50+ miehet mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä

viiskytplusnainen

Olen pari vuotta sitten eronnut pitkästä avioliitosta ja sen jälkeen yrittänyt treffailla vähemmän tai enemmän vakavasti ikäisiäni 50-55 miehiä. Yhteistä tuntuu olevan sekä lyhytaikaista että pidempiaikaista naisseuraa hakevilla miehillä se, että mistään omasta totutusta kaavasta tai ajankäytöstä ei olla valmiita luopumaan ja mitään uutta ei olla valmiita oppimaan. Näin sekä iki-sinkkujen lapsettomien tai eronneiden perhe-elämää nähneiden miesten kanssa. Oli sitten kyse siitä milloin tavataan, kuinka usein tavataan, mitä silloin tehdään ja millaista seksiä harrastetaan. Vanhat koirat eivät tunnu oppivan uusia temppuja. En ole itsekään mitään 24/7 suhdetta heti hakemassa, mutta näitä miehiä naisen seura kiinnostaa, silloin tällöin, mieluiten kuitenkin viikonloppuna istutaan omalla kotisohvalla telkkarin ja drinkin kanssa. Jos naisen seuraan viitsitään lähteä niin silloin kun se vähiten omaa elämää häiritsee ja herne menee nenään jos naiselle ei sovi juuri sinä viikonloppuna kun mies olisi yhtäkkiä varannut kalenteristaan aikaa. Lyhyissä jopa ns. seksisuhteissakin käytöstavat ja seksitaidot ovat melko olemattomat, mikä selittää ehkä joillakin iki-sinkkuuden. Ja kerrottakoon että olen hyvätuloinen koulutettu, en tarvitse enkä havittele miestä elättämään. Samoin on sanottu hyvännäköiseksi, vientiä tuntuisi tanssiravintolassa olevan, ja melko kokenut (vaativa) mitä tulee seksikumppaneihin. Olisi kiva tavata fiksu aikuisten pelisäännöillä toimiva mies, joka voi suoraan sanoa että nähdään viikon päästä tai jos ei aio nähdä niin sanoisi senkin eikä roikottaisi naista odottamassa tekstarisuhteessa kotisohvaltaan käsin. Olen tullut tulokseen, että yhdestä miehestä ei saa kaikkea, joidenkin kanssa voi tanssia, joidenkin kanssa pohtia elämää ja maailmaa, ja joidenkin kanssa sitten olisi hakusessa aktiivinen ja hyvä seksielämä. Alkaa tuntua itsestäkin siltä, että mieluummin elää yksin itsenäisesti, ilman kompromissisuhdetta tai että suhde on vain miehen ehdoilla. Tässä iässä on jo suurimmat unelmat koettu mutta tunne ja rakkaus olisi kiva vielä kohdata. Oman ikäiset miehet tuntuvat kuitenkin laskelmoivan, haluavat naisen mutta eivät sitoudu eivätkä luovu omasta erakkoelämästään. Nyt olisi kuitenkin se ikä kun on vielä markkinakelpoinen, 70 ukkona on turha kiukutella yksinäisyyttä jonka itse valitsitte.

150

5031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisisaretteitä

      Mikä itse mahdat olla? Samanlainen kenties, kun haet vaativasti jotakin rinnallesi. Tuota en teissä naisissa tajua, että jokseenkin on pakkomielle saada se liimissuhde aikaiseksi, kun sitä markkinarakoa olisi nyt niin laadullisesti tarjolla.

      Jos pärjäät yksin, niin pakkoko se on sitä suhdetta yrittää ja yrittää. Itse ainakin naisena vastaavassa tilanteessa nauttisin juuri siitä, että saa olla juuri sellaisten ihmisten kanssa kuin haluaa, keskustella politiikasta miehen kanssa, joka on siitä kiinnostunut ja toisen kanssa sitten taiteista tai musiikista. Tuntuu, että se, että syytät hernenenäisyydestä miehiä, kun eivät suostu juoksutettaviksi ja tapaa sinua silloin, kun sinulle sopii, on omassa nenässäsi ehkä jopa meloni.

      • viiskytplusnainen

        Ihan rakentavaa kommenttia sinulta kiitos. Ja joo, tuo meloni taitaa nenässäni olla siksi että avioliitossa seisoin 25 vuotta päälläni jotta miehellä oli hyvä olla, näin on exänikin myöntänyt. Eron jälkeen päätin, että nyt menen omat tarpeeni edellä, mutta miesten kanssa vaan näyttää olevan että heidän tavallaan tai ei ollenkaan. Itse olin aluksi valmis joustamaan ja suostuin kompromisseihin, jotta antaisin mahdollisuuden tapailuun ja tutustumiseen, mutta en enää. Jos mies haluaa naisen seuraa TODELLA paljon niin sitten on valmis tulemaan vastaan. Jos ei niin ei sitten ei pääse jatkoon. Liimissuhdetta en hae, mutta en myöskään tekstarisuhdetta ja tapailua kerran kuukaudessa. Läheisyyttä ja seksiä oli liian harvoin suhteessani ja niitä ilman en halua elää jos vielä joskus olen vakituisessa parisuhteessa. Totta kai pitää olla omia menoja mutta vaikka juttu ja muukin synkkaa ja molemmat selvästi viihtyy toistensa seurassa niin silti miehet tuntuu hakevan 'helppoa' suhdetta jossa käydään kääntymässä ja sitten takasisin sinne omaan luolaan. Ne jotka yrittävät minua juoksuttaa saavat nykyisin ei-oota ja ovat huuli pyöreänä miksi en suostu jos ei muuta tekemistä. Valintani on mieluummin yksin kuin vain miehen ehdoilla, ja ilmeisesti pitää sitten vaan käyttää eri miehiä eri tarkoituksiin :)


      • vastasinvaan

        Kuulostaa ihan järkevältä. Olet ehkä liitossasi käynyt vähän yliherkäksi sille toisen miellyttämiselle, mullekin kävi näin, eli meni vähän överiksi ensin siihen toiseen suuntaan. Aika tasaa ja opit tekemään aitoja kompromisseja sen suhteen, miten aika jaetaan, milloin tavataan jne. Itse päädyin siihen, että toisen on myös aidosti haluttava olla kanssani ja kiinnostuksen tason on oltava samalla tasolla ts. ei mitään pelaamista sillä, kuinka usein voi soitella tai viestitellä.

        Kuulostaa myös siltä, että et ole löytänyt etsimääsi. Kyllä se sieltä vielä vastaan tulee. Sen suhteen en itsekään suostunut tekemään kompromisseja. Nykyisessä suhteessani seksi on taivaallista, sitä ja läheisyyttä on, voidaan puhua ja viestiä kaikesta. Emme asu yhdessä, haluan pitää sen näin. Mutta allekirjoitan sen, että kun ikää on enemmän, molemmilla on omat tapansa, joista ei haluta luopua. Se vaatii opettelua toisen tavoille sekä sen, että hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on, tapoineen. Ja myös se, että tässä iässä aikuisilla on oma elämä, työ, lapset ja harrastukset. Tarvitaan siis melko paljon myös omaa tilaa.


      • huijatuntunne
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Ihan rakentavaa kommenttia sinulta kiitos. Ja joo, tuo meloni taitaa nenässäni olla siksi että avioliitossa seisoin 25 vuotta päälläni jotta miehellä oli hyvä olla, näin on exänikin myöntänyt. Eron jälkeen päätin, että nyt menen omat tarpeeni edellä, mutta miesten kanssa vaan näyttää olevan että heidän tavallaan tai ei ollenkaan. Itse olin aluksi valmis joustamaan ja suostuin kompromisseihin, jotta antaisin mahdollisuuden tapailuun ja tutustumiseen, mutta en enää. Jos mies haluaa naisen seuraa TODELLA paljon niin sitten on valmis tulemaan vastaan. Jos ei niin ei sitten ei pääse jatkoon. Liimissuhdetta en hae, mutta en myöskään tekstarisuhdetta ja tapailua kerran kuukaudessa. Läheisyyttä ja seksiä oli liian harvoin suhteessani ja niitä ilman en halua elää jos vielä joskus olen vakituisessa parisuhteessa. Totta kai pitää olla omia menoja mutta vaikka juttu ja muukin synkkaa ja molemmat selvästi viihtyy toistensa seurassa niin silti miehet tuntuu hakevan 'helppoa' suhdetta jossa käydään kääntymässä ja sitten takasisin sinne omaan luolaan. Ne jotka yrittävät minua juoksuttaa saavat nykyisin ei-oota ja ovat huuli pyöreänä miksi en suostu jos ei muuta tekemistä. Valintani on mieluummin yksin kuin vain miehen ehdoilla, ja ilmeisesti pitää sitten vaan käyttää eri miehiä eri tarkoituksiin :)

        Samantyyppinen kokemus, jollain tasolla. Lopetin, mies nyt vain jatkaa yhteydenottoyrityksiään kuukaudesta toiseen. Seurusteltiin, arkisesti, tiiviisti yli 2 vuotta. Olin kahdesti matkan varrella kertonut että lopetan suhteen, ellei mitään edistystä siinä tapahdu.
        En ihan kiljunut, että keksiköön ruudin ensin- onneksi. Mieshän itsessään olisi ollut ihan ok, mutta se että eletään miehenpyöriteltävänä... Minä matkustin, kustansin. Minun kotinini oli toisen tuomaa, pyytämätöntä rojua vähän liian täysi.
        Kompromissia elämään ei vain tuntunut millään haluavan, vaikka monet kerrat esitin keskustelua aiheesta.
        Niinpä jäin asuinpaikkakunnalleni edelleen töihin, enkä hakenut duunia mistään muualta. Niinpä sitten miettii, että mikähän tähän nyt tuli- lisäksi tyyppi on hyvin vaativa persoona, suorastaan kontrolloi tekemisiäni, sieltä eri paikkakunnaltakin käsin.
        Stoppasin moisen. Tietysti korventaa, masentaa kun ei muuta vaihtoehtoa... en aio enää missään "alun" suhteessa olla, ja niin tyhmäksi ruveta, että ikuisesti matkustan, perilläkin ison osan betalaan. Nyt on muutaman kk omat tulot riittäneet, järjellisesti normaaliin elämään- pienituloiselle hyvä juttu. elänpähän yksin sitten!
        Itse olen jo pari vuosikymmentä sitten eronnut, olisi, ollut, aika... Pitää vanhenemisen asioita vielä pohtia, onko yksinäisyys se ainoa vaihtoehto.


    • näinmeillä

      Mä taas viiskymppisenä naisena olisin hyvin onnellinen, jos löytyisi mies, joka ei haluaisi olla mussa koko ajan kiinni. Mullakin on pitkä parisuhde takana ja tiedän, ettei 24/7 saman katon alla ole mun juttu. Kyllä ihmisellä pitää olla omaakin elämää vaikka seurustelisikin jonkun kanssa. Et sä voi toista hyppyyttää sun omien mielitekojesi mukaan.
      Jotenkin surullista, että me naiset monesti asetetaan kovat vaatimukset miehille. Tiedetään muka tasan tarkkaan, millainen mies on juuri mulle sopiva. Valitettavasti sun kirjoituksesta tulee mieleen, että väkisin pyrit löytämään ukon itsellesi. Ja sitten käy noin että petyt, kun mies ei vastaakaan sun odotuksia. Täydellistä miestä tai naista ei ole olemassakaan. Jokaisessa on hyviä ja huonoja puolia. Niitä vaan pitää oppia hyväksymään ja ymmärtämään.
      Mä olen ratkaissut asian niin, että mulla on pari hyvää miespuolista ystävää, joiden kanssa puhutaan kaikesta maan ja taivaan välillä. En tunne heihin minkäänlaista seksuaalista vetoa. Sitten on yksi, jonka kanssa seksiä harrastan ja se on mahtavaa. Hänen työtilanteensa ja pitkän välimatkan vuoksi tapaamme harvoin. Ja tapaamiset on yhtä juhltaa. Ja kyllä, mies tietää noista mun ystävistä, jotka on kuuluneet mun elämään aina. On tavannutkin ja hyväksyy asian.
      Jos emme koskaan saman katon alle päädy niin ompa ainakin mitä vanhana muistella.
      Pitäisikö sun suosiolla siirtyä nuorempiin tai huomattavasti itseäsi vanhempiin miehiin jos et näe oman ikäisissäsi mitään hyvää? Sekin on mahdollisuus.

      • muunlaisiakinon

        Tänne on pesiytynyt paljon ihmisiä, joille ihmiset on vaan kamuja tai seksivälineitä. Tavataan kun panettaa vai.


      • viiskytplusnainen

        Mä elän just tuollaista elämää mitä ehdotat vaihtoehdoksi, ja on miespuolisia ystäviä ollut aina vaikka olin avioliitossa. Siis keskustelukumppaneita jne. Mutta avioliiton loppupuoliskolla koin jääväni vaille läheisyyttä ja seksiä ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja jos koen miehen vain hyppyyttävän minua, tapailevan silloin kun hänelle sopii, niin lopetan alkuunsa koska näen että sellaista parisuhdetta en halua. Kun on koko ikänsä elänyt parisuhdekompromississa, ja tietää nyt mitä haluaa niin olen mieluummin yksin kuin luovun asioista jotka on minulle tärkeitä. Joka päiväiset hellyyden osoitukset ja yhtäläiset seksihalut on yksi tärkeä kriteeri vielä tässä iässä. Niiden keskusteluystävien kanssa kun ei välttämättä natsaa läheisyys ja seksi. Ja joo, olen alkanut harkita vakavasti nuorempaa miestä edes siihen seksiin, siihen että joku on iholla useammin kuin liian harvoin. Ja miksi minun naisena pitäisi olla se joka aina joustaa, jos mies todella haluaa ja välittää niin sitten ei ole tekosyitä. Ehkä pitää vaan odottaa että vielä rakastun :) ja elää usean miehen loukussa siihen asti. Yksinolo ei ole ongelma mutta läheisyyden puute on.


    • Sitä_päivää_odotellessa

      Ymmärrän hyvin mitä aloittaja tarkoittaa. Itse samaa ikäluokkaa ja toivoisin löytäväni miehen, jolla olisi samantyylisiä intresseja kuin itselläni. En myöskäään halua 24/7 suhdetta, vaan suhteen, jossa olisi sitä aikaa toisillemme (kun yhteisesti sovitaan), mutta myös ymmärrystä toisen elämää kohtaan.

      Itse olen tapaillut miehiä, joilla vielä nuoria lapsia elämässä ja tietenkin lapset tulee aina ensin (itselläni lapset aikuisia, eivät tarvitse äitiä jatkuvasti elämäänsä), joten ei suhde onnistu. Moottoripyöräilevät miehet. Tuttua hommaa minulle, mutta nykymiehet eivät halua siihen juttuun naista mukaan. Ja jokainen, joka käden sydämmelle laittaa, niin tietää, että kun ajokelit on hyvät, niin hups vain, koko viikonloppu voidaan olla pyörän päällä. Että se siitä yhteisestä ajasta. Mökin omistavat miehet. Kesällä ei tehdä muuta kuin ollaan mökillä. Kalastavat miehet, sama juttu. Aina kalassa.

      Sitten on näitä alkon kanssa lotraavia miehiä, mikään ei kiinnosta miehiä, mihinkään ei haluta lähteä miehiä, ulkomaille meno on aivan tabu. Konsertit, leffat, näyttelyt, ei tunnu miehiä kiinnostavan. Harvoin olen saanut miestä kanssani kävelylle. En enään tiedä mitä keksisin. Ideoita otan mielelläni vastaan :)

      Itse joudun kieltäytymään samoilemisesta (olen ollut pahassa onnettomuudessa, jonka vuoksi en pysty tuntien kävelemiseen). Olen ollut äijien matkassa kokemassa uutta (vaikka ei ole yhtään kiinnostanut), jotta voisin olla miehen kanssa yhdessä.

      Tässä oma tarinani. Uskon, että miehillä on samaa kokemusta meistä naispuolisista. Ehkä joskus törmään mieheen, jolla samat itressit kuin itselläni.

      • eiksjeah

        Otetaan stereotypioita. Varmasti on niistä poikkeaviakin ihmisiä siis huomatkaa poikkeavia ei normaaleja. No vastinetta miehille. Shoppailevat naiset, ei löydy aikaa miehille, naisporukoissa teatteriretkiä tekevät naiset, kynsihoidoissa, ripsihoidoissa ja muissa kauneushoidoissa aikansa kuluttuvat naiset, salilla asuvat naiset niin ja kun kyse on yli viisikymppisistä niin pitsinnypläyskerhoissa, marttakerhoissa, marjasatamassa kaikki vapaa ajat. Ei kohtaa tekemiset ei. Tulevaisuudessa olisi helpompaa, jos yhteiskunta olisi homomaisempi. Jo antiikin aikaan hyksytyin ja arvossa pidetty suhde oli miesten välinen suhde. Ehkä tuo nykypäiväistyy tasa-arvon myötä, että homostelu on sekä naisille että miehille ja miehen ja naisen välinen suhde on kuten ammoisina aikoina vaan lasten tekoa varten.


      • viiskytplusnainen

        Kylläpä tuntui hyvältä lukea miten joku muukin nainen on todennut saman miesten kanssa taiteillessa. Mökkeily ja järvenselän katselu on ihan ookoo, joskus, ei joka vkl. Samoin takkatuleen tuijottelu ja sohvalla teeveen tuijottelu myös, joskus, mutta ei joka vkl. Omia reissuja molemmilla joo tietysti silloin tällöin. Mutta jos mies elää vaan siinä omassa itselle tärkeässä tekemisessä, joka toistuu viikonlopusta ja vuodesta toiseen, ja odottaa joko naisen tulevan ja nauttivan vain miehen jutuista tai odottavan kotona tyytyväisenä kun mies tulee olemaan läsnä (nukkuu, näprää autotallissa, tulee valmiiseen ruokapöytään, katoaa telkkarin ääreen) niin ei siinä enää voi parisuhteesta puhua. Naisten jutut, kuten kosmeettiset hoidot ja kuntosalit, eivät vie kokonaisia viikonloppuja ja jos niitä ei tee niin kyllä sitten moititaan kun et huolehdi itsestäsi ja kroppa on väsähtänyt. Nainen ei vaan osaa olla mitenkään miehen mieleen, paitsi kun istuu hiljaa sohvalla eikä häiritse. Huvittava tuo miesten juttujen ja naisten juttujen vertaus. Mun exäni poltti meillä kynttilöitä enkä minä ikinä ole tehnyt käsitöitä. On toisenlaisiakin naisia. Tuo ajatus 'miehen way tai no way' ei tässä iässä enää kiitos.


      • mäenvaantajua
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Kylläpä tuntui hyvältä lukea miten joku muukin nainen on todennut saman miesten kanssa taiteillessa. Mökkeily ja järvenselän katselu on ihan ookoo, joskus, ei joka vkl. Samoin takkatuleen tuijottelu ja sohvalla teeveen tuijottelu myös, joskus, mutta ei joka vkl. Omia reissuja molemmilla joo tietysti silloin tällöin. Mutta jos mies elää vaan siinä omassa itselle tärkeässä tekemisessä, joka toistuu viikonlopusta ja vuodesta toiseen, ja odottaa joko naisen tulevan ja nauttivan vain miehen jutuista tai odottavan kotona tyytyväisenä kun mies tulee olemaan läsnä (nukkuu, näprää autotallissa, tulee valmiiseen ruokapöytään, katoaa telkkarin ääreen) niin ei siinä enää voi parisuhteesta puhua. Naisten jutut, kuten kosmeettiset hoidot ja kuntosalit, eivät vie kokonaisia viikonloppuja ja jos niitä ei tee niin kyllä sitten moititaan kun et huolehdi itsestäsi ja kroppa on väsähtänyt. Nainen ei vaan osaa olla mitenkään miehen mieleen, paitsi kun istuu hiljaa sohvalla eikä häiritse. Huvittava tuo miesten juttujen ja naisten juttujen vertaus. Mun exäni poltti meillä kynttilöitä enkä minä ikinä ole tehnyt käsitöitä. On toisenlaisiakin naisia. Tuo ajatus 'miehen way tai no way' ei tässä iässä enää kiitos.

        Me ihmiset ollaan erilaisia ja kaikilla on erilaiset tarpeet. Mulle itselleni sopisi hyvin joka viikonloppu mennä miehen kanssa mökille, veneillä, saunoa, katsoa järvenselkää nuotiolla ja harrastaa villiä seksiä. Makailla sohvalla ja katsoa telkkaria. Mä inhoan suunnattomasti jotain kuntosaleja ja kosmeettisia hoitoja. Naisellinen olen ilman niitäkin ja naama ja tukka aina hyvin (paitsi siellä mökillä).
        Mä luulen että itseni ikäisten naisten suurin ongelma on se, että pitää koko ajan olla jossain menossa. Kun muutkin on. Harrastaa aktiivisesti jotain, matkustella, kokeilla uusia asioita kun kaikki muutkin sitä tekee ja jos ei muuta, niin shoppailla viikonloppuisin. Hui kauhistus. Nauttiiko muut naiset siitä, että koko ajan ollaan menossa tai tulossa jostakin? Eikö kukaan muu nainen kaipaa rauhallista ja tasaista elämää niinkuin minä? Mukavaa miestä, joka antaa naisen olla sellainen kuin on ja jonka ei tarvitse itse esittää mitään muuta kuin oikeasti on?
        Mun mielestä naiset saisi mennä itseensä ja miettiä, miksi mieheltä vaativat usein liikaa? Miksi mies ei saa olla vaan mies?
        Tätäkin ketjua kun lukee niin tulee mieleen, että miksi te naukujat (sori) edes haluatte itsellenne miestä? Tunnutte tulevan hyvin toimeen itseksenne vai onko ongelma juurikin siinä, ettette osaa olla yksin? Vain asettaako ympäristö paineita, ette tunne olevanne oikeita ja hyviä naisia ilman miestä? Mihin tarvitsette miestä ihan oikeasti? Seksiähän saa nainen aina kun haluaa ja samalla läheisyyttäkin.


      • viiskytplusnainen
        mäenvaantajua kirjoitti:

        Me ihmiset ollaan erilaisia ja kaikilla on erilaiset tarpeet. Mulle itselleni sopisi hyvin joka viikonloppu mennä miehen kanssa mökille, veneillä, saunoa, katsoa järvenselkää nuotiolla ja harrastaa villiä seksiä. Makailla sohvalla ja katsoa telkkaria. Mä inhoan suunnattomasti jotain kuntosaleja ja kosmeettisia hoitoja. Naisellinen olen ilman niitäkin ja naama ja tukka aina hyvin (paitsi siellä mökillä).
        Mä luulen että itseni ikäisten naisten suurin ongelma on se, että pitää koko ajan olla jossain menossa. Kun muutkin on. Harrastaa aktiivisesti jotain, matkustella, kokeilla uusia asioita kun kaikki muutkin sitä tekee ja jos ei muuta, niin shoppailla viikonloppuisin. Hui kauhistus. Nauttiiko muut naiset siitä, että koko ajan ollaan menossa tai tulossa jostakin? Eikö kukaan muu nainen kaipaa rauhallista ja tasaista elämää niinkuin minä? Mukavaa miestä, joka antaa naisen olla sellainen kuin on ja jonka ei tarvitse itse esittää mitään muuta kuin oikeasti on?
        Mun mielestä naiset saisi mennä itseensä ja miettiä, miksi mieheltä vaativat usein liikaa? Miksi mies ei saa olla vaan mies?
        Tätäkin ketjua kun lukee niin tulee mieleen, että miksi te naukujat (sori) edes haluatte itsellenne miestä? Tunnutte tulevan hyvin toimeen itseksenne vai onko ongelma juurikin siinä, ettette osaa olla yksin? Vain asettaako ympäristö paineita, ette tunne olevanne oikeita ja hyviä naisia ilman miestä? Mihin tarvitsette miestä ihan oikeasti? Seksiähän saa nainen aina kun haluaa ja samalla läheisyyttäkin.

        Siis rautalankaa hyvä sisko. Kun on viettänyt juuri tuollaista kuvailemaasi elämää (ilman villiä seksiä!), kotona, sohvalla, mökillä, telkkarin ääressä, ilman meikkiä ja kosmetiikkaa, ihan ookoo ja pienten ja teini-ikäisten lastenkin takia niin - sitten kun lapset lentävät pesästä, tulee naiselle se aika että nyt on mahdollisuus lähteä tekemään jotain muuta, ei sitä mihin elämä on työn ja perheen sovittamisen takia ajautunut. Rauhallista ja tasaista elämää on ollut vuosikymmeniä. Nyt on vielä virkeä aika, ns. kultainen vuosikymmen 50-60 v avartaa omaa maailmankuvaansa vaikka matkustelemalla ja kokemalla muutakin kuin sen järvenselän tai tv-sarjat. Mutta mitä tekee se oma mies, huokaisee ja alkaa käpertyä omaan luolaansa omiin haaveisiinsa, vaalii omaa lepoaikaansa työviikon jälkeen, ei mitään yhteistä puhuttavaa, ei mitään yhteistä harrastusta, ei mitään yhteisiä suunnitelmia eikä edes sitä seksiä. Kosmetiikalla ja itsensä ulkonäöstä huolehtimisella ei ole tässä mitään tekemistä. Ehdotat, että seksiä nainen kyllä saa, mutta et kai tosissasi tarkoita että pitää vaihtaa seksikumppania saadakseen säännöllistä seksiä kun nämä tapaamani miehet eivät viitsi lähestyä kuin silloin kun heitä itseään haluttaa ja heidän kalenteriin sopii. Mies saa minun puolesta olla 'vaan mies' mutta minä olen omanlaiseni nainen, kaksi päivää mökillä tukka laittamatta ja ilman meikkiä ei kiitos (ja pitkässä juoksussa ei sitä miehesikään katsele). Meitä on tosiaan monenlaisia, ja 70senä saatat sinäkin miettiä että miksi tuli vaan oltua tasaisesti ja rauhallisesti...


      • NuoretMiehetErilaisia

        Kirjoitat kyllä tosi hyvin tilanteesta! Itsekin kaipaan lasten ja kodinhoitajan 20v pestin jälk jotain muutakin sisältöä elämään kuin paikallaan kököttämistä.

        Se että on kiinnostunut uusista asioista ja haluaa matkustella, ei tarkoita koko ajan menossa olemista. Ainakaan itselleni. Rauhallisia koti-iltoja, liikuntaa, ystävien tapaamista ja satunnaista matkustelua järkevässä balanssissa : )
        Enkä käsitä mitä pahaa meikkaamisessa, kauniisti pukeutumisessa, hiusten laittamisessa olisi. Joku ehkä haluaa maata nuhjuisena mökkirytkyissä tukka sekaisin samanlaisn miehen kanssa. Onnea heille.


      • mäenvaantajua
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Siis rautalankaa hyvä sisko. Kun on viettänyt juuri tuollaista kuvailemaasi elämää (ilman villiä seksiä!), kotona, sohvalla, mökillä, telkkarin ääressä, ilman meikkiä ja kosmetiikkaa, ihan ookoo ja pienten ja teini-ikäisten lastenkin takia niin - sitten kun lapset lentävät pesästä, tulee naiselle se aika että nyt on mahdollisuus lähteä tekemään jotain muuta, ei sitä mihin elämä on työn ja perheen sovittamisen takia ajautunut. Rauhallista ja tasaista elämää on ollut vuosikymmeniä. Nyt on vielä virkeä aika, ns. kultainen vuosikymmen 50-60 v avartaa omaa maailmankuvaansa vaikka matkustelemalla ja kokemalla muutakin kuin sen järvenselän tai tv-sarjat. Mutta mitä tekee se oma mies, huokaisee ja alkaa käpertyä omaan luolaansa omiin haaveisiinsa, vaalii omaa lepoaikaansa työviikon jälkeen, ei mitään yhteistä puhuttavaa, ei mitään yhteistä harrastusta, ei mitään yhteisiä suunnitelmia eikä edes sitä seksiä. Kosmetiikalla ja itsensä ulkonäöstä huolehtimisella ei ole tässä mitään tekemistä. Ehdotat, että seksiä nainen kyllä saa, mutta et kai tosissasi tarkoita että pitää vaihtaa seksikumppania saadakseen säännöllistä seksiä kun nämä tapaamani miehet eivät viitsi lähestyä kuin silloin kun heitä itseään haluttaa ja heidän kalenteriin sopii. Mies saa minun puolesta olla 'vaan mies' mutta minä olen omanlaiseni nainen, kaksi päivää mökillä tukka laittamatta ja ilman meikkiä ei kiitos (ja pitkässä juoksussa ei sitä miehesikään katsele). Meitä on tosiaan monenlaisia, ja 70senä saatat sinäkin miettiä että miksi tuli vaan oltua tasaisesti ja rauhallisesti...

        Kyllä olen tähän ikään mennessä ns. juoksuni juossut. Vaikka olikin lapset ja perhe, niin meillä ei vietetty mitään sohvaelämää. Ehkä siksi kaipaankin rauhallisempaa menoa nykyisin.


      • NuoretMiehetErilaisia

        Mä olen käsittänyt että sanonta "juoksuni juossut" tarkoittaa jatkuvaa uuden suhteen etsimistä ja/ tai baareissa ravaamista.
        Ihmiset on hyvin erilaisia. Toisille riittää "rauhallinen yhdessäolo" lähes koko ajan, toiset haluaa elämäänsä väriä. Se ei tarkoita jatkuvaa kylillä juoksemista vaan muunkin kuin yhden asian yhdessä tekemistä ja avoimuutta uusille asioille.

        En ala arvostelemaan kumpi elämäntapa on parempi. Ap teksin aihe oli kuitenkinse, että nykyisin tarjolla olevat vapaat 50 miehet ovat enemmän tuollaisia 1 asain toimittajia, eikä ap siksi ole löytänyt sopivaa kumppania. Samat kokemukset minullakin on, vaikka viihdyn paljon myös kotona, rauhassa, metsässä, mökillä. Hlauan myös tehdä muutakin kuin noita asioita, enkä ole löytänyt ikäluokastani miestä joka haluaisi MUUTAKIN.


    • haluskoedellinenvapaaksi

      Se on terveen merkki jos on mukavuudenhaluinen ja itsekäs.

      Vanhaa ei saa talutushihnaan enään.

      Kannattaa ottaa koiranpentu ja kouluttaa se uskolliseksi kumppaniksi.

      • johtuusiitä

        Sulla on ollut paska edellinen kumppani, joka on tukahduttanut sinua.


    • Kiertokulku

      Varmasti totta. Ehkä ne ovat juuri mukavuudenhalunsa ja itsekkyytensä takia eronneetkin. Kyllä kunnon mies yrittää pitää perheensä kasassa jos lapsiakin on siunaantunut. Ja sitten on se joukko naisia, jotka ovat jättäneet mukavuudenhaluisen ja itsekkään nallekarhunsa ja huomaavat ettei mitään parempaa ole enää jäljellä.

      • voionnistaa

        Voi, voi toisenlaisiakin miehiä on ja eiköhän aikuiset naiset ole jo havainneet, että uutta suhdetta muodostaessa tärkeintä ei ole ne suuret tunteet vaan joku ihan kiva, jonka kanssa olla. Uusperheitä ja eri muotoisiakin suhteita syntyy, joskus lottovoittona voi olla intohimoa ja suuria tunteitakin.


      • mätiedänmitähaluan
        voionnistaa kirjoitti:

        Voi, voi toisenlaisiakin miehiä on ja eiköhän aikuiset naiset ole jo havainneet, että uutta suhdetta muodostaessa tärkeintä ei ole ne suuret tunteet vaan joku ihan kiva, jonka kanssa olla. Uusperheitä ja eri muotoisiakin suhteita syntyy, joskus lottovoittona voi olla intohimoa ja suuria tunteitakin.

        Nuorena aloin juuri tuollaiseen suhteeseen, ettei suuria tunteita ollut, ei intohimoa, kunhan oli vaan joku jonka kanssa oli ihan kivaa olla. Eli perustettiin perhe ja saatiin pari lasta. Sitten tuli ero.
        Enää en sellaista halua. Haluan kokea nimenomaan suuria tunteita ja intohimoa. Se ei liene kiellettyä meiltä viiskymppisiltäkään?


    • Margariiniloora

      Käyn ravintoloissa harvoin, viime joulujuhlissa sitten ajattelin työkaverin seuraksi lähteä, hän kertoi exmiehensä vielä naimisissa ollessaan varanneen uuden kumppanin siten, että kertoi vaimolleen vasta muuttopäivänään jättävänsä hänet.

      Sitten ystäväni oli jokusen kerran itse käynyt ulkosalla, mutta jokainen mies joka häntä lähestyi oli jo valmiiksi naimisissa, yhtäkään vapaata miestä ei kohdannut tai siis ottanut kontaktia häneen.

      Eli tilanne taitaa olla juuri niin.,kuin aloittajakin kertoi, itsekeskeiset ihmiset tänäpäivänä, eivät välitä edes minkälaista mielipahaa aiheuttavat niillekin joiden kanssa ollaan jo parisuhteessa saatikka, että vapaiden pitäisi viihdyyttää varattuja omia kaavojaan toteuttavia pettäjiä. Ja käyttäytyä kuin se olis normaalia.

      Mut ei se oo normaalia. Vaan tahditonta. Ja noloa mistään piittaamatonta käytöstä.

      • nykypäiväntunteettomuus

        Kyllä kai sitä nyt varattua voi edes pikkasen panna. Eikös se ole moternia. Jos avioliitot solmitaan enää vaan lasten vuoksi ja eronneet ja sinkutkin vaan pitää kamuja ja panoja niin väliäkös sillä kuka pani ja ketä pani. Antaa vaan niiden onnellisissa liitoissa elävien poikkeuksien elää omassa kuplassaan.


    • Ifififufgig

      Ei vaan jaksa enää, laiskuus ja mukavuudenhalu voittaa. Setämoodi alkoi itselläni 52 vuotiaana. Ei huvita enää käydä tansseissa eikä pubeissa. Jos Nigella L tai Janina F hakee kotoa, niin sitten innostun.

      • Sitä_päivää_odotellessa

        Ifififufgig kiteytti hyvin, mitä 50 miehet todellisuudessa ovat. Ei jaksa, laiskuus ja mukavuudenhalu.

        Eli, mitä tästä vastauksesta opin, ÄLÄ HYVÄ NAINEN HAIKAILE IKÄISTESI MIESTEN PERÄÄN, VAAN HANKI ITSELLESI NUOREMPI MIES (niitä tuolla näyttää olevan tyrkyllä), JOKA JAKSAA, EI LAISKOTA, EIKÄ SILLÄ PAINA MUKAVUUDENHALU !

        Tulipa pettynyt olo :(

        Onneksi Ifififufgig avasit silmäni, kiitos siitä.


      • omannäköinenelämä

        Mutta jos ei ole enää minkäänlaista läheisyyden tarvetta, niin ei silloin miestä tarvitse mihinkään ja kun vielä viihtyykin parhaiten omissa oloissaan ja saa elää ja olla niin kuin itse haluaa, se on juuri minulle omannäköistä elämää mitä tarvitsen.


      • Ififiufgig
        Sitä_päivää_odotellessa kirjoitti:

        Ifififufgig kiteytti hyvin, mitä 50 miehet todellisuudessa ovat. Ei jaksa, laiskuus ja mukavuudenhalu.

        Eli, mitä tästä vastauksesta opin, ÄLÄ HYVÄ NAINEN HAIKAILE IKÄISTESI MIESTEN PERÄÄN, VAAN HANKI ITSELLESI NUOREMPI MIES (niitä tuolla näyttää olevan tyrkyllä), JOKA JAKSAA, EI LAISKOTA, EIKÄ SILLÄ PAINA MUKAVUUDENHALU !

        Tulipa pettynyt olo :(

        Onneksi Ifififufgig avasit silmäni, kiitos siitä.

        sain juuri verikokeen tulokset; testosteronit alle normien, joten se syynä lamaannukseen. Kuuri päälle, niin leijona herää taas..


      • Sitä_päivää_odotellessa

        Pelastit Ififiufgig (ehkä) uskoni ikäisiisi miehiin :) Onneksi olit näitä harvoja fiksuja suomalaisia miehiä, joka tekee jotain asian hyväksi, eikä anna vuosien vieriä ohikseen.


    • 634553566

      Tämän takia naiset saalistavat varattuja miehiä.

    • Mies55vHIKINEN

      ja v..tut!Ostimpa sulle kahvin.Olis kiitollinnen.Mutta ei...
      Ja puhelias olen,niinkuin gansterileffoissa tappajat ovat.Puhetta riittää!.

    • kamunkaa

      Kyllä nainenkin saa olla mukavuudenhaluinen ja itsekäs. Kun omasta hankalasta liitosta pääsee eroon, ei huvita ainakaan hankkia uutta riippakiveä. Riippakivi on mies jonka kanssa pitää olla syistä jos monista yleensä a. lasten b. lainojen takia. Itse en juurikaan haikaile romanttisen rakkauden perään. Se oli vähän sellainen lastentekoiän haavemaa. Mieluiten tapailisin miestä joka olisi enemmän kaveri mutta myös peto sängyssä ja joskus välillä tehtäisiin vaikka reissuja yhdessä. Ei mitään jokapäivänpakkojuttua.

    • NuoretMiehetErilaisia

      Ihan totta kirjoitat. Nämä miehet on juuri niitä itsepintaisesti kaavoihinsa jumittuneita, joista vaimo ottanut eron samasta syystä. Naisen kaikki yritykset saada mies tekemään jotain muutakin yhdessä kuin miehen omia 1-prioriteettijuttuja on tulkittu nalkuttamiseksi. Kun nainen vuosien yrittämisen jälk luovuttaa, mies ei ymmärrä itsessään olevan mtn syytä eroon.

      Toki on olemassa muunkinlaisia miehiä, mutta nämä eivät yleensä ole vapaita, koska kukapa heistä haluaaerota. Tai eron silti tullessa heillä on uusi nainen odottamassa. Siirtyvät vain suhteesta toiseen.

      Mulla ihan samat kokemukset 45 miehistä kuin monella ketjuun kirjoittaneella. Naisen pitäisi astua niehen elämään ja olla tavoitettavissa aina kun mies haluaa. Vapaa-aika vietetään miehen valitsemalla tavalla. On liimautujia, jotka eivät anna lainkaan omaa tilaa, ja sitten niitä jotka haluavat tavata vain kun tekee mieli seksiä.
      Fiksut, tunneälykkäät miehet on varattuja.

      • niinseonn

        Terapeutin mukaan osa eronneista miehistä, jotka on viety terapiaan tajuaa eronsa jälkeen virheensä eli viekää hyvät naiset ihmeessä miehenne terapiaan, niin markkinoille vapautuu parempiakin miehiä.


      • NuoretMiehetErilaisia
        niinseonn kirjoitti:

        Terapeutin mukaan osa eronneista miehistä, jotka on viety terapiaan tajuaa eronsa jälkeen virheensä eli viekää hyvät naiset ihmeessä miehenne terapiaan, niin markkinoille vapautuu parempiakin miehiä.

        Aika harva mies suostuu terarapiaan...varsinkin kun heidän mielestään heissä ei ole mtn syytä ongelmiin, vaan kaikki ongelmat johtuvat nalkuttavista naisista..


    • Mies48jo

      Mäenvaantajua: loistava kirjoitus. Olen eri mieltä ainoastaan seksistä ja läheisyydestä. Hyvä läheisyys on suhteessa se vaikein puoli. Se syntyy osin siellä sohvan pohjalla ja on tärkeä osa parisuhdetta. Hyvä läheisyys ei synny noin vain, varsinkin jos joka tapaamisella ollaan menossa.

      Parisuhteessa on hyvä olla yhteisiä juttuja, mutta molempien on kyettävä kompromisseihin ja sekin vuorotellen.

      Nuoretmieheterilaisia: hyvä, kun jätit pienen, on olemassa muunlaisia miehiä :)

      Jonkin verran olen tavanut ikäisiäni naisia ja heillä on ollut aloittajan ennakkoluuloisuus. Ehkä ripausta positiivisuutta toivoisin seuraavalta :)

      • eiautomainoksiakaan

        Siksi parisuhde ei kiinnostakaan kun en ole valmis tekemään kompromissejä missään asiassa. Ei jaksa enää sopeutua kenenkään muun tapaan olla ja elää.


      • viiskytplusnainen

        Olen pahoillani. Olen ap ja en ole ennakkoluuloinen. Mutta kieltämättä negatiivinen kokemusteni perusteella. Sohvalla joo on kiva olla välillä, mutta jos toinen on aktiivinen menijä ja toinen sohvaperuna, ymmärrät varmaan että toiselle ei istuminen riitä ja toiselle meneminen on liikaa. Avoimesti ja ennakkoluulottomasti olen yrittänyt tapailla ja tutustua mutta minun pitäisi olla heti valmis seuraavaan tapaamiseen sitten kun mukava mies jonka kanssa synkkaa joskus parin-kolmen viikon päästä soittaa, tekstaa =(haluaa seksiä). Jonka jälkeen suhde on taas tekstareissa kun mies vetää henkeä. Kun kahden ihmisen välillä kemiat toimii ja viihdytään yhdessä niin en ymmärrä että pelataan pelejä. Olen valmis seisomaan päälläni miehen hyvän olon puolesta, siis parisuhteessa, mutta mutta samaa odotan mieheltä. Kompromissi on kahden kauppa.


      • Mies48jo

        Hyvä korjaus. Nyt vaikutat paljon mukavammalta. Itse taidan olla sohvan ja menemisen välillä. Menemisiin on helpompi lähteä hyvässä seurassa.

        Sinulla on käynyt huono tuuri, "tekstareissa" ja "henkeä vetäminen" kertonee, ettet ole miehelle tärkeä tai he eivät koe parisuhdetta tärkeäksi. Ehkä alkumetreillä on hyvä kysyä, onko jätetty vai muuten eronnut. "nuoretmieheterilaisia" voi olla oikeassa.

        Kannattaako ratketa nuorempiin? Toki olemus ratkaisee, mutta omalta kohdalta suhteen pysyvyys kymmenen vuotta vanhempaan hieman epäilyttää.


      • viiskytplusnainen
        Mies48jo kirjoitti:

        Hyvä korjaus. Nyt vaikutat paljon mukavammalta. Itse taidan olla sohvan ja menemisen välillä. Menemisiin on helpompi lähteä hyvässä seurassa.

        Sinulla on käynyt huono tuuri, "tekstareissa" ja "henkeä vetäminen" kertonee, ettet ole miehelle tärkeä tai he eivät koe parisuhdetta tärkeäksi. Ehkä alkumetreillä on hyvä kysyä, onko jätetty vai muuten eronnut. "nuoretmieheterilaisia" voi olla oikeassa.

        Kannattaako ratketa nuorempiin? Toki olemus ratkaisee, mutta omalta kohdalta suhteen pysyvyys kymmenen vuotta vanhempaan hieman epäilyttää.

        Samaan tulokseen olen tullut itsekin, että match ei ole ollut yli 50 % , puolin eikä toisin, kun tapailu on harvempaa. Mutta ymmärtänet että jossain elämänvaiheessa se 50-70 %:iakin riittäisi, siis eron jälkeen ja kun sitä seksiä ja läheisyyttä, säännöllistä sellaista hakee. Elämänkumppani on sitten eri asia, se vaatii jo enemmän halua kummaltakin. Itse olin se jättäjä, lähdin etsimään enemmän omanlaistani persoonaa, aktiivisuustasoltaan. En voinut jäädä sinne sohvalle vielä... Ja ikää numerona ei kannata pelkästään tuijottaa. Sekä miehet että naiset ikähaarukassa 40-55 voivat olla hyvin samalla viivalla mitä tulee fyysiseen nuoruuteen, energiatasoon, huolehtiiko itsestään ja siitä miltä näyttää kun etsii sitä parisuhdetta baarista tai kuntosalilta. Saan kommentteja myös naisilta, että olen ikäistäni 10 v nuoremman näköinen ja oloinen. Satunnaista seuraa en enää viitsi kokeilla, vaikka tarjolla olisi. Se mikä ihmetyttää, että jopa miehet jotka haluaisivat enemmän kuin seksiseuraa, siis viihtyvät seurassani, eivät enää ole valmiita muuttamaan arkeaan ja rutiineitaan. Että ex tempore mentäisiin ja koettaisiin jotain vaihteeksi, eikä niin että huokaistaan siinä sohvalla hetki ja sitten omilleen.
        Itseäni 10 vuotta nuorempaa tapailen tälläkin hetkellä ystävänä ja ajatustenvaihtajana, jonka kanssa voi käydä ulkona. Hän kunnioittaa minun rajojani ja että en ole valmis 'satunnaiseen tapailuun' muuta kuin omilla ehdoillani. Välttämättä ei suhde etene ystävyyttä pidemmälle mutta kokeillaan nyt näin :)
        PS. Sohva on ihan kiva, nyt saan jopa kaukosäätimen omaan käyttööni.


      • Mies48jo

        Noin se muuten menee: yksittäiset seksisuhteet eivät kiinnosta ja 50-70 % match riittää seksiin. Kun siinä tutustuu paremmin ja match-% laskee eikä nouse, menee homma tuolle tekstiviestiasteelle. Jos prossat eivät laske ja jopa nousevat, alkaa ainakin minua elämänkumppanuus kiinnostamaan.


      • ronjaT
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Samaan tulokseen olen tullut itsekin, että match ei ole ollut yli 50 % , puolin eikä toisin, kun tapailu on harvempaa. Mutta ymmärtänet että jossain elämänvaiheessa se 50-70 %:iakin riittäisi, siis eron jälkeen ja kun sitä seksiä ja läheisyyttä, säännöllistä sellaista hakee. Elämänkumppani on sitten eri asia, se vaatii jo enemmän halua kummaltakin. Itse olin se jättäjä, lähdin etsimään enemmän omanlaistani persoonaa, aktiivisuustasoltaan. En voinut jäädä sinne sohvalle vielä... Ja ikää numerona ei kannata pelkästään tuijottaa. Sekä miehet että naiset ikähaarukassa 40-55 voivat olla hyvin samalla viivalla mitä tulee fyysiseen nuoruuteen, energiatasoon, huolehtiiko itsestään ja siitä miltä näyttää kun etsii sitä parisuhdetta baarista tai kuntosalilta. Saan kommentteja myös naisilta, että olen ikäistäni 10 v nuoremman näköinen ja oloinen. Satunnaista seuraa en enää viitsi kokeilla, vaikka tarjolla olisi. Se mikä ihmetyttää, että jopa miehet jotka haluaisivat enemmän kuin seksiseuraa, siis viihtyvät seurassani, eivät enää ole valmiita muuttamaan arkeaan ja rutiineitaan. Että ex tempore mentäisiin ja koettaisiin jotain vaihteeksi, eikä niin että huokaistaan siinä sohvalla hetki ja sitten omilleen.
        Itseäni 10 vuotta nuorempaa tapailen tälläkin hetkellä ystävänä ja ajatustenvaihtajana, jonka kanssa voi käydä ulkona. Hän kunnioittaa minun rajojani ja että en ole valmis 'satunnaiseen tapailuun' muuta kuin omilla ehdoillani. Välttämättä ei suhde etene ystävyyttä pidemmälle mutta kokeillaan nyt näin :)
        PS. Sohva on ihan kiva, nyt saan jopa kaukosäätimen omaan käyttööni.

        "jopa miehet jotka haluaisivat enemmän kuin seksiseuraa, siis viihtyvät seurassani, eivät enää ole valmiita muuttamaan arkeaan ja rutiineitaan. Että ex tempore mentäisiin ja koettaisiin jotain vaihteeksi"

        Toiset ovat uteliaampia kuin toiset, sehän on selvää, mutta ei välttämättä ollenkaan negatiivinen asia, ellei sitä sellaiseksi tee. Uteliaskin voi olla, mutta ainoastaan omilta tuntuviin juttuihin. Kumppanin, etenkään kovin uutukaisen juttuihin ei välttämättä tunne paloa, vaikka itse lähtisikin kokeilemaan ex-tempore jotain enemmän tai vähemmän ihan muuta ja uutta. Ex-tempore on minun oma juttu.


      • viiskytplusnainen
        Mies48jo kirjoitti:

        Noin se muuten menee: yksittäiset seksisuhteet eivät kiinnosta ja 50-70 % match riittää seksiin. Kun siinä tutustuu paremmin ja match-% laskee eikä nouse, menee homma tuolle tekstiviestiasteelle. Jos prossat eivät laske ja jopa nousevat, alkaa ainakin minua elämänkumppanuus kiinnostamaan.

        Ja tiedätkö mikä niissä 50-70 % match tapauksissakin on surullista, siis jos ollaan vain yhteisestä sopimuksesta seksillä liikkeellä. Sen oikein tuntee ja vaistoaa miten jokainen ulkoisesta filmauksesta huolimatta haluaa sitä oikeaa läheisyyttä, ihmistä jolle sanoa illalla hyvää yötä (vaikka tekstarilla), ihmistä joka haluaa juuri sinua. Kuuntelee sinua. Edes tekstareissa. Siksi minua ihmetyttää että ei anneta sitä mahdollisuutta nauttia ja tutustua tiiviimmin, sen kummempia elämänkumppani lupauksia antamatta. Naisena en jaksa enää yksipuolisesti kannatella noita miehiä jotka eivät ole valmiita antamaan itsestään enempää edes 50-70 % suhteessa :)


      • 50-vmies
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Ja tiedätkö mikä niissä 50-70 % match tapauksissakin on surullista, siis jos ollaan vain yhteisestä sopimuksesta seksillä liikkeellä. Sen oikein tuntee ja vaistoaa miten jokainen ulkoisesta filmauksesta huolimatta haluaa sitä oikeaa läheisyyttä, ihmistä jolle sanoa illalla hyvää yötä (vaikka tekstarilla), ihmistä joka haluaa juuri sinua. Kuuntelee sinua. Edes tekstareissa. Siksi minua ihmetyttää että ei anneta sitä mahdollisuutta nauttia ja tutustua tiiviimmin, sen kummempia elämänkumppani lupauksia antamatta. Naisena en jaksa enää yksipuolisesti kannatella noita miehiä jotka eivät ole valmiita antamaan itsestään enempää edes 50-70 % suhteessa :)

        Olen 50 ja kokemus on päinvastainen. Itseäni ei pelkkä seksisuhde kiinnosta ja jos kiinnostaisi, en kelpuuttaisi yli 40v naista siihen.

        Nykyisin etsin nimenomaan vakiintunutta suhdetta ja sellainen olisi parempi sellaisen kanssa, joka ajattelisi samantyyppisesti ja elämänkokemuksetkin olisivat suhteellisen lähellä toisiaan. Etenen suhteeseen muu kuin seksi edellä, joka ei monille yli 40v naisille tunnu kelpaavan. Nuoremmat naiset ovat tässä suhteessa joustavampia.

        En ymmärrä puhetta 50-70 % matcheista, ei kai sellaista olekaan. Tunteet taitavat toimia "mustavalkoisemmin". Noin alhainen match on itsepetosta, jos sellaisella suhteeseen yritetään edetä. Ei se väkisten tekemällä onnistu (eikä varsinkaan jos seksin kaipuu on taustalla).

        Mutta ei ole vielä matchannut minullakaan. Pitkään olen ollut vain kevyimmissä suhteissa, koska naisilla ei tunnu olevan kiinnostusta syventää suhdetta ja vakiintua. Sopiisi se minulle kyllä näinkin, jollei vakavampaa suhdetta kanssani olla rakentamassa.


      • viiskytplusnainen
        50-vmies kirjoitti:

        Olen 50 ja kokemus on päinvastainen. Itseäni ei pelkkä seksisuhde kiinnosta ja jos kiinnostaisi, en kelpuuttaisi yli 40v naista siihen.

        Nykyisin etsin nimenomaan vakiintunutta suhdetta ja sellainen olisi parempi sellaisen kanssa, joka ajattelisi samantyyppisesti ja elämänkokemuksetkin olisivat suhteellisen lähellä toisiaan. Etenen suhteeseen muu kuin seksi edellä, joka ei monille yli 40v naisille tunnu kelpaavan. Nuoremmat naiset ovat tässä suhteessa joustavampia.

        En ymmärrä puhetta 50-70 % matcheista, ei kai sellaista olekaan. Tunteet taitavat toimia "mustavalkoisemmin". Noin alhainen match on itsepetosta, jos sellaisella suhteeseen yritetään edetä. Ei se väkisten tekemällä onnistu (eikä varsinkaan jos seksin kaipuu on taustalla).

        Mutta ei ole vielä matchannut minullakaan. Pitkään olen ollut vain kevyimmissä suhteissa, koska naisilla ei tunnu olevan kiinnostusta syventää suhdetta ja vakiintua. Sopiisi se minulle kyllä näinkin, jollei vakavampaa suhdetta kanssani olla rakentamassa.

        Eihän kukaan inhimillisesti ajatellen, siis nainen eikä mies, pelkkää seksiä hae. Ihmiset on haavoittuvia, vaikka kuinka mies 'pelaisi monella pöydällä' ja nainen yli viiskymmentä esittäisi puumaa. Sitä vaan joissain elämänvaiheissa on kiva kun on toinen ihminen lähellä, vaikkei ole herra tai neiti täydellinen vieressä. Tuo on mielenkiintoinen aspekti, että pelkkään seksiin et 50 v miehenä kelpuuttaisi yli 40 v naista. Hymyilyttää. Onkohan nyt kyse ulkonäköön liittyvästä mielipiteestä. Treffipalstoilla moni nelikymppinen mies näyttää jo viiskymppiseltä. Ja harva edes 40-50 v miehestä tietää juurikaan miten naista seksissä edes kosketellaan. Haetko helppoa naista joka ei vielä tiedä tai uskalla vaatia seksuaalisesti myös itselleen nautintoa? Naisen tyydyttäminen kun kestää kauemmin kuin sen 5 minuuttia joka miehelle perusseksissä riittää.

        Olet kyllä siinä mielessä oikeassa, ettei kokeneemmat ja seksuaalisesti itsensä tuntevat naiset suostu parisuhteeseen jos ei seksi toimi. Se ei tarkoita että mennään seksi edellä, mutta jos on vuosikymmeniä aiemmassa suhteessa jäänyt vaille sitä tyydytystä mikä miehelle seksissä on joka kerta itsestään selvää niin...minä en vaan enää suostu puolittaiseen seksiin, oli sitten kyse seksisuhteesta tai elämänkumppanista. Vaikka sitten kuinka muut asiat toimisivat, seksi on kuitenkin ihmisen perusvietti ja sitä ei ole hyvä sammuttaa, naisenkaan.

        Siitähän on kyse millainen 'paketti' loppuelämäksi riittää, kun tässä iässä alkaa etsiä sitä elämänkumppania. Mikä riittää, siihen vaikuttaa paljolti se, mitä on kaivannut ja jäänyt saamatta. Kompromissia kuitenkin jo elämäntilanteiden takia. Mutta pitää kuulostella itseään. Ei ole hyvä tyytyä kunhan vaan jonkun saa. Sopiva kompromissi molemmin puolin, muutoin yksinolo voittaa epätyydyttävän parisuhteen mennen tullen.


      • 50-vmies
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Eihän kukaan inhimillisesti ajatellen, siis nainen eikä mies, pelkkää seksiä hae. Ihmiset on haavoittuvia, vaikka kuinka mies 'pelaisi monella pöydällä' ja nainen yli viiskymmentä esittäisi puumaa. Sitä vaan joissain elämänvaiheissa on kiva kun on toinen ihminen lähellä, vaikkei ole herra tai neiti täydellinen vieressä. Tuo on mielenkiintoinen aspekti, että pelkkään seksiin et 50 v miehenä kelpuuttaisi yli 40 v naista. Hymyilyttää. Onkohan nyt kyse ulkonäköön liittyvästä mielipiteestä. Treffipalstoilla moni nelikymppinen mies näyttää jo viiskymppiseltä. Ja harva edes 40-50 v miehestä tietää juurikaan miten naista seksissä edes kosketellaan. Haetko helppoa naista joka ei vielä tiedä tai uskalla vaatia seksuaalisesti myös itselleen nautintoa? Naisen tyydyttäminen kun kestää kauemmin kuin sen 5 minuuttia joka miehelle perusseksissä riittää.

        Olet kyllä siinä mielessä oikeassa, ettei kokeneemmat ja seksuaalisesti itsensä tuntevat naiset suostu parisuhteeseen jos ei seksi toimi. Se ei tarkoita että mennään seksi edellä, mutta jos on vuosikymmeniä aiemmassa suhteessa jäänyt vaille sitä tyydytystä mikä miehelle seksissä on joka kerta itsestään selvää niin...minä en vaan enää suostu puolittaiseen seksiin, oli sitten kyse seksisuhteesta tai elämänkumppanista. Vaikka sitten kuinka muut asiat toimisivat, seksi on kuitenkin ihmisen perusvietti ja sitä ei ole hyvä sammuttaa, naisenkaan.

        Siitähän on kyse millainen 'paketti' loppuelämäksi riittää, kun tässä iässä alkaa etsiä sitä elämänkumppania. Mikä riittää, siihen vaikuttaa paljolti se, mitä on kaivannut ja jäänyt saamatta. Kompromissia kuitenkin jo elämäntilanteiden takia. Mutta pitää kuulostella itseään. Ei ole hyvä tyytyä kunhan vaan jonkun saa. Sopiva kompromissi molemmin puolin, muutoin yksinolo voittaa epätyydyttävän parisuhteen mennen tullen.

        Seksuaalinen kiinnostus ei riipu mielestäni kumppanin iästä. Mutta selvää on kuitenkin, että naista ajattelee VAIN pelkkänä seksiobjektina, on nuoruus valttia. Tämä menee varmaankin niihin biologisiin totuuksiin meistä miehistä.

        Tuo asetelma, minkä luot naisen vaatimuksista seksissä, ei oikein avaudu, koska koen seksin yhteiseksi projektiksi. Parisuhteessa on mielestäni miljoona asiaa, joka voi olla toimimatta ja varmasti seksikin niiden joukossa voi olla yksi. En ylikorostaisi sitä.

        Olet oikeassa siinä, että menneet kokemukset vaikuttavat siihen, mitä uudesta suhteesta odottaa ja mihin voi tyytyä. "Johon kuhun" vain ei kuitenkaan voi tyytyä. Se on itsepetosta. Kovin paljon en usko kompromisseihinkaan. Niissä piilee epäonnistumisen siemen. Voisi ehkä ajatella niin, että sopivan kumppanin kanssa asiat sujuvat ilman kompromisseja. Jollei niin käy, voi olla syytä miettiä sopivuutta uudestaan.


      • NuoretMiehetParempia
        50-vmies kirjoitti:

        Seksuaalinen kiinnostus ei riipu mielestäni kumppanin iästä. Mutta selvää on kuitenkin, että naista ajattelee VAIN pelkkänä seksiobjektina, on nuoruus valttia. Tämä menee varmaankin niihin biologisiin totuuksiin meistä miehistä.

        Tuo asetelma, minkä luot naisen vaatimuksista seksissä, ei oikein avaudu, koska koen seksin yhteiseksi projektiksi. Parisuhteessa on mielestäni miljoona asiaa, joka voi olla toimimatta ja varmasti seksikin niiden joukossa voi olla yksi. En ylikorostaisi sitä.

        Olet oikeassa siinä, että menneet kokemukset vaikuttavat siihen, mitä uudesta suhteesta odottaa ja mihin voi tyytyä. "Johon kuhun" vain ei kuitenkaan voi tyytyä. Se on itsepetosta. Kovin paljon en usko kompromisseihinkaan. Niissä piilee epäonnistumisen siemen. Voisi ehkä ajatella niin, että sopivan kumppanin kanssa asiat sujuvat ilman kompromisseja. Jollei niin käy, voi olla syytä miettiä sopivuutta uudestaan.

        En oikein ymmärrä, miksi toisaalla kirjoitetaan että mies harrastaa vanhempien (tai jopa ikäistensä) naisten kanssa seksiä, koska haluaa vain seksiä. Toisaalta sanotaan että jos mies haluaa vain seksiä, hän ei halua vanhaa naista, vaan valitsee nuoren (biologisen totuuden mukaan...).

        Ovatko miehet niin surkimuksia, että naivat ketä tahansa, sananmukaisesti vaikka vierasta sikaa, seksiä saadakseen? Miksi sitten nuoret ja hyvännäköisetkin miehet harrastavat seksiä vanhempien naisten kanssa, vaikka saisivat nuoren naisen?


      • 50-vmies
        NuoretMiehetParempia kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, miksi toisaalla kirjoitetaan että mies harrastaa vanhempien (tai jopa ikäistensä) naisten kanssa seksiä, koska haluaa vain seksiä. Toisaalta sanotaan että jos mies haluaa vain seksiä, hän ei halua vanhaa naista, vaan valitsee nuoren (biologisen totuuden mukaan...).

        Ovatko miehet niin surkimuksia, että naivat ketä tahansa, sananmukaisesti vaikka vierasta sikaa, seksiä saadakseen? Miksi sitten nuoret ja hyvännäköisetkin miehet harrastavat seksiä vanhempien naisten kanssa, vaikka saisivat nuoren naisen?

        En minäkään ymmärrä sitä, että vanhemman naisen kanssa vain seksiä haettaisiin. Taitaa olla jotakin legendaa tuollaiset puheet. Biologiaa ei voine ohittaa, joten mieshet iästä riippumatta (ainakin) katselevat nuorempia naisia.

        Nuoret miehet voivat haluta seksiä kenen kanssa vain ja vanhemmalta, kokeneelta naiselta saavat hyvää oppia puuhaan. Niin ja kyllähän niiltä vanhemmilta naisilta saa helpommin, vaikka muuta väitetään.


      • 985358960
        NuoretMiehetParempia kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, miksi toisaalla kirjoitetaan että mies harrastaa vanhempien (tai jopa ikäistensä) naisten kanssa seksiä, koska haluaa vain seksiä. Toisaalta sanotaan että jos mies haluaa vain seksiä, hän ei halua vanhaa naista, vaan valitsee nuoren (biologisen totuuden mukaan...).

        Ovatko miehet niin surkimuksia, että naivat ketä tahansa, sananmukaisesti vaikka vierasta sikaa, seksiä saadakseen? Miksi sitten nuoret ja hyvännäköisetkin miehet harrastavat seksiä vanhempien naisten kanssa, vaikka saisivat nuoren naisen?

        "Ovatko miehet niin surkimuksia, että naivat ketä tahansa"

        Ovat tietysti, mutta ei se heistä surkimuksia tee.


    • IRIRIRIR

      35-42v naiset sytyttää nuorekkaan 50 miehen, oman ikäiset on usein tätistyneet - jopa mummoutuneet...

    • ronjaT

      Minulla ei ole ollut ollenkaan samanlaista vaikeutta. Pitkän liiton jälkeen löytyi uusi mies suorastaan vaivatta. Taisi mennä kolmisen viikkoa päätöksestä laittaa nettiin haku päälle.

      Haetko netistä treffiseuraa? Oli miten oli, niin sinun pitäisi tähdentää heti alkumetreillä mitä haluat ja etsit (ja millaiseen "käyttöön ;) > kaipaat muutakin kuin kotisohvaa). Ja kenties etsiä nuorempiakin miehiä. Ihan omista mieltymyksistäni sanoisin, että ikisinkkuja en itse edes treffailisi. On NIIN epätodennäköistä, että esim. seksi kohtaisi mitenkään.

      • filoa_

        "Ihan omista mieltymyksistäni sanoisin, että ikisinkkuja en itse edes treffailisi. On NIIN epätodennäköistä, että esim. seksi kohtaisi mitenkään."

        Mitä on ikisinkkuus, sillä eri syistä pitkän linjan sikkuja on liki loputon variaatio-kimara?

        Tarkoittaako se epäsosiaalista ja passiivista 'harmaata' iki-selibattia ja jos niin, niin sitten toki ymmärrä ajatuksen seksin mahdollisesta ei-natsaavuudesta.

        Seksi voi olla tylsää vakaassa suhteessakin, mutta eri pituisissa selektiivisien kohtaamisien 'random-suhteissa' se saattaa olla jopa hyvin maukasta, yhteisistä kemioista riippuen. Tosin peikkona ja huolena matkassa on seksitaudit.


    • filoa_

      Kaavoihin kangistuminen ei katso lainkaan sukupuoleen tai ikäluokkaankaan.

      Ne nuoremmat miehet kaipaavat seikkailua ja friend-seksiä ja siihen virtaa riittää, pelaavat usein useamallakin pöydällä samaan aikaan, mutta jos jotakin hieman vakavempaa kiapaa, niin riskeeraa jäädä lyhyt korsi käteen tuossakin optiossa.

      Sekin toki pitää paikkansa, että mainitussa 50 ikähaitarissa saattaa olla vähemmän sitoutumishalukkaita, sekä kaaavoihinsa jumittuneita, mutta ne tekstaritkin saattavat olla joidenkin kohdalla valetta, koska herra nautiskelee eri pöydistä ja siksi on aikaa rajallisemmin.

      Tuossa ikäluokassa saattaa takana olla jo pidempiä suhteita ja siksi kaipaa omaa aikaa ja vapautta valita, kaikkia kahleita vierastaen. Mutta avauksessa kuvattu suunnilleen totaalinen joustavuudne puute on sitten jo oma lukunsa.

      "Oli sitten kyse siitä milloin tavataan, kuinka usein tavataan, mitä silloin tehdään ja millaista seksiä harrastetaan. Vanhat koirat eivät tunnu oppivan uusia temppuja."

      En tiedä missä kohdaten ja millaisella tutustumisella onnistuu kerta toisensa jälkeen kiinnittämään huomionsa ja siten tutustumaan vain tietyn profiilin miehiin ja sitten tekee heistä ikäluokka-yleistyksen, vaikka vastaavat ominaisuudet löytyvät nuoremmistakin.

      Tulee mieleen epäilys ettei vain alitajunta tekisi tepposia ja sisäinen tutka edelleen ohjaisi vääränlaisiin suhteisiin. Miksi henkilön profiilin tunnistaminen ontuu toistamiseen?

      "Olen tullut tulokseen, että yhdestä miehestä ei saa kaikkea, joidenkin kanssa voi tanssia, joidenkin kanssa pohtia elämää ja maailmaa, ja joidenkin kanssa sitten olisi hakusessa aktiivinen ja hyvä seksielämä."

      Tuossapa se oleellisin on hyvin tiivistettynä ikäluokkaan katsomatta ja tuossa samalla ne eroamisien syyt pidemistäkin liitoista. Vaikeaa ja harvinaista saada kaikkea samassa paketissa ja vielä niin, että elämäntavat sykronoituvat.

      Entä jos toinen haluaisi jotakin 'todella radikaalia' elämänmuutosta, mutta kumppani tulee sille esteeksi haluamatta muutosta jakaa?

      Sitten kun tuohon lisätään miesten ja naisten _saman-erilaisuus_, usein erilaiset lähestymistavat reaktioineen, sekä vuosien vieriminen, niin potentiaali tyytymättömyys parisuhteeseen riskeera olla vain ajan kysymys.

      Pyörivä kivi ei sammaloidu. Kummankin tulisi olla omalla tahollaan uteliaita ja halukkaita oppimaan ja kokemaan uutta, vaikka kaikki mielenkiinnon kohteet eivät vastaakaan toisiaan, joka sitten rikastuttaa suhdettakin. Ihmisenä kasvaminen ja kokeminen tulisi jatkua niin kauan kuin terveyttä ja elinvoimaa riittää.

      Omissa tekemisissään tyytyväinen hekilö on usein myös hyvä kumppani ja siksi sitä tilaakin tarvitaan. Toisen kautta eläminen tuo pettymyksiä ja turhautuneisuutta, mutta runsaudestaan molemmin puolin jakaminen rikastuttaa suhdetta.

      Niin, ja toisesta suunnasta. Missä ovat kultturellit, sopivan aktiiviset ja itsenäiset, älyköt, taloudesta, geopolitiikasta, psykologiasta ymv. kaikesta taivaan ja maan välillä ilman 'ainoaa oikeaa totuutta' keskustelevat, mutta kuitenkin fyysiset / liikunnalliset itsestään huolehtivat, terveellisesti ruokailevat ja kotona ja ulkona monipuolisissa menoissa ilman bulimiaa viihtyvät ja jotka vielä olisivat rennon ja luontevan rohkeita ja estottoimia seksuaalisesti, lusikka-herkistelyseksistä estottomaan kiima-narttuiluun ja kaikkea siltä väliltä.

      Ps. Miksi kouluttautunut henkilö kirjoittaa kaiken yhteen vaikealukuiseen ja vaikeasti sulatettavaan jöötiin ilman kappalejakoja ...

      • rocknrollmama

        Hyviä pointteja filoa_

        "Vaikeaa ja harvinaista saada kaikkea samassa paketissa ja vielä niin, että elämäntavat sykronoituvat."

        Kyllä, ja aika harvinaista, että joku vielä 50 yrittää sitä. Valittaa ja haukkuu, kun ei onnaa...

        Itse olen todennut ajat sitten, että miehet minun makuuni ovat jollaintapaa asenteeltaan rock. He osaavat hyvinkin paljon kaikenlaista; keskustella, pohtia elämää ja maailmaa, sekstailla tietysti, ehkä laulaa, soittaa... mutta juuri koskaan tällaiset miehet eivät tanssi. Itse taas joraan hyvin paljon kaikenlaista. Se on minun juttuni.

        Ap:lle vinkki: sinun ei kannata hamuta miestä, joka kanssa kaikki natsaa oman makusi yhteen. Sellaista ei löydy. Tai jos löytyy, hän jatkaa matkaa.. uusiin ihmeellisimpiin ex-tempore juttuihin, lähtevät hakemaan yhä vaihtelevampaa seksiä jne.

        Tai toisinpäin: sinä kyllästyt miehen alati vaihteleviin ex-tempore toiveisiin, alat rukoilla, että edes yksi seksisessio olisi ihan tavallinen lähetyssaarnaaja/koira/tms. vaan, eikä liuta alati vaihtuvia kaikenlaisia kokeiluja, akrobaattisia asentoja.

        Etsi mies, joka arvostaa sinua, ja pitää siitä mistä sinä eniten pidät, mitä eniten arvostat. Kun myös sinä arvostat miestä, niin suhteenne toimii. Ilman arvostusta se ei toimi, ja kirjoituksestasi oikein huokui arvostuksen puutetta. Ja pitääkö lähteä edes kokeilemaan seksiä miehen kanssa, jos hän ei osaa käyttäytyä?


      • viiskytplusnainen

        Arvoisa filoa :). Ensiksi, tiedäthän, kun nainen on tuohtunut, se puhuukin yhteen hengenvetoon sata sanaa, siksi tuo kirjoitus tuli ajatuksenvirtana pötköön. Sorry. Ei tarvitse epäillä mun koulutustasoa :), työkseni kirjoitan paljon teknistä ja englanniksi.

        Hyviä kommentteja ja katsantokantoja sinulla muuten. Ja tuo erittäin monisanainen kuvauksesi siitä täydellisestä naisesta kolahti, alleviivasin itseni monen sanan kohdalla. Mutta mutta, ei ole tullut vielä vastaan niin vahvaa miestä joka edes puolet noista naisen ominaisuuksista pystyisi hanskaamaan, ilman että pyrkii vähättelemään, arvostelemaan, muuttamaan naisen mielipiteitä itselleen sopivammaksi.

        Itse olen vierivä kivi ja ehkä olenkin minä se joka kyllästyy ja odottaa enemmän kuin perus viiskymppinen mies enää viitsii antaa. Alle neljävitosiin en ota kantaa, niitäkin kyllä seksiin saisi mutta fiksua sitäkään ei ole tullut vastaan. Yli viiskymppinen nainen kelpaa muuten 40-45 vuotiaalle vain seksiin, vaikka nainen voisi ulkoisesti olla nuorekkaampi ja itsestään huolehtiva verrattuna mieheen.

        Aina ei voi saada kaikkea, tietenkään. Mutta jos nyt vaikka olen hakenut molemmin puolin ulkoisesti miellyttävää seuraa, ja juttelukin sujuu, molempia tyydyttävän (myös naisen) seksin merkeissä, säännöllisesti ja fiksulla tavalla (ei aktin jälkeen housut ylös ja ulos) toista kunnioittaen, ei enempää vaatien eikä liimautuen, niin eipä ole vielä tullut vastaan.

        Rocknrollmama epäilee etten arvostaisi miehiä heitä tavatessani. Päinvastoin, mulla on sukupuolesta huolimatta munaa sanoa kohteliaasti ja suoraan jos tuntuu ettei kaveri kiinnosta enempää. Miehet sen sijaan pitävät tekstarietäisyydellä siltä varalta että sitä seksiä tekee joskus ja jouluna mieli. Ja mistä sitä muuten tietää millaista seksi saa jos ei kokeile? Fiksulta mieheltä voi saada huonoa seksiä ja 'macholta' hyvää. :)

        Parhaiten kokemukseni on ymmärtänyt kommentoija, joka itsekin oli tullut yliherkäksi miesten miellyttämiselle ja mennyt toiseen äärilaitaan, ei mitään kompromisseja. Kun on aina antanut periksi, luovinut ja luopunut omastaan, niin nyt sitten ei millään elämänalueella hetken viitsi katsoa muuta kuin omaa etua. Rakkaus isolla R:llä on eri juttu ja vaarallinen, silloinhan me naiset seisomme miehen takia päällämme, mutta kun rakkautta ei tule vastaan niin jotain kuitenkin tarttis.


      • toinenviiskytplusnainen
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Arvoisa filoa :). Ensiksi, tiedäthän, kun nainen on tuohtunut, se puhuukin yhteen hengenvetoon sata sanaa, siksi tuo kirjoitus tuli ajatuksenvirtana pötköön. Sorry. Ei tarvitse epäillä mun koulutustasoa :), työkseni kirjoitan paljon teknistä ja englanniksi.

        Hyviä kommentteja ja katsantokantoja sinulla muuten. Ja tuo erittäin monisanainen kuvauksesi siitä täydellisestä naisesta kolahti, alleviivasin itseni monen sanan kohdalla. Mutta mutta, ei ole tullut vielä vastaan niin vahvaa miestä joka edes puolet noista naisen ominaisuuksista pystyisi hanskaamaan, ilman että pyrkii vähättelemään, arvostelemaan, muuttamaan naisen mielipiteitä itselleen sopivammaksi.

        Itse olen vierivä kivi ja ehkä olenkin minä se joka kyllästyy ja odottaa enemmän kuin perus viiskymppinen mies enää viitsii antaa. Alle neljävitosiin en ota kantaa, niitäkin kyllä seksiin saisi mutta fiksua sitäkään ei ole tullut vastaan. Yli viiskymppinen nainen kelpaa muuten 40-45 vuotiaalle vain seksiin, vaikka nainen voisi ulkoisesti olla nuorekkaampi ja itsestään huolehtiva verrattuna mieheen.

        Aina ei voi saada kaikkea, tietenkään. Mutta jos nyt vaikka olen hakenut molemmin puolin ulkoisesti miellyttävää seuraa, ja juttelukin sujuu, molempia tyydyttävän (myös naisen) seksin merkeissä, säännöllisesti ja fiksulla tavalla (ei aktin jälkeen housut ylös ja ulos) toista kunnioittaen, ei enempää vaatien eikä liimautuen, niin eipä ole vielä tullut vastaan.

        Rocknrollmama epäilee etten arvostaisi miehiä heitä tavatessani. Päinvastoin, mulla on sukupuolesta huolimatta munaa sanoa kohteliaasti ja suoraan jos tuntuu ettei kaveri kiinnosta enempää. Miehet sen sijaan pitävät tekstarietäisyydellä siltä varalta että sitä seksiä tekee joskus ja jouluna mieli. Ja mistä sitä muuten tietää millaista seksi saa jos ei kokeile? Fiksulta mieheltä voi saada huonoa seksiä ja 'macholta' hyvää. :)

        Parhaiten kokemukseni on ymmärtänyt kommentoija, joka itsekin oli tullut yliherkäksi miesten miellyttämiselle ja mennyt toiseen äärilaitaan, ei mitään kompromisseja. Kun on aina antanut periksi, luovinut ja luopunut omastaan, niin nyt sitten ei millään elämänalueella hetken viitsi katsoa muuta kuin omaa etua. Rakkaus isolla R:llä on eri juttu ja vaarallinen, silloinhan me naiset seisomme miehen takia päällämme, mutta kun rakkautta ei tule vastaan niin jotain kuitenkin tarttis.

        "Miehet sen sijaan pitävät tekstarietäisyydellä siltä varalta että sitä seksiä tekee joskus ja jouluna mieli. "

        No onpa vähän erikoista kommentointia.

        Miksi pysyt tekstarietäisyydellä, ellei kerta kiinnosta? Siellä pysyminen kun riippuu täysin sinusta. Sitten tuosta arvostamisesta. Et taida tajuta sen koko merkitystä. Arvostus, puolin ja toisin, ei synny ihan hetkessä, vaan siihen tarvitaan paljon henkistä vuorovaikutusta, "selvittelyä" mikä tuo toinen tyyppi oikein on. ONKO hän ylipäänsä arvostuksen arvoinen, vai eikö toiveet kohtaa ollenkaan.

        "Ja mistä sitä muuten tietää millaista seksi saa jos ei kokeile? Fiksulta mieheltä voi saada huonoa seksiä ja 'macholta' hyvää. :)""

        Meni ihan ohi määritelmäsi "fiksu mies" ja "macho". Joka tapauksessa mietipä sitä, miksi minä en ole onnistunut koskaan onnistunut saamaan mieheltä huonoa seksiä. Ja voin sanoa, etten tyydy vähään... Itseasiassa seksi on parisuhteen tärkeimpiä elementtejä, ellei tärkein. Tai nykyisin arvostan enemmän henkisiä ominaisuuksia kuin seksiä. Se ei ole kuitenkaan seksielämää haitannut. Monia kymmeniä seksikumppania minulla ei tosin ole ollut. Miksi olisikaan, kun asia on ollut kunnossa aina muulloin, paitsi pitkän liittoni loppumetreillä.

        Olisin myös saanut itseäni 9 v nuoremman miehen, mutta kun hänelle ei kelvannut erilliset asumukset, niin se oli voi voi.


      • khkjlkvllbv

        Narsismita ainakin kärsit. Kirjoittelet tänne kyrpä otsassa ja kehut itseäsi vaikka olet nainen. Onko se mielestäsi rock? Mielestäni tock tock! Ei juttusi tosin ole kommentoinin arvoinen, mt ihmettelen mikä sinua vaivaa. Joissain mielenterveysongelmissa kommentit tuntuu henkilökohtaisilta. Mieti sitä, olisiko kohdallasi näin.


      • viiskytplusnainen
        toinenviiskytplusnainen kirjoitti:

        "Miehet sen sijaan pitävät tekstarietäisyydellä siltä varalta että sitä seksiä tekee joskus ja jouluna mieli. "

        No onpa vähän erikoista kommentointia.

        Miksi pysyt tekstarietäisyydellä, ellei kerta kiinnosta? Siellä pysyminen kun riippuu täysin sinusta. Sitten tuosta arvostamisesta. Et taida tajuta sen koko merkitystä. Arvostus, puolin ja toisin, ei synny ihan hetkessä, vaan siihen tarvitaan paljon henkistä vuorovaikutusta, "selvittelyä" mikä tuo toinen tyyppi oikein on. ONKO hän ylipäänsä arvostuksen arvoinen, vai eikö toiveet kohtaa ollenkaan.

        "Ja mistä sitä muuten tietää millaista seksi saa jos ei kokeile? Fiksulta mieheltä voi saada huonoa seksiä ja 'macholta' hyvää. :)""

        Meni ihan ohi määritelmäsi "fiksu mies" ja "macho". Joka tapauksessa mietipä sitä, miksi minä en ole onnistunut koskaan onnistunut saamaan mieheltä huonoa seksiä. Ja voin sanoa, etten tyydy vähään... Itseasiassa seksi on parisuhteen tärkeimpiä elementtejä, ellei tärkein. Tai nykyisin arvostan enemmän henkisiä ominaisuuksia kuin seksiä. Se ei ole kuitenkaan seksielämää haitannut. Monia kymmeniä seksikumppania minulla ei tosin ole ollut. Miksi olisikaan, kun asia on ollut kunnossa aina muulloin, paitsi pitkän liittoni loppumetreillä.

        Olisin myös saanut itseäni 9 v nuoremman miehen, mutta kun hänelle ei kelvannut erilliset asumukset, niin se oli voi voi.

        Ap vastaa: Kaikkihan me haluamme hyvää seksiä mieluummin fiksulta kun ei fiksulta, eikö? Ja olet nyt rakas kaima toinenviiskytplusnainen ymmärtänyt väärin, minä itsekin jossain vaiheessa halusin ja vonkasin vain seksiä, ja mieluiten hyvää sellaista :). Puhut kyllä ristiin rastiin: seksi on parisuhteen tärkeimpiä elementtejä, arvostat nykyisin kuitenkin henkisiä ominaisuuksia, et ole onnistunut saamaan huonoa seksiä, et tyydy vähään (entä jos mies ei vaan pysty sinun 'tasollesi', mitäs teet?),monia kymmeniä kumppaneita ei ole ollut (minulla on, pystyn vertailemaan), asia on ollut kunnossa paitsi liittosi loppumetreillä (mutta silloinkaan syy ei ollut sinun?). Hohhoijaa. Ja lopuksi, olisit saanut nuoremman mutta hän ei 'joustanut' sinun tahtoosi. No, siitähän minä tämän keskusteluketjun juuri aloitin kun miehet tekee mitä haluaa ja pitää naisia 'käytettävissä'. Voisitko olla hieman johdonmukaisempi? PS. Nainen saa nykyaikana puhua ja näyttää halunsa siinä kuin mies. Se miltä se aataminaikuisen miehen silmissä näyttää on minulle aivan sama. Seksi on vietti naiselle siinä kuin miehellekin. Minä en aio omaa haluani hävetä, en vaikka sitten vanhanaikaiset miehet ja sinunlaisesi 'minä olen parempi kuin muut naiset' minut leimaisivat minut piip :)


    • ViiskytplusMies

      Jos on tarpeeksi kiinnostava nainen, niin siinä unohtuu sekä sohva että muut arkiset ihanuudet eli kyllä totuus on se, että kun oikea nainen tulee kohdalle niin mieskin muuttuu ja ajattelee naisen sekä yhteistä hyvää.

    • jumalaistaseksiäsaava

      Näin juuri, silloin kun seksi on huippuhyvää, sellaista että varpaankynnet meinaa lähteä irti, jokaikinen mies tulee vaikka ja minne naisen perässä.
      Joten katsopa ap peiliin, et olekaan niin hyvä saalis kuin mitä omassa mielessäsi kuvittelet olevasi.

      • viiskytplusnainen

        No miksi ne kaikki minut kokeneet sitten soittelee perään ( ne jotka baarista haluaisivat) = siksi kun saavat minulta sitä estotonta miesten mieleistä pornahtavaa seksiä jossa kuitenkin valitettavasti on ollut se miehen nautinto ykkösenä - kauaa en sellaista yksipuolista touhua katsele. Joten, myönnetään, minä lemppaan myös miehiä ja valikoin :). Hyvät miehet, seksi on yhteinen nautinto, ja mies joka tulee odottaen naiselta kaikki nettipornon temput ja jättää naisen 3 sekunnin aktin jälkeen puutteeseen. Ei jatkoon.


      • N40plus

        En ole ap. Mielestäni kuittisi seksistä on lapsellinen. Kyllä tähän 40 ikään on tullut todettua ettei se tajunnanvievä seksikään saa miestä haluamaan naiselta muuta kuin sitä seksiä. Ja seksikään ei kaikkien kanssa suju, vaikka taitoa olisi. Siihen tarvitaan myös aivojen yhteys, eikä pelkkää tekniikkaa.

        Kyllä mullakin on kaikenlaista oven takana, jopa 10v takaisia tuttuja, vaikka en ole vuosiin irtosuhteita harrastanut. Ja jokainen mies on sanonut, että olen paras suuseksin antaja, jonka on koskaan tavannut.

        En vaan ole parisuhdemielessä miehiä kiinnostava, vaikka sekä omasta että muidenkin mielestä ulkonäköni on ok, ja luonteelta jopa liiankin kiltti.


      • Höpöhöpöpö
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        No miksi ne kaikki minut kokeneet sitten soittelee perään ( ne jotka baarista haluaisivat) = siksi kun saavat minulta sitä estotonta miesten mieleistä pornahtavaa seksiä jossa kuitenkin valitettavasti on ollut se miehen nautinto ykkösenä - kauaa en sellaista yksipuolista touhua katsele. Joten, myönnetään, minä lemppaan myös miehiä ja valikoin :). Hyvät miehet, seksi on yhteinen nautinto, ja mies joka tulee odottaen naiselta kaikki nettipornon temput ja jättää naisen 3 sekunnin aktin jälkeen puutteeseen. Ei jatkoon.

        Siis oletko todellakin 50 , ??? Ne ukot soittelee juuri sen takia, että sinulta irtoaa sitä seksiä, jota ilmeisesti kuvittelet "antavasi" ainutlaatuisella tavalla. Turhaan sinä miehiä haukut itsekkäiksi kun eivät ole kiinnostuneet sinusta muussa mielessä kuin tuossa. Naisessa pitää olla sitä jotain ja jotain todella kiinnostavaa. Lutkahtavasti käyttäytyviä naisia on maailma täynnä, et todellakaan ole ainoa ja tuo kuvaus seksistä nosti kyllä hymyn huuleen, monellekin.


      • viiskytplusnainen
        Höpöhöpöpö kirjoitti:

        Siis oletko todellakin 50 , ??? Ne ukot soittelee juuri sen takia, että sinulta irtoaa sitä seksiä, jota ilmeisesti kuvittelet "antavasi" ainutlaatuisella tavalla. Turhaan sinä miehiä haukut itsekkäiksi kun eivät ole kiinnostuneet sinusta muussa mielessä kuin tuossa. Naisessa pitää olla sitä jotain ja jotain todella kiinnostavaa. Lutkahtavasti käyttäytyviä naisia on maailma täynnä, et todellakaan ole ainoa ja tuo kuvaus seksistä nosti kyllä hymyn huuleen, monellekin.

        Eli kun nainen (minkä ikäinen tahansa) kertoo haluavansa vain seksiä niin hän on lutkahtava? Ja jos vielä nainen sanoo haluavansa myös mieheltä hyvää seksiä, niin siinä on jotain väärin? Minulta ei todellakaan seksiä irtoa kuin vahingossa yhden kerran, jos miehen minulle antama seksi ei ole hyvää. Mutta silti ne soittelevat ja joskus on sanottava suoraan, että mistä kiikastaa. Jopa yrittävät suhdetta kun huomaavat että kyseessä on nainen jossa on muutakin saavutettavaa kuin seksi. Ai vain naisessa pitää olla jotain todella kiinnostavaa?? Entä sitten miehessä, keskiverto seksi ja tylsät jutut, sellaisia miehiä on maailma täynnä.
        Jo tuo sanonta 'sinulta irtoaa seksiä' kuvastaa sen vanhanaikaisen ajatuksen että vain mies voi haluta seksiä ja naisen tehtävä on sitä 'antaa'. Ei kuule mene enää noin, ei edes meille viiskymppisille naisille, valitsemme miehen jolta saa hyvää seksiä, kenelle tahansa seksinpyytäjälle ei enää 'irtoa' :)


      • toinenviiskytplusnainen
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        No miksi ne kaikki minut kokeneet sitten soittelee perään ( ne jotka baarista haluaisivat) = siksi kun saavat minulta sitä estotonta miesten mieleistä pornahtavaa seksiä jossa kuitenkin valitettavasti on ollut se miehen nautinto ykkösenä - kauaa en sellaista yksipuolista touhua katsele. Joten, myönnetään, minä lemppaan myös miehiä ja valikoin :). Hyvät miehet, seksi on yhteinen nautinto, ja mies joka tulee odottaen naiselta kaikki nettipornon temput ja jättää naisen 3 sekunnin aktin jälkeen puutteeseen. Ei jatkoon.

        "miksi ne kaikki minut kokeneet sitten soittelee perään"

        Siksi, kun miehet ajattelevan sinun olevan helppo tapaus, jolta saada seksiä. Ehkäpä jokin käytöksessäsi vahvistaa miehissä tätä ajattelutapaa, koska siitä on tullut sinulle riesa? Ajatteletko/oletko tehnyt havaintoja millaisena miehet sinut muuten näkevät?

        " valitsemme miehen jolta saa hyvää seksiä, kenelle tahansa seksinpyytäjälle ei enää 'irtoa' :) "

        Näinhän minä olen tehnyt aina. Seksin vonkaajat saavat heti pakit; ovat saaneet kautta aikain. Jos mies himottaa/kiihottaa minua, tavalla tai toisella, niin häneltä olen saanut hyvää seksiä. Täysin ilman, että edes tarvitsee ottaa asiaa mitenkään puheeksi. Asiat vain menevät niin.


      • N40plus
        Höpöhöpöpö kirjoitti:

        Siis oletko todellakin 50 , ??? Ne ukot soittelee juuri sen takia, että sinulta irtoaa sitä seksiä, jota ilmeisesti kuvittelet "antavasi" ainutlaatuisella tavalla. Turhaan sinä miehiä haukut itsekkäiksi kun eivät ole kiinnostuneet sinusta muussa mielessä kuin tuossa. Naisessa pitää olla sitä jotain ja jotain todella kiinnostavaa. Lutkahtavasti käyttäytyviä naisia on maailma täynnä, et todellakaan ole ainoa ja tuo kuvaus seksistä nosti kyllä hymyn huuleen, monellekin.

        Kommentoin taas vaikka en ole ap. Mua kyllä vonkaa kymmenet miehet ikäskaalalta 25-70v vaikka en ole antanut niille. Eräs on vongannut yli 10v. Jotkut on jo naimisissa/parisuhteessa ja vonkaavat silti. On useita, jotka yrittäneet monta vuotta.

        Mainetta "helppona" mulla ei todellakaan ole.


      • N40plus
        Höpöhöpöpö kirjoitti:

        Siis oletko todellakin 50 , ??? Ne ukot soittelee juuri sen takia, että sinulta irtoaa sitä seksiä, jota ilmeisesti kuvittelet "antavasi" ainutlaatuisella tavalla. Turhaan sinä miehiä haukut itsekkäiksi kun eivät ole kiinnostuneet sinusta muussa mielessä kuin tuossa. Naisessa pitää olla sitä jotain ja jotain todella kiinnostavaa. Lutkahtavasti käyttäytyviä naisia on maailma täynnä, et todellakaan ole ainoa ja tuo kuvaus seksistä nosti kyllä hymyn huuleen, monellekin.

        En ymmärrä miksi niin monet hokee tuota mantraa, että jos mies haluaa seksiä vanhemmalta naiselta, hän hakee sitä vain koska nainen olisi "helppo". Monet komeat nuoret miehet saavat kyllä seksiä nuoriltakin naisilta, mutta valitsevat vanhan naisen silti. Siksikö että seksi olisi surkeaa sen vanhemman naisen kanssa? Todella ristiriitaista.


      • äläluuleliikojaitsestäsi
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        No miksi ne kaikki minut kokeneet sitten soittelee perään ( ne jotka baarista haluaisivat) = siksi kun saavat minulta sitä estotonta miesten mieleistä pornahtavaa seksiä jossa kuitenkin valitettavasti on ollut se miehen nautinto ykkösenä - kauaa en sellaista yksipuolista touhua katsele. Joten, myönnetään, minä lemppaan myös miehiä ja valikoin :). Hyvät miehet, seksi on yhteinen nautinto, ja mies joka tulee odottaen naiselta kaikki nettipornon temput ja jättää naisen 3 sekunnin aktin jälkeen puutteeseen. Ei jatkoon.

        viiskytplusnainen, soittelevatko kaikki, siis *kaikki sinut kokeneet*. Onkohan niiden kaikkien myötä kunnia mennyt, mutta maine kasvanut? Kunhan ei sun puhnrosi olisi jaettu baari-illan helppona nakkina jos ei muualta saa. Kertapanoksi ja hätävaraksi kelpaat.


    • sivustaseurannut

      Aloittajan kannattaisi katsella myös itseään vanhempia miehiä. Eräs tuntemani nainen löysi sieltä hyvän miehen ja he ovat onnellisia. Karu totuus on että 45-55 naisista samanikäiset ja nuoremmat miehet eivät hae vakiintunutta suhdetta.

      • N40plus

        Kyllä ne mörökölli - ja lökäpöksymiehet hakee ikäisiään. Ne kai myöntää itselleen ettei ole ntn mahkuja nuorempiin..


      • sivustaseurannut
        N40plus kirjoitti:

        Kyllä ne mörökölli - ja lökäpöksymiehet hakee ikäisiään. Ne kai myöntää itselleen ettei ole ntn mahkuja nuorempiin..

        No hakee ikäisiään kyllä, muttei vakiintuneeseen suhteeseen. Vanhemmat miehet taas on kiinostuneita vakavammasta suhteesta 45-55 ikäisen naisen kanssa. Tämä on nähty juttu. Naiset itse ovat tämän kertoneet omasta kokemuksesta.


      • N40plus
        sivustaseurannut kirjoitti:

        No hakee ikäisiään kyllä, muttei vakiintuneeseen suhteeseen. Vanhemmat miehet taas on kiinostuneita vakavammasta suhteesta 45-55 ikäisen naisen kanssa. Tämä on nähty juttu. Naiset itse ovat tämän kertoneet omasta kokemuksesta.

        Jaa, kyllämutta mulle on ollut koko ajan tarjolla ikäisiäni ja jopa 10v nuorempia mörököllejä. Parisuhteeseen. Siis just noita kaavoihinsa jumittuneita, joista en ole kiinnostunut. Eksäkin oli mua 15v nuorempi, eikä hän olisi halunnut erota.


    • avartavaketju

      Kiitos todella paljon tästä ketjusta. Kaikki kirjoitukset lukeneena sanoisin, että viekää nyt ihmeessä tämä ketju ainakin avioeropalstalle ettei ainakaan sellaiset naiset, jotka ei rakasta kumppaniaa, ovat yksinäisiä liitoissaan, elävät ilman seksiä ja tekevät mahdollisesti kaiken kotityön etteivät he vain eroa. Sillä tämän ketjun mukaan kaikki miehet ovat luusereita, omaa aikaansa ajattelevia ja sängyssä omaa nautintoa hakevia. Aamen. Aikuiset ihmiset ei näemmä enää rakastu tai koe rakkautta. Jos rakkaudesta haaveilet, ammu mielummin itsesi pääset helpommalla.

      • osuitnaulankantaan

        Osuit naulan kantaan. On se kumma, että me viiskymppiset naiset syytellään vaan miehiä, miten ovat kaavoihinsa kangistuneita, eivät edes seksissä naista osaa tyydyttää. Itse taas ollaan jokaisen miehen unelmia, täydellisiä naisia, miehet vaan ei tajua sitä. Ja ikinuoria. Senhän osoittaa mm. tuo että harrastetaan, matkustellaan, ei makailla sohvalla vaan ollaan aina menossa. Miehet vaan ei tajua hyvien naisten päälle mitään, sen kun vaan olla möllöttävät.

        Ei se noin vaan mene. Naiset syyttää miehiä, että yrittävät olla väkisin nuorekkaita, hakevat nuorempia naisia. Mitäs me naiset tehdään? Luullaan ja oikeasti uskotaan olevamme "tasokkaampia" kuin oman ikäiset miehet. Ei todellisuudessa olla vaan ihan samanlaisia viiskymppisten miesten kanssa. Me vaan ei uskalleta sitä myöntää. Kannattaisiko meidän katsoa peiliin ennenkuin aletaan miehiä syyttelemään luusereiksi? Kuka uskaltaa? Jos toistuvasti saa esim. huonoa seksiä omanikäiseltä mieheltä, olisiko itsessäänkin jotain vikaa? Ettei itse olekkaan täydellinen seksikumppani ja siksi miehet ei viitsi vaivautua vaan pitävät huolta vain omasta nautinnostaan. Kuka uskaltaa myöntää, ettei ikä välttämättä tee ihmisestä hyvää seksissä? Tärkeintähän on oppia tuntemaan millaisesta seksistä itse tykkää ja kertoa siitä miehelle. Eihän miehetkään ole mitään ajatustenlukijoita.

        Mä aikuisena naisena haluan vielä kokea suurta rakkautta ja vielä suurempaa intohimoa. Mä en halua olla se, joka määrää yksin kaapin paikan vaan ihanan miehen kanssa yhdessä.


      • syntyjäsyviä
        osuitnaulankantaan kirjoitti:

        Osuit naulan kantaan. On se kumma, että me viiskymppiset naiset syytellään vaan miehiä, miten ovat kaavoihinsa kangistuneita, eivät edes seksissä naista osaa tyydyttää. Itse taas ollaan jokaisen miehen unelmia, täydellisiä naisia, miehet vaan ei tajua sitä. Ja ikinuoria. Senhän osoittaa mm. tuo että harrastetaan, matkustellaan, ei makailla sohvalla vaan ollaan aina menossa. Miehet vaan ei tajua hyvien naisten päälle mitään, sen kun vaan olla möllöttävät.

        Ei se noin vaan mene. Naiset syyttää miehiä, että yrittävät olla väkisin nuorekkaita, hakevat nuorempia naisia. Mitäs me naiset tehdään? Luullaan ja oikeasti uskotaan olevamme "tasokkaampia" kuin oman ikäiset miehet. Ei todellisuudessa olla vaan ihan samanlaisia viiskymppisten miesten kanssa. Me vaan ei uskalleta sitä myöntää. Kannattaisiko meidän katsoa peiliin ennenkuin aletaan miehiä syyttelemään luusereiksi? Kuka uskaltaa? Jos toistuvasti saa esim. huonoa seksiä omanikäiseltä mieheltä, olisiko itsessäänkin jotain vikaa? Ettei itse olekkaan täydellinen seksikumppani ja siksi miehet ei viitsi vaivautua vaan pitävät huolta vain omasta nautinnostaan. Kuka uskaltaa myöntää, ettei ikä välttämättä tee ihmisestä hyvää seksissä? Tärkeintähän on oppia tuntemaan millaisesta seksistä itse tykkää ja kertoa siitä miehelle. Eihän miehetkään ole mitään ajatustenlukijoita.

        Mä aikuisena naisena haluan vielä kokea suurta rakkautta ja vielä suurempaa intohimoa. Mä en halua olla se, joka määrää yksin kaapin paikan vaan ihanan miehen kanssa yhdessä.

        Myös ketjun läpilukeneena ajattelen samoin kuin avartavaketju ja osuitnaulankantaan. Vasta viidenkympin rajan ylittäneenä pohdin, että tuo ei voi olla tulevaisuudessa iän mukanaan tuoma juttu kohdallani, kun olen vain yhden kanssa ollut ja päättänyt, että jos siihen jostain syystä tulisi muutos, niin seksi ei olisi elämän päällimmäisin asia, johtotähti, vaan se oli jotain sellaista herkkua, joka kuului vain siihen pitkään suhteeseen. En enää jonkin uuden kanssa voisi mitenkään kokea samaa, kun samaan päästäkseen pitäisi tuntea toinen reilut kaksikymmentä vuotta ja olisi yhdessä läpikahlattu niin ylä- kuin alamäetkin. Ehkä olen liian erilainen ja en oikein kuulu viiskymppisten joukkoon.

        Mikä ihme se on, joka saa yläpään sekoamaan niin pahasti, että tulee mentyä alapää edellä? Oman elämän kurjuus, pettymykset omissa edeltävissä suhteissa vai mikä? Onko kyse siitä, että "siskot" saivat eroamaan siitä tavallisesta miehestä, joka ei ollut tosi rakastaja ja naisen hellittelijä, mutta olisi kuitenkin ollut ihan hyvä mies ja jälkikäteen asian kaduttaessa tulee sitten sellainen "vaihe", jossa tulee asettaneeksi itsensä ja värkkinsä korkeampi tasoiseksi kuin se todellisuudessa onkaan? Onko lopulta kyse eräällä tavalla itsensä huijaamisesta?


      • avartavaketju

        Enpä usko, että pelkä seksin takia monikaan eroaa, mutta osuinaulankantaan olen samaa mieltä kanssasi ja haluaisin myös uskoa rakkauteen. Ja kyllähän se monesti menee niin, että eron jälkeen mennään käytöksessä toiseen ääripäähän ei enää koskaan tehdä mitään toisen hyväksi, minä teen ihan mitä minua huvittaa jne.


      • viiskytplusnainen
        osuitnaulankantaan kirjoitti:

        Osuit naulan kantaan. On se kumma, että me viiskymppiset naiset syytellään vaan miehiä, miten ovat kaavoihinsa kangistuneita, eivät edes seksissä naista osaa tyydyttää. Itse taas ollaan jokaisen miehen unelmia, täydellisiä naisia, miehet vaan ei tajua sitä. Ja ikinuoria. Senhän osoittaa mm. tuo että harrastetaan, matkustellaan, ei makailla sohvalla vaan ollaan aina menossa. Miehet vaan ei tajua hyvien naisten päälle mitään, sen kun vaan olla möllöttävät.

        Ei se noin vaan mene. Naiset syyttää miehiä, että yrittävät olla väkisin nuorekkaita, hakevat nuorempia naisia. Mitäs me naiset tehdään? Luullaan ja oikeasti uskotaan olevamme "tasokkaampia" kuin oman ikäiset miehet. Ei todellisuudessa olla vaan ihan samanlaisia viiskymppisten miesten kanssa. Me vaan ei uskalleta sitä myöntää. Kannattaisiko meidän katsoa peiliin ennenkuin aletaan miehiä syyttelemään luusereiksi? Kuka uskaltaa? Jos toistuvasti saa esim. huonoa seksiä omanikäiseltä mieheltä, olisiko itsessäänkin jotain vikaa? Ettei itse olekkaan täydellinen seksikumppani ja siksi miehet ei viitsi vaivautua vaan pitävät huolta vain omasta nautinnostaan. Kuka uskaltaa myöntää, ettei ikä välttämättä tee ihmisestä hyvää seksissä? Tärkeintähän on oppia tuntemaan millaisesta seksistä itse tykkää ja kertoa siitä miehelle. Eihän miehetkään ole mitään ajatustenlukijoita.

        Mä aikuisena naisena haluan vielä kokea suurta rakkautta ja vielä suurempaa intohimoa. Mä en halua olla se, joka määrää yksin kaapin paikan vaan ihanan miehen kanssa yhdessä.

        Olipa melkoisia väitteitä arvoisat osuitnaulankantaan ja syntyjäsyviä. Täällä ketjussa sekä tuolla elävässä elämässä moni mies myöntää, että seksi on heille tärkeää. Sitten kun sen saman kertoo nainen, ja vieläpä niin että haluaa seksiä jossa nainen tyydyttyy myös (=hyvää seksiä) niin aletaan arvioimaan että olet itse huono nainen seksissä etkä parempi kuin mies joka sitä seksiä sinulle omalla tavallaan armosta antaa. Otetaanpa yksi esimerkki. Viiskymppinen mies, koskettaa pikaisesti naisen eroottisinta aluetta, sitten sisään ja 3 sekuntia. Ei siinä ehtinyt hoota sanoa tai kertoa mistä pitää. Ei jatkoon. Tai nainen valmistautuu pukeutumalla seksikkäästi. Mies katsoo ja odottaa, että nainen hoitaa kaikki kevätjuhlaliikkeet hänelle, ja sitten sisään 3 työntöä. Ei jatkoon. Koska tämä aihealue ei liity seksiin en ota enempää kantaa, kuin että parasta naisen huomioivaa seksiä olen saanut ulkomaalaiselta (nyt miehet karvat pystyyn).

        Mitä tulee ulkonäköön. Käyn paljon tanssipaikoilla ja siellä me tuntemattomat viiskymppiset naiset juttelemme keskenämme, miten me naiset olemme laittaneet mekot ja meikit ja kampaukset - ikäisemme miehet vanhentuneen näköisiä harmaapäitä löysät farkut ja ruutukauluspaita päällä, se sama hikinen jokainen tanssi-ilta. No eivät tietysti meikkaa, mutta jo pelkällä tyylikkäällä pukeutumisella annetaan vaikutelma ihmisestä joka huolehtii itsestään.
        Tervemenoa katsomaan viiskymppisten tanssipaikalle ja vertaamaan naisten ja miesten riviä. Kyllä ne tyylikkäämmät ja tasokkaamman näköiset (henkiseen tasoon en ota kantaa) ovat siellä hame päällä :)

        Nythän on kyse siitä tyytyykö koko ikänsä tyydyttämään ookoo miestä (ja mies kehrää tyytyväisenä) ja jäämään itse vaille, oli sitten kyse seksistä tai muusta elämänalueesta. Rakkaudesta minäkin olen valmis tekemään kaikkeni mieheni eteen jos sellainen tulee vielä vastaan. Mutta en yksipuolisesti, rakkauden eteen pitää miehenkin tehdä oma osuutensa. 50/50.


      • Mies48jo

        Tuossa olen samaa mieltä. Usein naiset ovat miehiä tyylikkäämpiä. Niin se vaan on. Ehkä voisit katsoa ruutupaidan kantotapaan. Miehelle saa ostettua uuden paidan :)

        Seksissä sinun täytyy olla erityisen hyvä. Liiankin hyvä, jos kolme työntöä riittää :)


      • viiskytplusnainen
        Mies48jo kirjoitti:

        Tuossa olen samaa mieltä. Usein naiset ovat miehiä tyylikkäämpiä. Niin se vaan on. Ehkä voisit katsoa ruutupaidan kantotapaan. Miehelle saa ostettua uuden paidan :)

        Seksissä sinun täytyy olla erityisen hyvä. Liiankin hyvä, jos kolme työntöä riittää :)

        Niinpä, ja arvaa harmittaako :)


      • nainen_vm.-65
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Olipa melkoisia väitteitä arvoisat osuitnaulankantaan ja syntyjäsyviä. Täällä ketjussa sekä tuolla elävässä elämässä moni mies myöntää, että seksi on heille tärkeää. Sitten kun sen saman kertoo nainen, ja vieläpä niin että haluaa seksiä jossa nainen tyydyttyy myös (=hyvää seksiä) niin aletaan arvioimaan että olet itse huono nainen seksissä etkä parempi kuin mies joka sitä seksiä sinulle omalla tavallaan armosta antaa. Otetaanpa yksi esimerkki. Viiskymppinen mies, koskettaa pikaisesti naisen eroottisinta aluetta, sitten sisään ja 3 sekuntia. Ei siinä ehtinyt hoota sanoa tai kertoa mistä pitää. Ei jatkoon. Tai nainen valmistautuu pukeutumalla seksikkäästi. Mies katsoo ja odottaa, että nainen hoitaa kaikki kevätjuhlaliikkeet hänelle, ja sitten sisään 3 työntöä. Ei jatkoon. Koska tämä aihealue ei liity seksiin en ota enempää kantaa, kuin että parasta naisen huomioivaa seksiä olen saanut ulkomaalaiselta (nyt miehet karvat pystyyn).

        Mitä tulee ulkonäköön. Käyn paljon tanssipaikoilla ja siellä me tuntemattomat viiskymppiset naiset juttelemme keskenämme, miten me naiset olemme laittaneet mekot ja meikit ja kampaukset - ikäisemme miehet vanhentuneen näköisiä harmaapäitä löysät farkut ja ruutukauluspaita päällä, se sama hikinen jokainen tanssi-ilta. No eivät tietysti meikkaa, mutta jo pelkällä tyylikkäällä pukeutumisella annetaan vaikutelma ihmisestä joka huolehtii itsestään.
        Tervemenoa katsomaan viiskymppisten tanssipaikalle ja vertaamaan naisten ja miesten riviä. Kyllä ne tyylikkäämmät ja tasokkaamman näköiset (henkiseen tasoon en ota kantaa) ovat siellä hame päällä :)

        Nythän on kyse siitä tyytyykö koko ikänsä tyydyttämään ookoo miestä (ja mies kehrää tyytyväisenä) ja jäämään itse vaille, oli sitten kyse seksistä tai muusta elämänalueesta. Rakkaudesta minäkin olen valmis tekemään kaikkeni mieheni eteen jos sellainen tulee vielä vastaan. Mutta en yksipuolisesti, rakkauden eteen pitää miehenkin tehdä oma osuutensa. 50/50.

        "Viiskymppinen mies, koskettaa pikaisesti naisen eroottisinta aluetta, sitten sisään ja 3 sekuntia. Ei siinä ehtinyt hoota sanoa tai kertoa mistä pitää. Ei jatkoon. "

        Kaikenlaisia urpoja oletkin kohdannut, jos tarina on tosi. Minulle ei kertaakaan elämässäni sattunut 3 minuutin miestä kohdalle. Aika monta miestä kuitenkin olen "kohdannut", joten minulla lienee tutkat kohdallaan.


    • ldaflöfjaslflsdf

      Monella miehellä testosteronit ovat madaltuneet niin paljon, ettei juuri enää mikään muu huvita, kuin sohvalla makoilu ja rauhassa oleilu. Tässä speksissä aktiivinen nainen on vain rasite ja häiritsee olemista. Näin meillä, mutta pakko on ollut tsempata ettei vaimo lähde lätkimään. Ja loppujaan kun sohvalta on päässyt liikkeelle vaimon vetämänä, niin ihan mukavia juttuja on tehty. Itse en enää ehdota mitään, mutta lähden mukaan, jos vaimo "pakottaa" osallistumaan. Sekstailu nykyisin aina vaimon aloitteesta, kun ennen aina toisinpäin...toimii edelleen ilman nappeja, mutta vaatii aika paljon herättelyjä, kun ennen ei tarvinnut kuin rintoja vilauttaa.

      • seksologi

        Miehen ja naisen seksuaalinen kehitys ovat vastakkaisia. Miehen seksuaalisuuden huippu on alle 20-vuotiaana, jolloin mies saa rajuimmat orggunsa. Naisen seksuaalisuus herää hiljakseen 20-vuotiaana ja saavuttaa huipun vasta keski-iässä, jolloin naiset ovat samanlaisia kuin <20v pojat, vain seksin perässä.

        Joten on luonnollista, että vaimosi tekee aloitteet seksiin (jos olette saman ikäisiä).

        Testoteronin tason lasku vähentää seksihaluja, mutta ei suinkaan vie mieheltä kaikkea mielenkiintoa. Kiinnostuksen kohteet vain vaihtuvat suorittamisesta enemmän henkiselle puolelle. Sillä alueella naiset eivät yleensä loista! :(


      • ldaflöfjaslflsdf
        seksologi kirjoitti:

        Miehen ja naisen seksuaalinen kehitys ovat vastakkaisia. Miehen seksuaalisuuden huippu on alle 20-vuotiaana, jolloin mies saa rajuimmat orggunsa. Naisen seksuaalisuus herää hiljakseen 20-vuotiaana ja saavuttaa huipun vasta keski-iässä, jolloin naiset ovat samanlaisia kuin <20v pojat, vain seksin perässä.

        Joten on luonnollista, että vaimosi tekee aloitteet seksiin (jos olette saman ikäisiä).

        Testoteronin tason lasku vähentää seksihaluja, mutta ei suinkaan vie mieheltä kaikkea mielenkiintoa. Kiinnostuksen kohteet vain vaihtuvat suorittamisesta enemmän henkiselle puolelle. Sillä alueella naiset eivät yleensä loista! :(

        juu, henkiset asiat ovat alkaneet kiinnostamaan; luen paljon laadukkaita kirjoja, myös hengellisiä teoksia ja funtsin maailmanmenoa eri kantilta kuin nuorempana. Työt, urheilu ym suorittaminen on nykyisin lähes pakkopullaa. Vaimo on aina ollut henkevä joten yhteistä pohdittavaa riittää.


      • N40pluss

        Ihana kuulla että arvostat naistasi niin että lähdet hänen mukaansa vaikkei aina huvittaisi! <3

        Mutta miksi naisilla ei into tehdä uusia asioita ja nousta sohvasta laannu, vaikka naisenkin hormonitoiminta vähenee 40v eteenpäin?

        Vai voiko olla syynä se, että naiset ovat n.20v laittaneet muiden tarpeet omiensa edelle ollessaan äitejä ja koriorientuneita? Kun lapset muuttavat pois pesästä, naiset alkavat tehdä niitä juttuja josta jäivät paitsi sen 20v.


    • Ohoh.

      Tässä kai se nykynaisten tila yhteen vedettynä.

      Nuorena juostaan juoksut ns kullikarusellissa ja sitten etsitään se vakaa, kiltti elättäjä perheenisäksi, kunnes lapset ovat kasvaneet, jaa taas haluttaisiin niitä jännempiä miehiä antamaan draamaa ja suuria tunteita.

      Olisi mukavaa syödä ja säästää kakku samaan aikaan.

      Jos siis haluatte energistä eläväistä, uteliasta miestä, muistakaa, että se on myös eläväinen ja utelias baarissa poissa valvovan silmän alta.

      • N40pluss

        Nyt ammuit täysillä ohi! Mun ikäluokan naiset, eli 60-luvulla eläneet ei juosseet missään kuvailemassasi sairaassa karusellissa, vaan ainakin mun tuttavapiirissä oltiin kyllä hyvin siveellisiä teinejä ja nuoria naisia. Olin itse lähes 1000 oppilaan koulussa, joka oli siihen aikaan iso. Koko koulussa oli yläaste/lukiotytöistä tasan yhdellä lumpun maine.

        Aika vaatimattomalla tavalla silloin pariuduttiin. Deittailu oli 90- luvulle asti viatonta, jopa kaunista nykymenoon verrattuna.

        Jos olet katkeroitunut nuoriin naisiin, älä tule tunkemaan sairaita mielipiteitäsi 50 ikäisten ketjuun! Elimme AIVAN ERILAISEN, oikeastaan KAUNIIN nuoruuden teihin verrattuna.

        Nyt kun olemme syystä tai toisesta vapailla markkinoilla (monet miestensä jättäminä, kun mies lähti nuoren naisen matkaan ja jätti perheen ja lapsensa), emme ymmärrä miksi deittailu on muuttunut pelaamiseksi ja valehtelemiseksi! Ennen vanhaan kysyttiin " alatko olemaan mun kaa" ja jos vastaus oli joo, se sanottiin heti, eikä pidetty ihmisiä varalla.

        Puhutko äidistäsi, mummoistasi samalla tavalla?


      • N40pluss kirjoitti:

        Nyt ammuit täysillä ohi! Mun ikäluokan naiset, eli 60-luvulla eläneet ei juosseet missään kuvailemassasi sairaassa karusellissa, vaan ainakin mun tuttavapiirissä oltiin kyllä hyvin siveellisiä teinejä ja nuoria naisia. Olin itse lähes 1000 oppilaan koulussa, joka oli siihen aikaan iso. Koko koulussa oli yläaste/lukiotytöistä tasan yhdellä lumpun maine.

        Aika vaatimattomalla tavalla silloin pariuduttiin. Deittailu oli 90- luvulle asti viatonta, jopa kaunista nykymenoon verrattuna.

        Jos olet katkeroitunut nuoriin naisiin, älä tule tunkemaan sairaita mielipiteitäsi 50 ikäisten ketjuun! Elimme AIVAN ERILAISEN, oikeastaan KAUNIIN nuoruuden teihin verrattuna.

        Nyt kun olemme syystä tai toisesta vapailla markkinoilla (monet miestensä jättäminä, kun mies lähti nuoren naisen matkaan ja jätti perheen ja lapsensa), emme ymmärrä miksi deittailu on muuttunut pelaamiseksi ja valehtelemiseksi! Ennen vanhaan kysyttiin " alatko olemaan mun kaa" ja jos vastaus oli joo, se sanottiin heti, eikä pidetty ihmisiä varalla.

        Puhutko äidistäsi, mummoistasi samalla tavalla?

        "Nyt kun olemme syystä tai toisesta vapailla markkinoilla (monet miestensä jättäminä, kun mies lähti nuoren naisen matkaan ja jätti perheen ja lapsensa), "

        Nyt ei päättelysi ole ollenkaan loogista. Miksi nuoremmat naiset haluaisivat niitä itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia miehiä, joita ei ne 50 miehetkään halua? Samaa todistaa tässä suurin osa kanssasisaruksistasi

        Toisekseen, jos naiset ottavat ylivoimaisesti suurimman osan eroista taitaa miesten nuorempien naisten mukaan meno olla aika vähäistä, varsinkin kun tiedetään, että naiset pettävät siinä missä miehetkin nykyään.


    • Tahvo52

      Hah hah, aivan mainiota luettavaa. Itse varmaan edustan sitä viisikymppistä miestä joka ei enää halua 24h suhdetta. Harrastuksia on riittävästi ja ei,,,,en ole valmis luopumaan yhdestäkään. Keväällä, kesällä ja syksyllä harrastan enemmän ja talvella vähemmän. Lisäksi teen kohtalaisen paljon töitä jos nyt 50-60 tuntia viikossa lasketaan sellaiseksi.
      Jossain vaiheessa istuin alas ja mietin mitä elämältä haluan, ei sitten ollut parisuhde kovinkaan korkealla sillä listalla. Kun en ole valmis luopumaan mistään ja missän nimessä en ole halukas muuttumaan koska minä olen minä hyvine ja huonoine puolineen. Varmaan moni ajattelee että olen täydellinen kusipää, ajatelkoon ihan mitä haluaa.....yhä edelleen minä olen juuri sellainen kuin olen ja muutosta ei tule.
      On mahtavaa herätä aamulla omasta sängystä yksin ja yhtä mahtavaa on tulla kotiin duunista tyhjään koskemattomaan kotiin. Teen juuri mitä haluan ja koska haluan ja voin jopa jättää tekemättä jos siltä tuntuu.
      Tämänkin ikäisenä ns. "panoseuraa" olisi tarjolla yllin kyllin mutta kun ei vaan jaksa kiinnostaa, liian hankalaa ja monimutkaista. Ja kyllä, minulla on kohtalaisen iso verkosto, en todellakaan ole mikää yksinäinen susi.
      Summa summarum, miksi haluaisin muuttaa asioita kun tässä tilassa olen täydellisen onnellinen.

      Tässä on vain yksi kertomus miksi ei kiinnosta!!

      • N40pluss

        Olet tehnyt tietoisen valinnan ja pidät siitä kiinni. Hyvä niin. Jokainen elää tavallaan. Ehkä törmäät vielä naiseen jonka kanssa haluat olla, ehkä et.

        Kaltaisiasi miehiä on paljon, mutta valitettavasti osa heistä vedättää naisia "pitämällä tekstarin päässä" kuten ap.kirjoitti. Deittimarkkinoilla nämä miehet tunnistaa siitä, että he korostavat joka toisessa lauseessa etteivät välttämättä etsi mtn/ pärjäävät yksinkin mutta "jos kolahtaa niin saattavat vakiintuakin. Itse menin deittailun alkuaikoina tähän lankaan, ja niin on moni kaverikin langennut. Aivan tavallisia, tavallisen näköisiä keski-ikäisiä eronneita miehiä ilman sen suurempaa statusta tai varakkuutta. Osaavat olla kivoja ja rentoja, mutta kiireisiä miehiä. Tavata ehtii joka toinen vko kun ei ole lasten kanssa. Sitten kun pääsee seksiasteelle saakka, pidetään naista tekstarin päässä. Siinä vaiheessa alkaa tulla tekstiä, että ei juuri nyt halua sitoutua blaablaa mutta sellainen vakipanosuhde kiinnostaa. Monet näistä miehistä olleet tuossa tilanteessa 5-10v, kun ei vaan sitä kolahdust koskaan kenenkään kanssa tapahdu. : D


      • viiskytplusnainen

        Nyt tuli niin selvä ja suora vastaus miehen suusta ja mistä kenkä puristaa. Olen ap ja nyt on hyvä osaltani lopettaa tämä hedelmällinen keskustelu tähän. Ymmärrän sinua toisaalta erittäin hyvin. Olen itse ap:na (naisena) samassa tilanteessa siinä mielessä, että nyt saan tehdä mitä itse haluan eikä tarvitse kysyä keneltäkään mitä syödään tänään, mitä tv-kanavaa katsotaan tänään, minne mennään ensi viikonloppuna jne. Takana 25 v avioliitto, josta itse lähdin etsimään aktiivisempaa elämänkumppania kun minulle konkreettisesti ääneen tarjottiin vain sohvalla istumista ja tätä tämä nyt on loppuun asti. Eli miehen tavalla tai sitten olisi pitänyt houkutella ja kerjätä ja kinastella, että joskus olisi tehty naisen mielen mukaan. No, onhan tässä jo lasten ja kotirauhan eteen taivuttu kompromissiin omat tarpeet unohtaen ihan riittävästi.

        Yhteenvedettynä mitä näistä kommenteista jäi negatiivisimmillaan käteen:
        - parisuhde naisen kanssa on hankala ja monimutkainen, kotona telkkarin katselu yksin on paljon antoisampaa ja vaivattomampaa
        - seksi naisen kanssa on hankalaa ja monimutkaista, paljon helpompaa on katsoa netistä pornoa ja hoidella itsensä (niin me naisetkin muuten teemme nykyisin koska itse hoidellen nainenkin saa joka kerta :)
        - nainen joka haluaa seksiä tai vielä antaa satunnaisille pyytäjille on lutkahtava, mies joka pyytää on normaali
        - jos nainen saa huonoa seksiä niin se on naisen oma vika :)
        - jos nainen haluaa tehdä juuri kuten mies, juuri kuten itse haluaa, niin hän ei arvosta miestä eikä anna miehen olla oma itsensä
        - jos mies haluaa tehdä juuri kuten mies itse haluaa, niin se on perusoikeus ja itsestäänselvyys, ota tai jätä

        Lopuksi vielä siihen mikä minut sai tämän keskusteluketjun aloittamaan:
        - kaikki ihmiset, miehet, naiset haluavat loppujen lopuksi läheisyyttä, hyväksyntää, jonkun ihmisen jolle on tärkeä; myös ne tekstareilla suhdetta ylläpitävät jotka tekstaavat minulle joka ilta hyvää yötä ja joka aamu huomenta, mutta eivät 'jaksa ja viitsi' lähteä sieltä luolastaan kokemaan minua livenä
        - myös ne miehet (vapaat ja varatut), jotka vonkaavat minulta vain seksiä, oikeasti haluaisivat vain että heidät hyväksyttäisiin, he olisivat jollekin se paras rakastaja, vaikka käyvät mittaamassa arvoaan kun vaihtavat kumppaneita
        - nuori nainen etsii luonnollisesti turvallista ja sopivaa kumppania perheen perustamiseen, viiskymppiselle lapsensa jo kasvattaneelle naiselle mies parhaimmillaan on ystävä ja rakastaja, tasa-arvoinen kumppani jonka kanssa asioista sovitaan yhdessä - vahvat naiset lähtevät mieluummin elämään omaa elämäänsä yksin kuin jäävät elämään miehen näköistä elämää
        - parisuhteessa kuten yksin elämiselläkin on tilauksensa, oma aikansa ja paikkansa; kuitenkin moni meistä allekirjoittanee, että sitten kun mittarissa on ikää se 65-70-75 niin olisi turvallista jakaa elämä toisen kanssa enkä nyt puhu taloudellisessa mielessä - viimeistään silloin voi harmittaa että jätti ne tilaisuudet kompromissiin ja parisuhteen rakentamiseen käyttämättä

        Niin, sitä minä vaan, että miksi on niin vaikeaa pelata inhimillisillä ja reiluilla korteilla naisten miehiä ja miesten naisia kohtaan. Samassa elämän veneessä tässä ollaan. Hyvä saa palkkansa ja hyväksikäyttäjä myös :) - kumman sinä aiot ansaita, viisikymppinen ihminen ?

        Hyvää jatkoa kaikille :)


      • Tahvo52

        Olet varmaan oikessa että niitä tekstarin päässä pitäviä on olemassa enkä minäkään ole sitä mieltä että toimivat oikein. Peli pitää kyllä pystyä pitää rehellisenä ihan alusta asti.
        Siinäkin olet oikeassa että ehkä vielä joskus tapaan jonkun tai sitten en, tulevaisuus näyttää ja pidän itselläni oikeuden muuttaa mieltäni jos on tarvetta:) En kyllä deittaile tai lupaa kenellekkään mitään koska en kaikessa yksinkertaisuudessa etsi mitään ja pelailla en jaksa. Onneksi tämän ikäisenä ympäristö ei enää huomauttele siitä että olen yksin ja toki olen yksin mutta en yksinäinen.

        Se maailman tunnetuin kolahdus tai toiselta nimeltä kemia,,,,,saatan olla hiukan kyyninen mutta kyse on kemiallisesta reaktiosta joka tapahtuu aivoissa ja kyllä, kyllä se menee ohi aikanaan. Enemmän arvostaisin parisuhdetta jossa saan olla oma itseni aivan niin kuin annan sen toisenkin olla oma itsensä. Me olemme kaikki eri puusta veistettyjä ja luojan kiitos asia on näin.


      • viiskytplusnainen
        Tahvo52 kirjoitti:

        Olet varmaan oikessa että niitä tekstarin päässä pitäviä on olemassa enkä minäkään ole sitä mieltä että toimivat oikein. Peli pitää kyllä pystyä pitää rehellisenä ihan alusta asti.
        Siinäkin olet oikeassa että ehkä vielä joskus tapaan jonkun tai sitten en, tulevaisuus näyttää ja pidän itselläni oikeuden muuttaa mieltäni jos on tarvetta:) En kyllä deittaile tai lupaa kenellekkään mitään koska en kaikessa yksinkertaisuudessa etsi mitään ja pelailla en jaksa. Onneksi tämän ikäisenä ympäristö ei enää huomauttele siitä että olen yksin ja toki olen yksin mutta en yksinäinen.

        Se maailman tunnetuin kolahdus tai toiselta nimeltä kemia,,,,,saatan olla hiukan kyyninen mutta kyse on kemiallisesta reaktiosta joka tapahtuu aivoissa ja kyllä, kyllä se menee ohi aikanaan. Enemmän arvostaisin parisuhdetta jossa saan olla oma itseni aivan niin kuin annan sen toisenkin olla oma itsensä. Me olemme kaikki eri puusta veistettyjä ja luojan kiitos asia on näin.

        :), samoilla linjoilla ollaan, sekä siinä että omaa aikaa pitää olla ja omanlaisensa saa olla, kuin myös siinä että ei jaksa pelailla. Kemian kolahduksia tähän ikään on tullut joo, joskus ne johtaa hyvään, joskus harhaan. Ehkä ikävuodet 50-55 v on sekä naisilla että miehillä hankalia, halutaan olla vaihteeksi 'itsekkäitä', kun on viimeiset 20-30 vuotta mennyt toisten eteen panostaessa. Eikä siinä mitään, sopivasti rajat pitäen mutta kompromissiin kyeten uskon että vielä tulee se vastaan jonka kanssa sekä sohvalla että vuorella seikkailut tuntuvat siltä parhaalta :)


      • Mies48jo

        Tulee se. Sitten on mukava olla yhdessä itsekkäitä ja tehdä, mitä molemmat haluavat. Sohvalla tai vuorella :)


      • Merj

        Tahvo, testauta testosi. 50 vuotiasta miestä pitäisi vielä kiinnostaa.


    • Mies48jo

      Osuitnaulankantaan: hieno näkökulma. Jotenkin kuulostaa tutulta. Heti alussa sanotaan, miten vaikeaa on löytää täydellistä miestä. Harmitellaan erossa laskenutta elintasoa. Lämpö ja läheisyys, ne ovat jääneet jonnekin.

      Useilla kirjoittajilla on fiksut kommentit. Ja erilaiset. Tahvo52, 50-vmies ja minä olemme erilaisia. Minusta aamuherääminen hyvässä läheisyydessä on hieno asia. Ja ihan saman ikäisessä seurassa. Seksistä tekee hyvää se, että molemmat haluavat toiselle hyvää. Sitten vasta pikkuhiljaa päivän menoihin. Ne voivat olla pieniä juttuja. Joista molemmat pitävät, ei vain ja aina nainen.

      Olemme erilaisia palapelin palasia ja niitä palasia pitää vaan sovitella. Voi olla, että joillekin paloille löytyy enemmän sopivia paloja, toisille vähemmän.

      • Tahvo52

        Ainakin yksi asia jäi minulta mainitsematta joka minulle on tärkeä asia. Mielestäni kaikki ihmiset ovat tutustumisen arvoisia, aika sitten näyttää millaisesta persoonasta on kysymys. Ei tuomita toista jos ei edes vaivauduta tutustumaan.


      • mielipiteeni
        Tahvo52 kirjoitti:

        Ainakin yksi asia jäi minulta mainitsematta joka minulle on tärkeä asia. Mielestäni kaikki ihmiset ovat tutustumisen arvoisia, aika sitten näyttää millaisesta persoonasta on kysymys. Ei tuomita toista jos ei edes vaivauduta tutustumaan.

        Olen kyllä sitä mieltä, että kumpikin hyväksyy sen toisen osapuolen sellaisena kuin toinen on. Onnellisuutta ei pidä etsiä siitä toisen kanssa olemisesta pelkästään, vaan ekaksi omien korvien välistä. Miksi pitäis muutenkaan alkaa toisita muuttamaan, silloin ei ole oikean ihmisen kanssa, jos tuntuu siltä että toinen ei kelpaa sellaisena kuin on. Yksinkin voi tämän ikäisenä tehdä omia juttuja, jos toista ei kiinnosta ja se on ihan ok.Mutta on hyvä jos voi tehdä myös yhteisiä juttuja. Välillä kun jaksaa taas irtautua siltä omalta mukavuusalueeltaan, sehän virkistää. Ja toisaalta miksi menevä ihminen ja sohvaperuna menisivät yksiin, pitäisi olla samanlaiset luonteet.


    • roadmap

      No tottakai miesten, mutta samoin naistenkin pitää olla mukavuudenhaluisia ja hieman itsekkäitäkin, se on parisuhteen elinehto. Vähintään pitää tietää mitä haluaa kumppanilta, mitä ei. Eikös joo? Oikeastaan voisit miettiä mitä tarkoitat "mukavuudenhaluisella"? Itse ajattelen siitä tässä yhteydessä jotain aivan muuta kuin mitä yleensä. Eli itsekään en suostuisi pitkän liiton jälkeen tinkimään monesta asiasta. On asioita, joista vain en enää jousta. Piste. Siksi asunkin erillään miesystäväni kanssa. En näe 24/7 suhteessa enää yhtäkään hyvää puolta.


      Se, ettet ole löytänyt miestä omaan makuusi johtunee siitä, ettet ole tehnyt riittävän toimivaa roadmappia. Sinun pitää tietää prikulleen mitä miehessä arvostat, mistä ominaisuuksista voit mahdollisesti tinkiä, mistä et missään tapauksessa. Kukaan ei ole täydellinen, et edes sinä (tai jopa minäkään!).

      Se, ettei mies halua esim. kokeilla mitään ex-tempore yms. ei ole miehen vika tai puute, vaan sinusta lähtöisin oleva ongelma. Miksi vaadit mieheltä moista? Onko se täysin välttämätöntä? Voisiko siitä tinkiä, jos mies muuten natsaisi? Mistä muusta voisit tarvittaessa joustaa? Muutenkin kannatan, että mietit enemmän itseäsi miehen kannalta. Mitä sellaista voit tarjota miehelle, mitä MIES haluaa? Tässä kohdin kannattaa aina lähteä mietiskellä jotain muuta kuin seksiä. Nimittäin jos oikeaa suhdetta haluat.

      MIETI hyvä ihminen miehiä tuntevina persoonallisina yksilöinä. Heissä on paljon enemmän hyvää kuin vinksallaan. Sitä ei vain tajua, jos oma valittaminen ei anna tilaa. Sen ajan, jonka käytät miesten arvosteluun, voisit käyttää tuon roadmapin tekoon, ja oman osuutesi/roolisi miettimiseen suhteessa. Aika monet (fiksut/kyvykkäät/hyvät...) miehet suorastaan kaihtavat naisia, jotka vaikuttavat "määrätietoisilta". Eli usein määrätietoiset naiset ovat niitä kenelle ei ole minkäänmoista muunlaista vaihtoehtoista elämäntapaa kuin omansa. Oma tapa ja napa on paras ja ainoa. Sori, mutta kirjoituksestasi sain juuri sellaisen kuvan, ettet halua miestä kuin tyydyttämään omia tarpeitasi; ei vain seksissä, vaan ihan kaikessa. Kaikki miehen omat toiveet ja tarpeet voi sivuuttaa "tyhminä".

      • viiskytplusnainen

        Surullista miten sinä puhut ensimmäisessä kappaleessa yhtä ja toisessa kappaleessa toista. Olet itsekin sitä mieltä että et suostuisi pitkän liiton jälkeen tinkimään monesta asiasta, piste. Ja sitten kehotat minua miettimään itseäni miehen kannalta, mitä mies haluaa ja mitä minä voin tarjota miehelle. Ja kehotat minua tinkimään siitä mitä haluan ja onko se tarpeellista jos muuten natsaa. Kumpaa minun nyt oikein pitäisi tehdä, miellyttää itseäni vai miehiä? Oletko ollenkaan lukenut noita välikommenttejani tuolla matkan varrella? Juuri niin olen tehnyt, ajatellut asiaa muiden (miehen, lasten) kannalta koko helvetin ikäni. Avioliiton loppumetreillä minulle sanottiin viimeiset 2-3 vuotta että tällä mennään.

        Nyt kun olen yrittänyt tapailla miehiä sekä puolivakavasti että vakavasti ja kyllä, he soittelevat, tekstaavat, pyytävät käymään, mutta aikataulut ja tekemiset pitäisi mennä MIEHEN NAVAN mukaan. Minä olen kyllästynyt miettimään asioita vain miehen näkökulmasta ja silittää heitä myötäkarvaan. Kun nainen on määrätietoinen niin on se kumma kun saa heti arvostelua: et arvosta miehiä, et anna heidän olla oma itsensä, et ajattele miehiä persoonallisina yksilöinä. Ja toisaalta, sepä vasta on määrätietoista jos oikein roadmap pitää tehdä millaisen miehen haluaa ja siinä sitten pysytään. Mulla on yks naisystävä jonka kriteeri miehelle on sen käsien asento autolla ajaessa!!! Ei sentään tuollaista kukaan normaali nainen eikä mies.

        Olen ihan tasan valmis siihen, kaikissa suhdetapailuissa olen ollut aina ensin kuulolla, olen halunnut tutustua, antanut mahdollisuuden miehelle näyttää millainen hän on. Mutta mutta, heti kun annan ns. siimaa miehelle että annan hänen päättää mitä ja missä ja milloin niin sitten ollaan taas se kiltti odottava nainen joka miehen armosta saa parisuhdeseuraa häneltä silloin kun miehelle sopii.

        Surullisinta sinun viestissäsi on se, että kun minä naisena vihdoin olen alkanut välittää itsestäni ja 'valittaa' siitä kohtelusta mitä minä olen ikäni 'miesten tavalla mennään' saanut, niin sinusta sekään ei ole oikein. Olisit voinut kääntää tuon kirjoituksesi ylösalaisin ja kirjoittaa sen miehille: että miehet ajattelisivat naisia tuntevina olentoina, ajattelisivat mitä NAINEN haluaa mieheltä jne. jne. Ja parisuhteessa seksi on yksi kulmakivi. Jos sen jättää huomiotta niin ennemmin tai myöhemmin se joka ei suhteesta saa mitä pitää tärkeänä, vaikka sitten seksiä, niin lähtee hakemaan sitä muualta. Minulla ei ole mikään itsetarkoitus pariutua, ellei se tässä iässä täytä niitä tarpeitani jotka olen laiminlyönyt. Siis luovunko omista tarpeistani vai en, mikä oli pointtisi?


      • Mies48jo

        Minusta roadmapin vinkki oli selvä ja ihan hyvä. Itse en tinkisi siitä, että suhteessa ei ole läheisyyttä. Sitä puuttui riittävästi liitossa. Menneet suhteet lyövät leimansa. Mistä toiveesta on valmis tinkimään, on paljon vaikeampaa... yhteisiä mielenkiinnon kohteita on hyvä olla, niin silloin on paljon helpompaa. Menneet suhteet lyövät leimansa, mutta uuteen positiivisin mielin.


      • viiskytplusnainen
        Mies48jo kirjoitti:

        Minusta roadmapin vinkki oli selvä ja ihan hyvä. Itse en tinkisi siitä, että suhteessa ei ole läheisyyttä. Sitä puuttui riittävästi liitossa. Menneet suhteet lyövät leimansa. Mistä toiveesta on valmis tinkimään, on paljon vaikeampaa... yhteisiä mielenkiinnon kohteita on hyvä olla, niin silloin on paljon helpompaa. Menneet suhteet lyövät leimansa, mutta uuteen positiivisin mielin.

        Voidaan sitä kutsua roadmapiksikin jos halutaan. Että mistä ei ole valmis tinkimään. Minäkään en ole valmis tinkimään läheisyydestä, rakkaudenosoituksista päivittäin enkä seksistä. Niitä en ole saanut riittävästi. Yksin yksin on parempi kuin kaksin yksin. Mutta olen silti ollut valmis antamaan sattumalle mahdollisuuden, tai toisen tilaisuuden jos ensituntuma ei vakuuta. Silloin pitää unohtaa hetkeksi roadmap. Ja en usko että tekstarisuhteessa saa selville mitään oikeasti. Se on vaan laiska tapa, kunhan jotain olisi. Sellaiseen en lähde enää, vaikka nykymaailma netissä näyttääkin seurustelevan. Siellä voi aloittaa, mutta ei jatkaa kuukausia. Tuo että ihmiset on erilaisia energiatasoiltaan, toisille sopii ex tempore jutut ja toisia pitää suostutella viisi kertaa ennen kuin saa vastahakoisen joo:n. Sitten kun tuota suostuttelua on tehnyt 25 vuotta niin tuo ex tempore luonnekin menee kriteereissä aika kärkeen. Joskus mietin, pitäisikö vain laskelmoida (niin muuten jotkut miehet tekee jos naisella hyvät tulot ja tuleva eläke). Mutta ei, itseäni en ole valmis myymään. Kyllä siinä pitää olla sitä kemiaa ja kolahdusta, sitten peruselämänasenne saman suuntainen, ja kompromissilla mennään jo vuosia ellei loppuelämä eteenpäin. Positiivisin mutta haikein mielin eteenpäin :)


      • nainen_vm.-65
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Surullista miten sinä puhut ensimmäisessä kappaleessa yhtä ja toisessa kappaleessa toista. Olet itsekin sitä mieltä että et suostuisi pitkän liiton jälkeen tinkimään monesta asiasta, piste. Ja sitten kehotat minua miettimään itseäni miehen kannalta, mitä mies haluaa ja mitä minä voin tarjota miehelle. Ja kehotat minua tinkimään siitä mitä haluan ja onko se tarpeellista jos muuten natsaa. Kumpaa minun nyt oikein pitäisi tehdä, miellyttää itseäni vai miehiä? Oletko ollenkaan lukenut noita välikommenttejani tuolla matkan varrella? Juuri niin olen tehnyt, ajatellut asiaa muiden (miehen, lasten) kannalta koko helvetin ikäni. Avioliiton loppumetreillä minulle sanottiin viimeiset 2-3 vuotta että tällä mennään.

        Nyt kun olen yrittänyt tapailla miehiä sekä puolivakavasti että vakavasti ja kyllä, he soittelevat, tekstaavat, pyytävät käymään, mutta aikataulut ja tekemiset pitäisi mennä MIEHEN NAVAN mukaan. Minä olen kyllästynyt miettimään asioita vain miehen näkökulmasta ja silittää heitä myötäkarvaan. Kun nainen on määrätietoinen niin on se kumma kun saa heti arvostelua: et arvosta miehiä, et anna heidän olla oma itsensä, et ajattele miehiä persoonallisina yksilöinä. Ja toisaalta, sepä vasta on määrätietoista jos oikein roadmap pitää tehdä millaisen miehen haluaa ja siinä sitten pysytään. Mulla on yks naisystävä jonka kriteeri miehelle on sen käsien asento autolla ajaessa!!! Ei sentään tuollaista kukaan normaali nainen eikä mies.

        Olen ihan tasan valmis siihen, kaikissa suhdetapailuissa olen ollut aina ensin kuulolla, olen halunnut tutustua, antanut mahdollisuuden miehelle näyttää millainen hän on. Mutta mutta, heti kun annan ns. siimaa miehelle että annan hänen päättää mitä ja missä ja milloin niin sitten ollaan taas se kiltti odottava nainen joka miehen armosta saa parisuhdeseuraa häneltä silloin kun miehelle sopii.

        Surullisinta sinun viestissäsi on se, että kun minä naisena vihdoin olen alkanut välittää itsestäni ja 'valittaa' siitä kohtelusta mitä minä olen ikäni 'miesten tavalla mennään' saanut, niin sinusta sekään ei ole oikein. Olisit voinut kääntää tuon kirjoituksesi ylösalaisin ja kirjoittaa sen miehille: että miehet ajattelisivat naisia tuntevina olentoina, ajattelisivat mitä NAINEN haluaa mieheltä jne. jne. Ja parisuhteessa seksi on yksi kulmakivi. Jos sen jättää huomiotta niin ennemmin tai myöhemmin se joka ei suhteesta saa mitä pitää tärkeänä, vaikka sitten seksiä, niin lähtee hakemaan sitä muualta. Minulla ei ole mikään itsetarkoitus pariutua, ellei se tässä iässä täytä niitä tarpeitani jotka olen laiminlyönyt. Siis luovunko omista tarpeistani vai en, mikä oli pointtisi?

        Roadmap kirjoitti ihan ymmärrettävästi ja asiaa. Lukaise uusiksi.

        "Kumpaa minun nyt oikein pitäisi tehdä, miellyttää itseäni vai miehiä? "

        Ei kumpaakaan. Itsensä mielistely, sen enempää kuin kumppaninkaan ei ole tarpeellista. Sen sijaan parisuhteessa on aina kyse molempien persoonista, luonteesta, tyylistä ja tavoista. Onko sisään-vai ulospäin suuntautunut? Millainen tyyli kumpaisellakin on osoittaa myötätuntoa. Kontrolli: onko säntillinen vai enemmän kaaosmainen. Onko temperamentti rauhallinen, vai hikeentyykö helposti, pitääkö yllätyksistä vai rakastaako rutiineja jne. Näitä asioita juuri sinun kannattaa funtsia, jos haluat oikeanlaisen parisuhteen. Ei niitä kukaan funtsi puolestasi.

        "Olisit voinut kääntää tuon kirjoituksesi ylösalaisin ja kirjoittaa sen miehille: että miehet ajattelisivat naisia tuntevina olentoina, ajattelisivat mitä NAINEN haluaa mieheltä "

        Etkö millään ymmärrä, että jokainen voi vain omalta kohdaltaan miettiä omaa/mahdollista parisuhdettaan? Jokainen tietää millainen itse on ja millaista kumppania hakee. Ellei löydy sellaista suhdetta, jota etsii, on vika omissa hakukriteereissä. Toisaalta, jos on täysin pähkähulluja kriteereitä, niin niissä saattaa hetkellisesti onnistua, mutta muissa, niissä tärkeimmissä asioissa alkaa mättää.

        "Mulla on yks naisystävä jonka kriteeri miehelle on sen käsien asento autolla ajaessa!!! " En varmaan kestäisi olla ko. naisen ystävä....

        Summasummarum. Itselläni on myös miesystävä, ollut jo vuosia, emme asu yhdessä. Olen onnellinen hänen kanssaan. Parisuhdeonni johtuu siitä tietenkin, että suhde toimii, kun vuorovaikutus, keskustelut, tärkeimmät mielenkiinnon kohteet kohtaa, huumori, seksi ja muu läheisyys toimii.


    • ntylsäseura

      En ole varma asiasta, mutta itse avioliiton hylsynä en välitä luoda mitään erityistä suhdetta miehiin. Ei sillä, et entinen olisi ollut erinomainen. Juttu vaan jätti jälkensä. Seksikään ei minua kiinnosta juurikaan. Siitä huolimatta minulla on suhde. Luulen olevani tylsällä tavalla sopiva. Ehkä hylsymiehelle sopii hylsynsinen. Sinulla on varmaan psrempi tuuri petturijättäjien kanssa. Kuitenkin toivon, että jättäisit varatut rauhaan. On hienoa, et jollakin on vielä ehjä perhe.

    • Nuortenmiestenyhdistys

      Kamalasti on kirjoituksia ja aivan liian pitkiä, jotta jaksaisi lukea = saman toistoa luultavimmin.

      Kyseessä on kuitenkin yksinkertaisesti tilanne, jossa nainen ei ole niin kiinnostava kuin esim. oma harrastus. Mitä tässä on epäselvää. Täällä ollaan jo niputtamassa kaikki 50 miehet samaan kastiin ja ap nainen puhuu jo kaikkien naisten suulla. Ei se mene noin.

      Tässä on yksi tilanne, josta ei voi tehdä yhtäkään johtopäätöstä, korkeintaan sen, ettei miehiä ap kiinnosta. Seksiä on tarjolla joka paikassa, kaiken ikäisille.

      Yksi harhakuva täällä kyllä koko ajan ilmenee. Jossain kommentissa väitetään, että "useat nuoret komeat miehet hakevat seksiä vanhemmilta naisilta". Tämä ei taatusti pidä paikkaansa!

      • viiskytplusnainen

        Hyvä nuori mies. Ap täti vastaa :). Kiinnostaa ja ei kiinnosta. Miten sen nyt ottaa. Kaksi viimevuotista kaveria pyytelee muutakin kuin seksiä vieläkin mutta parisuhteen asteelle en itse heitä ole valinnut (hyviä tyyppejä, synkkaakin jotenkin, mutta olisi pitänyt heidän ehdoillaan ainoastaan tapailla). Olen sen heille suoraan kertonut, eivät ole vielä luovuttaneet. Yksi varattu kaveri soitteli moneen kertaan sen jälkeen kunnes totesin että sinullahan on vaimokin. Yhdestä viimevuotisesta kaverista en tahtonut millään päästä eroon, alkoi jo tuntua stalkkaamiselta. Yksi puolituttu kulkee kirjaimellisesti häntä koipien välissä. En kelpuuttanut häntä jatkoon, koska seksi ei ollut hyvää.
        Harrastukset on kivoja ja niitä on minullakin. Joku ehdotti hanki koira ja kouluta. Koiran kanssa ei voi jutella eikä harrastaa seksiä, no halata kyllä ja yksinpuhelua.
        Iällä ei ole merkitystä seksissä. Tunnustan yhden kerran puumailleeni 38 v kaverin kanssa. Ei mitään käsitystä naisesta. En jatkanut. Hän olisi kyllä. Opettaa en viitsi.
        LOL vaan sullekin poikaseni.

        Mä olen sen verran aikuinen nainen että tiedän mitä haluan. Tasa-arvoisen parisuhteen jotakuinkin sopivan ikäisen miehen kanssa. Niin että naistakin arvostetaan. En hae pelkkää seksiä, mutta jos parisuhteeseen ei löydy yhteistä intressiä niin seksisuhdekin käy, ja sitäkin saan (sitähän on kaikkialla kaikille kuten sanoit). Vähän riippuu kuinka kauan viitsii olla yksin ja löytyykö sopivaa. Pakkoa ei ole eikä kiirettä mutta oishan se kiva löytää vielä rakkauden kera tuo seksikin, olenhan jo viiskytplus.

        Sinusta on hyvää vauhtia kasvamassa viiskymppinen mies joka ei koskaan oppinut arvostamaan naista ikään ja mielipiteeseen katsomatta. :)


      • osuitnaulankantaan
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Hyvä nuori mies. Ap täti vastaa :). Kiinnostaa ja ei kiinnosta. Miten sen nyt ottaa. Kaksi viimevuotista kaveria pyytelee muutakin kuin seksiä vieläkin mutta parisuhteen asteelle en itse heitä ole valinnut (hyviä tyyppejä, synkkaakin jotenkin, mutta olisi pitänyt heidän ehdoillaan ainoastaan tapailla). Olen sen heille suoraan kertonut, eivät ole vielä luovuttaneet. Yksi varattu kaveri soitteli moneen kertaan sen jälkeen kunnes totesin että sinullahan on vaimokin. Yhdestä viimevuotisesta kaverista en tahtonut millään päästä eroon, alkoi jo tuntua stalkkaamiselta. Yksi puolituttu kulkee kirjaimellisesti häntä koipien välissä. En kelpuuttanut häntä jatkoon, koska seksi ei ollut hyvää.
        Harrastukset on kivoja ja niitä on minullakin. Joku ehdotti hanki koira ja kouluta. Koiran kanssa ei voi jutella eikä harrastaa seksiä, no halata kyllä ja yksinpuhelua.
        Iällä ei ole merkitystä seksissä. Tunnustan yhden kerran puumailleeni 38 v kaverin kanssa. Ei mitään käsitystä naisesta. En jatkanut. Hän olisi kyllä. Opettaa en viitsi.
        LOL vaan sullekin poikaseni.

        Mä olen sen verran aikuinen nainen että tiedän mitä haluan. Tasa-arvoisen parisuhteen jotakuinkin sopivan ikäisen miehen kanssa. Niin että naistakin arvostetaan. En hae pelkkää seksiä, mutta jos parisuhteeseen ei löydy yhteistä intressiä niin seksisuhdekin käy, ja sitäkin saan (sitähän on kaikkialla kaikille kuten sanoit). Vähän riippuu kuinka kauan viitsii olla yksin ja löytyykö sopivaa. Pakkoa ei ole eikä kiirettä mutta oishan se kiva löytää vielä rakkauden kera tuo seksikin, olenhan jo viiskytplus.

        Sinusta on hyvää vauhtia kasvamassa viiskymppinen mies joka ei koskaan oppinut arvostamaan naista ikään ja mielipiteeseen katsomatta. :)

        Sulla on melkoinen tarve todistella meille muille, miten erinomainen nainen sä olet kun vuosien takaiset tuttavuudetkin sulle vielä soittelevat. Oletko oikeasti jokaisen viiskyt miesten unelmien nainen? Tuskin. Ehkä sun pitäisi vähän tulla alemmaksi tuolta korkeuksistasi. Miettiä, mitä sulla on annettavaa miehille. Ei vaan sitä, mistä löydät sun mieleisen miehen. Miehen, joka pomppii oikeasti sun tahtiisi. Sitähän sä haluat, vaikka väität että pystyt kompromisseihin esim. yhteisen ajankäytön suhteen. Eikö vaan?
        Mulla on työkaveri mies, 50 v, juuri eronnut. Hänen kanssa juttelin joku aika sitten. Häneltä tuli kommentti, että 50 naiset on pelottavia. Hyökkääviä. Vaativia. Jos et tee niinkuin nainen haluaa, menee välit heti poikki. Mies ei saa edes mahdollisuutta näyttää, mikä on miehiään. Vaaditaan sitä ja tätä ja itse ei olla valmiita antamaan mitään. Viiskymppiset naiset kuulemma ei arvosta eikä kunnoita muita ihmisiä. Sussakin on ap sellaista vikaa. Sä dissaat meidät muutamat naiset, jotka on eri mieltä sun kanssa. Meidät, jotka tykätään rauhallisemmasta menosta.
        Mielenkiintoista olisi tietää, miten sä tulet toimeen muiden naisten kanssa esim. työpaikalla. Oletko sä se, joka määrää kaikesta, koska sulla on oikeus, koska olet jo viiskyt ja sä saat tehdä mitä haluat? Ja muiden pitää nöyrästi sun tahtoosi taipua.
        Itsellä on työkaverit vähän vanhempia. Itse juuri täytin 50 v. Joskus ihmettelin, kun työkaveri tosi ilkeästi mulle puhui. Kysyin että miksi sä noin sanoit. Vastaus oli, että mä oon viiskyt ja mä saan sanoa ihan mitä mä haluan. Voi jessus. En halua tulla samanlaiseksi ikäväksi ihmiseksi.
        Sun pitäisi opetella oikeasti kunnioittamaan sitä, että me ihmiset ollaan erilaisia. Mulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia löytää mukavaa seuraa miehistä ja hyvää seksiäkin olen saanut. Koska mä arvostan miehiä ja näytän sen myös heille. Sä et sitä tunnu tekevän. Etsit vaan vikoja heistä. Asenteesi korjaamisella voisit sen seikkailuhaluisen miehen löytääkin.


      • Mies48jo

        Päteminen ja dissaaminen ainakin karkottaisi minut. Asioista saa olla erimieltä, niistä vain pitää osata keskustella asiallisesti toisen mielipidettä kunnioittaen. Nämä jutut eivät ole matematiikkaa, jossa on vain yksi vastaus ja toisen näkökulmaa voi kunnioittaa.

        Tääällä on tullut hyviä vinkkejä, vaikka jo vähän venähtäneenä. Näillä on hyvä jatkaa vai mitä :)


      • viiskytplusnainen
        Mies48jo kirjoitti:

        Päteminen ja dissaaminen ainakin karkottaisi minut. Asioista saa olla erimieltä, niistä vain pitää osata keskustella asiallisesti toisen mielipidettä kunnioittaen. Nämä jutut eivät ole matematiikkaa, jossa on vain yksi vastaus ja toisen näkökulmaa voi kunnioittaa.

        Tääällä on tullut hyviä vinkkejä, vaikka jo vähän venähtäneenä. Näillä on hyvä jatkaa vai mitä :)

        Myönnetään ystävät hyvät. Provosoin ja provosoidun. Mielenkiintoista saamissani kommenteissa on se, että kanssasisaret teoretisoivat parisuhteen muodostamista ja hakevat ainoaa syytä naisesta. Minulla on kokemusta riittävästi sekä ennen avioliittoani että sen jälkeen, ei tarvitse teoretisoida paperilla. Eikä haaveilla pilvilinnoista. Satuttaa se, että kun nostan tämän asian esiin niin vika onkiin vain minussa. Tai että miehet eivät ole minusta kiinnostuneita. Miten niin, kyllä niitä tuossa pyörii, mutta juuri tuolla tyylillä kuin aloituksessani kuvasin.

        Hyvä seksi ei ole miehen ja naisen välinen arvostuskysymys. Viitseliäisyyttä ja molemminpuolista himoa se kyllä vaatii. Oma puolisoni oli passiivinen seksissä. Piti tehdä kaikkeni että seksiä sain ja sittenkin meni hänen laariinsa. Sanoi saavansa minulta hyvää seksiä, eron jälkeenkin todennut. Nämä eron jälkeiset kokeiluni vähän samoilla linjoilla, halutaan helppoa seksiä ja tyydytystä. Ehkä huonoa tuuria, mutta mä en enää viitsi pyöriä seksissäkään miehen leluna. Miehen pitää tehdä osuutensa. Ei muuten kiihota :) ja kun ei kiihota = seksi ei ole hyvää. Dildo on nykyisin seksini:). Antaa aina ja varmasti.

        Osuitnaulankantaan: työkaverini ovat lähes kaikki miehiä, enkä ole sihteeri enkä autonasentaja. Kuuntelen päivät pitkät 'hyväntahtoista' läppää mitä miehet heittävät naisista yleensä, ja vaimoistaankin. Tulevat töihin lepäämään. Olen pidetty aina ollut työkavereiden ja naisystävien seurassa juuri siksi kun olen joo joo tyyppi ollut ikäni. Viiskytvee kriisissä meni sekä käskyttävä ja kiukutteleva aviomies että pari hyväksikäyttävää ystävätärtä (joita kuuntelin vuosikaudet kun oma elämäni oli tasapainossa mutta avioeron jälkeiset mielentilani eivät heitä kiinnostaneet, suoraan näin sanottiin).

        Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee. Kerrattakoon nyt vielä, ei ole kyse siitä etteikö seuraa olisi tarjolla, yhdenillan seksiin, sovittuun seksisuhteeseen tai ihan perinteiseen tapailuun. Ihan suoraan on joku mies myöntänyt että suhde kyllä kiinnostaa mutta omaa aikaa pitää olla. Selvähän se, sama juttu täällä, mutta jos minua käytetään vaan kerran viikossa pikatyhjennyspaikkana ja muuten eletään siellä omissa harrastuksissa, sohvalla niin edes sen seksin pitäisi olla hyvää :). Tekstarit lentää tiiviisti kyllä mutta livenä ei viitsitä. No, mä en jaksa odottaa, olen yksin tai ehkä tapailen jotain muuta, ehkä en.

        Liikun paljon ihmisten ilmoilla, tanssilavoilla, ravintoloissa, keikoilla, harrastuksissa. Kaikenlaisia ihmisiä tulee vastaan ja mukava on jutella ja tutustua. En enää viitsi tarttua ehdotuksiin joita saan. Avoimena ja naiivina luonteena lunta on tullut niin paljon tupaan kun ihmiset pelaavat pelejään.

        Niin, mulla on uuden ystäväni (mies, 10 v nuorempi ja ihan hot) kanssa viikonloppuna 'treffit', mennään keikalle katsomaan bändiä. Voittaa kotona sohvalla kököttämisen ja huonon seksin mennen tullen. Hän saattaa odottaa ehkä enemmän kuin vaan ystävyyttä, mutta minä olen nyt varovainen ja pidän etäällä. Katsotaan miten käy.

        Hyvää jatkoa (ja mies Mies48jo kiitos sympatiasta)


      • kritiikkiäkestämätön
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Myönnetään ystävät hyvät. Provosoin ja provosoidun. Mielenkiintoista saamissani kommenteissa on se, että kanssasisaret teoretisoivat parisuhteen muodostamista ja hakevat ainoaa syytä naisesta. Minulla on kokemusta riittävästi sekä ennen avioliittoani että sen jälkeen, ei tarvitse teoretisoida paperilla. Eikä haaveilla pilvilinnoista. Satuttaa se, että kun nostan tämän asian esiin niin vika onkiin vain minussa. Tai että miehet eivät ole minusta kiinnostuneita. Miten niin, kyllä niitä tuossa pyörii, mutta juuri tuolla tyylillä kuin aloituksessani kuvasin.

        Hyvä seksi ei ole miehen ja naisen välinen arvostuskysymys. Viitseliäisyyttä ja molemminpuolista himoa se kyllä vaatii. Oma puolisoni oli passiivinen seksissä. Piti tehdä kaikkeni että seksiä sain ja sittenkin meni hänen laariinsa. Sanoi saavansa minulta hyvää seksiä, eron jälkeenkin todennut. Nämä eron jälkeiset kokeiluni vähän samoilla linjoilla, halutaan helppoa seksiä ja tyydytystä. Ehkä huonoa tuuria, mutta mä en enää viitsi pyöriä seksissäkään miehen leluna. Miehen pitää tehdä osuutensa. Ei muuten kiihota :) ja kun ei kiihota = seksi ei ole hyvää. Dildo on nykyisin seksini:). Antaa aina ja varmasti.

        Osuitnaulankantaan: työkaverini ovat lähes kaikki miehiä, enkä ole sihteeri enkä autonasentaja. Kuuntelen päivät pitkät 'hyväntahtoista' läppää mitä miehet heittävät naisista yleensä, ja vaimoistaankin. Tulevat töihin lepäämään. Olen pidetty aina ollut työkavereiden ja naisystävien seurassa juuri siksi kun olen joo joo tyyppi ollut ikäni. Viiskytvee kriisissä meni sekä käskyttävä ja kiukutteleva aviomies että pari hyväksikäyttävää ystävätärtä (joita kuuntelin vuosikaudet kun oma elämäni oli tasapainossa mutta avioeron jälkeiset mielentilani eivät heitä kiinnostaneet, suoraan näin sanottiin).

        Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee. Kerrattakoon nyt vielä, ei ole kyse siitä etteikö seuraa olisi tarjolla, yhdenillan seksiin, sovittuun seksisuhteeseen tai ihan perinteiseen tapailuun. Ihan suoraan on joku mies myöntänyt että suhde kyllä kiinnostaa mutta omaa aikaa pitää olla. Selvähän se, sama juttu täällä, mutta jos minua käytetään vaan kerran viikossa pikatyhjennyspaikkana ja muuten eletään siellä omissa harrastuksissa, sohvalla niin edes sen seksin pitäisi olla hyvää :). Tekstarit lentää tiiviisti kyllä mutta livenä ei viitsitä. No, mä en jaksa odottaa, olen yksin tai ehkä tapailen jotain muuta, ehkä en.

        Liikun paljon ihmisten ilmoilla, tanssilavoilla, ravintoloissa, keikoilla, harrastuksissa. Kaikenlaisia ihmisiä tulee vastaan ja mukava on jutella ja tutustua. En enää viitsi tarttua ehdotuksiin joita saan. Avoimena ja naiivina luonteena lunta on tullut niin paljon tupaan kun ihmiset pelaavat pelejään.

        Niin, mulla on uuden ystäväni (mies, 10 v nuorempi ja ihan hot) kanssa viikonloppuna 'treffit', mennään keikalle katsomaan bändiä. Voittaa kotona sohvalla kököttämisen ja huonon seksin mennen tullen. Hän saattaa odottaa ehkä enemmän kuin vaan ystävyyttä, mutta minä olen nyt varovainen ja pidän etäällä. Katsotaan miten käy.

        Hyvää jatkoa (ja mies Mies48jo kiitos sympatiasta)

        Hyvää jatkoa. Tunnistan sinussa tyypin, että aina on päästävä sanomaan se viimeinen sana meni sitten syteen tai saveen.


      • NäinMeillä
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Myönnetään ystävät hyvät. Provosoin ja provosoidun. Mielenkiintoista saamissani kommenteissa on se, että kanssasisaret teoretisoivat parisuhteen muodostamista ja hakevat ainoaa syytä naisesta. Minulla on kokemusta riittävästi sekä ennen avioliittoani että sen jälkeen, ei tarvitse teoretisoida paperilla. Eikä haaveilla pilvilinnoista. Satuttaa se, että kun nostan tämän asian esiin niin vika onkiin vain minussa. Tai että miehet eivät ole minusta kiinnostuneita. Miten niin, kyllä niitä tuossa pyörii, mutta juuri tuolla tyylillä kuin aloituksessani kuvasin.

        Hyvä seksi ei ole miehen ja naisen välinen arvostuskysymys. Viitseliäisyyttä ja molemminpuolista himoa se kyllä vaatii. Oma puolisoni oli passiivinen seksissä. Piti tehdä kaikkeni että seksiä sain ja sittenkin meni hänen laariinsa. Sanoi saavansa minulta hyvää seksiä, eron jälkeenkin todennut. Nämä eron jälkeiset kokeiluni vähän samoilla linjoilla, halutaan helppoa seksiä ja tyydytystä. Ehkä huonoa tuuria, mutta mä en enää viitsi pyöriä seksissäkään miehen leluna. Miehen pitää tehdä osuutensa. Ei muuten kiihota :) ja kun ei kiihota = seksi ei ole hyvää. Dildo on nykyisin seksini:). Antaa aina ja varmasti.

        Osuitnaulankantaan: työkaverini ovat lähes kaikki miehiä, enkä ole sihteeri enkä autonasentaja. Kuuntelen päivät pitkät 'hyväntahtoista' läppää mitä miehet heittävät naisista yleensä, ja vaimoistaankin. Tulevat töihin lepäämään. Olen pidetty aina ollut työkavereiden ja naisystävien seurassa juuri siksi kun olen joo joo tyyppi ollut ikäni. Viiskytvee kriisissä meni sekä käskyttävä ja kiukutteleva aviomies että pari hyväksikäyttävää ystävätärtä (joita kuuntelin vuosikaudet kun oma elämäni oli tasapainossa mutta avioeron jälkeiset mielentilani eivät heitä kiinnostaneet, suoraan näin sanottiin).

        Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee. Kerrattakoon nyt vielä, ei ole kyse siitä etteikö seuraa olisi tarjolla, yhdenillan seksiin, sovittuun seksisuhteeseen tai ihan perinteiseen tapailuun. Ihan suoraan on joku mies myöntänyt että suhde kyllä kiinnostaa mutta omaa aikaa pitää olla. Selvähän se, sama juttu täällä, mutta jos minua käytetään vaan kerran viikossa pikatyhjennyspaikkana ja muuten eletään siellä omissa harrastuksissa, sohvalla niin edes sen seksin pitäisi olla hyvää :). Tekstarit lentää tiiviisti kyllä mutta livenä ei viitsitä. No, mä en jaksa odottaa, olen yksin tai ehkä tapailen jotain muuta, ehkä en.

        Liikun paljon ihmisten ilmoilla, tanssilavoilla, ravintoloissa, keikoilla, harrastuksissa. Kaikenlaisia ihmisiä tulee vastaan ja mukava on jutella ja tutustua. En enää viitsi tarttua ehdotuksiin joita saan. Avoimena ja naiivina luonteena lunta on tullut niin paljon tupaan kun ihmiset pelaavat pelejään.

        Niin, mulla on uuden ystäväni (mies, 10 v nuorempi ja ihan hot) kanssa viikonloppuna 'treffit', mennään keikalle katsomaan bändiä. Voittaa kotona sohvalla kököttämisen ja huonon seksin mennen tullen. Hän saattaa odottaa ehkä enemmän kuin vaan ystävyyttä, mutta minä olen nyt varovainen ja pidän etäällä. Katsotaan miten käy.

        Hyvää jatkoa (ja mies Mies48jo kiitos sympatiasta)

        "Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee."

        Olen kuullut mutta en itse pidä sitä mitenkään yleispätevänä ohjeena. Osaan ihmisistä toimii, osaan ei. Itse olen aina inhonnut naisia jotka pelailevat kaikenlaisia pelejä ja leikkivät välillä vaikeasti saavutettavaa tai jotain vastaavaa. Minusta jos halutaan tutustua niin tutustutaan niinä oikeina ihmisinä joita ollaan eikä esitetä mitään muuta tai piilotella tunteita. Tunteilla leikkivä ja pelaileva ihminen kertoo samalla että on kykenevä sellaiseen myös myöhemmin jos ollaan suhteessa ja sellaista ihmistä en suhteeseen halua.
        Ja jos joku nainen on selkeästi osoittanut olevansa kiinnostunut minusta, otan sen suurena kohteliaisuutena eikä se meitenkään vähennä kiinnostustani hänee, päinvastoin.


      • N40pluss
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee."

        Olen kuullut mutta en itse pidä sitä mitenkään yleispätevänä ohjeena. Osaan ihmisistä toimii, osaan ei. Itse olen aina inhonnut naisia jotka pelailevat kaikenlaisia pelejä ja leikkivät välillä vaikeasti saavutettavaa tai jotain vastaavaa. Minusta jos halutaan tutustua niin tutustutaan niinä oikeina ihmisinä joita ollaan eikä esitetä mitään muuta tai piilotella tunteita. Tunteilla leikkivä ja pelaileva ihminen kertoo samalla että on kykenevä sellaiseen myös myöhemmin jos ollaan suhteessa ja sellaista ihmistä en suhteeseen halua.
        Ja jos joku nainen on selkeästi osoittanut olevansa kiinnostunut minusta, otan sen suurena kohteliaisuutena eikä se meitenkään vähennä kiinnostustani hänee, päinvastoin.

        Todella hienosrti tiivistetty!! :

        "Minusta jos halutaan tutustua niin tutustutaan niinä oikeina ihmisinä joita ollaan eikä esitetä mitään muuta tai piilotella tunteita. Tunteilla leikkivä ja pelaileva ihminen kertoo samalla että on kykenevä sellaiseen myös myöhemmin jos ollaan suhteessa ja sellaista ihmistä en suhteeseen halua."


        Valitettavasti naisena mulla on vankka kokemus siitä, että miehet tykkää hieman haastavammista naisista. Tietysti tämä tasoittuu sitä mukaa kun/ jos tuntevat naisen läheisesti, esim kaveripiiristä. Mutta deittailuun tuntemattomien kanssa tuo ptee. Ehkä se on niin syvällä alitajunnassa monella meihellä, että vaikeasti saavutettava nainen on suosittu muidenkin miesten keskuudessa ja siksi tavoittelemisen arvoinen.

        Inhoan kaikenlaista pelaamista ja teeskentelemistä. Olen suoraluonteinen, ja jos tykkään jostain miehestä, sanon sen suoraan. En kuitenkaan ole liimautuja. Miehet katoaa aika nopeasti kun niille osoittaa kiinnostusta..


      • NäinMeillä
        N40pluss kirjoitti:

        Todella hienosrti tiivistetty!! :

        "Minusta jos halutaan tutustua niin tutustutaan niinä oikeina ihmisinä joita ollaan eikä esitetä mitään muuta tai piilotella tunteita. Tunteilla leikkivä ja pelaileva ihminen kertoo samalla että on kykenevä sellaiseen myös myöhemmin jos ollaan suhteessa ja sellaista ihmistä en suhteeseen halua."


        Valitettavasti naisena mulla on vankka kokemus siitä, että miehet tykkää hieman haastavammista naisista. Tietysti tämä tasoittuu sitä mukaa kun/ jos tuntevat naisen läheisesti, esim kaveripiiristä. Mutta deittailuun tuntemattomien kanssa tuo ptee. Ehkä se on niin syvällä alitajunnassa monella meihellä, että vaikeasti saavutettava nainen on suosittu muidenkin miesten keskuudessa ja siksi tavoittelemisen arvoinen.

        Inhoan kaikenlaista pelaamista ja teeskentelemistä. Olen suoraluonteinen, ja jos tykkään jostain miehestä, sanon sen suoraan. En kuitenkaan ole liimautuja. Miehet katoaa aika nopeasti kun niille osoittaa kiinnostusta..

        Sanoisin että nuo kokemuksesi liittyvät juuri noihin tietynlaisiin miehiin. He ovat tottuneet siihen "metsästäjän" osaan ja jos roolit siitä muuttuvat, he kokevat sen itselleen uhkaksi. Mutta on olemassa paljon miehiä joiden oma luonne ja tapa lähestryä naisia ei ole niin hyökkäävä ja he ovat yleensä vain otettuja jos nainen vähän auttaa sitä kontaktin syntymistä omalla aktiivisuudellaan. Nämä miehet vain eivät ole niitä jotka ensimmäisenä huomaa koska he eivät tuo itseään niin paljon esiin. Mutta siellä he ovat kun vain osaat katsoa vähän sinne sivummallekin.


      • realistinainen
        viiskytplusnainen kirjoitti:

        Myönnetään ystävät hyvät. Provosoin ja provosoidun. Mielenkiintoista saamissani kommenteissa on se, että kanssasisaret teoretisoivat parisuhteen muodostamista ja hakevat ainoaa syytä naisesta. Minulla on kokemusta riittävästi sekä ennen avioliittoani että sen jälkeen, ei tarvitse teoretisoida paperilla. Eikä haaveilla pilvilinnoista. Satuttaa se, että kun nostan tämän asian esiin niin vika onkiin vain minussa. Tai että miehet eivät ole minusta kiinnostuneita. Miten niin, kyllä niitä tuossa pyörii, mutta juuri tuolla tyylillä kuin aloituksessani kuvasin.

        Hyvä seksi ei ole miehen ja naisen välinen arvostuskysymys. Viitseliäisyyttä ja molemminpuolista himoa se kyllä vaatii. Oma puolisoni oli passiivinen seksissä. Piti tehdä kaikkeni että seksiä sain ja sittenkin meni hänen laariinsa. Sanoi saavansa minulta hyvää seksiä, eron jälkeenkin todennut. Nämä eron jälkeiset kokeiluni vähän samoilla linjoilla, halutaan helppoa seksiä ja tyydytystä. Ehkä huonoa tuuria, mutta mä en enää viitsi pyöriä seksissäkään miehen leluna. Miehen pitää tehdä osuutensa. Ei muuten kiihota :) ja kun ei kiihota = seksi ei ole hyvää. Dildo on nykyisin seksini:). Antaa aina ja varmasti.

        Osuitnaulankantaan: työkaverini ovat lähes kaikki miehiä, enkä ole sihteeri enkä autonasentaja. Kuuntelen päivät pitkät 'hyväntahtoista' läppää mitä miehet heittävät naisista yleensä, ja vaimoistaankin. Tulevat töihin lepäämään. Olen pidetty aina ollut työkavereiden ja naisystävien seurassa juuri siksi kun olen joo joo tyyppi ollut ikäni. Viiskytvee kriisissä meni sekä käskyttävä ja kiukutteleva aviomies että pari hyväksikäyttävää ystävätärtä (joita kuuntelin vuosikaudet kun oma elämäni oli tasapainossa mutta avioeron jälkeiset mielentilani eivät heitä kiinnostaneet, suoraan näin sanottiin).

        Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee. Kerrattakoon nyt vielä, ei ole kyse siitä etteikö seuraa olisi tarjolla, yhdenillan seksiin, sovittuun seksisuhteeseen tai ihan perinteiseen tapailuun. Ihan suoraan on joku mies myöntänyt että suhde kyllä kiinnostaa mutta omaa aikaa pitää olla. Selvähän se, sama juttu täällä, mutta jos minua käytetään vaan kerran viikossa pikatyhjennyspaikkana ja muuten eletään siellä omissa harrastuksissa, sohvalla niin edes sen seksin pitäisi olla hyvää :). Tekstarit lentää tiiviisti kyllä mutta livenä ei viitsitä. No, mä en jaksa odottaa, olen yksin tai ehkä tapailen jotain muuta, ehkä en.

        Liikun paljon ihmisten ilmoilla, tanssilavoilla, ravintoloissa, keikoilla, harrastuksissa. Kaikenlaisia ihmisiä tulee vastaan ja mukava on jutella ja tutustua. En enää viitsi tarttua ehdotuksiin joita saan. Avoimena ja naiivina luonteena lunta on tullut niin paljon tupaan kun ihmiset pelaavat pelejään.

        Niin, mulla on uuden ystäväni (mies, 10 v nuorempi ja ihan hot) kanssa viikonloppuna 'treffit', mennään keikalle katsomaan bändiä. Voittaa kotona sohvalla kököttämisen ja huonon seksin mennen tullen. Hän saattaa odottaa ehkä enemmän kuin vaan ystävyyttä, mutta minä olen nyt varovainen ja pidän etäällä. Katsotaan miten käy.

        Hyvää jatkoa (ja mies Mies48jo kiitos sympatiasta)

        "..kanssasisaret teoretisoivat parisuhteen muodostamista ja hakevat ainoaa syytä naisesta. Minulla on kokemusta riittävästi sekä ennen avioliittoani että sen jälkeen, ei tarvitse teoretisoida paperilla. Eikä haaveilla pilvilinnoista"

        "Teoretisoivat". Milloin vinkkien, neuvojen, suorastaan tärppien antamisesta on tullut teoretisointia? Esitit ongelmasi, olet saanut siihen paljon vastauksia, joiden kommentoinnilla järjestäin tyrmäät muiden ideat ja ohjeet. Ihan vapaasti tietysti voit niin tehdä, mutta mitä ihmettä sitten odotat? Että muutama mies muuttuisi kirjoituksesi voimasta "täydelliseksi" sinulle ja ottaisi yhteyttä välittömästi? Vaiko että me vastaajat muokkaisimme jonkun miehen sinulle sopivan ja toimittaisimme hänet sinulle? Eipä ole kovin realistista. Realistista on ainoastaan se, että SINÄ itse ajattelet, toimit ja etsit sinulle sopivan miehen. Mutta siihen tulokseen tuskin pääset keskittymällä miesten vikoihin.

        Itse erosin pitkästä liitosta, koska mies ei enää vastannut sitä miestä, jonka kanssa menin aikoinaan kimppaan. Mies muuttui itsensä vastakohdaksi. Hän ei olisi eroa kuitenkaan halunnut. Mutta minkäs teet. Naisen on tehtävä se mikä naisen on tehtävä. Ero oli onni ja autuus minulle, joskin täysin minun syy. Etenkin ellei huomioida miehen muuttumista.

        Eron jälkeen elin lasten kanssa tovin. Salaa heiltä olin jo alkanut treffailla miehiä, kun he ryhtyivät "potkimaan" minua baareihin, tapahtumiin, ihan mihin vaan mistä löytäisin miehen. Mies löytyi lopulta todella nopeasti netistä. Ensin ajattelin sen olevan kohtaloni. Mutta lopulta kysymys taitaa olla yksinomaan vainusta/vaistosta.

        Miten itse neuvoisit 50 naista etsimään kumppania? Vai sanoisitko ykskantaan "kaikki miehet ovat paskoja"?


      • realistinainen
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Oletteko kuullut sanonnan kun nainen juoksee karkuun, mies tulee perässä mutta kun nainen innostuu miehestä mies pakenee."

        Olen kuullut mutta en itse pidä sitä mitenkään yleispätevänä ohjeena. Osaan ihmisistä toimii, osaan ei. Itse olen aina inhonnut naisia jotka pelailevat kaikenlaisia pelejä ja leikkivät välillä vaikeasti saavutettavaa tai jotain vastaavaa. Minusta jos halutaan tutustua niin tutustutaan niinä oikeina ihmisinä joita ollaan eikä esitetä mitään muuta tai piilotella tunteita. Tunteilla leikkivä ja pelaileva ihminen kertoo samalla että on kykenevä sellaiseen myös myöhemmin jos ollaan suhteessa ja sellaista ihmistä en suhteeseen halua.
        Ja jos joku nainen on selkeästi osoittanut olevansa kiinnostunut minusta, otan sen suurena kohteliaisuutena eikä se meitenkään vähennä kiinnostustani hänee, päinvastoin.

        "Minusta jos halutaan tutustua niin tutustutaan niinä oikeina ihmisinä joita ollaan "

        Noinhan moni ajattelee, mutta hieman harvempi uskaltaa toteuttaa. Lisäksi riippuu aika paljon ihmisluonteesta kuinka luontevaa olla avoimesti sellainen kuin on. Etenkin jos erosta tai jostain muusta elämänmullistuksesta on vain vähän aikaa, tai sellainen on meneillään. Sitä ihminen automaattisesti häviää oman kuplansa sisään.

        Sitten pitäisi myös muistaa erottaa avoimuus asioista. Itse en ainakaan muutamalla tapaamisella kerro esim. lapsistani juurikaan mitään.


    • Isojakova

      Hei vaan kaikille!!!

      Täällä on Matti 24-v nuori mies opiskelija kova ja seksi kroppa niin ottakaa yhteyttä ;)

      [email protected]

      Puh: 045 - 1756688

    • 7368

      Totta on ainakin omalla kohdallani.
      Olimme 57v/52v kun leskeytymiseni uhka oli ilmeinen.
      Pohdiskellessamme silloin tilannetta ja elämää totesin itse, etten enää sopeutuisi elämään uuden tuttavuuden kanssa samassa taloudessa tai edes kiinteämmässä suhteessa.
      Olimme rutinoituneet toistemme tapoihin ja oikkuihin ja oman ajatusmaailman ja mieltymysten mukauttaminen muuhun tuntui, ja tuntuu mahdottomalle.
      Olisi myös kohtuutonta odottaa kenenkään vieraan naisihmisen tykästyvän minuun pysyvämmin täysin tälläisenä.

      Vaimoni elinikäennuste heitti onneksemme volttia ja menneet viimeiset 17 vuotta ovat vain vahvistaneet silloisia pähkäilyjämme.

    • realistinainen

      "50 miehet mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä"

      Niinkö? Et kuitenkaan taida tuntea kaikkia 50 miehiä. Ja jos olet jo läpikäynyt kaikki 50 miehet, kannattaisi siirtyä toiseen ikäsarjaan. Tosin yleistäminen käy kaikkeen muuhunkin, joten ikä ja sukupuoli ei tässä liene ongelma. Voisi ihan yhtä hyvin kirjoittaa "50 naiset mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä", tai "40 miehet mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä". On näet ihan normaalia, että ihmiset ovat joskus mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä. Heillä on kaikki oikeus olla sitä. Kuten sinullakin. Ellei yhteys kohtaa, niin se on vaan voi voi. On sinun asiasi selvittää itsellesi mikset löydä miestä, jollaista etsit ja miksei toiveet kohtaa.

    • Onkos

      se meitin muiden murhe ja syy jos vaan et löydä omaan formaattiisi sopivaa miestä? Muutama muukin saattaa olla vailla sitä "oikeaa" kumppania arkeen ja juhlaan, mutta harvempi dissaa "koko" miespopulaation mallia 50 , kuten te avautumisessanne.
      Ettei vaan olisi ikä ja kierityt kilometrit tehneet ronkelin makuiseksi:)

      • haha_-63

        Juurikin näin. Ihan mahdotonta onkin löytää "oikeaa" miestä, jos kerta kaikki miehet ovat ihan kamalia.


    • Tahvo52

      Ja me 50v miehet kamalia ollaankin. On työpaikka, asuntovelat maksettu, lapset aikuisia, ehkäpä lapsenlapsia, hyviä ystäviä ja hyviä harrastuksia. Kyllä me sitten olemmekin kamalia olentoja.

      Kävin muuten ihan huvikseen treffit puolella katsomassa -50v naisten ilmoituksia. Vastaan tuli profiileja jossa mainitaan esim. sanat haastava ja vaativa,,,nämä saa ainakin minulla aikaiseksi hylkimisreaktion, sama kun työntäisi päänsä ampiaispesään.
      Toisaalta hyvä jos tunnistavat nämä "ominaisuudet" itsessään ja tuovat julki niin tietää mitä on luvassa.

      • iuiy

        "tuli profiileja jossa mainitaan esim. sanat haastava ja vaativa"

        Ihanko oikeesti? Eipä minua naisena kiinnostaisi haastavat ja vaativat miehet. Huh.


    • iuuiuiguigiu

      50 ikäisistä n. 40 % naimisissa, 30 % eronneita (joista puolet moniongelmaisia), 10 % haudassa tai kroonikkoja, 20 % ikisinkkuja. Eli parisuhdemarkkinasi ovat tässä ajassa kuivuneet 20 %:n tasolle mitä ne olivat kun olit 20-25 v iässä eli normi-pariutumisiässä....Ja jäljelläolevilla parisuhde-into luokkaa "kiva on deittailla", mutta en ehdi/halua mitään 24/7 suhdetta.

      • 50-vmies

        Juuri näin se näkyy keski-ikäisten luokassa olevan. Siksi onkin hyvä, että myös nuoremmilla naisilla on kiinnostusta 50 miehiin. Ja itse asiassa nuoremmilta naisilta sitä huomiota juuri saakin tästä syystä enemmän kuin saman ikäsisltä, koska nuoremmissa ikäluokissa on enemmän vapaita naisia. Tämä tilastofakta aiheuttaa ihan loogisesti suhteita, joissa sitä ikäeroakin sitten on hieman enemmän.


    • avartavaketju

      En jaksanut lukea enää kokorakkauteen ketjua läpi, mutta muutama huomio. Jotkut muehet tuolla kuvailevat kuinka naiset vakiintuvat, perustaa perheen tasaisen, rauhallisen puoliaon kanssa ja eroaa sitten kun tarvitsee jännempää. On muuten loukkaava ja alentava kommentti monille naisille, jotka todellakaan ei eroa sen vuoksi (itse tähän lukeutuen). Itse en ainakaan mitn jönnämieatä haluaisi, mutta jotkut täällä valitti, että kemia ei miehille ole tärkeää parisuhteeseen haluttaessa, itse olen eri mieltä. Pitää sitä kemiaakin olla ja jos todellakin on niin, että rauhallisia miehiä jätetn niin jihuu sittenhän niitäkin vapautuu. Seksologin kommentti ketjussa antoi myös ymmärtää, että esim. nelikymppinen nainen seksuaalisesti virkein ja koska parikymppinen mies on vastaavaa niin nelikymppisen naisen kannattaakin pelkkään seksiin hakea parikymppistä naista ja vastaavasti nelikymppisten miesten kannattaa hakea seksuaalisesti epävarmempaa ja haluttomampaa parikymppistä naista.
      Itse muuten omissa piireissä ja baareissa olen nähnyt ihan fiksusti pukeutuviakin miehiä, kunhan vain rakkaus iskisi.

    • Oiaikojajatapoja

      Tämä alkuperäinen viiskytplus nainen oikeuttaa suht hölmöt kommenttinsa teeseihin "kaikkihan me haluamme hyvää seksiä", tai "Eihän kukaan pelkästään seksiä...." tai "Kaikki miehet ovat sitä ja tätä".

      Sitten hän jossain marisee siitä, miten ei vanhat ja varsinkaan nuoret miehet kunnioita naisia. Taitaapa hän jossain tätitellä itseään ja sormi ojossa arvioida nuoren miehen kommenttia; täti väittää, että nuoresta miehestä on tulossa tyypillinen 50 mies, joka ei arvosta naisia. Voin vastata tämän nuoren miehen ja itseni (=nuorehko mies) puolesta, että juuri APn kaltaiset vähentävät naiskuntaa kohti kokemaa arvostusta. Joskin me nuoret, menestyneet ja fiksutkin emme ketään arvosta pelkän sukupuolen perusteella vaan ihan muiden kriteerien perusteella. Kriteerien, joita Ap ei kirjoitusten perusteella koskaan tule täyttämään.

      Ja loppuhuipentumana todettakoon, että Ap haukkuu mennen tullen miehet ikään katsomatta ja jopa samassa kirjoituksessa halajaa kiinnostusta itseään kohtaan ja jopa arvostusta.

      • haluttukolli

        Totta kaikki, mitä sanot, mutta armoa sen verran tälle alkuperäiselle, että hän kertoo avausviestissä eronneensa pari vuotta sitten pitkästä (ehkä 20v) avioliitosta. Hän ei ole vielä toipunut erosta ja surutyö käydään nyt tällä tavalla.

        Monien eronneiden kohtalona on aika sama tilanne: katkeruus karkoittaa kumppaniehdokkaat "tekstarietäisyydelle", koska ei sitä katkeruutta vaan kestä katsella ja kuunnella. Siinä se syy hänen ongelmiinsa.


      • justviiskyt
        haluttukolli kirjoitti:

        Totta kaikki, mitä sanot, mutta armoa sen verran tälle alkuperäiselle, että hän kertoo avausviestissä eronneensa pari vuotta sitten pitkästä (ehkä 20v) avioliitosta. Hän ei ole vielä toipunut erosta ja surutyö käydään nyt tällä tavalla.

        Monien eronneiden kohtalona on aika sama tilanne: katkeruus karkoittaa kumppaniehdokkaat "tekstarietäisyydelle", koska ei sitä katkeruutta vaan kestä katsella ja kuunnella. Siinä se syy hänen ongelmiinsa.

        Ootte kyllä fiksuja nuorukaisia :). Olen samaa mieltä sun kanssa. Hänen erostaan on oikeastaan aika lyhyt aika. Sen ajan hän on käyttänyt miehen löytämiseen. Ei suinkaan siihen, että olisi antanut itselleen rauhassa aikaa toipua erosta. Opetellut olemaan ensin onnellinen yksin. Sen kun olisi oppinut, onni säteilisi hänestä kauas. Hän olisi oikeasti sinut itsensä ja tilanteensa kanssa. Se vetää miehiä puoleensa. Ei tuollainen yleistys, että kaikki 50 miehet on jotenkin viallisia. Hän kuulostaa kovin katkeralta miehiä kohtaan vaikka muuta väittääkin. Ehkä joutunut kokemaan ikävän eron mutta eihän se ole muiden miesten vika jos eks olikin mulkku. Suorastaan kuulostaa pakkomielteiseltä toiminnalta löytää uusi elämänkumppani ja sitten ei mikään kelpaa. Tuntuuko hänestä loppujen lopuksi siltä, ettei hän ole tosi nainen ilman ukkoa rinnallaan? Asettaako ympäristkö hänelle paineita miehen löytämiseen? Mene ja tiedä.
        Mun mielestä kaiken ikäiset miehet on ihania. Myös nuoremmat. Todella fiksua porukkaa enkä millään jaksa uskoa, etteivät olisi fiksuja vielä viisikymppisinäkin. Veikkaan että osaavat arvostaa naisia myös. Tunnen oikein ylpeyttä miten me kuuskytluvun loppupuolella syntyneet ollaan onnistuttu fiksuja nuoria miehiä ja naisia kasvattamaan! Tosin en tunne nuorempiin miehiin seksuaalista vetoa, he vaan ovat mukavia.
        Jos ap ei arvosta miehiä lainkaan, kuinka hän luulee että miehet arvostaisivat häntä?


    • prkjk

      Mikä tuon kotisohvan tekee sinulle niin vastenmieliseksi?

      Minusta sohva on mitä parhain paikka viettää miehen kanssa aikaa. Siinä voi jutella niitä näitä; kevyestä jutustelusta vakaviin aiheisiin. Voidaan väitellä kunnolla ja vaihtaa mielipiteitä, tarkastella asioita eri näkökulmista jne. Sohva (kotiruokapöytä toinen) on nimenomaan se paikka, jossa toiseen kunnolla tutustuu. Eikä siinä vielä kaikki. Sohvalla voi myös rakastella, helliä, kutitella, rapsutella... Välillä tietysti myös katsella teeveetä. Jopa silloin tällöin nautiskella punaviiniä. Mikä tässä on niin kamalaa? Mielestäni säännöllinen ajanvietto kotisohvalla on parisuhteessa tärkeintä. Ravintolaan, leffaan, baariin, keikoille jne voi mennä yksin tai ystävien kanssa. Ei niihin parisuhdetta tarvitse. Parisuhde on toimivimmillaan kotona (sohvalla, sängyssä).

      Jotenkin ymmärsin, ettei kovin yksinpuolinen 3 minuutin pikapano sinua tyydytä. Se on selvä, etenkään ainoana seksilaatuna. Sanot haluavasi hyvää seksiä. Mitä tarkoitat hyvällä seksillä? Onko mieleesi tullut, että moni 50 mies ei enää fyysisesti jaksa eikä kykene suoriutumaan kovin usein yli yön seksisessioista? Jaksaisitko sinä sellaista? Monet sairaudet ja lääkitykset voivat myöskin laskea kykyjä. Täällä pidetään itsestäänselvyytenä, että jokainen mies on kova panomies, vaikka käsitys on täysin väärä. Melko isolla osalla miehistä on potenssiongelmia (shh, se on kai tabu?). Moni mies kuten moni nainenkin haluaa etenkin varttuneemmalla iällä mieluummin täsmäseksiä kuin kaikenmoisia, aina vaihtuvia seksivirityksiä, joihin käytetään paljon aikaa. Seksi on myös vuorovaikutteista. Ei voi passiivisena odottaa, että toinen tuo nautinnon - samoin kuin pitää nähdä vaivaa toisen nautinnon hyväksi, pitää sama tehdä itsensä hyväksi. Ts. hyvään seksiin tarvitaan himoa. Sen taas TUNTEE itsessä ja vainuaa toisesta. Mikäli tässä kohdassa menee pieleen, on mahdollista jäädä vaille hyvää seksiä, koska ei ole a) himoa b) arvioi tuntemuksensa väärin (= haluaa vaikka oikeasti muuta läheisyyttä tai hyväksyntää, ei seksiä) c) arvioi toisen väärin.

      • avartavaketju

        Hyvä kirjoitus. Parisuhdetta voi hyvin hoitaa kotisohvallakin, juuri noin. Mutta eikös ulkona esim.keikoilla käyminen välillä toisi kivan säväyksen siihen. Kyllä se ehkä intohimoakin säilyttäisi, jos vaikka tekisi välillä treffit hiukka seksikkäämmin ja paremmin pukeutuneena, voisi olla tekaistuksi vaikka tuntemattomia. Leikkimielisyys tuntuu monelta iän myötä myös kadonneen. Itsellä on joskus tooolsi, tosi kauan sitten ollut seurustelukumppani, joka tykkäsi kun pukeuduin ulos seksikkäämmin. Ok, en nyt enää ole niin nuori, mutta eikös se seksikkyys ole vähän korvien välistäkin kiinni, vähän sellaista leikittelyäkin. Sellainen kumppani olisi kiva löytää.
        Tässä ketjussa on muutoin selkeä tarkoituksenhakuisuus aloittajalla. Joten aloittajankin kandee antaa muiden pariutua ihan kenen kanssa tahtoo ja ihan missä aikataulussa tahtoo.


    • mielenkiintoinenketju

      MIelenkiintoista olisi tietää, mitä sä itse olet valmis miehelle antamaan? Oletko sä itse valmis joustamaan edes joskus? Tunnut vain vaativan toisilta jotain.
      Kerrot saaneesi huonoa seksiä usein. Mitä sä itse teet sen hyväksi, että seksi olisi hyvää molemmille, ei vaan sulle? Hyvä seksi lähtee molemminpuolisesta himosta joten voihan olla, että nuo kolmen sekunnin miehet on himoinneet sua enemmän kuin sä heitä ja sitten akti on loppunut lyhyeen. Voi myös olla, että ovat vaan halunneet hoitaa velvollisuutensa äkkiä pois alta. Et voi tietää, ellet kokeile uudestaan rauhassa kertomalla myös omista haluistasi, näyttämällä miehelle, että himoitset häntä. Eli älä odota aina valmista.
      prkjk ja avartavaketju kirjoittavat tosi hyvin parisuhteen hoidosta sohvalla. Noin se monella menee. Välillä voi mennä yhdessä johonkin. Tai jos toista ei huvita, menee sitten kavereiden kanssa. Mielikuvitusta vaan kehiin, niin toisen voi yllättää siinä sohvallakin.
      Mä ketjua lukiessa mietin, että jos on vapaa viisikymppinen tai plus ja haluaa itselleen oman ikäisen miehen, niin kuinka moni mies kestää meitä vaihdevuosioireissa kiehuvia akkoja, joille ei mikään riitä? En mä ihmettele yhtään, jos he tulevat paremmin toimeen nuorempien kanssa ja sellaisen puolisoksi valitsevatkin. Olisi syytä meidän aikuisten naisten mennä välillä itseemme. Emme me niin erinomaisia olla että voidaan vaatia täydellisyyttä miehiltä. Mä en ainakaan ole.

      • avartavaketju

        Ei se noin mene, mutta olisi kiva jos menisi.


      • avartavaketju

        Ja olisi sopiva kohde.


      • afroDitee

        Kirjoituksesi alku loistavaa pohdintaa. Sitten se tyssäsi tähän kuin seinään

        " jos on vapaa viisikymppinen tai plus ja haluaa itselleen oman ikäisen miehen, niin kuinka moni mies kestää meitä vaihdevuosioireissa kiehuvia akkoja, joille ei mikään riitä?"

        Olen 54v, en kiehu vaihdevuosioireissa, ja rakastan miesystävääni. Miehet ylipäänsä viehättävät. Ei kannata yleistää sukupuolen mukaan. Ihmisiä on erilaisia, jokainen käyttäytyy hyvin tai vähemmän hyvin. Tulos menee sen mukaisesti.


    • Angelina2017

      Heippa!

      Olen täysin samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa! Allekirjoitan jokaisen hänen kirjoittamansa sanan ja näköjään meitä on täällä muitakin kuin vain me kaksi. Olisipa hauska koota näin ajattelevista naisista pienen "kerhon" ja jutella lisää viinilasin äärellä :) Ja omista deittikokemuksista kertominen ja muitten vastaavien touhuista kuuleminen voisi todellakin olla hauskaa!

      Kiinnostusta Uudellamaalla tapaamiseen?

      T. Kokemusta rutkasti omaava :)

    • afroDitee

      Eipäs! Miehet on valtaosin ihania ja kivoja. Ihan kaikenikäiset. Olen 54v, eronnut muutama vuosi sitten. Nykyinen miesystävä ollut melkein saman muutaman vuoden ajan. Mm. seksi on hyvää ja tyydyttävää. Milloin viimeksi ja kenen kanssa sait orgasmin ja seksi tuntui varpaiden kynsissä asti?

    • nähtyon

      Se mikä loistaa näissä 45 naisissa yleensäkin on se mummomaisuus ja odotellaan lapsenlapsia.
      Puuttuu eräällä tavalla naisilta se elämän ilo.

      Sitä on ehken eletty aikoinaankin vain lasten kautta ja heidän ehdoillaan yksinhuoltajana ja niihin omiin kaavoihinsa on kangistuttu ja näihin kaavoihin on mies/miehet sopeuduttava ja nämä seksi, hellyyden ja huomion hakeminen on haettu näillä lyhyillä suhteilla.

      Nyt sitten lapset on lentäneet pesästä ja tähän ns. yksinäisyyteen on hommattu joku pikkukoira fifi ja tähän kaavoihin jälleen pitäisi miehen sopetua ja mitään ei itse halua antaa ja tehdä uudenkaan parisuhteen eteen edes vaivaa nähdäkseen vaan otetaan ns. kaapista se mies kun on aikaa tässä kalenterissa esim seksissä ja lomamatloille tai viihteelle mutta miehen pitää olla ajatustenlukija että osaa ajoissa siirtyä sinne kaappiin....se on muuten mies joka matkustaa naisen luokse "kun sinulla on auto..." ja nainen ei lähde julkisilla että sitäkään vaivaa ei näe??!!

      Ei se 50 nainen enään houkuttelevalta kuullosta ja miehelläkin oma käsi sen puutteseen.

    • OlenOnnekas50v

      Äsh lopettakaa tuo ikänarina. Olkaa onnellisia kun olette vielä hengissä. Nauttikaa siitä mitä olette aikaan saaneet ja uskaltakaa elää edelleen. Tässä on vielä muutama vuosi aikaa ennen dementiavaihetta, joten iloa hyppysiin. Arvostakaa läheisiänne, lapsianne, sukuanne, vakipanojanne, ukkojanne, akkojanne, yhden yön seksikumppaneitanne, työkavereitanne, naapureitanne, ystäviänne. Onni ei tule sitä hakemalla, vaan sivutuotteena siitä miten sinä olet tässä ajassa ja paikassa ja miten kohtelet toisia ihmisiä.

      • noeitod

        Miksi yhden yön kumppaneita pitäisi arvostaa. Nehän on vaihtokauppatavaraa ennen seuraavaa panoa.


      • yyolhj
        noeitod kirjoitti:

        Miksi yhden yön kumppaneita pitäisi arvostaa. Nehän on vaihtokauppatavaraa ennen seuraavaa panoa.

        Voiko ihminen arvostaa itseään, ellei osaa arvostaa yhdenillan kumppania?


    • yyolhj

      Jos ihminen haluaa jotain, kannattaa vain miettiä miten kohteen voi saavuttaa. Narina ja itku ei auta. Itse rakastan miehiä. Etenkin sellaisia, jotka ovat itsensä kanssa sinut. Eivät ruikuta tai valita. Korviin sattuu myös "niin NUORENA tein sitä ja tätä, nyt olen jo 45v, puolikuollut". Tähän kyllä syyllistyvät enemmän naiset kuin miehet.

      • ihqua

        Tuossa olet aivan oikeassa "...syyllistyvät enemmän naiset..." mutta kun se johtuu siitä kun sillä 45 naisella ei ole sitä samaa kysyntää ja valinnanvaraa kuin muutama vuoskymmen sitten...ja miehet ovat tottuneet nuoremmista ikäpolvista lähtien ettei kuin harvoilla miehillä on kysyntä ja valinnanvapaus.

        Nyt sitten nämä 45 naiset itkevät kun saman ikäluokan miehet hakevat nuorempia...yhyy....ja heitä ei huomioida samoin kuin ennen...yhyy...ehken kelpaavat harjoitus ja panopatjoiksi ja on tämä' "puuma" asenne ja kun se nostattaa naisten itsetuntoa ja sekös on keltään pois saman ikäluokan miehiltä.

        On tietty tässäkin naisten ikäluokassa hyvin säilyneitä ja itsensä fyysisesti kuin henkisesti puolensa pitäviä mutta näillä harvoilla onkin kysyntää.


    • Polyamorisen liiton ylistys.

    • PataKattilaaSoimaa1

      Ei kukaan mieskään halua elää pelkästään naisen ehdoilla. Eli tasan menee puntit, valitettavasti...

    • Onnellin

      Mä olen hyvin onnellinen että löysin yli 50- v Na ihanan miehen ja vaikka olin joskus laskenut leikkiä että ainakin 5 miestä pitäis olla ( yhdestä kun ei tarvii ollakaan kaikkeen : ystävä, harrastuskumppani, remonttireiska, rakastaja..), niin elämä todellakin yllätti positiivisella tavalla. Löysin miehen joka on vielä monen vuoden jälkeen todella rakas ja yllätyksiä täynnä . Ja olen hyvin kiitollinen. Mutta elin pitkään sinkkuna sillä olin kokenut kolme hyvin haavoittavaa suhdetta, ja niiden jälkeen keskityin monta vuotta äitiyteen ja muihin hyviin ”harrastuksiin:).” Tulin onnekseni myös erittäin hyvin taloudellisesti toimeen omillani ( kun pääsin eroon miehestä joka yritti käyttää taloudellisesti hyväksi, siinä tuli nopeasti avioero). No mutta mitä haluan viestiä: nainen on hurmaava lopun ikänsä , samoin mies. Ei ole olemassa mitään parasta ennen pvm. Mieheni on niin upea ja nytkin kaipaan häntä:). Hän on yli kaikkien odotusten mitä minullakin ikinä oli, ja vasta nyt ymmärrän mitä sana ’ gentleman ’ tarkoittaa.

      Älkää luopuko toivosta. Rakkaus ei ole kadonnut maailmasta,

    • real_life4

      Tuossa iässä pitää ja saa olla itsekäs ja mukavuuden haluinen, minäkin olen vaikka olen parisuhteessa, nainen ei siitä oikein tykkää mutta pitää sopeutua kun saman katon alla asutaan.

    • Tahvo53

      Niin no, ehkäpä toistan itseäni mutta kun olen jo lähes 54v, pari pitkää parisuhdetta takana ja nyt kolme vuotta ollut itsekseen. En koe että naisella olisi mitään sellaista annettavaa mitä minulla ei jo olisi ja seksikään ei ole niin tarpeellista että pitäisi ”hakeutua” parisuhteeseen. Kun ei vaan kiinnosta niin sitten ei ja ei ole siitä kyse etteikö olisi mahdollisuuksia. Useista treffipyynnöistä olen kieltäytynyt ja aika mielenkiintoista miten nainen käyttäytyy kieltävään vastaukseen....raivoa, syyttelyä, nimittelyä ja muuta painokelvotonta.
      Noh, ei tässä mitään naisvihaa tai katkruutta ole, kun ei vaan kiinnosta niin sitten ei.

      • n59

        viiskytplusnainen kirjoittaa erittäin taitavasti ja asiapitoisesti. Olipa todella mielenkiitoinen keskustelu.

        Olen samaa mieltä hänen kanssaan seksin tärkeydestä. Loppuelämän kumppanilta pitää saada laadukasta seksiä. " Minä en vaan enää suostu puolittaiseen seksiin, oli sitten kyse seksisuhteesta tai elämänkumppanista. Vaikka sitten kuinka muut asiat toimisivat, seksi on kuitenkin ihmisen perusvietti ja sitä ei ole hyvä sammuttaa, naisenkaan. "

        Koeajo kannattaa tehdä ...Ja mistä sitä muuten tietää millaista seksi saa jos ei kokeile?

        Sinulla Tahvoseni taitaa olla miesten vaihdevuodet. Testoteronin tason lasku taitaa vähentää seksihalujasi ....


        Olisi muka tietää onko hän löytänyt vierelleen miehen...


    • 00Milla00

      Minulla ei ole vastausta tuohon kommenttiin, vaan voin kertoa omasta kokemuksesta. Mies ilmoittaa asuvansa pohjois-savossa, no, oletan tietysti näin olevan. Sitten ehdottaa treffejä Kaaville / Kiteelle/ Kesälahdelle? Asuukin jossain näillä paikkakunnilla, ehkä, ovat eri miehiä, tai on useampi profiili samalla tyypillä. Ovat tietenkin kysyneet onko minulla autoa, eli yrittävät kusettaa minua ajamaan jonnekin huitsin Nevadaan. Ihanpeestä nämä miehet täällä. Tämä on minun näkemys. Todella lystin pitoa tyypeillä. Älkää uskotko ketään miestä joka tulee vastaan näillä huudeilla. Edellisille kumppaneille katkeria tyyppejä jotka kusettavat parhaan taitonsa mukaan naisia. Näillä täällä ei ole mitään halua luoda naisten kanssa minkäänlaista suhdetta. Ainoastaan katkeroituneita miehiä jotka haluaa kostaa kaikille naisille.

    • BellaMia

      Itse seurustelin jonkinaikaa itseäni vanhemman miehen kanssa ja hän ei oikeasti edes tiennyt missä naisen klitoris sijaitsee. Silloin hänen nuoruudessaan ei ilmeisesti näitä asioita paljon opetettu, mutta lulisi nyt hyvän tähden, että olisi asia jossain vaiheessa elämä alkanut kiinnostaa. Voin sanoa, etten ole koskaan aikaisemmin kokenut moista. Ilmeisesti häntä kiinnosti lähinnä oma nautinto , oma ura ja oma elämä. Itse olin jonkinlainen statisti tai sivuhahmo.

    • eräskinmies

      Ei ihme että olet eronut - eipä tässä muuta.

    • oppia_ikä_kaikki

      Mä en ymmärrä, että miksi aloittaja on ollut 25 v avioliitossa vain miehen ehdoilla. Hänen oma moka, joka ei ole muiden syytä. Ei sitä enää voi korjata!

    • 50plusmies

      Moni 50 haaveilee matkustelukumppanista. Miltä kuulostaa hieno arki, töiden jälkeen yhdessä sohvalla, kävelyllä, ilman meikkiä ja laskelmointia. Läheisyydestä nauttimista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2558
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1657
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1496
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1362
    Aihe