Finnair rekry 2017 pt. 3

finskilletöihin

Keskustellaan täällä lisää kun aletaan saamaan kutsuja ryhmiksiin :)

162

1906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuygyu

      Mites tää nyt sitten etenee. Odotellaanko me mediä vai heti kutsua ryhmikseen? Mikäli saa medikyselyn, voiko olettaa olevansa myös ryhmiksissä, vai tulevatko meditkin kaikille...?

      • Ldldkdk

        En enää tiiä mitä täytyis odotella :'D


      • sddfsd

        en usko et medi menee kaikille kyllä!


      • lentämään

        En minäkään usko, että medin saa kaikki. Toisaalta olettettavaa olisi, että medi olisi ennen ryhmähaastattelua, mutta aikataulu on kyllä todella tiukka.. Hmmm


      • Going

        Itse spekuloin, että tuskin ehtivät ennen ryhmähaastatteluja terveyskyselyjä käsittelemään, joten ne saattavat tulla vasta haastattelusta jatkoon menneille.


      • dsfsdf

        siis niinpä... jotenkin vaikuttais siltä, et medit on ryhmiksen jälkeen, jos ne todella alkaa jo ens viikolla. tai sittenn medit tulee ennen ryhmistä ja medien ja ryhmähaastattelun perusteella jatkoon. mene ja tiedä :D


    • Näkyikö

      Hei tuosta LinkedIn linkistä, näkyikö se muilla esikatselu -osiossa?

    • ssoe

      Muistaakseni mulla ei näkynyt esikatselussa, samaa ihmettelin hakemusta tehdessä

      • LinkedInsäätäjä

        Ok, hyvä niin. :) Itse monta kertaa ramppasin esikatselun ja muokkaustilan välillä tämän takia... Toivottavasti hakemus meni perille kuitenkin, eikä sekaantunut tämän takia :D


    • sdsfd

      en usko, että tänään tulee mitään... hitsi mikä pettymys jos tulee hylkyä

      • finfin

        Niin, jospa sitten perjantaina.


    • Huhheijaa

      Huomenna tai perjantaina... Kamalaa aina odottaa koko pitkä päivä, ei pysty keskittymään tähän "normiin" elämään ollenkaan... :-D

      • eipystyyyyy

        sanopa muuta :D oon ite puhelinasiakaspalvelussa töissä ni ei kyl oo palvelutaso ollu päätähuimaavaa ku tarkistelee meiliä koko ajan ja ajatukset täysin tässä


    • dfgdf

      Kunpa tulis huomenna, pe on niin kurja päivä saada ainakin ikäviä uutisia, porukka korkkaa perjantaipullon ja hyppii silloilta ;)

    • tyttö23v

      minkäikäistä porukkaa täällä muuten hakemassa? :)

      • 22vtyttö

        Täällä ainakin 22 -vuotias yliopisto-opiskelija, joka on tehnyt aina töitä opintojen ohella! Aina olen lentoemännän työstä haaveillut, mutta tuskinpa onnistaa tällä kertaa. Ei ollut aikaa panostaa hakemukseen, joten tein sen ihan pikaisesti enkä kovin paljon siihen keskittynyt.

        Noh, opiskelen kuitenkin tässä tutkintoa ja työpaikka jo löytyy, mutta olisi ollut kivaa vaihtelua elämään :)


      • Tulevalentoemäntä

        28v ja 5v työskennellyt terveydenhuoltoalalla :) voi siis jo hyvällä omalla tunnolla vaihtaa alaa!


      • Kirjoitusvirhe
        Tulevalentoemäntä kirjoitti:

        28v ja 5v työskennellyt terveydenhuoltoalalla :) voi siis jo hyvällä omalla tunnolla vaihtaa alaa!

        Oikeinkirjoitusta et kuitenkaan hallitse.


    • Heippahe

      Minä oon 22 vuotta. Opiskellut pari vuotta, mutta ala ei tunnu omalta, toivon että tää nappaisi nyt kun olisi pitkäaikainen haave..!

      • Lentämään

        Voisit olla minä! :D 22 vuotias, kolmatta vuotta opiskeleva ja ala ei tunnu täälläkään omalta... pikkutytöstä haaveillut lentoemännän työstä :)


    • olijoskusmigreeni

      Hei mites ne terveysvaatimukset? Jos on todettu migreeni joskus (kohtauksia ei ollut vuosiin..) niin onko se este?

    • Msksjsbd

      Just toi, mäki kahlasin läpi ja ei sattunu silmään migreenistä. Mut aiemmin ku luin ton ni tiiän et siel on maininta. se on nimittäin este jos sul nyt ois mut se ilmailulääkäri sen sit arvioi

      • olijoskusmigreeni

        No mäkin muistaisin et joskus se on ollut este... Mutta käytin tosiaan hakua, eikä sitä koko sanaa oltu mainittu kyseisessä dokumentissa! Outoa..


