Punkit ja estolääkitys

Luin täältä niin monesta huonosti käyneistä punkkilääkkeistä että tuli uskonpuute.
Lähinnä oli kyse suunkautta otettavasta suht uudesta lääkkeestä mutta oli kokemuksia joistakin muistakin. Tuskin lienee rotukysymys mutta minulla on saksanpaimen. Niin oli yksi pelottava esimerkkikin.

Eli mikä turkkiin laitettava liuos olisi se joka vähiten aiheuttaisi oireita? Kokemuksia, niitä on markkinoilla paljon?

Itse olen käyttänyt näitä koiran eliniän (koira 3,5 v) ja ei ole tullut mitään tähänasti paitsi nyt.
Maanantaina laitoin liuoksen nimeltä FYPERIX VET, joka on samoin kuin aikaisemmatkin 4 viikon välein laitettavia. Heti iltapäivällä koira alkoi nuoleskella huuliaan, nieleskellä ja oli kuin se olisi sairas. Tiistaina se oli sairas. Kuolasi ja jatkoi nuoleskelua samoin kuin edellisenä päivänä mutta myös nuoli kylkiänsä niin että ne olivat ihan märät. Iltaa kohden se vähän laantui ja tänään se on ollut melkein normaali.

Mietin oliko tämä ko.liuos vai myös samana päivänä saatu kennelyskä-rokote, joku yhteisvaikutus kenties syy vai mikä.

Rokotuksessa löytyi heidän löytämänsä ensimmäinen punkki joka oli rinnassa. Se oli vielä sisäänmenovaiheessa joten oli lääkärin helppo ottaa pois.
Kerroin että minulla on kotona 4 viikon satsi jonka laitan kun niitä nyt sitten on. Hän ei sanonut että älä nyt laita rokotuksen takia.

Olen pitänyt noita liuoksia suht turvallisena kun niitä meneekin kesän mittaan vähintään kolme. Tänä vuonna taidetaan päästä neljään. En ole koskaan pitänyt mielessäni mitä ne olivat kuin ne muutamat pari viikkoa. Joskus olen ostanut tai yleensä niin että satso on ollut 3x4 viikkoa. Esim. viime vuonna se ei riittänyt koiran uinnin takia joten ostin yhden 4 vko lisää joka oli nyt tämä nimeltä mainitsemani Fyperix.

Tästä lähtien laitan kyllä ylös mitä sai ja milloin. Hyvä herätys meikälle.

Hauskaa vappua kaikille!!!!!!!!!!!!!!

3

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppiatar

      Testissä omatekemä punkkikarkote 😁
      Huomenta! Osa teistä lukijoista tunteekin mut jo hiukan ehkä fanaattisenakin luonnollisten “kemikaalien” puolestapuhujana ja käyttäjänä, sillä sen jälkeen, kun muutimme tänne saaristoon asumaan ikiomaan taloomme, olen alkanut olla enemmän kiinnostunut minkälaista jätevettä taloutemme laskee takaisin tuonne luontoon.

      Vanhassa talossa, jossa asuimme vuokralla, en totta puhuakseni ollut kovinkaan kiinnostunut jätevesiemme laadusta enkä juurikaan kiinnnittänyt huomiota pesuaineisiin joita viemäriin kaadoin vaan käytin surutta vahvojakin pesu- ja huuhteluaineita sekä viemärin avaajaa jne!

      Täällä omassa talossa jonka ostimme syksyllä onkin toisenlaiset jätevesihommelit, kun täällä on sellainen imeytyskenttä jonka läpi jätevetemme suodattuu takaisin luontoon ja ostaessamme taloa saimme tottakai tutustua myös imeytyskentän pohjapiirrokseen sekä sen toimintaperiaatteeseen.

      Tämä herättikin minut tajuamaan, että kaikki pesuaineet, niin shampoot, saippuat kuin tiskikoneaineet ja pyykinpesuaineet ja huuhteluaineetkin valuvat viemäristä “suoraan” takaisin luontoon! (Kirjoitin suoraan siksi, että vaikka se likavesi valuukin ensin imeytyskenttään, niin sekin on osa luontoa).

      Mutta mennäänpä sitten siihen itse asiaan eli siihen ekologiseen punkkikarkotteeseen!
      Nimittäin luettuani muutamat kauhutarinat Bravecto nimisestä punkki”lääkkeestä” en enää todellakaan halua syöttää rakkaille lemmikeilleni moisia “hermomyrkkyjä” joten lähdin Googlen syövereistä etsimään mikä karkottaisi punkkeja valkosipulin lisäksi?

      Löysinkin monenmoista ohjetta ja tässä ensimmäinen oma kokeiluni jota nyt on suihkittu sekä koiriin aina ennen uloslähtöä, että itseeni. Ennen oman punkkisuihkeen tekemistä olimme löytäneet jo yhden punkin kiinnittyneenä valkoiseen bokseriimme, Pontus onkin oikea punkkimagneetti sillä valkoisena se tuntuu imevän punkkeja itseensä! Minussakin oli viime syksynä kolme kertaa punkki ja Pontuksessa tosiaan joka ulkoilukerralla, eli olemme oikein hyvä testiporukka tälle omatekemälle aineelle.

      Lue koko bloggaus alta:


      https://www.butik-o.fi/tein-itse-luonnollisen-punkkikarkotteen/

    • Meidän nurkilla ei ole onneksi punkkiongelmaa ollut, eikä mökkiseutukaan ole pahemmin punkkiseutua ollut.. Tosin viimevuonna jokunen punkki tullut ja tietyiltä paikoilta (siis näillä nurkin), että toivottavasti eivät ole maihinnousua tänne nyt tehneet...
      Itse suhtaudun kaikkiin myrkkyihin varovasti, enkä helposti mitään anna muutenkaan. Ja enemmän kallistus mieluummin ylipäätään kaikessa "vaihtoehtoisiin" juttuihin.

      Joten mielenkiinnosta kyselen, kun blogissa kävin, että miten noitten eteeristen öljyjen säilyvyys. Kun pullon on avattu, kauanko kestää? Entä miten kauan säilyy valmis seos? Ja kuinka usein tarvii suihkuttaa? Kuitenkin aika tyyriitä aineetkin ovat.

      Mielelläni kuulisin sitten kokemuksia :)

      Kivat sivut, täytyykin ajan kanssa paremmin tsekata vielä.

    • khdfuoi

      Itse en halua käyttää liuoksia/tabletteja punkinkarkotteena. Koska jos tulee oireita panta on helppo ottaa pois ja koira pesulle. Liuokset/tabletit kun pysyy kehossa ja mitään et mahda kuin toivoa parasta.
      Onko kukaan kokeillu seresto pantaa? Mietinnässä onko hintansa arvoinen kantsiiko kokeilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe