Onko fiksua totella?

Tupu_135

Oon 13-vuotias tyttö ja oon koko ikäni totellut mun äitiä. Ärsyttää ku se päättää iha mun jokasesta asiasta esim. mun kavereista tai vaatteista. Sitä mitä mua ärsyttää eniten on se, että jos saan kokeist todella hyvii numeroita eikä se ei ees sano mitään, mutta sitten kun saan 8 kokeist se ragettaa mulle, vaik oisin yrittänyt parhaani. Mut mitäs sille voin ku oon syntyessäni jo näin tyhmä eikä sille mitään voi. En harrasta juuri mitään, sillä sen mielestä kaikki ne on turhaa ja mun iso veli saa harrastaa futista, sillä sen mielest pojat on parempii ku tyttöi...öö sä oot ollu tyttö. Mutta onko fiksua totella äitiä kaikest vai kanttisko mun joskus väittää vastaan? On kyl myös väärin puhuu mun äidist tällee, mut haluun päättää jostakin iha ite.

2

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanasiaa

      puhu asiasta oman isäsi kanssa; isäsi varmasti ymmärtää..

    • Vanhemmuus

      Toivottavasti sun isäsi mielestä tytöt on parempii kuin pojat. :) Avaudu ensin isällesi, jos siitä ei ole apua, niin sitten vaikka kummille, jos hän voisi auttaa sua keksimään itsellesi sopivaa harrastusta.

      Kyllä 13-vuotiaan pitää vielä totella vanhempiaan ja fiksut vanhemmat vetävät kasvatusasioissa yhtä köyttä sopivin kompromissein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe