Kristinuskon 9 jalkaa

murey

Ne ovat: Jumala, J:n poika, Pyhä henki, Saatana, Sielu, Enkelit, Taivas, Paratiisi, Helvetti. Pystytkö todistamaan jonkun näistä objektiivisesti todelliseksi?

25

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi-usko

      Kristinuskossa on vain kolme kivijalkaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikki ovat totta. Olen kokenut henkilökohtaisen uskoontulon. Se riittää minulle. Enempää minä en tarvitse todisteita. Jos tämä ei riitä sinulle, niin en voi sille mitään.

      • Kai sä muakin uskot, kun sanon uskovani sinun olevan sarjamurhaaja?

        Ilmoittaudut tietysti lähimpään vankilaan suorittamaan elinkautista, koska kyseessä on uskonasia, eikä se siten tarvitse todisteita. Pelkkä uskoni riittää todisteeksi.

        Hopi-hopi nyt, mene suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta!


      • Yksi-usko
        he-ma kirjoitti:

        Kai sä muakin uskot, kun sanon uskovani sinun olevan sarjamurhaaja?

        Ilmoittaudut tietysti lähimpään vankilaan suorittamaan elinkautista, koska kyseessä on uskonasia, eikä se siten tarvitse todisteita. Pelkkä uskoni riittää todisteeksi.

        Hopi-hopi nyt, mene suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta!

        Kuuleppas he-ma -nimimerkki. Olet ennenkin "toimittanut" kirjoituksillasi uskovaisia vankilaan. Mikä sinulla on hätänä, koska purat omaa huonoa oloasi uskovaisiin?


      • Yksi-usko kirjoitti:

        Kuuleppas he-ma -nimimerkki. Olet ennenkin "toimittanut" kirjoituksillasi uskovaisia vankilaan. Mikä sinulla on hätänä, koska purat omaa huonoa oloasi uskovaisiin?

        Älä käännä puheenaihetta muualle, vaikka se teillä uskonharhaisilla kulkee lajityypillisenä ominaisuutena valehtelun rinnalla.

        Kerro nyt kaikille miksi todistustaakka ei ole mielestäsi positiivisen väiteen esittäjällä? Pystytkö siihen?


      • he-ma kirjoitti:

        Älä käännä puheenaihetta muualle, vaikka se teillä uskonharhaisilla kulkee lajityypillisenä ominaisuutena valehtelun rinnalla.

        Kerro nyt kaikille miksi todistustaakka ei ole mielestäsi positiivisen väiteen esittäjällä? Pystytkö siihen?

        Uskovaisille näyttää olevan hankalaa vastata kysymyksiin.


    • Murey

      Olisiko sellainen johtopäätös oikea, että kaikki uskonnot ovat vain ja ainoastaan luulemisen varassa. Ihmiskunnalla on siis vielä kulkemista henkistä polkua apinasta poispäin.

      • Yksi-usko

        Ei tietenkään. Kristinuskossa mikään ei perustu luuloon. Ei mikään. Kaikki voidaan lukea Raamatusta. Jeesus on elänyt maan päällä ja Hänen toiminnallaan on ollut runsaasti silminnäkijöitä. Jeesus on myös näyttänyt elämällään Isän ja lähettänyt Pyhän Hengen. Mikään ei siis ole luulon varassa. Tosin ne, jotka eivät usko, eivät voi myöskään nähdä. Pyhä Henki avaa silmät vain sellaisille, jotka uskovat.


      • Yksi-usko kirjoitti:

        Ei tietenkään. Kristinuskossa mikään ei perustu luuloon. Ei mikään. Kaikki voidaan lukea Raamatusta. Jeesus on elänyt maan päällä ja Hänen toiminnallaan on ollut runsaasti silminnäkijöitä. Jeesus on myös näyttänyt elämällään Isän ja lähettänyt Pyhän Hengen. Mikään ei siis ole luulon varassa. Tosin ne, jotka eivät usko, eivät voi myöskään nähdä. Pyhä Henki avaa silmät vain sellaisille, jotka uskovat.

        Ufoillakin on silminnäkijöitä mutta silti kaikki eivät usko niihin.


    • Ei-muuta-kuin-menoksi

      Ap.t. 2:38 "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

      Näin helpoa se on: http://www.tv7.fi/vod/player/50709/

      Ap.t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      • Murey

        Eikös sekin ole syntiä, kun tyrkyttää satuja ja valheita totena?


    • Silmäpari

      Objektiivisuus on harhaa, sitä ei ole ilman subjektia.

      • Murey

        Aurinko on olemassa on esim. objekt. totuus. Minkään uskonnon jalan olemassaolo ei ole obj. totuus, vaikka vuosituhansia uskovaiset ovat niitä totuutena esitelleet.


      • Murey kirjoitti:

        Aurinko on olemassa on esim. objekt. totuus. Minkään uskonnon jalan olemassaolo ei ole obj. totuus, vaikka vuosituhansia uskovaiset ovat niitä totuutena esitelleet.

        Sekoitat fyysisen todellisuuden ja ihmisimielen todellisuuden
        Voit ottaa puhtaan objektiivisen kannan ihmisen todellisuuskuvaan yhtä huonosti kuin mitata painoa pituusmitalla.
        Tai ehkä sinulle eivät merkitse mitään totuus, vapaus, turvallisuus, rakkaus, rohkeus..?


      • Murey

        Kaikki mainitsemasi: totuus, vapaus jne. merkitsevät, mutta eivät valheina.


      • Murey kirjoitti:

        Kaikki mainitsemasi: totuus, vapaus jne. merkitsevät, mutta eivät valheina.

        Niinpä. Ne on aina sidottu ihmisen subjektiiviseen kokemusmaailmaan eikä niitä voi perustella auringon tai minkään muunkaan fyysisen kohteen olemassaololla. Eikä subjektiivisen kokemusmaailman uskomuksia voi nimetä valheiksi pelkästään vetoamalla objektiivisen todellisuuteen.


      • Murey

        Jumalalla onkin töitä uskovien mielialojen hoidossa. Huomiotta ovat jääneet vuosituhasien aikana miljoonat tapetut uskonsodissa. Nytkin vain hymyilevät, kun eri jumaliin harhautuneet tappavat toisiaan vimmatusti, mikä on objektiivinen totuus.


      • Murey kirjoitti:

        Jumalalla onkin töitä uskovien mielialojen hoidossa. Huomiotta ovat jääneet vuosituhasien aikana miljoonat tapetut uskonsodissa. Nytkin vain hymyilevät, kun eri jumaliin harhautuneet tappavat toisiaan vimmatusti, mikä on objektiivinen totuus.

        Murey, tuossa olet aivan oikeassa. Ilmankos Jeesus sanoikin:

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon voimatekoja?' Silloin minä vastaan heille: 'Minä en ole koskaan tuntenut teitä. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.'" Matt. 7:21-23


      • Murey

        Kovin ovat vaisuja nämä pojun ja Jumalan touhut. Ainoa keino on pelottelu helvetillä, vaikka kaikkivoipana mahtaillaan n. 6000 v sitten eläneitten kamelinkesyttäjien mielikuvituksessa.


    • nää_on_näitä

      Maailma on hologrammi
      Ei minkäänlainen todistus pysty estämään lausumasta todista se.
      Jos mielen maailma perustuisi kieltämiseen "Jumala olisi estänyt Aatamia syömästä omenaa". Maailma on valintojen maailma jolloin kukaan ei pysty pakottamaan ketään ainakin mielessään lausumasta - todista se. Jokainen pääsee eli joutuu itse valitsemaan, mitä nyt sattuu valitsemaankin.
      Koska niin harva valitsee totuuden on maailma kaikkea muuta kuin totuus se on hologrammi, se on sitä mitä satut valitsemaan. Pidä hyvää huolta yhdeksästä jalastasi eli valitsemastasi maailmankuvastasi

      • Hologrammista puheen ollen.

        Niin kuin uni katoaa herätessä,
        niin sinä noustessasi, Herra,
        teet tyhjäksi heidän valhekuvansa. Ps. 73:20


    • Kristin-uskontoEi-toimi

      Kun Juudas, hänen (Jeesuksen) kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren. " Mutta he sanoivat: "
      Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi." 
      Tässä on Juutalaisuuden-muidenkin lakiuskontojen, kuten ev-luterilaiset ja kristinuskon ero. Pyhän Hengen lahjan saaneilla Jeesuksen seuraajilla on lupa julistaa syntejä katuville ja syntejä tunnustajille kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. 
      Näin ne myös ovat anteeksi annettu. 2 kr 5:-> "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

      • Murey

        Katsopa osasto Herätysliikkeet ja sieltä kohta Herätys, oi herätys!


      • Siellä-jossakin
        Murey kirjoitti:

        Katsopa osasto Herätysliikkeet ja sieltä kohta Herätys, oi herätys!

        Noille herätys höpisijöille minkään seurakunnan ei pitäisi maksaa palkkaa.
        Taivaassa maksetaan palkka ainoastaan niille, jotka evankeliumia julistivat. Tuntuu siltä kuin juuri noista näin: Mt 7 :21-> Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.


      • Silmäpari
        Siellä-jossakin kirjoitti:

        Noille herätys höpisijöille minkään seurakunnan ei pitäisi maksaa palkkaa.
        Taivaassa maksetaan palkka ainoastaan niille, jotka evankeliumia julistivat. Tuntuu siltä kuin juuri noista näin: Mt 7 :21-> Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

        Lainaus: Taivaassa maksetaan palkka ainoastaan niille, jotka evankeliumia julistivat.

        Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. Matt. 7:16
        Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsehillintä. Gal. 5:22-23

        Ei evankeliumin julistaminen ole Hengen hedelmä eikä palkanmaksun peruste.


      • siellä-jossakin

        Mt. 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Kaikki herätystä profetoijat, siitä saarnaavat ja jotka sitä rukoilevat heissä ei valitettavasti näy mitään tämänkaltaista
        Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
        Ap.t. 14:3 Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.
        Room. 15:19 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,
        Hebr. 2:4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?
        (Joten nämä ovat vain helpon tien kulkijoita,)
        5Moos. 13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
        5Moos. 13:2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
        5Moos. 13:3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
        Jer. 14:14 Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille. 14:15 Sentähden, näin sanoo Herra profeetoista, jotka ennustavat minun nimessäni, vaikka minä en ole heitä lähettänyt, ja jotka sanovat, että miekka ja nälkä ei tule tähän maahan: miekkaan ja nälkään hukkuvat nämä profeetat.
        Jer. 23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
        Jer. 23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
        Hes. 13:3 Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!
        Hes. 13:4 Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel.
        Hes. 13:5 Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
        Hes. 22:28 Sen profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut.
        Miika 3:5 Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
        Matt. 24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Ap.t. 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        1Tim. 4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
        2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2Piet. 2:2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe