Ei mun tartte kasteelle mennä.

adhdadhd

Se on hyvä homma, kun mut kastettiin vauvana.
Nyt mun ei tartte itse kasteelle mennä.
Jos mua ei olis kastettu vauvana, pitäisi mennä kastettavaksi ja silloin sitä voisi vaikka leimautua uskovaiseks tai jotain. Sitä jotenkin niinku erottautuis joukosta ja se ois ikävää.
Mutta kun melkein kaikki on Suomessa kastettu vauvoina, niin sitä ei mitenkään erotu muista. Se on kätevää.
Koska uskovaisiahan pilkataan. Niitä nimitellään ja silleen. Sitä vois joutua kärsimään Kristuksen pilkkaa, jos ei olisi tullut jo vauvana kastetuksi.
Ja joskus niitä uskovia on vainottukin. Mutta kun suurin osa kansaa on vauvana kastettuja luterilaisia, niin ei meitä vainota.
Mutta me voidaan täällä suomi24:ssä haukkua noita uskiksia uudestikastajiksi ja silleen. Kun ne ottaa sen kasteen niin vakavasti.
En mä siitä kasteesta mitään muuta ymmärrä, mutta sen mä ymmärrän ettei mun tartte kasteelle mennä ja se riittää. Kai mä silloin vauvana sain perisynnin anteeks ja Pyhän Hengen ja silleen. Näin ne ainakin sanoo.

Että tiedoksi teille.

96

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsevaanonveljet

      Taas katkeran uudestikastajan vihakirjoitus lapsena kastettuja kristittyjä vastaan. Saan olla Jeesuksen oma, vainoakin Kristuksen tähden kärsivä, jo vauvana Jeesuksen huomaan päässyt uskova, enkä ikinä tule tarvitsemaan uudestikastetta. Vaikka uudestikastajat halkeavat kiukusta kun sanon tämän mutta minulle riittää yksi kaste enkä toista tarvitse! Tämä siksi että Raamattu sanoo että "yksi kaste" Vainoa saan kokea sen takia, etten uudestikasteelle mene, mutta Jeesuksen omia vainotaan koko ajan.

      • noinseeioleveljet

        Onkohan tuo "näinsevaanonveljet" vainoharhainen, kun kuvittelee, että joku viitsisi vainota noin yksikertaista ja lapsellista ihmistä?
        Tuollaista vo korkentaan sääliä.


      • srsfsfsrsrf

        "Yksi kaste"

        Siinä lukee: "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".
        Ensin siis on Herra, sitten tulee usko ja uskon jälkeen kaste.
        Sama järjestys on kaikkialla Uudessa testamentissa. Sen näkee pieni lapsikin, jos on vain oppinut lukemaan.
        Se "yksi kaste", jota Paavali tarkoittaa, on uskoa seuraava kaste.
        Muuta kastetta ei Raamatusta löydy. Muut kuin uskoa seuraavat kasteet eivät ole raamatullisia kasteita. Ne ovat kasteita vain teknisesti, mutta eivät vastaa oikeita kasteita hengellisesti.


      • adhdadhd
        srsfsfsrsrf kirjoitti:

        "Yksi kaste"

        Siinä lukee: "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".
        Ensin siis on Herra, sitten tulee usko ja uskon jälkeen kaste.
        Sama järjestys on kaikkialla Uudessa testamentissa. Sen näkee pieni lapsikin, jos on vain oppinut lukemaan.
        Se "yksi kaste", jota Paavali tarkoittaa, on uskoa seuraava kaste.
        Muuta kastetta ei Raamatusta löydy. Muut kuin uskoa seuraavat kasteet eivät ole raamatullisia kasteita. Ne ovat kasteita vain teknisesti, mutta eivät vastaa oikeita kasteita hengellisesti.

        Joo joo, totta kai Raamatussa on vaan sellainen kaste, joka seuraa uskoa. Kaikkihan sen tietää. Mutta kun mä en halua ottaa kastetta niin ei mikään estä mua väittämästä, että ei sillä järjestyksellä ole mitään väliä. Mä saan siitä vauvakasteestani hyvän verukkeen olla ottamatta kastetta itte. Ja se riittää mulle ihan hyvin, kato. Ei mun tartte niin vakavasti noita sun juttuja ottaa. Kun meitä on niin monta jotka uskoo vauvakasteeseen niin mä voin heidän siivellä hyvin mennä. Ja se riittää kyllä Minulle.
        Oli se vaan hyvä kun mä sain vauvana kasteen.


      • isollasakillataivaaseen
        adhdadhd kirjoitti:

        Joo joo, totta kai Raamatussa on vaan sellainen kaste, joka seuraa uskoa. Kaikkihan sen tietää. Mutta kun mä en halua ottaa kastetta niin ei mikään estä mua väittämästä, että ei sillä järjestyksellä ole mitään väliä. Mä saan siitä vauvakasteestani hyvän verukkeen olla ottamatta kastetta itte. Ja se riittää mulle ihan hyvin, kato. Ei mun tartte niin vakavasti noita sun juttuja ottaa. Kun meitä on niin monta jotka uskoo vauvakasteeseen niin mä voin heidän siivellä hyvin mennä. Ja se riittää kyllä Minulle.
        Oli se vaan hyvä kun mä sain vauvana kasteen.

        Niin isommassa sakissa on hyvä hiiviskellä ja silloin tällöin jotain suupielestä suhauttaa...Jumalastakin ihan...Jeesuksesta ei nyt kannata puhua niin että kukaan kuulee, Jumala se on luonnollinen suomalaiselle aivan kuin Kalevalakin ja sellainen kulttuurikristyillisyys ei loukkaa hyvä on olla ja juoda kaffia samalal pappi latelee kirjastaan jotain huumaania herkkää...kun on nämä homotkin ja kaikki niin tasapäistä.
        pihalle joutuu piireistä jos alkaa Jeesustelemaan liikaa eikä enää kukaan valits e mihinkään hautausmaan siivouskerhoonkaan!


      • gwghwr
        isollasakillataivaaseen kirjoitti:

        Niin isommassa sakissa on hyvä hiiviskellä ja silloin tällöin jotain suupielestä suhauttaa...Jumalastakin ihan...Jeesuksesta ei nyt kannata puhua niin että kukaan kuulee, Jumala se on luonnollinen suomalaiselle aivan kuin Kalevalakin ja sellainen kulttuurikristyillisyys ei loukkaa hyvä on olla ja juoda kaffia samalal pappi latelee kirjastaan jotain huumaania herkkää...kun on nämä homotkin ja kaikki niin tasapäistä.
        pihalle joutuu piireistä jos alkaa Jeesustelemaan liikaa eikä enää kukaan valits e mihinkään hautausmaan siivouskerhoonkaan!

        Kyllä se taas alkoi se kristittyjen vainoaminen uudestiakastajien toimesta. Mutta entaa niiden kiukussaan itkeä. Yksi kaste riitää meille! Ja tuon papan todistus "Jeesuksesta ei nyt kannata puhua" kertoo hyvin sen, ettei noiden lahkolaisten ajatuksissa ole tilaa Jeesukselle. Uudestikaste on heidän uskonsa kohde.


      • ghhhggffhg
        gwghwr kirjoitti:

        Kyllä se taas alkoi se kristittyjen vainoaminen uudestiakastajien toimesta. Mutta entaa niiden kiukussaan itkeä. Yksi kaste riitää meille! Ja tuon papan todistus "Jeesuksesta ei nyt kannata puhua" kertoo hyvin sen, ettei noiden lahkolaisten ajatuksissa ole tilaa Jeesukselle. Uudestikaste on heidän uskonsa kohde.

        Ei me teitä vainota mutta kyllä me kieltämättä pidetään aika naurettavana tuollaista lapsikasteuskoa. Ei sille vaan mitään mahda. Kun pidetään niin pidetään.


      • hhggffkk
        ghhhggffhg kirjoitti:

        Ei me teitä vainota mutta kyllä me kieltämättä pidetään aika naurettavana tuollaista lapsikasteuskoa. Ei sille vaan mitään mahda. Kun pidetään niin pidetään.

        Luther ja monet teologit ja papit ja piispat ja paavit on kompastuneet omaan inhimilliseen "viisauteensa". Herra alentaa ne jotka ovat itsensä ylentäneet. He joutuvat häpeään.


      • gwgwg
        hhggffkk kirjoitti:

        Luther ja monet teologit ja papit ja piispat ja paavit on kompastuneet omaan inhimilliseen "viisauteensa". Herra alentaa ne jotka ovat itsensä ylentäneet. He joutuvat häpeään.

        Kyllä monet on kompastuneet ihmisviisauteen, uudestikastajat eritoten. Ateistitkin pitävät uskoa naurettavana, joten kyllä uudestikastajat samaan kategoriaan menevät.

        Kun kristitty sanoo "en tarvitse uutta kastteta vaan minulle riittää yksi kaste", niin uudestikástajat monesti raivosstuvat ja kottavat urheasti niellä kiukkunsa. Mutta se sapettaa heitä julmetusti. Antaa sapettaa. Kristitylle riittää yksi kaste!


      • adasdasd
        gwgwg kirjoitti:

        Kyllä monet on kompastuneet ihmisviisauteen, uudestikastajat eritoten. Ateistitkin pitävät uskoa naurettavana, joten kyllä uudestikastajat samaan kategoriaan menevät.

        Kun kristitty sanoo "en tarvitse uutta kastteta vaan minulle riittää yksi kaste", niin uudestikástajat monesti raivosstuvat ja kottavat urheasti niellä kiukkunsa. Mutta se sapettaa heitä julmetusti. Antaa sapettaa. Kristitylle riittää yksi kaste!

        Ei me raivostuta eikä meitä kiukustuta. Ei ollenkaan. Taidat projisoida omia tunteitasi muihin. Ei meillä ole sellaisia fiiliksiä. Meitä vaan naurattaa teidän lapsellinen vauvakaste, jolla te ajattelette olevan jotain merkitystä johonkin ja jonka epätoivoisesti yritätte selittää olevan Raamatusta. Ei mahda mitään, se vaan naurattaa. Ja ehkä vähän säälittääkin niin kuin joku sano.


      • tälläkertaa
        adasdasd kirjoitti:

        Ei me raivostuta eikä meitä kiukustuta. Ei ollenkaan. Taidat projisoida omia tunteitasi muihin. Ei meillä ole sellaisia fiiliksiä. Meitä vaan naurattaa teidän lapsellinen vauvakaste, jolla te ajattelette olevan jotain merkitystä johonkin ja jonka epätoivoisesti yritätte selittää olevan Raamatusta. Ei mahda mitään, se vaan naurattaa. Ja ehkä vähän säälittääkin niin kuin joku sano.

        Jos vähänkin ajattelee tuota kirkon historiaa niin siinä ei voi kuin nauraa sen hölmöläisiä tempuja.

        ensin perustetaan miekalla ja valtion rahalla joka nurkalle kirkko, pakotetaan siihen kuole tai käänny mentaalilla joka iiikka ja sitten perustetaan pappiskunta vahtimaan tuota hölmöyttä yötä päivää!

        sitten aletaan vauvakeksinnöllä täyttämään taivasta, taas pakkotyyliin kun on ensin aivopesty kansa luottamaan tuohon kirkkosysteemiin!

        yhtään ei ketään haittaa että puolet papeista ei usko mihinkään, osa heistäkin piispat j amuut viitankantajat on vapaamuuraajia eli keleen palvojia jne jnedelleen loputtomasti.

        sokeutettu suomikansa kumarassa kulkee ja maksaa veronsa kiltisti ja lopuss asaavat siten mailman kalleimman ökytontin jossa makaavat sitten vaakassa odottaen kirkkaampaa tuomaria ja papistoa.

        ei mul amuuta nyt.


      • tälläkertaa
        tälläkertaa kirjoitti:

        Jos vähänkin ajattelee tuota kirkon historiaa niin siinä ei voi kuin nauraa sen hölmöläisiä tempuja.

        ensin perustetaan miekalla ja valtion rahalla joka nurkalle kirkko, pakotetaan siihen kuole tai käänny mentaalilla joka iiikka ja sitten perustetaan pappiskunta vahtimaan tuota hölmöyttä yötä päivää!

        sitten aletaan vauvakeksinnöllä täyttämään taivasta, taas pakkotyyliin kun on ensin aivopesty kansa luottamaan tuohon kirkkosysteemiin!

        yhtään ei ketään haittaa että puolet papeista ei usko mihinkään, osa heistäkin piispat j amuut viitankantajat on vapaamuuraajia eli keleen palvojia jne jnedelleen loputtomasti.

        sokeutettu suomikansa kumarassa kulkee ja maksaa veronsa kiltisti ja lopuss asaavat siten mailman kalleimman ökytontin jossa makaavat sitten vaakassa odottaen kirkkaampaa tuomaria ja papistoa.

        ei mul amuuta nyt.

        Aina saa nauraa, mutta uudestikastajatan ovat raivon partaalla kun joku ei suostu menemään heidän uudestikasteelleen. Se taas huvittaa minua. Mitään vauvakastetta ei ole erikseen, vaan me kastamme vauvat ja aikuiset ihan samalla kasteella ja sillä on juuri se merkitys jonka Raamattu sille antaa: Kristus

        Kirkon historia ei juuri kalpena noiden uudestikastajien historiaan johon mahtuu niin kaikenlaista ja mahtuu myös Raamatun vääristelyä. Sitten aletaan uudestiastesysteemillä tyyttämään taivasta ja väitetään ettei ihminen ole syntinen ja voi pelastua lman Jeesustakin. Varmaan puolet uudestikastajista ei edes usko Jeesukseen ja tämän jumaluuteen. Siinä meillä on sakkia, joka sitten aivopesee noita uudestikastajaparkoja jotka luule että uudestikaste pitää aina saada samalla hyläten Kristuksen. Taustalla valehtelu ja Raamatun vääristely.