      • gfdgfgsg

        oho katos vaan, mäkään en löytänyt haulla... mitä kummaa :DD


      • dsggfdgsg

        tollasen löysin ihan lehdessä kirjotettu esteistä lentotyölle: "sairauksia ovat esimerkiksi diabetes, migreeni, epilepsia tai toistuvat poskiontelo- ja korvatulehdukset"

        mutta tosiaan siis jos sulla ei viiteen vuoteen oo niitä ollut, niin se arvioidaan et onko työhön vaikuttava asia enää.


      • olijoskusmigreeni

        Joo siis googlen avulla minäkin löysin ainoastaan tuon lehtijutun... Mutta virallisista dokumenteista poistunut (?) maininnat. Löysin myös viime haun keskustelun, jossa joku oli läpäissyt ainakin MED1 kyselyn, vaikka migreeniin estolääkitys (eli ns aktiivinen migreeni).

        Eli sormet ristiin, ettei se enää vaikuttaisi! Lentäjien kohdalla se on esteeksi mainittu ihan Finskin sivuillakin, mutta tosiaan matkustamohenkilökunnan kohdalta ei löytynyt mitään mainintaa. :)


      • dgfggff

        Hei no toihan on vaan hyvä juttu! ja jos ei tossa trafissakaan lue mitään niin luottaisin siihen ennemmin ku tohon lehtijuttuun. uskon että ei hätää ainakaan ton puolesta :)


      • olijoskusmigreeni

        No toivotaan! :) Okei, voihan tää homma kaatua jo muuhunkin, kuin tähän migreeniin.. :D Ei sitä haastattelukutsua välttämättä tule muutenkaan :(


    • dfhgdfgdf

      36 v... lennellyt aiemminkin mutta kauan sitten

    • Dkdb

      Yleensä viikot menee niin nopeesti, aina on vaan perjantai mutta nyt kumma kyllä tuntuu menevän niiiiiin hitaasti :-D

      • sdfsdfdffdsfddf

        tää viikko on helvetti ikuisuuden tuntunen.. keskiviikkoKO vasta?!!!!! eli ei voi mennä takuuseen että edes huomenna tulee lisäinfoo :'''(((


    • LuojaTeidänKanssa

      Lukiessani kommentteja niin selvästi huomaa että tänne kirjoittaneilla hakijoilla ei ole yhtään paineensieto-ja stressinsietokykyä,unohtamatta oikeinkirjoitustaitoa sekä tilannetajua.
      Kuinka nämä stressaajat,sillalta hyppäävät,perjataipullojen juojat jne. luulevat selviävänsä työssä mikä suoritetaan suljetussa tilassa,josta ei pääse poistumaan minnekään.
      Samassa tilassa matkustajia laidasta laitaan ja samoin kollegoja.

      • Oivoiii

        :-D haha, en nyt ihan paineensietokyvystä puhuisi. Täällä ihmiset ovat innoissaan ja jännittävät tuloksiaan, sinuako ei ole ikinä jännittänyt mikään tilanne? Olen pahoillani.


      • Hohhhoijaaaaaaa

        Hahaha ei hohhoijaa nyt taas... oikeinkirjotus ei varmaan oo suomi24 palstalla se tärkein asia, nimenomaan ihmiset varmaan innoissaan vaan purkaa täällä kun jänskää :) ja saakin jänskätä!!! aika outoa arvioida ihmisen paineensietokyky sen perusteella miten kirjottelee jonneki palstalle :D


      • Gilbrt

        En ehkä kommentoisi muiden oikeinkirjoitustaitoja jos en itse osaa käyttää välilyöntiä...


      • Bygvk
        Gilbrt kirjoitti:

        En ehkä kommentoisi muiden oikeinkirjoitustaitoja jos en itse osaa käyttää välilyöntiä...

        Haha! Toivottavasti muistit välilyönnit hakemuksessa... Ei näytä teksti kovin fiksulta ilman. Pilkun jälkeen tulee siis välilyönti...


      • Seat2A

        Lentokoneessa ei kukaan välitä mihin te sen pilkun panette. Mutta vänkääjiä siellä emme kaipaa.


    • YesHie

      Miksi haluatte tätä pienipalkkaista työtä niin paljon?

    • Tosilapsellista

      Mikä mahtaa olla oikeasti hakijoiden taso. Usean sadan kommentin verran lukenut tätä huokailua kun ei jakseta odottaa enää. Viime hakukerralla tää kirjoittelun taso oli aivan järkyttävä.

      • Hohhoijakkaa

        Hyvä sinun on moralisoida, kun et edes viime haussa päässyt läpi!


      • udhfdsfhdui

        Tää vaan kertoo siitä miten erilaista porukkaa on hakemassa... ja pitää muistaa myös se että on jo hakenut ja päässyt läpi. Nyt ne muutama vuosi sitten täällä jännittäneet ja huudelleet valitsevat meitä... Villi länsi, edelleen, näissä valintaprosesseissa ei ole järjen hiventä kun lentoemännät haastattelevat ja valitsevat toisiaan.


      • Jdkdkdkdk

        Ja mä en tuu koskaan ymmärtämään sitä miks pitää olla tollanen latistaja. :D


      • udhfdsfhdui

        Mä en yritä latistaa, päin vastoin.... Jos siis ei tule valituksi ei todellakaan tarkoita sitä etteikö olisi hommaan pätevä. Hyvinkin saattaa olla niin että valitsijat ovat epäpäteviä. Tsemppiä vaan kaikille, eiköhän kota olla viisaampia.


      • Trollia
        udhfdsfhdui kirjoitti:

        Tää vaan kertoo siitä miten erilaista porukkaa on hakemassa... ja pitää muistaa myös se että on jo hakenut ja päässyt läpi. Nyt ne muutama vuosi sitten täällä jännittäneet ja huudelleet valitsevat meitä... Villi länsi, edelleen, näissä valintaprosesseissa ei ole järjen hiventä kun lentoemännät haastattelevat ja valitsevat toisiaan.

        Sinä se jaksat taas kirjoittaa uudestaan samasta asiasta ku muutama viesti sitten.
        Rauhoitu nyt vaan!


      • udhfdsfhdui

        Yritän parhaani.


    • Wanttofly

      Itseäni ihmetyttää tämä kauhean negatiivinen ilmapiiri täällä. Tulevat kollegat kiistelevät nyt jo. Pidetään vaan nyt tsemppi päällä ja koitetaan olla positiivisia ja hyvässä hengessä odotella tuloksia :) Mun mielestä on ihan turhaa laitella tänne astetta negatiivisempia kommentteja ja ihmetellä et miks kukin hakee tätä paikkaa ja miten joku toinen kirjottaa ja tuliko pilkku tai piste oikeaan paikkaa. Nyt vaan tsempit kaikille ja ootellaan :D Peace and out :)

      • Kskdjdj

        ^Tämä!! Kohta selvii yritetään jaksaa rauhassa vielä hetki 😁😁


      • sdfuhduisfh

        Juuri näin, samassa veneessä ollaan kaikki ja samalla puolella... Toivotaan että mahdollisimman moni pääsee jatkoon ja ryhmiksissä tavataan!


      • yggygyg

        Montakohan täällä käy lukemassa näitä keskusteluja....


      • dgsdgffd

        varmaan kaks ihmistä juttelee keskenään ain eri nimimerkillä :'D noei


    • ddfsgss

      Kellekään tullu mitään vielä?

    • Flinch

      Ei ole tullut :)

    • jjfdnjjdf

      Hiljasta on....

    • vähänjohermostuttaa

      Toivoisi, että tietoa tulisi mahdollisimman pian. Jos menee ensi viikkoon, nii tulee pohjoisen työssäkäyville ihmisillä kiire, kun menee matkoineen helposti koko päivä piipahtaa Hki-Vantaalla.

      • Muuttokoedessä

        Miten kuvittelit selviytyväsi työstä sieltä pohjoisesta käsin, jos haastatteluunkin pääsy hankalaa?


      • Uskomatontasakkia

        Miten kuvittelet itse selviytyväsi lentoemännän työstä jos olet valmiiksi noin hapan, skeptinen ja pahansuopa?


      • Rajoittaisitedesvähän

        Samat sanat sinne. :D Jos et tuollaista kommenttia siedä, onnea työnhakuun ja ylipäätään elämääsi. Hyökkäävä psykopaatti pohjoisen peräkyliltä AIVAN VARMASTI palkataan Finnairille.


      • Jännitykselläodotteleva

        Täytyykö se nyt ääneen sanoa että jos tulisin valituksi, niin lopettaisin työni "pohjolan peräkylillä" ja muuttaisin Helsinkiin? Puspus sulle, toivottavasti löydät elämääsi joskus uutta innostavaa sisältöä niin ettei tarvi tuntemattomille kiukutella netissä


      • finfin
        Rajoittaisitedesvähän kirjoitti:

        Samat sanat sinne. :D Jos et tuollaista kommenttia siedä, onnea työnhakuun ja ylipäätään elämääsi. Hyökkäävä psykopaatti pohjoisen peräkyliltä AIVAN VARMASTI palkataan Finnairille.

        OMG odotan innolla ryhmäkeskustelua kanssanne :D Kyllä se sinä "Muuttokoedessä" itse aloitit hyökkäävällä ja mollaavalla asenteella. Jos olisit ollut aidosti kiinnostunut, olisit valinnut viestiisi toisenlaisen sävyn.

        Mutta yllätys yllätys, joskus ihmiset toden totta muuttavat työn perässä, yleensä kuitenkin vasta sen jälkeen kun työ on varmistunut.


    • hggfhhfg

      nyt jännittää kyl niin paljon että alkaa ihan lannistumaan ja epäilemään täysin et pääseekö...

    • Okskd

      Taitaa tulla huomenna, jotenki on vaan sellanen tunne.

    • gsdgsg

      mm sama täällä.. toivottavasti tulis ees aamulla.... kai ne arkena kumminkin ilmottaa et ei viikonloppuna

      • Jänskättää

        Joo luulisi... Ask.fm sanottiin että tällä viikolla tulee tieto niin kaikella logiikalla huomenna viimeistään. Tsempit kaikille :)


    • Ex-emo

      Viimeksi kyllä ilmoitettu myös vkl.

    • gjjdgjhgdj

      Onko teillä kaikilla ennestään lentokokemusta?

      • lentämään

        Ei oo!


    • Idkd

      Ei ole minulla ainakaan.

    • hdfhhd

      ei oo

    • Dödldkjd

      Voi hyvin olla et tulee vaikka vasta sunnuntaina.

    • Fleeby

      Onko kukaan, jolla on hyvin vähän asiakaspalvelu/myyntikokemusta päässyt aiemmin prosessissa eteenpäin?

      Itse hain vähän villinä korttina, enkä usko että jatkoonpäsymahdollisuuteni on kovin suuri. Koulutus ja valtaosa työkokemuksestani ei varsinaisesti tähän työhön liity, mutta uskon että soveltuisin työhön hyvin. Arvelen, että minun kohdalla valinta voi tyssätä vähäiseen asiakaspalvelukokemukseen. Veikkaisin, että hakemusten koneellista karsintaa tehdään testituloksen ja muutaman hakemuskriteerin (fyysiset ominaisuudet, asiakaspalvelu/myyntityö kokemuksen määrä) perusteella. Mutta kuinkahan monta hakemusta päätyy ihmisen käsiteltäväksi..

      • klsklaklskdl

        Moikka, ootko tehny mitään asiakaspalvelua siis? Ja jos niin minkätyyppistä? Kuhan hakemuksessa korostit vaan mahd paljon sitä asiakaspalvelukokemusta vaikka on olluki vähäistä.. ja uskon et motivaatiolla on myös hirveesti merkitystä. Mutta tosiaan asiakaspalvelu oli pakollisena kriteerinä tällä kertaa.


      • Fleeby

        Niinhän se oli pakollisena. Asiakaspalvelukokemus meni mulla luokkaan 0-1v ja myyntityöstä ei ollenkaan kokemusta. Katsotaan miten käy ja mitä painottavat ekassa karsinnassa. Jännitän mukana 😊


      • jsdljfdkjfsl

        no mutta on sentään ees vähän asiakaspalvelusta;) jos pääset ryhmiksiin niin reipas asenne päälle vaan sillä pääsee pitkälle .. ainaki yleensä :D ite aivan jännityksissä tästä koko hakuprosessista yleensä hirveen itsevarma kaikissa duunihauissa nyt en kyl jotenki ollenkaan ... toi 3000 hakijaa on vaa sellanen et ei terve


    • MustaTuleeLentoemo

      Just tuli kutsu ryhmiksiin ja med1 maili!!!! 😊😊😊

      • Öslsksksj

        Kaikille lähetetään ne edelleen samaan aikaan


    • cabinkaisa

      Migreenistä: muutamalla kollegalla on ja ovat töissä. Yksi on aikanaan saanut lähtöpassit kun selvisi et hänellä ollut jokin sairaus vuosia mutta ei ollut ilmoittanut hakiessa. Se on irtisanomisperuste jos valehtelee sairaudesta ja voi tulla ilmi vaikka muutaman vuoden päästä työllistämisestä. Nuoria Finnair on hakenut näissä hauissa jo palkankin vuoksi (selvää säästöä) ja haluavat nuorentaa ilmettä. Keski-ikä on korkea. Nyt viime aikoina tulleilla ei ole ollut mitään ihmeempää kokemusta mistään. Ja miettikää mitä kirjoitatte tänne; näitä on ennenkin rekry seurannut ja kyllä kirjoittajat saadaan selville jos halutaan. Onnea kaikille :)

      • Eimenenoin

        No ihan pakko nyt tähän sanoa, että tuo nyt on jo puppua. Ei kukaan muu saa tänne kirjoittajia selville, paitsi poliisi ja siihenkin tarvitaan jo rikoksen tuntomerkit, että edes alettaisiin tutkia.

        Täysin turhaa pelotella.


    • sdfugusdifi

      Medissä kannattaa todella olla rehellinen, työtä haittaavat sairaudet todella tulevat esiin jossain vaiheessa työuran aikana ja se on peruste irtisanomiselle. Tänne kirjoittelussa olet kuitenkin väärässä... rekry varmasti seuraa keskusteluja, mutta Suomi24 kuuluu Aller-konserniin eivätkä he luovuta kenenkään tietoja ilman, että asiasta vaaditaan poliisitutkintaa. Täällä kirjoitellaan anonyymisti, joten tuossakin tutkinnassa ainoa asia mikä saataisiin selville on IP-osoite josta viesti on lähetetty, eikä sekään vielä varmasti johda kehenkään yksittäiseen henkilöön.

    • sdfhjsdf

      Onko joku jo tosiaan saanut tietoa vai oliko kyseessä trolli? Jos oli, toivon todella etten saa kyseisestä henkilöstä työtoveria, mahtaa olla oikein tiimipeluri kyseessä... Toivon etten joudu tuollaisen henkilön kanssa tekemään töitä tositilanteissa.

      • Öslsksjj

        Rauha rauha, trolli oli kyseessä... finski ilmottanut aiemmin ask fmn sivuilla että hakijoille ilmoitetaan samaan aikaan :)


    • Kysymys12

      Osaako kukaan sanoa vaikuttaako jalkapöydässä oleva tatuointi?

      • sfddsffsd

        On kielletyllä alueella, emännät käyttävät avokkaita... Oletko hakenut?


    • Kysymys12

      Voi harmi. Olen hakenut joo

    • sdfhusdhfuisd

      Näinköhän tulee vielä tänäänkään mitään, taitaa mennä sunnuntai-iltaan...

      • Tulevalentoemäntä

        Ei kai HR viikonloppuna rekryja mieti? Olettaisin, että viesti tulee tänään :)


      • Taivaallanähdään
        Tulevalentoemäntä kirjoitti:

        Ei kai HR viikonloppuna rekryja mieti? Olettaisin, että viesti tulee tänään :)

        HR ei tee töitä viikonloppuisin, mutta he eivät hoidakkaan tätä rekrytointia tässä vaiheessa. On erikseen oma rekrytointitiimi joka koostuu lentävästähenkilökunnasta ja he tekevät kaikki valinnat.


    • Jänniäaikoja

      Hassua, miten tällainen haku onkin jännittävää. Sydämestäni toivon, että kutsu käy :)

    • Huui

      Pidän kaikille meille peukkuja pystyssä :)

    • uefhushfuid

      Ainakin viime viikonloppuna tuli vastauksia kysymyksiin sähköpostilla... Su iltana...

    • sdsgdsgsg

      Joku oli laittanut, et aikasemmissa rekryissä on ilmotukset tullu myös viikonloppuna....... eli en menis takuuseen tästäkään päivästä

      • seitsemanpaivaaviikossa

        Just niin! Ei lentoemot tunne viikonloppuja ;)


    • asdbsjabdjas

      En tiedä johtuuko siihen että tähän odotukseen ja jännittämiseen alkaa turtua, ihan epätoivoinen olo jo jatkoon pääsyn suhteen :(

      • blööööh

        mulla ihan sama fiilis :D


    • Jcek

      Mutta hei! Ihan turha vielä murehtia, koska kenellekkään ei ole tullut vielä kutsua! Turha pilata päivää murehtimalla, ties vaikka se kutsu sitten tulisikin sieltä... ;)

    • Going

      Aikaisintaan tämän päivän iltapäiväksi olen päätöksiä odotellut, mutta on tuo varmasti melkoinen ja epätavallinen hakuruljanssi, että voihan se mennä viikonlopullekin.

      Aijai, epäkelpoisia hajikoita. Sitähän ei hakemuksesta näe, onko tatuointia kielletyssä paikassa, jos on toisin väittänyt..vaan se selviää sitten myöhemmin mikäli tälläinen henkilö pääsee jatkoon.

      • sdgdfdgfgfd

        Viimeistään ilmailulääkärin tarkastuksessa selviää....


    • fgfdhtfghfg

      Taitaa olla toivo menetetty tältäkin päivältä

      • dgdhhfdhhh

        jep.. alkaa unohtaa että ees haki :''D mut okei, otetaan huomioon et ne oikeesti käsittelee yli 3000 hakemusta. jos viidessä päivässä kaikki ni se on 640 per päivä


    • gyftfyug

      Veikkaisin että sielläkään ei haluta perjantai-iltaa istua kamalan pitkään... Jos viiden-kuuden maissa ei mitään kuulu menee varmaan sunnuntaille... Emot tekee mielellään sunnuntaitöitä ;)

      • gdgfsdgf

        emotko niitä arvioi siellä........ toiv ei


      • sdfhuisdfhs

        Sehän tässä se pelottava juttu onkin.


      • sgggssggsgsgs

        jaaahas :D Ihmiset keillä ei oo koulutusta/kokemusta rekryymisestä, päättäis näistä? No, ehkä ne on koulutettu tätä projektia varten ?


      • sfdsdffdsfds

        Niin se vaan menee.... Lentävää henkilökuntaa se on.


    • Vieras1234567

      Mitä ihmeellistä siinä on, että lentävä henkilöstö tekee tässä kohtaa valintoja? Hehän sen parhaiten tietää millaiset ihmiset soveltuvat tekemään työtä, koska ovat lentäneet jo työkseen. Miten sellainen ihminen ketä ei ole koskaan lentänyt, tietäisi millaista työtä ja millaisia ominaisuuksia työntekijältä vaaditaan. Ne työpaikat missä olen itse ollut on aina rekrytiimi koostunut alan ihmisistä ja sitten mukana on ollut muita henkilöitä heidän lisäksi. Tottaka aina koko rekrytiimi on koulutettu tehtävään kuten varmasti myös nämä lentävä henkilöstä ketä meitä valitsee :)

      • Oikeassaolet

        Word!!! Just näin 😊


      • sggdgsgg

        Aiemmin tätä ihmettelleenä niin hyviä pointteja kyllä :) Totta!


      • Wannttofly

        Tervetuloa haastatteluun!!!!!!!! Jee jee :D


    • tulevalentoemäntä

      tuli kutsu!

      • Klms

        Kutsu tuli tännekin😊


    • PW1

      No ny tuli kutsu haastikseen!!!!

    • DLFKJJKLFSDJKFSLDDKJ

      KUTSU TULI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • sdfuhdsdf

      JATKOSSA!!!!! Nyt tuli!!!!

    • pimpulipompe

      Jatkossa!

    • dfgfdgfdsdfds

      Siis ryhmähaastatteluihin paikkoja yli 1100???

      • EnPäässyt

        Noin 1000 menee ryhmähaastatteluun. Onnea teille ja tsemppiä jatkoon!


    • lentämään

      KUTSU TULI! :)

    • ssoe

      Jee jee jee! Kutsu tuli tänne myös :) :) :)

    • fdsdfsdd

      hitsit mikä fiilis! haastiksissa nähään siis <3 :)))

    • lentämään

      Jotenkin kyllä todella hyvä fiilis tuli, vaikka varsin alkuvaiheessa vielä ollaankin. Ovathan he kuitenkin jo 2000 ihmistä karsineet.. :) TSEMPPIÄ KAIKILLE!

    • fdgdfdf

      millonkohan ne medit oikeen tulee?

    • Voihanitku

      Minä ni päässy.. :( onnea teille!

      • Voihanitku

        Siis en päässyt :D vitsi että harmittaa.


      • lentämään

        Voi harmi!! :( Ensikerralla sitten, itsekin muistan tuon tunteen viime hausta. Älä lannistu!


    • Ihanaaaaam

      Vitsi alkoi jännittämään! Kutsu tuli tännekin ☺️

    • Kfjffikf

      Jee minäkin pääsin ihan mahtavaa!!

    • Pitiarvata

      En päässyt taaskaan. T. Lentävä

    • Tinde11

      Haluaisiko joku Turkulainen lähteä kimppakyydillä torstai-iltapäivän haastatteluun?

      • Emppunenn

        Voi hitsi kun en nähnyt aiemmin! Varasin 8.11 klo 14 ajan. Mun kanssa pääsee siihen täältä jos halukkaita :)


      • tinde11
        Emppunenn kirjoitti:

        Voi hitsi kun en nähnyt aiemmin! Varasin 8.11 klo 14 ajan. Mun kanssa pääsee siihen täältä jos halukkaita :)

        No harmi, mutta tsemppiä haastatteluun :)


      • Turgulainen

        Kivaa kun muitakin turkulaisia hakenut :) Itse menen perjantaina 4pv. Tsemppiä myös :D


      • elinaattori

        Mä oon myös lähdössä nyt torstaina Turusta ja en ole varannu mitään :)


      • tinde11

        Ostin nyt sitten bussilipun kuitenkin kun omaa autoa ei ole käytettävissä :)


    • fgdsgfdg

      Onnea kaikille päässeille ja tsemppiä teille, ketkä ette päässeet. Ens hauissa sitten!

    • Kisu12345

      Kutsu tuli!!! :)

    • Einiininnoissaan

      Mulle tuli kutsu myös, mutten tiedä menenkö. Viimeksi olin ryhmiksessä myös. Palkka on vaan niiiiiin surkea ja aloitin juuri uudessa vakituisessa työssä, joten perheellise täytyy harkita. Airprolle olisin päässyt, mutta 8 pv kuusta kotona ei houkutellut (siellä olisi ollut ihan ok palkka).

      Kaveri, joka on lentänyt yli 10 vuotta, sai tässä haussa sähköpostiviestin, että voivat tarjota (kaikille) vain ns. nollatuntisopimusta eli mitään takuutunteja ei ole! Ja että jos vielä kiinnostaa, niin ole yhteydessä.

      Eli: käyt ensin palkattoman kurssin ja täysistä tunneista (=palkasta) ei ole takeita, vaikka saisit vakituisen sopimuksen.

      • VaiNollatuntiVakituista

        Kiitos tästä tiedosta!


      • Justjusti

        Jos olisivat hakuilmoituksessa jo maininneet, että nollatuntisopparia tarjoovat, niin tuskin olisin vaivautunut edes täyttämään hakemusta.
        Mutta kun vakkaria mainostettiin...


      • Factsstraight

        Onkohan tämä nollatuntia nyt varmaa infoa? Ymmärsin, että tällöin ei palkata vakituisia. Mitä järkeä olisi kouluttaa kalliisti ihmisiä istumaan kotiin nollasopparilla.


      • Huhuiltasiivet

        Miten tässä vaiheessa hakijalle on laitettu erikseen viestiä Jan kerrottu tämä, sitä en ihan ymmärrä. Itsekin olen jatkossa ja tiedän myös että finskille oikeasti tarvitaan lisää miehistöä et en usko ettei töitä olisi tarjolla :)


      • Johanonn

        Onko muille ennen lentäneille tullut tuollaista viestiä? Näitä "vakituisia" nollatuntisopimuksia on kyllä ollut muillakin aloilla ja jopa lentoyhtiöillä.
        Vähintäänkin reilua, että nyt viimeistään kertovat tuon ainakin tällä hetkellä lentäville, etteivät tuhlaa aikaansa enempää...
        "Vakituiset" nollatuntisopimukset pitäisi kieltää lailla. Silloinhan olet "sitoutunut", mutta työnantaja ei sitoudu edes perispalkkaa maksamaan. Parempi olla tuntipalkkalainen freelancerikin, kuin tuollainen vakituinen nollatuntilainen.


      • Einiininnoissaan

        Ei ole syytä epäillä hyvän kaverini valehtelevan (ollaan kummatkin lähempänä neljääkymmentä jo), joten kyllä tällainen viesti ihan oikeasti oli tullut.


      • Tsemppiäkaikille

        Ei mulle ainakaan kutsussa tunteja tai palkkoja tai mitään muutakaan spesifiä kerrottu. Höpöjuttuja, että porukka heittäisi hanskat tiskiin.
        Eiköhän me kaikki kutsutut jossain vaiheessa ennen alkavaa koulutusta saada tällaiset asiat selville.


      • Huhuiltasiivet

        Mä ainakin kuulin et useampi pitkään muualla lentänyt jäi ilman haastattelukutsua, mistään tuollaisista infoista ei ollut puhetta. Mutta kuten sanottua, eiköhän nää selviä sit rekryprosessin edetessä. Tuntuu todella oudolta että olisivat kenellekään tässä vaiheessa erikseen laittaneet tuollaista viestiä. Selviäisi kuitenkin sitten yksilöissä viimeistään ja ei siinä vaiheessa kukaan vielä ole itseään irtisanonut.


      • Einiininnoissaan
        Huhuiltasiivet kirjoitti:

        Miten tässä vaiheessa hakijalle on laitettu erikseen viestiä Jan kerrottu tämä, sitä en ihan ymmärrä. Itsekin olen jatkossa ja tiedän myös että finskille oikeasti tarvitaan lisää miehistöä et en usko ettei töitä olisi tarjolla :)

        Luulisin sen johtuvan kaverini pitkästä lentokokemuksesta yhdessä vakuuttavan hakemuksen ja testitulosten kanssa. Sekä on käytettävissä heti.


      • Einiininnoissaan

        Ikää ja elämänkokemusta on niin paljon, etten usko keksityn nettikirjoittelun avulla mihinkään sen paremmin eteneväni (etenkin, kun todennäköisesti en itse edes varaa haastatteluaikaa, vaikka kutsu tuli). Mitään syytä ei ole yrittää saada toisia heittämään hanskoja tiskiin.

        Vaikka tarjoavat nollatuntisopimusta, eihän se toki tarkoita, että istut kotona, mutta perheelliselle kaverilleni (ja minulle!) riski on iso. Ehkä nuoremmat helpommin kaikkeen suostuvat (ja kenties perheettömät) saavatkin tällaisellä sopimuksella täydet tunnit ja itse istutkin kotona lentäen pari tuntia viikossa. Töitähän ihan varmasti on, mutta Finnair laskee tällä tavoin itselleen porsaanreiän...


    • josnytsit

      Jes, pääsin:). Meidät on valittu testin ja hakemuksen perusteella. Siinä on joku rasti jonka on täyttänyt tai ei ole täyttänyt ja tietokone hylännyt/hyväksynyt sen perusteella. Henkilökohtaisia hakemuksia katsotaan vasta yksilöhaastattelussa. Näin ainakin viimeksi.

    • K-P.M

      Oliko nyt niin, että 1000 pääsee ryhmähaastatteluun, osaako kukaan sanoa montako koulutetaan? :)

      • Öskskdjd

        Noin 170-200?


    • Haastatteluun

      170 koulutetaan

    • Jipiijippiiiii

      Voi vitsi!!!! Tännekin tuli kutsu! Viimeksi ei tullut (en hakenut vuosi talvella vaan silloin ekalla kerralla, kun rekrysivät pitkästä aikaa), ja pelkäsin ihan hirveästi, ettei tule tällä kertaa kutsua myöskään!! JIPIIII! :) :)

      • Jipiijippiiiii

        Ja lähetän isot tsempit ja halit kaikille, jotka ette tällä kertaa päässyt! Tiedän, miltä se tuntuu, älkää lannistuko <3


    • Haastatteluun

      Tietääkö joku mitä tarkoittaa näkövaatimus 0.7 tai parempi laseilla tai ilman, onkohan ehdoton tai sallitaanko lasit/piilolasit? Voikohan työtä tehdä muilta paikkakunnilta vai onko parempi muuttaa Helsinkiin? Saako koulutuksen ajalta normaalisti liiton päivärahaa?

      • Laseillataiilman

        Näkövaatimus on, että näöntarkkuus on vähintään 0.7. Tämä tarkkuus saadaan saavuttaa käyttämällä silmälaseja. Normaali näöntarkkuus on 0.8 tai siitä ylöspäin. Esimerkiksi ajokorttia varten näöntarkkuus tulee olla vähintään 0.5. Jos sinulla on joku silmälääkärin antama lausunto, niin siitä varmasti voisi selvitä mikä näöntarkkuutesi on! :)


      • lentämään

        Lasit/piilolinssit sallitaan, mutta niillä on saavutettava riittävä näöntarkkuus ja se testataan. Finnairin ask.fm sivustolla vastattiin, että töissä on myös toisilla paikkakunnilla asuvia. Tietenkin mahdolliset päivystysvuorot voivat tuottaa hieman ongelmia.


      • Lisäksi

        Matkustamomiehistön jäsenellä on oltava normaali näkökenttä ja normaali yhteisnäkö.Diplopia (kahtena näkeminen) on hylkäämisperuste. Värinäkö otetaan myös huomioon ja sen kannalta miehistön jäsenen on pystyttävä tulkitsemaan virheettömästi viidestätoista ensimmäisestä pseudoisokromaattisesta Ishiharan taulusta yhdeksän (tauluja kaikkiaan 24). Vaihtoehtoisesti matkustamomiehistön jäsenen on todistettava, että hänellä on turvallisuuden kannalta riittävä värinäkö.


      • Testaamaan

      • Muistutuksena

        Näöntarkkuudesta silmälasien voimakkuus ei sitten kerro yhtään mitään.


      • Piilolinssit
        Muistutuksena kirjoitti:

        Näöntarkkuudesta silmälasien voimakkuus ei sitten kerro yhtään mitään.

        Saakohan näöntarkastuksessa käyttää silmälasien sijasta piilolinssejä? Omat silmälasit kun ovat vuodelta nakki ja piirakka, kun piilolinssejä tulee suurimmaksi osaa käytettyä. Tarkastaako finnair lääkärintarkastuksessa ollenkaan silmälasien vahvuutta (kuinka huono näkö) vai pelkästään näöntarkkuuden?


      • piilarit

        Saa olla piilolinssit tai silmälasit ja niitä tulee työskennellessä käyttää jos näössä on vikaa. En usko, että vahvuuksilla olisi merkitystä jos silmälaseja/piilolinssejä käyttämällä saavuttaa vaaditun näöntarkkuuden.


    • TÄNNEKAIKKIIIII

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14546132/finnair-rekry-2017-pt--4

      Tänne kaikkki :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe