mikä ärsyttää jouluna?

mikäneuvoksi

onko teillä mitään tiettyä juttua mikä pilaa teidän jouluaaton. minun joulun pilaa appivanhemmat. me ollaan aina perheen kanssa perinteisesti kotona. vaan sitten se tunnelma tyssää pukin käynnin jälkeen siihen kun mieheni vanhemmat hyökkää meille vaikka ei heitä olla koskaan kutsuttu vaan olettaava että heidät halutaan käymään ja kaiken kukkuraksi appiukko kiskoo kaljaa ja siinä lomassa miehenikin alkaa lipittää kaljaa. mun mielestä juominen ei kuulu jouluaattoon ja se pilaa aina mun joulumielen. mieheni on sanonut että hänen isänsä on aina juonu kännit aattona kun hän oli lapsi, mutta se ei ilmeisesti ole häntä haitannut koskaan. mä haluaisin olla aattona ihan vaan perheen kesken ja tutkiskella lahjoja enkä tod kaipaa siihen mitään höyryävää mummoa ja humalaista ukkia marmattamaan. ne on vielä semmosta porukkaa että vaikka sanosinkin että en halua mitään kännäämistä meille niin eivät varmana tottele. ja sitkun olen marmattamu miehelle että et juo yhtään aattona niin se on vaan silleen että ei nyt muutama haittaa, vaikka todellisuudessa se muutama on hällä n.7 olutta

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhoittukaa_jouluiltana

      Turha kiire ärsyttää jouluaattoiltana, kun pitäisi osata olla vaan yhdessä ja rauhoittua.Jotkut hosuu jopa joulusaunassakin.Vaikka siellä voisi vain kaikessa rauhassa, rentoutua ja nauttia tunnelmasta ja valmistautua tulevaan juhlaan.
      Kun jouluvalmistelut ja hössötykset on jo aattoiltana ohi.Miksi ei vielä silloinkaan pystytä rauhoittumaan ja nauttimaan sellaisesta rauhallisesta, viihtyisästä yhdessäolosta?Äiditkin häipyy kesken jouluillan keittiöön jotain muuta, muka tärkeämpää väkertämään.Kaikki eivät malta vain istua, koivet oikosenaan ja katsella kynttilöiden liekkejä ja kuusen kimallusta.Kuunnella joulumusiikkia ja nauttia perheensä seurasta.Toljoetetaan ja räpelletään älypuhelimia poissaolevina, tekstaillaan.Tai istutaan tietokoneen ääressä.On vaan kiire, tehdä sitä ja tätä.Jos esimerkiksi ollaan viettämässä joulua jonkun kotona, tai lapsuuskodissa, tai siellä mummolassa.Joulupöydässäkin syödään nopeasti ahmien.Sitten hyökätään nopeasti avaamaan lahjat ja sitten lähdetään kiireellä kotiin, kavereille, tai jopa baariin, kuka mihinkin tukka putkella.Jos ei tätä, niin toisilla on ainakin, se ainainen kiire nukkumaan, että jaksetaan touhottaa joulupäiväkin, kun silloinkin on kiire.Eikö ne ihmisten "koneet" vois hetkeksi pysähtyä edes jouluaattoiltana?
      http://www.uskonet.fi/filebank/blog/articles/default_31_307-iStock_000028881558Small.jpg

    • juovlas99

      Kiire ärsyttää jouluna. Juuri aattona pitää ehtiä ostoksille, piipahtamaan vanhojen sukulaisten luona, paikkakunnan yhteiseen jouluruokailuun, jossa kuluu hurjasti aikaa kun hyvin moni haluaa saada puheenvuoron ilmeisesti omaa erinomaisuuttaan korostaakseen. Onneksi, niin todella onneksi saan olla illan rauhassa itseni kanssa sitten kun olen saanut pakollisen haudoilla käynnin tehtyä. Miksi sekin pitää tehdä juuri aattona..??

      • 100h_palavat.kynttilät

        Ei tarvitse enää nykyään juuri välttämättä aattona kynttilää haudalle viedä.
        Jos haluaa siellä jouluna kynttilöiden palavan.
        Koska myynnissä on monta tuntia palavia kynttilöitä.Jos vie tälläisen 110 h palavan hautakynttilän esim.aaton,aatonaattona, tai aatonaattona.Se palaa siellä vielä joulunpyhinäkin.Nykyään myydään myös ledkynttilöitä haudalle.Jotka palavat siellä, vaikka kuinka kauan.T
        https://www.karkkainen.com/tuotekuva/ZOOM/8717847065759.jpg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      68
      831
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe