnes jouduit kasvauslaitokseen.


      • Tsemiä.näille.kiusatuill

        Mutta joillakin se kiusaaminen vaan ylittää rajat. Normi kiusaamistahan jokainen kokee, mutta jos se alkaa vaikuttamaan koulunkäyntiin jne ON SIIHEN PUUTUTTAVA!!


      • Joo toi tekniikka olla välittämättä ei toimi alkuunkaan.. Me aikuiset emme saa sulkea silmät kun jotakin kiusataan ja oli sitten kiusaamisen syy mikä tahansa ja vaikka opettaja ja rehtori puolustais kiusaajaa -ni silti tilanne on aina väärin. Jokainen meistä on erilainen ja jokainen ajattelee erilailla. Se mikä jonkun mielestä on vain läppää ja sellaista "mustaa huumoria" voi olla toisen mielestä kurjaa. Tietenkään kaikkien kanssa ei voi olla ystäviä tai tulla toimeen mutta jos itsellä on paha mieli niin ei se oikeuta toista kiusata tai härnätä tai olla välinpitämätön ! Olen jo kauan ihmetellyt että miksei asiaan voida puuttua vielä kun ihminen on koulu iässä ja siinä iässä että oppii ihmissuhteiden taidot. Siinä iässä on hyvin vahingollista se ettei sovi porukkaan ja ei saa ystäviä kun kiusattu luulee että on syyllinen siihen että kiusataan ja alkaa ihmisiä väittelemään koska ei saa ikinä tietää mitä pahaa on tehnyt kun toiset kiusaa. Kiusattu yrittää muuttua jotta kelpaisi porukkaan ja saisi ystäviä... Mutta kun kiusattu muuttaa itseään ni pala hänestä itsestään häviää ja hän menettää jotain tärkeää sillä jos sinä et pysty hyväksymään itseään niin eikä sillä ole väliä mitä mieltä muut on sinusta. Jos ei pysty hyväksymään sitä millainen ihminen on niin se on todella huono asia. Elikkä kiusattua ei saa ikinä jättää yksin kiusaamisen asian suhteen ja pitää aikuisten näyttää kiusatulle että hän saa tukea ja hänkin on arvokas ihminen ja tärkeä. Lopuksi lähetän voimia kiusatuille että kyllä te kerran olette aikuisia ja jossain vaiheessa kiusaaminen loppuuu ja voitte elää hyvää elämää. Vaikeeta se on uskoa että jonakin päivänä te olette aikuisia ja teillä saattaa olla perhettä. Pysykää vahvoina ja älkää luovuttako ja luulko että ette ole arvokaita ihmisiä sillä kyllä teitäkin joku rakastaa ja olette jollekulle hyvin tärkeä ihminen. Tsemppiä kaikille ja kyllä elämä joskus vielä hymyilee...


      • kotikiusattu
        Tsemiä.näille.kiusatuill kirjoitti:

        Mutta joillakin se kiusaaminen vaan ylittää rajat. Normi kiusaamistahan jokainen kokee, mutta jos se alkaa vaikuttamaan koulunkäyntiin jne ON SIIHEN PUUTUTTAVA!!

        Pahiten sen koulupojan isä tuli kiusatuksi mietin vain miten paljon tätä koulun johtamaa kotikiusaamista esiintyy maassamme, koska ei sitä joka perheellinen uskalla nousta julkisuuteen vastustamaan.


      • NaamaMutrussa
        kotikiusattu kirjoitti:

        Pahiten sen koulupojan isä tuli kiusatuksi mietin vain miten paljon tätä koulun johtamaa kotikiusaamista esiintyy maassamme, koska ei sitä joka perheellinen uskalla nousta julkisuuteen vastustamaan.

        Minä ainakin uskaltaisin soittaisin heti Iltasanomiin ja lataisin YouTubeen videon, jossa roikotan pojan tennareita koulun pihassa ynnä opettajan ja rehtorin viestit isossa kyltissä.


      • Riivinrautaa

        Ei voi oola välittämättä kipu tuntuu koko kehossa ja suvussa.


    • Siinä meni sitten niin rehtori kuin opettajakin kiusaajan puolelle. Täysin vastuuttomia tuollaiseen työhön.

      • Enpä kuule ekaa kertaa että kiusattu onkin syyllinen.


      • opesekos
        Ilmannimi2 kirjoitti:

        Enpä kuule ekaa kertaa että kiusattu onkin syyllinen.

        Ei poitsi oo syyllinen senkin valehtelija!


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Enpä kuule ekaa kertaa että kiusattu onkin syyllinen.

        Se on niin väärin :(


      • LohdutusPalkkio
        tinttu-liina kirjoitti:

        Se on niin väärin :(

        Mitäs sanot ilahtuisiko kiusattu poika Batman-repusta?


      • LohdutusPalkkio kirjoitti:

        Mitäs sanot ilahtuisiko kiusattu poika Batman-repusta?

        Tuo varmaan riippuisi siitä minkä ikäinen oppilas on kysymyksessä..:)


      • opesekos kirjoitti:

        Ei poitsi oo syyllinen senkin valehtelija!

        En tarkoittanut sitä että kiusattu on syyllinen vaan sitä että enpä kuule ekaa kertaa että kiusattu on syyllinen siihen että sitä kiusataan. Oli erään opettajan motto että on kiusatun oma vika että häntä kiusataan ja tämä opettaja puolusti aina kiusaajia! Joten ei ole yllätys että tätä tapahtuu edelleen


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Se on niin väärin :(

        Enpä kuule ekaa kertaa että kiusattu onkin syyllinen koska tiedän erään opettajan jonka mielestä oli oikein kiusata koska kiusatun piti ymmärtää että kiusaajan kotona on huonosti asiat ja se kuulema oikeutti kiusaamisen.


      • Ja minkäs minä sille voin jos ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen että opettaja puolustaa kiusaajia? Minkäs teen kun ei ole myöskään eka kerta kun kuulen että rehtori puolustaa kiusaajia. En voi sille mitään. Niin kauan kun on opettajia tai rehtoreita jotka eivät ymmärrä puuttua asiaan niin kiusaamista on. Halusin vain kertoa että hän poika ei ole ensimmäinen jonka opettaja ja rehtori syyllistää. Harmi kun ymmärsitte minut väärin. Koska ikinä en halua että ketään kiusataan.


      • Tinttu - liina harmi kun ymmärsit minut väärin ja minun olisi pitänyt varmaan heti selittää että miksi ei ole ekaa kerta mutta luulen että täällä ei saa puhua kenestäkään ihmisistä niin että häntä tunnistetaan varsinkin se tapaus josta puhun tapahtui kauan sitten. Tulee vain väkisin mieleen oma aika koulussa ja oma luokka ja luokan valvoja.


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Tinttu - liina harmi kun ymmärsit minut väärin ja minun olisi pitänyt varmaan heti selittää että miksi ei ole ekaa kerta mutta luulen että täällä ei saa puhua kenestäkään ihmisistä niin että häntä tunnistetaan varsinkin se tapaus josta puhun tapahtui kauan sitten. Tulee vain väkisin mieleen oma aika koulussa ja oma luokka ja luokan valvoja.

        Kyllä mä ymmärsin mitä tarkoitit :) Tuo mitä kerroit, niin on aivan järkyttävää :( Siinä on kyllä opettaja ollut aivan väärässä. Mua ihan suututtaa.. :/


      • koivarin_kössi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tuo varmaan riippuisi siitä minkä ikäinen oppilas on kysymyksessä..:)

        Johan tuossa uutisessa kerrottiin, että poika on teini-ikäinen. Meinaatkos sitten, että nuoremmille riittäisi pelkkä siwakassi?


      • tiedonkerääjä
        Ilmannimi2 kirjoitti:

        Enpä kuule ekaa kertaa että kiusattu onkin syyllinen koska tiedän erään opettajan jonka mielestä oli oikein kiusata koska kiusatun piti ymmärtää että kiusaajan kotona on huonosti asiat ja se kuulema oikeutti kiusaamisen.

        No kerros missä koulussa se ope on?


      • koivarin_kössi kirjoitti:

        Johan tuossa uutisessa kerrottiin, että poika on teini-ikäinen. Meinaatkos sitten, että nuoremmille riittäisi pelkkä siwakassi?

        No ajattelin lähinnä sitä kun ei tuossa ole tarkkaa ikää. Tarpeeksi vanha teini ei välttämättä käytä enää Batman-merkkisiä reppuja. Voihan se tietysti olla tuo nimi vain esimerkki eli reppu kuin reppu.


      • tiedonkerääjä kirjoitti:

        No kerros missä koulussa se ope on?

        Vanha tapaus!


      • Ilmannimi2 kirjoitti:

        Vanha tapaus!

        Se on vanha tapaus mistä minä puhun ja minulla ei ole oikeutta kertoa missä tapahtui silloin.


      • huutosakinjohtaja
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ajattelin lähinnä sitä kun ei tuossa ole tarkkaa ikää. Tarpeeksi vanha teini ei välttämättä käytä enää Batman-merkkisiä reppuja. Voihan se tietysti olla tuo nimi vain esimerkki eli reppu kuin reppu.

        Entäpä Hermes lippalakki jokaisen teinipojan unelma? :-)


      • huutosakinjohtaja kirjoitti:

        Entäpä Hermes lippalakki jokaisen teinipojan unelma? :-)

        Toi ei ollu ollenkaan huono idea! :)


      • tahtoo.tietää
        Ilmannimi2 kirjoitti:

        Se on vanha tapaus mistä minä puhun ja minulla ei ole oikeutta kertoa missä tapahtui silloin.

        Voit sää varmaan kertoa minä vuonna se tapaus oli?


    • Koulukiusaaminen on todella kurja juttu! Tsemppiä!

      • kolkkiiko-omatunto

        Arvaas kuka vasta karmiva kiusaaja on?


      • kolkkiiko-omatunto kirjoitti:

        Arvaas kuka vasta karmiva kiusaaja on?

        Onko kiva kaivella vanhoja esiin? Ja aiheuttaa kiusaa? Et ole yhtään sen parempi, minä olen pyytänyt riitaa anteeksi, sitä ei moni tee. Olen itse ollut koulukiusattu, joten minulla riittää sympatiaa kiusatuille.


      • samastakoulustako
        KittieChi-81 kirjoitti:

        Onko kiva kaivella vanhoja esiin? Ja aiheuttaa kiusaa? Et ole yhtään sen parempi, minä olen pyytänyt riitaa anteeksi, sitä ei moni tee. Olen itse ollut koulukiusattu, joten minulla riittää sympatiaa kiusatuille.

        Toi teidän välinen polemiikkihan ei mulle kuulu mut on seny kumma ko nyt näyttää, et te kaikki ootte yht'äkkiä koulukiusattuja.


      • samastakoulustako kirjoitti:

        Toi teidän välinen polemiikkihan ei mulle kuulu mut on seny kumma ko nyt näyttää, et te kaikki ootte yht'äkkiä koulukiusattuja.

        No kuule olen ollut todells pahasti koulukiusattu, ja osittain siitä syystä sairastuin masenukseen ja ahdistukseen.. Joten älä ala vattuilemaan.


      • banningerska
        KittieChi-81 kirjoitti:

        No kuule olen ollut todells pahasti koulukiusattu, ja osittain siitä syystä sairastuin masenukseen ja ahdistukseen.. Joten älä ala vattuilemaan.

        Mitä anteeksipyyntöä mahtanet tarkoittaa ja mitä muuten siinä raivoat?


      • banningerska kirjoitti:

        Mitä anteeksipyyntöä mahtanet tarkoittaa ja mitä muuten siinä raivoat?

        En raivoa, vaan vastasin kysymykseen. Rekattujen kanssa on ollut riitaa, mutta ne on sovittu.


      • edelliseen
        KittieChi-81 kirjoitti:

        En raivoa, vaan vastasin kysymykseen. Rekattujen kanssa on ollut riitaa, mutta ne on sovittu.

        Höh nehän ovat omia nimimerkkejäsi joita on bannattu ja poistettu vuosien varrella urakalla. Hei lopeta tuo näytteleminen kyllä ylläpito tuntee tarkalleen nuo metkusi. Ihmetyttää vaan miksi kiusaat itseäsi riitelemällä poistetuilla trollipalstoillasi jatkuvasti itsesi kanssa se ei ole oikeaa kiusaamista se on muiden keskustelijoiden huijaamista ja rienaamista.


      • edelliseen kirjoitti:

        Höh nehän ovat omia nimimerkkejäsi joita on bannattu ja poistettu vuosien varrella urakalla. Hei lopeta tuo näytteleminen kyllä ylläpito tuntee tarkalleen nuo metkusi. Ihmetyttää vaan miksi kiusaat itseäsi riitelemällä poistetuilla trollipalstoillasi jatkuvasti itsesi kanssa se ei ole oikeaa kiusaamista se on muiden keskustelijoiden huijaamista ja rienaamista.

        Hanki elämä, ja älä valehtele.


      • banningerska
        KittieChi-81 kirjoitti:

        Hanki elämä, ja älä valehtele.

        Kuule se eilinen 123 kommentin trollipalstasi poistui ihan muusta syystä kuin riitelystä mutta ethän sinä opi vaikka mustaksi muutut. Toivottavasti et harrasta tuota samaa peliä koulussasi.


    • sillonennen

      Ei mun tennareille kukaan nauranu vaik varvas rehotti kärjest pihalla eikä muuten ilikkunu opetkaan olisittepa nähäny mis ryysyis ne ihte kuluki.

      • PorisenMitäPorisen

        Meidän koulussa oli muotia pitää kumisaappaita välitunnilla eikä niitä muistaakseni pilkannut kukaan toki mikäli pojalla oli punaiset kumisaappaat siitä pidettiin muiden kanssa porua asiaan kuuluvalla tavalla. Näin ne ajat muuttuu ja koulut siinä mukana.


    • ljsfljsflkjls

      Opettaja ja rehtori asettuvat kiusaajan puolelle...häh!!!!!!!!! tämä on aivan uskomatonta, ellei olisi totisinta totta tänä päivänä Suomen koulussa...voi helvatan helvata...en tajuu, eikä tarttekaan. Pitäisi tuo rehtori ja opettaja erottaa viroistaan<!> perk.

      • komppaan

        Totta puuttuu vain, että rehtori olisi ehdottanut pojalle koulun varoista uutta hametta.


    • KokkolanTOSlrealisti

      Luokallani oli vain kolme oppilasta Möttösen ala-asteella minä ja kaksi lettipää tyttöä. Tytöt kiusasivat James housuistani koska en osannut avata vetoketjua ja kusin jatkuvasti housuihini. Fosforoitu vyöni oli vaalean punainen ja herätti tytöissä hilpeyttä. Olin niin karaistunut että annoin molemmille lettipää tytölle turpaan. Hah!!..

      • Bampperssi

        No sulla lienee ollu sen takia vaipat pikkupojasta tähän päivään asti.


    • TOSIrealistinKokkola

      Lopettakaa nyt saatanan kukkahattutummut tuo paskanjauhaminen. Lukekaa ylläoleva esimerkkini siitä miten pitää menetellä. En tarkoita että tytöt alkaisivat ja miksei pojatkin tapella kuten 1960- luvulla, mutta jättäisivät kateelliset oman onnensa nojaan, ja nostaisivat vain "nokkansa pystyyn". Ei nyt saa..na kukaan opettaja voi olla joka paikassa seuraamassa mitä koulussa tapahtuu. Eikä yksikään opettaja voi tietää syytä tai aihetta mahdolliseen kiusaamiseen - kuka on syyllinen ja mistä johtuu...
      Tyttäremme ja naapurin tytön luokalla oli eräs tyttö, joka ei suostunut tulemaan muitten joukkoon, leikkeihin - ei mihinkään, vaikka tytöt kuinka pyysivät. Kun joku sanoi, että voi kuinka sinulla on ihana uusi pusero, niin tyttö oli sanonut, että ei se ole, sanotte vain... Tätä jankutusta oli kestänyt kuukausia, joten kaikki käänsivät tälle muka kiusatulle selkänsä: "Antaa olla jos seura ei kelpaa". Tämä tapahtui Kiviniityn koulussa. Käsittelimme asian vanhempainkokouksessa, jossa kaikki olivat osallisina: vanhemmat, opettajat, oppilaat ja rehtori. Rauha palasi Kiviniittyyn, kun muka kiusattu muutti Kälviälle jatkamaan opintojaan, hah!...

      • slademania

        Ei pojat tapellu 1960 luvulla kouluissa sillon elettiin vielä rauhan aikaa. Vasta 1970 luvun taitteessa alako nokkakopu kouluissa se johtu siitä kö poppi teki vallankumouksen ja kouluihin tuli disko, siitä ne kaikki sekos.


    • tyrmistynyt

      Miten se opettaja kehtasi vaatia isää ostamaan uudet kengät ?

    • näinkouluttoimii

      Voiko joku todella sanoa vanhemmalle että osta toiset jalkineet kertoo kyllä paljon sanojasta ehkä nyt kannattais vaihtaa alaa opettajan.

    • jjgjvhh

      EI JUMALAUTA!! Mulle jos tulis tollanen viesti koulusta, ni marssisin koululle ja kysyisin niiltä kiusaajilta, että millaset lenkkarit on hyvät ja että he saavat ne maksaa...

    • OikeuttaKaikille

      Missä koulussa tämä on?

      Menen ja otan oikeuden omiin käsiini.

    • Olen pahoillani mutta ei ole eka kerta toi tilanne. Mutta tsemppiä ja yrittäkää jaksaa...

      • kaveriko

        Elikkä onko tuota poikaa kiusattu muustakin syystä kuin tennareista?


    • Repaleisettennarit

      Nuo viestit on irrotettu asiayhteydestä ja on ihan selvää että kengät o at jo rikki tai muulla tavalla kelvottomat jos koulukin tarjoutuu ostaa uudet. Tuskin koulu maksaa kenkiä vain siksi eivät ole muodikkaat

      • Uudenkarheat

        Hei se faija sanoi jo, että ne on kolme viikkoa vanhat Adidakset.


    • beethooven

      Sitähän ne yhteiskunnan tulevat surkimukset kyllä osaavat jo pienestä pitäen harrastaa. Eli muiden manipulointia , yllyttämistä ja solvaamista. Niinpä se koulukiusattu nyt sitten aikuistuttuaan luo jo täyttä häkää uraa itselleen työelämässä erinomaisella menestyksellä ja vielä lukiotakin on vähän jäljellä. Kotijoukkojen tuki on elintärkeä asia. Opettajat eivät kykene asioille juurikaan yhtään mitään valitettavasti tekemään vaikka joskus ehkä niin olisivat halunneetkin. Kosto kiusaaja-naapureille ja heidän surkealle jälkipolvelleen on vähintäänkin suurta mielihyvää antava asia. Valitettavaa mutta totta taas kerran tämäkin pikku stoori nykyisestä Suomesta ja sen erinomaisuudesta.

    • noumörsiä

      Jiiha jiihaa skole rules, hyvä hyvä :D

    • Opettajat on lähes poikkeuksetta täysin munattomia vihersosiaalidemokratian mädättämiä vässyköitä, koska yliopisto-opinnot. Ei sellaiset saa kiusaamista kuriin. Vanha kunnon brutaalin väkivallan uhka takaisin kiusaajia kohtaan, niin jo loppuu kiusaaminen alta aikayksikön. Kaikki armeijasta erotetut vanhanliiton tosimiehet liikunnanopettajiksi pitämään ituhippiyliopistopettajien puolia lapsukaisia vastaan.

      • Opetjarexikunniaan

        Luonnollisesti ovat munattomia naisvaltaisella alalla. Muu osa tekstistäsi on täyttä potaskaa


    • Raivo-Tauti
      • HalvariTuohitorvi

        Mä mietin onko toi koulukiusaaminen ja teiniraivo sama asia jotain vihaa se ainaki on tiiä sitte.


      • arveluksia

        Olettaisin opettajalta vaadittavan joku psykologin tekemä testi ennen virkaan astumista, ettei ole lastenahdistelija.


    • Hff4322

      Minun tuvassa armeijassa oli koulukiusaaja,joka sanoi aikovansa opettajaksi. Ehkä tämmöiset eivät ymmärrä kiusattujen tunteita tai samaistua heihin. Ovat enemmän itsensä kaltaisen kiusaajan puolella.

    • MikäKoulunNimi

      Tietääkö kukaan missä koulussa tuo tapahtui?

      • hys.hys.salaisuus

        Ei ne sitä kerro muistat varmaan ne aiemmat koulu-uhkaukset Kokkolassa vuosien varrelta eikä silloinkaan kerrottu mistä kouluista oli kyse.


    • puskissa-vaanivat

      Mitä, mitä!!!!! Hirviöklovnit ovat rantautuneet lähistölle kyllä on rankkaa pilailua. Ottakaa äkkiä tämäkin ilmiö puheeksi koululaisten kanssa....
      http://www.kp24.fi/uutiset/422376/Klovnit-ovat-pelotelleet-ohikulkijoita-Pietarsaaressa

      • tuokin_vielä

        Voi hemmetti miten sairasta touhua. No tuskin kukaan aikuinen klovnipuvussa pelottelee ihmisiä taitaa olla jotkut häirikköteinit asialla.


      • MitenSitLiittyy

        Miten se sitten liittyy tähän aiheeseen?


      • puskissa-vaanivat
        MitenSitLiittyy kirjoitti:

        Miten se sitten liittyy tähän aiheeseen?

        Ei mitenkään...


      • nesaviisas
        puskissa-vaanivat kirjoitti:

        Ei mitenkään...

        Siinähän sanotaan, että klovni on otettu vakavasti koululla, jotta onko syytä olettaa asian näin ollen hirviöopettajan pukeneen pellepuvun päälle pakottaakseen koulupoikia vaihtamaan tennarit kunnon jalkineisiin?


      • pelkään.pahoin
        nesaviisas kirjoitti:

        Siinähän sanotaan, että klovni on otettu vakavasti koululla, jotta onko syytä olettaa asian näin ollen hirviöopettajan pukeneen pellepuvun päälle pakottaakseen koulupoikia vaihtamaan tennarit kunnon jalkineisiin?

        Jos oppilas menisi tappajaklovnipuku päällä kouluun voi olla, että ei pahemmin naurattaisi ketään.


    • sarkajäppinen

      Eiks tässä keississä olis jo painavat perusteet hankkia kaikille koululaisille yhdenmukainen koulupuku armeijan tapaan ei tulis ainaskaan urputtamista vaatetuksesta sun läskipohjakengistä Häh?

      • Koulupuku piilottaa ihmisen persoonan ja eihän se ole hyvä homma.


      • sarkajäppinen
        Ilmannimi2 kirjoitti:

        Koulupuku piilottaa ihmisen persoonan ja eihän se ole hyvä homma.

        Pärstäkerroin ja elehtiminen sen persoonallisuuden sanelee kysy vaikka keltä Luttulan vanhalta kööriltä. Kerran yks niistä löi multa koulussa hampaan poikki ja sitte sen kaverit varasti mun rahat Naakkapistossa niitä kosseja ei tunnistanu ikinä vaatteista kö kaikilla oli samannäköset prässikledjut päällä mut pärstästä ne tunnisti hyvin.


    • Läheltä_koulumaailmaa

      Opettajien koulutuksessa ei ilmeisesti opeteta sellaista asiaa kuin ongelmien ratkaisemiset. Jos on taitoa ja jos on halua niin kiusaajat saataisiin kyllä nopeasti kuriin. On helpompi asettua voimakkaampien puolelle, sillä heidän vanhemmatkin voivat olla voimakkaampia. Ja näin toiminen on niin VÄÄRIN että!

      • suutaripälli

        Niin tätä minäkin ihmettelen miksei opettaja osaa korjata poijan lenkkitossuja kerran niissä on vikaa, on siinäkin ihmeen uusavuton opettaja sitten menee kysymään rehtorilta apua eikä sekään osaa muuta ku ruveta chattailemaan iskän kanssa.


    • äläannaperiksi

      Olin ekalla luokalla,kun minua yritti kiusata joku poika, jota en edes muista, ja kyseinen poika taisi olla 3-4 luokkalainen.

      poika yritti töniä ja yritti penkoa taskujani, ja pojalla oli muutamia luokka kavereitaan myös tässä ringissä!

      Se miten itse suhtauduin asiaan oli seuraavanlainen:

      Kun poika tarttui minuun kiinni ja vähän riepotteli, tein siinä samassa päätökseni lyödä suoraan nyrkillä nenään!, ja taisin lyödä vielä suuhunkin sitä silloin, niin että verta tuli sekä nenästä että huulista.

      Se mitä tapahtui kun puolustauduin, yllätyin siitä että se poika pelästyi niin pahoin että rupesi itkemään, ja juoksi pois karkuun, mitäs nämä pojan kaverit sitten tekivät kun näkivät tilanteen, no hekin juoksivat karkuun minua.

      Meinasin jopa lähteä perään niitä,mutta ajattelin sitten että oli parempi että en lähe.

      Tämän jälkeen kyseiset pojat eivät tulleet enään lähellekkään minua kyseissä koulussa !.

      Tämä tapaus siis joskus vuonna 1978.

      • TOSIrealistiKokkolan

        Hiton hyvä juttu. Sinähän olet kuin ilmetty kaksoiskaverini...


      • TOSIrealistiKokkolan

        Sinä löit kuitenkin poikaa. Minä hakkasin kaksi tyttöä...


      • perin_outoa
        TOSIrealistiKokkolan kirjoitti:

        Hiton hyvä juttu. Sinähän olet kuin ilmetty kaksoiskaverini...

        Miksi keskustelet itsesi kanssa?


    • traumansaanut

      Tämä ei varsinaisesti liity kenkiin mutta Isokylän koulussa oli ennevanhaan kiusaajilla sellainen tapa alakoululaisen tullessa yläkouluun, että pojat kastettiin vessanpytyssä ruotuun ja pakotettiin sen jälkeen polttamaan tupakka eivätkä tekijät saaneet muuta rangaistusta kuin jälki-istuntoa tunnin. Kokiko kukaan teistä noin karmivaa kohtaloa ja jatkuuko se traditio vielä?

      • Sen olen kuullut, että sellaiset seiskaluokkalaisten "kastajaiset" on kielletty nykyisin. Oli joitaki juttuja esim. huulipunasotkut ym, niin kaikki on kiellossa.


      • hengenvaarallista
        tinttu-liina kirjoitti:

        Sen olen kuullut, että sellaiset seiskaluokkalaisten "kastajaiset" on kielletty nykyisin. Oli joitaki juttuja esim. huulipunasotkut ym, niin kaikki on kiellossa.

        Luin jostain uutisista, että yrittävät kuristaa toisiaan tajuttomaksi muka leikillään onko totta?


      • hengenvaarallista kirjoitti:

        Luin jostain uutisista, että yrittävät kuristaa toisiaan tajuttomaksi muka leikillään onko totta?

        Eikös tuota sattunu jossain, mutta enpä usko että tuollaiseen enää kukaan ryhtyy, kun siitähän tuli silloin ihan varoittava lehtijuttukin.


    • Mielipidemittari

      Missä Kokkolan kouluista on miestänne dorkamaisin rehtori tai opettaja?

      • Kirjoituskurssilainen

        Voi, että. En tarkoittanut miestänne vaan mielestänne?


      • uumoileva

        Ei nyt juolahda mieleen muutaku epämääräisiä juttuja Hakalahden suunnalta vaan ainahan niitä on.


      • KakistaUlos
        uumoileva kirjoitti:

        Ei nyt juolahda mieleen muutaku epämääräisiä juttuja Hakalahden suunnalta vaan ainahan niitä on.

        Ai'jaa noh kummasta koulusta on liikkeellä epämääräisiä juttuja?


    • paluu-tulevaisuuteen

      Pitäs varmaan olla koulussa sellaset vilkkuvaloilla varustetut tulta syöksevät lenkkarit nii sais käpötellä välkkärillä rauhassa.

      • isäiso

        Ihan mukavan keventävä asenne sinulla tähän aiheeseen näinä kummallisen vakavina aikoina...... :))


    • TyytyväinenLukija

      Tämä on kyllä aivan loistava palstan-avaus Kokkolan koulujen syyslomaviikolle. Ei voi parempaa keksiä kuin koulukiusaaminen viikon teemana ja nyt kaikilla oppilailla on aikaa perehtyä asiaan, hienoa.

      • syntinenkiusaus

        Näin on eikä mikään ihme kiusaaminen on ylipäätänsä viikon polttavin puheenaihe kaikissa uutisissa. Hullut klovnit kiusaavat lapsia joka puolella ja poliitikot kiusaavat toisiaan missä sattuu puhumattakaan, että täällä Kokkolan-palstallakin riehuu joku hirviöklovni, joka haukkuu pystyyn kaikki ketkä hengittää tai ovat lakanneet hengittämästä kyllä on kauhiaa.


    • TOSIrealistiKokkolan

      Hah hah haa, vai on koulukiusaamista. Kouluissa on kautta aikain tapeltu ja koeteltu voimiaan. On tämä nyt saatanan turhaa höpinää muka kiusaamisesta. Jos joku kakara ei ymmärrä, että on surkea vätys, niin pitäisi suuren turpansa kiinni, ja tyytyisi kohtaloonsa. Tietysti koulussakin "palikat laitetaan järjestykseen", ja siihen on turha sivullisten puuttua, kuten opettajien - puhumattakaan vanhempien. Onko selvä. Onhan. Hyvä. Kiitoooos!!!...

      • DiakonissaTäti

        Kerran sulla on nuin paha mieli, niin pyydä ihmeessä äitiäsi pyyhkimään pottakakka pyllystäsi pois, sitten voimme taas nauraa yhdessä.


    • kultsitkuriib

      Kunnon sanktiot niille kiusaamisesta ei se muuten lopu.
      Vastuuseen teoistaan heti ja vanhemmat voi ottaa kantaa siihen.
      Menkää koululle juttelee.
      Kyllä se kuri saadaan.
      Tuntuu että opet ei jaksa enää vääntää mitään lasten kanssa.
      Tehkää semmoinen kampanja että puree varmasti.
      Kiusaaja on typerys!

    • TOSIrealistiKokkolan

      Perhossa kolmannella luokalla 1963 isot pojat laittoivat minut ulkovessan istuinreiästä paskan sekaan. Olin toista vuorokautta hautautuneena ulosteisiin,kunnes pääsin omin voimin pois. Tästä jäi minulle vakavat traumat ja edelleenkin vältän yleisiä käymälöitä. Matkoilla minulla on aina potta mukana ja pitemmillä reissuilla baja-maja autoni peräkärryssä.

    • Habla_Hese

      Oli niin koskettava ton pojan karu kohtalo, et uutiset sais mieluusti kirjoittaa siihen jo jatkoa elikkä miten kävi, lensikö tennarit roskiin, ostiko rehtori uudet, muuttiko opettaja toiseen hiipakuntaan taikka saiko isä hermoromahduksen. Mitä siellä Facebookissa tuumailtu nyt tästä jupakasta?

    • Hätäsoittoja112
      • oli.lehdessä

        Jeppisläiset oli hakannu porukalla yhden klovnin eilen illalla.


      • Asiallistatoimintaa

        Heh heh hee klovni oli pötkinyt pakoon köntsät pöksyissä :D


    • perkelevaan

      Mitä vittua se meille kuuluu, tee ite asialle jotakin!

      • shittiekisunen

        Älä käytä itsestäsi monikkomuotoa tee itsellesi jotain!


    • stipendiläinen

      Onko Kokkolassa mitään yksityistä tukiryhmää koulukiusatuille?

    • kynä-ja-käsi

      Syyslomaviikko luo piristävän tauon koulukiusatuille harmi vain, kun se viikko on aivan liian lyhyt lomaa saisi olla kaksi viikkoa niin jaksaisi taas paremmin.

    • KymppiKokeet

      Sanotaan heti maanantaina koulussa "EI" kiusaajille ottamalla uusi rohkea asenne koulunkäyntiin pää pystyssä ja puhtain tennarein hymyssä suin.

      • Tattismielinen

        Tattis näin toimimme kiitti positiivisesta vinkistä... :))


    • Kiitos_Kannatuksesta

      Huomasitteko ystävät, että tämä oli ainoa kokkolalainen palsta, joka säilyi paikkakuntien luetuimpien top-listan ykkösenä koko viikonlopun yli. Mutta näin se viikko vierähti yli, joten palataan taas asiaan muissa merkeissä heihei..

      • Eikä ole ihme että on pysynyt listalla yli viikon lopun koska ehkä ihmiset vihdoin tajuaa että koulukiusaamista on ja on aina ollut.


    • Nähnyt1957

      Tänään on puhuttu TV:ssä puhuttu kiusaamisesta ehdotetun lakiesityksen johdosta.
      Kommentti: Keskusteluun jossa puolustettu kiusaajan oikeudesta kieltäytyä rangaistukselliseen siirtoon toiseen kouluun. Otetaanpa vertaus: Raiskaus! Raiskaaja päästetään rangaistuksetta ja Raiskatulle (uhrille) tuomitaan 1v vankeutta. Tällänen laki voimaan ja raiskaustilastot nollaantuu heti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe