Uskovat vangit vapaaksi?

Umpiheterox

Tuolla alempana vakuutetaan että oli ihminen sitten millainen murhamies tahansa niin kun hän tulee uskoon hän on täysi muuttunut ja synnitön. Nyt kysytään että jos näin teidän mielestä on niin kuinka moni teistä tässä tapauksessa päästäisi vaikka uskoon tulleen elinkautisvangin heti vapaaksi? Onhan hän teidän mukaan täysin vaaraton ainakin uskovien ja jumalanne silmissä. Vai?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Umpiheterox

      Mihin jäi vastaukset?

    • vastaus.sinulle

      Tässä vastaus sinulle Raamatusta ! :)

      Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

      • Umpiheterox

        Eli sinä et siis uskalla vastata? Onko muuten ihan raamatun mukaista että ihmisiä tulee nimitellä "tyhmäksi"? Varsinkin kun kyseessä on vain se että on asioita eri mieltä?

        Tässä tapauksessa maailman johtavista tiedemiehestä lähes kaikki ovat tyhmiä, sillä heistä valtaosa on ateisteja. Miten "tyhmäksi" nimittelyyn soveltuu "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"? Kutsuiko jesse useinkin ihmisiä tyhmiksi?

        Tässä sinulle yksi näistä tiedemiehistä joka on asioista eri mieltä kun sinä, joten hänen täytyy siis olla tyhmä:

        https://m.youtube.com/watch?v=T8y5EXFMD4s


      • vastaus.sinulle
        Umpiheterox kirjoitti:

        Eli sinä et siis uskalla vastata? Onko muuten ihan raamatun mukaista että ihmisiä tulee nimitellä "tyhmäksi"? Varsinkin kun kyseessä on vain se että on asioita eri mieltä?

        Tässä tapauksessa maailman johtavista tiedemiehestä lähes kaikki ovat tyhmiä, sillä heistä valtaosa on ateisteja. Miten "tyhmäksi" nimittelyyn soveltuu "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"? Kutsuiko jesse useinkin ihmisiä tyhmiksi?

        Tässä sinulle yksi näistä tiedemiehistä joka on asioista eri mieltä kun sinä, joten hänen täytyy siis olla tyhmä:

        https://m.youtube.com/watch?v=T8y5EXFMD4s

        Ei ollut kyse uskaltamisesta, vaikka sinä niin luulit, kun kuvittelet itse olevasi kovastikin viisas !

        Kyse oli siitä, että pyrit vain kiusaamaan uskovia, ja sellainen toisten kuisaaminen ei kerro älykkyydestä vaan sen vajeesta !

        Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin pyrkiä kuisaamaan uskovia ?

        Jos olet älykäs, niin toki keksit jotain älykkäämpääkin tekemistä, eikö totta !

        Sinä viittasit minulle tuossa, että "rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi", näinkö sinä itse rakastat lähimmäisiäsi, eli kiusaat heitä ?

        Kestään "Jessestä" en tiedä, mutta lue sinä Raamattua enemmän, niin tiedät mitä Jeesus sanoi !

        Matt. 23:17 Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

        Siis ei vain tymiksi vaan jopa sokeiksi Jeesus sanoi eräitä sen ajan uskovia !

        Raamattu ei arvosta ihmis viisautta !

        18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
        19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";


      • Umpiheterox
        vastaus.sinulle kirjoitti:

        Ei ollut kyse uskaltamisesta, vaikka sinä niin luulit, kun kuvittelet itse olevasi kovastikin viisas !

        Kyse oli siitä, että pyrit vain kiusaamaan uskovia, ja sellainen toisten kuisaaminen ei kerro älykkyydestä vaan sen vajeesta !

        Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin pyrkiä kuisaamaan uskovia ?

        Jos olet älykäs, niin toki keksit jotain älykkäämpääkin tekemistä, eikö totta !

        Sinä viittasit minulle tuossa, että "rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi", näinkö sinä itse rakastat lähimmäisiäsi, eli kiusaat heitä ?

        Kestään "Jessestä" en tiedä, mutta lue sinä Raamattua enemmän, niin tiedät mitä Jeesus sanoi !

        Matt. 23:17 Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

        Siis ei vain tymiksi vaan jopa sokeiksi Jeesus sanoi eräitä sen ajan uskovia !

        Raamattu ei arvosta ihmis viisautta !

        18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
        19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

        Mistä saakka asioiden kritisointi ja järjen käyttö on ollut kiusaamista??? Jo on aikoihin eletty kun moista möläytät. Jos näin olisi niin silloin ihmiskunta eläisi vielä pimeää keskiaikaa, jolloin koko tiede piti mennä raamatun mukaan.

        Sinä väität minua kiusaajaksi vain sen vuoksi että nostan esille kysymyksiä joita te ette uskalla kysyä. Tai vielä paremmin, johon te ette uskalla vastata. Näin siksi että ne paljastavat kuinka hatara rakennelma teidän uskonne oikein on.

        Mutta se on totta, että jos kaikki ajattelisivat kuin te, niin sen seuraksena koko nykyinen tiedemaailma tulee kieltää. Tässä mielessä ajattelusi on täysin isis-tasoa. Tuo porukkahan haluaa palauttaa elämän takaisin 1500- luvulle.


      • vastaus.sinulle
        Umpiheterox kirjoitti:

        Mistä saakka asioiden kritisointi ja järjen käyttö on ollut kiusaamista??? Jo on aikoihin eletty kun moista möläytät. Jos näin olisi niin silloin ihmiskunta eläisi vielä pimeää keskiaikaa, jolloin koko tiede piti mennä raamatun mukaan.

        Sinä väität minua kiusaajaksi vain sen vuoksi että nostan esille kysymyksiä joita te ette uskalla kysyä. Tai vielä paremmin, johon te ette uskalla vastata. Näin siksi että ne paljastavat kuinka hatara rakennelma teidän uskonne oikein on.

        Mutta se on totta, että jos kaikki ajattelisivat kuin te, niin sen seuraksena koko nykyinen tiedemaailma tulee kieltää. Tässä mielessä ajattelusi on täysin isis-tasoa. Tuo porukkahan haluaa palauttaa elämän takaisin 1500- luvulle.

        Et sinä kovin älykäs näköjään ole !

        Sillä vastauksestasi huokuu halveksunta uskovia ja Raamattua kohtaan ja siksi juuri haluat päteä "tyhmien uskovien" kustannuksella, eli sinä viisaana(kuten kuvittelet harhoissasi) kiusaat siis tyhmempiäsi.

        Siis paljastit ihan itse itsesi ja väärän asenteesi ja sen, että olet juurikin kiusaamassa vain, vaikka valehtelit, että et sitä olisi tekemässä täällä !

        Vain tyhmä jää valheistaan näin helposti kiinni !

        Mieti hetki tätä !


      • vastaus.sinulle
        Umpiheterox kirjoitti:

        Mistä saakka asioiden kritisointi ja järjen käyttö on ollut kiusaamista??? Jo on aikoihin eletty kun moista möläytät. Jos näin olisi niin silloin ihmiskunta eläisi vielä pimeää keskiaikaa, jolloin koko tiede piti mennä raamatun mukaan.

        Sinä väität minua kiusaajaksi vain sen vuoksi että nostan esille kysymyksiä joita te ette uskalla kysyä. Tai vielä paremmin, johon te ette uskalla vastata. Näin siksi että ne paljastavat kuinka hatara rakennelma teidän uskonne oikein on.

        Mutta se on totta, että jos kaikki ajattelisivat kuin te, niin sen seuraksena koko nykyinen tiedemaailma tulee kieltää. Tässä mielessä ajattelusi on täysin isis-tasoa. Tuo porukkahan haluaa palauttaa elämän takaisin 1500- luvulle.

        Niin ja kuten jo kirjoitin, niin vastaus kysymykseesi ei ole mikään vaikea !

        Raamatusta näet löytyy ohjeet ihan kaikkeen !

        20 Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
        21 Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi.
        22 Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.

        Eli siinä asemassa missä on ollut uudestisyntyessään tulee olla ja elää !

        Siis uskovan tulee tyytyä omiin oloihinsa ja elää niissä parhaan kykynsä mukaan valona ja suolana maailmalle, siis myös tarvittaessa vankilassa !

        Joten jos kärsii vankeus rangaistusta vankilassa omien pahojen tekojensa vuoksi, niin sitten kärsii, mutta vaikka uskova olisi vankina, niin hän on siis Herrassa vapaa.

        Mutta tätä toki sinä et ymmärrä, kun et ole Hengellinen, sillä tässä puhutaan Hengellisitä asioista, jotka eivät aukea uskosta osattmille !

        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Siis Raamatussa on ohjeet jokaiseen tilanteeseen, ongelma sinullakin on vain se, että et tunne Raamattua, ja kuitenkin herjaat sitä ja uskovia !


      • capiche
        vastaus.sinulle kirjoitti:

        Niin ja kuten jo kirjoitin, niin vastaus kysymykseesi ei ole mikään vaikea !

        Raamatusta näet löytyy ohjeet ihan kaikkeen !

        20 Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
        21 Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi.
        22 Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.

        Eli siinä asemassa missä on ollut uudestisyntyessään tulee olla ja elää !

        Siis uskovan tulee tyytyä omiin oloihinsa ja elää niissä parhaan kykynsä mukaan valona ja suolana maailmalle, siis myös tarvittaessa vankilassa !

        Joten jos kärsii vankeus rangaistusta vankilassa omien pahojen tekojensa vuoksi, niin sitten kärsii, mutta vaikka uskova olisi vankina, niin hän on siis Herrassa vapaa.

        Mutta tätä toki sinä et ymmärrä, kun et ole Hengellinen, sillä tässä puhutaan Hengellisitä asioista, jotka eivät aukea uskosta osattmille !

        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Siis Raamatussa on ohjeet jokaiseen tilanteeseen, ongelma sinullakin on vain se, että et tunne Raamattua, ja kuitenkin herjaat sitä ja uskovia !

        "Eli siinä asemassa missä on ollut uudestisyntyessään tulee olla ja
        elää ! "

        Nyt vedit mutkat suoriksi. Paavalin ohje pysyä siinä asemassa missä on liittyy tiettyyn paikkaan ja tiettyyn tilanteeseen, eli tuon ajan kristittyjen vainoihin. Raamatunkohtaa ei voi yleistää ainakaan noin äkkiväärällä tulkinnalla koskemaan tavallista elämää.

        Muuten päädyttäisiin esim. siihen, että kouluttamattoman ei pidä hakea koulutusta, työttömän töitä tai sinkkujen ei pitäisi mennä naimisiin. Sehän olisi idioottimaista Raamatun tulkintaa.

        Englanninkieliset raamatunkäännökset Paavalin puheesta orjille menevät muuten näin: Jos voit päästä vapaaksi, niin tee niin. Mutta jos et, niin älä siitä huolehdi.


      • ettäsilleen
        Umpiheterox kirjoitti:

        Mistä saakka asioiden kritisointi ja järjen käyttö on ollut kiusaamista??? Jo on aikoihin eletty kun moista möläytät. Jos näin olisi niin silloin ihmiskunta eläisi vielä pimeää keskiaikaa, jolloin koko tiede piti mennä raamatun mukaan.

        Sinä väität minua kiusaajaksi vain sen vuoksi että nostan esille kysymyksiä joita te ette uskalla kysyä. Tai vielä paremmin, johon te ette uskalla vastata. Näin siksi että ne paljastavat kuinka hatara rakennelma teidän uskonne oikein on.

        Mutta se on totta, että jos kaikki ajattelisivat kuin te, niin sen seuraksena koko nykyinen tiedemaailma tulee kieltää. Tässä mielessä ajattelusi on täysin isis-tasoa. Tuo porukkahan haluaa palauttaa elämän takaisin 1500- luvulle.

        Sinähän kritisoit omia kuvitelmiasi muista. Fiksu ihminen kysyy, jos ei tiedä. Sinä kysyt ja sitten vastaat itsellesi omien ennakkoluulojesi mukaisesti. Esim. tämä aloituksesi sisältää olettamuksen, että kristittyjen mielestä uskoontulleet vangit pitäisi vapauttaa.


      • Umpiheterox
        vastaus.sinulle kirjoitti:

        Et sinä kovin älykäs näköjään ole !

        Sillä vastauksestasi huokuu halveksunta uskovia ja Raamattua kohtaan ja siksi juuri haluat päteä "tyhmien uskovien" kustannuksella, eli sinä viisaana(kuten kuvittelet harhoissasi) kiusaat siis tyhmempiäsi.

        Siis paljastit ihan itse itsesi ja väärän asenteesi ja sen, että olet juurikin kiusaamassa vain, vaikka valehtelit, että et sitä olisi tekemässä täällä !

        Vain tyhmä jää valheistaan näin helposti kiinni !

        Mieti hetki tätä !

        Ei kun asiat pitää perustua faktoihin ei mielipiteisiin. Ei ole minun mielipiteeni että 1 1=2. Ei ole minun mielipide että Suomi on tasavalta. Ei ole mun mielipide että maapallo on pallo. Eikä ole minun mielipide että raamattu on täynnä ristiriitoja joka todistaa sen puolesta että se on ihmisen eikä jumalan aikaansaannos.


      • vastaus.sinulle
        capiche kirjoitti:

        "Eli siinä asemassa missä on ollut uudestisyntyessään tulee olla ja
        elää ! "

        Nyt vedit mutkat suoriksi. Paavalin ohje pysyä siinä asemassa missä on liittyy tiettyyn paikkaan ja tiettyyn tilanteeseen, eli tuon ajan kristittyjen vainoihin. Raamatunkohtaa ei voi yleistää ainakaan noin äkkiväärällä tulkinnalla koskemaan tavallista elämää.

        Muuten päädyttäisiin esim. siihen, että kouluttamattoman ei pidä hakea koulutusta, työttömän töitä tai sinkkujen ei pitäisi mennä naimisiin. Sehän olisi idioottimaista Raamatun tulkintaa.

        Englanninkieliset raamatunkäännökset Paavalin puheesta orjille menevät muuten näin: Jos voit päästä vapaaksi, niin tee niin. Mutta jos et, niin älä siitä huolehdi.

        Luetko Raamattua hieman enemmän ?

        Ja lopetatko väärät ja ymmärtämättömät syytöksesi sen kautta.

        Fil. 4:11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
        12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
        13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

        Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

        Älkää korkeita mielitelkö, eli olkoon siis mielenne Hengellisiin, eikä maallisiin, eli maalliseen asemaan omaisuuteen... !


        Tuo viitauksesi muuten avioitumattomiin on ihan Sanan vastainen !

        24 Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
        25 Mutta neitsyistä minulla ei ole Herran käskyä, vaan minä sanon ajatukseni niinkuin se, joka on Herralta saanut sen laupeuden, että hän on luotettava.
        26 Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
        27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
        28 Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
        29 Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
        30 ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
        31 ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.
        32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
        33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
        34 ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.
        35 Tämän minä sanon teidän omaksi hyödyksenne, en pannakseni kytkyttä kaulaanne, vaan sitä varten, että eläisitte säädyllisesti ja häiriytymättä pysyisitte Herrassa.
        36 Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee: menkööt naimisiin.
        37 Joka taas pysyy sydämessään lujana eikä ole minkään pakon alainen, vaan voi noudattaa omaa tahtoansa ja on sydämessään päättänyt pitää tyttärensä naimattomana, se tekee hyvin.
        38 Siis, joka naittaa tyttärensä, tekee hyvin, ja joka ei naita, tekee paremmin.
        39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
        40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.

        Mikä olikaan Paavalin ohje naimattomille ?

        Ja sitten seuraava asia !

        Minä en kirjoittanut mitään esim. kolutuksesta sun muusta, vaan otin kantaa vankeuteen ja orjuuteen.

        Puhutaan siis ihan eri tasolla jos alat sotkea niitä tähän, sillä sellaisista asioista MINÄ EN KIRJOITTANUT YHTÄÄN MITÄÄN !!!

        Voisitko pysyä siis vain siinä, mitä on kirjoitettu, äläkä lisää niihin omia kuvitelmiasi, ja siten hyökkää niskaani OMIEN harhaluulojesi vuoksi !

        Niin ja lainaamani Sanankohta ei puhunut mistään uskovien vainoista, vaan yleisesti vallalla olleesta orjuudesta, jota voi verrata hyvin vankeuteen.

        Joten mistä sinä itse kehitit tuon Kristittyjen vaino asian ?

        Voitko siis "capiche" pysyä aiheessa ja asiassa ja siinä mitä oikeasti on kirjoitettu, ja lopetatko tuon omiin harha kuvitelmiisi asioiden perustamisen, kiitos !


      • vastaus.sinulle
        Umpiheterox kirjoitti:

        Ei kun asiat pitää perustua faktoihin ei mielipiteisiin. Ei ole minun mielipiteeni että 1 1=2. Ei ole minun mielipide että Suomi on tasavalta. Ei ole mun mielipide että maapallo on pallo. Eikä ole minun mielipide että raamattu on täynnä ristiriitoja joka todistaa sen puolesta että se on ihmisen eikä jumalan aikaansaannos.

        Raamatussa ei ole ristiriitoja !

        Jos ja kun sinä löydät niitä, niin ongelma ei ole Raamatussa, vaan sinun omassa tulkinnassasi, ihan kuten nytkin, siis ongelma on selvästi siinä, että et käsitä sitä, mitä Raamattu oikeasti sanoo.

        Tämäkin asia on kerrottu Raamatussa !

        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        !!!
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        !!!
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.


    • jari-pekka--65

      Ei hänestä uskoontulon myötä synnitöntä tule. Minä ainakin tiedostan nyt uskoontuloni jälkeen syntisyyteni paljon voimakkaammin, mutta samalla myös Jumalan armon.

      Pitisikö päästää vapaaksi? Uskova on todellisuudessa aina vapaa, vankilassakin. Mutta ymmärsin kyllä kysymyksen. Vastaus on ei pitäisi, vaan antaa asia Jumalan käsiin.

      • Umpiheterox

        Muuten hyvä vastaus mutta et sä nyt voi sitä jumalan käsiin antaa. Kyllä kyseessä on valtio joka päättää vapautumisesta tai kaapissa olosta. Kysyn asiaa siksi että niin moni tulee muka vankilassa "uskoon". Uskoo itsekin että tällä lailla muka vankeusaika lyhenee.


    • vähäninfoa

      Umpiheteroxin päässä on todella outoja oletuksia sekä uskovaisista että yhteiskunnan toiminnasta.

      Vaikka Jumala antaisi anteeksi, niin se ei poista rikoksentekijän velkaa yhteiskunnalle. Eikä kenenkään vankeusaika lyhene uskoon tulon vuoksi. Hyvä käytös voi vaikuttaa asiaan siinä vaiheessa kun harkitaan koevapautta - ihan sama mistä se hyvä käytös johtuu.

      Ennen uskoon tuloa rikoksiin syyllistyneet haluavat yleensä itse suorittaa rangaistuksensa. Tiedän myös muutamia tapauksia joissa pastori on saattanut heidät poliisiasemalle tunnustamaan rikoksen, josta he eivät ole koskaan jääneet kiinni.

      Sananl. 28:13 - Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. ... (Jumalan edessä).

      • Umpiheterox

        Niin ja samalla te kuitenkin tuolla muualla kerrotte että uskoontullut kannibaali on ihana ihminen joka kelpaa vaikka naapuriksi ja pääsee heti taivaaseen.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Niin ja samalla te kuitenkin tuolla muualla kerrotte että uskoontullut kannibaali on ihana ihminen joka kelpaa vaikka naapuriksi ja pääsee heti taivaaseen.

        Kannibaali kuoli uskoon tulossaan eikä pääse taivaaseen koska siellä on vain eläviä. Uusi luomus pääsee taivaaseen koska se on elävä. Mutta tämä on hengellinen Raamatun totuus mikä ei kaikille selkene.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe