Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Valssia Ruusulinnassa

VietävänHyvä

Täällä oli jossain vaiheessa pitkät keskustelut valssin tanssimisesta ja miten sitä pitäisi tanssia ihanasti. Kehuin 😉 kuinka osaan ihanasti sitä tanssia, tietysti siihen tarvitaan se ihanasti vievä tanssittaja. Huomenna Ruusulinnassa voisi minua tanssittaa, valssia ja tietysti tanssin kaikkea muutakin yhtä ihanasti😊. Tähän tarvitaan tietysti se sama musiikin tulkinta, yhteen sopivat askeleet ja tanssinilo.

45

1274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keinuntaa

      Tulossa olen

    • mainostusalkoi

      Joko taas alkoi ruusuun mainoskamppanja?

      • munatontahommaa

        Ruusua ei tarvitse mainostaa tanssijat tietävät et on aina täynnä erinomaisia tanssioita


      • Iloistakevättä

        Samaa mieltä, jotain raukkaa vaivaa Ruusulinnan kaikenlainen positiivinen mainitseminenkin.


      • VietävänHyvä
        Iloistakevättä kirjoitti:

        Samaa mieltä, jotain raukkaa vaivaa Ruusulinnan kaikenlainen positiivinen mainitseminenkin.

        Pakkohan tuo nimi oli mainita, eihän muuten kukaan tiedä missä minua voi tanssittaa 😊. Olishan se voinut olla vaikka Naapurivaara tai Revontuli tai Kari Tapion paalupaikan jne. Nyt vaan on Ruusulinna kohteena😉.


      • VietävänHyvä
        VietävänHyvä kirjoitti:

        Pakkohan tuo nimi oli mainita, eihän muuten kukaan tiedä missä minua voi tanssittaa 😊. Olishan se voinut olla vaikka Naapurivaara tai Revontuli tai Kari Tapion paalupaikan jne. Nyt vaan on Ruusulinna kohteena😉.

        Vieläköhän siellä ruusunlinnassa on syke kohdallaan ja ne ihaanat tanssimiehet ;)
        Ruusunlinnassa tänään tarjolla,ihanan iloiset muusikot :)))
        https://www.youtube.com/watch?v=ie6a_U-bTpc
        PNP
        La 8.4.2017
        Ruusulinna (Nurmijärvi)
        Su 9.4.2017
        Ruskotalo


      • daadirlandaa

        Kaihon takia voisi harkita lähtemistä, vaikka tuo toinen ei sitten sytytä yhtään. Valitettavasti en kuulu sarjaan "ihanat tanssimiehet", tarjolla vain iltakävelyä.


      • KaihoNousuun
        daadirlandaa kirjoitti:

        Kaihon takia voisi harkita lähtemistä, vaikka tuo toinen ei sitten sytytä yhtään. Valitettavasti en kuulu sarjaan "ihanat tanssimiehet", tarjolla vain iltakävelyä.

        Kaiho tanssiorkesteri syttyy tangoilla - upeaa nuoret :))) Kitaristilla oikeaa tulkintaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=XcnT_xthrbg
        Täydellä lattialla ei varmaankaan mennä, kuin iltakävelyä pienillä askeleilla ;)


      • MaalimaaNähnyt
        VietävänHyvä kirjoitti:

        Vieläköhän siellä ruusunlinnassa on syke kohdallaan ja ne ihaanat tanssimiehet ;)
        Ruusunlinnassa tänään tarjolla,ihanan iloiset muusikot :)))
        https://www.youtube.com/watch?v=ie6a_U-bTpc
        PNP
        La 8.4.2017
        Ruusulinna (Nurmijärvi)
        Su 9.4.2017
        Ruskotalo

        Oliko VietävänHyvällä kiva ilta?

        Harmittaa vietävästi, kun en pääasyt Ruusuun tänään.


      • daadirlandaa
        VietävänHyvä kirjoitti:

        Vieläköhän siellä ruusunlinnassa on syke kohdallaan ja ne ihaanat tanssimiehet ;)
        Ruusunlinnassa tänään tarjolla,ihanan iloiset muusikot :)))
        https://www.youtube.com/watch?v=ie6a_U-bTpc
        PNP
        La 8.4.2017
        Ruusulinna (Nurmijärvi)
        Su 9.4.2017
        Ruskotalo

        Porukkaa oli alkuillasta ihan ruuhkaksi asti, ja silloin meikäläinen pysyy kaukana tanssilattialta. Loppuillasta sentään muutaman kerran tuli tepasteltua mukavien tanssitettavien kiusaksi. Musiikillisesti todella tasapaksu ilta, ei oikein sytyttänyt.


      • JalatKipeinää

        Eri mieltä musiikista. Erinomaiset molemmilta bändeiltä.


      • NimimerkkiVietiin
        VietävänHyvä kirjoitti:

        Vieläköhän siellä ruusunlinnassa on syke kohdallaan ja ne ihaanat tanssimiehet ;)
        Ruusunlinnassa tänään tarjolla,ihanan iloiset muusikot :)))
        https://www.youtube.com/watch?v=ie6a_U-bTpc
        PNP
        La 8.4.2017
        Ruusulinna (Nurmijärvi)
        Su 9.4.2017
        Ruskotalo

        Joku sitten otti ketjussa käyttämäni nimimerkin. Niin voi tehdä mutta ei ole kovin fiksua🤔. En siis ole kirjoitellut tähän ketjuun 25.3. jälkeen, joku leikkii minua kun arveli, että käy parempi flaksi😉. Jatkakoon hän nyt tällä nimimerkillä. Minä tanssin nyt toistaiseksi kotikonnuilla T: VietävänHyvä😊


      • Nimimerkkikinvietiin
        NimimerkkiVietiin kirjoitti:

        Joku sitten otti ketjussa käyttämäni nimimerkin. Niin voi tehdä mutta ei ole kovin fiksua🤔. En siis ole kirjoitellut tähän ketjuun 25.3. jälkeen, joku leikkii minua kun arveli, että käy parempi flaksi😉. Jatkakoon hän nyt tällä nimimerkillä. Minä tanssin nyt toistaiseksi kotikonnuilla T: VietävänHyvä😊

        Sorry, kiva oli vähän skarpata ruusunmiehii ;) Ku et siekään ehdi - D.
        Hänelle, joka harmitteli ettei päässyt
        ruusuun niin enpä siellä ollut minäkään, joten se flaksista.

        PNP tekee hyväntekeväisyyttä heittämällä keikan Pakkahuoneella, joten sinne
        kaikki tanssinkinhaluiset pyörähtelemään.
        https://www.youtube.com/watch?v=WUo_nv059og
        https://www.youtube.com/watch?v=E_txEaI17EU
        Ke 12.4.2017 - Pakkahuone
        JARI GREKIN KUNTOUTUKSEN TUKITANSSIT:
        PEKKANISKAN POJAT
        Tanssien tuotto lyhentämättömänä Jari Grekin kuntoutuksen hyväksi.
        K18 18:00 15
        Monenlaista menoa parketilla - Tule mukaan ja tuo ystäväsikin !


    • pitkä_tanssimies

      Kahden vaiheella olen, joko Ruusulinna tai Teeriharju. Ruusulinna olisi mieluisa, mutta siellä häiritsee huonosti valssia tanssivien määrä, tukkivat lattiaa vain. Teeriharjulla ongelma on pienempi koska siellä on väljempää.
      Olisi kiva saada daami tanssitettavaksi joka jaksaa ja osaa tanssia kaikki hitaan ja tavallisen valssin nousut ja keinunnat mukana. Kuntoa se vaatii, mutta antaa myös paljon.

      • EtTulePettymään

        Ruusulinnaan vaan pitkät tanssimiehet meitä naisia tanssittamaan!!!
        Perjantaisin Ruusussa paljon hyviä naisia tanssitettavana.


      • VietävänHyvä

        Voihan kökkö. Ruusulinnan miehet tanssitti suurimmaksi osaksi vaan "omiaan". Onneksi oli muutama tuttu tanssimies ja yksi ihana tuntematon tangontaitaja jotka pelastivat illan. Yhden hitaanvalssin sain onnekseni tanssia. Toisella naistenhaulla miehet katosivat ja niinpä minä ja ystäväni sekä aika monta tanssinaista poistui paikalta. Ei ollut Ruusulinnan niin kuin ennen😶. Ne ihanat valssi jäi sitten tältä erää, kotipuolessa on onneksi ihania valssintaitajia jotka tanssittaa "omiaan" 🤗.


      • daadirlandaa
        VietävänHyvä kirjoitti:

        Voihan kökkö. Ruusulinnan miehet tanssitti suurimmaksi osaksi vaan "omiaan". Onneksi oli muutama tuttu tanssimies ja yksi ihana tuntematon tangontaitaja jotka pelastivat illan. Yhden hitaanvalssin sain onnekseni tanssia. Toisella naistenhaulla miehet katosivat ja niinpä minä ja ystäväni sekä aika monta tanssinaista poistui paikalta. Ei ollut Ruusulinnan niin kuin ennen😶. Ne ihanat valssi jäi sitten tältä erää, kotipuolessa on onneksi ihania valssintaitajia jotka tanssittaa "omiaan" 🤗.

        Joo vähän tuota se on tuollakin, mutta varmaan myös muuallakin vastaavaa. Ja tuo naisten poistuminen oli aika selkeästi havaittavissa. Syyllistyn siihen itsekin tuttujen kanssa tanssimiseen. Eilen siellä oli paikalla monia upeita daameja, joista oikeasti ihmetteli, miksi heitä ei haeta kovinkaan usein. Viehättäviä ja ilmeisen tanssitaitoisia. Jotenkin se on vaan julmetun korkea kynnys tehdä se ensimmäinen haku puolin ja toisin. Tanssitaito ja ikä painavat omassa vaakakupissa, toista ei ole karttunut kovin paljon ja toista taas karttuu ihan muuten vaan. Aika rauhassa saa kuunnella musiikkia :)


      • pitkä_tanssimies
        VietävänHyvä kirjoitti:

        Voihan kökkö. Ruusulinnan miehet tanssitti suurimmaksi osaksi vaan "omiaan". Onneksi oli muutama tuttu tanssimies ja yksi ihana tuntematon tangontaitaja jotka pelastivat illan. Yhden hitaanvalssin sain onnekseni tanssia. Toisella naistenhaulla miehet katosivat ja niinpä minä ja ystäväni sekä aika monta tanssinaista poistui paikalta. Ei ollut Ruusulinnan niin kuin ennen😶. Ne ihanat valssi jäi sitten tältä erää, kotipuolessa on onneksi ihania valssintaitajia jotka tanssittaa "omiaan" 🤗.

        En tiedä tanssittiinko me tai ei, vaikka koitin vähän arvuutella kuka voisi olla ns. uusi tanssituttavuus, olen tanssinut vasta vähän aikaa Ruusulinnassa. Jos olit se jota kehuin mukavaksi viedä, ja sinä kyselit mitä lajeja tanssin, niin sitten tiedän kenestä kyse. Naisten paljouden takia osa naisista väkisinkin hukkuu massaan, välillä on todella vaikea löytää tiettyä jota haluaisi tanssittaa. Joku helposti tunnistettava juttu voisi auttaa.

        Mielestäni ilta olisi voinut olla parempi jos orkestereilla olisi ollut paremmat ohjelmistot, osa kappaleista oli tasapaksuja kökköjä, vaikka itse orkesterit olivatkin hyviä. Se tietenkin näkyi tanssifiiliksessä ja varmasti sen takia osa porukoista lähti aikaisin kotiin.

        Ilta oli lopulta kohtuullinen, mutta parasta oli se, että sain pelastettua yhden illan joka pääsi tanssimaan vasta ensimmäisen kerran toisella naistenhaulla. Hän oli ihan kylmä käsistään, mutta lämpeni onneksi nopeasti. Tanssin kolme mukavaa settiä hänen kanssa, ennen kuin hän joutui kiiruhtamaan bussiin. Pian sen jälkeen löysin toisenkin vastaavanlaisen tapauksen, hänen kanssa tanssin illan loppuun.


      • VietävänHyvä
        pitkä_tanssimies kirjoitti:

        En tiedä tanssittiinko me tai ei, vaikka koitin vähän arvuutella kuka voisi olla ns. uusi tanssituttavuus, olen tanssinut vasta vähän aikaa Ruusulinnassa. Jos olit se jota kehuin mukavaksi viedä, ja sinä kyselit mitä lajeja tanssin, niin sitten tiedän kenestä kyse. Naisten paljouden takia osa naisista väkisinkin hukkuu massaan, välillä on todella vaikea löytää tiettyä jota haluaisi tanssittaa. Joku helposti tunnistettava juttu voisi auttaa.

        Mielestäni ilta olisi voinut olla parempi jos orkestereilla olisi ollut paremmat ohjelmistot, osa kappaleista oli tasapaksuja kökköjä, vaikka itse orkesterit olivatkin hyviä. Se tietenkin näkyi tanssifiiliksessä ja varmasti sen takia osa porukoista lähti aikaisin kotiin.

        Ilta oli lopulta kohtuullinen, mutta parasta oli se, että sain pelastettua yhden illan joka pääsi tanssimaan vasta ensimmäisen kerran toisella naistenhaulla. Hän oli ihan kylmä käsistään, mutta lämpeni onneksi nopeasti. Tanssin kolme mukavaa settiä hänen kanssa, ennen kuin hän joutui kiiruhtamaan bussiin. Pian sen jälkeen löysin toisenkin vastaavanlaisen tapauksen, hänen kanssa tanssin illan loppuun.

        En varmaan ollut kun arvelen, että et näin pieniä "tyttöjä" hae. Olen kyllä joskus tanssinut pitkien miesten kanssa ja ihan mukavasti vielä. Eilinen ei ollut kyllä parasta antia tanssimäärällisesti mutta laadullisesti ihan ok. En nyt ihan kirvestä kaivoon heittänyt joten kunhan tännepäin taas tulen niin Ruusulinnaanhan sitä suunnataan ja sitten kesällä sinne kesälavalle😊.


      • pitkä_tanssimies
        VietävänHyvä kirjoitti:

        En varmaan ollut kun arvelen, että et näin pieniä "tyttöjä" hae. Olen kyllä joskus tanssinut pitkien miesten kanssa ja ihan mukavasti vielä. Eilinen ei ollut kyllä parasta antia tanssimäärällisesti mutta laadullisesti ihan ok. En nyt ihan kirvestä kaivoon heittänyt joten kunhan tännepäin taas tulen niin Ruusulinnaanhan sitä suunnataan ja sitten kesällä sinne kesälavalle😊.

        Kylähän minä pyrin kaikkia tanssittaman, ei sitä muuten tiedä kuin tanssimalla. Ongelma on vain se, että tunnissa ehtii tanssittamaan enintään 8 naista, illassa ei mitenkään ehdi tanssittamaan kaikkia naisia kun lisäksi haluaa tanssittaa jotakin tuttua toisen tai jopa kolmannen kerran. Lavoille pitäisi saada lisää miehiä ja pidemmät tanssit. Naiset voisivat tulla kahdessa vuorossa, vuoro voisi vaihtua joskus klo 11-aikoihin, 3-4 tunnin vuorot kumpaankin😅 Kyllä tuo tänne ainakin sopisi, tänäänkin aion tanssia alusta loppuun 5-6 tuntia.

        Mukavia tansseja sinne😊 mä taidan vääntäytyä kohta Pesäkalliolle tai Tanhuhoviin😃


    • darkladyy

      Jaahas, millaiset tanssit siellä Ruusussa olisi tänään naisnäkökulmasta ? Tanssin melkein mitä vaan enkä ole vielä ikäloppu, enkä pahan näköinenkään.

      Orkesterit arvelluttavat, onko paikalla ainoastaan pappoja ? Lea Laven ja Roponen duo. Roponen ei paha Tuubissa ja Lavenkin vois mennä paremman puutteessa.
      Miten on miähet, onko teitä paikalla mulle ??

      https://www.youtube.com/watch?v=KiC3Xq6sU5s
      https://www.youtube.com/watch?v=4Jyk-gvmOnY

      • daadirlandaa

        Esiintyjät eivät houkuttele, joten itsellä harkinnassa Hyvinkäällä oleva hieman erilainen tanssilavatapahtuma. Mutta eikö onnistuneeseen tanssi-iltaan riitä vähempikin miesmäärä...? Ja me papat kyllä innostutaan, jos neitokainen on kuvailemansa mukainen, eikä turhan kiukkuinen :)


      • eilinen_riitti

        Mä en ainakaan tule, ei iske eilisen jälkeen mitenkään. Itseasiassa koko E-Suomessa ei ole tänään hyviä tansseja muualla kuin Pesäkalliolla. Se on harmi, se kun on sen verran pieni paikka, menee varmasti tukkoon. Jäljellä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Yksi vaihtoehto on jättää tanssit tänään väliin, saunoa vaikka, ja mennä huomenna Orimattilaan PKN -tansseihin.


      • darkladyy
        eilinen_riitti kirjoitti:

        Mä en ainakaan tule, ei iske eilisen jälkeen mitenkään. Itseasiassa koko E-Suomessa ei ole tänään hyviä tansseja muualla kuin Pesäkalliolla. Se on harmi, se kun on sen verran pieni paikka, menee varmasti tukkoon. Jäljellä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Yksi vaihtoehto on jättää tanssit tänään väliin, saunoa vaikka, ja mennä huomenna Orimattilaan PKN -tansseihin.

        Mulle riitti eilinen väsyneenä kotona työviikon jälkeen. Tänään siis kaikesta huolimatta Ruusu ja toivottavasti ruusuja;)).


      • darkladyy

        Kiitos vaan kaikille Ruusumiehille. Olitte ihania ja hyviä viejiä ihan jokainen. Sain painella 100 lasissa koko illan. Pelkkää herkkua koko ilta.
        Kerrankin oli naisia ja miehiä suunnilleen tasaparit. Tuli mielenkiintoisia uusiakin tuttavuuksia.
        Orkatkin menetteli. Melkein kaikki lajit tuli.

        Pusuja kaikille hauille ja kiitos vielä kerran <B


      • pitkä_tanssimies

        Kyllä Tanhuhovissakin oli hyvä tanssia, erityisesti kun osa vanhemmasta väestä lähti joskus 23 -aikoihin. Saatiin tilaa ja lämpötila laski. Ilta parani vain kun aiemmin ansioituneet turkulaisveljekset jättivät lavan, orkesterit olivat oikein hyviä. Varsin hauskaa lopulta oli, ja hyvä meininki kaikenkaikkiaan. Kiitos kaikille daameille 😊


      • vastarannan-kiiski

        "Jaahas, millaiset tanssit siellä Ruusussa olisi tänään naisnäkökulmasta ?"
        - Hyvät oli ruusun tanssit. Ne papat jaksoivat tanssia valssitkin ihanasti keinuen ;)

        "Roponen ei paha Tuubissa" - Mies livenä
        https://www.youtube.com/watch?v=5VxEcvsQlKc


      • laatu_ratkaisee
        vastarannan-kiiski kirjoitti:

        "Jaahas, millaiset tanssit siellä Ruusussa olisi tänään naisnäkökulmasta ?"
        - Hyvät oli ruusun tanssit. Ne papat jaksoivat tanssia valssitkin ihanasti keinuen ;)

        "Roponen ei paha Tuubissa" - Mies livenä
        https://www.youtube.com/watch?v=5VxEcvsQlKc

        No eipä olisi kelvannut, vain bändin soitto kuulostaa hyvältä. Miksi tanssilavoilla vielä kiertää roposia, souvareita, imansikoita, ruohosia ja sun muita, miksi eivät tee tilaa nuoremmille? Tarvitaan lisää akisamuleita, teemuroivaisia ja reetasaranpäitä sun muita, ei tuollaisia kestä kuunnella saati tanssia.


      • HyväRuusulinna

        Vanhemmalle tanssivälle on oltava Roposia ja Mansikoita lavoja kiertämässä. Asiakkaitaan arvostava tanssipaikka hommaa esiintymään monipuolista ohjelmaa ei vain pelkää nuorisomusiikkia.


      • Monipuolinensana
        HyväRuusulinna kirjoitti:

        Vanhemmalle tanssivälle on oltava Roposia ja Mansikoita lavoja kiertämässä. Asiakkaitaan arvostava tanssipaikka hommaa esiintymään monipuolista ohjelmaa ei vain pelkää nuorisomusiikkia.

        Nyt on pakko kysyä mitä on monipuolinen musiikki (ohjelma) ja mitä taas nuorisomusiikki lavoilla? Vastaukseksi vaikkapa 5 esimerkkibändiä molemmista. Tai mitkä tanssilajit pitää kuulua tai eivät saa kuulua näiden ryhmien ohjelmistoon? En tunne Roposia. enkä ole ruusussa tanssinut. Jotenkin aavistelen käytettävän sanaa monipuolinen harhaanjohtavasti. Nyt on aika tehdä asiasta selvää.


    • Senioritanssija

      Nuoriso orkestereita Hurma, Sinitaivas, Kyösti Mäkimattila, Taikakuu,
      Vanhemmalle tanssiyleisölle, ippe mansikka, jussi roponen, souvarit, leif lindeman, kauko simonen, kari vepsä, kaija pohjola. Näitähän riittää.

      • Senioritanssija2

        "Nuoriso orkestereita Hurma, Sinitaivas, ..."

        Pitkälti samaa mieltä noista listoista. Entä se monipuolisuus? Aikaisemmista kommenteista päätellen nuo iäkkäämpien "yhtyeet" kerrottiin monipuolisiksi. Johtuuko se solistista, kun yhtyeitä mainittuna vain yksi. Oman kokemuksen perusteella nämä "nuorten yhtyeet" ovat kyllä monipuolisempia tanssilajien suhteen (Kyösti?). Tai ainakin sellaisen vaikutelman saa tanssijoita katsellessa. Mutta vanhempiakin käy nuorempia vetävien bändien tansseissa, koska osa vanhemmista on kehittänyt tanssitaitoaan nykyaikaan sopivammaksi.


      • Senioritanssija

        Monipuolisuudella tarkoitan erilaisia esiintyjiä ja siten erilaista musiikkia. Nuorisosuosikit soittavat paljon omia sovituksiaan kappaleista kun nämä senioriensuosikit suosivat perinteistä tanssimusiikkia.
        Kumpaakin on mukava tanssia. Rikkaus on juuri erilaiset bändit ja artistit.


      • ei_kuraa_kiitos

        Mutta yksi selkeä ero näiden suosikkien välillä on; nuoret ovat pääsääntöisesti koulutettuja ammattimuusikoita, vanhat eivät. Ja sen ikävä kyllä kuulee.


      • Khgcj

        Tämä väite vaatii fakaa. El voisitko hiukan avautua ja kertoa muutaman esimerkkin.
        Mielummin käytät esimerkissäs näitä niin sanottuja ykkösbändejä, jotka tekee tätä työkseen.
        Se on totta että "ammattimuusikoden" soitot erottaa edukseen näistä muista.
        Eli kerro nyt kuka ja mitkä orkesterit on "mielestäsi koulutettuja ammattimuusikoita?"
        Tekeekö ammattimuusikon esim. Rakennusalan tutkinto, vai sivousalan, vai mitä se vaatii?


      • gydwid
        Khgcj kirjoitti:

        Tämä väite vaatii fakaa. El voisitko hiukan avautua ja kertoa muutaman esimerkkin.
        Mielummin käytät esimerkissäs näitä niin sanottuja ykkösbändejä, jotka tekee tätä työkseen.
        Se on totta että "ammattimuusikoden" soitot erottaa edukseen näistä muista.
        Eli kerro nyt kuka ja mitkä orkesterit on "mielestäsi koulutettuja ammattimuusikoita?"
        Tekeekö ammattimuusikon esim. Rakennusalan tutkinto, vai sivousalan, vai mitä se vaatii?

        Tehdäänpä toistepäin, osoita sinä laulajiesi koulutustausta laulamiseen, laulutaidot tässä erityisesti kiinnostaa. Katsotaan sitten vaikka roivaisen koulutus.


      • Khgcj
        gydwid kirjoitti:

        Tehdäänpä toistepäin, osoita sinä laulajiesi koulutustausta laulamiseen, laulutaidot tässä erityisesti kiinnostaa. Katsotaan sitten vaikka roivaisen koulutus.

        Ensinäkään. Minulla ei ole laulajia.

        Kuka on "roivanen?"

        ja kolmanneks, miten tämä koulutetut ammattimuusikot muuttu solisteiksi?


      • ÄäniRatkaise
        Khgcj kirjoitti:

        Tämä väite vaatii fakaa. El voisitko hiukan avautua ja kertoa muutaman esimerkkin.
        Mielummin käytät esimerkissäs näitä niin sanottuja ykkösbändejä, jotka tekee tätä työkseen.
        Se on totta että "ammattimuusikoden" soitot erottaa edukseen näistä muista.
        Eli kerro nyt kuka ja mitkä orkesterit on "mielestäsi koulutettuja ammattimuusikoita?"
        Tekeekö ammattimuusikon esim. Rakennusalan tutkinto, vai sivousalan, vai mitä se vaatii?

        Voihan nämä muusikot olla luonnonlahjakkuuksia ihan niin kuin osa tanssijoitakin. Tuohon myöhempään kysymykseen kuka on "roivainen" Teemuhan se, erittäin ammattitaitoinen hyvä ääninen mies.


      • Hymypoikapohjoisesta

      • MummotJaVaarit
        Senioritanssija2 kirjoitti:

        "Nuoriso orkestereita Hurma, Sinitaivas, ..."

        Pitkälti samaa mieltä noista listoista. Entä se monipuolisuus? Aikaisemmista kommenteista päätellen nuo iäkkäämpien "yhtyeet" kerrottiin monipuolisiksi. Johtuuko se solistista, kun yhtyeitä mainittuna vain yksi. Oman kokemuksen perusteella nämä "nuorten yhtyeet" ovat kyllä monipuolisempia tanssilajien suhteen (Kyösti?). Tai ainakin sellaisen vaikutelman saa tanssijoita katsellessa. Mutta vanhempiakin käy nuorempia vetävien bändien tansseissa, koska osa vanhemmista on kehittänyt tanssitaitoaan nykyaikaan sopivammaksi.

        Mummojen suosikkibändejä ja six vetää vaareja.


      • tanssimies_50v
        ÄäniRatkaise kirjoitti:

        Voihan nämä muusikot olla luonnonlahjakkuuksia ihan niin kuin osa tanssijoitakin. Tuohon myöhempään kysymykseen kuka on "roivainen" Teemuhan se, erittäin ammattitaitoinen hyvä ääninen mies.

        Teemu Roivaisella riittää meriittejä enemmän kuin monella muulla.

        Hän on käynyt Madetojan musiikkilukion, sieltä mistä muutkin monet kuuluisat laulajat kuten Saara Aalto ovat valmistuneet. Tangokuninkuuden lisäksi hän on valmistunut musiikinopettajaksi Sibelius Akatemiasta. Hän on muutenkin tehnyt mainioita valintoja, mm. hänen Energia -orkesterin kosketinsoittajakin osaa soittamisen lisäksi laulaa paremmin kuin moni oikea artisti.

        Pankaa Teemu merkille, hän on nykypäivän Olavi Virta.


      • tanssifaninainen

        Joo on teknisesti taitava kyllä Tuo Teemu ja orkesterikin osaa hommansa. Karismaa löytyy ehkä enemmän Kyösti Mäkimattilasta. Hurma taas on uudistettu nuori kokoonpano Finlanderssin jalanjäljissä. Saija Tuuppanen esiintyy aina aidosti ja musiikki on iloista. Koskelossa on myös karismaa ja ääni toimii.


    • MaalimaaNähnyt

      Hyvä kattaus olis ollut tänään.
      Vaan kotona ollaan.

      • kyllä_nyt_taas_jaksaa

        Sama vika rahikaisella; oli pakko huilia kun lipsahti ylikunnon puolelle. Työviikko ja kahdet tanssit vaativat veronsa. Tänään ja huomenna tanssitaan taas, alkuvalsseista loppuvalsseihin.


      • Keltaruusut

        Jäitte paljosta paitsi. Upeet tanssit. Ja paljon väkee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe