Peltikatto kiinni aluskatteeseen

ihmetouhuataloyhtiössä

Onko riski asentaa peltikatto (saumaton konepeltikatto) suoraan aluskatteen päälle? Päättivät tehdä näin tasakattoisen kerrostalon osalta, ja ratkaisu ihmetyttää. Miksi ihmeessä noin pitää tehdä? Mielestäni tuntuu riskiltä.

2

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikooriski

      Saumaton konepeltikatto kerrostaloon???Tasakatto???
      Ompa iso peltipala.
      Mihin se kondessivesi sieltä tasakaton alta katoaa?
      Oletko kuitenkin ymmärtänyt jotakin väärin?

    • VIITOSMOOTTORI

      Aluskatteen tehtävä on johtaa lämpötilan vaihtelusta syntyvä kondenssivesi kattopellin alapinnasta alas räystään suuntaan seinien ulkopuolelle. Kun ilma kylmenee tiivistyy vesihöyrystä vettä joka tippuu pisaroina aluskatteelle josta sen pitää päästä suunnitellusti jonnekin alas tai johonkin kokoojaviemäriin. Tuuletus rako oltava aluskatteen ja pellin välissä. Kattopellin alla laudat, suositeltu max. etäisyys 200mm, näiden alla rima ja sitten aluskate. Kattotuolien keskinäinen etäisyys vaikuttaa aluslautojen paksuusvalintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe