Näin teki leppoisan ja mukavan oloinen venäläinen. Valitettavasti video on puhuttu ja matkakertomus kirjoitettu venäjäksi, joten venäjää osaamattomille niistä ei ole iloa kuin kuvina. Tuossa nyt kuitenkin tuo video, rauhallinen tunnelma välittyy.
https://www.youtube.com/watch?v=nPOwqbZ7cME
2170 mailia, 68 päivää. 62 päivänä liikkeellä, kuutena paikallaan. Kartalla homma näyttää tältä.
http://parusanarod.ru/go/2016/grsh/graf.htm
Budjetti oli 744 euroa, johon kuului mm seuraava:
Venäjältä ostettu ruoka 65 euroa
Matkalla ostettu ruoka 281 euroa
Polttoaine 53 euroa. Matkalla sitä ostettiin 33 eurolla.
Satamamaksut 141 euroa
Veneen varustelu 84 euroa
Netti ja puhelin 27 euroa
Muu 93 euroa
Videosta välittyi kaikin puolin mukava tunnelma ja olo. Kyllä tässä minusta oltiin purjehtimisen ytimessä, itse asiassa.
Porvoosta Lysefjordiin ja takaisin Sunwind 20:llä
11
688
Vastaukset
- Minimi33jalkaa
Ei ole enää Suomessa tapana. Meillä pitää täyttyä tietyt standardi että viitsii edes hankkia seuralta paikan, ja tehokas moottori että ehtii ensimmäisenä varaamaan parhaat paikat vierasvenesatamista. Toivottavasti ei nyt olla menossa siihen suuntaan että tavallinen rahvas tunkee purjehtimaan jollain 20-jalkaisilla, ovat vain tiellä.
- karavaanissa
Asuntoproomujakin vois hinata pitkässä letkassa Hankoon tms. laituriin viikoksi pariksi ja sitten takaisin
- Pilssirotta
Jumankauta! Nyt on ollu miehellä asenne kohdallaan.
- Kiirekiirekiire
Harvan elämäntilanne on sellainen, että tuollaisia reissuja voi tehdä. Jos on työpaikka, siitä pidetään kysin ja hampain kiinni. Jos on asunto, lainaa lyhennellään tai vuokra juoksee. Tähän vielä perhe päälle.
Tämä johtaa siihen, että normikesäloman 3-4 viikossa vedetään joku enemmän tai vähemmän kunnianhimoinen rundi kelissä kuin kelissä. Jos ei tuule, niin pitää painaa koneella.- kuka.vain
Kyse on vain ja ainoastaan prioriteeteista. Taloudellisesti aloituksessa mainitun matkan pystyisi tekemään vaivatta työtönkin. Ja hiukan työaikoja ja lomapäiviä järjestelemällä voi pitää 5 viikon kesäloman, jos sellaista pitää tärkeänä.
- Sattuipasilmiin
Prioriteeteista ja asenteesta. Ei ole ollut kiire perille, sillä tuolla reissulla on purjehdittukin.
Veneen perässä on neliheppainen 2-tahti Yamaha, joka kulutti polttoainetta matkan aikana 54 litraa, joten kovin suuria mailimääriä ei moottorilla ole ajettu, jos oletetaan, että kulutus on ollut tunnissa litra.
Keskinopeus reissussa on ollut 3,6 solmua.
18 yötä satamassa
17 yötä muilla laitureilla
26 yötä ankkurissa
6 yötä merellä
Ihan on retkipurjehduksen maku. Yöpyy missä yöpyy ja purjehtii, niin kyllä se matka etenee. Ei tarvitse laskea solmun kymmenyksiä, kun tekee eikä laske. - kätevä.koko
Hieno video, mutta olisin vielä halunnut nähdä kuinka merellä nukkuminen häneltä järjestyi.
- kätevä.koko
Ei tosin liene sanottua että hän olisi nukkunut niitä merellä viettämiään öitä.
Ai jai, kun itselläkin olisi aikaa.
- hötkyilemättä
Kyllä oli mukavan näköistä menoa ja vähän omintakeisia ratkaisujakin veneessä. Ehti piipahtaa Västervikissä Sven Yrvindin pajalla, pienemmillä veneillä ja isommilla vesillä kuuluisaksi tulleen esikuvan(sa) luona.
- toveripurjehtijako
Mukava lukea tällaistakin reissukuvausta. Ei tarvii olla isoa ja kallista jotta matkaan pääsee!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113617
- 663257
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832543
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716