Hajaannus.

koetelkaatten

Edellisessä suuremmassa hajaannuksessa pääyhdistys potki pois seurakuntaopillisesti erilailla ajatelleet. Pois rukoushuoneilta, eriseuraleima otsaan, ei mahdollisuutta autuuteen, vain me pelastumme jne,jne.
Nykyinen hajaannus on samansuuntainen mutta syynä sakramentit. Tuomiot on samat, pois rukoushuoneilta, eriseuraleima, ei autuutta, vain me oppi.
Eriseura potki pois eriseuran.
Muistakaa, yhdistyksiä tulee ja menee mutta raamatun totuus ja sana pysyy.
Tutkikaa, onko opetus raamatun sanaan perustuva ja raamatulla todeksi todettava.
Onko opetuksessa ihmisten ohjeita, 10 käskyn yli meneviä syntejä, luottamusta johonkin muuhun kuin Kristukseen. Tutki itsesi takia koska meidän jokaisen aika tulee.

21

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeinisiät

      HÖNÖ,KETÄÄN EI EDELLEENKÄÄN OLE POTKITTU POIS,TEHÄN ITSE REHVAKKAASTI LÄHDITTE JA PERUSTITTE PURSISEURAN,LAKATKAA VALITTAMASTA!

      • 34343434

        Kuinkahan tuo oli. Muistatko juhannuksen -16 kokouksen lahdessa.
        Pilkallista naurua ja huutelua. Selkeä ulosajo.


      • TotuudenTukiPylväs
        34343434 kirjoitti:

        Kuinkahan tuo oli. Muistatko juhannuksen -16 kokouksen lahdessa.
        Pilkallista naurua ja huutelua. Selkeä ulosajo.

        Voi voi... :)

        Itsehän te olette huudelleet saarnojen päälle ja lähetelleet teksti/sähköposti viestejä kristityille jo vuosikausia.
        Jopa kirjeitä lapinmaalle seurakunnan nimissä, vaikkette koskaan kysyneet siihen seurakunnan edessä lupaa.

        Sen lisäksi te olitte ne, jotka suurimman metelin pitivät 2016 vappuna ja Juhannuksena.

        Itse te rehvakkaasti lähditte! Teitä ei kukaan ajanut mihinkään!


      • tämäontotta
        TotuudenTukiPylväs kirjoitti:

        Voi voi... :)

        Itsehän te olette huudelleet saarnojen päälle ja lähetelleet teksti/sähköposti viestejä kristityille jo vuosikausia.
        Jopa kirjeitä lapinmaalle seurakunnan nimissä, vaikkette koskaan kysyneet siihen seurakunnan edessä lupaa.

        Sen lisäksi te olitte ne, jotka suurimman metelin pitivät 2016 vappuna ja Juhannuksena.

        Itse te rehvakkaasti lähditte! Teitä ei kukaan ajanut mihinkään!

        Kaiken maailman nimienkeruuta harrastitte omia kokouksia piditte mm kaarneet ja vaaditte
        Monet jotka olivat niissä kokouksissa ovat nyt multien alla


    • Kaikkeasitäkuulee

      Niin, esikoislestadiolaiset ry:kö perusti esikoiset ry:n. Esikoislestadiolaiset ry:kö järjesti ehtoollisjumalanpalveluksia eri puolilla Suomea jo ennen kuin yhtään ehtoollista oli vietetty. Muista, Paavali sanoo, että eriseuran synnissä elävät eivät tule perimään Jumalan valtakuntaa. Kyllä tässä on aivan selvää ketkä ovat lähteneet kun vaatimuksiinsa ei suostuttu. Yhdenkään jäsenyyttä ei ole irtisanottu.

      • LikaisetKädet

        Gal 5: 19-21
        "Mutta lihan työt ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus, epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura, pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän."

        Onhan tuossa listassa mukana myös eriseura - kuten myös esimerkiksi riita, tora, eripura, pahansuopuus, ja ylensyöminen.

        Jos olet, arvoisa "kaikkeasitäkuulee", vapaa noista kaikesta, niin taivastie lienee myös sinulle avoin. Vai olisiko tie sittenkin armosta auki?

        Kannattaisi muuten selvittää, mitä käsite "eriseura" noin 2000 vuotta sitten sisälsi.


      • TänäkinPäivänä
        LikaisetKädet kirjoitti:

        Gal 5: 19-21
        "Mutta lihan työt ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus, epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura, pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän."

        Onhan tuossa listassa mukana myös eriseura - kuten myös esimerkiksi riita, tora, eripura, pahansuopuus, ja ylensyöminen.

        Jos olet, arvoisa "kaikkeasitäkuulee", vapaa noista kaikesta, niin taivastie lienee myös sinulle avoin. Vai olisiko tie sittenkin armosta auki?

        Kannattaisi muuten selvittää, mitä käsite "eriseura" noin 2000 vuotta sitten sisälsi.

        Niin eriseurat pitää seassanne oleman


      • kaikkeasitäkuulee
        LikaisetKädet kirjoitti:

        Gal 5: 19-21
        "Mutta lihan työt ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus, epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura, pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän."

        Onhan tuossa listassa mukana myös eriseura - kuten myös esimerkiksi riita, tora, eripura, pahansuopuus, ja ylensyöminen.

        Jos olet, arvoisa "kaikkeasitäkuulee", vapaa noista kaikesta, niin taivastie lienee myös sinulle avoin. Vai olisiko tie sittenkin armosta auki?

        Kannattaisi muuten selvittää, mitä käsite "eriseura" noin 2000 vuotta sitten sisälsi.

        Tuossa puhutaan lihan töistä, jotka ovat julkiset. Kyseessä on siis julkisesti tehtävä synti, ei ajatukset/syntiturmelus. Kyllä valvova kristitty saa kaikenlaisia lihan vaikutuksia tuntea, mutta jos niille niin paljon tilaa antaa, että alkaa niissä elämään ilman tarvetta parannukseen, niin ei silloin hyvin käy. Eiköhän eriseura ole siihenkin aikaan tietystä porukasta erimielisyyksien takia eroon lähtenyt joukko.


      • kaikkeasitäkuulee

        googlasin nopeasti, ja sana eriseura on kreikaksi haireseis. Tämähän on sama sana, kuin harhaoppi, eli varmasti kyseessä on opillisista kysymyksistä johtuva erottautuminen.


    • Sanan "eriseura" merkitystä ei tunneta vanhoillislestadiolaisuudessa, eikä esikoislestadiolaisuudessa. Eriseuraksi luokitellaan kaikki, jotka eivät ole meidän seuraamme.

      • vl-fanaatikko

        Sinä voisit sitten kertoa sen sinun mielestäsi oikean merkityksen sanalle "eriseura".


      • vl-fanaatikko kirjoitti:

        Sinä voisit sitten kertoa sen sinun mielestäsi oikean merkityksen sanalle "eriseura".

        Erideira on seura joka ei tunnusta maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa.

        Jokainen Kristukseen uskova on Kristus ruumiin jäsen ja samaa kirkkoa kaikkialla maspsllolla, riippumatta kirkkokunnista tai herätysliikkeistä. Joka ei tätä tunnusta , hän on eriseurainen.


      • vaitovainen kirjoitti:

        Erideira on seura joka ei tunnusta maailmanlaajuista Kristuksen kirkkoa.

        Jokainen Kristukseen uskova on Kristus ruumiin jäsen ja samaa kirkkoa kaikkialla maspsllolla, riippumatta kirkkokunnista tai herätysliikkeistä. Joka ei tätä tunnusta , hän on eriseurainen.

        Puhelin tekee vähän omiaan. Mutta eiköhän eriseuran tuntomerkit tuosta selkiä?


      • Kerroppatämä
        vaitovainen kirjoitti:

        Puhelin tekee vähän omiaan. Mutta eiköhän eriseuran tuntomerkit tuosta selkiä?

        Onko seurakunta Kristuksen hengellinen näkymätön (ehkä jopa ylösnoussut kirkastettu ruumis, vai Kristuksen näkyvä fyysinen ruumis, vai Kristuksen kuollut ruumis?

        Ei minun mielestäni eriseurassa ole siitä kysymys, ettei hyväksy evlut kirkon tai katolisen kirkon olevan Kristuksen kirkko, vaan sitä, että erottautuu opillisten erimielisyyksien takia Jumalan seurakunnasta, joka on yksi ja jolla on yksi ja sama oppi kaikkialla.


    • hajaantukaaHuutaaPoliisi

      Ei tarvinne lukijoille selventää mitä hajaannus tarkoittaa?

      • Hajaannus tarkoittaa mm. Esikoislestadiolaisen liikkeen väkivaltaista eristämistä vapaakirkoksi.


    • Kalle334

      VII Kirkko
      Edelleen seurakuntamme opettavat, että yksi, pyhä kirkko on pysyvä ikuisesti.

      Kirkko on pyhien yhteisö, jossa evankeliumi puhtaasti julistetaan ja sakramentit oikein toimitetaan. Kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta.

      Sen sijaan ei ole välttämätöntä, että perityt inhimilliset traditiot, jumalanpalvelusmenot tahi seremoniat, jotka ovat ihmisten säätämiä, ovat kaikkialla samanlaiset. Paavali näet sanoo: "Yksi usko, (Ef. 4:5-6) yksi kaste, yksi Jumala, joka on kaikkien Isä jne."

      Tuo lainaus on Augsburgin tunnustuksesta. Toinen kappale kertoo, mikä on eriseuran peruste. Esikoislestadiolaiset ovat erimielisiä kirkon kanssa sakramenttien toimittamisesta. Ovat siis de facto julistautuneet vapaakirkoksi ja siten eriseuraksi.

      • Kristitynvaellus

        Kuuleppas Kalle334! Puhutko Kristuksen perustamasta kirkosta, vai monista Jumalan ja raamatun sanan hylkääjien kirkosta, jota lähes koko maailma seuraa? Jumalalle ei tunnusta viimeisellä tuomiolla, kuin uudestisyntyneet, oven kautta sisälle tulleet elävät kristityt. Älä sekoita Ev.Lutt. kirkkoa ja Kristuksenkirkkoa, joka on perustettu lukittujen ovien takana.


      • Selvääpuhetta

        Kumpihan oikeastaan on erimieltä sakramenttien toimittamisesta jos asiaa miettii? Me halaumme toimittaa sakramentit samalla tavalla, kuin ennen on toimitettu: vanhalla kaavalla ja miespuolisella saarnaviran edustajalla. Evlut kirkko haluaa toimittaa sakramentit uudemmalla kaavalla ja naispuolisella saarnaviran edustajalla. Vanha ehtoolliskaavahan on paljon yksinkertaisempi, kuin uusi. Kun luemme raamattua, huomaamme, että sekä kaste, että ehtoolliskaavat olivat hyvin yksinkertaisia. Kyllä niiden monimutkaistaminen ja monipuolistaminen on myöhempää perua.


      • Kalle334
        Kristitynvaellus kirjoitti:

        Kuuleppas Kalle334! Puhutko Kristuksen perustamasta kirkosta, vai monista Jumalan ja raamatun sanan hylkääjien kirkosta, jota lähes koko maailma seuraa? Jumalalle ei tunnusta viimeisellä tuomiolla, kuin uudestisyntyneet, oven kautta sisälle tulleet elävät kristityt. Älä sekoita Ev.Lutt. kirkkoa ja Kristuksenkirkkoa, joka on perustettu lukittujen ovien takana.

        Puhun Kirkosta. En "vain me yhteisöstä"


    • hoitavaakokouksta

      Esikoislestadiolaiset on opillisesti hyvin lähellä vanhoillisia.
      Seurakuntaopillisesti jopa jyrkempiä ajatuksia nykyisiltä lähetysmiehiltä.
      Erottamisia, hoitokokouksia itä suomessa jos vei lapsia kirkon rippikouluun jne,jne,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5659
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      309
      3834
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      2966
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2919
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2404
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2066
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1950
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1576
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1549
    Aihe