        Ei mulla muuta tähän.


      • samamullaveljet
        tälläkertaa kirjoitti:

        Aina saa nauraa, mutta uudestikastajatan ovat raivon partaalla kun joku ei suostu menemään heidän uudestikasteelleen. Se taas huvittaa minua. Mitään vauvakastetta ei ole erikseen, vaan me kastamme vauvat ja aikuiset ihan samalla kasteella ja sillä on juuri se merkitys jonka Raamattu sille antaa: Kristus

        Kirkon historia ei juuri kalpena noiden uudestikastajien historiaan johon mahtuu niin kaikenlaista ja mahtuu myös Raamatun vääristelyä. Sitten aletaan uudestiastesysteemillä tyyttämään taivasta ja väitetään ettei ihminen ole syntinen ja voi pelastua lman Jeesustakin. Varmaan puolet uudestikastajista ei edes usko Jeesukseen ja tämän jumaluuteen. Siinä meillä on sakkia, joka sitten aivopesee noita uudestikastajaparkoja jotka luule että uudestikaste pitää aina saada samalla hyläten Kristuksen. Taustalla valehtelu ja Raamatun vääristely.

        Ei mulla muuta tähän.

        Sama täällä! Uudestikastajia ramppaa ovella oman Raamattunsa kans ja väittää ettei Jeesus ole Jumala! Siitäpä ei enää eksytys pahene. Ja tietysti tuo opetus synnittömistä ihmisistä on myös täysi harha. Pappakin taas keksii noita satujaan luterilaisesta kirkosta ja sen paimenista, mutta voisi tosiaan miettiä mitä oma lahko opettaa ja keskittyä siihen.

        Minuakin sekä huvittaa että säälittää tuo uudestikastajien raivoaminen kristityille jotka eivät heidän uudestikasteansaansa mene. Vastahan täällä oli videokin yhdestä mesuajasta :D Mutta antaa niiden mesuta, minullekin riittää yksi kaste ja saan olla Jeesuksen oma!


      • dfsdfsfsdf
        tälläkertaa kirjoitti:

        Aina saa nauraa, mutta uudestikastajatan ovat raivon partaalla kun joku ei suostu menemään heidän uudestikasteelleen. Se taas huvittaa minua. Mitään vauvakastetta ei ole erikseen, vaan me kastamme vauvat ja aikuiset ihan samalla kasteella ja sillä on juuri se merkitys jonka Raamattu sille antaa: Kristus

        Kirkon historia ei juuri kalpena noiden uudestikastajien historiaan johon mahtuu niin kaikenlaista ja mahtuu myös Raamatun vääristelyä. Sitten aletaan uudestiastesysteemillä tyyttämään taivasta ja väitetään ettei ihminen ole syntinen ja voi pelastua lman Jeesustakin. Varmaan puolet uudestikastajista ei edes usko Jeesukseen ja tämän jumaluuteen. Siinä meillä on sakkia, joka sitten aivopesee noita uudestikastajaparkoja jotka luule että uudestikaste pitää aina saada samalla hyläten Kristuksen. Taustalla valehtelu ja Raamatun vääristely.

        Ei mulla muuta tähän.

        "Varmaan puolet uudestikastajista ei edes usko Jeesukseen ja tämän jumaluuteen. "

        Siis mitä? Naurettava väite. Rauhoitu kiukustasi. Rauhoitu ja mieti.
        Uskovien kastetta harjoittavissa seurakunnissa jokainen jäsen on uskonut sen verran, että on vapaaehtoisesti ottanut askeleen mennä kasteelle. Ihan henkilökohtaisesti. Mukaan voi mahtua joku teeskentelijä, mutta luterilaisessa kirkossa heidän omien tilastojensa mukaan 40 % jäsenistä ei usko Jeesuksen olevan Jumalan Poika. Gallup-kyselyjen mukaan.

        Meni vähän toisin kuin kirjoitit...
        Tuollaiselle satuilulle ja valehtelulle ei kyllä oikein osaa nauraa.
        Järkyttävää ja surullistahan tuollainen on. Ja epätoivoista ja säälittävääkin.


      • uudestikasteonhuuhaata
        dfsdfsfsdf kirjoitti:

        "Varmaan puolet uudestikastajista ei edes usko Jeesukseen ja tämän jumaluuteen. "

        Siis mitä? Naurettava väite. Rauhoitu kiukustasi. Rauhoitu ja mieti.
        Uskovien kastetta harjoittavissa seurakunnissa jokainen jäsen on uskonut sen verran, että on vapaaehtoisesti ottanut askeleen mennä kasteelle. Ihan henkilökohtaisesti. Mukaan voi mahtua joku teeskentelijä, mutta luterilaisessa kirkossa heidän omien tilastojensa mukaan 40 % jäsenistä ei usko Jeesuksen olevan Jumalan Poika. Gallup-kyselyjen mukaan.

        Meni vähän toisin kuin kirjoitit...
        Tuollaiselle satuilulle ja valehtelulle ei kyllä oikein osaa nauraa.
        Järkyttävää ja surullistahan tuollainen on. Ja epätoivoista ja säälittävääkin.

        Ei ole naurettava väite! Koko ajan ihmisten ovilla ramppaa uudestikastajia, jotka ei usko Jeesuksen olevan Jumala. Sillä ei ole väliä mitä yksittäinen jäsen ajattelee missäkin liikkeessä vaan se merkkaa mitä liike opettaa. Luterilaisuus opettaa että Jeesus on Jumala. Useat uudestikastajaliikkeetopettavat että Jeesus ei ole Jumala. Luin tätmän heidän antamistaan esitteistä. Haluavat minut sinne uudestikasteelle. Sehän se teidän motiivi on!

        Taisinpa sittenkin olla oikeassa! Olen samaa mieltä siitä että uudestikastajien valehtelu ja satuilu on järkyttävää ja surullista, epätoivosta ja säälittävää. Sitähän koko uudestsikasteopetus on!


      • muistelesielläkast
        uudestikasteonhuuhaata kirjoitti:

        Ei ole naurettava väite! Koko ajan ihmisten ovilla ramppaa uudestikastajia, jotka ei usko Jeesuksen olevan Jumala. Sillä ei ole väliä mitä yksittäinen jäsen ajattelee missäkin liikkeessä vaan se merkkaa mitä liike opettaa. Luterilaisuus opettaa että Jeesus on Jumala. Useat uudestikastajaliikkeetopettavat että Jeesus ei ole Jumala. Luin tätmän heidän antamistaan esitteistä. Haluavat minut sinne uudestikasteelle. Sehän se teidän motiivi on!

        Taisinpa sittenkin olla oikeassa! Olen samaa mieltä siitä että uudestikastajien valehtelu ja satuilu on järkyttävää ja surullista, epätoivosta ja säälittävää. Sitähän koko uudestsikasteopetus on!

        Lasten nukkuma-aika on paljon aikaisemmin!

        siispä lelut kainalon ja pinnasänkyyn jo ennen yhdeksää, muista!


      • heegw
        muistelesielläkast kirjoitti:

        Lasten nukkuma-aika on paljon aikaisemmin!

        siispä lelut kainalon ja pinnasänkyyn jo ennen yhdeksää, muista!

        Kyllä klo 8:18 on vielä papan nukkuma-aika. Odota että vanhainkodin tädit herättävät sinu ja antavat ne mömmöt ja lelut jolla selviät tämän päivän :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • Lapsikaste.pois
        adhdadhd kirjoitti:

        Joo joo, totta kai Raamatussa on vaan sellainen kaste, joka seuraa uskoa. Kaikkihan sen tietää. Mutta kun mä en halua ottaa kastetta niin ei mikään estä mua väittämästä, että ei sillä järjestyksellä ole mitään väliä. Mä saan siitä vauvakasteestani hyvän verukkeen olla ottamatta kastetta itte. Ja se riittää mulle ihan hyvin, kato. Ei mun tartte niin vakavasti noita sun juttuja ottaa. Kun meitä on niin monta jotka uskoo vauvakasteeseen niin mä voin heidän siivellä hyvin mennä. Ja se riittää kyllä Minulle.
        Oli se vaan hyvä kun mä sain vauvana kasteen.

        Vauvakasteeseen uskominen ei vie taivaaseen.

        Usko Herraan Jeesukeen, niin sinä pelastut. Samoin pelastuu perhekuntasikin, eli uskomalla Jeesukseen.
        Toisen uskolla ei mennä muualle, kuin hel.vettiin. Samoin lapsikasteeseen uskovat.
        Kaste kun ei pelasta, vaan USKO Jeesukseen.


      • Uudestikaste.pois
        Lapsikaste.pois kirjoitti:

        Vauvakasteeseen uskominen ei vie taivaaseen.

        Usko Herraan Jeesukeen, niin sinä pelastut. Samoin pelastuu perhekuntasikin, eli uskomalla Jeesukseen.
        Toisen uskolla ei mennä muualle, kuin hel.vettiin. Samoin lapsikasteeseen uskovat.
        Kaste kun ei pelasta, vaan USKO Jeesukseen.

        Kaste kyllä pelastaa ja vie taivaaseen uskon kautta. On sitä paitsi naurettavaa laittaa kastetta ja uskoa kilpailemaan keskenään, kun Raamatu ei tee sellaista. Jeesus antoi niille saman pelastavan merkityksen: "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu". Muiden uskolla ei pelastuta, vaan omalla uskolla, jonka Jumala lahjoittaa

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste"

        Siis kaste pelastaa, uskon kautta. Tee parannus ja usko Sanaa!


      • gwghwr
        Uudestikaste.pois kirjoitti:

        Kaste kyllä pelastaa ja vie taivaaseen uskon kautta. On sitä paitsi naurettavaa laittaa kastetta ja uskoa kilpailemaan keskenään, kun Raamatu ei tee sellaista. Jeesus antoi niille saman pelastavan merkityksen: "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu". Muiden uskolla ei pelastuta, vaan omalla uskolla, jonka Jumala lahjoittaa

        " Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste"

        Siis kaste pelastaa, uskon kautta. Tee parannus ja usko Sanaa!

        Uskominen Kristukseen on nimenomaan sitä että uskotaan Hänen kasteessa (vauvana tai sitten varttuneempana) ottaneet omakseen ja lahjoittaneen ristillä ansaitsemansa sovituksen. Raamattu pitää nimenomaan kastetta pelastuksen välineenä.


      • miksi.pitää.vääntää
        gwghwr kirjoitti:

        Uskominen Kristukseen on nimenomaan sitä että uskotaan Hänen kasteessa (vauvana tai sitten varttuneempana) ottaneet omakseen ja lahjoittaneen ristillä ansaitsemansa sovituksen. Raamattu pitää nimenomaan kastetta pelastuksen välineenä.

        ottaneet omakseen ja lahjoittaneen ristillä ansaitsemansa sovituksen..

        Missähän tuo noin kerrotaan?

        Ja mitä omaksi ottamista se sellainen, ettei kuitenkaan ota omaksi, vaan ottaa vasta sitten kun uskoo julistetun evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta?


      • gwghwr
        miksi.pitää.vääntää kirjoitti:

        ottaneet omakseen ja lahjoittaneen ristillä ansaitsemansa sovituksen..

        Missähän tuo noin kerrotaan?

        Ja mitä omaksi ottamista se sellainen, ettei kuitenkaan ota omaksi, vaan ottaa vasta sitten kun uskoo julistetun evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta?

        "Missähän tuo noin kerrotaan?"

        Luehan roomalaiskirjeen kasteluku eli kuuden luku. Jumalan omaksi tuleminen, eli uudestisyntyminen, tapahtuu kasteessa. Usko on Jumalan antama väline ottaa armo vastaan.


      • kauheusetenee
        gwghwr kirjoitti:

        "Missähän tuo noin kerrotaan?"

        Luehan roomalaiskirjeen kasteluku eli kuuden luku. Jumalan omaksi tuleminen, eli uudestisyntyminen, tapahtuu kasteessa. Usko on Jumalan antama väline ottaa armo vastaan.

        Et tajua sitten yhtään mitään koko asiasta, mene hyvä ihminen jonkun puheille ja viisastu!

        j lopeta tuollainen typerä hokeminen vauvojen vastaanottamisista, nuo on nelivuotiaan satuja kun pullosta antavat nallelle maitoa, saman tasoista on ajattelu vauvojen uskomisista.

        herää tuosta lutterin umpiunesta joka on vienyt suomalaiset umpisokeuteen, lue taas kerra n mitä piispanne ovat lampailleen jakamassa, täyttä roskaa ja umpiluuta!!

        http://mvlehti.net/2017/02/26/helsingin-sanomien-paakirjoituksessa-askola-ja-vikstrom-tahtovat-kirkon-irtautuvan-kristinuskosta/


      • kääkkäonsairas

        Painu sinä vitun sairas kääkkä urputtamaan noita uudestikasteitas muualle. Mitään et asiasta ymmärrä etkä osaa Raamatulla mitään perustella, niin häivy näiltä palstoilta, kääkkä! Vauvojen usko on kyllä Raamatulla perusteltavissa, mutta nuo sinun sairaat lahkosi on niin ulalla kun voi olla. Noiden piispojen kirjottelu on rikasta verrattuna tuon sairaan papan älyttömiin mäläytyksiin

        Herää sairas pappa tuosta unestas ja ala perustelemaan Raamatulla!


      • etikallakooletkastettu
        kääkkäonsairas kirjoitti:

        Painu sinä vitun sairas kääkkä urputtamaan noita uudestikasteitas muualle. Mitään et asiasta ymmärrä etkä osaa Raamatulla mitään perustella, niin häivy näiltä palstoilta, kääkkä! Vauvojen usko on kyllä Raamatulla perusteltavissa, mutta nuo sinun sairaat lahkosi on niin ulalla kun voi olla. Noiden piispojen kirjottelu on rikasta verrattuna tuon sairaan papan älyttömiin mäläytyksiin

        Herää sairas pappa tuosta unestas ja ala perustelemaan Raamatulla!

        Samaa lajia olet piispojenne kanssa kieliasu paljastaa sen kaiken muun asun lisäksi!!

        lisäksi, tervepäinen sentään osaisi älytellä kuka milloinki kirjoittaa, sitä on sieltä turha odottaa sellaista ääoonmäärää.


      • plusmiinusnollaa
        etikallakooletkastettu kirjoitti:

        Samaa lajia olet piispojenne kanssa kieliasu paljastaa sen kaiken muun asun lisäksi!!

        lisäksi, tervepäinen sentään osaisi älytellä kuka milloinki kirjoittaa, sitä on sieltä turha odottaa sellaista ääoonmäärää.

        Raamatulla on kyllä perusteltu, mutta perusteleminen on teille työlästä koska ette siit mitään ymmärrä siksi, koska ette ol e koskaan menneet sisälle Jeesus .ovesta, niin ei ole ymmyrrästäkään Hengen asioista.

        yhtä vähän kuin umpparin leikkauksesta nuohooja tajuaa.

        saman verran piispanne näyttävät tajuavan ja syykin on ihan sama!


      • hölynpölystäkysely
        gwghwr kirjoitti:

        "Missähän tuo noin kerrotaan?"

        Luehan roomalaiskirjeen kasteluku eli kuuden luku. Jumalan omaksi tuleminen, eli uudestisyntyminen, tapahtuu kasteessa. Usko on Jumalan antama väline ottaa armo vastaan.

        Mikähän siihen mahta aolla syy ettei tuon Roomalaiskirjeen kirjoittaja itse noudata kuvittelemianne kastepelastuksia häh kerro takatukka se!!

        Koko uudesta liitosta et löydä sanan sanaa moisesta vauvakastehölynpälystä!

        soittakaa piispallenne ja kysykää eikös hää liene ihan liki Jumalan valtaistuinta?!?


      • kääkkäonsairas
        hölynpölystäkysely kirjoitti:

        Mikähän siihen mahta aolla syy ettei tuon Roomalaiskirjeen kirjoittaja itse noudata kuvittelemianne kastepelastuksia häh kerro takatukka se!!

        Koko uudesta liitosta et löydä sanan sanaa moisesta vauvakastehölynpälystä!

        soittakaa piispallenne ja kysykää eikös hää liene ihan liki Jumalan valtaistuinta?!?

        Mitä sinäkin uudestisyntymätön vitun sairas kääkkä mistään ymmärrät! Tuomonen lahkolainen kehtaa tulla rasvalettinä tänne aukomaan kristylle päätään. Roomalaiskirje kertoo kasteen merkityksestä ja se on yhtenevä koko Raamatun opetusken suhteen. Mitään lahkolaiskasteita ei talriva. Roomalaiskirje sanoo sen etä kaste pelastaa, kuten Jeesus ja Pietarikin. Kerro lahkolainen se miksei raamatu opeta uudestiakstetta ja mistä baarista ootte semmosen veäny

        Uudesta liitosta löytyy kyllä vauvakaste mutta mitään uudestikastetta sieltä ei löydy


      • tekopyhyyttä
        kääkkäonsairas kirjoitti:

        Mitä sinäkin uudestisyntymätön vitun sairas kääkkä mistään ymmärrät! Tuomonen lahkolainen kehtaa tulla rasvalettinä tänne aukomaan kristylle päätään. Roomalaiskirje kertoo kasteen merkityksestä ja se on yhtenevä koko Raamatun opetusken suhteen. Mitään lahkolaiskasteita ei talriva. Roomalaiskirje sanoo sen etä kaste pelastaa, kuten Jeesus ja Pietarikin. Kerro lahkolainen se miksei raamatu opeta uudestiakstetta ja mistä baarista ootte semmosen veäny

        Uudesta liitosta löytyy kyllä vauvakaste mutta mitään uudestikastetta sieltä ei löydy

        Ei tuo nyt oikein kristityn kirjoitukselta vaikuta:
        Mitä sinäkin uudestisyntymätön vitun sairas kääkkä..."

        Eikö se vesitippa-otsalle systeemi vaikuta mitään ihmisen käyttäytymiseen?


      • hrwh
        tekopyhyyttä kirjoitti:

        Ei tuo nyt oikein kristityn kirjoitukselta vaikuta:
        Mitä sinäkin uudestisyntymätön vitun sairas kääkkä..."

        Eikö se vesitippa-otsalle systeemi vaikuta mitään ihmisen käyttäytymiseen?

        Kieltämättä ei. Eikä tuokaan "Roomalaiskirjeen kirjoittaja itse noudata kuvittelemianne kastepelastuksia häh kerro takatukka se!!" vaikuta kristityn tekstiltä. Eikö sillä uudestiaksteellakaan ole vaikutusta ihmisen käytökseen?


      • millainenakste
        hrwh kirjoitti:

        Kieltämättä ei. Eikä tuokaan "Roomalaiskirjeen kirjoittaja itse noudata kuvittelemianne kastepelastuksia häh kerro takatukka se!!" vaikuta kristityn tekstiltä. Eikö sillä uudestiaksteellakaan ole vaikutusta ihmisen käytökseen?

        Millainen tuo "uudestiakste" on?


      • hrwh
        millainenakste kirjoitti:

        Millainen tuo "uudestiakste" on?

        Sellainen kun kerran Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu kastetaan uudesti.


      • Petettyjä.ihmisiä.säälin
        hrwh kirjoitti:

        Sellainen kun kerran Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu kastetaan uudesti.

        " Sellainen kun kerran Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu kastetaan uudesti. "

        -kuulehan, uudestikastetta ja vauvakastetta ei ole kumpaakaan Raamatussa.
        Uskosta osattoman pään valelu, olipa se valeltava lapsi, tai aikuinen, ei ole Raamatun opin mukainen kaste, sellainen on vailla merkitystä.
        Jos uskottoman (lapsi,tai aikuinen) kaste olisi pelastava, olisi helppo tehdä kaikista ihmisistä pelastettuja viemällä ihmiset kuoleman uhalla kasteelle. Kuula kalloon, ellet anna kastaa itseäsi, periaatteella.
        Tajuatko?

        Kun ihminen kuulee evankeliumin ilosanoman Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa Kristuksessa, ymmärtää ja uskoo sen, ottaa sitten kasteen oman valintansa ja tahtonsa mukaan Jeesuksen nimeen, hän on pelastettu.

        Se on yksi kaste, josta Raamattu opettaa.

        1 Jeesus on Herra ja Pelastaja, saarna.
        2 usko syntyy evankeliumin sanan kuulemisesta ihmisen ymmärryksen tasolla
        3 Kaste upottamalla Jeesuksen nimeen, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Tuohon ei avuton vauva koskaan kykene.

        Tämä on yksi kaste, uudestikaste se ei ole, vaikka olis vauvana päätä kasteltu muka raamatullisesti.

        Lapsikasteen pelastavasa armosta saarnaaminen ja lasten kastaminen on SUURI petos ja vale.


      • korjataampaoikein
        Petettyjä.ihmisiä.säälin kirjoitti:

        " Sellainen kun kerran Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu kastetaan uudesti. "

        -kuulehan, uudestikastetta ja vauvakastetta ei ole kumpaakaan Raamatussa.
        Uskosta osattoman pään valelu, olipa se valeltava lapsi, tai aikuinen, ei ole Raamatun opin mukainen kaste, sellainen on vailla merkitystä.
        Jos uskottoman (lapsi,tai aikuinen) kaste olisi pelastava, olisi helppo tehdä kaikista ihmisistä pelastettuja viemällä ihmiset kuoleman uhalla kasteelle. Kuula kalloon, ellet anna kastaa itseäsi, periaatteella.
        Tajuatko?

        Kun ihminen kuulee evankeliumin ilosanoman Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa Kristuksessa, ymmärtää ja uskoo sen, ottaa sitten kasteen oman valintansa ja tahtonsa mukaan Jeesuksen nimeen, hän on pelastettu.

        Se on yksi kaste, josta Raamattu opettaa.

        1 Jeesus on Herra ja Pelastaja, saarna.
        2 usko syntyy evankeliumin sanan kuulemisesta ihmisen ymmärryksen tasolla
        3 Kaste upottamalla Jeesuksen nimeen, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Tuohon ei avuton vauva koskaan kykene.

        Tämä on yksi kaste, uudestikaste se ei ole, vaikka olis vauvana päätä kasteltu muka raamatullisesti.

        Lapsikasteen pelastavasa armosta saarnaaminen ja lasten kastaminen on SUURI petos ja vale.

        Olet oikessa siinä ettei uudestikastetta ole Raamatussa.

        Valelu, upottaminen tai pirskottaminen, sillä ei ole väliä. Uskosta osaton tai ei, kaste on kyllä oikea, eikä kastetta tarvitse koskaan uusia. Eikä kaste ole vailla merkitystä.

        Uskottoman kaste ei ole pelastava, van kaste pelastaa uskovan.

        Yksi kaste josta Raamattu opettaa, on kaste Jumalan nimeen, ei Jeesuksen nimeen. Siksi juuri avuton vauva viedään kasteessa Jeesuksen luo kun hän ei sinne itse kykene tulla.

        Uudestikaste on aina turha ja väärä. Kasteen pelastavata armosta saarnaaminen on Raamatun Sanan saarnaamista ja kasteen kieltäminen lapsilta ja kasteen pelastuksen välittäjänä olemisen kieltäminen on suurta harhaa, petosta ja valhetta.


      • oikeinsanoit
        korjataampaoikein kirjoitti:

        Olet oikessa siinä ettei uudestikastetta ole Raamatussa.

        Valelu, upottaminen tai pirskottaminen, sillä ei ole väliä. Uskosta osaton tai ei, kaste on kyllä oikea, eikä kastetta tarvitse koskaan uusia. Eikä kaste ole vailla merkitystä.

        Uskottoman kaste ei ole pelastava, van kaste pelastaa uskovan.

        Yksi kaste josta Raamattu opettaa, on kaste Jumalan nimeen, ei Jeesuksen nimeen. Siksi juuri avuton vauva viedään kasteessa Jeesuksen luo kun hän ei sinne itse kykene tulla.

        Uudestikaste on aina turha ja väärä. Kasteen pelastavata armosta saarnaaminen on Raamatun Sanan saarnaamista ja kasteen kieltäminen lapsilta ja kasteen pelastuksen välittäjänä olemisen kieltäminen on suurta harhaa, petosta ja valhetta.

        Totta:
        "Uskottoman kaste ei ole pelastava, van kaste pelastaa uskovan."

        Eli uskomattomien vauvojen pakollinen pään kasteleminen on aivan yhtä tyhjän kanssa.


      • gwghwr
        oikeinsanoit kirjoitti:

        Totta:
        "Uskottoman kaste ei ole pelastava, van kaste pelastaa uskovan."

        Eli uskomattomien vauvojen pakollinen pään kasteleminen on aivan yhtä tyhjän kanssa.

        Näin jos vauva ei usko. Mutta kun vauva uskoo, niin kaste hänet pelastaa


    • kwekdekwk

      Rikollisen kristinuskon kasteella ei ole mitään taivaalista merkitystä. Ei uskossa ollut, kastamattoman ryövärinkin Jeesus otti mukaansa Paratiisiin osoittaen, ettei usko ja kaste pelasta.
      Ja Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.
      jne...

      Tämä, Jeesuksen antama "kaste" on se ainoa oikea josta rikollinen kristinuskon on oppia väärentämällä tulkinnoillaan tehnyt rikollisuuden oman version...
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."

      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

      Rikollisuuden edustajilla on pahat tavat valehdella...
      Lapsikaste rikoksista...
      Tässä, papin tekstissä on 4 törkeää valetta, "taivaan isän" nimeen...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi "

      Pappislupauksen antanut pappi ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva vaan herraa sen herra jumalia palveleva eksyttäjä joka tietoisesti eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuudesta tietoisina tuomiostaan...
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

      Mistään kohtaa raamattua et löydä käskyä kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes kristittyjen, jopa pappien seksiorjiksi.

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

      https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:

      Ihmisten pitäisi oppia mitä Jeesus opetti eikä mitä eksyttäjät opettavat Jeesuksen Nimeen valehdellen.... USKOMINEN ON KIELLETTY....
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      Jeesuksen opetuslapseksi ei tulla kasteessa tai edes uskomalla!
      Tai onko joku nähnyt kastetun uskovaisen kävelemässä kesällä järvellä vesien päällä?

    • kiitoseikiinnosta

      Kirkon uskovaiset niin sanotut on kaikki samanlaisia pelkureita.

      Kun pitäisi seurata Jeesusta opissa ja elämässä, heistä ei siihen ole vaan siellä he piilottelevat kirkon penkkien välissä ja tahtovat kuulua joukkoon!
      Ei kiinnosta sellainen porukka ollenkaan. Apostoleilla oli toinen meininki, siellä ei hiiviskelty puuäijän takana.

    • "Jos mua ei olis kastettu vauvana, pitäisi mennä kastettavaksi ja silloin sitä voisi vaikka leimautua uskovaiseks tai jotain."

      Miksi pitäisi kastaa vauvana tai ylipäätänsä myöhemmin?!

      Eiks se ole riittävä kun suihkussa käy päivittäin?!

      • JumalanLapsi

        Ateisti1982.
        On olemassa Jumala, joka tuli lihaksi. Jeesus oli Jumala maan päällä. Hänet ristiinnaulittiin, koska hän puhui totuuden, jota tietyt vallanpitäjät ja ihmiset, jotka rakastivat syntiä ja pimeyttä, eivät kestäneet.
        Tällä Jeesuksella on kaikki valta. Hän antaa armon niille, jotka ottavat hänet vastaan ja jotka uskovat nimeensä. Hän on myös asettanut kasteen. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
        Joka ei usko, se on jo tuomittu.


      • JumalanLapsi kirjoitti:

        Ateisti1982.
        On olemassa Jumala, joka tuli lihaksi. Jeesus oli Jumala maan päällä. Hänet ristiinnaulittiin, koska hän puhui totuuden, jota tietyt vallanpitäjät ja ihmiset, jotka rakastivat syntiä ja pimeyttä, eivät kestäneet.
        Tällä Jeesuksella on kaikki valta. Hän antaa armon niille, jotka ottavat hänet vastaan ja jotka uskovat nimeensä. Hän on myös asettanut kasteen. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
        Joka ei usko, se on jo tuomittu.

        Jeesus ei ole ollut olemassa. Mene muualle sairastamaan sitä psykoosiasi.


      • JumalanLapsi kirjoitti:

        Ateisti1982.
        On olemassa Jumala, joka tuli lihaksi. Jeesus oli Jumala maan päällä. Hänet ristiinnaulittiin, koska hän puhui totuuden, jota tietyt vallanpitäjät ja ihmiset, jotka rakastivat syntiä ja pimeyttä, eivät kestäneet.
        Tällä Jeesuksella on kaikki valta. Hän antaa armon niille, jotka ottavat hänet vastaan ja jotka uskovat nimeensä. Hän on myös asettanut kasteen. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
        Joka ei usko, se on jo tuomittu.

        " Hän antaa armon niille, jotka ottavat hänet vastaan ja jotka uskovat nimeensä."

        valitettavasti en tarvitse sellaisen mielikuvitusolennon armoja. Olen pärjännyt ilman moisia n. 35 vuotta ja todennäköisesti tulen pärjäämään toisetkin saman verran, kunnes kuolen.

        Taisi olla sittenkin niin että vanhempasi katkaisi välinsä sinuun, koska ei jaksanut sinun jeesusteluitasi.

        "Hän on myös asettanut kasteen."

        Suihkuni on kanssa.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. "

        Siinä varmaan tarviikin pelastusliivit tai kellukkeet!? :)


      • rdedxezxwz
        JumalanLapsi kirjoitti:

        Ateisti1982.
        On olemassa Jumala, joka tuli lihaksi. Jeesus oli Jumala maan päällä. Hänet ristiinnaulittiin, koska hän puhui totuuden, jota tietyt vallanpitäjät ja ihmiset, jotka rakastivat syntiä ja pimeyttä, eivät kestäneet.
        Tällä Jeesuksella on kaikki valta. Hän antaa armon niille, jotka ottavat hänet vastaan ja jotka uskovat nimeensä. Hän on myös asettanut kasteen. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
        Joka ei usko, se on jo tuomittu.

        Valehtelet!!!!

        Sivisty ja tule sitten keskusteleen...

        Ei ole Jumalaa vaan rikollisella kristinuskolla maailmassa, yli 3500 lahkolla on tuhansia jumalia joista suomessa tunnetuin on "minä olen herra sinun jumalasi" joka rikollisesti opeillaan rikkoo SUOMEN PERUSTUSLAKIA "sinulla ei saa olla muita jumalia" OPILLAAN vaikka Suomen perustuslaki antaa kansalaisilleen uskovapauden... vaikka te kakarana kastetut ette sitä vapautta saaneet...

        Todista, Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla, että IHMISTEN LAPSET pitää kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseksiksi ja uhreiksi?
        Ellei sitä käskyä ole, niin olet uskontunnustuksen kaltaiseksi; Jumalasta luopunut ääliöksi koulutettu helevetin enkeli.
        uskontunnustus...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        HUOM!
        Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjiä ovat uskontunnustuksen antaneet.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

        kristityt maksaa kirkollisveroja ja lähetystyö rikolisuutta jotta palkattu papisto tekis työnsä jäsenten puolesta:
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:


      • hinjuib08
        JumalanLapsi kirjoitti:

        Ateisti1982.
        On olemassa Jumala, joka tuli lihaksi. Jeesus oli Jumala maan päällä. Hänet ristiinnaulittiin, koska hän puhui totuuden, jota tietyt vallanpitäjät ja ihmiset, jotka rakastivat syntiä ja pimeyttä, eivät kestäneet.
        Tällä Jeesuksella on kaikki valta. Hän antaa armon niille, jotka ottavat hänet vastaan ja jotka uskovat nimeensä. Hän on myös asettanut kasteen. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
        Joka ei usko, se on jo tuomittu.

        "JumalanLapsi" kirjoitti:19.2.2017 20:00

        "Joka ei usko, se on jo tuomittu."

        KUMPI TUON ASIAN TIETÄÄ PAREMMIN, SINÄ, RIKOLLINEN KRISTINUSKO VAI JEESUS????

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        VASTAA REHELLISESTI!


      • rdedxezxwz kirjoitti:

        Valehtelet!!!!

        Sivisty ja tule sitten keskusteleen...

        Ei ole Jumalaa vaan rikollisella kristinuskolla maailmassa, yli 3500 lahkolla on tuhansia jumalia joista suomessa tunnetuin on "minä olen herra sinun jumalasi" joka rikollisesti opeillaan rikkoo SUOMEN PERUSTUSLAKIA "sinulla ei saa olla muita jumalia" OPILLAAN vaikka Suomen perustuslaki antaa kansalaisilleen uskovapauden... vaikka te kakarana kastetut ette sitä vapautta saaneet...

        Todista, Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla, että IHMISTEN LAPSET pitää kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseksiksi ja uhreiksi?
        Ellei sitä käskyä ole, niin olet uskontunnustuksen kaltaiseksi; Jumalasta luopunut ääliöksi koulutettu helevetin enkeli.
        uskontunnustus...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        HUOM!
        Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjiä ovat uskontunnustuksen antaneet.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

        kristityt maksaa kirkollisveroja ja lähetystyö rikolisuutta jotta palkattu papisto tekis työnsä jäsenten puolesta:
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:

        Sori vaan mutta ateistiksi en ole kääntynyt vaan ollut ateisti syntymästä lähtien. Onko sulla korvien välissä tyhjää vai tulisiko sun vaihtaa ne sahajauhot. Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit, jotka vainoovat muita ihmisiä ja väittävät tulleensa itse vainotuksi. Älkää kääntäkö sitä toisin päin...ei tässä mikään muu vaino muita ihmisiä kuin kristityt ja muut uskovat!Hankkikaa jo elämä ja oppikaa kuinka muiden ihmisten kanssa pitää tulla toimeen!! Se on tärkeempää kuin se teidän kelvoton jumalanne, joka ei ole mitään luonnut!!!


      • rdedxezxwz kirjoitti:

        Valehtelet!!!!

        Sivisty ja tule sitten keskusteleen...

        Ei ole Jumalaa vaan rikollisella kristinuskolla maailmassa, yli 3500 lahkolla on tuhansia jumalia joista suomessa tunnetuin on "minä olen herra sinun jumalasi" joka rikollisesti opeillaan rikkoo SUOMEN PERUSTUSLAKIA "sinulla ei saa olla muita jumalia" OPILLAAN vaikka Suomen perustuslaki antaa kansalaisilleen uskovapauden... vaikka te kakarana kastetut ette sitä vapautta saaneet...

        Todista, Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla, että IHMISTEN LAPSET pitää kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseksiksi ja uhreiksi?
        Ellei sitä käskyä ole, niin olet uskontunnustuksen kaltaiseksi; Jumalasta luopunut ääliöksi koulutettu helevetin enkeli.
        uskontunnustus...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        HUOM!
        Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjiä ovat uskontunnustuksen antaneet.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

        kristityt maksaa kirkollisveroja ja lähetystyö rikolisuutta jotta palkattu papisto tekis työnsä jäsenten puolesta:
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:

        Valehteleminen ei kuulu tapoihini!


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        Valehteleminen ei kuulu tapoihini!

        Valehteleminen tuntuu kuuluvat tapoihisi, sillä kristityt ovat maailman vainotuin ihmisryhmä. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta. Meillä on käsky rakastaa lähimmistä, joten tulemme kyllä hyvin toimeen eilaisten ihmisten kanssa, ja hienoa, että kaikilla on oikeus uskoa tai olle uskomatta, mutta kaltaisesi ateisti ei taida tulla toimeen kristittyjen kanssa, kuten todistisi itsekin vihastasi: " Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit" Todistit itse itseäsi vastaan.


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Valehteleminen tuntuu kuuluvat tapoihisi, sillä kristityt ovat maailman vainotuin ihmisryhmä. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta. Meillä on käsky rakastaa lähimmistä, joten tulemme kyllä hyvin toimeen eilaisten ihmisten kanssa, ja hienoa, että kaikilla on oikeus uskoa tai olle uskomatta, mutta kaltaisesi ateisti ei taida tulla toimeen kristittyjen kanssa, kuten todistisi itsekin vihastasi: " Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit" Todistit itse itseäsi vastaan.

        Valehtelet itse muille ja itsellesi jumalan olevan olemassa kunnei sitä ole! Kristittyjä ei ole vainottu vaan ovat marttyyreiksi ruvenneet. Muisteleppa vaan historiasta kun uskonsodissa 1500-1600 -luvulla kristityt tappoivat viattomia ihmisiä, kunnei ne alkaneet uskomaan. Kristityt lahtasivat viattomia ihmisiä katkasemalla niiltä pään. Väität tällöinkin että kristittyjä vainottiin, vaikkei kristityiltä päitä pudonnut vaan katkoivat niitä muilta!? Mitä vittua!?

        Kannattaisi kristitty tutustua menneisyyteenne tarkemmin, eikä aina alkaa marttyyriksi joka käänteessä tai muuten vaan esittäytyä viattomaksi.

        Uskova valehtelee aina, eihän uskova koskaan osaa kirjoittaa tänne totta!

        Syy miksi mä en ole kristitty on se etten millään pystyisi valehtelemaan itselleni ja muille! Silloinhan pitäisi osata valehdella ja mä en siihen pysty!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Valehteleminen tuntuu kuuluvat tapoihisi, sillä kristityt ovat maailman vainotuin ihmisryhmä. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta. Meillä on käsky rakastaa lähimmistä, joten tulemme kyllä hyvin toimeen eilaisten ihmisten kanssa, ja hienoa, että kaikilla on oikeus uskoa tai olle uskomatta, mutta kaltaisesi ateisti ei taida tulla toimeen kristittyjen kanssa, kuten todistisi itsekin vihastasi: " Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit" Todistit itse itseäsi vastaan.

        " Meillä on käsky rakastaa lähimmistä"

        Milloin alat rakastamaan lähimmäisiä!? Ei ole viime aikoina vaikuttanut sellaiselta! Et itse noudata edes koko käskyä!! Voit sanoa, että käskyjen välttely ...sehän koskee uskovia siinä missä suunnaton valehtelukin!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Valehteleminen tuntuu kuuluvat tapoihisi, sillä kristityt ovat maailman vainotuin ihmisryhmä. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta. Meillä on käsky rakastaa lähimmistä, joten tulemme kyllä hyvin toimeen eilaisten ihmisten kanssa, ja hienoa, että kaikilla on oikeus uskoa tai olle uskomatta, mutta kaltaisesi ateisti ei taida tulla toimeen kristittyjen kanssa, kuten todistisi itsekin vihastasi: " Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit" Todistit itse itseäsi vastaan.

        " kaltaisesi ateisti ei taida tulla toimeen kristittyjen kanssa, kuten todistisi itsekin vihastasi: " Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit""

        Minulla on sama kuva teistä uskovista. Te ette koskaan kykene tulemaan toimeen muiden ihmisten kanssa. Jos teille sanoo lopeta uskon tyrkyttäminen niin sitä loppua ei näytä koskaan tulevan. Yltyy vaan!! Eikö elämässä todellakaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin joku usko?! kyllä elämä on todella köyhää!


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        " kaltaisesi ateisti ei taida tulla toimeen kristittyjen kanssa, kuten todistisi itsekin vihastasi: " Mua ei inhota mikään niin paljon kuin kaltaisesi hihhulit""

        Minulla on sama kuva teistä uskovista. Te ette koskaan kykene tulemaan toimeen muiden ihmisten kanssa. Jos teille sanoo lopeta uskon tyrkyttäminen niin sitä loppua ei näytä koskaan tulevan. Yltyy vaan!! Eikö elämässä todellakaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin joku usko?! kyllä elämä on todella köyhää!

        "Valehtelet itse muille ja itsellesi jumalan olevan olemassa kunnei sitä ole! "

        Tästä ei tarvitse en kummemmin väitellä. Sinä et usko ja minä uskon. Piste.

        "! Kristittyjä ei ole vainottu"

        Tämä on valhe. Muslimimaissa koko ajan tapetaan kristittyjä ja jos yhtään maailman historiaa tunnet niin kristottyjä on vainottu alusta saakka. Toki kristitytkin on ainonneen muita, kuten osoitit.

        "Milloin alat rakastamaan lähimmäisiä!?"

        Teen sitä koko ajan. Siksi en vauhkoa täällä että vihaan ateisteja tai toisinajattelijoita.

        "Te ette koskaan kykene tulemaan toimeen muiden ihmisten kanssa"

        Me kyllä tulemme toimeen mutta sinä et tunnu tulvan toimeen kun inhoat uskovia.

        " Jos teille sanoo lopeta uskon tyrkyttäminen niin sitä loppua ei näytä koskaan tulevan."

        Ja jos ateistille sanoo että lopeta uskon halveksiminen niin ei siitäkään loppua tule.

        "Eikö elämässä todellakaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin joku usko?!"

        Ota huomioon että olet kristunuskon palstalla. Mene vain sinne ateistipalstalle omiesi joukkoon. Siellä voit kekustella ateismista. Minä en sinne tule vaan olen täällä. Mene sinäkin omiesi joukkoon.

        Siunausta!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "Valehtelet itse muille ja itsellesi jumalan olevan olemassa kunnei sitä ole! "

        Tästä ei tarvitse en kummemmin väitellä. Sinä et usko ja minä uskon. Piste.

        "! Kristittyjä ei ole vainottu"

        Tämä on valhe. Muslimimaissa koko ajan tapetaan kristittyjä ja jos yhtään maailman historiaa tunnet niin kristottyjä on vainottu alusta saakka. Toki kristitytkin on ainonneen muita, kuten osoitit.

        "Milloin alat rakastamaan lähimmäisiä!?"

        Teen sitä koko ajan. Siksi en vauhkoa täällä että vihaan ateisteja tai toisinajattelijoita.

        "Te ette koskaan kykene tulemaan toimeen muiden ihmisten kanssa"

        Me kyllä tulemme toimeen mutta sinä et tunnu tulvan toimeen kun inhoat uskovia.

        " Jos teille sanoo lopeta uskon tyrkyttäminen niin sitä loppua ei näytä koskaan tulevan."

        Ja jos ateistille sanoo että lopeta uskon halveksiminen niin ei siitäkään loppua tule.

        "Eikö elämässä todellakaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin joku usko?!"

        Ota huomioon että olet kristunuskon palstalla. Mene vain sinne ateistipalstalle omiesi joukkoon. Siellä voit kekustella ateismista. Minä en sinne tule vaan olen täällä. Mene sinäkin omiesi joukkoon.

        Siunausta!

        "Teen sitä koko ajan."

        Ihmisten vihaaminen on sinulle ja monille kaltaisillesi sama kuin "lähimmäisen rakkaus" ja siitä on meidän turha kiistellä sillä se on niin kuin minä sanon!

        "Me kyllä tulemme toimeen mutta sinä et tunnu tulvan toimeen kun inhoat uskovia."

        Sinä taas et näytä tulevan toimeen kuin muiden uskovien kanssa jos edes niidenkään!

        "Ja jos ateistille sanoo että lopeta uskon halveksiminen niin ei siitäkään loppua tule."

        En halveksi uskontoa vaan pidän sitä täysin turhana, vaikka sinä sitä kuinka puolustaisit tai kaunistelisit niin käsitykseni uskonnosta ei muuksi muutu. Sama pätee kaikkiin uskontoihin, eikä vain kristinuskoon!

        "Ota huomioon että olet kristunuskon palstalla."

        Muuta sinä sitten Vatikaaniin täältä Suomesta! Vatikaani on teokratia, mutta Suomi ei!
        Sinähän et taida ymmärtää mitä se vapaus merkitsee kuin vain omalla tavallasi ja tämä on vapaa keskustelupalsta ja samalla myöskin vapaa maa. Sinulle vapaus on sama kuin jotakin tulisi uskonnostasi ihmisille pakottaa jatkuvasti kuulemaan heitä painostaen turhilla asioilla mitä uskonnot ja uskominenkin just edustaa! Mitä vapautta sellainen on?!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "Valehtelet itse muille ja itsellesi jumalan olevan olemassa kunnei sitä ole! "

        Tästä ei tarvitse en kummemmin väitellä. Sinä et usko ja minä uskon. Piste.

        "! Kristittyjä ei ole vainottu"

        Tämä on valhe. Muslimimaissa koko ajan tapetaan kristittyjä ja jos yhtään maailman historiaa tunnet niin kristottyjä on vainottu alusta saakka. Toki kristitytkin on ainonneen muita, kuten osoitit.

        "Milloin alat rakastamaan lähimmäisiä!?"

        Teen sitä koko ajan. Siksi en vauhkoa täällä että vihaan ateisteja tai toisinajattelijoita.

        "Te ette koskaan kykene tulemaan toimeen muiden ihmisten kanssa"

        Me kyllä tulemme toimeen mutta sinä et tunnu tulvan toimeen kun inhoat uskovia.

        " Jos teille sanoo lopeta uskon tyrkyttäminen niin sitä loppua ei näytä koskaan tulevan."

        Ja jos ateistille sanoo että lopeta uskon halveksiminen niin ei siitäkään loppua tule.

        "Eikö elämässä todellakaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin joku usko?!"

        Ota huomioon että olet kristunuskon palstalla. Mene vain sinne ateistipalstalle omiesi joukkoon. Siellä voit kekustella ateismista. Minä en sinne tule vaan olen täällä. Mene sinäkin omiesi joukkoon.

        Siunausta!

        Lisäksi säästä jatkossa ne siunaukset sellaisille, jotka sellaisista pitävät. Minä en niistä pidä! Se on vähän sama kuin mä kirjoittaisin sulle vaikkapa "haista paska" tai ainakin sellaiselta se vaikuttaa.


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        Lisäksi säästä jatkossa ne siunaukset sellaisille, jotka sellaisista pitävät. Minä en niistä pidä! Se on vähän sama kuin mä kirjoittaisin sulle vaikkapa "haista paska" tai ainakin sellaiselta se vaikuttaa.

        Sinulle tuntuu ihmisten vihaaminen olla joka päiväistä. Minulla ei ole tarvetta vihata ketään. Tulen toimeen nin asteistien, kristittyjen kuin muslimienkin kanssa. Sinä tunnut vihaavan uskovia, etkä pelkästään uskontoja. Turha ateistien tulla palstalle keskustelemaan uskonnosta, siihen on omat palstansa. Tämä on kristillisen kasteen keskustelupalsta. En minäkään tule ateistien palstalle uskoani jakamaan. Olet vapaa olemaan tälläkin palstalla mutta keskustele sitten kasteesta. Kaikilla aiheille on omat palstansa.

        Siunausta!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Sinulle tuntuu ihmisten vihaaminen olla joka päiväistä. Minulla ei ole tarvetta vihata ketään. Tulen toimeen nin asteistien, kristittyjen kuin muslimienkin kanssa. Sinä tunnut vihaavan uskovia, etkä pelkästään uskontoja. Turha ateistien tulla palstalle keskustelemaan uskonnosta, siihen on omat palstansa. Tämä on kristillisen kasteen keskustelupalsta. En minäkään tule ateistien palstalle uskoani jakamaan. Olet vapaa olemaan tälläkin palstalla mutta keskustele sitten kasteesta. Kaikilla aiheille on omat palstansa.

        Siunausta!

        "Turha ateistien tulla palstalle keskustelemaan uskonnosta, siihen on omat palstansa."

        Tämä on avoin keskustelupalsta kaikille. Täällä saavat kirjoitella kaikki mistään riippumatta, kuten teitä uskovia käy kirjoittamassa myöskin ateismipalstalla! Voin todeta, etten todellakaan tule toimeen teidän kiihkouskovien kanssa tippaakaan, mutta muista myöskin se ettette te tätä Suomea omista tai päätä Suomen asioista yksin vaan tähän kuuluu myöskin ihmisiä laidasta laitaan teitä itsekkäiden uskovien lisäksi.

        Vihaatte ateisteja, homoja ja mitä vielä luettelo on varmasti loputon, joten kyllä te vaan monta erilaista ihmisryhmää vihaatte, jos minä sinusta vihaan vain uskovia. Älä jatkossa ihmettele myöskään, miksi kaltaisiasi vihataan. Turha on myöskään pukea harteille sitä kuulutta "marttyyrin viittaanne", koska teitä ei ole historiassa vainottu vaan enemmänkin te olette historiassa vainonnut muita ihmisiä ja kohteena teillä oli viimeksi homoseksuaalit. Ei kukaan halua että joku uskovainen määrää tai päättää kuinka täällä Suomessa tulisi ihmisten elää kuin tietysti uskovaiset itse.

        "Siunausta! "

        Kuten viime viestissäni totesin. Jätä ja kohdista siunauksesi niille jotka sitä kaipaa, äläkä toivota siunauksia niille ihmisille jotka sellaisista ei piittaa tai eivät voi sellaista sietää vaan se on lähes yhtä suuri loukkaus kuin esimerkiksi mä haistattaisin sulle paskat niin voit säästyä jatkossa monelta erimielisyydeltä!


      • lapsellinejankkaaja
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Turha ateistien tulla palstalle keskustelemaan uskonnosta, siihen on omat palstansa."

        Tämä on avoin keskustelupalsta kaikille. Täällä saavat kirjoitella kaikki mistään riippumatta, kuten teitä uskovia käy kirjoittamassa myöskin ateismipalstalla! Voin todeta, etten todellakaan tule toimeen teidän kiihkouskovien kanssa tippaakaan, mutta muista myöskin se ettette te tätä Suomea omista tai päätä Suomen asioista yksin vaan tähän kuuluu myöskin ihmisiä laidasta laitaan teitä itsekkäiden uskovien lisäksi.

        Vihaatte ateisteja, homoja ja mitä vielä luettelo on varmasti loputon, joten kyllä te vaan monta erilaista ihmisryhmää vihaatte, jos minä sinusta vihaan vain uskovia. Älä jatkossa ihmettele myöskään, miksi kaltaisiasi vihataan. Turha on myöskään pukea harteille sitä kuulutta "marttyyrin viittaanne", koska teitä ei ole historiassa vainottu vaan enemmänkin te olette historiassa vainonnut muita ihmisiä ja kohteena teillä oli viimeksi homoseksuaalit. Ei kukaan halua että joku uskovainen määrää tai päättää kuinka täällä Suomessa tulisi ihmisten elää kuin tietysti uskovaiset itse.

        "Siunausta! "

        Kuten viime viestissäni totesin. Jätä ja kohdista siunauksesi niille jotka sitä kaipaa, äläkä toivota siunauksia niille ihmisille jotka sellaisista ei piittaa tai eivät voi sellaista sietää vaan se on lähes yhtä suuri loukkaus kuin esimerkiksi mä haistattaisin sulle paskat niin voit säästyä jatkossa monelta erimielisyydeltä!

        niin ja sitten asiaan vai oliko sellaista?


      • lapsellinejankkaaja kirjoitti:

        niin ja sitten asiaan vai oliko sellaista?

        Mitä kohtaa sä et ymmärtänyt?


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mitä kohtaa sä et ymmärtänyt?

        Tämä on avoin keskustelupalsta kaikille ja TÄMÄN palstan aiheena on kaste, etkä ole puhunut kasteesta mitään. Jumalasta ja ateismisa voit keskistyella muualla.

        Kiva että myönsit tuon ettet tule uskovien kanssa kanssa toimeen. Vika on kyllä puhtasti sinussa. Me uskovat tulemma kyllä toimeen ihmisten kansa emmekä vihaa ketään; emme ateisteja emmekä homoja. Ei Kristuskaan heitä vihaa.

        Kristittyjä on vainottu alusta saakka ja kristityt ovat maailman vainotuin kansanryhmä. Uskovat päättävät asioista sikäli kuin uskovia valitaan päättämään. Sekä tasavallan presidentti että pääministeri ovat uskovia, joten kyllä niitä uskovia tuntuu olevan päättämässä, sinun suureksi harmiksesi. Koita kestää! :)

        Voit jatkaa vihaamistasi niin kauan kuin haluat. Minulle ei ole tarvetta vihata ketään.

        Siunausta!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Tämä on avoin keskustelupalsta kaikille ja TÄMÄN palstan aiheena on kaste, etkä ole puhunut kasteesta mitään. Jumalasta ja ateismisa voit keskistyella muualla.

        Kiva että myönsit tuon ettet tule uskovien kanssa kanssa toimeen. Vika on kyllä puhtasti sinussa. Me uskovat tulemma kyllä toimeen ihmisten kansa emmekä vihaa ketään; emme ateisteja emmekä homoja. Ei Kristuskaan heitä vihaa.

        Kristittyjä on vainottu alusta saakka ja kristityt ovat maailman vainotuin kansanryhmä. Uskovat päättävät asioista sikäli kuin uskovia valitaan päättämään. Sekä tasavallan presidentti että pääministeri ovat uskovia, joten kyllä niitä uskovia tuntuu olevan päättämässä, sinun suureksi harmiksesi. Koita kestää! :)

        Voit jatkaa vihaamistasi niin kauan kuin haluat. Minulle ei ole tarvetta vihata ketään.

        Siunausta!

        Huomasitko, että selvitin sulle että minut kastettu, joten kasteesta olen puhunut.

        "Me uskovat tulemma kyllä toimeen ihmisten kansa emmekä vihaa ketään; emme ateisteja emmekä homoja. "

        Kirjoittaisit edes niin kuin asia todellisesti on. Eniten te uskovat tulette toimeen vain keskenänne, eikä ateisteissa ole silloin mitään vikaa että puhutte pehmosia! Teillä lähtökohta on se että enemmistö on uskovia, mutta kun se on todella pieni vähemmistö joka on niitä kaltaisia uskovia joita satun vihamaan.

        Ihmispilkkaajiahan te olette. Halusitte estää homoseksuaaleja avioliittoon ja se juuri on se "keksimänne synti", josta kirjoitat toisaalla eri multinikillä!


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        Huomasitko, että selvitin sulle että minut kastettu, joten kasteesta olen puhunut.

        "Me uskovat tulemma kyllä toimeen ihmisten kansa emmekä vihaa ketään; emme ateisteja emmekä homoja. "

        Kirjoittaisit edes niin kuin asia todellisesti on. Eniten te uskovat tulette toimeen vain keskenänne, eikä ateisteissa ole silloin mitään vikaa että puhutte pehmosia! Teillä lähtökohta on se että enemmistö on uskovia, mutta kun se on todella pieni vähemmistö joka on niitä kaltaisia uskovia joita satun vihamaan.

        Ihmispilkkaajiahan te olette. Halusitte estää homoseksuaaleja avioliittoon ja se juuri on se "keksimänne synti", josta kirjoitat toisaalla eri multinikillä!

        Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta. Suomen kansata yli 70% kuuluu kirkkoon eli sitoutuu kirkon tunnustukseen, niin minusta se on aika iso osa. Ja ortodoksit ja hellarit ja vapsilaiset ym. lisäksi sitten. Sanot ettei ateisteissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu olevan kun et tule uskovien kanssa toimeen ja vielä vihaat heitä. Minä ainakin tulen kaikkien kanssa tekemsiin.

        Homoseksuaalit saavat ilman muuta mennä avioliittoon, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

        Kannattasii lopettaa tuollainen vihaaminen. Se satuttaa vain sinua itseäsi.

        Siunausta!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta. Suomen kansata yli 70% kuuluu kirkkoon eli sitoutuu kirkon tunnustukseen, niin minusta se on aika iso osa. Ja ortodoksit ja hellarit ja vapsilaiset ym. lisäksi sitten. Sanot ettei ateisteissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu olevan kun et tule uskovien kanssa toimeen ja vielä vihaat heitä. Minä ainakin tulen kaikkien kanssa tekemsiin.

        Homoseksuaalit saavat ilman muuta mennä avioliittoon, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

        Kannattasii lopettaa tuollainen vihaaminen. Se satuttaa vain sinua itseäsi.

        Siunausta!

        "Suomen kansata yli 70% kuuluu kirkkoon eli sitoutuu kirkon tunnustukseen, niin minusta se on aika iso osa."

        Kirkko ei vaadi jäsenilleen minkäänlaista uskontunnustusta tai uskomista jumalaan ja sitäkään sä et taida oikein tajuta ettei kirkko ole mikään uskonlahko joka vaatii jäseniltään jonkun uskontunnustuksen kuten jossakin hellariseurakunnassa eikä mitään samankaltaisuutta ihmisten välillä. Suurin osa kirkon jäsenistä on ns. "tapakristittyjä" vain jonkun perinteen vuoksi eivätkä välttämättä käy koskaan edes kirkossa jollei ole nyt mikään pakko.

        Olen minäkin riparin käynyt ja minut ollaan konfirmoitu, kuten varmasti monen muunkin ateistinkin, joten olen tietty joutunut silloin jonkun "uskontunnustuksen" runoilemaan, mutta moisella ei tietenkään ole elämässäni mitään vakavampaa merkitystä sen enempää kuin muullakaan kaunokirjallisuudella tai runotaiteella, jonka voi laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

        Kirkon jäsenien määrä ei tarkoita sitä, että 70% olisi uskossa, jos ymmärsit!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta. Suomen kansata yli 70% kuuluu kirkkoon eli sitoutuu kirkon tunnustukseen, niin minusta se on aika iso osa. Ja ortodoksit ja hellarit ja vapsilaiset ym. lisäksi sitten. Sanot ettei ateisteissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu olevan kun et tule uskovien kanssa toimeen ja vielä vihaat heitä. Minä ainakin tulen kaikkien kanssa tekemsiin.

        Homoseksuaalit saavat ilman muuta mennä avioliittoon, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

        Kannattasii lopettaa tuollainen vihaaminen. Se satuttaa vain sinua itseäsi.

        Siunausta!

        "Sanot ettei ateisteissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu olevan kun et tule uskovien kanssa toimeen ja vielä vihaat heitä. "

        Miksi minun pitäisi kaikista ihmisryhmistä tulla nimenomaa teidän uskovien kanssa toimeen, kun nimenomaa se teidän (fundamentaalisten) uskovien määrä on vähin kaikista ihmisryhmistä!?


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta. Suomen kansata yli 70% kuuluu kirkkoon eli sitoutuu kirkon tunnustukseen, niin minusta se on aika iso osa. Ja ortodoksit ja hellarit ja vapsilaiset ym. lisäksi sitten. Sanot ettei ateisteissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu olevan kun et tule uskovien kanssa toimeen ja vielä vihaat heitä. Minä ainakin tulen kaikkien kanssa tekemsiin.

        Homoseksuaalit saavat ilman muuta mennä avioliittoon, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

        Kannattasii lopettaa tuollainen vihaaminen. Se satuttaa vain sinua itseäsi.

        Siunausta!

        "Homoseksuaalit saavat ilman muuta mennä avioliittoon, joka on miehen ja naisen välinen liitto."

        Ei se silloin ole miehen ja naisen välinen avioliitto silloin jos homoseksuaalit avioituvat! Jos mies ja nainen avioituu (kuten esimerkiksi minäkin avovaimoni kanssa 1.3.2017 jälkeen tasa-arvoisen avioliiton kunniaksi!!) on se tällöin miehen ja naisen välinen avioliitto!
        En tajua mitä varten sä tuohon homoseksuaalien avioliittoon väkisin haluat ängetä tota miehen ja naisen välistä avioliittoa?! :D


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta. Suomen kansata yli 70% kuuluu kirkkoon eli sitoutuu kirkon tunnustukseen, niin minusta se on aika iso osa. Ja ortodoksit ja hellarit ja vapsilaiset ym. lisäksi sitten. Sanot ettei ateisteissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu olevan kun et tule uskovien kanssa toimeen ja vielä vihaat heitä. Minä ainakin tulen kaikkien kanssa tekemsiin.

        Homoseksuaalit saavat ilman muuta mennä avioliittoon, joka on miehen ja naisen välinen liitto.

        Kannattasii lopettaa tuollainen vihaaminen. Se satuttaa vain sinua itseäsi.

        Siunausta!

        "Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta."

        Minulle ei tullut yllätyksenä se, että monet "mutkutteli" ja huutelivat kaduilla ja toreilla presidentin vaalipäivän jälkeen: "Olisin äänestänyt ennemmin Haavistoa, mutta kun se on homo!". Sellaisten äänestäjien ei tällöin ois pitänyt äänestää ollenkaan! Sehän on julkista syrjintää äänestäjältä, että antaa sellaisen vaikuttaa ja sitten vielä seuraavana päivänä huutelee kaduilla ja toreilla. Yhdenvertaisuuslain rikkomistahan ja vielä julkisesti!

        Niinistö haluaa vain mielyttää uskovia ja sehän kuuluu pikkaisen presidentin virkaan teeskennellä olevansa "uskossa" tms. vaikkei oikeasti olisi, kun Suomen valtio ei ole kuitenkaan sekulaarinen.

        Sipilä nyt on aikamme huonoin pääministeri. Sellainen tyhmyys lienee tyypillistä lestoille!


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Taisi ateistille ottaa koville tuo tieto sekä presidentin että pääministerin uskosta."

        Minulle ei tullut yllätyksenä se, että monet "mutkutteli" ja huutelivat kaduilla ja toreilla presidentin vaalipäivän jälkeen: "Olisin äänestänyt ennemmin Haavistoa, mutta kun se on homo!". Sellaisten äänestäjien ei tällöin ois pitänyt äänestää ollenkaan! Sehän on julkista syrjintää äänestäjältä, että antaa sellaisen vaikuttaa ja sitten vielä seuraavana päivänä huutelee kaduilla ja toreilla. Yhdenvertaisuuslain rikkomistahan ja vielä julkisesti!

        Niinistö haluaa vain mielyttää uskovia ja sehän kuuluu pikkaisen presidentin virkaan teeskennellä olevansa "uskossa" tms. vaikkei oikeasti olisi, kun Suomen valtio ei ole kuitenkaan sekulaarinen.

        Sipilä nyt on aikamme huonoin pääministeri. Sellainen tyhmyys lienee tyypillistä lestoille!

        "Miksi minun pitäisi kaikista ihmisryhmistä tulla nimenomaa teidän uskovien kanssa toimeen"

        Kyllä aikuisen ihmisen pitää tulla kaikkien kanssa toimeen, oli uskova tai ei.

        ""Ei se silloin ole miehen ja naisen välinen avioliitto silloin jos homoseksuaalit avioituvat!"

        Kyllä homoseksuaalkin voi mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa namisiin. Avioliito on vain miehen ja naisen välinen. "

        "Minulle ei tullut yllätyksenä se, että monet "mutkutteli" ja huutelivat kaduilla ja toreilla presidentin vaalipäivän jälkeen: "Olisin äänestänyt ennemmin Haavistoa, mutta kun se on homo!""

        Ymmärrn kyllä tuon, sillä julkisynnissä elävä ei ole sopiva presidentti kristilliseen maahan. Minä en antanut sen vaikuttaa, vaan äänestin Niinistöä koska hän on mielestäni parempi pressa. Onneksi hän on uskossa kuten pääministerikin ja se pitää atesitinkin niellä. Samanalista syrjintää on seksualisen suuntautumisen perusteella äänestäminen kuin vaikkapa sukupuolen mukaan äänestäminen. No, Suomi on demokratia ja hyvä niin. Saamme itse päättä ketä äänestämme ja vaikuttaa siihen minkälaisia ihmisiä asioista päättää. Hyvä näin, vai mitä?


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "Miksi minun pitäisi kaikista ihmisryhmistä tulla nimenomaa teidän uskovien kanssa toimeen"

        Kyllä aikuisen ihmisen pitää tulla kaikkien kanssa toimeen, oli uskova tai ei.

        ""Ei se silloin ole miehen ja naisen välinen avioliitto silloin jos homoseksuaalit avioituvat!"

        Kyllä homoseksuaalkin voi mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa namisiin. Avioliito on vain miehen ja naisen välinen. "

        "Minulle ei tullut yllätyksenä se, että monet "mutkutteli" ja huutelivat kaduilla ja toreilla presidentin vaalipäivän jälkeen: "Olisin äänestänyt ennemmin Haavistoa, mutta kun se on homo!""

        Ymmärrn kyllä tuon, sillä julkisynnissä elävä ei ole sopiva presidentti kristilliseen maahan. Minä en antanut sen vaikuttaa, vaan äänestin Niinistöä koska hän on mielestäni parempi pressa. Onneksi hän on uskossa kuten pääministerikin ja se pitää atesitinkin niellä. Samanalista syrjintää on seksualisen suuntautumisen perusteella äänestäminen kuin vaikkapa sukupuolen mukaan äänestäminen. No, Suomi on demokratia ja hyvä niin. Saamme itse päättä ketä äänestämme ja vaikuttaa siihen minkälaisia ihmisiä asioista päättää. Hyvä näin, vai mitä?

        "Kyllä aikuisen ihmisen pitää tulla kaikkien kanssa toimeen, oli uskova tai ei."

        En voi yleensä tulla teidän uskovien kanssa toimeen halusit sitä tai ei! Kaikkien ihmisten kanssa ei tarvitse tulla toimeen..se on lopulta myöskin mahdotonta! Enimmäkseen se minkä takia en tule juuri teidän kanssa toimeen tai mua ällöttää teidän jutut johtuu siitä että teillä keskustelu ja elämänne pyörii vain raamatun ympärillä ja te ette halua keskustella koskaan mistään muusta kuin aina siitä, vaikka maailmassa on varmaan monta muutakin keskustelun arvoista asiaa kuin aina vaan se teidän juttunne ja muut raamatulliset pakinanne ja elämänne muutenkin on hyvin kaavamaista ja kankeeta.
        Ymmärrätkö nyt että te kuulutte siis vähemmistöön ettekä enemmistöön, vaikka jo väitit tuolla 70%:lla!? Enemmistö ei lue raamattua päivittäin! Muiden ihmisten kanssa voi tulla paremmin toimeen koska heillä pyörii muut asiat mielessä johon voi rakentaa jotakin yhteistä keskustelua!

        Jos sinusta kaikki kirkon jäsenet ovat uskovia (70%), niin kyllä pitää ihmetellä miksi sitten suurin osa kirkon penkeistä on joka sunnuntai tv1 jumalanpalveluksessa tyhjillään (korkeintaa sellaiset 3 sekunttia katsomalla kaikki katsottavat kanavat läpi). Lyhyessäkin ajassa siis 3 sekunnissa kykenee jo näkemään silmät ummessa tai toisella silmällä, että korkeintaan pari mummelia istuu etummaisessa penkkirivissä ja loput penkkirivit ovat tyhjiä. Miksi ne 65-69% nukkuvat sunnuntaina klo 10 kotona tai esimerkiksi heräilevät silmät ristissä painelemaan televisio-kanavia kuten minäkin ja saavat sen saman "herätyksen" kuten minäkin kirkosta eronneena, ettei ainakaan tv1:ltä jää katsomaan jumalanpalvelusta kirkon jäsenenäkään!

        "Avioliito on vain miehen ja naisen välinen."

        Edelleenkin avioliitto ei ole enää vain miehen ja naisen välinen kun homoseksuaalitkin saavat avioitua. Sitä ei uskovat päätä edes jälkikäteen, kun se on päätetty ja sillä sipuli! Itkettääkö!? Kyllä kansa tietää vai mitä!?

        "Ymmärrn kyllä tuon, sillä julkisynnissä elävä ei ole sopiva presidentti kristilliseen maahan."

        Synti on vaan teidän vähemmistön keskimä käsitys asiasta. Mitään syntiä ei ole homoseksuaalisuus vaan se on synti vaan teidän uskovie päässä. Raamatussa ei mainita sanallakaan että homoseksuaalisuus on syntiä. Mikä teidät uskovien saa tämän homoasian tiimoilta tavamaan sitä Mooseksen kirjaa mutta muuten sitten ette VT:stä piittaa. Kaivatte Mooseksen kirjan esille aina silloin kun haluatte tahkoa jotakin ihmisryhmää vastaan tai jokin ajankohtainen asia muodostuu "ilmiöksi". Noudattaisitte silloin myöskin kaikkea muutakin mitä se VT Mooseksen kirjoineen sisältää, kuten myöskin sitä: "Se, joka tekee työtä pyhäisin, surmattakoon!" ja alkakaa vaihtelun vuoksi tahkoa sitten myöskin sitä tiettyä ihmisryhmää vastaan, jotka sattuvat työtä tekemään pyhäisin!!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "Miksi minun pitäisi kaikista ihmisryhmistä tulla nimenomaa teidän uskovien kanssa toimeen"

        Kyllä aikuisen ihmisen pitää tulla kaikkien kanssa toimeen, oli uskova tai ei.

        ""Ei se silloin ole miehen ja naisen välinen avioliitto silloin jos homoseksuaalit avioituvat!"

        Kyllä homoseksuaalkin voi mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa namisiin. Avioliito on vain miehen ja naisen välinen. "

        "Minulle ei tullut yllätyksenä se, että monet "mutkutteli" ja huutelivat kaduilla ja toreilla presidentin vaalipäivän jälkeen: "Olisin äänestänyt ennemmin Haavistoa, mutta kun se on homo!""

        Ymmärrn kyllä tuon, sillä julkisynnissä elävä ei ole sopiva presidentti kristilliseen maahan. Minä en antanut sen vaikuttaa, vaan äänestin Niinistöä koska hän on mielestäni parempi pressa. Onneksi hän on uskossa kuten pääministerikin ja se pitää atesitinkin niellä. Samanalista syrjintää on seksualisen suuntautumisen perusteella äänestäminen kuin vaikkapa sukupuolen mukaan äänestäminen. No, Suomi on demokratia ja hyvä niin. Saamme itse päättä ketä äänestämme ja vaikuttaa siihen minkälaisia ihmisiä asioista päättää. Hyvä näin, vai mitä?

        "Kyllä homoseksuaalkin voi mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa namisiin."

        Kyllä säkin voit luopua uskostasi..onhan sekin vaihtoehto, eikö niin!?


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Kyllä homoseksuaalkin voi mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa namisiin."

        Kyllä säkin voit luopua uskostasi..onhan sekin vaihtoehto, eikö niin!?

        "En voi yleensä tulla teidän uskovien kanssa toimeen halusit sitä tai ei! "

        Niin, kannattaisi katsoa peiliin siinä.

        "Ymmärrätkö nyt että te kuulutte siis vähemmistöön ettekä enemmistöön,"

        Kirkkoon kuuluu yli 70% kansasta. Siitä, miten moni uskoo, ei kukaan ihminen voi sanoa. Nimikristittyjä kyllä riittää toki.

        "Edelleenkin avioliitto ei ole enää vain miehen ja naisen välinen kun homoseksuaalitkin saavat avioitua"

        Homoseksuaalit saavat avioitua siinä missä heterotkin! Ei sitä kukaan estä.

        "Sitä ei uskovat päätä edes jälkikäteen,"

        Sitä ei uskovat päätä, vaan sen päättää Jumalan Sana kristityillä. Maallinen valta on päätöksensä tehnyt.

        "Kyllä säkin voit luopua uskostasi..onhan sekin vaihtoehto, eikö niin!?"

        Voin jos haluan mutta en halua. Onhan näitä eheytymsitapauksia kristittyjen piirissä ollut ja hyvä niin. Jumala tahdon löytää jos sen haluaa löytää.


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "En voi yleensä tulla teidän uskovien kanssa toimeen halusit sitä tai ei! "

        Niin, kannattaisi katsoa peiliin siinä.

        "Ymmärrätkö nyt että te kuulutte siis vähemmistöön ettekä enemmistöön,"

        Kirkkoon kuuluu yli 70% kansasta. Siitä, miten moni uskoo, ei kukaan ihminen voi sanoa. Nimikristittyjä kyllä riittää toki.

        "Edelleenkin avioliitto ei ole enää vain miehen ja naisen välinen kun homoseksuaalitkin saavat avioitua"

        Homoseksuaalit saavat avioitua siinä missä heterotkin! Ei sitä kukaan estä.

        "Sitä ei uskovat päätä edes jälkikäteen,"

        Sitä ei uskovat päätä, vaan sen päättää Jumalan Sana kristityillä. Maallinen valta on päätöksensä tehnyt.

        "Kyllä säkin voit luopua uskostasi..onhan sekin vaihtoehto, eikö niin!?"

        Voin jos haluan mutta en halua. Onhan näitä eheytymsitapauksia kristittyjen piirissä ollut ja hyvä niin. Jumala tahdon löytää jos sen haluaa löytää.

        "Niin, kannattaisi katsoa peiliin siinä."

        Enhän minä ole vastustanut homoseksuaalien aikomuksia mennä avioliittoon maistraatissa tai kirkossa!

        "Kirkkoon kuuluu yli 70% kansasta. Siitä, miten moni uskoo, ei kukaan ihminen voi sanoa."

        Todellisuudessa kirkkoon kuuluvasta kansasta uskoo korkeintaan se mikä on KD:een kannatus vaaleissa. Jos koko kirkkoon kuuluva väki uskoisi niin ilmeisesti myöskin KD:een kannatus olisi korkeampi kuin 4-5%. Sähän et ymmärräkään todennäköisyyslaskentaa vaan sulle totuus on se mitä sä muille sanelet! Sun mielestä KD:een kannatus on yli 70%, vaikka sen todellinen kannatus on 4-5% ja se tapa on kirjoituksesi lähtökohta. Sä haluat väkisin vääristellä totuutta oman makusi mukaiseksi...klassinen tapa uskoville ja eräs syy miksi mä en voi tulla uskovien kanssa toimeen!

        "Sitä ei uskovat päätä, vaan sen päättää Jumalan Sana kristityillä. "

        eli sellainen tahon sana päättää teidän asioista, jota ei ole olemassa kuin korkeintaan teidän omassa päässänne eli toisin sanoen te jumalana päätätte itsestänne. Ette siis osaa sanoa että te itse päätätte itsenne ja muiden ihmisten asioista makunne mukaan eikä mikään jumala!? Miksei ennemmin joulupukki tai aku ankka, jotka kummatkin voisi väittää olevan olemassa paljon paremmin. Joku naapurisetä pukeutuu aina jouluisin sellaiseksi joka näyttää joulupukilta eli tällöin voisi väittää yhtä lailla joulupukin olevan olemassa ja samoin aku ankka ilmestyy vähintään lehtenä joka keskiviikkona, joten lienee sekin ennemmin olemassa kuin se jumalanne!
        aku ankka tulee keskiviikkona, oletko valmis! :)


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Niin, kannattaisi katsoa peiliin siinä."

        Enhän minä ole vastustanut homoseksuaalien aikomuksia mennä avioliittoon maistraatissa tai kirkossa!

        "Kirkkoon kuuluu yli 70% kansasta. Siitä, miten moni uskoo, ei kukaan ihminen voi sanoa."

        Todellisuudessa kirkkoon kuuluvasta kansasta uskoo korkeintaan se mikä on KD:een kannatus vaaleissa. Jos koko kirkkoon kuuluva väki uskoisi niin ilmeisesti myöskin KD:een kannatus olisi korkeampi kuin 4-5%. Sähän et ymmärräkään todennäköisyyslaskentaa vaan sulle totuus on se mitä sä muille sanelet! Sun mielestä KD:een kannatus on yli 70%, vaikka sen todellinen kannatus on 4-5% ja se tapa on kirjoituksesi lähtökohta. Sä haluat väkisin vääristellä totuutta oman makusi mukaiseksi...klassinen tapa uskoville ja eräs syy miksi mä en voi tulla uskovien kanssa toimeen!

        "Sitä ei uskovat päätä, vaan sen päättää Jumalan Sana kristityillä. "

        eli sellainen tahon sana päättää teidän asioista, jota ei ole olemassa kuin korkeintaan teidän omassa päässänne eli toisin sanoen te jumalana päätätte itsestänne. Ette siis osaa sanoa että te itse päätätte itsenne ja muiden ihmisten asioista makunne mukaan eikä mikään jumala!? Miksei ennemmin joulupukki tai aku ankka, jotka kummatkin voisi väittää olevan olemassa paljon paremmin. Joku naapurisetä pukeutuu aina jouluisin sellaiseksi joka näyttää joulupukilta eli tällöin voisi väittää yhtä lailla joulupukin olevan olemassa ja samoin aku ankka ilmestyy vähintään lehtenä joka keskiviikkona, joten lienee sekin ennemmin olemassa kuin se jumalanne!
        aku ankka tulee keskiviikkona, oletko valmis! :)

        "Enhän minä ole vastustanut homoseksuaalien aikomuksia mennä avioliittoon maistraatissa tai kirkossa! "

        En minäkään! :D

        Tuohan on ihan naurettavaa samasiata KD:n luvut uskovien lukuihin. Luulitko että pääministeri on KD?

        "eli sellainen tahon sana päättää teidän asioista, jota ei ole olemassa "

        Ei vaan nimenomaan elävä Jumala päättää miten asiat on. Raamattu on todiste Jumalasta.


      • hoksaatteko
        Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "Enhän minä ole vastustanut homoseksuaalien aikomuksia mennä avioliittoon maistraatissa tai kirkossa! "

        En minäkään! :D

        Tuohan on ihan naurettavaa samasiata KD:n luvut uskovien lukuihin. Luulitko että pääministeri on KD?

        "eli sellainen tahon sana päättää teidän asioista, jota ei ole olemassa "

        Ei vaan nimenomaan elävä Jumala päättää miten asiat on. Raamattu on todiste Jumalasta.

        Tämä "Sä haluat väkisin vääristellä totuutta oman makusi mukaiseksi" sopii kyllä hyvin tuohon ateistiin. Väitti vielä ettei kristittyjä vainota. Kannattaisi perehtyä asiaan itse.

        Ateismin hedelmä tuntuu olevan viha, minkä tuo herra itse todisti.


      • Ateistillesorivaan
        hoksaatteko kirjoitti:

        Tämä "Sä haluat väkisin vääristellä totuutta oman makusi mukaiseksi" sopii kyllä hyvin tuohon ateistiin. Väitti vielä ettei kristittyjä vainota. Kannattaisi perehtyä asiaan itse.

        Ateismin hedelmä tuntuu olevan viha, minkä tuo herra itse todisti.

        Hoksaan! Pitää paikkansa mitä sanoit, veliseni! Ateitseille tyypillistä käytöstä kaikkinensa tuon ateistin sepustukset.


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "En voi yleensä tulla teidän uskovien kanssa toimeen halusit sitä tai ei! "

        Niin, kannattaisi katsoa peiliin siinä.

        "Ymmärrätkö nyt että te kuulutte siis vähemmistöön ettekä enemmistöön,"

        Kirkkoon kuuluu yli 70% kansasta. Siitä, miten moni uskoo, ei kukaan ihminen voi sanoa. Nimikristittyjä kyllä riittää toki.

        "Edelleenkin avioliitto ei ole enää vain miehen ja naisen välinen kun homoseksuaalitkin saavat avioitua"

        Homoseksuaalit saavat avioitua siinä missä heterotkin! Ei sitä kukaan estä.

        "Sitä ei uskovat päätä edes jälkikäteen,"

        Sitä ei uskovat päätä, vaan sen päättää Jumalan Sana kristityillä. Maallinen valta on päätöksensä tehnyt.

        "Kyllä säkin voit luopua uskostasi..onhan sekin vaihtoehto, eikö niin!?"

        Voin jos haluan mutta en halua. Onhan näitä eheytymsitapauksia kristittyjen piirissä ollut ja hyvä niin. Jumala tahdon löytää jos sen haluaa löytää.

        "Voin jos haluan mutta en halua. Onhan näitä eheytymsitapauksia kristittyjen piirissä ollut ja hyvä niin. Jumala tahdon löytää jos sen haluaa löytää. "

        Silti edellytät että homoseksuaalien pitäisi mennä naimisiin vain vastakkaisen sukupuolen kanssa (etkö ymmärrä miksi sua vihataan?), muttet itse ole valmis luopumaan uskostasi jota mä vastaavasti edellyttäisin sulta! Joko ymmärrät miltä noista homoseksuaaleista viestisi tuntuisi?

        Homoseksuaalit menevät avioliittoon samaa sukupuolta olevan kanssa jos sä muuta heiltä edellytät niin ole säkin sitten valmis luopumaan uskostasi eli tekemään vastoin jotakin omatuntoasi, jos sellaisen edes omaat..epäilen vahvasti kyllä sitäkin!

        Jumalan tahdosta...tosin neulankin voi löytää heinäsuovasta jos sen tahtoo löytää, joka on saman värinen kuin heinä...ehkä sittenkin mahdollisesti yhtä mahdotonta on löytää silloin jumalakin erotuksena että se neula on todennäköisesti olemassa jos sen on havaittu tippuneen jonnekin sinne heinien sekaan!? Ikävä kyllä kaikki ei ole vain jalosta tahdosta kiinni. Jos tahdot niin saisit puolisoksesi missin tai misterin, mutta mitä jossei se missi tai mister tahdokaan sua. Sähän tykkäät niillä vertauksilla leikkiä!?


      • hoksaatteko kirjoitti:

        Tämä "Sä haluat väkisin vääristellä totuutta oman makusi mukaiseksi" sopii kyllä hyvin tuohon ateistiin. Väitti vielä ettei kristittyjä vainota. Kannattaisi perehtyä asiaan itse.

        Ateismin hedelmä tuntuu olevan viha, minkä tuo herra itse todisti.

        Voih, mikä suuri marttyyrin kuolema teillä nyt 1.3.2017 jälkeen!! Teitä kristittyjä on nyt vainottu kun homoseksuaalit pääsivät naimisiin samaa sukupuolta olleen kanssa muuttamatta ollenkaan seksuaalista suhtautumistaan! :) Martyyrin viittanne haisee yhä ruskealta aineelta pahasti!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Hoksaan! Pitää paikkansa mitä sanoit, veliseni! Ateitseille tyypillistä käytöstä kaikkinensa tuon ateistin sepustukset.

        Miten sä voit itse hoksata mitään kun olet hoksottimesi myynyt jumalallesi tai ainakin niin olet täällä jatkuvasti väittänyt?!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Hoksaan! Pitää paikkansa mitä sanoit, veliseni! Ateitseille tyypillistä käytöstä kaikkinensa tuon ateistin sepustukset.

        Eikö raamattu väitä valehtelun olleen syntiä? Miten suunne pannaan, kun muille ihmisille valehtelusta jouduttekin sinne helvettiin ja homoseksuaalit pääsevätkin taivaaseen, koska eivät ole koskaan miehinä keskenään maanneet niin kuin naisten kanssa maataan!! :)


      • Ateisti1982EiKirj
        Ateistillesorivaan kirjoitti:

        "Enhän minä ole vastustanut homoseksuaalien aikomuksia mennä avioliittoon maistraatissa tai kirkossa! "

        En minäkään! :D

        Tuohan on ihan naurettavaa samasiata KD:n luvut uskovien lukuihin. Luulitko että pääministeri on KD?

        "eli sellainen tahon sana päättää teidän asioista, jota ei ole olemassa "

        Ei vaan nimenomaan elävä Jumala päättää miten asiat on. Raamattu on todiste Jumalasta.

        Olet vastustanut sitä että menevät keskenään naimisiin..juurihan kirjoitit hyväksyt jos menevät vastakkaisen sukupuolisen kanssa!

        "Ei vaan nimenomaan elävä Jumala päättää miten asiat on"

        Niin varmaankin silloin päättäisi, mutta kun sellaista ei elä!

        "Tuohan on ihan naurettavaa samasiata KD:n luvut uskovien lukuihin. "

        Oletko ryypännyt kunnei sun teksteistsi tahdo saada enää mitään tolkkua? Eikö uskovien tulisi olla absolutisteja. Sä et ymmärrä todennäköisyyslaskentaa ja tilastolaskentakaan - ei ne tässä paljon petä etteikö todellisesti uskovia olisi 4-5% kirkon jäsenistä! Suomessa liittyy ennemminkin perinne tai tapa olla kirkon jäsen kuin suora uskominen tai sen tunnustus. Ne jotka tahtoo todella uskoa ovat jonkun uskonlahkon jäseniä sen kirkon jäsenyytensä lisäksi!

        Kuka tässä on väittänyt, että Sipilä on KD:ssä? Ehkä tässä sellaista on väittänyt vain sellainen keskustelija joka on laittanut sanoja toisen keskustelijan suuhun eli minä en ole väittänyt tässä mitään sellaista?! Lisäksi Sipilä ei vaikuta lestana yhtä kiihkokristityltä kuin sä. Eikö hän ole määrittänyt itsensä liberaaliseksi lestaksi?
        Kiihkouskova ja uskova, ymmärrätkö eroa? Pääministerimme tuskin on niin uskova kristillisesti kuin sä. Se saattaisi olla tällöin kokonaan KD:ssä jos niikseen olisi eli muualla kuin Keskustassa. Kuinka monta kiihkouskovaista politikkoa Keskustalla lopulta on koko jäsenistä tai muissa puolueissa?! Sinusta enemmistö vai?! Yksittäiset puolueen jäsenet eivät sitä todennäköisyys prosenttia paljon kuitenkaan nosta mitä on KD:een kannatus.

        Milloin lopetat tuon synnillisen valehtelusi?! Milloin ajattelit tehdä sovinnon sen jumalan kanssa niistä valheistasi, joita päästelet suustasi. Minä vastaan itsestäni vain itselleni.


      • Ateisti1982EiKirj
        hoksaatteko kirjoitti:

        Tämä "Sä haluat väkisin vääristellä totuutta oman makusi mukaiseksi" sopii kyllä hyvin tuohon ateistiin. Väitti vielä ettei kristittyjä vainota. Kannattaisi perehtyä asiaan itse.

        Ateismin hedelmä tuntuu olevan viha, minkä tuo herra itse todisti.

        olen miljoonan kerran sen täällä todennut että eräs syy miksi en voisi olla uskova johtuu siitä etten pystyisi vääristelemään totuutta tai valehtelemaan itselleni ja muille ihmisille, kuten te uskovat pystytte tekemään jatkuvasti itsellenne ja muille ihmisille!
        Milloinka teidän valehtelustanne ja vääristelystänne tulee jumalaltanne mitta täyteen!? Totta kai sanotte että sehän antaa kaiken teille anteeksi kun kerran itse toimitte jumalananne joten ei mitään mittaa tule koskaan jumalallenne täyteen valehteluistanne ja vääristelyistä kun itse annatte itsellenne siitä anteeksi ja armon käydä. Ikuisesti sallittua on siis valehtelunne, josta päätätte vain te eikä mikään päässänne pyörivä jumala! Se ei ole mikään valhe että väitän sen jumalanne olevan teidän omassa päässänne!


      • Ateistillesorivaan
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        olen miljoonan kerran sen täällä todennut että eräs syy miksi en voisi olla uskova johtuu siitä etten pystyisi vääristelemään totuutta tai valehtelemaan itselleni ja muille ihmisille, kuten te uskovat pystytte tekemään jatkuvasti itsellenne ja muille ihmisille!
        Milloinka teidän valehtelustanne ja vääristelystänne tulee jumalaltanne mitta täyteen!? Totta kai sanotte että sehän antaa kaiken teille anteeksi kun kerran itse toimitte jumalananne joten ei mitään mittaa tule koskaan jumalallenne täyteen valehteluistanne ja vääristelyistä kun itse annatte itsellenne siitä anteeksi ja armon käydä. Ikuisesti sallittua on siis valehtelunne, josta päätätte vain te eikä mikään päässänne pyörivä jumala! Se ei ole mikään valhe että väitän sen jumalanne olevan teidän omassa päässänne!

        Siinä tuli pitkä itkuvirsi! Sanoit jo syyn mikset voi uskova olla, ei sitä trvitse inttää koko ajan. Minä taas olen uskova koska en voi valehtella että Jumalaa ei olisi olemssa.

        Sinua potutaa aivan vietävästi se, että olen uskova, mutta koita kestää. Vaehdellut en ole misään vaiheessa. Sinä taas olet kun kielsit kristittyjen vainot.

        Mutta eiköhän tämä keskustelu riitä. Puhutaan kasteesta jos puhua haluat.


      • Ateisti1982EiKirj
        Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Siinä tuli pitkä itkuvirsi! Sanoit jo syyn mikset voi uskova olla, ei sitä trvitse inttää koko ajan. Minä taas olen uskova koska en voi valehtella että Jumalaa ei olisi olemssa.

        Sinua potutaa aivan vietävästi se, että olen uskova, mutta koita kestää. Vaehdellut en ole misään vaiheessa. Sinä taas olet kun kielsit kristittyjen vainot.

        Mutta eiköhän tämä keskustelu riitä. Puhutaan kasteesta jos puhua haluat.

        "Minä taas olen uskova koska en voi valehtella että Jumalaa ei olisi olemssa."

        Todista sitten ateisteille sen ettei se ole valhe ja että jumala on olemassa! Olemassa olevaanhan ei tarvitse uskoa vaan riittää hyvin, että havaitsee sen ihan konkreettisesti ja siitä on puolueettomat todisteet. Tosin yleensä olemassa olevaan ei uskota vaan siihen perustuu näyttöä kuten havannointi!
        Tuolla eräässä aloituksessa joku porasi suruunsa ettei jumalanne kuullut iltarukoustanne että avioliittolaki kumottaisi. Koitin vilpittömästi häntä auttaa! Ehdotin syyksi, ettei jumalallanne ole vielä kehittynyt kuuloaistia/kasvanut korvia tai jumalanne on hyväksynyt homoseksuaalien avioliitot vaikka te ette olisikaan hyväksyneet ja on teille siitä suuttunut, kun ette häntä kuuntele ja aikoo rangaista teitä siitä sellaisen hepun kanssa jolla on otsaan kasvanut pirun sarvet ja jolla on kädessä helvetin kuuma rastakka ja työntää sen vasta ennen kuolemaanne teitä sillä sinne mihin ei päivä ole eläessänne tai sitten kuoltuannekaan koskaan paistanut. Kyllä se jumalanne minullekin kertoilee kaikkea, mitä tulee teidän kanssanne vielä tekemään! Eihän sen aikomisille mitään mahda, eikö!?


      • Ateisti1982EiKirj
        Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Siinä tuli pitkä itkuvirsi! Sanoit jo syyn mikset voi uskova olla, ei sitä trvitse inttää koko ajan. Minä taas olen uskova koska en voi valehtella että Jumalaa ei olisi olemssa.

        Sinua potutaa aivan vietävästi se, että olen uskova, mutta koita kestää. Vaehdellut en ole misään vaiheessa. Sinä taas olet kun kielsit kristittyjen vainot.

        Mutta eiköhän tämä keskustelu riitä. Puhutaan kasteesta jos puhua haluat.

        "Sinua potutaa aivan vietävästi se, että olen uskova, mutta koita kestää."

        Ilmaiset tuon niin kuin olisit ainoa uskova ja kaikkien muiden uskovien yläpuolella?! :) Voihan pyhä sylvi sentään!


      • Ateisti1982EiKirj
        Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Siinä tuli pitkä itkuvirsi! Sanoit jo syyn mikset voi uskova olla, ei sitä trvitse inttää koko ajan. Minä taas olen uskova koska en voi valehtella että Jumalaa ei olisi olemssa.

        Sinua potutaa aivan vietävästi se, että olen uskova, mutta koita kestää. Vaehdellut en ole misään vaiheessa. Sinä taas olet kun kielsit kristittyjen vainot.

        Mutta eiköhän tämä keskustelu riitä. Puhutaan kasteesta jos puhua haluat.

        "Puhutaan kasteesta jos puhua haluat."

        Puhutaan vaan kyllä se minulle sopii eli puhutaan siitä jonka saa esimerkiksi suihkussa käydessä, koska en muita kasteita ole lähiaikoina saanut?! Satanut on toki lunta ja välillä vettäkin, mutta silloin ei ole tehnyt ulos mieleni vaikkei tässä toki sokerista olla! Puhutaanko vielä kasteesta?!


      • Ateistillesorivaan
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        "Puhutaan kasteesta jos puhua haluat."

        Puhutaan vaan kyllä se minulle sopii eli puhutaan siitä jonka saa esimerkiksi suihkussa käydessä, koska en muita kasteita ole lähiaikoina saanut?! Satanut on toki lunta ja välillä vettäkin, mutta silloin ei ole tehnyt ulos mieleni vaikkei tässä toki sokerista olla! Puhutaanko vielä kasteesta?!

        Todista itse ettei Jumalaa ole! Palataan sitten asiaan. Siihen saakka en aio korvaani lotkauttaa säälittäville itkuvirsillesi


      • Ateistillesorivaan
        Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Todista itse ettei Jumalaa ole! Palataan sitten asiaan. Siihen saakka en aio korvaani lotkauttaa säälittäville itkuvirsillesi

        Jos et halua palstan aiheesta eli kristillisestä kasteesta puhua niin turhaanpa tuollaiseen itkuvirsien veisaajaan aikaani tuhlaan.


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Jos et halua palstan aiheesta eli kristillisestä kasteesta puhua niin turhaanpa tuollaiseen itkuvirsien veisaajaan aikaani tuhlaan.

        Sinähän tässä niitä virsiä taidat meistä kahdesta enemmänkin veisata! Siis puhuinhan kasteesta, etkö sä lukenut?!


      • Ateistillesorivaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sinähän tässä niitä virsiä taidat meistä kahdesta enemmänkin veisata! Siis puhuinhan kasteesta, etkö sä lukenut?!

        Minä veisaan virsiä, sinä itkuvirsiä. AAMEN!


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Jos et halua palstan aiheesta eli kristillisestä kasteesta puhua niin turhaanpa tuollaiseen itkuvirsien veisaajaan aikaani tuhlaan.

        Niin voihan siellä suihkussakin raamattua lukea?


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Minä veisaan virsiä, sinä itkuvirsiä. AAMEN!

        Ei ole tapanani käydä hautajaisissa


      • Ateistillesorivaan kirjoitti:

        Todista itse ettei Jumalaa ole! Palataan sitten asiaan. Siihen saakka en aio korvaani lotkauttaa säälittäville itkuvirsillesi

        Jumalasta ei ole minkäänlaista havaintoa, jotta voitaisi sanoa että se on olemassa. Sinä se tässä olet itkenyt virsiä ja välttänyt kysymyksiä!


      • omaansakkiisihophop
        ateisti1982 kirjoitti:

        Jumalasta ei ole minkäänlaista havaintoa, jotta voitaisi sanoa että se on olemassa. Sinä se tässä olet itkenyt virsiä ja välttänyt kysymyksiä!

        meneppäs nyt muualle täältä asiasi onjo kuultu tai sen puute nähty!


      • omaansakkiisihophop kirjoitti:

        meneppäs nyt muualle täältä asiasi onjo kuultu tai sen puute nähty!

        Ei mulla mitään puutetta ole ...sain jo aamulla vaimoltani!


    • KLPO

      Jyllä lasena saatu kaste on päyrvä!
      Kastetodistus
      "Kaikki on kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytänKahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "Kaikki kasteasiat pitään oleman peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!

      • tuoseonjokuultu

        Koittaistko keksiä seuraaviin nikkeihisi useamman kirjaimen?

        ja myös uutta sanottavaa.


      • jylläjyllä

        "Jyllä lasena saatu kaste on päyrvä!"


    • pointsofpins

      Eikä lapsena filian kohteena olleen tule naitua, saati avioitua. Kai.

    • älyhoihoi

      Kyllähän sitä lapsia on kastettu, mutta että vauvoja!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe