Annetaan Trabantin raato, hae pois jos tarvitset

Trabantinromu

Vm. -61 Trabantin raato, joka hylätty joskus kymmeniä vuosia sitten ulkorakennuksen taakse. Autoa siitä ei enää varmastikaan saa, mutta ehkä jotain osia. Maanomistajan eli minun luvallani saa romun hakea pois jos tarvitsee varaosiksi tai vaikka kukkapenkin koristeeksi. Romu lojuu metsikössä ja vanhan saunan takana parikymmentä metriä tieltä ja se tulisi mieluiten viedä kokonaisuudessaan pois paikalta - jos ei tarvitse koko raatoa, niin osien hintana on että hoidat romun asiallisesti kierrätykseen. Sijainti on Salo.

Yhteydenotot:
[email protected]

http://i40.photobucket.com/albums/e212/jartsap/romu6.jpg

11

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuorkkimies

      Jos maksat 150 egee niin tuun hakemaan.
      Ja jos ei kelpaa niin ilmoitan kunnan ympäristöviranomaisille että lätkäsevät sulle sakot roskaamisesta.

    • Fabio05

      Kelpaako vaihto vm. 2005 Fabiaan? Siitäkään tuskin enää autoa saa kun laatikko ja moottori on levinneet totaalisesti.

      • osialöytyisi

        Minulta löytyisi alkuperäisen itäauto Skodan moottori ja vaihteisto, ne varmasti käyvät ihan heittämällä siihen, jos se on kerta aito itäauto.


        ps. ei millään pahalla, mutta suksi vittuun noine Skodaprovojesi kanssa finninaama


    • Trabbe

      Trabbehan on ihan kulttivehje!

    • Jawasakisti

      Olin nuorena miehenä kesätöissä huoltoasemalla 70-luvulla ja tehtäväni oli tankata ajoneuvoja. Siihen aikaan oli vielä Trabanttejakin liikenteessä ja niiden tankkaaminen olikin aika erikoista puuhaa, kun kesäkuumalla moottoritilassa olevaan bensatankkiin piti alkaa valuttamaan bensiiniä letkulla. Tuntui aika vaaralliselta touhulta!

      https://www.ifa-freunde-rostock.de/img/2012/12/trabant11/trabant-p50-kombi_001.jpg

      • exitäautoilija

        Aika hurjan näköinen konehuone, sytytyspuolat tankin kyljessä ja akku siinä vierellä. en kuitenkaan muista että Trabantteja olisi useinkaan palanut.
        Miten siellä teidän huoltiksella tuo 2T öljy lisättiin, kaadettiinko tankkiin ennen tankkausta, vai tankattiinko mopojen säiliöstä, josta valmista seosta nitkuteltiin käsipumpulla? Muistan jossain myös nähneeni polttoainemittarin, jossa oli valitsin 2T öljylle, valitsimesta oikea prosentti ja tankkaamaan! Olivat kai melko harvinaisia.


      • Jawasakisti
        exitäautoilija kirjoitti:

        Aika hurjan näköinen konehuone, sytytyspuolat tankin kyljessä ja akku siinä vierellä. en kuitenkaan muista että Trabantteja olisi useinkaan palanut.
        Miten siellä teidän huoltiksella tuo 2T öljy lisättiin, kaadettiinko tankkiin ennen tankkausta, vai tankattiinko mopojen säiliöstä, josta valmista seosta nitkuteltiin käsipumpulla? Muistan jossain myös nähneeni polttoainemittarin, jossa oli valitsin 2T öljylle, valitsimesta oikea prosentti ja tankkaamaan! Olivat kai melko harvinaisia.

        Meillä oli sellainen polttoainemittari mistä valittiin se sopiva prosentti 2-T bensiiniin ja tankattiin suoraan siitä mittarista. Eli ei tarvinnut miettiä niitä sekoituksia, kun myytiin aika paljon veneilijöille sitä 2-T bensiiniä myös. Mopoilijoita varten oli vielä se vanhanaikainen mittalasilla oleva käsipumpulla nitkutettava 2-T bensapönttö. Se otettiin aina joka ilta sisälle huoltohalliin. Se vanha käsipumpulla oleva 2-T pönttö oli lähinnä mopomiehiä varten, kun siitä sai valmista 4% sekoitusta ja luottivat siihen enempi. https://goo.gl/images/rvrgdF
        Muistan kyllä kuinka monet Wartburgin kuljettajat eivät halunneet missään nimessä mitään valmista sekoitusta niihin autoihinsa, vaan ottivat siitä telineesta takakontista omat 2-T öljyt. https://goo.gl/images/VBh5R9

        En tosiaan muista, että yhtään Trabanttia olisi syttynyt palamaan huoltoasemalla. Muita kommelluksia kyllä sattui itäautoille! Muistan, kun Ladassa ja Mossessa oli renkaiden venttiileissä erikoinen piirre, niihin ei saannut lisättyä ilmaa meidän huoltoaseman laitteilla tai saannut tarkistettua ilmanpaineita, kun ne venttiilit oli joskus niin ihmeellisiä. Jokunen asiakas veti siitä sitten herneet nenään, vaikka selitimme asiaa.


      • piikkitulpassa
        Jawasakisti kirjoitti:

        Meillä oli sellainen polttoainemittari mistä valittiin se sopiva prosentti 2-T bensiiniin ja tankattiin suoraan siitä mittarista. Eli ei tarvinnut miettiä niitä sekoituksia, kun myytiin aika paljon veneilijöille sitä 2-T bensiiniä myös. Mopoilijoita varten oli vielä se vanhanaikainen mittalasilla oleva käsipumpulla nitkutettava 2-T bensapönttö. Se otettiin aina joka ilta sisälle huoltohalliin. Se vanha käsipumpulla oleva 2-T pönttö oli lähinnä mopomiehiä varten, kun siitä sai valmista 4% sekoitusta ja luottivat siihen enempi. https://goo.gl/images/rvrgdF
        Muistan kyllä kuinka monet Wartburgin kuljettajat eivät halunneet missään nimessä mitään valmista sekoitusta niihin autoihinsa, vaan ottivat siitä telineesta takakontista omat 2-T öljyt. https://goo.gl/images/VBh5R9

        En tosiaan muista, että yhtään Trabanttia olisi syttynyt palamaan huoltoasemalla. Muita kommelluksia kyllä sattui itäautoille! Muistan, kun Ladassa ja Mossessa oli renkaiden venttiileissä erikoinen piirre, niihin ei saannut lisättyä ilmaa meidän huoltoaseman laitteilla tai saannut tarkistettua ilmanpaineita, kun ne venttiilit oli joskus niin ihmeellisiä. Jokunen asiakas veti siitä sitten herneet nenään, vaikka selitimme asiaa.

        Sen verran kommentoisin tuohon 2-T bensiiniin, että minun nuoruudessani monet pienet kyläkauppiaat myivät tuosta pumpattavasta kärrysäiliöstä monasti sellaista 2-T bensiiniä, jonka öljy saattoi olla vaikka vaihteistoöljyä tms. mitä oli varastoissa. Siinä tuli sitten ongelmia sytytystulppien kanssa, oli piikkiä tulpissa ja karstoittumista, jos sellaista 2-T bensiinä meni ostamaan. Joten kyllä ne monen Ifa ja Warre-autoilijan ongelmat alkoi jo siitä huonosta öljystä bensiinin joukossa ja siksi uskon hyvin, ettei moni kokenut warrekuski halunnut ostaa valmista sekoitusta Warreensa.


      • piikkitulpassa
        Jawasakisti kirjoitti:

        Meillä oli sellainen polttoainemittari mistä valittiin se sopiva prosentti 2-T bensiiniin ja tankattiin suoraan siitä mittarista. Eli ei tarvinnut miettiä niitä sekoituksia, kun myytiin aika paljon veneilijöille sitä 2-T bensiiniä myös. Mopoilijoita varten oli vielä se vanhanaikainen mittalasilla oleva käsipumpulla nitkutettava 2-T bensapönttö. Se otettiin aina joka ilta sisälle huoltohalliin. Se vanha käsipumpulla oleva 2-T pönttö oli lähinnä mopomiehiä varten, kun siitä sai valmista 4% sekoitusta ja luottivat siihen enempi. https://goo.gl/images/rvrgdF
        Muistan kyllä kuinka monet Wartburgin kuljettajat eivät halunneet missään nimessä mitään valmista sekoitusta niihin autoihinsa, vaan ottivat siitä telineesta takakontista omat 2-T öljyt. https://goo.gl/images/VBh5R9

        En tosiaan muista, että yhtään Trabanttia olisi syttynyt palamaan huoltoasemalla. Muita kommelluksia kyllä sattui itäautoille! Muistan, kun Ladassa ja Mossessa oli renkaiden venttiileissä erikoinen piirre, niihin ei saannut lisättyä ilmaa meidän huoltoaseman laitteilla tai saannut tarkistettua ilmanpaineita, kun ne venttiilit oli joskus niin ihmeellisiä. Jokunen asiakas veti siitä sitten herneet nenään, vaikka selitimme asiaa.

        Tuli auton tankkaamisesta mieleen nuoruudesta, kun paikkakunnalle saatiin ensimmäisiä seteliautomaatteja 70-luvulla ja olimme kavereiden kanssa tankkaamassa autoamme. Siihen tuli Wartburgilla joku matkustavainen perheensä kanssa ja alkoi tankkaamaan sitä Warreaan juuri silloin, kun meidän rahat olivat menneet sinne automaattiin. Hän ilmeisesti luuli huoltoaseman olevan auki vielä lauantai-iltana ja lirutti ne meidän maksamat bensat Warrensa tankkiin.
        Siinä tietysti alkoi nuortenmiesten kesken tulemaan juttua jostain tärpättiruiskusta (Wartburgia haukuttiin yleisesti) ja oli vähällä, ettei tullut nyrkkitappeluakin, kun se Warren omistaja hermostui. Puhumalla tilanne kuitenkin selvisi


    • vanha-äijä

      Kaikkien aikojen paras auto Trabant.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2218
    2. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1450
    4. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1424
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      176
      1083
    6. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    7. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1069
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      103
      1026
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      902
    10. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      888
    Aihe