Suurten häpyhuulten leikkaus?

Kiira

Onko kellään kokemuksia (liian) isojen häpyhuulten pienentämisestä leikkauksella? Olen kuullut niitä tehtävän ja kiinnostaisi kovasti esim. hinta, operaatioita suorittavat paikat, mahdolliset haittavaikutukset ja toipumisaika yms.

Kohta 30 vuotta oon elänyt omien lerpattimieni kanssa ja pikku hiljaa alkaa riittämään. Tietysti tuo esteettinenkin puoli painaa vaakakupissa jonkun verran, mutta ihan käytännön kannaltakin stressaa; farkkujen keskisauma hinkkaa, stringejä ei voi ajatellakaan, siteet hinkkaa... Seksielämäkin hiukan kärsii, kun tuo luonnollinen kosteus ei aina pääse huulten takaa esiin ja mies saa kuivahkon vaikutelman, vaikkei asian laita niin olisikaan. Onneksi tosin konstit on monet. ;)

Kokemuksia, ajatuksia?

44

21439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kippis_kupille

      En kyllä lähtisi alapäätäni leikkelemään sen takia että siteet tuntuu ikäviltä. Jos haluat päästä helpommalla, niin käytä tamponeja? Ja jos haluat oikeesti unohtaa kuukautiset, niin hanki itsellesi kuukautiskuppi :) (ei-kaupallista tietoa niistä löydät osoitteesta http://kuukuppikunta.net/ ).

      Helppo kai se on mun sanoa, mutta en haluaisi mennä leikkauspöydälle minkään mainitsemasi syyn takia. Kai sitä voi pitää löysempiä farkkuja? Teettää/tehdä itse sopivat stringit, joihin häpyhuulet mahtuvat? Seksielämän ongelmat luulis olevan aika yksinkertaisesti ratkaistavissa... kandeis ehkä pastettaa tää sama juttu vaikka tonne plastiikkakirurgia-osastolle, sieltä vois joku ehkä tietääkin.

      • Need to know

        Minulle on tehty kyseinen leikkaus noin kolme-neljä vuotta sitten pieni uusintaleikkaus toiseen häpyhuuleen. Jälkisäryt oli inhottavat, mutta itse leikkaukseen olen tyytyväinen.


      • Kiira

        No eihän nuo siteet nyt todellakaan ole se isoin syy, yksi pieni syy muiden seassa vain. Tietysti käytän toisinaan tamponeita, mutta koska minulla on hyvin niukat vuodot, tamponit ei aina ole se ihanteellisin ratkaisu. Kuukautiskupista olen jo kuullutkin ja olen laittanut sen harkinnan alle.

        Pyörällä ajaminenkin voi olla toisinaan tuskallista, seurauksena voi olla jopa verille hiertymistä. Että ei tässä todellakaan olla etsimässä esteettistä kirurgiaa vaan todellakin helpotusta joka päiväiseen elämään.

        Ja tuosta seksielämän ongelmista; kyllä se kateeksi käy, kun näkee elokuvissa ja lukee tarinoista, kuinka mies työntyi sisälle yhdellä voimakkaalla liikkellä... Ei tulisi minulla kuuloonkaan. Aina pitää "siirtää" sormilla huulet pois edestä. Sekin kun sattuu todella paljon ja vie himot hetkessä, kun häpyhuuli muljahtaa peniksen mukana sisään ja hiertyy kierteelle. Voi kun tietäisitkin sen tunteen. :(

        Yritin suomenkielisiltä sivuilta etsiä tietoa aiheesta, mutta ainoa mitä löysin, oli jossain maininta siitä, että tämmöisestä pitäisi keskustellä lääkärinsä/gynekologinsa kanssa. En ainakaan vielä löytänyt yhtään sivustoa, josta löytyisi tietoa leikkauksia suorittavista paikoista ja hinnastoista.


      • 2 lasta synnyttänyt
        Kiira kirjoitti:

        No eihän nuo siteet nyt todellakaan ole se isoin syy, yksi pieni syy muiden seassa vain. Tietysti käytän toisinaan tamponeita, mutta koska minulla on hyvin niukat vuodot, tamponit ei aina ole se ihanteellisin ratkaisu. Kuukautiskupista olen jo kuullutkin ja olen laittanut sen harkinnan alle.

        Pyörällä ajaminenkin voi olla toisinaan tuskallista, seurauksena voi olla jopa verille hiertymistä. Että ei tässä todellakaan olla etsimässä esteettistä kirurgiaa vaan todellakin helpotusta joka päiväiseen elämään.

        Ja tuosta seksielämän ongelmista; kyllä se kateeksi käy, kun näkee elokuvissa ja lukee tarinoista, kuinka mies työntyi sisälle yhdellä voimakkaalla liikkellä... Ei tulisi minulla kuuloonkaan. Aina pitää "siirtää" sormilla huulet pois edestä. Sekin kun sattuu todella paljon ja vie himot hetkessä, kun häpyhuuli muljahtaa peniksen mukana sisään ja hiertyy kierteelle. Voi kun tietäisitkin sen tunteen. :(

        Yritin suomenkielisiltä sivuilta etsiä tietoa aiheesta, mutta ainoa mitä löysin, oli jossain maininta siitä, että tämmöisestä pitäisi keskustellä lääkärinsä/gynekologinsa kanssa. En ainakaan vielä löytänyt yhtään sivustoa, josta löytyisi tietoa leikkauksia suorittavista paikoista ja hinnastoista.

        Oon kaksi lasta synnyttäny sitä tavallisinta reittiä. Ensimmäinen synnytys oli huikaisevan helppo toinen taas aivan karseeta- sain epiduraalin vasta kun olin 8 senttiä auki ja ponnistusvaihe pitkitty , paikat turpos kun paviaanilla ja lopulta kaikki repes päreiksi kun kätilö ei suostunu leikkaamaan. Kävin kaverini suosituksesta Siluetissa, missä mulle tehtiin alapään arpien poisto tiukennusleikkaus ja samassa häpyhuulia pienennettiin. Toipuminen meni hyvin kun suihkutteli sen viikon ahkerasti ja varoi revittelemästä tikkejä. Leikkauksen ois voinu kuulemma tehdä puudutuksessa jos oisin ollut vähemmän revennyt. Nukutus oli ihan ok. Oon saanu takas taas seksihalut ja oon tosi tyytyväinen samoin kun mieheni, jonka mielestä oon taas yhtä piukka kun 19 v:nä ennen lapsia.


      • Tsemppiä
        Kiira kirjoitti:

        No eihän nuo siteet nyt todellakaan ole se isoin syy, yksi pieni syy muiden seassa vain. Tietysti käytän toisinaan tamponeita, mutta koska minulla on hyvin niukat vuodot, tamponit ei aina ole se ihanteellisin ratkaisu. Kuukautiskupista olen jo kuullutkin ja olen laittanut sen harkinnan alle.

        Pyörällä ajaminenkin voi olla toisinaan tuskallista, seurauksena voi olla jopa verille hiertymistä. Että ei tässä todellakaan olla etsimässä esteettistä kirurgiaa vaan todellakin helpotusta joka päiväiseen elämään.

        Ja tuosta seksielämän ongelmista; kyllä se kateeksi käy, kun näkee elokuvissa ja lukee tarinoista, kuinka mies työntyi sisälle yhdellä voimakkaalla liikkellä... Ei tulisi minulla kuuloonkaan. Aina pitää "siirtää" sormilla huulet pois edestä. Sekin kun sattuu todella paljon ja vie himot hetkessä, kun häpyhuuli muljahtaa peniksen mukana sisään ja hiertyy kierteelle. Voi kun tietäisitkin sen tunteen. :(

        Yritin suomenkielisiltä sivuilta etsiä tietoa aiheesta, mutta ainoa mitä löysin, oli jossain maininta siitä, että tämmöisestä pitäisi keskustellä lääkärinsä/gynekologinsa kanssa. En ainakaan vielä löytänyt yhtään sivustoa, josta löytyisi tietoa leikkauksia suorittavista paikoista ja hinnastoista.

        Ja tuosta seksielämän ongelmista; kyllä se kateeksi käy, kun näkee elokuvissa ja lukee tarinoista, kuinka mies työntyi sisälle yhdellä voimakkaalla liikkellä... Ei tulisi minulla kuuloonkaan. Aina pitää "siirtää" sormilla huulet pois edestä. Sekin kun sattuu todella paljon ja vie himot hetkessä, kun häpyhuuli muljahtaa peniksen mukana sisään ja hiertyy kierteelle. Voi kun tietäisitkin sen tunteen. :(



        Kyllä useilla häpyhuulet näkyvät ulompien välistä. Ja viivapilluisenkin vaginaa on avattava, ainakin ennen ensimmäistä sisääntuloa.

        Mä olen nähnyt ainoastaan videoilla isohuulisia naisia eikä niiden häppärit mene sisälle vaan roikkuvat kyllä ulkona yhdynnän aikana.


      • Kiira
        Tsemppiä kirjoitti:

        Ja tuosta seksielämän ongelmista; kyllä se kateeksi käy, kun näkee elokuvissa ja lukee tarinoista, kuinka mies työntyi sisälle yhdellä voimakkaalla liikkellä... Ei tulisi minulla kuuloonkaan. Aina pitää "siirtää" sormilla huulet pois edestä. Sekin kun sattuu todella paljon ja vie himot hetkessä, kun häpyhuuli muljahtaa peniksen mukana sisään ja hiertyy kierteelle. Voi kun tietäisitkin sen tunteen. :(



        Kyllä useilla häpyhuulet näkyvät ulompien välistä. Ja viivapilluisenkin vaginaa on avattava, ainakin ennen ensimmäistä sisääntuloa.

        Mä olen nähnyt ainoastaan videoilla isohuulisia naisia eikä niiden häppärit mene sisälle vaan roikkuvat kyllä ulkona yhdynnän aikana.

        "...Mä olen nähnyt ainoastaan videoilla isohuulisia naisia eikä niiden häppärit mene sisälle vaan roikkuvat kyllä ulkona yhdynnän aikana."

        Niin, ja videolla naiset saa aina orgasmin rintojensa hieromisesta sekä siitä, kun mies laukeaa hänen kasvoilleen.


      • on tehty
        Kiira kirjoitti:

        "...Mä olen nähnyt ainoastaan videoilla isohuulisia naisia eikä niiden häppärit mene sisälle vaan roikkuvat kyllä ulkona yhdynnän aikana."

        Niin, ja videolla naiset saa aina orgasmin rintojensa hieromisesta sekä siitä, kun mies laukeaa hänen kasvoilleen.

        Kiira, ymmärrän ongelmasi tosi hyvin. Kyse ei ole mistään estetiikasta vaan kivusta ja hankaluudesta jatkuvasti. Kun kävi vessassa, täytyi aina asetella häpyhuulet kunnolla, että pystyi istumaan töissä työtuolilla! Yms. hankaluutta, joita ei sellainen edestajua, jolla ei ole tätä ongelmaa. Niistä vois kirjoittaa pienen kirjan!

        Kävin leikkauksssa 5 vuotta sitten. Maksoi muistaakseni silloin noin 5-6000 markkaa. Paikallispuudutus ja puudutus sattui ihan hirveän kamalasti (en edes ole kovin kipuherkkä) mutta leikkaus ei. Toipuminen oli kurjaa, viikkoon ei kyllä kannattaisi istua käytännössä yhtään, muuten tikit voi irrota ja repeytyä.

        Mulla oli nuoresta lähtien isot häpyhuulet, 2 lapsen synnytys ei niitä tehnyt. Mun elämä on nyt tosi paljon helpompaa, mm. seksi. Aiemmin piti nolostella ja hävetä ja se kipu, kun häppäri meni peniksen mukana sisään, arrgg.

        Kannatan. Ota vaikka lainaa, jos raha ei riitä. Mutta varaudu, että kipua riittää, jos et ota nukutusta ja toipuminen on pitkäaikainen.


      • labiareduction
        Kiira kirjoitti:

        "...Mä olen nähnyt ainoastaan videoilla isohuulisia naisia eikä niiden häppärit mene sisälle vaan roikkuvat kyllä ulkona yhdynnän aikana."

        Niin, ja videolla naiset saa aina orgasmin rintojensa hieromisesta sekä siitä, kun mies laukeaa hänen kasvoilleen.

        Äläpäs nyt liioittele.
        Taidat liioitella omaa ongelmaasikin?

        Miten häppärit voi joutua vaginan sisälle.
        Kosteutta kehiin ja lihat jää roikkumaan ulos, tai sitten pitää naida takaa päin.
        Varmasti heltat pysyy ulkona.


      • Kiira
        labiareduction kirjoitti:

        Äläpäs nyt liioittele.
        Taidat liioitella omaa ongelmaasikin?

        Miten häppärit voi joutua vaginan sisälle.
        Kosteutta kehiin ja lihat jää roikkumaan ulos, tai sitten pitää naida takaa päin.
        Varmasti heltat pysyy ulkona.

        Hyvä kun kerroit, että liioittelen. En itse sitä tajunnutkaan. Sen lisäksi, että olen kuvitellut tapahtuman, olen myös onnistunut kuvittelemaan sitä seuranneen kivun. Eikös olekin hassua?

        Tästä eteenpäin minua ei tähän ketjuun kiinnosta saada yhtään takapirtin pojan kommenttia mahdollisista tai mahdottomista asioista, ainoastaan vastauksia kysymyksiin, jotka esitin ensimmäisessä viestissäni. Eli tietoa leikkauksesta, sen seurauksista ja hinnasta. Mikä jättänee kaikki miespuoliset tämän ketjun ulkopuolelle? Ellette sitten satu olemaan luonnonoikkuja häpyhuulilla varustettuna.


      • Minäkin menen
        2 lasta synnyttänyt kirjoitti:

        Oon kaksi lasta synnyttäny sitä tavallisinta reittiä. Ensimmäinen synnytys oli huikaisevan helppo toinen taas aivan karseeta- sain epiduraalin vasta kun olin 8 senttiä auki ja ponnistusvaihe pitkitty , paikat turpos kun paviaanilla ja lopulta kaikki repes päreiksi kun kätilö ei suostunu leikkaamaan. Kävin kaverini suosituksesta Siluetissa, missä mulle tehtiin alapään arpien poisto tiukennusleikkaus ja samassa häpyhuulia pienennettiin. Toipuminen meni hyvin kun suihkutteli sen viikon ahkerasti ja varoi revittelemästä tikkejä. Leikkauksen ois voinu kuulemma tehdä puudutuksessa jos oisin ollut vähemmän revennyt. Nukutus oli ihan ok. Oon saanu takas taas seksihalut ja oon tosi tyytyväinen samoin kun mieheni, jonka mielestä oon taas yhtä piukka kun 19 v:nä ennen lapsia.

        Kerrotko vielä paljonko tuosta koko hommasta piti pulittaa?


      • Suzie
        2 lasta synnyttänyt kirjoitti:

        Oon kaksi lasta synnyttäny sitä tavallisinta reittiä. Ensimmäinen synnytys oli huikaisevan helppo toinen taas aivan karseeta- sain epiduraalin vasta kun olin 8 senttiä auki ja ponnistusvaihe pitkitty , paikat turpos kun paviaanilla ja lopulta kaikki repes päreiksi kun kätilö ei suostunu leikkaamaan. Kävin kaverini suosituksesta Siluetissa, missä mulle tehtiin alapään arpien poisto tiukennusleikkaus ja samassa häpyhuulia pienennettiin. Toipuminen meni hyvin kun suihkutteli sen viikon ahkerasti ja varoi revittelemästä tikkejä. Leikkauksen ois voinu kuulemma tehdä puudutuksessa jos oisin ollut vähemmän revennyt. Nukutus oli ihan ok. Oon saanu takas taas seksihalut ja oon tosi tyytyväinen samoin kun mieheni, jonka mielestä oon taas yhtä piukka kun 19 v:nä ennen lapsia.

        Niin sitä hintaa taas sinultakin tiedustelisin?
        Millaisia lääkärit olivat?


    • neljän mude

      Kiinnostais myös, mutta molempien huulien korjausleikkaus. Että esteettinen kirurgia. Hieman kiristystä ja arpikudoksen poistoa. Puhumattakaan ylimääräisestä lihanpalasta. Kiinnostais myös hinta sekä toimenpiteitä suorittavat paikat. Ees linkkisivuja.

      • tsemppiä

        "Verkkoklinikka" sivuilla tietoa asiasta, mm kysymyksiä ja vastauksia.


      • Need to know
        tsemppiä kirjoitti:

        "Verkkoklinikka" sivuilla tietoa asiasta, mm kysymyksiä ja vastauksia.

        Minut siis leikkasi vuonna 2002 & 2003 (uusinta) Jukka Kostiainen, joka leikkaa ainakin Treen Kirurgipalvelussa. Leikkauksen hinta oli kaikkineen muistaakseni 1100-1200 €. Leikkaus oli kieltämättä inhottava ja puudutus sattui tosi paljon kaikki ne jälkisäryt =(, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen =). Ei kannata elämäänsä pilata murehtimalla isoja häpyhuulia, koska vaiva on pienellä leikkauksella korjattavissa. Itse asiassa leikkauksia tehdään julkisellakin puolella, mikäli vaiva on huomattava. Jonot kuulemma vain ovat todella pitkät...


      • Kiira
        Need to know kirjoitti:

        Minut siis leikkasi vuonna 2002 & 2003 (uusinta) Jukka Kostiainen, joka leikkaa ainakin Treen Kirurgipalvelussa. Leikkauksen hinta oli kaikkineen muistaakseni 1100-1200 €. Leikkaus oli kieltämättä inhottava ja puudutus sattui tosi paljon kaikki ne jälkisäryt =(, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen =). Ei kannata elämäänsä pilata murehtimalla isoja häpyhuulia, koska vaiva on pienellä leikkauksella korjattavissa. Itse asiassa leikkauksia tehdään julkisellakin puolella, mikäli vaiva on huomattava. Jonot kuulemma vain ovat todella pitkät...

        Eli todella paljon kiitoksia kaikille asiasta fiksusti lisäinfoa antaneille. Tästä on jo hiukan helpompi jatkaa tiedon etsintää, linkkivinkkien avustuksella. Leikkaukseen menostani en ole vielä täysin varma, mutta kovasti asiaa kyllä harkitsen.


      • Suzie
        Kiira kirjoitti:

        Eli todella paljon kiitoksia kaikille asiasta fiksusti lisäinfoa antaneille. Tästä on jo hiukan helpompi jatkaa tiedon etsintää, linkkivinkkien avustuksella. Leikkaukseen menostani en ole vielä täysin varma, mutta kovasti asiaa kyllä harkitsen.

        Kiitos!

        Juuri saman asian kanssa pähkäilen ja samoja vastauksia haluaisin.
        Kiinnostaisi myös tietää kuinka pitkän sairasloman tarvitsee leikkauksen jälkeen?
        Omalla kohdalla olen vielä juuttunut kamalaan parisuhteeseen, kun en uskalla lerputtimia uusille ihmisille näyttää, kun vain häpeän... Typerää, mutta luulen etten kelpaa muille.


      • Need to know
        Suzie kirjoitti:

        Kiitos!

        Juuri saman asian kanssa pähkäilen ja samoja vastauksia haluaisin.
        Kiinnostaisi myös tietää kuinka pitkän sairasloman tarvitsee leikkauksen jälkeen?
        Omalla kohdalla olen vielä juuttunut kamalaan parisuhteeseen, kun en uskalla lerputtimia uusille ihmisille näyttää, kun vain häpeän... Typerää, mutta luulen etten kelpaa muille.

        taisin laittaa hinnan johonkin aikaisemmista viesteistä, mutta laitan sen vielä kerran. Eli muistan laskeneeni, että maksoin leikkauksesta noin 1200 €, ehkä vähän vajaa. Lääkäripalkkioista saa hieman takaisin Kelalta, mutta järin iso tuo summa ei ole. Joitain kymmeniä euroja muistaakseni.


    • I -me

      Ihan sellainen käytännön havainto liittyen isoihin ulkohäppäreihin. Naisellani on ison ulkoiset, tosi mahtavat, etten sanoisi. Mutta kun olen verrannut muutamaan muuhun, niin niiden jatkuva 'tuulettaminen' pitää paikat raikkaina. Eivät pääse mymmähtämään. Kuivuuskaan ei ole -hetken päästä- ongelma.

    • Suzie

      Hei vaan!
      Eli puhutko nyt ulompien vai sisempien häpyhuulten "ongelmista"? Itse kärsin siitä että sisemmät ikäänkuin "kurkkii" ulos... Todella inhoittavaa.
      Onko jollekulle tehty näitä leikkauksia? Sattuuko paljon? Saadaanko huulista "normaalit", niin ettei eroa huomaa?? Onko tällaiset miehistä etovia? Kaikki vastaukset otetaan mielellään vastaan, kiitos!

      • Need to know

        Tässä vielä muutama vastaus tälleen pikapikaa:

        * Saadaan mielestäni luonnollinen lopputulos, ellei leikkauskohtaan sitten tule arpikasvustoa. Mulla ei onneksi tullut.

        * Leikataan yleensä niin, että häpyhuulten keskeltä otetaan kaistale pois ja ulkoreuna on siis täysin sama kuin mitä se on ollutkin, eli lopputulos siksikin luonnollinen.

        * Itse leiki sankaritarta enkä ollut päivääkään sairaslomalla; yleensä sitä kirjoitetaan kolme-viisi päivää eli viikko tai vähän alle. Olisi ehkä kannattanut olla kotosalla ainakin päivä tai kaksi, sillä kipulääkehuurussa ei ollut kovin kivaa olla töissä.

        * Vessassa käynti on alkuunsa melkoista tuskaa (koko alapäätä särkee ja kirvelee), mutta kun sitten keksin avata käsisuihkun jo ennen kuin aloin pissille, homma helpottui huomattavasti. Hanasta kun suihkuttaa melko pienellä paineella viileää / kylmää vettä alapäähän veskitoimituksen ajan niin kyllä se onnistuu. Paperilla ei kannata kovin pyyhkiä vaan käyttää esim. pyyhettä "etupuolen" pyyhkimiseen tai kuivaamiseen.

        Tämmöstä!


      • Suzie
        Need to know kirjoitti:

        Tässä vielä muutama vastaus tälleen pikapikaa:

        * Saadaan mielestäni luonnollinen lopputulos, ellei leikkauskohtaan sitten tule arpikasvustoa. Mulla ei onneksi tullut.

        * Leikataan yleensä niin, että häpyhuulten keskeltä otetaan kaistale pois ja ulkoreuna on siis täysin sama kuin mitä se on ollutkin, eli lopputulos siksikin luonnollinen.

        * Itse leiki sankaritarta enkä ollut päivääkään sairaslomalla; yleensä sitä kirjoitetaan kolme-viisi päivää eli viikko tai vähän alle. Olisi ehkä kannattanut olla kotosalla ainakin päivä tai kaksi, sillä kipulääkehuurussa ei ollut kovin kivaa olla töissä.

        * Vessassa käynti on alkuunsa melkoista tuskaa (koko alapäätä särkee ja kirvelee), mutta kun sitten keksin avata käsisuihkun jo ennen kuin aloin pissille, homma helpottui huomattavasti. Hanasta kun suihkuttaa melko pienellä paineella viileää / kylmää vettä alapäähän veskitoimituksen ajan niin kyllä se onnistuu. Paperilla ei kannata kovin pyyhkiä vaan käyttää esim. pyyhettä "etupuolen" pyyhkimiseen tai kuivaamiseen.

        Tämmöstä!

        KiitosKiitos!
        Kyllä taidan mennä heti kun mahdollista, vaikken nyt tiedä tarkalleen että kuinka "iso" tämä meikäläisen ongelma on. Mitenköhän saa sovittua tarkastukset ja leikkaukset? onkohan mahdollista tehdä kaikki samana päivänä? Pitkät välimatkat kun vähän rajoittaa...


      • Need To know
        Suzie kirjoitti:

        KiitosKiitos!
        Kyllä taidan mennä heti kun mahdollista, vaikken nyt tiedä tarkalleen että kuinka "iso" tämä meikäläisen ongelma on. Mitenköhän saa sovittua tarkastukset ja leikkaukset? onkohan mahdollista tehdä kaikki samana päivänä? Pitkät välimatkat kun vähän rajoittaa...

        En minäkään käynyt ennen leikkausta missään erillisessä tarkastuksessa vaan kaikki hoitui samalla käynnillä (paitsi tietysti jälkitarkastus). Työterveyslääkärillä kävin kylläkin, sillä halusin tavallaan objektiivisen mielipiteen ongelmastani ennen leikkauspäätöksen tekemistä.


      • Suzie
        Need To know kirjoitti:

        En minäkään käynyt ennen leikkausta missään erillisessä tarkastuksessa vaan kaikki hoitui samalla käynnillä (paitsi tietysti jälkitarkastus). Työterveyslääkärillä kävin kylläkin, sillä halusin tavallaan objektiivisen mielipiteen ongelmastani ennen leikkauspäätöksen tekemistä.

        Sitten tärkein, eli kauanko kestää että pystyy taas harrastamaan seksiä?


      • Need to know
        Suzie kirjoitti:

        Sitten tärkein, eli kauanko kestää että pystyy taas harrastamaan seksiä?

        Sanoisinko et jotain kuukauden verran (3-4 vkoa)tuli oltua selibaatissa...noin suunnilleen. Eipä tullut kyllä mieleenkään harrastaa seksiä paranemisaikana, sen verran kipeä alapää on ekat parisen viikkoa eivätkä tikitkään ihan yhdessä yössä sula. Vaan ei se minua paljon haitannut, sillä elelin kyseisen leikkauksen aikaan kaukosuhteessa ja olin tottunut "kuiviin kausiin". Tsemppiä kaikille leikkausta harkitseville tai leikkaukseen meneville!


    • peppi

      Olen vastannut johonkin muuhunkin ketjuun, mutta siis kerron nyt tähänkin omat kokemukseni. Oon nyt kolmatta päivää sairaslomalla kyseisen leikkauksen jälkeen. Multa pienennettiin toista häpyhuulta ja kaikki meni tosi hienosti. Pitkään taistelin, uskallanko käydä ihan terv.keskuslääkärillä asiasta puhumassa, mutta kun ratsastus ja pyöräily niin paljon vuosittain tuskaa tuottaa, niin uskaltauduinpa vihdoin ja viimein (oon 30v.). Sain lähetteen Naistenklinikalle ja jouduin odottelemaan kutsua vajaat puoli vuotta. Sit kävin siellä ensin tarkastuksessa ja myöhemmin verikokeissa ja lääkärien juttusilla noin viikkoa ennen leikkausta. Leikkaus tehtiin nukutuksessa ja olin sairaalassa puoli päivää, jonka jälkeen kotiuduin. Nyt sitten viikko saikkua ja rauhallisesti elelyä! Oon tosi tyytyväinen leikkaukseen, vaikka toki tikit ja leikkauskohta hurjalta näyttävätkin. Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin yhtä hyvin. Jos asia todella vaivaa ja vaikeuttaa elämäänne, niin käykää ihmeessä juttelemassa lääkärille asiasta. Mä ainakin sain sellaisen käsityksen, että meitä lerpallisia on useita eikä leikkaukset ole harvinaisia! Tsemppiä kaikille!

      • juulia

        ymmärsin että et käynyt yksityisellä? kuinka paljon leikkaus maksoi yleisellä?


      • peppi
        juulia kirjoitti:

        ymmärsin että et käynyt yksityisellä? kuinka paljon leikkaus maksoi yleisellä?

        Yleisellä hinta maksoi 72e eli päiväkirurgiamaksun. Ja siis lääkärillä käynti maksoi sen parikymppiä ennen leikkausta. Nyt on kulunut 2vkoa leikkauksesta, tikit ovat kohta sulaneet ja oon tosi tyytyväinen!


    • Sama ongelma!

      Minullakin on sama ongelma. Mieheni hyväksyy kuitenkin häpyhuulteni koon eikä se haittaa häntä seksissä. En ole ajatellut mennä mihinkään leikkaukseen koska näin olen kuitenkin oma itseni ja hyväksyn sen. Häpyhuuleni hinkkaavat joskus ja joskus se jopa sattuu, mutta ei se mitään haittaa.

    • Neiti kesäheinä

      Kävin yksityisellä leikkauttamassa(gynegologini) ja leikkaus meni hienosti. Nyt leikkauksesta 1 vko 3 pv ja alapää alkaa näyttämään hienolta. Vielä on kamalat haavat ja tikit tietty, ja haava haisee, mutta eiköhän se tästä kun pahin turvotuskin on ohi. Ei kyllä kaduta yhtään, kun aina ne on ollut rikki pyöräillessä ja joskus jopa seksistä. Muutenkin jotenkin häpesin niin paljon etten ikinä halunnut vastaanottaa suuseksiä. Ehkä tämä parantaa omaa elämlaatuani sitten jonkin verran sen suhteen...
      Mitään kipua ei ole ollut ollenkaan leikkausksen jälkeen, mitä nyt kiristävää ja painon tunnetta. Virtsaaminenkaan ei ole oikeestaan kirvellyt ikinä.

      Ei muutaku leikkaukseen jos asia vaivaa. Ne jotka kehuvat luonnollista kauneutta ja vastustavat leikkausta eivät tiedä millaista haittaa ne voivat aiheuttaa tai miltä sellainen nahkaruttu näyttää jalkovälissä...

      • Tahtoo myös

        Kuinka paljon jouduit leikkauksesta yksityisesti tehtynä maksamaan? Kiinnostaisi kovasti itseänikin leikkauttaa häpyhuulet pienemmiksi, sen verran suuret että hiertää pyöräillessä ym.


    • Tyytyväinen operoitu

      Minut leikattiin muutama kuukausi sitten yksityisellä. Leikkauksessa korjattiin synnytyksessä tullut ongelma eli välilihan kohdalla oli iso lerpake "ylimääräistä" ja samalla pienennettiin toista sisempää häppäriä. Oli synnynnäistä epäsymmetriaa reippaanlaisesti.

      Leikkaukseen menin tuon välilihan kohdalla olleen lerpakkeen vuoksi, oli kätilön tunarointia välilihaleikkauksen jälkeisessä ompelussa. Hiersi pyöräillessä, seksissä, tarttui kipeästi siteeseen ja pikkarisuojukseen, hankautui verille ja näytti karseelta.

      Leikkaus tehtiin puudutuksessa, kun etukäteen laitettiin ihoa puuduttava aine, ei puudutus sattunut hyttysenpistoa enempää, eikä koko toimenpidekään. Kesti kaikkiaan vajaan tunnin verran. Jälkisäryt ekana iltana jonkinmoiset, sitten helpotti. Sairauslomaa 5 päivää.

      Leikkaus maksoi yksityisellä (Mehiläisessä) 520 euroa. Jälkitarkastus neljän viikon päästä, johon saakka oli selibaattia.

      Mikään muu ei harmita kuin se, että miksen tiennyt mennä tuohon jo vuosia aiemmin. Valitin ongelmasta gynikselleni vuosikaudet, mutta hän vain totesi, että synnytyksissä noita nyt vaan tulee. Vaihdoin gynistä ja hän otti asian tosissaan ja onnekseni ohjasi tuohon leikkaukseen.

    • pööhlä

      Kävin siluetissa tuon leikkauksen tekemessä. Maksoi n. 4000e, että ei ihan sieltä halvimmasta päästä. Puudutus piikit oli tosiaan pahat, mutta leikkaus meni hyvin... Mulla alkoi leikkauksen jälkeen kun paikallispuudutus heikkeni, alkoi jumalaton särky ja mulle anneettiin pillereitä ja sit suonensisäisesti särkylääkettä eikä mikään tahtonut auttaa :( n. puoli tuntia itkin sairaalassa kipuja kunnes alkoi helpottaa vikan suonensisäisenlääkkeen jälkeen. suhteellisen tuskasta on liikkua kun hiertää mutta kai tämä tästä auttaa jonkusen päivän jälkeen :D

    • Raha pyörittää maail

      Oho, onpa hinnat nousseet roimasti, kun markkinamiehet ja pornoteollisuus on päässeet vakuuttamaan joka likalle, että pimpin pitää olla kuin pikkutytöllä: mitään ei saa näkyä, ei tuntua. Seksin pitää olla yhtä siloista ja kliinisen näyttävää touhua kuin elokuvissa. Katotaanpa niin ensi vuonna elokuussa hinta on jo kymppitonnin.
      selvää rahastusta naistn epåvarmuudella.

      • Monia vaikutuksia

        Siluetti lienee Suomen kallein yksityissairaala joten hintaero voi syntyä siitäkin. Lisäksi em. leikkauksissa ja jälkihoidossa (kiputippakin taitaa maksaa lisää) voi olla huomattavakin ero joka vaikuttaa loppuhintaan.


    • Jere,,

      viivapillu aikuisella on pahinta mitä on. häppärit on erittäin kauniit, sellaset ulkoontuvat sisähäppärit on tosi naiselliset ja kauniit. viivapillujen leikkaukseen kuulus mennä laittas jotain silikoonii sinne :D Mutta tosiasiassa vain erittäin huonosta itsetunnosta kärsivä leikkaisi pimppaloorastaan parhaan osan, aivoleikkaus olis osuvampi

    • Pinnallista seksiä

      Kylläpä Jere kirjoitti osuvasti. Tuntoaistiakin noissa häppäreissä on niin paljon, että oikeasti kuka haluaa menettää minkään vertaa. Toisaalta vanhat leikkausarvet saattaa joskus vanhempana alkaa vaivata.

    • jjhhjlkhklj

      Olen leikkauttanut pienet häppärini ihan tavallisella gynellä ja maksoi kelan korvauksen jälkeen 250 euroa.
      Puudutus pisti vähäsen, mutta ei sen enempää kuin hampaan puuduttamineknaa. Toimenpide kesti 40 minuuttia. Illalla puudutus hävisi, mutta buranalla pärjäsin. Seuraavana päivänä ei ollut enää mitään kipuja.
      Saikkua en tarvinnut ja paikat parani hyvin.

      Uskomattomia hintoja te olette niiden nipsaisusta maksaneet. Kivuliain homma oli oikeasti se puudutuspiikki.

    • Lerputtimet OK

      ja nyt on sitten muodikas viivapillu :D

    • ku0re

      Mut leikattiin kuukausi sitten nukutuksessa julkisessa sairaalassa. Hakeuduin sinne yksityisen gynekologin lähetteellä ja sairaalan lääkäri puolsi leikkausta tarkastuksessa. Loppuhinnaksi tuli n.70 euroa kaikkinensa. Olin yhden yön osastolla, koska halusivat seurata verenvuotoa. Vuoto oli tosi vähäistä, kivut odotuksiani paljon vähäisemmät. Verta tuli vain ihan vähän ensimmäsien vuorokauden ajan. Kipua tuntui lähinnä jos jokin osui leikkaushaavaan ja kävellessä, kun side tai housut hankasi. Hyvin pärjäsi pienellä annoksella buranaa. Kotona vältin istumista ja olin ilman housuja noin viisi päivää. Suihkuttelin aina vessassa käydessä ja aamuin illoin muutenkin. Sairaslomaa oli 2 vkoa, mutta menin jo viikon jälkeen töihin, kun oli pieni pakko, mielellän oisin ollu kyllä kotona.

      Viikko leikkauksen jälkeen palasin siis töihin, housujen hankaaminen sattui, enkä pystyny kävelemään pitkiä matkoja enkä istumaan pitkään. Otin itse pois itsestäänsulavat tikit viikon kuluttua, koska ne kiristi kovasti ja oli syöpyny lihaan ikävästi. Peilin kanssa tuhertaessa hommaan meni kolmisen tuntia. Olin tarkkaan varmistanut, että haava oli umpeutunu kunnolla enne tikkien poisottamista. Sen jälkeen kivut alko helpottaa nopeesti ja käveleminenkin onnistu jo melkein kuin ennen.

      Paraneminen oli jo kahen viikon jälkeen melko pitkällä. Iltasin rasvasin leikkausalueen bepantenilla. Nyt olen mielestäni kuukauden jälkeen jo ihan parantunu ja elän kuin ennen paitsi vailla häppäreitten kivuliasta hankaamista housuissa. Olen tosi tyytyväinen, että menin, vaikka pelkäsin kovasti. Alapää on nyt nätti ja elämä helpompaa farkuissa ja kävellessä ja pyöräillessä, aikasemmin nuo tuotti kiusaa, vaivaa ja päivittäistä kipua. Leikkaava lääkäri ei ollu palstikkakirurgi, vaan tavallinen gynekologi, joten lopputulos ei ole niin esteettinen kuin olisin toivonu, mutta pääasia on, että kivut ja vaiva on poissa, pystyn kävelemään ja pyöräilemään kivutta ja alapää parantunu erinomaisesti.

      Kiitos Suomen julkinen terveydenhuolto ja veronmaksajat, mun on helpompi elää!

    • ketuttaa maksaa

      no voi että meidän veronmaksajien pitääkin maksaa kaikenmaailman angsitisten ikiteinien viivapilluleikkaukset, kun ei osata elåä normielinten kanssa.

    • ku0re

      ei ole viivapillua mulla leikkauksen jälkeenkään, vaan enemmänkin semmoinen "normielin" nyt ja kahden gynekologin toteamana leikkaus oli tarpeen, joten lääketieteellistäkin perustaa löytyi operaatiolle. Harvemmin kai ne julkisen puolen lääkärit ihan huvikseen leikkausjonoon potilaita laittaa...?? Kyllä "normielinten" kanssa elo on nykyään oikeinkin miellyttävää, näiltä osin ainakin parempaa kuin ennen leikkausta. =) Kaikille vaivan kanssa oikeasti kamppaileville suosittelen oman kokemukseni perusteella oikein lämpimästi.

    • Hyvin Kyllästynyt

      No voi nyt helvetti jos tääkin on jonkun mielestä turhamaista! Just googletin aiheen kun alan olla lopen kyllästynyt hiertymiin alapäässäni. Olen himoliikkuja, ja oli laji mikä tahansa, aina kaikki hiertää isoja lerpattimia. Pyörällä kuljen kaikki työmatkat ja asentoa saa kähjätä koko matkan. Aina alapää lähestulkoon verillä ja kirvelevä. Eipä auta satulan pehmusteet ja geelit. Se ylimääräinen nahka siellä lieruu ja pyörii. Taidanpa ottaa yhteyttä lääkäriin. Kiitos leikkauksessa käyneille, että jaoitte kokemuksenne, nytpä tiedän että tää olis oikeesti mahdollista.

    • Apuaaaa

      Onko kellään avautunut paranessaan tikit ? Multa avautui 3 eri kohtaa ja vuotaa paljon verta ylemmästä ? Apua mitä nyt tehdä kuka osaa neuvoa paraneeko se iho enään kun on tikin auenneet ? Iho tuntuu kovalta reunoissa en usko se ottaa toiseensa kiinni ja kasvaa , mitä teen

      • Lääkäriin_vaan

        Yleensä kaikissa leikkauksissa jos tikit pettää ja haava aukeaa, se jätetään avoimeksi ja odotetaan luonnollista paranemista. Harvemmin avautunut haava leikataan uudelleen (pinnat pitää avata) ja tikataan uudelleen. Luonnollisesti parantunut arpi jää tavanomaista leveämmäksi.
        Voimakasta verenvuotoa voidaan hillitä verisuonten polttamisella jos vuoto ei muuten laannu, eli yhteys hoitotahoon jos vuoto jatkuu runsaana. Samalla voidaan aloittaa haavahoito näiden avautuneiden kohtien osalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe