vastuu inseillekin

pakumies671

Suomen surkein kuski ohjelma herättää kysymyksen, kuka on hyväksynyt heidän inssiajon. Tiedot julki niin ehkä ei enää anneta ajokorttia ajotaidottomille.

Lisäksi kaikille meille 50 täyttäneille reaktio- ja huomiokykytestit pakollisiksi 5 vuoden välein, yli 65 vuotiaille vielä useammin, ja vaikka inssiajo päälle.

Lääkärit myös vastuuseen jos myöntää kortin uusimiseen vaadittavan lääkärintodistuksen terveydeltään liian huonokuntoiselle.

21

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RealityIsFake

      Näitä realitysarjoja nyt ei pidä missään nimessä pidä uskoa ihan sellaisenaan. Ohjelmasta on saatava kiinnostava ja sellainen että formaattia saadaan myytyä eteenpäin joten sopivasti jaksoja etukäteen käsikirjoittamalla ja tapahtumia liioittelemalla saadaan ohjelmasta kiinnostavampi ja dramaattisempi. Sarjan tuottajat maksavat mukavasti rahaa osallistujille ja nämä suostuvat tekemään itsestään entistäkin huonompia. Raha ratkaisee tässäkin.

      • lopullinen_ei

        Oikeassa elämässä löytyy paljon surkeampiakin kuskeja. Kyllä jonkinlainen raja pitää olla ketkä saavat ajo-oikeuden itsellensä. Ei se ajokortti kuitenkaan mikään jokamiehen oikeus ole. Pitää osata ja ymmärtää mitä siellä liikenteessä tekee.

        Olen vahvasti sitä mieltä että kyllä pitää olla syy reputtaa lopullisesti jos kerta kaikkiaan ei ole lahjoja ajoneuvon kuljettajaksi.


      • RealOrNotReal
        lopullinen_ei kirjoitti:

        Oikeassa elämässä löytyy paljon surkeampiakin kuskeja. Kyllä jonkinlainen raja pitää olla ketkä saavat ajo-oikeuden itsellensä. Ei se ajokortti kuitenkaan mikään jokamiehen oikeus ole. Pitää osata ja ymmärtää mitä siellä liikenteessä tekee.

        Olen vahvasti sitä mieltä että kyllä pitää olla syy reputtaa lopullisesti jos kerta kaikkiaan ei ole lahjoja ajoneuvon kuljettajaksi.

        Surkeimmat kuskit-sarjan pahimmat törmäilyt ja töpit on kyllä niin tietoisesti vedetty överiksi ja osin näytelty ettei todellisessa elämässä tienpäältä vastaavia löydy ei vaikka todella kädettömiä kuskeja tosiaan on paljonkin. Oikeassa elämässä se paskinkin kuski lopettaa törmäämisen viereiseen autoon viimeistään kolmannen törmäämisen jälkeen eikä jatka törmäilyä pidempään ja nauraa höröttää samalla kuten sarjassa tapahtuu. Varmasti sarjassa olevat, eittämättä oikeastikin paskat kuljettajat, alkavat nauramaan omille töpeilleen koska tietävät etteivät joudu vastuuseen vaan saavat törmäillä ja nauraa ihan vapaasti. Heille jopa maksetaan siitä. Katsojat kokevat myötähäpeää ja sen vuoksi kiinnostus pysyy yllä ja sarjalle riittää katsojia ja tietysti sitä kautta mainosrahaa.


      • StunttiNäyttelijöitäkö
        RealOrNotReal kirjoitti:

        Surkeimmat kuskit-sarjan pahimmat törmäilyt ja töpit on kyllä niin tietoisesti vedetty överiksi ja osin näytelty ettei todellisessa elämässä tienpäältä vastaavia löydy ei vaikka todella kädettömiä kuskeja tosiaan on paljonkin. Oikeassa elämässä se paskinkin kuski lopettaa törmäämisen viereiseen autoon viimeistään kolmannen törmäämisen jälkeen eikä jatka törmäilyä pidempään ja nauraa höröttää samalla kuten sarjassa tapahtuu. Varmasti sarjassa olevat, eittämättä oikeastikin paskat kuljettajat, alkavat nauramaan omille töpeilleen koska tietävät etteivät joudu vastuuseen vaan saavat törmäillä ja nauraa ihan vapaasti. Heille jopa maksetaan siitä. Katsojat kokevat myötähäpeää ja sen vuoksi kiinnostus pysyy yllä ja sarjalle riittää katsojia ja tietysti sitä kautta mainosrahaa.

        Eihän se asia noin tietenkään ole. Viime jaksossakin asia oli aivan selkeästi niin, etteivät ne kuskit tajunneet miten auton saa parhaiten parkkiin ahtaassa tilassa. Hyvin monella on kyydissä lähes yhtä tollo apukuski.

        Joistakin tehtävistä olen sitä mieltä, ettei kovinkaan moni parempikaan kuljettaja selviäisi niistä ilman harjoittelua. Sellaisia ovat monet pujottelu ja väistötestit, jotka saattavat vaatia aivan oikeasti harjoittelua. Mutta niidenkin kokeiden sisältämä viesti on aivan selvä: oikeassa liikenteessä ei harjoituksille aikaa tai mahdollisuuksia ole. Jotkut tehtävistä on lähinnä typerää leikkimistä, mutta toisaalta ne paljastavat kuinka hyvin autoa osataan käsitellä teknisesti.

        Oikeasti niiden kuljettajien tavoissa ja taidoissa on sellaisia ominaisuuksia, joiden näytteleminen ei ole ihan helppoa. Pahimmat ovat ne ratista kädet irti päästävät kiljujat. Aloittaja unohtaa sen, ettei tavallisessa inssiajossa tänä päivänäkään taida olla testejä, joissa selvitettäisiin yllättävien tilanteiden aiheuttamaa stressinsietoa. Ne tulevat esiin vasta silloin kun autoillaan kortin kansssa. On aivan selvää, ettei kukaan halua joutua tiukkaan paikkaan sellaisen kuljettajan kanssa, jolla on taipumus irroittaa kädet ratista heti kun jokin asia menee pieleen. Tuollaisilla testiradoilla se ei tietenkään ole niin vaarallista.

        Tuosta yli 50-vuotiaiden testaamisesta olen hiukan samaa mieltä, mutta oikeasti ne testit täytyisi aloittaa jo paljon aikaisemmin. Kovinkaan moni 50-vuotta täyttänyt ei enää mitään uutta tajua edes opetella, vaan hän jatkaa samalla tavalla hautaan asti niitten hidastuvien reaktio- ja huomiokykyjensä kera. Pahinta heidän tapauksessaan on ylimielinen suhtautuminen omiin taitoihin, jotka voivat olla tosiasiassa aivan mitättömät.


      • OnNaiviaUskoaRealitya
        StunttiNäyttelijöitäkö kirjoitti:

        Eihän se asia noin tietenkään ole. Viime jaksossakin asia oli aivan selkeästi niin, etteivät ne kuskit tajunneet miten auton saa parhaiten parkkiin ahtaassa tilassa. Hyvin monella on kyydissä lähes yhtä tollo apukuski.

        Joistakin tehtävistä olen sitä mieltä, ettei kovinkaan moni parempikaan kuljettaja selviäisi niistä ilman harjoittelua. Sellaisia ovat monet pujottelu ja väistötestit, jotka saattavat vaatia aivan oikeasti harjoittelua. Mutta niidenkin kokeiden sisältämä viesti on aivan selvä: oikeassa liikenteessä ei harjoituksille aikaa tai mahdollisuuksia ole. Jotkut tehtävistä on lähinnä typerää leikkimistä, mutta toisaalta ne paljastavat kuinka hyvin autoa osataan käsitellä teknisesti.

        Oikeasti niiden kuljettajien tavoissa ja taidoissa on sellaisia ominaisuuksia, joiden näytteleminen ei ole ihan helppoa. Pahimmat ovat ne ratista kädet irti päästävät kiljujat. Aloittaja unohtaa sen, ettei tavallisessa inssiajossa tänä päivänäkään taida olla testejä, joissa selvitettäisiin yllättävien tilanteiden aiheuttamaa stressinsietoa. Ne tulevat esiin vasta silloin kun autoillaan kortin kansssa. On aivan selvää, ettei kukaan halua joutua tiukkaan paikkaan sellaisen kuljettajan kanssa, jolla on taipumus irroittaa kädet ratista heti kun jokin asia menee pieleen. Tuollaisilla testiradoilla se ei tietenkään ole niin vaarallista.

        Tuosta yli 50-vuotiaiden testaamisesta olen hiukan samaa mieltä, mutta oikeasti ne testit täytyisi aloittaa jo paljon aikaisemmin. Kovinkaan moni 50-vuotta täyttänyt ei enää mitään uutta tajua edes opetella, vaan hän jatkaa samalla tavalla hautaan asti niitten hidastuvien reaktio- ja huomiokykyjensä kera. Pahinta heidän tapauksessaan on ylimielinen suhtautuminen omiin taitoihin, jotka voivat olla tosiasiassa aivan mitättömät.

        Jokaiseen tosi-tv:hen lisätään draamankaarta ja kiinnostavuutta tietoisesti. Se kannattaa pitää mielessä jokaisesa sarjassa. Kuten joku yllä kertoi raha on se joka määrää ja se kuinka paljon saadaan katselijoita ja formaattia myytyä maailmalle.


      • StunttiNäyttelijöitäkö
        OnNaiviaUskoaRealitya kirjoitti:

        Jokaiseen tosi-tv:hen lisätään draamankaarta ja kiinnostavuutta tietoisesti. Se kannattaa pitää mielessä jokaisesa sarjassa. Kuten joku yllä kertoi raha on se joka määrää ja se kuinka paljon saadaan katselijoita ja formaattia myytyä maailmalle.

        Yksikään niistä tyypeistä ei osaa näytellä aitoa sähläriä edes rahasta. Voit koittaa ihan itse, miten asia on. Huonoimmat ovat oikeista huonoja ja vähän paremmat lähtevät ohjelmasta heti pois. Ilman näyttelijäpalkkioitakin tuollaisen ohjelman tekeminen maksaa maltaita, vaikka autot vanhoja paskoja ovatkin.


      • OnNaiviaUskoaRealitya
        StunttiNäyttelijöitäkö kirjoitti:

        Yksikään niistä tyypeistä ei osaa näytellä aitoa sähläriä edes rahasta. Voit koittaa ihan itse, miten asia on. Huonoimmat ovat oikeista huonoja ja vähän paremmat lähtevät ohjelmasta heti pois. Ilman näyttelijäpalkkioitakin tuollaisen ohjelman tekeminen maksaa maltaita, vaikka autot vanhoja paskoja ovatkin.

        Jopa sinä osaat tahallasi törmäillä muihin autoihin, keiloihin tai tynnyreihin jos haluat ja jopa nauraa höröttää siihen päälle. Jos olet tietoisesti myynyt kasvosi julkisuudelle tv:ssä ja sinulle siitä jopa maksetaan osaat ne törmäilyt myös vetää överiksi eteenkin jos siitä vielä extraa maksetaan. Sinunkin tarkoitushakuisella ja tahallisella töppäilyllä voidaan lisätä tosi-tv:n kiinnostavuutta jos on tarvetta.
        Kannattaa myös ottaa huomioon että tuotantoryhmä näyttää tv:ssä vain ne ajosuoritukset jotka se itse haluaa. Onnistuneet tai vain osaksi pieleen menneet suoritukset eivät pääse esiin koska eivät myy. Ja näitä liian våhän pieleen menneitä suorituksia varmasti kuvauksissa tapahtuu.


      • StunttiNäyttelijöitäkö
        OnNaiviaUskoaRealitya kirjoitti:

        Jopa sinä osaat tahallasi törmäillä muihin autoihin, keiloihin tai tynnyreihin jos haluat ja jopa nauraa höröttää siihen päälle. Jos olet tietoisesti myynyt kasvosi julkisuudelle tv:ssä ja sinulle siitä jopa maksetaan osaat ne törmäilyt myös vetää överiksi eteenkin jos siitä vielä extraa maksetaan. Sinunkin tarkoitushakuisella ja tahallisella töppäilyllä voidaan lisätä tosi-tv:n kiinnostavuutta jos on tarvetta.
        Kannattaa myös ottaa huomioon että tuotantoryhmä näyttää tv:ssä vain ne ajosuoritukset jotka se itse haluaa. Onnistuneet tai vain osaksi pieleen menneet suoritukset eivät pääse esiin koska eivät myy. Ja näitä liian våhän pieleen menneitä suorituksia varmasti kuvauksissa tapahtuu.

        No tässä tullaan juuri siihen, mitä jo aiemminkin sanoin. Eli vasta harjoittelemalla niistä tehtävistä voi selvitä. Mutta sitä ennen saadaa makoisaa kuvamateriaalia tilanteista, joissa nämä aivan oikeasti ajotaidottomat tekevät typeryyksiään mm. irrottamalla kädet ratista aivan spontaanisti. Ja se vitun primitiivinen kiljuminen on aivan luontaista kauhutarinaa, ei mitään näyttelyä.

        Tässä viimeisessä ohjelmasarjassa ainoastaan ne kaksospojat ovat epäilyttävimpiä faken suhteen. Mutta oikeasti asia on niin, että täysiä tolloja ne tyypit ovat. Vielä parempaa roolia pitäisi vetää, jotta saisi oikeasti Suomen surkeimman kuskin tittelin. Mieti nyt saatana, kuinka tyhmältä sellainen kuulostaa. Kuka sellaista oikeasti haluaisi "saavuttaa", häh? Ei Suomi ole mikään Hollywood.


      • OnNaiviaUskoaRealitya
        StunttiNäyttelijöitäkö kirjoitti:

        No tässä tullaan juuri siihen, mitä jo aiemminkin sanoin. Eli vasta harjoittelemalla niistä tehtävistä voi selvitä. Mutta sitä ennen saadaa makoisaa kuvamateriaalia tilanteista, joissa nämä aivan oikeasti ajotaidottomat tekevät typeryyksiään mm. irrottamalla kädet ratista aivan spontaanisti. Ja se vitun primitiivinen kiljuminen on aivan luontaista kauhutarinaa, ei mitään näyttelyä.

        Tässä viimeisessä ohjelmasarjassa ainoastaan ne kaksospojat ovat epäilyttävimpiä faken suhteen. Mutta oikeasti asia on niin, että täysiä tolloja ne tyypit ovat. Vielä parempaa roolia pitäisi vetää, jotta saisi oikeasti Suomen surkeimman kuskin tittelin. Mieti nyt saatana, kuinka tyhmältä sellainen kuulostaa. Kuka sellaista oikeasti haluaisi "saavuttaa", häh? Ei Suomi ole mikään Hollywood.

        Viimeisissä lauseissa kiteytit asian. Miksi? Siksi että jotkut haluavat telkkariin ja julkisuuteen. Osaksi sen takia että siitä maksetaan rahaa. Ei todellakaan ole muuten järkeä lähteä menettämään kasvojaan eteenkään auton ajamisen suhteen. Siitä syystä julkkisturkyt ja rahanahneet suostuvat tekemään suorituksia auton ratin takana överisti tai vähintään niin kuin rahanmaksaja haluaa. Tämä realiteetti toimii kaikissa reality-sarjoissa.


      • StunttiNäyttelijöitäkö
        OnNaiviaUskoaRealitya kirjoitti:

        Viimeisissä lauseissa kiteytit asian. Miksi? Siksi että jotkut haluavat telkkariin ja julkisuuteen. Osaksi sen takia että siitä maksetaan rahaa. Ei todellakaan ole muuten järkeä lähteä menettämään kasvojaan eteenkään auton ajamisen suhteen. Siitä syystä julkkisturkyt ja rahanahneet suostuvat tekemään suorituksia auton ratin takana överisti tai vähintään niin kuin rahanmaksaja haluaa. Tämä realiteetti toimii kaikissa reality-sarjoissa.

        Herää nyt jo unestasi. Haluaisinpa kuulla sen huiman hinnan, jotka nämä kilpailijat saavat maineensa tärvelemisestä. Jokainen viimeiseksi jäänyt on ollut tosin aivan aidosti umpisurkeita, joten siinä mielessä ne varmasti "huimat" summat ovat menneet oikeille tyypeille. Olen aivan vakuuttunut siitä, etteivät kilpailijat saa mitään niin suuria summia, että raha voisi olla houkutin. Ja kilpailussa viimeiseksi jääminen ei ole sitä ainakaan.


      • Silmät.Auki
        StunttiNäyttelijöitäkö kirjoitti:

        Herää nyt jo unestasi. Haluaisinpa kuulla sen huiman hinnan, jotka nämä kilpailijat saavat maineensa tärvelemisestä. Jokainen viimeiseksi jäänyt on ollut tosin aivan aidosti umpisurkeita, joten siinä mielessä ne varmasti "huimat" summat ovat menneet oikeille tyypeille. Olen aivan vakuuttunut siitä, etteivät kilpailijat saa mitään niin suuria summia, että raha voisi olla houkutin. Ja kilpailussa viimeiseksi jääminen ei ole sitä ainakaan.

        Kannattaa lukea linkistä faktaa tosi-tv:stä ja avata silmät todellisuuselle.

        https://www.google.fi/amp/www.rd.com/culture/13-secrets-reality-tv-show-producers-wont-tell-you/amp/


      • StunttiNäyttelijöitäkö
        Silmät.Auki kirjoitti:

        Kannattaa lukea linkistä faktaa tosi-tv:stä ja avata silmät todellisuuselle.

        https://www.google.fi/amp/www.rd.com/culture/13-secrets-reality-tv-show-producers-wont-tell-you/amp/

        Juu niin kannattaakin. Joku vitun big brother vasta "vähän näytelty" onkin. Kuka sellaistakin paskaa edes katselee? Itse en katsele tosin tätä paskakuski ohjelmaakaan sen vuoksi, koska ne annetut tehtävät ovat aivan pelleilyä tai muuten vain kaukaa haettua shaibaa. Kuka esimerkiksi ajaa kiikkulaudalle normaali liikenteessä? Ymmärrän kyllä ajoneuvon hallintaan liittyvän merkityksen, mutta en muuta. Siitä vaan näyttelemään kun kiikulauta temppua ei onnistu vaikka ei näyttelisikään. Tyhmempikin tajuaa sen.

        Ja totta kai kaikissa ohjelmissa on käsikirjoitus, mutta mikä jää sen ulkopuolelle onkin eri asia. Jos et osaa ajaa, et osaa, ja sillä siisti.


    • 32465hgy44444

      Itse ajan ammatikseni, edes malttia ja rautainen kokemus ei poista tilanteita liikenteessä missä pitää puuttua tapahtumiin ennen kuin tapahtuu jotain. Joskus toki vähän mokailee itsekkin vai mokailee muut, niin kovaa pitä'ä kiihdyttää ja ajaa ylinopeutta että mä olen aina jaloissa. KYllä se munkin auto kulokoo mutta ei mulla ole kiire, ainakaan lakia rikkomaan.

      Tänään saldoa oli melkein pyöräilijää päin ajaminen, hänen valinta ei minun, jarrutin niin ei osu.
      Vastakkaisesta suunnasta auto antoi tietä pyöräilijälle, no pyöräilijä meinasi että häntä väistää kaikki nyt sitten.. niin väisti onneksi olkoon.

      Kehä I meinasi rekka murjoa väkisin päin kaistaa vaihtaessa, soitti vielä torvea heh.. takana ei ollut ketään, minulla ei ollut ylinopeutta, rekkapenalla olisi vielä liityntäkaistaa jäljellä veikaten 200 metriä. No pannaan juutubee näitä taas jokupäivä, voi sieltä kattella että miten se taas meni..
      Olisi pitänyt vähän kostaa, jarrutella rekan edessä vaikka :) En alennu moiseen, katotaan viikolla mitkä kilvet rekassa oli ja mikä firma..

      • HattenUpp

        "Tänään saldoa oli melkein pyöräilijää päin ajaminen, hänen valinta ei minun, jarrutin niin ei osu." Hienoa, et liittynyt siihen joukkoon, joka on 75-prosenttisesti syyllinen autoilijan ja pyöräilijän mälleissä.


      • StunttiNäyttelijöitäkö
        HattenUpp kirjoitti:

        "Tänään saldoa oli melkein pyöräilijää päin ajaminen, hänen valinta ei minun, jarrutin niin ei osu." Hienoa, et liittynyt siihen joukkoon, joka on 75-prosenttisesti syyllinen autoilijan ja pyöräilijän mälleissä.

        Itse olin lähellä tänään liittyä siihen 75% joukkoon myös. Olisi ollut helkkarin vaikeaa väittää olevansa syytön kun pyörä ajaa pyörätietä pitkin pihaliittymän ohi, enkä huomaa häntä. Itse en tosin aja samalla tavalla polkupyörällä, koska tiedän ettei, autoilija nää kaikkea. Siksi en ole ilmoittautunut Suomen surkein kuski kisaankaan.


      • Kjell.C.D.Pippelström
        HattenUpp kirjoitti:

        "Tänään saldoa oli melkein pyöräilijää päin ajaminen, hänen valinta ei minun, jarrutin niin ei osu." Hienoa, et liittynyt siihen joukkoon, joka on 75-prosenttisesti syyllinen autoilijan ja pyöräilijän mälleissä.

        Kyllä ne mällit saa polkemalla tapahtumaan...


      • qaerwf32322

        polkemalla.. kävellen olisi eri asia


      • uusi_poloilija
        HattenUpp kirjoitti:

        "Tänään saldoa oli melkein pyöräilijää päin ajaminen, hänen valinta ei minun, jarrutin niin ei osu." Hienoa, et liittynyt siihen joukkoon, joka on 75-prosenttisesti syyllinen autoilijan ja pyöräilijän mälleissä.

        "Hienoa, et liittynyt siihen joukkoon, joka on 75-prosenttisesti syyllinen autoilijan ja pyöräilijän mälleissä."

        Mihin tilastoon tuo väite perustuu? Kun nimimerkki 32465hgy44444 kertoi pyöräilijän olleen väistämisvelvollinen, ei sinun pitäisi vihjailla asian olleen jotenkin toisin.

        Itsekin olen jo monta kertaa tehnyt hätäjarrutuksen pyöräilijän tultua väkisin eteen tieliikennelain vastaisesti. Samoin olen monesti huomannut, että kun väistämisvelvollinen (tai jopa pyöräilyltä kielletyssä paikassa polkenut) kaksipyöräisen kuljettaja on 'joutunut' väistämään, hän on näyttänyt keskisormea perään.
        Kerran olen pysäyttänyt suojatien jälkeen yhden nyrkkiä heristäneen iäkkään pyöräilijän takia. Hän väitti minun olevan väistämisvelvollinen, koska "muutkin autoilijat ovat tässä väistäneet". Tosiasiassa hänen pyörätiensä päättyi ennen suojatietä, koska sen toisella puolella alkoi jalkakäytävä, joka vieläpä oikein liikennemerkillä 421 ilmoitettiin. Eli ihan tietämättöminä siellä jotkut pyöräilevät ja tekevät omia sääntöjään pelkkien kokemustensa perusteella. Osa tietysti vielä kännissäkin, ei ehkä kuitenkaan tuossa tapauksessa.


    • Rattiin_siitä

      Jos katsastusinssi jättäisi ilman korttia jokaisen 18-vuotiaan, joka on vähän epävarma kokeessa...

      On siellä vastuuta. Ja hyvin sitä kantavat.

      Jos kuljettaja ei harjoittele omatoimisesti ensimmäisen kortin saatuaan, taito ja kokemus eivät vain kartu. Toisaalta, nuoruus ja kokemattomuus ovat vaivoja, jotka itsekseen ajan myötä poistuvat. Jotkut jopa lakkaavat uskomasta tosi-TV-sarjoissa näkemäänsä. ;-)

    • Ihan karmeeta koheltamista koko perkeleen porukalta kun ei jumalauta ole edes perus taidot hallussa vaan ihmeellistä helvetin sohlaamista koko ajan. Ja kaikkeen ratkasuna on helvetti laittaa silmät kiinni ja huutaa niin perkeleesti!

      • höhööhöhöhöö

        Ihan kuin bemaristilla silloin kun homostelukaveri laukeaa hanuriin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe