Tojo on tippunut

Nytkannattaalukea

Tojo ei ole päässyt kilpailemaan ajo-ominaisuuksilla, tyylillä eikä ruosteettomuudella mutta katsastus- ja luotettavuustilastoissa se on aina pärjännyt hyvin. Mikä on tilanne tänä vuonna: Saksalaismerkit vaikeuksissa, mutta myös Tojo pudonnut viisi pykälää. Korealaiset juhlii, ranskalaiset parantaa. Tällainen tilasto:

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/kia-ja-mazda-voittivat-laatukilvan-saksalaismerkit-vaikeuksissa/

Oliko maksettu juttu? Tuskin ainakaan saksalaisten maksama.

16

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovaavauhtiamennään

      Pudotus on kova. Suuri osa tuosta on pelkästään laaduttoman D4D:n aikaansaamaa, mutta ei Tojon laatu kyllä muutenkaan ole parantunut.

      Kun vanhat hyvämaineiset tojot ruostuvat pois ja uusia laaduttomuuksia tulee tilalle, tilasto synkkenee entisestään. Olis ryhtiliikkeen paikka.

      • Toyotamies

        Toyotan D4D dieselmoottori on edelleen paras ja kestävin diesel. Ruostuminen on Ranskalaisten autojen ja Skodan ominaisuus ei Toyotan. Toyota Avensis on yksi parhaista autoista ajo-ominaisuuksiltaan. Tässä suhteessa Avensis on paljon parempi kuin BMW ja Audi muista nyt puhumattakaan. Huonot ajo-ominaisuudet kuuluu erityisesti Skodaan ja muihin volkkari konsernin tuotteisiin.


      • MoottoriVaihtoon
        Toyotamies kirjoitti:

        Toyotan D4D dieselmoottori on edelleen paras ja kestävin diesel. Ruostuminen on Ranskalaisten autojen ja Skodan ominaisuus ei Toyotan. Toyota Avensis on yksi parhaista autoista ajo-ominaisuuksiltaan. Tässä suhteessa Avensis on paljon parempi kuin BMW ja Audi muista nyt puhumattakaan. Huonot ajo-ominaisuudet kuuluu erityisesti Skodaan ja muihin volkkari konsernin tuotteisiin.

        Jokainen tietää että D4D on ongelmapesä vääntyilevine kansineen. Moni D4D on pitänyt vaihtaa jo sadantuhannen kieppeissä.

        Ja ruostettakaan Tojo ei kestä. Renault on tällä hetkellä vähiten ruostuva auto ja kaikki ranskikset on parempia kuin Toyota.


      • EnOstaToiste

        Totta, mitä enemmän vanhoja ja hyvinkin vähän ajettuja Tojoja menee paalattavaksi ja mitä enemmän uusia laaduttomia sätöksiä tulee tilalle, sitä alemmas Toyotan laatu putoaa.


    • Niinmaailmamuuttuu

      Jatkuvassa muutoksessa on automaailma. Saksalainen laatu-käsite on edelleen tuoreessa muistissa ja joissain saksalaisetkelissä sitä on edelleen hitunen, mutta jotkut saksalaisiinserbit tekevät kaikkensa tärvätäkseen käsitteen.

      Toyota oli vasta vähän aikaa sitten halpis, kevyesti rakennettu pikkukippa, riisipussi joka kilpaili itäautojen kanssa. Sitten se oli vähän aikaa laatuikoni, ja nyt ote lipsuu taas kovasti.

      • NytOnNyt

        Muistan kun Dacia joskus 70-luvulla teki Renault 12-kopioita, ne oli aika lyhytikäisiä, eikä esikuva Rellukaan mikään kestävä ollut. Muistan kun Hyundai Pony tuli suomen markkinoille - se ei pärjännyt testeissä eikä kestänyt käyttöä. Nyt Dacia pärjäsi kestotestissä loistavasti - ja paljon paremmin kuin Toyota. Ja Hyundai-konsernin Kia on lyhyessä ajassa noussut tuonkin kestävyyslistan kärkeen. Mazdakin on parantanut kovasti.

        20 vuotta riittää isonkin laivan kääntämiseen. Ikävää että entiset luottomerkit VW ja Toyota ovat kääntyneet väärään suuntaan. Tosin itse olen aina suhtautunut skeptisesti VW:n laatuun - omat volkkarini olivat vuodelta -73 ja -91 ja kumpikaan ei ollut erityisen kestävä esim. omistamiini pariin Sitikkaan verrattuna.


      • MuutosOnIkuista
        NytOnNyt kirjoitti:

        Muistan kun Dacia joskus 70-luvulla teki Renault 12-kopioita, ne oli aika lyhytikäisiä, eikä esikuva Rellukaan mikään kestävä ollut. Muistan kun Hyundai Pony tuli suomen markkinoille - se ei pärjännyt testeissä eikä kestänyt käyttöä. Nyt Dacia pärjäsi kestotestissä loistavasti - ja paljon paremmin kuin Toyota. Ja Hyundai-konsernin Kia on lyhyessä ajassa noussut tuonkin kestävyyslistan kärkeen. Mazdakin on parantanut kovasti.

        20 vuotta riittää isonkin laivan kääntämiseen. Ikävää että entiset luottomerkit VW ja Toyota ovat kääntyneet väärään suuntaan. Tosin itse olen aina suhtautunut skeptisesti VW:n laatuun - omat volkkarini olivat vuodelta -73 ja -91 ja kumpikaan ei ollut erityisen kestävä esim. omistamiini pariin Sitikkaan verrattuna.

        Nuo tuon ajan Renaultit ruostuivat, kuten muutkin ranskalaiset. Nythän Renault kuuluu parhaiten ruosteelta suojattuihin autoihin, Toyota puolestaan heikoimmin suojattuihin.


      • MegaTero

        Ei jumatsuka taasko jo alkaa tämän Ranskan autojen ylistyksen ja vielä Renun. Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että Renaultti ja muut Ranskan ihmeet ovat tosia heikkoa tekoa niin pelleiltä kuin tekniikalta. Ja nyt niissä on vielä ne turbot, jotka laukeaa alle 50 tkm!
        Ranskalainen auto ruostuu aina! Ei sillä suojauksella ole mitään virkaa, jos teräs on kehnoa niin kuin ranskalaisissa on aina ollut. Toyotassa on aina ollut ykkösluokan parasta terästä, se nääs kestää, vaikka ei kummoisesti suojata. Ja jos haluaa, että Toyota kestää ruostumatta reilut 20 vuotta, niin sitten vaan teettää sen lisäsuojauksen. Mutta jos pitää vähemmän, niin mitää suojausta ei tarvita.


      • Tottaseon
        MegaTero kirjoitti:

        Ei jumatsuka taasko jo alkaa tämän Ranskan autojen ylistyksen ja vielä Renun. Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että Renaultti ja muut Ranskan ihmeet ovat tosia heikkoa tekoa niin pelleiltä kuin tekniikalta. Ja nyt niissä on vielä ne turbot, jotka laukeaa alle 50 tkm!
        Ranskalainen auto ruostuu aina! Ei sillä suojauksella ole mitään virkaa, jos teräs on kehnoa niin kuin ranskalaisissa on aina ollut. Toyotassa on aina ollut ykkösluokan parasta terästä, se nääs kestää, vaikka ei kummoisesti suojata. Ja jos haluaa, että Toyota kestää ruostumatta reilut 20 vuotta, niin sitten vaan teettää sen lisäsuojauksen. Mutta jos pitää vähemmän, niin mitää suojausta ei tarvita.

        Monilla kokemus osoittaa ihan päinvastaista. Ranskan autot on jo menneet laadussa ohi Toyotasta ja Volkkarista, Toyota on herkkä ruostumaan. Seuraa aikaasi äläkä usko joihinkin vuosikymmeniä sitten toistettuihin mantroihin.


      • Peräkylän_Arska

        Kyllä on niin, että tietyt asiat eivät muutu, vaikka kuinka aikaa kuluisi. Yksi niistä on se, että korkea laatu tulee japanilaisvalmistajilta ja erityisesti laatuajattelun kehittäjältä Toyotalta ja surkein laatu taas Ranskasta ja Italiasta. Saksalainen laatu on myös korkea, vaikka nämä tekniset murheet ja huijaukset Volkkarin kohdalla sitä kuvaa himmentävät.
        Järkevä uuden auton ostaja, jos haluaa pelata varman päälle, valitsee vain japanilaismerkkien joukosta. Jos sitten saksalainen tapa tehdä auto on jotenkin lähellä mielihaluja, niin mikäs siinä, mutta mahdollisuus ongelmiin on selkeästi suurempi. Lisäksi saksalaismerkit (nämä tavallliset) ovat varsin karuja varusteiltaan, kovaäänisiä ja ajo-ominaisuuksiltaan nopeaan ajoon suunniteltuja. Tässä suhteessa esim. Toyota tarjoaa oleellisesti paremmin Suomen oloihin sopivat ajo-ominaisuudet. Ranskalaisten helmasynti ajettavuudessa on liika mukavuus eli ne ovat mukavia tuollaisessa kaupunkipyörityksessä pienillä nopeuksilla, mutta maantiellä pehmeän keinuva meno ei pitemmän päälle ole edes mukavaa vaan tuntuu ikävältä.


      • sieettiiä
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Kyllä on niin, että tietyt asiat eivät muutu, vaikka kuinka aikaa kuluisi. Yksi niistä on se, että korkea laatu tulee japanilaisvalmistajilta ja erityisesti laatuajattelun kehittäjältä Toyotalta ja surkein laatu taas Ranskasta ja Italiasta. Saksalainen laatu on myös korkea, vaikka nämä tekniset murheet ja huijaukset Volkkarin kohdalla sitä kuvaa himmentävät.
        Järkevä uuden auton ostaja, jos haluaa pelata varman päälle, valitsee vain japanilaismerkkien joukosta. Jos sitten saksalainen tapa tehdä auto on jotenkin lähellä mielihaluja, niin mikäs siinä, mutta mahdollisuus ongelmiin on selkeästi suurempi. Lisäksi saksalaismerkit (nämä tavallliset) ovat varsin karuja varusteiltaan, kovaäänisiä ja ajo-ominaisuuksiltaan nopeaan ajoon suunniteltuja. Tässä suhteessa esim. Toyota tarjoaa oleellisesti paremmin Suomen oloihin sopivat ajo-ominaisuudet. Ranskalaisten helmasynti ajettavuudessa on liika mukavuus eli ne ovat mukavia tuollaisessa kaupunkipyörityksessä pienillä nopeuksilla, mutta maantiellä pehmeän keinuva meno ei pitemmän päälle ole edes mukavaa vaan tuntuu ikävältä.

        Älä sinä höpise, minä olen kuules ajanut 220 km/h mittarissa ranskiksella vakaasti kiittäen kuin juna Saksan motarilla.


      • Eiolemuuttunut
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Kyllä on niin, että tietyt asiat eivät muutu, vaikka kuinka aikaa kuluisi. Yksi niistä on se, että korkea laatu tulee japanilaisvalmistajilta ja erityisesti laatuajattelun kehittäjältä Toyotalta ja surkein laatu taas Ranskasta ja Italiasta. Saksalainen laatu on myös korkea, vaikka nämä tekniset murheet ja huijaukset Volkkarin kohdalla sitä kuvaa himmentävät.
        Järkevä uuden auton ostaja, jos haluaa pelata varman päälle, valitsee vain japanilaismerkkien joukosta. Jos sitten saksalainen tapa tehdä auto on jotenkin lähellä mielihaluja, niin mikäs siinä, mutta mahdollisuus ongelmiin on selkeästi suurempi. Lisäksi saksalaismerkit (nämä tavallliset) ovat varsin karuja varusteiltaan, kovaäänisiä ja ajo-ominaisuuksiltaan nopeaan ajoon suunniteltuja. Tässä suhteessa esim. Toyota tarjoaa oleellisesti paremmin Suomen oloihin sopivat ajo-ominaisuudet. Ranskalaisten helmasynti ajettavuudessa on liika mukavuus eli ne ovat mukavia tuollaisessa kaupunkipyörityksessä pienillä nopeuksilla, mutta maantiellä pehmeän keinuva meno ei pitemmän päälle ole edes mukavaa vaan tuntuu ikävältä.

        Tietyt asiat ei muutu. Vaikka tojon hinta on noussut länsiautojen tasolle, se on silti halvalla tehty kopio Länsiautoista, itäauto. Sellaisena se tuli ja sellainen se on vieläkin.


      • niinpähän
        sieettiiä kirjoitti:

        Älä sinä höpise, minä olen kuules ajanut 220 km/h mittarissa ranskiksella vakaasti kiittäen kuin juna Saksan motarilla.

        Totta, itselläni jo eläkevaari Rellu, v. 2000 Kenikki, ajettu 250 tkm. Ei muuta vikaa kuin pensaa täytyy ostaa ja katsastuksessa vuosittain ns. läpikäydä. Ei ruostetta ole ollut. Jo 17-vuotta kerta kaikkiaan kaikki toiminut ja joka ikinen kerta käynnistynyt. Ja uutta tekniikkaakin jo on. Mutta ilmastointia ja vakionopeudensäädintä kyllä kaipaisin. Mutta ei onkelmaa: autokaupoissa tarjontaa kyllä riittää, jos joskus vaihtaa.


    • rajua.menoa

      Kia Picanto ja Mazda 2, nuo autobahnojen kiitävät paholaiset.

      • JapaniJää

        Mazda on kyllä nykyään laadukkaampi kuin Toyota. Jos nyt sitten japanilaisen haluaa. Luultavasti korealaisissa on parempi hinta-laatu-suhde.


      • Husseini

        Mazda on ok, mutta Toyotassa saa paremman vastineen rahoille, itseasiassa markkinoiden parhaan. Ei ruostu, Mazda ainakin ennen ruostui yhtä nopeasti kuin ranskalaiset ja Toyotalla on tarjolla on hybridit jokaluokkaan eli ajaminen on halpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe