kuinkahan moni penkiltä nosteleva

voisittekokertoa

Nostaa maasta päänsä päälle 100kg?

Tämä minua kiinostas tietää,jos vaikka onkin noita 100kg penkki nostajia tai ylikin, niin mitä he ovat nostaneet maasta päänsä päälle tyylillä kun tyylillä?

60

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntematonsuuruus

      onhan noita/meitä

    • kcwdnmn

      Monelle lienee vaikeintasaada tanko maasta rinnalle (rinnalleveto...). Moni kovempi penkkimies ( 160-200kg) ottaa telineestä painon rinnalle ja saa ylös sen 110-130kg vauhdilla punnertaen, mutta jos pitää vetää rinnalle maasta niin ei onnistu. Rinnalleveto on tekniikkaa, mutta kyllä sen oppii....no on se voimaakin

    • voisittekokertoa

      Niin mietin vain niitä jotka on aika hyviä penkki nostajia että 100 kiloakin ja ylkin nostavat penkiltä ,niin kuinka paljon he saavat nostettua kun painot on maassa ja se pitäs saada päänpäälle,eli nostavatko he tuolloin tuon satakiloa ainakin,vai mitä te nostatte pään päälle maasta?

    • cjwejvepw

      satasen penkkiukko saa päänsä päälle ~75kg, ellei ole painonnostoa treenannut, mikäli saa sen maasta ensin rinnalle....
      Varsinkin teinit, jotka penkkiä hankaavat: satasen penkki, mutta kyykystä 70kg. He ei vät saa edes tuota 75kg nostettua "päänsä päälle" googleta, --> painonnosto työntö....
      Painonnoston harrastaja voi nostaa penkistä " vain 100kg", mutta saa päänsä päälle maastanostettua 130-140kg ja etukyykky on 160kg.

      Luvut on heittoja ja perustuvat omiin näkemisiin paikallisella punttikopilla.

      Itse sain rinnalle "raakana" 140kg, mutta pään päälle maasta vain 130."pomppupenkki" oli 150kg, kyykky 180 ja veto 240. Suhteita on monia, kuten voimailijoita.

      • voisittekokertoa

        No on tuo kyllä kova nosto jo 130kg päänpäälle.

        Paljonkohan nuo parinkympintienoilla olevat kuntosalia harrastavat pojat saisivat nostettua maasta päänpäälle?


      • Anonyymi

        persrpystossäpenkkaaja saa 50..m60 pään päälle jos penaa tehdään ja siinä 100..120


    • voisittekokertoa

      Gooletin tuon työntö ,niin ei sielä kerrota noista tavallisista penkkinostajista jotka nostaa tuon 100kg tai hieman yli paljonko he nostavat päänpäälle.

      Ei taida tällä palstalla olla juuri voimamiehiä edes, jotka saavat tuon sata kiloa tai ylikin nostettua päänpäälle,no yksi tosin oli,mutta onko muut niin heikkoja ???

      Saahan sen painon nostettua jos on voimaa voimalla.

      Kertoo jotenkin tämän palstan voimista,kertoillaan vaan penkkiä mutta kun tulee todellinen nosto niin siihen jää raudat maahan.

      Oliko niitä 100kg penkkinostajia jotka oikeasti voivat nostaa 100kg ja ylikin päänpäälle maasta?

      Minä pidän miestä heikkona jos sata kiloa on saatu penkistä ja maahan jää nostamatta 100kilon painot.

      Eihän sillä penkki nostolla tee mitään jos ei saa käytäntöön voimaa.

      • 88kg

        Täällä yksi vaivoin satasen penkkaaja, 110kg työntö ja 80kg tempaus kyykkyyn. Rinnalle ja ylös saakka on identtiset, en tosin ole koskaan koittanut telineestä rinnalle ottoa mutta eipä eroa varmaan löytyisi.


      • kelläonvoimaa

        Nyt kuulostaa hyvältä.Eli taputukset sinulle.

        Eli vaivoin 100:sen penkkaaja voi saada tai sai 110kg,se on kunnioitettava tulos.


      • kjhhkvh

        Eli jaloissa voimaa, yläkropassa ei...


      • 88kg
        kjhhkvh kirjoitti:

        Eli jaloissa voimaa, yläkropassa ei...

        "Eli jaloissa voimaa, yläkropassa ei..."

        Ehkä sillä tarkennuksella että yläraajoissa... Olen aina vannonut vapaatankoliikkeiden nimiin niiden kokonaisvaltaisen vaikuttavuuden takia. Mukaan tulee väkisin itse edes huomaamatta kokonaisvaltaisesti se syvien lihasten systeemi joka pitää ihmistä pystyssä.

        Tees testi kymppimaksimilla. Ekaksi penkaten ja tsekkaat pulssi. Toiseksi rinnalleveto samoin kymppimaksimilla. Et ehkä saa jälkimmäistä mitatuksi puuskutukseltasi eli mukana on moninkertainen määrä lihaksia ja taatusti muitakin kuin jalkalihaksia...


    • voisittekokertoa

      Nythän tuolla taitaakin jo vähän selvitä tämä asia.

      Kopioin lihastohtorin lausuntoa.

      "Monet ”rinta-hauispellet” ovatkin yllättävän heikkoja, koska heidän lihaksiaan ei ole jalostettu maksimaaliseen lyhythetkiseen voimantuottoon."

      "Ensimmäinen esimerkki supervahvasta, mutta ei niin lihaksikkaasta kaverista. Etkö vieläkään usko, että voimaa voi tuottaa pienehkölläkin massalla käsittämättömän paljon. Katsopa vaikka videosta alla, kun normaalipituinen ja painoinen (n.178 cm ja 83 kg) mies tekee maastavedon 360 kilolla. Monesti tuollaisia maastavetorautoja näkee liikuttelevan n. 140 kg painavien voimamiesten ja voimanostajien."

      https://lihastohtori.wordpress.com/2013/10/15/voimakas/

      Tässä näitä nostoja nyt on maastavedosta lähtien.

      https://www.youtube.com/watch?v=JBpKGMYNqds

      Naim Suleymanoglun 188,5 kilon rinnalleveto työntö 59,7 kilon elopainolla. Mies nostaa maasta suorille käsille 3,2 kertaa oman painonsa verran rautaa:

      Voinkin todeta olevani super heikko kaikissa nostoissa.

    • eikannataenäänkertoa

      Onko palstalaiset kaikki todellisuudessa heikkoja?

      Eli voidaan nostaa penkiltä vaikka mitä mutta muuten ei rauta liikukkaan.

      Kertoo heikoista kavereista,tämä on tosi,monet vaivaavat saleilla pääsääntöisesti vain penkkiä ja muuten ovatkin ilmeisesti aika hepposta kamaa,siis pään päälle pitäs saada nostettua melkein joka jannun 100kg jotka salilla aktiivisesti käy ja treenaavat penkki tuloksiaan.

    • Kakka-punnerrus

      Minä kakkasin aamulla housuun. 2kg mötikkä tuli. Viimeksi oli vatsa kuralla ja tuli ripulia.

      • jooooo0

        Eli sellaista sait salilta hankittua,mutta voimaa ei ollut kuin kakan punnerukseen.


    • joskus_aikoinaan

      Aikoinaan kun olin 160kg penkkikunnossa, sain päänpäälle 105kg. Enempää ei pystynyt vetämään rinnalle (koska en treenannut rinnallevetoa), punnervoimien puolesta olisi siis voinut punnertaa vähän enemmänkin.

    • nännnnn

      Penkkimaksimi 165 ja pään päälle 90. Tosin en koskaan treenannut painonnostoa, joten olisi kai se kehittynyt jos olisi treenannut. Vaikeinta on tosiaan saada se rinnalle, kun tekniikkaa ei ole ei minkäänlaista.

      • harvallavisiinnousee

        Se vaan pitää nostaa voimalla,jos sitä on kerran.

        Penkki nosto ei sitä näytä tuovan ,siinä pitää seistä ja nostaa ylös.


      • kelläonvoimaa

        Niin ei maata lötköttää ja ojentaa käsiä ja ei auta penkkipaita tuohon nostoon.

        Tuosta päänpääle nostosta ja rinnalle saanista on siis hyötyä useimmissa käytännön asioissa,mutta penkistä ei saa juuri hyötyjä.

        Eli se alkaa olemaan aika vahva kaveri joka tuon 100kg saa maasta ylös ja pään päälle.


      • voimaapitääsiisolla

        Niin siinä on useat lihakset tositoimissa kun voimalla nostetaan,ei siis tyylillä niin kuin painonnostajat sen tekevät,vaan voimalla vaan.


      • joskus_aikoinaan
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        Niin ei maata lötköttää ja ojentaa käsiä ja ei auta penkkipaita tuohon nostoon.

        Tuosta päänpääle nostosta ja rinnalle saanista on siis hyötyä useimmissa käytännön asioissa,mutta penkistä ei saa juuri hyötyjä.

        Eli se alkaa olemaan aika vahva kaveri joka tuon 100kg saa maasta ylös ja pään päälle.

        Joo, 100kg päänpäälle on ihan kunnon nosto ja on oikeasti osoitus dynaamisesta voimasta (toisin kuin 100kg penkistä), koska aika harva varmaankaan harjoittele rinnallevetoa.

        Aikoinaan otin esim etukyykkysarjoja 150kg painolla, tyyliin 6x150kg. Mutta koska en harjoitellut rinnalleveto, en saanut kuin 105kg päänpäälle. Toisaalta tunsin painonnostoa harrastavan kaverin joka työnsi päänpäälle 115kg (minä 105kg), vaikka kaveri ei saanut penkistä kuin 95kg (minä 160kg), ja etukyykyssä 140kg (minä 180kg).


      • Nostoa
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        Niin ei maata lötköttää ja ojentaa käsiä ja ei auta penkkipaita tuohon nostoon.

        Tuosta päänpääle nostosta ja rinnalle saanista on siis hyötyä useimmissa käytännön asioissa,mutta penkistä ei saa juuri hyötyjä.

        Eli se alkaa olemaan aika vahva kaveri joka tuon 100kg saa maasta ylös ja pään päälle.

        Totta, että voimaa vaatii nostaa pään päälle. Ihme juttu kuitenkin, että penkkipunnerrusta pitää vähätellä. Eihän tuo 165kg esimerkiksi ole paidalla tehty, vaan rehti ja voimaa vaativa suoritus t-paidalla nostettuna. Ilman muuta pään päälle nosto on vaativampaa. Toisaalta, eihän keskitettyä hauiskääntöäkään tehdä samoilla painoilla, kuin vaikkapa jalkaprässiä. Eri liikkeitä kun ovat.


    • Tässä on laadukasta:
      st-personaltraining.webnode.fi/

    • Ghluyh

      Penkistä menee sellaset 155kg ja jos pitäis maksimit työntää seisaaltaan suorille käsille niin ei menis varmaan kuin 85-90kg.

    • kelläonvoimaa

      Täällä ei tosiaan ole kuin yksi joka on työntänyt 130kg päänpäälle?

      Minun nuoruudessani minun tuttuni kun oltiin samoissa töissä ja tuossa parinkympin tienoilla, niin se kaveri painoi 69kg ja nosti työnnössä 155kiloa.(todistetusti)

      Arvatkaa olenko miettinyt ?

      • vm43

        Todella kova kasvo! Missähän kisoissa tulos on tehty?
        Suomen ennätys esimerkiksi 1983, jolloin Suomessa todella oli tasoa, oli 67,5kg:ssa 170kg joka oli 86,7% maailmanennätyksestä.
        Painoluokkaa alempana ennätys oli 150kg.
        Nuo ovat harjoitelleiden AIKUISTEN lukemia. Nuorten kilot ovat asia erikseen.

        Minullakin oli eräs työtuttava joka kertoi salilla tehneensä sen tason tuloksia, että niillä olisi oltu Tokion olumpiakisoissa hänen sarjassaan mitaleilla.

        SPN:n 50-vuotisjulkaisussa on perustietoa.


      • kelläonvoimaa

        No oli se minulle kyllä kova tulos kuulla,itse nostin 15 vuotiaana noin 90kg ja niin että puntit oli opiskelusolussa keittiössä,joten painoja ei parannut pudottaa maahan vaan hiljalleen laskettava alas.

        Silloin hänkin oli nuori 17 vuotias ja hän nosti 155kg päänpäälle painaessaan 69kg nosto tapahtui kisoissa. Minä painoin noin 62-64kg.


        Vielä viime talvena kokeilin oikealla salilla nostaa painot maasta päänpäälle oman painon olessa 69kg ,niin 90 kiloa oli tangossa ja ihan kohtuu punneruksella meni,nosto rinnalta oli melkeinpä kevyttä.

        Eli kun ikää on tullut niin voima on pysynyt,painoa minulla oli noston tehdessä 69kg.

        Nyt minulla on painoa 86kg joten minun pitäisi nostaa ihan erilukemia 100kg pitäisi olla hyvin kevytrauta.


      • kelläonvoimaa

        Siis tuo tuloshan tehtiin vuonna 1998/ 155kg .


      • vm43
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        No oli se minulle kyllä kova tulos kuulla,itse nostin 15 vuotiaana noin 90kg ja niin että puntit oli opiskelusolussa keittiössä,joten painoja ei parannut pudottaa maahan vaan hiljalleen laskettava alas.

        Silloin hänkin oli nuori 17 vuotias ja hän nosti 155kg päänpäälle painaessaan 69kg nosto tapahtui kisoissa. Minä painoin noin 62-64kg.


        Vielä viime talvena kokeilin oikealla salilla nostaa painot maasta päänpäälle oman painon olessa 69kg ,niin 90 kiloa oli tangossa ja ihan kohtuu punneruksella meni,nosto rinnalta oli melkeinpä kevyttä.

        Eli kun ikää on tullut niin voima on pysynyt,painoa minulla oli noston tehdessä 69kg.

        Nyt minulla on painoa 86kg joten minun pitäisi nostaa ihan erilukemia 100kg pitäisi olla hyvin kevytrauta.

        Terminologiasi paljastaa, että puhut pelkkää paskaa. Valehtelisit vähemmän niin joku saattaisi osittain uskoakin.
        Tulostaso on tippunut takavuosiin verrattuna. Harrastavuus on vähentynyt. Samoin kisanostajien testaus on tiukentunut.
        70-luvulla poikamme kummin nuorin poika, joka oli nuorten SM mitalistalisti, manasi jatkuvassa testausvalmiudessa olemista jo lomailunkin vuoksi.
        Ko. kummi oli myös treenikaverini ja valmentajani. Hänen kaikki 3 poikaansa menestyivät myös kv-tasolla ja koko kopla löytyy mainitsemastani opuksesta R-R.

        En ymmärrä miksi kukaan viitsii jauhaa noin täydellistä paskaa!
        Että oikein nostaa pään päälle!! Makuulla lattiaa pitkin työntäenkö?
        Et muuten maininnut missä kisoissa tuo kuvittelemasi supernuorukainen nuo tulokset teki. Kisoissa on myös tempaus. Paljonkos heppu tempasi? Vai onko termi tempaus painnostossa sinulle tuntematon?

        Tuo keittiössä nostelu rajoittuu enimmillään lasten kokonaispainoltaan 32kg tankoon.


      • kelläonvoimaa

        Nyt kyllä tosiaan hyppäsit silmille.

        Minä tosiaan kerroin todellisuudesta oli vuosi 1998 kun me olimme nuoria.

        https://www.youtube.com/watch?v=AMH8PkGbW_w

        Ei pitäisi hyppiä silmille jos tuo rautamäärä tuntui teille liian kovalta.


      • kelläonvoimaa
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        Nyt kyllä tosiaan hyppäsit silmille.

        Minä tosiaan kerroin todellisuudesta oli vuosi 1998 kun me olimme nuoria.

        https://www.youtube.com/watch?v=AMH8PkGbW_w

        Ei pitäisi hyppiä silmille jos tuo rautamäärä tuntui teille liian kovalta.

        Muistaakseni hän tempasikin 120 kiloa rautaa.


      • kelläonvoimaa

        Joko nyt alkaa hahmottamaan alat pyörtämään sanojasi.

        Meidän nuoruudessa oli kovia kavereita,minäkin kannoin lenkillä 100kg säkkiä niskassa harjoitteluaikoina maaseudulla ja ikä oli vasta 13-14 vanha.


      • kelläonvoimaa
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        Joko nyt alkaa hahmottamaan alat pyörtämään sanojasi.

        Meidän nuoruudessa oli kovia kavereita,minäkin kannoin lenkillä 100kg säkkiä niskassa harjoitteluaikoina maaseudulla ja ikä oli vasta 13-14 vanha.

        Lisätäkseni tuohon raita määrään jota opiskelu kämpässä oli niin minulla oli siinä tupakeittiösä jalkakyykkylaiteet ,penkki ja painoja lähes 200kiloa ja kolme eritankoa.


      • ketjua.seurannut
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        Nyt kyllä tosiaan hyppäsit silmille.

        Minä tosiaan kerroin todellisuudesta oli vuosi 1998 kun me olimme nuoria.

        https://www.youtube.com/watch?v=AMH8PkGbW_w

        Ei pitäisi hyppiä silmille jos tuo rautamäärä tuntui teille liian kovalta.

        Tuo video oli kyllä loistava kuitti jos joku epäili keksityiksi jutuiksi. Todella kova nostaja, tuohon aika harva suomalainen pystyy. Moni ei taida edes tajuta kuinka kova tulos tuo on, ihan eri tasoa kuin vaikkapa näitten nykyisten roinamaha bodarien touhut.


      • kelläonvoimaa

        Me työskentelimme yhdessä ,hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

        Meidän nuoruudessa piti olla voimaa paljon,ja nostoja tehtiin vaikka millaisia,normaalit kaverit ei meille pärjännyt,siis saman ikäiset.


      • kelläonvoimaa

        Tuohon aikaan oli myös toinenkin kaveri joka oli vahva myös.

        Siitä minulla ei ole esittää video koostetta,kaveri painoi ehkä 85-90kg tienoilla ja ikä 20 kympin,300kg maastavetona oli hirmuinen rauta nuorelle opiskelijalle.

        Hän saattoi nostaa 320kg maasta.


      • kelläonvoimaa

        Nyt kun tämä on voimapainotteinen keskustelu ,niin kerron kaverini edesmenneestä isästä.

        Hän oli myös varsin vahva ,elimme 80 luvun vuosikymmentä ja salilla oli painot maassa ,rautaa tangossa 165 kiloa.

        Ukot istui salin reunoilla ja hymeksivät kertoivat jonkun nostaneen ne painot,kun kaverin isä meni painojen eteen ja ihmetteli itsekseen,ja yllytyshulluna mietti kuka nosti.

        Tarttui rautoihin ja sai jollain tavalla punnerrettua raudat päänpäälle.
        Sitten kysyi muilta äijiltä,kuka tämän tässä kylässä kykeni nostamaan,niin äijät oli vähän hiljaisen oloisia ja sanoivat ettei täällä kylässä ole yhtään kaveria jotka tuon painon nostaisi.

        Siihen aikaan kaverini isä oli vahvempi Ilkka Nummistoa ennen kuin menehtyi.


      • kelläonvoimaa

        Poikien kanssa tuli aina leikittyä ja yllyttyä tekemään yhtä sun toista voimaan liittyvää.

        Kerran pojat toivat auton takakontissa hiekkasäkin jossa oli märkää hiekkaa viholaissäkissä.

        Yrittävät arvuutella painoa kun se sielä eskortin takakontissa oli,nostin pois sen ja sanoin painon olevan lähemmäs 90kg.

        Olin tuolloin 18v ja 65 kilon tuntumilla.

        Pojat alkoivat nauraa ettei taatusti ole noin painava,nostin säkin syliin ja kannoin parkkipaikalta juna aseman puntarivaakaan joka sijaitsi odotustiloissa,viisari näytti 86kg ja sanoin etten takaisin sitten kanna,siinä oli pojilla kantaminen takaisin kun säkki oli vetelä,tuossa nostossa oli hastavinta ottaa säkki syvältä takakontista ja painoni oli 65kg.

        Myös auton takaakseleita nosteltiin kilpaa päänpäälle,usein miten liki 100kg kaverilta jäi akselit saamatta edes rinnalle.


      • kelläonvoimaa

        Tämäkin kaveri oli aikoinaan kova nostamaan penkiltä,kisapenkki oli yli 200kg ja nytkin hän nostaa painoisekseen hyvin ja kun ikääkin on.

        Kyyseessä on aika kova kaveri ja hänkin nyt nostelee makuuhuoneessa.



        https://www.youtube.com/watch?v=VP2VTfY5pMI


      • kelläonvoimaa
        kelläonvoimaa kirjoitti:

        Tämäkin kaveri oli aikoinaan kova nostamaan penkiltä,kisapenkki oli yli 200kg ja nytkin hän nostaa painoisekseen hyvin ja kun ikääkin on.

        Kyyseessä on aika kova kaveri ja hänkin nyt nostelee makuuhuoneessa.



        https://www.youtube.com/watch?v=VP2VTfY5pMI

        Parhaillaan muistini mukaan unski nosti kisapenkin 202.5kg


    • Putf

      No töitä tekemällä se ei sitä ainakaan nostanu in your dreams.

    • Kokeilin

      Tänään montako toistoa saan 100kilolla. Istuin penkkipunnerrus penkillä ja työnsin rinnalta ylös 12 toistoa 100 kilolla.

      • kelläonvoimaa

        Jospa kokeilet sen niin että painot on maassa ja unohdat taas sen penkin,viet vaikka varastoon sen edestä tosinoston ajaksi.

        Maasta tartut tankoon ja kokeilet sitä 100kiloa,nouseeko se päänpäälle vai jääkö se nostamatta?


    • ou.mällii

      Jos SÄ itte painat 200 kiloa, eihän se ole kuin vain ½ sun omasta painosta.

    • kelläonvoimaa

      "vm43"
      Kyllä tämän täytyi sattua pahasti kun noin ajattelematonta menit päästämään,menee varmasti ensi vuoteen ennen kuin viitsit palstalle kirjoittaa tuolla nimimerkillä.

      Monesta miehestä kun ei ole pyytämään anteeksi edes vihjeen saatua.

      Haavoja nuolekellessasi mieti,ja opiskele uudelleen koko kuvio ,miten nostetaan ja soittele sukulaisillesikin että miten tässä näin kävi.

      Te ette vaan osanneet nostaa ja teillä ei ollut voimaa.

      • vm43

        Aloitus koski "pään päälle nostamista". Tarkoittanee punnerrusta, vauhtipunnerrusta tai työntöä raakana tai saksiin?

        Huomattava osa ketjun hengentuotteista on sarjakuviin kuten ihmenelosiin tai vastaaviin itsensä rinnastavien, tai niihin ehkä jopa sisäistävien lapsukaisten luomuksia.
        Toivottavasti siinä vaiheessa kun he ikänsä puolesta tulevat oikeustoimikelpoisiksi niin ajatusmaailmakin kypsyy samaan.

        Penkki ja olumpianostot ovat täysin eri asioita eikä penkki todellakaan tee "pään päälle nostajaa" joten turha syöttää mitään huuhaa juttuja.

        Olen pahoillani jos olen liiallisella asiantuntemuksellani aiheuttanut sinulle vatsanväänteitä tai jopa peräti unettomuutta. Tarkoitukseni oli vain valistaa, ei loukata.

        Aina silloin tällöin, onneksi harvemmin, tapaa näitä "pään päälle nostavia" voimamiehiä. Ikävä kyllä ei koskaan salilla.

        Mutta yritä toipua!


      • kelläonvoimaa

        Kumpikohan se on toipilas?

        Sinulla se on kova pää,ja ilmeisen selvästi olet miettinyt puoliviikkoa mitä kirjoittas ja nyt otit rohkaisu ryypyn niin päätit yrittää selittää omiasi, koska te ja sinun sukusi ja kaiman kummi pojat ei kyeneet nuoruudessaan samaa niin sinun päämeni sekaisin ja nyt se pyörii sielä selityksissä.

        Sinun asiantuntemukset voit pitää sielä kummien kaimojen luona,minä laitoin sinulle ilkkujalle ja haukkujalle nyt faktat joita voit lopun ikäsi itkeskellä sielä ,ja elä tule opettamaan muita koska sinulla ei ole näyttää mitään faktaa yuotubella,minä sinulle oikein ongin tiedot kun aloit nälvimään.

        Lueppas nyt sankari tekstisi uudestaan .(sinä se puhuit paskaa)

        Älä kuule ukkeli rupea neuvomaan meitä joilla on näytöt.

        "Terminologiasi paljastaa, että puhut pelkkää paskaa. Valehtelisit vähemmän niin joku saattaisi osittain uskoakin.
        Tulostaso on tippunut takavuosiin verrattuna. Harrastavuus on vähentynyt. Samoin kisanostajien testaus on tiukentunut.
        70-luvulla poikamme kummin nuorin poika, joka oli nuorten SM mitalistalisti, manasi jatkuvassa testausvalmiudessa olemista jo lomailunkin vuoksi.
        Ko. kummi oli myös treenikaverini ja valmentajani. Hänen kaikki 3 poikaansa menestyivät myös kv-tasolla ja koko kopla löytyy mainitsemastani opuksesta R-R.

        En ymmärrä miksi kukaan viitsii jauhaa noin täydellistä paskaa!
        Että oikein nostaa pään päälle!! Makuulla lattiaa pitkin työntäenkö?
        Et muuten maininnut missä kisoissa tuo kuvittelemasi supernuorukainen nuo tulokset teki. Kisoissa on myös tempaus. Paljonkos heppu tempasi? Vai onko termi tempaus painnostossa sinulle tuntematon?

        Tuo keittiössä nostelu rajoittuu enimmillään lasten kokonaispainoltaan 32kg tankoon. "



        Tuolaiset vanhat kääkät ei tajua mitään todellisuudesta,mitä oli 1990 vuosikymmen,tuskinpa olit maailman vahvinmies kisoissakaan paikan päällä?

        Sinä ja sinun kummin kaimasi ei koskaan pärjännyt.

        Edes Jaakolle et pärjää,vaikka Jaakko on ikämies.

        Ja niitä tallinan viinoja juodessasi ei kannata aukoa päätä,mieti kaksi kertaa mitä päästät sielä kovassa päässäsi.

        Missähän sinä ja kummin kaimasi on olleet kun ette koskaan nähty salilla kunnon nostoja,noin kerrot.

        Jaakkokin nosti salilla tosinaan.


    • meeukkokeräämäänmarjoja

      Ukkelilla ja tuolla suvulla on nyt paskat housussa,koska luulivat jotain tietävänsä,parempi kun vanhat paska ukot pysyvät sielä salin perällä ja pitävät turpansa kiini kun miehet nostaa.

      Tuonkin ukon pitäs jo älytä kiikkuun nostaa itsensä,on tuo niin häpeä.

    • Puhdasta.Buuhhhaaaaa

      Minä punnerran viikon välein testoa 2.5 cm piikillä kannikkaan, anaa sitten timanttikuurilla 4 kk.

    • bcktoafrica

      Mitä järkeä sitä tankoa on pään päälle nostaa. N...erimuijat kantaa tavaraa päänpäällä. Kenen pään päälle se tanko muka pitäisi nostaa? Raakapenkki sentään on kunnon tulosurheilulaji.

      • Huoh....hhh

        "Mitä järkeä sitä tankoa on pään päälle nostaa"

        -No kun se kertoo ihmiskokonaisuuden voiman kun kyseisessä suorituksessa osakokonaisuuden heikoin lenkki määrittää rajasi. Eli suorittajan todellinen voima ilman mitään apuvälineitä.

        -Tietysti voitaisiin kilpailla vaikka siitä kuka nostaa eniten:

        -tunkilla
        -rautakangella vääntämällä
        -ketjutaljalla
        -penkillä
        -nostokurjella

        jnejne apuvälineellä tehtäviä kaikki tyynni. Ja kyllähän te arvon penkkaajat käytte ITSE samantyylistä keskustelua lajinne sisällä. Puhutaan merkkipenkistä ja puhutaan penkkipaidasta. Eikös ne ole ihan vastaavia apuvälineitä? Samoin yhtenä naurettavimpana asiana penkkaamisessa pidän monella penkkaajalla sitä että se paras suoritus pitää tehdä per** ½-metriä ilmassa ja selkä kaarella. Sillä kait pyritään siihen ettei käsiä tarviisi ojentaa kuin tupakkiaskin korkeuden verran?


        "Mitä järkeä sitä tankoa on pään päälle nostaa"

        Paremminkin näen enemmän kuin perustelluksi kysyä mitä järkeä koko fuskulajissa on ja miksi ihmeessä niin moni pölvästi on aivan hurahtanut noin yksipuoliseen pelleilyyn?

        Onko yksipuolisempaa urheilusuoritusta ? : https://www.youtube.com/watch?v=hPpul-MH5F8


    • kelläonvoimaa

      Kyllä minä ainakin kunnioitan eritavalla sitä, jos nään 150 kilon päänpäälle noston tyylillä kuin tyylillä kuin että joku työntää 150 kiloa penkiltä.

      Edes 200kiloa penkiltä ei saa niin suurta kunnioitusta aikaan kuin tuo 150 kilon päänpäälle nosto.

    • harjoitustalisää

      Penkistä olen nostanut 170 kiloa, pään päälle en kyllä saa varmaan juuri mitään. Raskaampaa on mielestäni nostaa pään päälle, kuin penkistä. Ainakin se vaatii enemmän tekniikkaa. Yksi asia minkä täällä huomaa on se, että penkistä ihan hyviä tuloksia nostavat suhtautuvat kunnioittavasti ja asiallisesti muihinkin nostomuotoihin ja ne, jotka eivät ole halunneet harjoitella penkkipunnerrusta, vähättelevät sitä lajina. Mitä tulee eri nostomuotojen hyötyyn käytännössä, niin eiköhän ole niin suurimmalla osalla, että salilla käynti on ihan vain harrastus, eikä siitä nyt mitään varsinaista voimahyötyä työhön haeta.

      • vm43

        Treenikaverini, 67v, penkkaa 130kg mutta pystypunnerrusmaksimi on 50kg!?
        Vauhtipunnerruksesta tai raaasta työnnöstä ei ole tietoakaan. Motoriikka ei toimi.
        Toinen, nuorempi kaveri siirtyi olumpianostoista bodaukseen. Muutaman vuoden jälkeen hän sanoi eristävien liikkeiden turmelleen lihasryhmien yhteistoiminnan, motoriikan.
        Esimerkiksi saksiin työnnöt ovat vain muisto. Bodausmielessä tulosta oli syntynyt ja sehän hepulla oli tavoitteena.

        En vähättele penkkaamista mutta se hieman ihmetyttää, etteivät monet käsitä muita nostomuotoja olevankaan. Jos joku mainitsee kilolukeman niin jengi tulkitsee automaattisesti sen tarkoittavan penkkiä.
        Olen edelleen sitä mieltä, että kun salilla käydään hyvän olon ja lihaskunnon vuoksi, niin penkki jättää kehon liikkuvuuden ja monipuolisen lihaskunnon kehityksen paitsioon.


      • Pppaino
        vm43 kirjoitti:

        Treenikaverini, 67v, penkkaa 130kg mutta pystypunnerrusmaksimi on 50kg!?
        Vauhtipunnerruksesta tai raaasta työnnöstä ei ole tietoakaan. Motoriikka ei toimi.
        Toinen, nuorempi kaveri siirtyi olumpianostoista bodaukseen. Muutaman vuoden jälkeen hän sanoi eristävien liikkeiden turmelleen lihasryhmien yhteistoiminnan, motoriikan.
        Esimerkiksi saksiin työnnöt ovat vain muisto. Bodausmielessä tulosta oli syntynyt ja sehän hepulla oli tavoitteena.

        En vähättele penkkaamista mutta se hieman ihmetyttää, etteivät monet käsitä muita nostomuotoja olevankaan. Jos joku mainitsee kilolukeman niin jengi tulkitsee automaattisesti sen tarkoittavan penkkiä.
        Olen edelleen sitä mieltä, että kun salilla käydään hyvän olon ja lihaskunnon vuoksi, niin penkki jättää kehon liikkuvuuden ja monipuolisen lihaskunnon kehityksen paitsioon.

        Ei missään nimessä penkki jätä mitään paitsioon, kun treenataan monipuolisesti koko kroppaa. Penkki on tietysti siksi niin yleinen voiman mittari, kun se on helppo liike alkaa treenata. Kuten kaikki salitreeniliikkeet ovat. Painonnosto on eri laji ja on aika vaikeaa alkaa treenata painonnostoa. Ainakin sen valmennusta on vähemmän tarjolla.


    • vm43

      Palaan vielä tuohon aloituksen 100kg pystynostoon. Suoritus maasta! Totuus on se, että suurin osa salijähyäjistä ei saa sitä 100kg:a vedetyksi edes rinnalle.
      Telineeltä työntäjiäkin on hyvin vähän. Siis on mutta ei lukuisasti.

      Tuota tasarautaa on helppo vähätellä kunnes menee kokeilemaan.

    • kelläonvoimaa

      Minä palaan taas aiheeseen huomattuani netistä nämä.

      Penkkipunnerrus ja 4 muuta turhaa liikettä salilla, jotka asiantuntijoiden mukaan voi unohtaa.

      Penkkipunnerrus

      Tämä liike on yksi kuntosalien legendaarisimmista ja olennainen osa voimanostokisoja. Silti sitä pidetään myös hyvin yliarvostettuna.

      Brittiläisen kuntosaliketjun perustajan Nick Mitchellin mukaan penkkipunnerruksessa on kyse vain yksinkertaisesta hissiliikkeestä. Hän sanoo, että jokaisen ei ole edes mahdollista saada kyseisessä liikkeessä rintalihaksiin täyttä ja kovaa puristusta.

      Penkkipunnerruksessa tehtävä, suoraan ylös ja alas -liike ei edistäkään kovin tehokkaasti rintalihasten kehittymistä. Parempi vaihtoehto on tehdä liike käsipainoilla, jolloin liikerata muuttuu.

      http://www.iltalehti.fi/kuntoilu/201706162200194712_tj.shtml

    • Anonyymi

      Nää on täynnä näitä vr sitä ja tota ja tää on vahvempi ja toi voimakkaampi.
      haetaan väkisin joku liike missä itse on hyvä ja verrataan aina johonkin, miksi?

      Jos oot niin p-lla itsetunnolla , jos joku nostaa tai työntää siitä ja tästä enemmän,
      mitä sitten.
      Aina tulee joku arska joka on vahvempi, parempi ja kauniinpi.

      Kyllä meidän isä teidän isän voittaa, mitä sitten , sen voittaa meidän äitikin.

    • Anonyymi

      No 80kg enkka mut varmaan saisin aika paljon enemmän jos osaisin oikealla tekniikalla nostaa kun en yhtään korota/nosta rintaani ylöspäin vaan makaan kuin lahna penkillä vai vaikuttaako se miten paljon lopputulokseen ??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe