Minua ei kutsuta mukaan

Huohhh

Olen 24v nuorimies, jota ei enää kutsuta minnekkään mukaan. Käyn AMK:ta ja mulla on kaveripiiri siellä kyllä ja kaikkien kanssa luokalla tulen toimeen suhkot hyvin/hyvin.
Eli jopa tämä lähin porukka jonka kanssa olen, nii ei sieltä enää kutsuta mihinkään mukaan. Koulun alkaessa kyllä kun tutustuttiin, niin käytiin bileissä jne, mutta nyt se yhdessäolo vapaa-aikana on jatkunut heillä muilla minua lukuunottamatta.

Olen kyllä itse pyytänyt heitä jonnekkin esim. oluelle perjantai-iltana mutta aina on jotain muuta menoa yms. Parasta kuitenkin on että joskus koulussa kuulen et jollakin heistä oli hauskaa tai eivät ole tulleet kouluun bilettämisen takia. Silloin tällöin luokassa kyllä puhutaan yleisesti et mennään jonnekkin, niin silloin usein menen mukaan. Olen myös huomannut, et jos mennään yökerhoon, niin siellä mystisesti porukka katoaa kun käyn esim vessassa.

Kolmen ja puolen vuoden aikana tästä kaveriporukasta ainostaan yksi on kerran minut pyytänyt mukaan crossia ajamaan ja on ainut viesti heiltä, mikä ei koske koulu asioita. Toisaalta olen muuttanut tähän kaupunkiin ulkopaikkakunnalta ja olen vähän kuin uusi henkilö heidän kaveripiireissään, joten he ovat varmaan enimmäkseen muitten kavereitten kanssa vapaa-aikanaan. Tosin silti se tuntuu välistä pahalta kuulla vasta koulussa heidän tekevän jotain tai käyvän jossain pitämässä hauskaa.

No omaa vikaakin varmasti on sillä en aina ole mikään maailman puhelian kaveri ja siskonikin sen sanoi että pukeudun tylsästi vaikka yritän laittaa vähän parempaa päälle, kun jossain ollaan käyty kavereitten kanssa. Sekin vielä että olen pyöreämpi kaveri kuin muut tästä kaveriporukastani, joten voihan se olla et jotenkin rikon sen porukan kokonaisuuden ulkonäölläni. Enkä ole kyl kovin hyvä tutustumaan uusiin ihmisiin haha..

Kyssäri vielä loppuun: onko teillä ollu samankaltasia kokemuksia??

29

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä oon syrjääntynyt ja ystäväsi olen jo. Juu on. Ainut mihin herkemmin pyydettiin siten miten pystyi hyväksi käyttää. Kyytiä , lapsen likkana.yms.

      • Kolmistaan-

        Eikö olekin ihania ystäviä, muistavat silloin kun apua tai jotain työkaluja ja muuta tavaraa lainaan tarvitsevat, muuten ei yhteyttä pidetä.
        Niin ne lainatut tavaratkin jää aika usein palauttamatta.


      • Kolmistaan- kirjoitti:

        Eikö olekin ihania ystäviä, muistavat silloin kun apua tai jotain työkaluja ja muuta tavaraa lainaan tarvitsevat, muuten ei yhteyttä pidetä.
        Niin ne lainatut tavaratkin jää aika usein palauttamatta.

        Olet oikeassa sen vuoksi on vaikeuksia pitää olla tekemisissä ja pitää yhteyttä jos olisin rahakkaampi en tätä edes varmaan huomaisi mutta sitten kun rahat on tiukalla sillä materiaalilla on väliä selvissä pysymiseen.
        halun vain henkisiä ystäviä joiden kanssa vaihtaa sanaa esim sähköpostin kautta.


      • Huohhh

        No onhan tuokin perseestä kyllä :(( Kerran oon kaveria käyny muutossa auttaa, tosin siihen itse pyysin mukaan avuksi. Mulle ei oo ees tullunna pyyntöjä jonnekki avuksi tai pyydetty mitää tavaroita heh.


      • Huohhh kirjoitti:

        No onhan tuokin perseestä kyllä :(( Kerran oon kaveria käyny muutossa auttaa, tosin siihen itse pyysin mukaan avuksi. Mulle ei oo ees tullunna pyyntöjä jonnekki avuksi tai pyydetty mitää tavaroita heh.

        Se on hyvä se.


      • Kolmistaan-
        Huohhh kirjoitti:

        No onhan tuokin perseestä kyllä :(( Kerran oon kaveria käyny muutossa auttaa, tosin siihen itse pyysin mukaan avuksi. Mulle ei oo ees tullunna pyyntöjä jonnekki avuksi tai pyydetty mitää tavaroita heh.

        No mulla on vähän kaikenkaista työkalua ja harrastelijaluokan koneita, itse ole ajankulukseni tehnyt puusta milloin mitäkin.
        No näille "ystäville" tehnyt pienille lapsille keinuja sänkyjä ja muuta, vanhemmille ruokapöytiä eteisen pöytiä, sitten kunnostanut vanhoja heille, persnettoahan noista tulee aina evät edes tarvikketten hintaa ole kustantaneet, työkalut makaa kuukausitolkulla lainareissuilla, osa on ollut useita vuosia lainareisulla.

        Lopetin tuon hyväntekeväisyyden, mulla on vähille rahoilleni muutakin käytyöä kuin kustantaa "ystäville" huonekaluja ja muuta pienempää, siihen on loppunut "ystävienkin" yhteydenpito, ei soitella ei käydä.

        Härskiä toisen hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä, ei tämä homma mitään muutaollut.


      • Kolmistaan- kirjoitti:

        No mulla on vähän kaikenkaista työkalua ja harrastelijaluokan koneita, itse ole ajankulukseni tehnyt puusta milloin mitäkin.
        No näille "ystäville" tehnyt pienille lapsille keinuja sänkyjä ja muuta, vanhemmille ruokapöytiä eteisen pöytiä, sitten kunnostanut vanhoja heille, persnettoahan noista tulee aina evät edes tarvikketten hintaa ole kustantaneet, työkalut makaa kuukausitolkulla lainareissuilla, osa on ollut useita vuosia lainareisulla.

        Lopetin tuon hyväntekeväisyyden, mulla on vähille rahoilleni muutakin käytyöä kuin kustantaa "ystäville" huonekaluja ja muuta pienempää, siihen on loppunut "ystävienkin" yhteydenpito, ei soitella ei käydä.

        Härskiä toisen hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä, ei tämä homma mitään muutaollut.

        Minulla on lapsien vaatteet lähtenyt hukkateille ja lopulta ovat mielummin antanut pois toiselle tai myyneet ne,
        vaikka olen odottanut lapselle tai yrittänyt saada pieni raha taikaisin myymällä eteenpäin.
        Säästänyt kaapissa seuraavaa varten.
        Kyllä sen ymmärrän jos rikki vaate menee.
        Nykyään en uskalla päästää ketään kotio

        Meille siskonmies teki kaappisängyn😂 maksettiin 670€ koska maksoi polttoaine kuluineen tarvikkeiseen levyt. Työstä oltaisiin maksettu mutta teki ensimmäistä kertaa kaappisänky niin pyysi vaan materiaalihinnan. Oli huolissaan rahoistamme mutta vähän tiukka kuulaus tuli mutta hyvin selvittiin

        Asiat sovittiin siten kauan aikaa ja missä ajassa pystyisimme säästämään rahan ja milloin olisi valmis. Käsintehdyltä näyttää.Kiitosta saa antaa. Pääsi tuurilla vielä töihin kaappisänkyjä tekemään päiväkotiin ja ja pumppuja ei saa kuin tukusta muuten ei olisi pystynyt tekemään.

        Ne maksaa ihan kamalasti levyt.ei elämä helppoa ole mutta esin työkalujen hinta on kallis on huomattu ja työ maksaa.

        Olet hyvä ihminen eihän ne voi ymmärtää vasta kun menettää hyvän ystävän mutta sitä en tiedä arvostaako mutta vaikea on luoda suhteita kun ei tiedä kuka käyttää häikäilyttäen hyväksi kun haluaa auttaa kun tietää että se apu voi olla viimeinen.

        toivottavasti nyt pystyt rakentaa itsellesi ja tulevaisuutta varten kun sinulla on mahdollisuus siihen.


      • Huohhh
        valtakunta kirjoitti:

        Se on hyvä se.

        Onha se juu.


      • Huohhh
        Kolmistaan- kirjoitti:

        No mulla on vähän kaikenkaista työkalua ja harrastelijaluokan koneita, itse ole ajankulukseni tehnyt puusta milloin mitäkin.
        No näille "ystäville" tehnyt pienille lapsille keinuja sänkyjä ja muuta, vanhemmille ruokapöytiä eteisen pöytiä, sitten kunnostanut vanhoja heille, persnettoahan noista tulee aina evät edes tarvikketten hintaa ole kustantaneet, työkalut makaa kuukausitolkulla lainareissuilla, osa on ollut useita vuosia lainareisulla.

        Lopetin tuon hyväntekeväisyyden, mulla on vähille rahoilleni muutakin käytyöä kuin kustantaa "ystäville" huonekaluja ja muuta pienempää, siihen on loppunut "ystävienkin" yhteydenpito, ei soitella ei käydä.

        Härskiä toisen hyväntahtoisuuden hyväksikäyttöä, ei tämä homma mitään muutaollut.

        Itse kävisin tuossa vaiheessa työkaluni takaisin. Mikset tee noita pöytiä ja myy sitten jossain voitolla tai pienellä voitolla poikkeen??
        Meikällä on tapana myös olla kiltti ihmisille, autan, oon mahollisimman mukava, ostan tavaraa jne.. Tosin tuo tavaran osto on tosi pientä eli saatan vaikka ruuan tarjota jossain :D


      • Kolmistaan-
        Huohhh kirjoitti:

        Itse kävisin tuossa vaiheessa työkaluni takaisin. Mikset tee noita pöytiä ja myy sitten jossain voitolla tai pienellä voitolla poikkeen??
        Meikällä on tapana myös olla kiltti ihmisille, autan, oon mahollisimman mukava, ostan tavaraa jne.. Tosin tuo tavaran osto on tosi pientä eli saatan vaikka ruuan tarjota jossain :D

        Enää ei ole aikaa tehdä, muut hommat vie kaiken ajan.


      • Kolmistaan- kirjoitti:

        Eikö olekin ihania ystäviä, muistavat silloin kun apua tai jotain työkaluja ja muuta tavaraa lainaan tarvitsevat, muuten ei yhteyttä pidetä.
        Niin ne lainatut tavaratkin jää aika usein palauttamatta.

        No mie en ainakaan ala helposti mitään palveluksia tekemään..

        Jos sovitaan etukäteen hinnasta... Tai sitten sillä "ystävällä" on joku mulle hyödyllinen taito..

        Ja tiiän että kyseessä on sen verran selkärankanen kaveri että tekee niinkuin lupaa..

        En oo ikinä pitäny mistään satunnaisista tuttavuuksista..


      • Kolmistaan-

        Nämä omat "ystävä" oli sukulaisia.


      • Huohhh
        Kolmistaan- kirjoitti:

        Nämä omat "ystävä" oli sukulaisia.

        Kivoja sukulaisia sulla kyllä.


      • Huohhh

        No ei ystävä tarvii heti olla, kaveri kelpaa kyl myös :))


      • Huohhh kirjoitti:

        No ei ystävä tarvii heti olla, kaveri kelpaa kyl myös :))

        Kirjoitin pitkää viestiä mutta en halunnut murista tuhmista.pilata teidänkin päivää vanhoja muistellen.


      • Kolmistaan-

        Jeps, mulla on vähemmän mukavia sukulaisia siis osa, osa on toki kunnollisia ja hyviä ystäviä.

        Valtakunta on vaan hyvä ja avaa sanaisan arkkunsa, vanhoja on joskus hyvä muistella, anna palaa.


      • Kolmistaan- kirjoitti:

        Jeps, mulla on vähemmän mukavia sukulaisia siis osa, osa on toki kunnollisia ja hyviä ystäviä.

        Valtakunta on vaan hyvä ja avaa sanaisan arkkunsa, vanhoja on joskus hyvä muistella, anna palaa.

        Pyyhin sen.
        Ei se niin tärkeätä oon sanonut niin monesti mutta pelko jäänyt ja arkuus. Rehellisyydellä voitin vai voitinko. Pelko on vaan kamala ja vangitseva


      • valtakunta kirjoitti:

        Pyyhin sen.
        Ei se niin tärkeätä oon sanonut niin monesti mutta pelko jäänyt ja arkuus. Rehellisyydellä voitin vai voitinko. Pelko on vaan kamala ja vangitseva

        Pelkään jatkuvasti että levittelee epätosiasioita mutta taas mietin että ihmiset sitten jättää rauhaan.


      • Huohhh
        valtakunta kirjoitti:

        Kirjoitin pitkää viestiä mutta en halunnut murista tuhmista.pilata teidänkin päivää vanhoja muistellen.

        Et sinä minun päivää voi pilata.. Oikeastaan hyvin harva voi enää pilata päiväni jos totta puhutaan.


      • Huohhh kirjoitti:

        Et sinä minun päivää voi pilata.. Oikeastaan hyvin harva voi enää pilata päiväni jos totta puhutaan.

        Lohduttavaa. Tärkeintä että voitte hyvin.


    • oppeliini1

      Unohda kaljottelu ja muut räkäläkutsut, ne ei kovin paljon paina vaaassa.

      Miksi et menisi itse oma-alotteisisti tekemään jotain - osallistu vapaaehtoistoimintaan. Nuo ihmiset ovat muutenkin sieltä fiksummasta päästä. Jos ovat vanhempia tai nuorempia kuin sinä, heillä on sinun ikäisiä tuttavia, lapsia, naapureita joihin saatat tutustua.

      Entä jos osallistuisit mihin tahaansa kerhoon ja/tai harrastukseen jossa muiden kanssa teet asioita. Ai että et oikein tiedä mihin osallistua? Kokeile jotai aivan uutta mitä et ole aiemmin tehnyt: postimerkit, globaali ideat, kokkaaminen, moottorit (pesukoneen, ovikellon, veneen, auton jne), eri yhteiskuntaluokat, kansallisuudet, jne. Netin välityksellä on niin helppo saada infoa kaikesta ja osallistua ja loytää ihmisiä jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista kuin sinäkin.

      Ruokahalukin kasvaa syodessä - sinäkin päästessäsi mihin tahaansa kiinnostamaasi toimintaan kiinni, haluat oppia siitä lisää ja kavereita tulee seuraasi tuota kautta, halusit tai et!

      • Huohhh

        Hyviä ideoita, tosin oma aika ei tahdo riittää koska käyn töissä opiskelujen ohella.. Mutta puhun myös muistakin tapahtumista kuin baarikutsuista, esim keilaaminen tai jokin saunareissu yms.


      • Kolmistaan-

        Juu, itse en ole koskaan kaljoitellut enkä kapakoissa ole kertaakaan käynyt, tämä on yksi mikä rajoittaa ystäväpiiriä, olen joku kummajainen kun viina ei maistu.
        Eikä noissa känniporukoissa muutenkaan viihdy yhtään, mieluummin poistun paikalta.


      • Huohhh
        Kolmistaan- kirjoitti:

        Juu, itse en ole koskaan kaljoitellut enkä kapakoissa ole kertaakaan käynyt, tämä on yksi mikä rajoittaa ystäväpiiriä, olen joku kummajainen kun viina ei maistu.
        Eikä noissa känniporukoissa muutenkaan viihdy yhtään, mieluummin poistun paikalta.

        Ei se alkoholi kaikille sovikkaan, eikä tarvii sopia. Jos itekki oon töissä tai jossain ja känniläisiä tulee vastaan, nii mielellän kaukaa kierrän.. Tosin alkoholia itse juon silloin tällöin.


    • Ulkona_minäkin

      Joo: mulla on just samoja kokemuksia omasta kaveripiiristäni. Ajauduin jotenkin ulos siitä. Minun tapauksessa varmaan sen takia, että muut löysi pysyvän seurustelusuhteen ja jotkut perustivat perheenkin. Yksinäistä poikamiestä ei oikein tunnuta pitävän arvossa - muuten kuin muuttoapuna tms. Paljon puhutaan erilaisuuden sietämisestä ja suvaitsemisesta, varsinkin nyt, kun maahan on tullut paljon pakolaisia, mutta tuntuu, että ihmiset haluavat olla hyvin samanlaisten ihmisten kanssa, ihan näin valtaväestönkin keskuudessa.

      • Huohhh

        Noh meikän tyttöystävä on Indonesiasta mutta muuten ketään ei oikeestaan kiinnosta mitä teen.. Joten koitan yrittää olla koullussa hyvin mukana oleva jne :)


      • Huohhh

        Mutta jos puhutaan, nii meikä on justiinsa se ulkopuolella oleva, yksinäinen poikamies..


      • Huohhh
        Huohhh kirjoitti:

        Mutta jos puhutaan, nii meikä on justiinsa se ulkopuolella oleva, yksinäinen poikamies..

        Totta puhut, eikä tarvi meikän nickkii ottaa..


      • Huohhh
        Huohhh kirjoitti:

        Mutta jos puhutaan, nii meikä on justiinsa se ulkopuolella oleva, yksinäinen poikamies..

        Tarkotan, vaikka onki eukko, nii silti oon yksin koska ketään ei kiinnosta luultavasti..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe