Sosiaalitukien väärinkäyttö

Seurailijat

Yks tuntemani henkilö on vuosikaupalla saanut toimeentulo- ja asumistukea, mutta on jollain ihmekonstilla pystynyt oleen virallisesti työtön. Tekee kuitenkin pimeitä keikkoja jatkuvasti. Voiko tommoseen petokseen syyllistyneen käräyttää nimettömänä ja miten?

66

2412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehellinekansalaine

      Meet kaupungintalon infopisteeseen ja kerrot että haluat jättää nimettömän ilmoituksen, sitten rikokseen syyllistyneen nimen ja muut tiedot jotka tietää. Info ottaa sosiaalitoimeen yhteyttä ja sosiaalityöntekijä soittaa poliisin paikalle mutta se ei ole enää sinun asiasi.

    • naapurivalvoo

      https://www.vero.fi/fi-FI/Palaute/Anna_vihje_verovilpista(35143)

      Anna vihje verovilpistä

      Tällä vihjetietolomakkeella voit kertoa havaitsemastasi verovilppiepäilystä. Voit lähettää vihjeesi nimettömästi ilman, että lähettäjän tiedot selviävät.

      Julkisuuslain mukaisesti Verohallinnon on pääsääntöisesti annettava tieto vihjeen sisällöstä, jos henkilö tai asianosainen, jota vihje koskee, pyytää sitä. Vihjetiedon antaja ei ole asianosainen, joten salassapitosäännösten vuoksi emme voi antaa hänelle tietoja asian käsittelystä.

      Lue lisää vihjetietolomakkeesta.

      (lomake löytyy siis verottajan sivuilta kts. ym linkki)

    • kainytilmoittaasaa

      Kiitos linkeistä.Ilmoitus laitettu.

    • HeskaPawonen

      Hyvä että joku sentään töitä tekee.Niitäkin on kun kotona maleksitaan.
      Tiedän yhden koulukaverin,ei ole ollut päivääkään töissä.Äiti kantaa pojalle ruokaa.
      Koulun jälkeen en ole kertaakaan tavannut,mutta joku tiesi,että on kerran ilmoittautunut johonkin kouluun.koskaan ei sinne mennyt.Voiko olla niin,että ilmoitautuu johonkin,eikä sinne kuitenkaan mene?Saako jotain tukia/avustuksia?

      Harmittaa tällainen käytös.Itse olen ollut työelämässä13 vuotta.Nyt olen ollut työttömänä jo muutaman vuoden.Asun vuokralla,ja avustukset ei tahdo riittää,edes ruokaan.Minulle suositeltiin,että menisin opiskelemaan.Silloin saisi kuulemma,paremmin noita tukia/avustuksia.Mutta kun en näistä asioista paljonkaan tiedä?

    • kuwosenhelli

      Minä tiedän kaksi tyhjäntoimitajaa,40 miestyvuotta luumuilleet.

    • paimiossa

      Sossupummit.

    • Laintuntija

      Petoksesta on kysymys. Kela käryttää jatkuvasti väärinkäyttäjiä.

      Ilmoitatko sosiaalijohtajalle, lautakunnan jäsenille tai valtuutetuilla. Heillä on virkavastuu.

    • ttt_kelaan

      Kela korjaa asian. Sieltä ei helpolla heru mitään.

    • määvaankysyn

      Ilmeisesti näitä sossupummeja työkkäri pistänyt töihin.Tuttavan omasiella käynyt
      joku naisihminen.Paikkoja oli siivonnut,mutta vanhus oli kiinnittänyt huomiota,kuinka kiinnostuneesti oli tarkkaillut mitä asunnosta löytyy,mumissut jotain,kun oli kysytty.
      Herää kysymys,mitä vaatimuksia on,kun esim.Kaupunki ottaa näitä pitkäaikais työttömiä,ja päästetään niitä vieraiden asuntoihin.Ymmärrän niitä jota tätä vakituisesti tekevät.Mutta täysin tuntemattomia otetaan tuolaiseen työhön.Tutkitaano taustat ja muut asiaan kuuluvat asiat?

      • tiedonheluvaltava

        Liikuuko kenties polkupyörällä?


      • määvaankysyn

        Kyllä liikkuu tunnetko?


      • possupummi

        En voi sanoa tuntevani.Tiedän kyllä,kuuluu juuri näihin sossupummeihin.
        Ihme että on saanu perseensä ylös,työelämässä ei ole ollut koskaan tietääkseni.
        Olisin tarkkana,jos tuollaisen huusholliinsa päästää.


      • määvaakysyn
        possupummi kirjoitti:

        En voi sanoa tuntevani.Tiedän kyllä,kuuluu juuri näihin sossupummeihin.
        Ihme että on saanu perseensä ylös,työelämässä ei ole ollut koskaan tietääkseni.
        Olisin tarkkana,jos tuollaisen huusholliinsa päästää.

        Voitko vähän tarkentaa?Miksi ei voi päästää.Onko kenties rikollinen/alkoholi/huume tausta?


      • mykkäpaska

        Oli tullut myös kaupungin siivous puolelle.Täysin mitään osaamaton
        neiti ihminen.Neuvoja kuuntelee suu auki,sama kun puhois seinille.
        Ei osata edes vastata onko ymmärtänyt neuvon,hymyillään vaan vähäjärkistä hymyä.
        Mistä helvetistä ne aina löytää nää surkeimat tapaukset.


      • ammattivalittajat
        mykkäpaska kirjoitti:

        Oli tullut myös kaupungin siivous puolelle.Täysin mitään osaamaton
        neiti ihminen.Neuvoja kuuntelee suu auki,sama kun puhois seinille.
        Ei osata edes vastata onko ymmärtänyt neuvon,hymyillään vaan vähäjärkistä hymyä.
        Mistä helvetistä ne aina löytää nää surkeimat tapaukset.

        On se kyllä kamalaa, ensin ei tee työtä, ja kun tekee.Niin jo haukutaan siitäkin.Mikä se sulle oikeen sitten riittäs? Onko oma hymysi jotenkin paremmin ymmärrettävä?
        Jotkut ihmiset elää valittamisesta,saa nautintoa toisten haukkumisesta.Melko surullista sekin.


      • ammattinavalittaja
        ammattivalittajat kirjoitti:

        On se kyllä kamalaa, ensin ei tee työtä, ja kun tekee.Niin jo haukutaan siitäkin.Mikä se sulle oikeen sitten riittäs? Onko oma hymysi jotenkin paremmin ymmärrettävä?
        Jotkut ihmiset elää valittamisesta,saa nautintoa toisten haukkumisesta.Melko surullista sekin.

        Minä olen työssä paikassa,johon ohjataan yleensä työ rajoitteisia.
        Mitä tuossa yllä on mainittu.Voin tunnistaa hyvin tuon käyttäytymisen.
        Nykyään pitäisi ottaa tulijan taustaa tarkemmin.Usealla on ilmennyt "luurankoja"Kaapissa.
        Työ motivaatio.Kadoksissa lähes kaikilla.myöhemmin on selvinnyt asioita,
        jotka olisi ollut meille vakkareille parempi jos olisi tiedetty enemmän henkilöstä.
        Tullaan vaan tekemään,tai sanotaanko,ollaan tekevinään.Koska on "väkisin"Laitettu työkokeiluun.Yksi ainoa on minun tiedossa,joka on jatkanut työ elämässä.

        Lähes kaikki valittaa,että kotona makaamalla tienaa paremmin.En tiedä onko totta?
        Mutta miten muuten luulevat pääsevänsä,mukaan työelämään.Jostain se on joskus aloitettava.Eräs vanhempi henkilö ihmetteli kun pääsi eläkkeelle.Kuinka voi olla niin,että eläke on noin onneton.Kun kysyttiin aikaisempaa taustaa,sitä ei ollut.
        Ei sitä kerry jos on ollut työelämässä muutaman vuoden.
        Heti kun olisi saatava sama palkka,kun kymmeniä vuosia työssä olleilla?
        Eiköhän ole kuitenkin monelle vaan parasta,katsoa peiliin,ja mennä matalaa profiilia,ja tosiaan kuunella mitä neuvotaan.


      • sirkelöitsiä

        Tuo on aivan totta.Kaiken lisäksi kaupungit ovat lähes ainoita,jotka ottaa nämä
        kädettömät töihin.Oikeisiin töihin pitkäaikais työttömiä,ei kukaan ota.Ei varmaan tarvitse selittää miksi näin on?


      • pitäkääomaisistahuolta

        Näistä saattaa tulla myöhemmin vasta ongelmia,kun mennään vanhuksen asuntoon penkomaan.Tai annetaan tietoja kolmannelle osapuolelle.Aika usein on pakkotyöllistetty kärsii MT-ongelmista,joita ei ole kuitenkaan rekisteröity mihinkään.Ilmeisesti se ketä tässä tarkoitetaan,kuuluu juuri tuohon ryhmään.


      • bummimikäbummi

        Ei mennyt paljon arvaukset pieleen,sossupummi.


      • silläsiistijä

        Omena ei kauas puusta putoa.


      • paikallisettietääenemmän

        En tunne hirtoriaa,mutta eräs perhe on jatkanut tätä kiusaamista varmaan 20 vuotta.
        Naapurit niin hyvätahtoisia,että ovat antaneet niiden mellastaa.


      • keskustantuttava

        Vieläkö ne terrorisoi siellä.Luin tästä jo joku vuosi takaperin.Silloin en uskonut,että
        joku voi tällaista tehdä.Miten ne kehtaa vielä asua siellä:Tällaisilla ei voi olla kaikki kohdalaan.
        Kuulemma tullut yksi lisää,kun jäi eläkkeelle.Voimia sinne naapureille,kyllä se aurinko vielä sinne paistaa.


      • eitieltäeksy
        keskustantuttava kirjoitti:

        Vieläkö ne terrorisoi siellä.Luin tästä jo joku vuosi takaperin.Silloin en uskonut,että
        joku voi tällaista tehdä.Miten ne kehtaa vielä asua siellä:Tällaisilla ei voi olla kaikki kohdalaan.
        Kuulemma tullut yksi lisää,kun jäi eläkkeelle.Voimia sinne naapureille,kyllä se aurinko vielä sinne paistaa.

        Anteeksi tyhmä kysymys.Miten tämä liittyy tähän keskusteluun?


      • kaksneljaseitsemän
        eitieltäeksy kirjoitti:

        Anteeksi tyhmä kysymys.Miten tämä liittyy tähän keskusteluun?

        Liittyy niin,että tuolla ylempänä kysyttiin eräästä sosupummista,joka on nyt saanut työtä.
        Elellyt koko ikänsä toisten kustilla,syyttänyt naapureita kohtalostaan.24/7kyttämistä,kiristystä,vainoamista,uhkailua.Siinä aluksi.
        Todennäköisesti tämä ketju katkeaa,koska alkaa taas totuus tulla iholle.
        Eräät naapurit ei edelleenkään viitsi pilata päiväänsä,hakemalla OMAA postiaan.Koska nää kyylät on ikkunassa päivystämässä,ja näyttämässä kansainvälisiä sormi merkkejä,ja huutelemassa "muuttakaa pois"Sairasta porukkaa,eivätkä itse sitä raukat tajua.


      • kaksneljaseitsemän
        eitieltäeksy kirjoitti:

        Anteeksi tyhmä kysymys.Miten tämä liittyy tähän keskusteluun?

        Liittyy niin,että tuolla ylempänä kysyttiin eräästä sosupummista,joka on nyt saanut työtä.
        Elellyt koko ikänsä toisten kustilla,syyttänyt naapureita kohtalostaan.24/7kyttämistä,kiristystä,vainoamista,uhkailua.Siinä aluksi.
        Todennäköisesti tämä ketju katkeaa,koska alkaa taas totuus tulla iholle.
        Eräät naapurit ei edelleenkään viitsi pilata päiväänsä,hakemalla OMAA postiaan.Koska nää kyylät on ikkunassa päivystämässä,ja näyttämässä kansainvälisiä sormi merkkejä,ja huutelemassa "muuttakaa pois"Sairasta porukkaa,eivätkä itse sitä raukat tajua.


      • käänteispsykologiaa
        kaksneljaseitsemän kirjoitti:

        Liittyy niin,että tuolla ylempänä kysyttiin eräästä sosupummista,joka on nyt saanut työtä.
        Elellyt koko ikänsä toisten kustilla,syyttänyt naapureita kohtalostaan.24/7kyttämistä,kiristystä,vainoamista,uhkailua.Siinä aluksi.
        Todennäköisesti tämä ketju katkeaa,koska alkaa taas totuus tulla iholle.
        Eräät naapurit ei edelleenkään viitsi pilata päiväänsä,hakemalla OMAA postiaan.Koska nää kyylät on ikkunassa päivystämässä,ja näyttämässä kansainvälisiä sormi merkkejä,ja huutelemassa "muuttakaa pois"Sairasta porukkaa,eivätkä itse sitä raukat tajua.

        Siis näistä yksi on se henkilö,josta oli ylempänä mainittu?
        Pakkotyölistetty sipilän tahto täytetty?Pakko sanoa,mutta en noin epävakaata
        henkilöä ottaisi palvelukseeni.Tuttava joka myös on yrittäjä,joutui vaikeuksiin.Vähän samallaisen henkilön kanssa.Kun katkaisi työsuhteen,alkoi kiristäminen,mikä milloin oli
        hänen mukaan tapahtunut.Kiristi sillä että tuttavallani on suhde työntekijään,ja muilla vastaavilla.Lopetti vasta kun ,uhattiin oikeus toimenpiteillä.Ottakaa ihmeessä edes hieman selville,minkä taustan nämä pitkäaikais työttömät omaavat.Säästytte hankaluuksilta.


      • mihinvoienääluottaa
        käänteispsykologiaa kirjoitti:

        Siis näistä yksi on se henkilö,josta oli ylempänä mainittu?
        Pakkotyölistetty sipilän tahto täytetty?Pakko sanoa,mutta en noin epävakaata
        henkilöä ottaisi palvelukseeni.Tuttava joka myös on yrittäjä,joutui vaikeuksiin.Vähän samallaisen henkilön kanssa.Kun katkaisi työsuhteen,alkoi kiristäminen,mikä milloin oli
        hänen mukaan tapahtunut.Kiristi sillä että tuttavallani on suhde työntekijään,ja muilla vastaavilla.Lopetti vasta kun ,uhattiin oikeus toimenpiteillä.Ottakaa ihmeessä edes hieman selville,minkä taustan nämä pitkäaikais työttömät omaavat.Säästytte hankaluuksilta.

        Eräs skenaario tuli mieleen.Miten jos tällainen ailahteleva henkilö työssä kaupassa.
        Tmv,missä käsitellään rahaa.


      • leikkityötä
        käänteispsykologiaa kirjoitti:

        Siis näistä yksi on se henkilö,josta oli ylempänä mainittu?
        Pakkotyölistetty sipilän tahto täytetty?Pakko sanoa,mutta en noin epävakaata
        henkilöä ottaisi palvelukseeni.Tuttava joka myös on yrittäjä,joutui vaikeuksiin.Vähän samallaisen henkilön kanssa.Kun katkaisi työsuhteen,alkoi kiristäminen,mikä milloin oli
        hänen mukaan tapahtunut.Kiristi sillä että tuttavallani on suhde työntekijään,ja muilla vastaavilla.Lopetti vasta kun ,uhattiin oikeus toimenpiteillä.Ottakaa ihmeessä edes hieman selville,minkä taustan nämä pitkäaikais työttömät omaavat.Säästytte hankaluuksilta.

        Apila


    • revisiitä

      Niinpä, pitkäaikaistyöttömät ovat väliinputoajia. Yhdeksän euron hommista ei nimittäin eläkettä kerry.

      • eikerry

        Mitä mieltä ite olet?Pitäisikö kertyä?


      • niinluulisin

        Olishan se hienoa, että edes vanhuus olisi turvattu. Työttömiä kuitenkin kohdellaan tasa-arvoisestri aikanaan taivaissa, koska sinne ei tunnetusti rahojaan mukaan saa.


      • valanvannonutateisti
        niinluulisin kirjoitti:

        Olishan se hienoa, että edes vanhuus olisi turvattu. Työttömiä kuitenkin kohdellaan tasa-arvoisestri aikanaan taivaissa, koska sinne ei tunnetusti rahojaan mukaan saa.

        Noista asioista en ole niinkään varma?Kukaan ei ole tullut mulle ainakaan kertomaan.On ainakin tuossa maailman suurimmassa satukirjassa,osioitu ainakin kaksi eri luokitusta,toinen on helvetti.Joten mihin tässä pitäisi sitten luottaa.


    • haistapee

      Hyvinpä tiedät toisten asiat, taidat itsekin olla työtä vieroksuva kun ehdit seuraileen muiden elämää.

      • pidäpeepiukemmalla

        haahaa en tiedä ihan tarkkaan,ketä tarkoitat.Mutta olen kyllä työelämässä.
        Kaupunki maksaa minun leivän.Mutta täytyy sanoa,että sinulla on tässä jotain,koska otit tuollaisen asenteen.


      • Rommikolaa

        Pimeän työn tekeminen on melko yleistä ja itse heitän lestiä rahnoo tulee aika hyvin viikonloppuisin ja öisin.


      • lestieiloanheittäjä
        Rommikolaa kirjoitti:

        Pimeän työn tekeminen on melko yleistä ja itse heitän lestiä rahnoo tulee aika hyvin viikonloppuisin ja öisin.

        Töitä se on sekin.Jokainen on lestinsä valinnut.Sulla jää joskus eläkkeet vähän nuiviksi,vai maksatko verot ja muut pakolliset hah.


      • mulkosilmäluuserit

        Voidaan jatkaa tätä ketjua jos VÄLTTÄMÄTTÄ sitä haluat?
        Voin ottaa muutaman esimerkin,toisten asioihin puuttumisesta.
        Pikaista vastausta odottaen.


      • 4953

        Jäin mielenkiinnolla odottelemaan esimerkkejäs.


      • missävuosituhannellaelät
        4953 kirjoitti:

        Jäin mielenkiinnolla odottelemaan esimerkkejäs.

        Olet tainnut jäädä muustakin paitsi?Jos et osaa vierittää ruutua ylös niin?
        Jätä nämä vaikeat asiat,niille jota edes auttavasti taitaa,tämä tietotekniikan loistavat ominaisuudet.Kuten vierityksen .


      • uppoakurja

        Osuiko?


      • 4954
        missävuosituhannellaelät kirjoitti:

        Olet tainnut jäädä muustakin paitsi?Jos et osaa vierittää ruutua ylös niin?
        Jätä nämä vaikeat asiat,niille jota edes auttavasti taitaa,tämä tietotekniikan loistavat ominaisuudet.Kuten vierityksen .

        Tuliko pahamieli? Pitäisikö sun mennä johonkin luetunymmärtämis kurssille? Taidat olla keski-ikäinen peräkammarinpoika jonka ainoa mahdollisuus päteä on netin turvassa. Hyvää jatkoa.


      • munatonkokki
        4954 kirjoitti:

        Tuliko pahamieli? Pitäisikö sun mennä johonkin luetunymmärtämis kurssille? Taidat olla keski-ikäinen peräkammarinpoika jonka ainoa mahdollisuus päteä on netin turvassa. Hyvää jatkoa.

        Tätä seuranneena,mitä tässä nyt pitäisi ymmärtää?
        Peräkammarinpoika en ole,ei riipu haaroissa munat.


      • juoksukenkä
        4954 kirjoitti:

        Tuliko pahamieli? Pitäisikö sun mennä johonkin luetunymmärtämis kurssille? Taidat olla keski-ikäinen peräkammarinpoika jonka ainoa mahdollisuus päteä on netin turvassa. Hyvää jatkoa.

        Anteeksi että tunkeilen.Peräkammarin poika ,löytyy tässä yläpuolella olevassa keskustelusta.
        Todellinen sellainen,töissä ei päivääkään,mamman helmoissa roikkuu eläkeikään asti.


      • silmätrasittuu

        jollain on kolmevuoro työ,siis vahtia.


      • silläsiisti
        pidäpeepiukemmalla kirjoitti:

        haahaa en tiedä ihan tarkkaan,ketä tarkoitat.Mutta olen kyllä työelämässä.
        Kaupunki maksaa minun leivän.Mutta täytyy sanoa,että sinulla on tässä jotain,koska otit tuollaisen asenteen.

        Työelänässä tunnettiin nimellä mykkä paska.


    • Kateus

      Aloitus kirjoituksen tehneelle. Huolehtisit omista asioista KATEELLINEN

      • jokymmeniävuosia

        Samaa toivotaan sinulle.KUNNANELÄTTI


      • kukaheittääsenkiven

        Taas on kyttäri porukka,saanut ylläpidon poistamaan postauksia.
        Touhunne on niin läpinäkyvää,ette vaan näe puuta metsältä.


      • aikoinaanilmoitus
        kukaheittääsenkiven kirjoitti:

        Taas on kyttäri porukka,saanut ylläpidon poistamaan postauksia.
        Touhunne on niin läpinäkyvää,ette vaan näe puuta metsältä.

        Porukka on ihan kuutamolla.Ei tiedä kuusta eikä maasta.


      • paskankantajat
        aikoinaanilmoitus kirjoitti:

        Porukka on ihan kuutamolla.Ei tiedä kuusta eikä maasta.

        Taitavat pitää kuutamosta.Valot on ainakin pimenneet.Lieneekö vähän autettu,kun on vintti pimeenä,mitä sitä katuvaloilakaan tekee.


      • vähänhimmee
        paskankantajat kirjoitti:

        Taitavat pitää kuutamosta.Valot on ainakin pimenneet.Lieneekö vähän autettu,kun on vintti pimeenä,mitä sitä katuvaloilakaan tekee.

        Huomasin saman asian iltalenkillä.Ovatko nämä hanhentien kulamtalon porukka asialla?
        Mitä mahtaa päässä liikkua,kun tekee tuollaista.Mihin tästä kannattaa ilmoitta,onko kaupungin tekninen toimisto oikea osoite.Jos löytyisi maksaja tuollaiselle vandalismille.


      • lobotomiaako
        vähänhimmee kirjoitti:

        Huomasin saman asian iltalenkillä.Ovatko nämä hanhentien kulamtalon porukka asialla?
        Mitä mahtaa päässä liikkua,kun tekee tuollaista.Mihin tästä kannattaa ilmoitta,onko kaupungin tekninen toimisto oikea osoite.Jos löytyisi maksaja tuollaiselle vandalismille.

        Täällä on ollut vuosikausia,erillaisia postauksia.Onko siis kyseessä,aina sama perhe,ja siihen kuuluvat henkilöt.Onko kyse,että heitä on jotenkin kiusattu.Kostavat siten tällä toiminnalla.

        En hae mitään sympatiaa näille onnettomille.Vaan syitä tälle toiminnalle.Olen ymmärtänyt,etteivät naapurit ole halukkaita keskustelemaan ,eikä olemaan missään tekemisessä näiden kanssa.

        Syrjäytyminen on varmaan,oikea sana näille ihmisille.Mutta ainakaan tuollainen käytös,ei auta ketään.Psykologi on varmaan se,ketä voisi lähinnä auttaa.Mutta miten saada sairaat itse tiedostamaan,oman tilanteen.Sillä itse he eivät tilanetta ymmärrä.


      • paimiolaistenperusvika
        lobotomiaako kirjoitti:

        Täällä on ollut vuosikausia,erillaisia postauksia.Onko siis kyseessä,aina sama perhe,ja siihen kuuluvat henkilöt.Onko kyse,että heitä on jotenkin kiusattu.Kostavat siten tällä toiminnalla.

        En hae mitään sympatiaa näille onnettomille.Vaan syitä tälle toiminnalle.Olen ymmärtänyt,etteivät naapurit ole halukkaita keskustelemaan ,eikä olemaan missään tekemisessä näiden kanssa.

        Syrjäytyminen on varmaan,oikea sana näille ihmisille.Mutta ainakaan tuollainen käytös,ei auta ketään.Psykologi on varmaan se,ketä voisi lähinnä auttaa.Mutta miten saada sairaat itse tiedostamaan,oman tilanteen.Sillä itse he eivät tilanetta ymmärrä.

        Onkos se sama perhe joka väittää, että heitä panetellaan ja kiusataan vaikka he tekevät sitä sama kokoajan itse toisille. Omia virheitä on vaikea myöntää ja varsinkin omaa kadettumista.


      • eilöydyymmärrystä
        paimiolaistenperusvika kirjoitti:

        Onkos se sama perhe joka väittää, että heitä panetellaan ja kiusataan vaikka he tekevät sitä sama kokoajan itse toisille. Omia virheitä on vaikea myöntää ja varsinkin omaa kadettumista.

        Olet ymmärtänyt asian ytimen.


      • virannomaisettietää
        paimiolaistenperusvika kirjoitti:

        Onkos se sama perhe joka väittää, että heitä panetellaan ja kiusataan vaikka he tekevät sitä sama kokoajan itse toisille. Omia virheitä on vaikea myöntää ja varsinkin omaa kadettumista.

        Suunnaton tietämättömyys,ja ainoastaan neljänseinän sisällä tapahtuva kanssakäyminen.
        On johtanut tähän täydelliseen eristäytymiseen.Jossa omat kuvitelmat,muuttuvat todellisiksi.


      • järkipäätös
        vähänhimmee kirjoitti:

        Huomasin saman asian iltalenkillä.Ovatko nämä hanhentien kulamtalon porukka asialla?
        Mitä mahtaa päässä liikkua,kun tekee tuollaista.Mihin tästä kannattaa ilmoitta,onko kaupungin tekninen toimisto oikea osoite.Jos löytyisi maksaja tuollaiselle vandalismille.

        Ne mitään valoja tartte.Kävivät laittamassa valot kuntoon,mutta kaupunki teki päätöksen,kun ovat valmiiksi pimeetä sakkia,suoritetaan kytkennät uudestaan.Joten valot ovat nyt pois.


      • niinsentäytyyolla

        Näin on, kyllä Jumala hullut hoitaa, kattokoot vain viisahat etehen.


      • kiveksetrules

        Haahaa Noin hulluja ei huoli edes hän.


    • Näpistys

      Raha-asiat meni solmuun siis sairastumisen takia ja ikävä kyllä en tule enää töihin kykenemään :(. On älytöntä tuntea olevansa toisen luokan kansalainen vain siksi että sairastuu viinaan.

      • käytinmolempialopetin

        On hyvin ikävvää että alkoholistia joka ihan itse tarttuu pulloon,pidetään sairautena.
        Ihan sama voisi olla tupakoitsialla,miksei sitä pidetä sairautena,molemmat itse aiheutettuja riippuvuuksia.


      • hesunder
        käytinmolempialopetin kirjoitti:

        On hyvin ikävvää että alkoholistia joka ihan itse tarttuu pulloon,pidetään sairautena.
        Ihan sama voisi olla tupakoitsialla,miksei sitä pidetä sairautena,molemmat itse aiheutettuja riippuvuuksia.

        Noinhan sen menee. Mutta jos asioita ruvetaan noin pyörittelemään, niin melkein kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. Esimerkiksi lihavuus joka aiheuttaa kaikenlaisia vaivoja on täysin itse aiheutettua joka maksaa varmasti yhteiskunnalle nykyään yhtä paljon kun juoppojen elättäminen.


    • psyyke-eläkeläinen

      Mää en mittää toimeentulotukkee saa.
      Mää saan työeläkett ja sit viel KELA maksamaa eläket ja asumistukkee.
      Joka kuus tullee vähä yli 1000€ tilil.

    • niinvarmaankin

      Aika hyvä raha, jos yksin asuu eikä tarvitse jakaa sitä perheen kanssa. Jää vähän säästöönkin ja voi tehdä testamentin lähimmäisille.

      • niinpätietysti

        Juu, siinä saa vaan aika hyvin näytellä, että hullunpaperit pystyy hankkimaan. Jokaisen pokka ei siihen riitä.


      • entiäkylkai
        niinpätietysti kirjoitti:

        Juu, siinä saa vaan aika hyvin näytellä, että hullunpaperit pystyy hankkimaan. Jokaisen pokka ei siihen riitä.

        Hullut mitään papereilla tee.Hulluko oot ku tommosii juttelet.
        Mut ko kolme hulluu asuu samassa huushollissa,silloin on hullullakin hauskaa.
        Jolle oo niin ei ainakan hullumpaa.


      • raatanaalajakirves
        entiäkylkai kirjoitti:

        Hullut mitään papereilla tee.Hulluko oot ku tommosii juttelet.
        Mut ko kolme hulluu asuu samassa huushollissa,silloin on hullullakin hauskaa.
        Jolle oo niin ei ainakan hullumpaa.

        Soppa tyhmyyttä vaille valmis.Montako pönttöä tarvitaan ,linnunpöntön asentamiseen:kaksi silti homma kusee.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe