Ei rahaa elämiseen perinnän jälkeen

Yykaakooneeviikuusee

Minulla on työpaikka (40h/viikko). Ulosotto vie palkasta 1/3 osan.. velkaa on paljon, en edes tiedä paljonko kaiken kaikkiaan. Olin nuorempana tyhmä ja velkaannuin, en todellakaan silti ole vanha vieläkään.

Tälläkin hetkellä tilipäivään on vielä liki kolme viikkoa ja olen täysin pennitön.

Ei ole rahaa ruokaan tai yhtään mihinkään.

Motivaatiota työssä ei ole koska mitään ei jää käteen.

Ehkä säälittävää mutta pohdin oikeasti mahdollisesti päättäväni päiväni pian, ei tälläisessä saatanan ahdingossa kukaan jaksa.

56

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgyyh
      • Anonyymi

        Onks kokemusta siitä vai?

        Kokemusasiantuntijakos se siellä mokeltaa.


    • Yykaakooneeviikuusee

      En saa toimeentulotukea tuloillani.

      • hgyyh

        Ei ne tulot vaan ne menot. Minimi-viissatanen pitää jäädä. Asumistuki riippuu bruttopalkasta. Tttuki taas kuluistasi. Ulosottohan otetaan huomioon.


      • hgyyh

        Ja kyllä, on säälittävää, että ihminen tappaa itsensä rahasta. Olisi edes jokin parantumaton tauti syynä, mutta pelkkä rahaan liittyvä häpeä, kun Suomessa on miljoona köyhää ja 400 000 luottotiedotonta.
        Tule sitten kertomaan, miten itsemurhassa kävi.


      • Yykaakooneeviikuusee
        hgyyh kirjoitti:

        Ja kyllä, on säälittävää, että ihminen tappaa itsensä rahasta. Olisi edes jokin parantumaton tauti syynä, mutta pelkkä rahaan liittyvä häpeä, kun Suomessa on miljoona köyhää ja 400 000 luottotiedotonta.
        Tule sitten kertomaan, miten itsemurhassa kävi.

        Jaaha olkoon säälittävää. On tässä kuule muitakin syitä tämän kurjuuden päättämiseen.
        Se nyt vain on aika oleellista että täällä pärjäisi jotenkin.
        En ole itse edes tätä velkaa tehnyt.


      • Voitytsetin
        hgyyh kirjoitti:

        Ei ne tulot vaan ne menot. Minimi-viissatanen pitää jäädä. Asumistuki riippuu bruttopalkasta. Tttuki taas kuluistasi. Ulosottohan otetaan huomioon.

        Jumalauta. Minimi 500e pitää jäädä käteen. Itse olen velaton ja saan nyt työmarkkinatuen päälle 9e korvauksen kuntouttavasta työtoiminnasta. Yhteenlaskettuna vuokranjälkeen ei jää lähellekkään 500e.

        Eikä auta valittaa vaikka tutut yrittäjät tai aiemmat työkaverit saatika yleinen keskustelukaan ja asialliset mielipiteet ihmettelee asiaa... joskus kauan aikaa sitten kuulin parhaan kommentin, hyvä kun olet yksin.


      • Anonyymi
        hgyyh kirjoitti:

        Ja kyllä, on säälittävää, että ihminen tappaa itsensä rahasta. Olisi edes jokin parantumaton tauti syynä, mutta pelkkä rahaan liittyvä häpeä, kun Suomessa on miljoona köyhää ja 400 000 luottotiedotonta.
        Tule sitten kertomaan, miten itsemurhassa kävi.

        No kuolee sitä muutenkin. Turhuuksien turhuutta on kaikki.


      • Anonyymi
        hgyyh kirjoitti:

        Ja kyllä, on säälittävää, että ihminen tappaa itsensä rahasta. Olisi edes jokin parantumaton tauti syynä, mutta pelkkä rahaan liittyvä häpeä, kun Suomessa on miljoona köyhää ja 400 000 luottotiedotonta.
        Tule sitten kertomaan, miten itsemurhassa kävi.

        Totta puhut..ei se itsemurha mitään ratkaise.Itse olen myös kusessa mutta tulin järkiini pojat jää ilman isää muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut..ei se itsemurha mitään ratkaise.Itse olen myös kusessa mutta tulin järkiini pojat jää ilman isää muuten.

        Vanha aloitus. Mutta toivon ettei se velka ollut yhteisvastuullinen. Yhteisvastuullinen velka napsahtaa jäljelle jäävälle velalliselle tai takaajalle ja se on todella reilua!

        Ja tuo ettei ihminen tiedä edes minne on velkaa on kyllä aivan ihmeellinen asia ja vielä vajaa 10-v myöhemmin todella yleistä. Huhtikuussa 2024 tullut positiivinen rekisteri ei auta mitään. Rekisteri auttaa vain ihmisiä joilla on eka velka tai ovat syntyneet 2000-luvun puolella eivätkä ole vielä töpänneet pahasti.

        En ole katsonut mitä nykyään veroehdotuksissa on ihmisen veloista. joskus 20v sitten kun korkoja sai vähennettyä, niin pääomatkin näkyi veropäätöksissä.... Jos veropäätöksessä on velat ja ne on ollut vuosia, niin ihmettelen miksi sitä reksiteriä ei saatu jo 2010 luvulla koska se tieto on ollut olemassa. VIppipoikien veloista ei tarvi välittää jos ne perustuu huonoon asiakastutkimukseen.


      • Anonyymi
        hgyyh kirjoitti:

        Ei ne tulot vaan ne menot. Minimi-viissatanen pitää jäädä. Asumistuki riippuu bruttopalkasta. Tttuki taas kuluistasi. Ulosottohan otetaan huomioon.

        Vitut otetaan etuudet lasketaan bruttotuloista.

        Mulle ei myönnetty mitään.

        Tein käytännössä rikosilmoituksen ulosoton väärinkäytöksistä laiminlyönneistä ja virkavallan väärinkäytöstä hyvän hallintotavan vastaisesta toiminnasta paikallisen naisvoudin osalta.

        Lopputulos yhtä tyhjän kanssa.

        Ansiotulo menetykset jo yli 900 000 euroa pysyvän haitan takia.

        Minut ajettiin nin ahtaalle taloudellisesti työssäkäynnistä huolimatta että sain aivoinfarktin johon ei löytynyt mitään elimellistä syytä vaikka kuin tutkittiin ja kuvattiin magneetilla ja röntgenillä.
        Verestäkään ei löytynyt mitään vikaa.

        Diagnoosi useamman lääkärin mielestä stressin aiheuttama h aivoinfarkti.

        Joten tulen vaatimaan n reilusti yli miljoonan euron vahingonkorvauksia korkoineen aiheutetusta pysyvästä haitasta sekä ansiotulonmenetyksestä.

        Kosto elää ja voi hyvin.


      • Anonyymi
        Voitytsetin kirjoitti:

        Jumalauta. Minimi 500e pitää jäädä käteen. Itse olen velaton ja saan nyt työmarkkinatuen päälle 9e korvauksen kuntouttavasta työtoiminnasta. Yhteenlaskettuna vuokranjälkeen ei jää lähellekkään 500e.

        Eikä auta valittaa vaikka tutut yrittäjät tai aiemmat työkaverit saatika yleinen keskustelukaan ja asialliset mielipiteet ihmettelee asiaa... joskus kauan aikaa sitten kuulin parhaan kommentin, hyvä kun olet yksin.

        Ulosotto ei ota mitenkään huomioon nykyistä sosiaaliturva järjestelmää.

        Työssäkäyvät voi joutua alle toimeentulo rajan vaikka täyspäiväisesti työssä.

        Kenenkään pää ja psyyke eikä fysiikka kestä tilannetta loputtomiin.

        Etuuksia ei myönnetä koska ne lasketaan bruttotuloista vaikka netosta kaikki maksetaan.

        Entinen työkaveri juo parhaillaan itseään hengiltä samadta syystä.

        Ei ole vastannut puheluihin moneen viikkoon enkä tiedä onko hengissä enää vain puhelin hälyttää vaan ei vastausta.

        Toinen entinen työkaveri samasta työpaikasta teki itsarin saatuaan potkut tuöpaikkakiusattuna. Oli suomenruotsalainen eipä auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha aloitus. Mutta toivon ettei se velka ollut yhteisvastuullinen. Yhteisvastuullinen velka napsahtaa jäljelle jäävälle velalliselle tai takaajalle ja se on todella reilua!

        Ja tuo ettei ihminen tiedä edes minne on velkaa on kyllä aivan ihmeellinen asia ja vielä vajaa 10-v myöhemmin todella yleistä. Huhtikuussa 2024 tullut positiivinen rekisteri ei auta mitään. Rekisteri auttaa vain ihmisiä joilla on eka velka tai ovat syntyneet 2000-luvun puolella eivätkä ole vielä töpänneet pahasti.

        En ole katsonut mitä nykyään veroehdotuksissa on ihmisen veloista. joskus 20v sitten kun korkoja sai vähennettyä, niin pääomatkin näkyi veropäätöksissä.... Jos veropäätöksessä on velat ja ne on ollut vuosia, niin ihmettelen miksi sitä reksiteriä ei saatu jo 2010 luvulla koska se tieto on ollut olemassa. VIppipoikien veloista ei tarvi välittää jos ne perustuu huonoon asiakastutkimukseen.

        Eipä naisvouti osannut eritellä eikä perustella mitenkään tekojaan kun vaadin erittelyn ulosoton lyhennyksistä eri velkojien osalta.

        Tunnusti mokanneensa koko homman kahteen kertaan.

        Aivoinfarktin ja halvauksen jälkeen vaadin vahingonkorvauksia ansiotulonmenetyksen ja pysyvän haitan takia yli miljoona euroa ja korot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä naisvouti osannut eritellä eikä perustella mitenkään tekojaan kun vaadin erittelyn ulosoton lyhennyksistä eri velkojien osalta.

        Tunnusti mokanneensa koko homman kahteen kertaan.

        Aivoinfarktin ja halvauksen jälkeen vaadin vahingonkorvauksia ansiotulonmenetyksen ja pysyvän haitan takia yli miljoona euroa ja korot päälle.

        Siis meinaatte ihan tosissanne että teillä pitää olla hyvä elintaso vaikka olette omasta syytänne ajautuneet ulosottoon.
        Joo joo takasit lainan ja nyt maksat, onko se muiden vika?
        Tai otit ylisuuren asuntolainen luullen että 0 korot jatkuu ikuisuuden, tai tuli sairaus jonka varalle et ottanut vakuutuksia ja nyt vaadit että yhteikunta pitäisi kustantaa kaiken.

        Perkele, pitäisi luoda rahankäyttöpassi ja ne jotka ei läpäise tenttiä ei olisi oikeutettuja tekemään mitään taloudellisia velvoitteita ilman holhoojaa, niin loppuisi tämä omasta syystä kurjuuteen ajatuneiden itkut.

        Itse sairastelen, kelanpäivät täynnä, eläkettä en saanut mutta en itke kun olin jo kymmeniä vuosia sitten varautunut tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitut otetaan etuudet lasketaan bruttotuloista.

        Mulle ei myönnetty mitään.

        Tein käytännössä rikosilmoituksen ulosoton väärinkäytöksistä laiminlyönneistä ja virkavallan väärinkäytöstä hyvän hallintotavan vastaisesta toiminnasta paikallisen naisvoudin osalta.

        Lopputulos yhtä tyhjän kanssa.

        Ansiotulo menetykset jo yli 900 000 euroa pysyvän haitan takia.

        Minut ajettiin nin ahtaalle taloudellisesti työssäkäynnistä huolimatta että sain aivoinfarktin johon ei löytynyt mitään elimellistä syytä vaikka kuin tutkittiin ja kuvattiin magneetilla ja röntgenillä.
        Verestäkään ei löytynyt mitään vikaa.

        Diagnoosi useamman lääkärin mielestä stressin aiheuttama h aivoinfarkti.

        Joten tulen vaatimaan n reilusti yli miljoonan euron vahingonkorvauksia korkoineen aiheutetusta pysyvästä haitasta sekä ansiotulonmenetyksestä.

        Kosto elää ja voi hyvin.

        olin koko ikäni työtön ja tarinasi antaa voimia jäädä työttömäksi loput elämästä
        pienellä kun selviää, niin parempi, ei tarvitse mitään mukavuuksia eikä ongelmia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha aloitus. Mutta toivon ettei se velka ollut yhteisvastuullinen. Yhteisvastuullinen velka napsahtaa jäljelle jäävälle velalliselle tai takaajalle ja se on todella reilua!

        Ja tuo ettei ihminen tiedä edes minne on velkaa on kyllä aivan ihmeellinen asia ja vielä vajaa 10-v myöhemmin todella yleistä. Huhtikuussa 2024 tullut positiivinen rekisteri ei auta mitään. Rekisteri auttaa vain ihmisiä joilla on eka velka tai ovat syntyneet 2000-luvun puolella eivätkä ole vielä töpänneet pahasti.

        En ole katsonut mitä nykyään veroehdotuksissa on ihmisen veloista. joskus 20v sitten kun korkoja sai vähennettyä, niin pääomatkin näkyi veropäätöksissä.... Jos veropäätöksessä on velat ja ne on ollut vuosia, niin ihmettelen miksi sitä reksiteriä ei saatu jo 2010 luvulla koska se tieto on ollut olemassa. VIppipoikien veloista ei tarvi välittää jos ne perustuu huonoon asiakastutkimukseen.

        kuka on luomassa ja ylläpitämässä byrokratian lakeja joutuu itse samaan ansaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosotto ei ota mitenkään huomioon nykyistä sosiaaliturva järjestelmää.

        Työssäkäyvät voi joutua alle toimeentulo rajan vaikka täyspäiväisesti työssä.

        Kenenkään pää ja psyyke eikä fysiikka kestä tilannetta loputtomiin.

        Etuuksia ei myönnetä koska ne lasketaan bruttotuloista vaikka netosta kaikki maksetaan.

        Entinen työkaveri juo parhaillaan itseään hengiltä samadta syystä.

        Ei ole vastannut puheluihin moneen viikkoon enkä tiedä onko hengissä enää vain puhelin hälyttää vaan ei vastausta.

        Toinen entinen työkaveri samasta työpaikasta teki itsarin saatuaan potkut tuöpaikkakiusattuna. Oli suomenruotsalainen eipä auttanut.

        pohjoisessa opetetaan olemaan kilttejä
        mielestäni kun elämän olot ovat sietämättömät, mitä ne ovatkin
        silloin vain vallankumousta toteuttamaan
        ei tee pahitteeksi hajauttaa nykyinen vallankahva ja perustaa uusi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olin koko ikäni työtön ja tarinasi antaa voimia jäädä työttömäksi loput elämästä
        pienellä kun selviää, niin parempi, ei tarvitse mitään mukavuuksia eikä ongelmia

        naiset eivät tieteänkään arvosta yksinkertaista elämää ja etsivät ikävyyksiä
        odotetaan se sukupolvi kun naiset rikastuvat ja köyhtyvät ja arvostavat jälleen yksinkertaista elämää


      • Anonyymi

        Et ole yksin.


      • Anonyymi
        Voitytsetin kirjoitti:

        Jumalauta. Minimi 500e pitää jäädä käteen. Itse olen velaton ja saan nyt työmarkkinatuen päälle 9e korvauksen kuntouttavasta työtoiminnasta. Yhteenlaskettuna vuokranjälkeen ei jää lähellekkään 500e.

        Eikä auta valittaa vaikka tutut yrittäjät tai aiemmat työkaverit saatika yleinen keskustelukaan ja asialliset mielipiteet ihmettelee asiaa... joskus kauan aikaa sitten kuulin parhaan kommentin, hyvä kun olet yksin.

        Ulosotto orjuutta.


    • hunsvottilainen

      Monihenkisellä perheellä jää asumiskulujen ja lainan jälkeen elämiseen n. 500€/kk. Elämisellä tarkoitan ruokaa, polttoainetta, vaatteita, harrastuksia, lääkkeitä, lääkärikuluja, kotieläinten ruokaa ym. Miten paljon yhdelle työssäkäyvälle ulosottovelalliselle sitten pitäisi jäädä? Mielestäni 200-300€ riittää kuukaudessa yhdelle peruselämiseen, kun pakolliset kulut on katettu. Ei sillä tietenkään matkustella tai tehdä heräteostoja, mutta eivät tee monet luottotiedot omaavat työssäkäyvätkään.

      • Muttu1

        Saako kysyä kuinka monta henkeä voi elättää 500 ekua per kuukausi kun siitä poistetaan kaikki tuo edellä mainittu (kotieläimet....) ja usko tai elä suuriperheinen yksikkö saa ja voi paremmin kuin yksi ihminen itsekseen. Mutta ehkä minä yksinäinen voisin antaa kaikki rahanne teille jotta voisitte paremmin. Kun olette niin ihmisrakkaita. Kun ajattelette muita koko ajan......


      • Anonyymi

        Totta turiset vaan onko se mielekästä elämää?


      • Anonyymi

        varastelu on vapauttavaa ja oikeudenmukaista


    • ruuassapysyt

      Käy kysymässä diakonilta ruokaseteliä. Saat ainakin leipää jne.

    • aloittajanpuolesta

      @yykaakoneeviikuusee Kuten jo tuossa yhdessä viestissä kerroin niin älä kuuntele näitä "pikavippivertailusivuston" linkittäjiä.

      Toivon kovasti ettet tee mitään hullua nyt. On sinullakin oikeus viettää hyvää elämää ja sinäkin olet sen ansainnut. Puhu lähimmäisesi kanssa asiasta vaikka se vaikeaa olisi. Älä anna periksi.

    • Yykaakooneeviikuusee

      En ole yksin, lapsia ei ole mutta mies on, työttömänä hän on..

      • pikkasenlisää

        Se voi olla syynä siihen ettet saa toimeentulotukea. Mutta istu nyt alas ukon kanssa ja katsokaa kelan sivuilta koht laskurit voisitteko saada asuntotukea tai toimeentulotukea. Mutta jos mies saa työttömyystukea ja sinä olet kokopäivätyössä kyllä pitäisi jäädä ainakin 500 eur ruokaan ym. Ellette maksa jotain suuria velkoja noiden ulosottovelkojen lisäksi? Ulosotto on muuten sellainen kulu jota hyväksytään toimeentulotuen laskennassa.


      • iuytr

        Moi,asiat ei ole koskaan niin huonosti että sen vuoksi kannattaa tappaa itsensä.Ota yhteyttä esim.diakoniaan tai sosiaalihuoltoon.


      • kokemustaontästä
        pikkasenlisää kirjoitti:

        Se voi olla syynä siihen ettet saa toimeentulotukea. Mutta istu nyt alas ukon kanssa ja katsokaa kelan sivuilta koht laskurit voisitteko saada asuntotukea tai toimeentulotukea. Mutta jos mies saa työttömyystukea ja sinä olet kokopäivätyössä kyllä pitäisi jäädä ainakin 500 eur ruokaan ym. Ellette maksa jotain suuria velkoja noiden ulosottovelkojen lisäksi? Ulosotto on muuten sellainen kulu jota hyväksytään toimeentulotuen laskennassa.

        Eikös sitä muitakin kuluja ole kuin ruoka? Asuminen ( sähkö, laina/vuokra, vesi, kiinteistövero, vakuutukset, työmatkakulut jne). 500 e/kk on aika pikkuraha kun siitä maksetaan elämisen kulut pois. Asuistukeen ei huomioida uo:ta mutta toimeentulotukeen kylläkin. Aloittajan tilanne on varmasti tukala. Soita ulosottoon. Onko teillä omistusasunto? Jos on, mene pankkiin kysymään lainaa uo velan maksuun. Kerrot rehellisesti mistä on kyse Jos saat lainan järjestettyä, pankki vie rahat suoraan ulosotoon ja näin varmistaa ettei nekin rahat mene muuhun käyttöön. Pankki kyllä lainaa vaikka uo päällä jos vakuudet löytyy ja pankille on asiansa yrittänyt hoitaa. Älä lannistu, kyse on oikeastu vain rahasta.Ei ole pankillekkaan eduksi jos esim. talo pakkohuutokaupataan. Kaikkein paras olisi jos sinulla on omistuasunto vaikka pankille velkaakin, saisit myytyä sen esim. pankkilaina uo hinnalla. Nollavelasta on paljon helpompi ponnistaa yöspäin, vaikka omaisuus olisi täysi nolla.
        Toivottavasti aloittaja selviää veloistaan Tsemppiä ja onnea,asioilla on tapana järjestyä :)


      • Anonyymi
        iuytr kirjoitti:

        Moi,asiat ei ole koskaan niin huonosti että sen vuoksi kannattaa tappaa itsensä.Ota yhteyttä esim.diakoniaan tai sosiaalihuoltoon.

        historiassa vaikea tilanne valtiossa aiheutti isoja muuttoaaltoja amerikkaan, maailmalle

        ehkä ahdingossa on hyviä puolia, että löytää itsestään yllättäviä voimia

        no amerikassa sitten onnistaa paremmin


    • Voimatsempit

      Samassa tilanteessa elin pitkään ja aatokset oli välillä samat. Mutta hei, usko tai älä, se kurimus loppuu aikanaan. Nyt puoli vuotta saanut koko tilin itselle kun ulosotto vihdoin ja viimein loppui.
      Kituutettua tuli kauan, tuntui ettei tämä ikinä lopu, mutta sain kuin sainkin kaikki maksettua. Mikä tunne kun eka tili tulee 10 vuoden jälkeen kokonaan tilille!
      Siispä tsemppiä ja voimia, aika menee lopulta nopeasti. Oppi ainakin sen ettei euroakaan enää velkaa tule otettua, ikinä.

      • Anonyymi

        entä ne tarinat että kun ei ole kiltti niin puretaan omistusasunto oikeus
        mitä se tarkoittaa?
        että on turhaa ostella asuntoja kun niitä voidaan viedä pois?


    • Bertta_Birgitta

      Kerrotko miten paljon saat suojaosuutta ja mihin se on käytetty ? Niin ehkä sitten voimme neuvoa.

    • Muttu1

      Saatanan ahdinko on muillakin. Olin ja maksoin saman kun nyt sinäkin. Mutta otin asenteen että sen minkä tuhlasin myös maksan pois, oppirahojen kanssa. Tuli mieleen että kaurapuuro jo kyllästyttää, mutta syön vieläkin. Muistuttaa mikä tässä elämässä vetää. Ei valittaminen vaan tekeminen.

      • Anonyymi

        mä tiesin aina etten maksa takaisin siksi en edes ajateluut hakea mitään velkaa

        kun mä elin puhtaana pitkään, niin velka löysi minua itse
        en suunnitellut sen hakemista mutta tulin näköjään velalliseksi

        kyllä olet outo ilman velkoja joten sinulle kuuluu antaa velka numero 2


    • Anonyymi

      Olin samassa tilanteessa. Nyt yritän sairaslomaa.

    • Anonyymi

      Jos on elänyt väliinpitämättömästi ja joutuu kuseen, niin turha tulla tulla itkemään ettei ole rahaa pakolliseksi tulleitten maksujen jälkeen.

      Nykyaikana on kaikilla tietoa siitä miten paljon on kusessa olevia ja siitä ettei se 300 000 ole kuin nyt aktiivisesti kusessa olevien määrä, lisää pukkaa kokoajan sillä vapaapudotuksessa on useita kymmeniätuhansia. Määrää ai tiputa sekään, että joku pääsee omilleen, kun toiset tulee tilalle. Positiivisen luottorekisterin vaikutus tulee vasta sen jälkeen kun nykyiset ongelmat ratkeaa ja vaikutukset neljänkymmenen vuoden takaa haihtuvat ehkä 20v päästä tästä ajasta.

      Olisi helppoa sanoa aloittajalle jotain ryhtiliikkeestä, ,mutta sitä on turha sanoa vielä pitkään aikaan, sillä se ei ole mahdollinen.

    • Anonyymi

      Olen samanlaisessa tilanteessa ja vaimoni harkitsee avioeroa.Olen jopa miettinyt itseni surmaamista jotta velka 'nollautuu'Isäni kuoltua veljeni saivat tietooni todelliset ongelmani..yritän löytää positiivisuutta kaikesta huolimatta tiedän että itsemurha saattaa asiani ja perheeni vielä huonompaan jamaan.Voimia!Älä tee sitä!

      • Anonyymi

        Jotenkin tuntuu ettei vaimosi harkite avioeroa velkojesi takia vaan siitä syystä miksi olet velkaantunut.
        Oletko elänyt pää pilvissä vai pelannut kaiken jopa vaimosi varoja.

        Vejeni vaimo alkoi aikoinaan "yrittäjäksi".
        60 000€ liikevaihdolla teki 40 000€ tappion, ja meno vain hurjistui seuraavina vuosina.
        Veljeni avioero ei ollut pelkästään tuon velakaantumisen syy mutta iso tekijä se oli.
        Exä alkoi ladella velkojansa tassinkoneuvotteluissa ja alkoi edellyttää veljeäni osallistumaan velkojen maksamiseen.
        Veljeni tilanteen pelasti ajoissa tehty avioerohakemus ja avioehto.


    • Anonyymi

      Niillä ei kovin pitkälle pötkitä noin muutenkaan. Vain tämän lyhyen silmänräpäyksen ajan. Rahaahan se vaan on.

    • Anonyymi

      Isälläni on vähän samankaltainen tilanne. Entinen peliongelmainen. Tai kai se ongelma edelleen on takaraivossa, mutta enää hän ei pelaa. Olen monta kertaa kehottanut menemään Kelaan tai jopa ruokajakeluun. Mutta ei. Ylpeys ei vaan anna periksi. Mieluummin istuu vain yksin kotnaan ja syö pelkkää kaurapuuroa.

    • Anonyymi

      Ulosottoon joutuminen aika pitkälle täysin ihmisen omaa syytä. Nykyaikana tai viimeisen 30v aikana on ollut niin paljon juttua ihmisten ralousasioista ja ulosotossa olevien ihmistenjos määrästä, että pystyssä olevankin ongelmakäyttäytyjänkin olisi pitänyt tietää asia ja uskoa, että itsekkin voi joutua jos oma asenne ei muutu.

      Tämä on varmaan 5000 kerta, kun sanon tämän, 1.4.2024 tullut positiivinen luottorekisteri ei paljoa auta niitä joilla syteemi on nyt nurin. Rekisteri kyllä hidastaa uutta velkaantumista, mutta ei se poista syntyneitä vahinkoja. Ihmettelen kyllä sitä, että joukko ihmisiä kuvittelee saavansa velkansa anteeksi tai yksityisten ihmisten antavan lainaa sotkujen järjestämiseen jos oma pankki on sanonut ei! Ulosotto on paras tapa hoitaa oma päänsärky ja ei se opeta kaikkia.

    • Anonyymi

      Btw. Jos jollakin vaikka ”kymppi” ulosotossa, niin kannattaa miettiä asia toisinpäin. Helppo se on kysyä miten ”kympin” saa nollaan 300€ erissä jos erässä on kuluja yli 200€ ja joku velkoja hakee velkaan uusintaa säännöllisesti.

      Mutta miettikää te ulosotossa olevat ihmiset miten tyhjästä kasataan ensin 500€, 750€, 1000€, 1500€, 5000€ ja ääripäässä jopa 10000€ Jos säästät säännölisesti 50€ kk, niin saat vuodessa 600€ ja kahdessa 1200€. Neljässä vuodessa 2400€ ja kuudessa 3600€ jne. Kukaan ei kiellä nokittamasta tai tekemällä vähän omaan tahtiin vaikka 40€ kk.


      Sitäpaitti. Joku ulosoton velka vanhenee viidessä vuodessa, mutta kympin kasaus tyhjästä vaatii verta, hikeä ja kyyneleitä tai hyvää tuuria. Jos nyt saat kenosta 1000€, niin se on tuuria. Jotta voit rehellisesti sanoa sen ansioksi on se raha säästettävä viideksi vuodeksi jotta se on ansaittu. Ei se tyhjästä tule.

    • Anonyymi

      YK olisi tyytyväinen. Olisi yksi kuluttaja vähemmän. YK:n mukaan maailman suurin ongelma on se, että maailmaan tulee koko ajan lisää rahaa kiertämään ostoksissa pankkeihin ja ne kaikki menevät niille. jotka rikastuvat. Rikkaat eivät saisi kuluttaa yhtään enempää kuin köyhä. Kulutukseen lasketaan luonnovarojen kuluminen eli YK ei hyväksy kerskakulutusta. Yksityislentokoneet pitäisi kieltää kokonaan ja minä olen aina ollut sitä mieltä. Yksityislentokoneissa on todellinen vaara. Jos kaikki maailman ihmiset, joilla on varaa lentää yksityislentokoneella, alkaisivat kiertämään ympäri maailmaa niiden kanssa. Reittilentojen pitäisi riittää kaikille. Rikkaat matkustavat liikaa valittamassa tämän maapallon tasosta, joka ei ole heille riittävä koskaan.

      YK:lla on ollut paljon merkitystä, kun Fitneksen ja Internetin perustamisen jälkeen suomalaisille tuli rahaa pankkitileille miljardeja. Rahan kuluttamiseen liittyy vastuuta ja rahan etiikka olisi oikea termi. Yksi ihminen ei saa tuhota koko maailmaa sen takia, että olisi siihen varaa. Rikkaat amerikkalaiset eivät koskaan tule tätä ymmärtämään. Mikseivät he saa kuluttaa rahaa enemmän kuin muut, koska heillä on siihen varaa? Koska ihmisellä pitäisi olla elämässä muita arvoja kuin se, että heillä on varaa.

      Vihreissä on YK:n vastaisia ajatuksia. Vihreät Suomessa vastustavat mm. sitä, etteivät rikkaat saa elää liian vihreiden arvojen mukaista elämää omia valintoja tekemällä. Miksi vihreät ovat sitä mieltä, rikkaiden pitäisi elää kuin USA:n entinen presidentti Trump? Se on täysin käsittämätön mielipide. Varsinkin, kun suomalaisten bisnesmiljardit perustuvat Fitnekseen ja Internetiin, joissa on ihan eri arvomaailma kuin rikkailla amerikkalaisilla. Eri vaatteetkin ja sitäkin vihreät jaksavat ihmetellä, miksi suomalaismiljardööri ei pukeudu kuin Melania Trump. Vihreät puolueena sisältää myös suunnatonta typeryyttä. Sitä aitoa junttiutta Suomessa. Vihreisiin täytyy lisätä jatkossa varoitus (sisältää myös juntti-siiven). Vihreiden mukaan se junttius on siipeilyä käytännössä, mikä tarkoittaa sitä että juntit joskus haluavat itselleen vain vihreyttä omaan imagoonsa.

      • Anonyymi

        Vihreiden juntti-siipi on köyhyyteen perustuvaa. Jos viher-juntilla olisi rahaa. Rikkailla todetaan dementiaa (pankkitilin omaisuus on unohtunut), kun ei ole edes moottorivenettä. Moottoriveneily on todella kallista, koska siinä kuluu bensaa niin paljon ja sen takia se on kallista, koska siinä kuluu bensaa niin paljon. Vihervasemmisto johtaa maailmaan hintatasoa, jonka pitäisi vähentää kulutusta ympäristöön liittyvistä syistä. Vain rikkailla (mahdollisimman harvoilla) on siihen varaa ja sitten muut (joilla on ympäristöarvoja) eivät hyväksy rikkaita. Moottoriveneily kannattaisi lopettaa kokonaan. Monacossakin jahteja vain säilytetään satamassa. Harvoin niillä käydään missään. Ympäristöön liittyvästä syystä.

        Veneilyssä risteilyt ovat hyvä vaihtoehto. Ne alukset kuluttavat aina saman verran ja ostaa vain lipun ja lähtee risteilylle. Viher-juntin mukaan rahaa pitäisi saada kulumaan heti, kun sitä on pankissa. Vihreissä pitäisi olla sen verran tietoviisautta, että oppisi edes ympäristöarvoista. Jos rikkaiden elämäntyyli on kohteena, niin siitä huolimatta jokaista valintaa ei kukaan jaksa (eikä ehdi) selittämään. Menestysmiljardöörilla on kiireitä juuri sen ahkeran työteon vuoksi. Selittelyt viher-juntille ehkä tuo vihreyteen uutta. Vihreiden kannattaisi muistaa se, että aurinkosähkö on yksi maailman vihreimmistä keksinnöistä ja jotkut siitäkin ovat rikastuneet.

        Miksi aurinkosähköstä menestyneet ja rikastuneet käyttäisivät rahaa fossiilisiin polttoaineisiin vapaa-ajalla? Miksi vihreillä on välillä arvot täysin hukassa? Maailmassa kaikki eivät elä täysin hajanaista sekakulttuuria, vaan joillakin on omia arvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreiden juntti-siipi on köyhyyteen perustuvaa. Jos viher-juntilla olisi rahaa. Rikkailla todetaan dementiaa (pankkitilin omaisuus on unohtunut), kun ei ole edes moottorivenettä. Moottoriveneily on todella kallista, koska siinä kuluu bensaa niin paljon ja sen takia se on kallista, koska siinä kuluu bensaa niin paljon. Vihervasemmisto johtaa maailmaan hintatasoa, jonka pitäisi vähentää kulutusta ympäristöön liittyvistä syistä. Vain rikkailla (mahdollisimman harvoilla) on siihen varaa ja sitten muut (joilla on ympäristöarvoja) eivät hyväksy rikkaita. Moottoriveneily kannattaisi lopettaa kokonaan. Monacossakin jahteja vain säilytetään satamassa. Harvoin niillä käydään missään. Ympäristöön liittyvästä syystä.

        Veneilyssä risteilyt ovat hyvä vaihtoehto. Ne alukset kuluttavat aina saman verran ja ostaa vain lipun ja lähtee risteilylle. Viher-juntin mukaan rahaa pitäisi saada kulumaan heti, kun sitä on pankissa. Vihreissä pitäisi olla sen verran tietoviisautta, että oppisi edes ympäristöarvoista. Jos rikkaiden elämäntyyli on kohteena, niin siitä huolimatta jokaista valintaa ei kukaan jaksa (eikä ehdi) selittämään. Menestysmiljardöörilla on kiireitä juuri sen ahkeran työteon vuoksi. Selittelyt viher-juntille ehkä tuo vihreyteen uutta. Vihreiden kannattaisi muistaa se, että aurinkosähkö on yksi maailman vihreimmistä keksinnöistä ja jotkut siitäkin ovat rikastuneet.

        Miksi aurinkosähköstä menestyneet ja rikastuneet käyttäisivät rahaa fossiilisiin polttoaineisiin vapaa-ajalla? Miksi vihreillä on välillä arvot täysin hukassa? Maailmassa kaikki eivät elä täysin hajanaista sekakulttuuria, vaan joillakin on omia arvoja.

        Elämässä on muutakin tekemistä kuin rahan kuluttaminen. Turussa on nyt Suomen suurin kesätapahtuma Tall Ships Race. Siinä on teemana tänä vuonna Hifi-studion tason vastustaminen kulttuurin voimalla. Suurten purjeveneiden tarkoituksena on saada moottoriveneily kokonaan loppumaan ympäristöön liittyvistä syistä. Suomen entinen presidentti Niinistö kertoi siitä, että saaristomerellä suomalaiset veneilevät liikaa moottoriveneillä. Moottoriveneilemällä ei koyhän maan mainetta saa pois. Sen sijaan se on ympäristörikollista toimintaa.

        Hifi-studion laitteita pitää uusia aika usein (koska ne hajoavat) ja Tall Ships Racen purjelaivat saattavat olla 100 vuotta vanhoja. Ruokana on katuruokaa ja jopa meksikolaista ruokaa (ihminen ei pysy steriilinä sitä syömällä). On metrilaukua (ei Marianne-karkkeja). Shampanja on erittäin arvokasta ja hinta on yli 100 euroa pullo. Hifi-studion asiakkaat eivät arvosta edes shampanjaa. Sitten siellä on nepalilainen ravintola. Joskus jotkut alkoivat vastustamaan tietokoneiden leviämistä ja aasialaiset ohjasivat heidät nepalilaiseen ravintolaan syömään.


    • Anonyymi

      Ulosottoa ei lain pitkä koura koske. Virkarikoksiin syyllistyneet välttää tuomion.
      90 luvun konklaavin sikailut salattiin 70 vuodeksi.

      Osalliset ja syylliset edelleen vapaalla.

      Pää konna haudattiin valtiollisiin menoin.

      Assari itse salasi pöytäkirjat sekä stasi täti
      Stasikytkyn.

      Nyt sama kuvio käynnissä.

    • Anonyymi

      Tappava totuus on myös se että ihmiset ajetaan nurkkaan ja lopulta itsariin ulosotossa.

      90 luvulla Tuhannet tappoi itsensä vaikka syylliset istui hallinnossa.

      Koivisto pers kärpäsineen vastuussa.

    • Anonyymi

      hyvä kun itäraja on tiukka, silloin byrokratia ei pääsee rajan ylitse, että kun etsii verovapausta

    • Anonyymi

      periytyykö velka karmana seuraavaan elämään? - pitää kysyä joogilta

      jos periytyy, niin masennukselle ei tule loppua

      mutta voi ajatella, että velka on enemmän väärien ihmisten keksintö
      omalta osaltani en koe sen oikeudenmukaiseksi

    • Anonyymi

      valtiota epäilemättä kiinnostaa velkainen kansalainen
      vapaa kansalainen sen sijaan ei yhtään
      vapaudelle ei jätetä sijaa koska tahdotaan orjaa

    • Anonyymi

      ÄLÄ VALITA, EI ÄITI VAINAASKAAN VALITTANUT, KUN SINUA TEKI.

    • Anonyymi

      Ilmainen majoitus ei laskuja ei ulosottoa;-).

      Elinkautinen älä ihmeessä tee itsaria vaan hoida sen aiheuttajat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3756
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3012
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2930
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2788
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2724
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2475
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      2263
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      215
      1956
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1887
    Aihe