Portaat joka päivä, pepputreeni?

Voiko joka päivä portaita käyttämällä saada peppuun muotoa jos hölkkää ne ylös tai jättää aina portaan tai kaks välistä ja menee silleen? Itehä oon siis vaihtanu nyt portaisiin hissin sijaan ja 8kerrosta niitä juoksen ja koska koiran kanssa pakko käydä lenkil tulee ne mentyä alas päivässä 2-3x ja sama ylös ja tätä oon nyt tammikuun alusta tehny :) olis vaan kiva tietää et mite se kroppaan vaikuttaa ja etenki peppuun joho mulla toiveena saada edes jotain muotoa? Jos nyt jatkan tätä vaan päivittäin niin paljon kun vaan jaksan, tuleeko tulosta 4kk? Mulla se kuitenkin tuntuu eniten pohkeissa ja reisissä :/ Pitäskö pakkaa reppuun jotain raskasta, heittää selkään ja ehkä vähän kyykkäillä portaissa jos kehtaa? BD kertokaa toki porrastreenejä ja niiden hyötyjä :)
Ilmianna
Jaa

10 Vastausta



Luin jostain artikkelista et pakarat ja takareidet vahvistuu jos kiipee sillee et asettaa koko jalkapohjan tasaisesti rappuselle ja ponnistaa nii että paino on kantapäällä. Kun taas koko reisilihaksiin ottaa, ku rappuset hölkkää,tai kävelee ylös nii että askeltaa päkiöillä. Myös jos mahdollista niin tosiaan askelkyykkyjä portaissa ja jotta matkasta tulee vähän raskaampi niin painovyö tai just reppu on hyvä! Itsehän en siis ole vielä aloittanu porras treeniä kun kerrostalomme käytävässä on niin huono ilma että siinä ihan meinaa pyörtyä kun kipittää portaita, mutta heti kun löytyy ulkoa rappuset niin tarkotus olis taas aloittaa! Ja tottakai portaita nouseminen kuluttaa myös ekstra kaloreita että kaikki keille mahdollista ja haluaa muokkaa kroppaa niin eikun vaan vaihto hissistä rappusiin! :) niin ja tietty kuluta enemmän kuin syöt, mutta isot peppu ja reisilihakset tarvii myös hyviä proteiineja ja hiilareita kasvaakseen. Toivottavasti tästä sekavasta tekstistä on jotain apua :'D
Ilmianna
Jaa
Pari vuotta sitten tuli raksalla kannettua säkkejä telineille muutaman viikon ajan, niin paino putos ja kunto koheni... 25kg säkki ja 500-1000 porrasta (vain ylöspäin) joka päivä kuuden viikon ajan...
Treenin pitäisi aina olla progressiivinen, jos haluaa kehittyä.
Ilmianna
Jaa
Koipien pituudesta riippuen nouse vähntään 2, mieluummin 3 askelmaa kerrallaan rauhallisesti ja paino minnaskinin ohjeiden mukaan! Keskity nimen omaan ylemmän jalan suoritukseen siten, että se tekee päätyön, eli minimoi ponnistavan osuus!
Ajattele suoritusta äläkä hätäile.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kiitti teille vastauksista nyt vasta löysin tän taas. Joo pitääpä alkaa kokeilee tota koko jalal askellusta, oon nyt vaa päkiöil menny ja se tuntuu vaa pohkeissa :'D mut plussaa on et kunto noussu paljon :) ja oon nyt suurinpiirtein joka päivä kulkenu portaat tammikuusta tähän päivään ja aijon jatkaa kesäkuuhun asti :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos viitit ota pepun ympärysmitta nyt ja sitten kesäkuun alussa ja jos muistat tuu ne kertomaan sitten! Ei tietty oo mikään pakko mut ois todella mielenkiintosta kuulla miten onnistuu =) ja montako porrasta on, entä monestiko ne kuljet päivässä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Sipsit,pitsat, makeiset, niillä se hanuri kasvaa. Unohda portaissa käveleminen ja syö vain rasvaisiaruokia ja roskaruokaa. On ihmisillä erikoisia tavoitteita treenaamisella,kasvattaa nyt itselleen isompi hanuri! Minun tavoitteena on aina ollut sopusuhtainen ja lihaksikas vartalo ja hyvä kunto.
Ilmianna
Jaa
Haloo ,siis sisällä käytävällä ja kerrostalossa?

Se on treenattava ulkona ja etsivät portaita sieltä,ei kerrostalossa ihmiset pidä siitä että ravataan ym.
Ilmianna
Jaa
Kyykkypaskalle metsään mars!
Ilmianna
Jaa
Moi.

Aamulla ennen porrastreenejä lyö päätä seinään vähintään kymmenen kertaa. Treenien lopuksi lyö päätä seinää vielä viisi kertaa. Ihme on jos tuolla ei lähde hanurisi kasvamaan.
Ilmianna
Jaa
Näillä treenivinkeillä peppu huippukuntoon:

Kiipeä keittiönpöydälle ja loikkaa sieltä alas siten, että laskeudut takalistollesi. Koeta jännittää pakarat oikein kireiksi (elleivät ole löysää löllöä) parhaan lihaskasvun aikaansaamiseksi. Tee 3x10 toiston sarjan aamuin illoin.

Toiseksi harjoitteeksi kannattaa ottaa mattopiiskatreeni. Pyydät vaikka talonmiestä lätkimään sinua täysillä muovisella mattopiiskalla (Sini) 3x15 toiston sarjat molemmille persposkille sekä loppuverryttelynä 1x10 toistoa molemmille ylemmille poskille.

Porrastreenin pakaroille saat kun lasket Helsingin Tuomiokirkon rappuset alas paljaalla takapuolellasi yhteensä viisi kertaa päivittäin. Takaisin ylös aina peppuedellä ja käsillä vauhtia antaen.

Trevlig treening!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Portaat joka päivä, pepputreeni?

Voiko joka päivä portaita käyttämällä saada peppuun muotoa jos hölkkää ne ylös tai jättää aina portaan tai kaks välistä ja menee silleen? Itehä oon siis vaihtanu nyt portaisiin hissin sijaan ja 8kerrosta niitä juoksen ja koska koiran kanssa pakko käydä lenkil tulee ne mentyä alas päivässä 2-3x ja sama ylös ja tätä oon nyt tammikuun alusta tehny :) olis vaan kiva tietää et mite se kroppaan vaikuttaa ja etenki peppuun joho mulla toiveena saada edes jotain muotoa? Jos nyt jatkan tätä vaan päivittäin niin paljon kun vaan jaksan, tuleeko tulosta 4kk? Mulla se kuitenkin tuntuu eniten pohkeissa ja reisissä :/ Pitäskö pakkaa reppuun jotain raskasta, heittää selkään ja ehkä vähän kyykkäillä portaissa jos kehtaa? BD kertokaa toki porrastreenejä ja niiden hyötyjä :)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta