Vm. -61 Trabantin raato, joka hylätty joskus kymmeniä vuosia sitten ulkorakennuksen taakse. Autoa siitä ei enää varmastikaan saa, mutta ehkä jotain osia. Maanomistajan eli minun luvallani saa romun hakea pois jos tarvitsee varaosiksi tai vaikka kukkapenkin koristeeksi. Romu lojuu metsikössä ja vanhan saunan takana parikymmentä metriä tieltä ja se tulisi mieluiten viedä kokonaisuudessaan pois paikalta - jos ei tarvitse koko raatoa, niin osien hintana on että hoidat romun asiallisesti kierrätykseen. Sijainti on Salo.
Yhteydenotot:
[email protected]
http://i40.photobucket.com/albums/e212/jartsap/romu6.jpg
Annetaan Trabantin raato, hae pois jos tarvitset
11
988
Vastaukset
- kuorkkimies
Jos maksat 150 egee niin tuun hakemaan.
Ja jos ei kelpaa niin ilmoitan kunnan ympäristöviranomaisille että lätkäsevät sulle sakot roskaamisesta. - Fabio05
Kelpaako vaihto vm. 2005 Fabiaan? Siitäkään tuskin enää autoa saa kun laatikko ja moottori on levinneet totaalisesti.
- osialöytyisi
Minulta löytyisi alkuperäisen itäauto Skodan moottori ja vaihteisto, ne varmasti käyvät ihan heittämällä siihen, jos se on kerta aito itäauto.
ps. ei millään pahalla, mutta suksi vittuun noine Skodaprovojesi kanssa finninaama
- Trabbe
Trabbehan on ihan kulttivehje!
- Jawasakisti
Olin nuorena miehenä kesätöissä huoltoasemalla 70-luvulla ja tehtäväni oli tankata ajoneuvoja. Siihen aikaan oli vielä Trabanttejakin liikenteessä ja niiden tankkaaminen olikin aika erikoista puuhaa, kun kesäkuumalla moottoritilassa olevaan bensatankkiin piti alkaa valuttamaan bensiiniä letkulla. Tuntui aika vaaralliselta touhulta!
https://www.ifa-freunde-rostock.de/img/2012/12/trabant11/trabant-p50-kombi_001.jpg- exitäautoilija
Aika hurjan näköinen konehuone, sytytyspuolat tankin kyljessä ja akku siinä vierellä. en kuitenkaan muista että Trabantteja olisi useinkaan palanut.
Miten siellä teidän huoltiksella tuo 2T öljy lisättiin, kaadettiinko tankkiin ennen tankkausta, vai tankattiinko mopojen säiliöstä, josta valmista seosta nitkuteltiin käsipumpulla? Muistan jossain myös nähneeni polttoainemittarin, jossa oli valitsin 2T öljylle, valitsimesta oikea prosentti ja tankkaamaan! Olivat kai melko harvinaisia. - Jawasakisti
exitäautoilija kirjoitti:
Aika hurjan näköinen konehuone, sytytyspuolat tankin kyljessä ja akku siinä vierellä. en kuitenkaan muista että Trabantteja olisi useinkaan palanut.
Miten siellä teidän huoltiksella tuo 2T öljy lisättiin, kaadettiinko tankkiin ennen tankkausta, vai tankattiinko mopojen säiliöstä, josta valmista seosta nitkuteltiin käsipumpulla? Muistan jossain myös nähneeni polttoainemittarin, jossa oli valitsin 2T öljylle, valitsimesta oikea prosentti ja tankkaamaan! Olivat kai melko harvinaisia.Meillä oli sellainen polttoainemittari mistä valittiin se sopiva prosentti 2-T bensiiniin ja tankattiin suoraan siitä mittarista. Eli ei tarvinnut miettiä niitä sekoituksia, kun myytiin aika paljon veneilijöille sitä 2-T bensiiniä myös. Mopoilijoita varten oli vielä se vanhanaikainen mittalasilla oleva käsipumpulla nitkutettava 2-T bensapönttö. Se otettiin aina joka ilta sisälle huoltohalliin. Se vanha käsipumpulla oleva 2-T pönttö oli lähinnä mopomiehiä varten, kun siitä sai valmista 4% sekoitusta ja luottivat siihen enempi. https://goo.gl/images/rvrgdF
Muistan kyllä kuinka monet Wartburgin kuljettajat eivät halunneet missään nimessä mitään valmista sekoitusta niihin autoihinsa, vaan ottivat siitä telineesta takakontista omat 2-T öljyt. https://goo.gl/images/VBh5R9
En tosiaan muista, että yhtään Trabanttia olisi syttynyt palamaan huoltoasemalla. Muita kommelluksia kyllä sattui itäautoille! Muistan, kun Ladassa ja Mossessa oli renkaiden venttiileissä erikoinen piirre, niihin ei saannut lisättyä ilmaa meidän huoltoaseman laitteilla tai saannut tarkistettua ilmanpaineita, kun ne venttiilit oli joskus niin ihmeellisiä. Jokunen asiakas veti siitä sitten herneet nenään, vaikka selitimme asiaa. - piikkitulpassa
Jawasakisti kirjoitti:
Meillä oli sellainen polttoainemittari mistä valittiin se sopiva prosentti 2-T bensiiniin ja tankattiin suoraan siitä mittarista. Eli ei tarvinnut miettiä niitä sekoituksia, kun myytiin aika paljon veneilijöille sitä 2-T bensiiniä myös. Mopoilijoita varten oli vielä se vanhanaikainen mittalasilla oleva käsipumpulla nitkutettava 2-T bensapönttö. Se otettiin aina joka ilta sisälle huoltohalliin. Se vanha käsipumpulla oleva 2-T pönttö oli lähinnä mopomiehiä varten, kun siitä sai valmista 4% sekoitusta ja luottivat siihen enempi. https://goo.gl/images/rvrgdF
Muistan kyllä kuinka monet Wartburgin kuljettajat eivät halunneet missään nimessä mitään valmista sekoitusta niihin autoihinsa, vaan ottivat siitä telineesta takakontista omat 2-T öljyt. https://goo.gl/images/VBh5R9
En tosiaan muista, että yhtään Trabanttia olisi syttynyt palamaan huoltoasemalla. Muita kommelluksia kyllä sattui itäautoille! Muistan, kun Ladassa ja Mossessa oli renkaiden venttiileissä erikoinen piirre, niihin ei saannut lisättyä ilmaa meidän huoltoaseman laitteilla tai saannut tarkistettua ilmanpaineita, kun ne venttiilit oli joskus niin ihmeellisiä. Jokunen asiakas veti siitä sitten herneet nenään, vaikka selitimme asiaa.Sen verran kommentoisin tuohon 2-T bensiiniin, että minun nuoruudessani monet pienet kyläkauppiaat myivät tuosta pumpattavasta kärrysäiliöstä monasti sellaista 2-T bensiiniä, jonka öljy saattoi olla vaikka vaihteistoöljyä tms. mitä oli varastoissa. Siinä tuli sitten ongelmia sytytystulppien kanssa, oli piikkiä tulpissa ja karstoittumista, jos sellaista 2-T bensiinä meni ostamaan. Joten kyllä ne monen Ifa ja Warre-autoilijan ongelmat alkoi jo siitä huonosta öljystä bensiinin joukossa ja siksi uskon hyvin, ettei moni kokenut warrekuski halunnut ostaa valmista sekoitusta Warreensa.
- piikkitulpassa
Jawasakisti kirjoitti:
Meillä oli sellainen polttoainemittari mistä valittiin se sopiva prosentti 2-T bensiiniin ja tankattiin suoraan siitä mittarista. Eli ei tarvinnut miettiä niitä sekoituksia, kun myytiin aika paljon veneilijöille sitä 2-T bensiiniä myös. Mopoilijoita varten oli vielä se vanhanaikainen mittalasilla oleva käsipumpulla nitkutettava 2-T bensapönttö. Se otettiin aina joka ilta sisälle huoltohalliin. Se vanha käsipumpulla oleva 2-T pönttö oli lähinnä mopomiehiä varten, kun siitä sai valmista 4% sekoitusta ja luottivat siihen enempi. https://goo.gl/images/rvrgdF
Muistan kyllä kuinka monet Wartburgin kuljettajat eivät halunneet missään nimessä mitään valmista sekoitusta niihin autoihinsa, vaan ottivat siitä telineesta takakontista omat 2-T öljyt. https://goo.gl/images/VBh5R9
En tosiaan muista, että yhtään Trabanttia olisi syttynyt palamaan huoltoasemalla. Muita kommelluksia kyllä sattui itäautoille! Muistan, kun Ladassa ja Mossessa oli renkaiden venttiileissä erikoinen piirre, niihin ei saannut lisättyä ilmaa meidän huoltoaseman laitteilla tai saannut tarkistettua ilmanpaineita, kun ne venttiilit oli joskus niin ihmeellisiä. Jokunen asiakas veti siitä sitten herneet nenään, vaikka selitimme asiaa.Tuli auton tankkaamisesta mieleen nuoruudesta, kun paikkakunnalle saatiin ensimmäisiä seteliautomaatteja 70-luvulla ja olimme kavereiden kanssa tankkaamassa autoamme. Siihen tuli Wartburgilla joku matkustavainen perheensä kanssa ja alkoi tankkaamaan sitä Warreaan juuri silloin, kun meidän rahat olivat menneet sinne automaattiin. Hän ilmeisesti luuli huoltoaseman olevan auki vielä lauantai-iltana ja lirutti ne meidän maksamat bensat Warrensa tankkiin.
Siinä tietysti alkoi nuortenmiesten kesken tulemaan juttua jostain tärpättiruiskusta (Wartburgia haukuttiin yleisesti) ja oli vähällä, ettei tullut nyrkkitappeluakin, kun se Warren omistaja hermostui. Puhumalla tilanne kuitenkin selvisi
- vanha-äijä
Kaikkien aikojen paras auto Trabant.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1378318Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047519Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot925706Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,975656Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194830Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1452658Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys612513Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81485Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71444Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa531349