SOTELI pääsykoe KEVÄT 2017 vol 5

Uusi voli tehty !
Ilmianna
Jaa

390 Vastausta

Mitä mitä onko laurea tikkurila lähettäny sh kutsuja jo? Millä pisteillä ootte saanu kutsun kokeeseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Sain kutsun Tikkurilan Laureaan pisteillä 43. Mun tietääkseni kaikkien laurea toimipisteiden kokeet pidetään Tikkurilan Laureassa 7.6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä hait opiskelee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Roosa122 kirjoitti:
Mitä hait opiskelee?
Mulla oli laurea tikkurila sairaanhoitaja 3. vaihtoehtona. Pääsin siihe
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hain samaan, ja sain pisteitä 46... misköhän en ole saanut kutsua :o
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mä en osaa sanoa. Niitten sivuil luki kyl et kutsut tulis viikoilla 20-21 et en tiiä miks mul tuli kutsu nyt jo mut kyl uskon et niit lähetetää viel ensviikol. Ja jos sul oli paremmat pisteet ku mul nii uskon todellaki että sut pyydetää!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
oliko sulla tasan 43 pistettä ? ittelläni nimittäin 43,4 ja mietin saanko kutsua :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hei lukiko sulla monelta koe pidetään? mulla ois tolloin 7 pv nimittäin mahdollisesti toinenkin koe ja kovasti haluisin molempiin päästä D:
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo oli tasan 43 pistettä ja koe on mulla klo 11.30.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mielenkiintoista.. Itselläni tikkurilaan kans SH ja pisteitä 47,3 :o
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vihdointulisposti kirjoitti:
Mulla oli laurea tikkurila sairaanhoitaja 3. vaihtoehtona. Pääsin siihe
Mullakin oli laurea (tikkurila) sh kolmantena! sain 49,9p ei oo kutsua vielä tullut mihinkään, metropolia ei niitä tosin oo vielä lähettänyt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kamk liikunnanohjaajaks kutsu, oottelen vielä Savoniasta kutsua fyssariks
Ilmianna
Jaa
Turku röntgenhoitajaa odotan..
Ilmianna
Jaa
BIOANALYYTIKOT metropolia, mimmosia pisteitä saitte?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
57,4 mut sinne on vissii päässy n. 30 pisteellä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Metropoliasta kuulunut mitään? Röntgenhoitaja tai suuhygienisti?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei oo mulle ainakaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Turkuun tuli kutsu sosionomin verkko-opintoihin. Pisteitä oli 62. Kutsussa luki, että koe kestää kokonaisuudessaan vain kaksi tuntia. Siinä ei varmaan sitten mitään haastetteluja ole eli pelkkä kirjallinen osa vai? Miten ihmeessä tuollaiselle alalle voi valita pelkän kirjallisen osion pohjalta? Vai onko kuitenkin jotain "live"-toimintaa? Tietääkö joku?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä ne voi valita ilman haastatteluja ja ryhmätehtäviä. Kemissä näin jo useamman vuoden. Sekä sosionomiksi että sairaanhoitajaksi hakevilla on pelkkä kirjallinen koe.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auttakaa mua!!!
Mulla oli kolmena ensimmäisenä vaihtoehtona sosionomi ja niihin mun pisteet eivät riittäneet. ( Hämeenlinna, Tampereen ja Pori )
Neljäntenä, viidentenä ja kuudentena sairaanhoitaja ja niihin riittää. ( Hämeenlinna, Tampere ja Pori myös)
Onko mahdollista että mulle lähetetään kutsu ? Vai ei mitenkään mahdollista kun se on neljäs vaihtoehto vasta ?
Plz help me!! Sain pisteitä 37,2
Onko toivoo ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Jos pisteet riittää niin tottakai lähetetään kutsu? Eihän se nyt niin voisi mennä, että jos vaihtoehto ei oo sun eka niin ei saa kutsua vaikka olis tarpeeksi pisteitä :D Et kai sitten voisi edes hakea niin moneen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wcankkakankka kirjoitti:
Jos pisteet riittää niin tottakai lähetetään kutsu? Eihän se nyt niin voisi mennä, että jos vaihtoehto ei oo sun eka niin ei saa kutsua vaikka olis tarpeeksi pisteitä :D Et kai sitten voisi edes hakea niin moneen
6 sai hakea ja hain kaikki kuuteen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mistä tiedätte TAMKin pisterajat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Löytyy TAMKin verkkosivuilta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko ketään saanu HAMKista kutsua vielä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Turusta kutsu bioanalyytikko. Pisteet 37.8. Luulin, ettei tolla määrällä mitään toivoo. Suuhyg. Meni sivusuun. Se hieman sapettaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vielä savonia ja Saimaa?

Joku saanut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Saimaan ensihoitahaks tuli kutsut, sairaanhoitajaks ei, vaikka pisteiden mukaan todellakin pääsen sinne pääsykokeisin kanssa. Savoniaa itekki oottelen mut menee kait sit ens viikkoo :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lahteen haettu omat pistet 44,3 ja kokeeseen olisi vaatinut 44,7. . . Näissä ei taida olla peruutuspaikkoja? :(
Ilmianna
Jaa
Laurea sh Porvoo - kutsu tuli!
Ilmianna
Jaa
Samk sosionomin valintakoekutsu tuli tänään. Sairaanhoitajan kutsuja ei vielä ole lähetetty, mutta edellisen ketjun mukaan niihin ilmeisesti rajana 33,9, eli sinnekin kutsu tulossa.
Ilmianna
Jaa
Laurean sivujen mukaan sosionomi monimuotoon on jo kutsut lähetetty. Millä pisteillä sinne on kutsu tullut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
54,9
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulle tuli kutsu pisteillä 53,7
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kutsu tuli pisteillä 61,4. Mitäköhän itse valintakoe sisältää? Kirjallista (mitä?), haastatteluja (millaisia?)..? Kellään kokemuksia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minulle tuli 56,8 pisteellä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Centria sosionomi monimuoto kutsua kukaan saanut? Tietoa pisteiden alarajasta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ei oo tullu :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Odottavainen kirjoitti:
Ei oo tullu :(
tänään tuli puolen päivän jälkeen, pisteet 44 itellä, alarajasta ei mitään tietoa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaupunki mikä?
Minulle tuli kutsu centria sosnomi monimuotoon. Alaraja tais olla 38 paikkeilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kukaan hakenu geronomiks metropoliaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olikohan nelos- tai vitosvaihtoehtona. Päässen valintakokeeseen ensimmäisen vaihtoehdon kautta, on samassa valintaryhmässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
TURKU! Tuliko jo monelle sosionomin verkko-opintoihin valintakoekutsu? Millä pisteillä pääsette kokeeseen? Mulla ei näy sähköpostissa mitään :( tätä vähän pelkäsinkin. Pisteitä kaikkinensa vaatimattomat 36,1.
Ilmianna
Jaa
Näkyykö missään jamkin pisterajoja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Mikä ala ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sh ja sosionomi päivä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
JAMK pisterajat päivä
Sosionomi 52,7
Sairaanhoitaja 46,5
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ihanaa kun jäi sh puolesta pisteestä kiinni :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut kutsua laurean rise-puolelle? Laurean sivuilla lukee, että sosionomi päivä-ja monimuotototeutusten kutsut on lähetetty tänään, mutta sisältyykö rise niihin? *varpaat ristissä*
Ilmianna
Jaa
Ouluun tuli kutsu jesss!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Oulu sh monimuotoon kutsu. Pisteitä oli muistaakseni 44,7 :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut kutsua sosionomi,Turku AMK Salo monimuoto?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulle tuli tänään kutsu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Laurean kutsussa fysioterapiaan ei käsketty ottaa urheiluvaatteita mukaan, joten pitääkö ne sitä selvänä, että kaikki ottaa mukaan ne muutenkin. Vai eikö siihen kuulu liikuntaosiota? Kellään tietoa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Mietin samaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja tietääkö kukaan millanen tää koe on viime kerroil ollut? 😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laurean kokeesta en tiedä, mutta yleisesti ottaen fysioterapian pääsykoe mittaa alalle hakevan motivaatiota. Siellä ei tarvitse olla huippu-urheilija ja viimeisen päälle tikissä, mutta fysioterapeutiksi hakevan oletetaan olevan ehkä jonkin verran sporttinen tai on kiinnostunut hyvinvoinnista ja terveistä elämäntavoista. Itse suosittelen rentoja vaatteita, sellaisia joissa on mukava olla. Tiukoissa farkuissa sinne nyt ei ehkä kannata mennä. Kokeessa kannattaa varautua kaikkeen koska itse alallakin pitää varautua kaikkeen :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos neuvoista! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Millaisilla pisteillä sait laureab fyssariin kutsun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toissa vuonna ei laureassa ollut ainkaan liikuntaosuutta, sillon oli vaan haastattelu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Viime keväänä Laurean fyssariksi oli pelkkä ryhmähaastattelu. Ensin annettiin a4 paperit, jossa oli loogisia päättelytehtäviä. Sanoivat ettei paperilla ole suurta merkitystä, mutta on plussaa jos osaa. 4 hengen ryhmissä esitettiin kysymyksiä esim. mitä fysioterapeutti tekee jne. ja jokaisen piti vastata vuorollaan. Lopuksi annettiin aihe, josta piti keskustella yhteisesti, omalla ryhmällä liittyi jotenkin digitalisaation hyödyntämiseen terveydenhuollossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onks kukaan saanu sh kutsua HAMK ja SAMK ?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Samkista tuli kutsu sosionomiks.
Sairaanhoitajillekin on lähetetty ne myös.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kutsutuli kirjoitti:
Samkista tuli kutsu sosionomiks.
Sairaanhoitajillekin on lähetetty ne myös.
Mulla ei oo viä tullu 😳😳 vaikka pisteet riittää HAMK ja SAMK molempiin sairaanhoitajaan... miks ei oo tullu 😭😭
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei mullakaan oo tullu samk sairaanhoitolinjalle kutsua. Onkohan vaikutusta kun oli vasta 3vaihtoehto?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei sieltä oo sairaanhoitajille kutsuja tullut, koska omilla pisteillä on ihan varma pääsy valintakokeisiin, eikä mitään oo kuulunut. Tosin en tiedä vaikuttaako hakutoiveet, eli tuleeko yhden valintakoeryhmän sisällä kutsu vain ylimpään hakutoiveesen, johon pisteet riittää? Samk sh oli mulla kolmas hakutoive, ykkösenä olleeseen sosionomikoulutukseen kutsu tuli ja tokana hakutoiveena mulla on sh Diak ja sinnekin pisteiden pitäis riittää helposti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaverille tuli tosiaan Samkista kutsu sh puolelle jos ihan oikein käsitin niin oli hänen 1. vaihtoehtona
Samoin minulla oli 1. vaihtoehtona sosionomi Samkille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Piti ihan oman mielenterveyden tarkistaa asia ja tosiaan tulee vain yksi kutsu per valintakoeryhmä. :D Samk sosionomiin tuli kutsu tottakai, koska se oli mun eka hakutoive. Sairaanhoitajan valintakokeeseen mut kutsutaan Diakiin, koska se oli hakutoiveissa ennen Samkia. Eli älkää hätäilkö te, joille ei Samkin sh-kutsua ole tullut vaikka pisteet riittäisi. Se tarkoittaa, että teidät kutsutaan ylemmän hakutoiveen valintakokeisiin ja sen kokeen tuloksilla kilpailette luonnollisesti myös Samkin paikoista :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin ja pitää vielä lisätä, että tämähän siis toimii valintakoeyhteistyötä tekevien koulujen kanssa näin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä pisteillä laureaan? Saiko joku estenomi kutsun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Estenomikutsuja ei ole vielä lähetetty :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eli onko nyt niin, että kellään ei oo viel kutsua metropoliaan? Jännää ja pakko odottaa yli viikonlopun... En kestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Centria pisterajoja tietääkö kukaan? :o
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ärsyttää ku centria ei ilmota pisterajoja tai millon kutsut lähetetään. Ku muilla kouluilla jo näkyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sosionomiksi kirjoitti:
Ärsyttää ku centria ei ilmota pisterajoja tai millon kutsut lähetetään. Ku muilla kouluilla jo näkyy.
tänään tuli kutsu valintakokeeseen sosionomi, monimuoto, omat pisteet 44, ei tietoa alarajoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sosionomi monimuoto Laurea, kutsu tuli 54,9 pisteellä 😊
Ilmianna
Jaa
Lohjalle sosionomi monimuoto, kutsu tuli!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitkä pisteet oli? 😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
OAMK terveydenhoitaja monimuoto - kutsu tuli pisteillä 60,1
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pisterajatkin näyttää olevan sivuilla: http://www.oamk.fi/files/8714/9458/2795/Soten_esivalintapisteet_k2017.pdf
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kutsu oamkkiin röntgenhoitajaan! Pisteillä 36,7!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mä itken verta, miten siellä on noin alhanen raja :o
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuleeko kutsuja vie tähän aikaan ?
Ilmianna
Jaa
Tietääkö ketään samkin sosionomin pisterajaa tai seamkin sosionomin pisterajaa? :) en löydä vaikka koitan etsiä..
Sain 33,2 pistettä. Ei varmaan riitä kumpaankaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Piti kirjoittaa samkin sosionomin MONIMUODON pisteitä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SAMKin monimuoto-opintojen valintakokeisiin kutsuttiin kaikki hakukelpoiset hakijat. Olethan tarkastanut, että täytit nuo hakuehdot, eli pohjalla pitää olla sosiaali- ja terveysalan koulutus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Seamk alaraja oli 38,8
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
OAMK myös julkassu pisterajat ja lähettänyt kutsut. heittämällä enskaksi :)
Ilmianna
Jaa
Onko kukaan saanut kutsua TAMK:in valintakokeisiin (sosionomi)? Jos olet, niin millaisilla pisteillä sait kutsun? :-)
Itse jännittyneenä odottanut pari päivää, eikä ole kuulunut mitään. Tuleeko jonkinlainen ilmoitus myös niille, joita ei valittu pääsykokeisiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tänään tuli iltapäivällä kutsu tamkin sosionomin pääsykokeeseen, mulla oli pisteitä 56,6 :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
53,6 tuli kutsu TAMKin sosionomien kokeeseen, ja ei tule ilmoitusta niille, joilla ei pisteet riitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
51,9 riitti myös!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
49,8 taisi olla Tamkiin raja. Itse sain kutsun perjantaina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä pisteillä on päästy Laurean sosionomi kokeeseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tikkurilaan sain kutsun 53.6p
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Otaniemeen tuli kutsu ja pisteitä mulla oli 45
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulla pisteitä 54 ja otaniemeen tuli myös kutsu valintakokeeseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko SAMK sosionomin monimuotoon tullut kutsuja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Monimuotoon sai kaikki kutsun ketkä täyttivät haluehdot eli pohjakoulutuksena täytynyt olla sosiaali- ja terveysalan tai kasvatusalan tutkinto suoritettuna.

Ja käsittääkseni kutsut on näille henkilöille jo lähetetty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä pisteillä olette saaneet kutsun Laureaan sosionomiksi..?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
51p tuli kutsu, jossain oli joku sanonut että n 44p oli myös kutsu tullu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niinnn kirjoitti:
51p tuli kutsu, jossain oli joku sanonut että n 44p oli myös kutsu tullu
44! Voisko pitää paikkansa? Millä pisteillä muut on kutsun saaneet?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Otaniemeen tuli kutsu pisteitä mulla 45!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joku kertoi saaneensa sosionomi monimuotoon kutsun 33 pisteellä. Aika uskomatonta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kellään tietoa, onko diak lähettänyt kusuja sh valintakokeeseen.
Ilmianna
Jaa
Millä pistemäärillä ootte päässeet TAMK röntgenhoitajan kokeisiin?
Ilmianna
Jaa
Onko jollekkin tullut savoniasya kutsua?
Ilmianna
Jaa
Kutsu tuli Samkiin sosionomi päivätoteutukseen! Onko kukaan ollut ennen ko. valintakokeissa? Mitä ne siellä tahtoo? :S:S:S:S
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Haluun kuulla myös!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla oli viimeisenä vaihtoehtona Oulaisiin sh monimuoto ja pisteet riittäis sinne,mutta kutsua ei ole tullut sähköpostiin. Toisena tai kolmantena oli Diak Oulu mutta ne ei ole vielä laittaneet mitään kutsuja. Onko niin että kaikkia kutsuja ei ole vielä lähetetty Oamkista vai mikä tämä homma on??
Ilmianna
Jaa
Tamkin th alin pisteraja 55.3
Ilmianna
Jaa
Tekeekö laurea ja metropolia valintakoeyhteistyötä? Sain tänään kutsun laurean valintakokeeseen joka on 7.6 ja äsken katsoin metropolian valintakoepäiviä ja ne olisi samana päivänä..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tekee ainakin osassa koulutuksia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
http://www.tamk.fi/sosiaali-ja-terveysalan-valintakoeyhteistyo

Tuolta näkee :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
https://www.xamk.fi/koulutus/valintakokeet/

Hei tässä pisterajat xamk:hen
Ilmianna
Jaa
Önko kaikki kutust lähetetty?? tuleeko kutsu sähköpostiin? tuleeko tieto jos ei saa kutsua??? turkuun hain!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ilmeisesti kaikki kutsut Turkuun on lähetetty. Nettisivuilta löytyy pisterajat:
https://www.turkuamk.fi/fi/ajankohtaista/1457/sosiaali-ja-terveysalan-esivalintakokeen-pisteet-ja-valintakoekutsut/

Ei tule erikseen ilmoitusta jos ei saa kutsua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
xamk kutsua en ole vielä saanut. sivuilla lukee että tulee kuun puoles välis.. Onx muut saanu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sain tänään kutsun sh päivä Mikkeliin. 😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
hiukan vituttaa jäin pisteen päähän mun unelmista :( oon ikuinen kaupankassahuora vittu :(ärgh kuolen katkeruuten
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Fiilaan koska sama homma täällä. Puol pistettä jäin rajasta. Niin turhautunu olo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei se parempi tunne, jos omasta unelmastani 2,4 pistettä jäi puuttumaan. Niin lähellä, mut silti tosi kaukana :( pisteitä olisi riittänyt muuten vaikka mihin, mut se yksi :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kertokaa tietämättättömälle miks tää homma menee nykyään näin? :D sain valintakoekutsun JAMKin toimintaterapeutin ja kuntoutuksen ohjaajan valintakokeisiin melkein peräkkäisille päiville. Eiks se yks valintakoepäivä olis riittänyt ja siitä saatavat pisteet? Vai miks näin että saman amkin järjestämissä suht samanlaisissa valintakokeissa? *raapii päätään*
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eivät varmaa oo samaa valintakoeryhmää ni sen takii
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
http://www.tamk.fi/sosiaali-ja-terveysalan-valintakoeyhteistyo
Näköjään kuuluvat eri valintaryhmiin, enpä ois itekään arvannu 😅
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tänä keväänä alimmat pistemäärät, joilla kutsuttiin TAMKin valintakokeisiin, ovat:

Röntgenhoitaja (AMK), päivätoteutus: 48 pistettä (kutsuttiin 90 hakijaa)
Ensihoitaja (AMK), päivätoteutus: 54,9 pistettä (kutsuttiin 75 hakijaa)
Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus: 55,3 pistettä (kutsuttiin 61 hakijaa)
Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus: 40,6 pistettä (kutsuttiin 115 hakijaa)
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus: 41,9 pistettä (kutsuttiin 422 hakijaa)
Kätilö (AMK), päivätoteutus: 52,7 pistettä (kutsuttiin 60 hakijaa)
Fysioterapeutti (AMK), päivätoteutus: 52,6 pistettä (kutsuttiin 181 hakijaa)
Bioanalyytikko (AMK), päivätoteutus: 44,7 pistettä (kutsuttiin 96 hakijaa)
Sosionomi (AMK), päivätoteutus: 49,8 pistettä (kutsuttiin 181 hakijaa).
Ilmianna
Jaa
Muistakaa jengi, et kutsut riippuu myös hakujärjestyksestä. Esim. itelläni on tilanne et hain sekä Laureaan että Metropoliaan SH päivätoteutukseen. Metropolia ylempänä kuin laurea, joten jos tiistaina kun laurea julkaisee pisterajat, ja en ole saanut kutsua vaikka pisteet riittää, niin tiedän 100% et metropoliaan tulee se kutsu vaikka eivät sanoisi vielä viikkoihin mitään.

Ja tosiaan jos joku on jo saanut tikkurilaan SH päiväpuolelle kutsun 43:lla pisteellä, niin yht'äkkiä tuntuu oma 47,3 ihan hyvältä :)
Ilmianna
Jaa
Onko kaikki kenellä pisteet on riitäneet saaneet sähköpostia oamkilta? Ois pitäny pisteet riittää mutta mitään ei ole kuulunut:(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Oliko sun ykköshakutoive?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Viimeinen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Okei tosi jännä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos pisteet ovat riittäneet vikaan hakutoiveeseen, mutta kutsua ei ole tullut, tarkoittaa se sitä, että pisteesi riittävät myös johonkin ylempään hakutoiveeseesi. Ja tästä ylemmästä ei ole vielä lähetetty kutsua :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan kuullut SAVONIASTA mitään? Itsellä sinne vetämässä fyssari ja ensihoitaja. Ilmeisesti kutsut sinne tulee, koska JAMK ei pisteet riittänyt ja OAMK ei tullut kutsua, vaikka pisteet sinne riitti todella helposti?
Ensisijaisena siis JAMK fys, 2. SAVONIA fys ja eh ja 3. OAMK fys.

Onko kukaan soittanut savonialle? 🤔
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
http://portal.savonia.fi/amk/fi/tutustu-savoniaan/valintakoekutsujen-lahetys tässä linkki minne savonia päivittää pisterajoja sitä mukaan kun lähettävät kutsuja. Eilen aloittivat kutsujen lähettämisen ja jatkavat ensiviikolle. Itsekin odottelen kutsua sairaanhoitajaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Diak ouluun sh puolelle pisteraja on 31.1 ja kutsuja alkavat lähettää ensi viikolla. Tämä tieto on kysytty torstaina diakin chat palvelusta.

Ja käsittääkseni oamk on aloitellut eilen kutsujen lähettämisen ja jatkaa ensi viikolla. Pisterajat tosiaan julkaisivatkin jo.

Ja tosiaan muistakaa että tulee vain yksi kutsu oer/ valintakoe ryhmä, ja kutsu lähetetään ylimpään hakutoiveeseen mihin esivalintakoe pisteet riittää. Ja tästä valintakokeesta saapi tosiaan pisteet koko sen ryhmän sisällä oleviin koulutuksiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Mutta miksi mulle tuli kutsu toiseen hakutoiveeseen, vaikka julkaistujen tietojen mukaan pitäisi riittää ekaan hakutoiveeseen? Saanko nyt mistään varmennusta asiaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vilhelmiina1 kirjoitti:
Mutta miksi mulle tuli kutsu toiseen hakutoiveeseen, vaikka julkaistujen tietojen mukaan pitäisi riittää ekaan hakutoiveeseen? Saanko nyt mistään varmennusta asiaan?
Mitkä sun eka ja toka toive on, mikä tutkinto ja koulu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Suuhyg kirjoitti:
Mitkä sun eka ja toka toive on, mikä tutkinto ja koulu?
Eka toive turun amk salon yksikkö sosionomi monimuoto ja toka laurea lohjan yksikkö sosionomi monimuoto. Ja olen ihan varma, että laitoin toiveet tuossa järjestyksessä. Huoh, harmittaa. Niin ja pisteitä siis 50,6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vilhelmiina1 kirjoitti:
Eka toive turun amk salon yksikkö sosionomi monimuoto ja toka laurea lohjan yksikkö sosionomi monimuoto. Ja olen ihan varma, että laitoin toiveet tuossa järjestyksessä. Huoh, harmittaa. Niin ja pisteitä siis 50,6.
Toi on kyllä outoa 🤔 Ota yhteyttä Turun amkiin, sinne sulle pitäisi tosiaan tulla kutsu. Toivottavasti selviää ☺
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Suuhyg kirjoitti:
Toi on kyllä outoa 🤔 Ota yhteyttä Turun amkiin, sinne sulle pitäisi tosiaan tulla kutsu. Toivottavasti selviää ☺
Juu, täytyy maanantaina soitella. Harmittaa vaan, että olen jo turun amk:n kokeeseen lukenut ja nyt en tiedä pääsenkö siihen kokeeseen ollenkaan...toivottavasti asia selviää pikaisesti ☺
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Käy tarkistamassa tuo hakujärjestys opintopolusta jos mietityttää ennen kun soitat :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Zarg kirjoitti:
Käy tarkistamassa tuo hakujärjestys opintopolusta jos mietityttää ennen kun soitat :)
Kävin opintopolussa. Hakujärjestys tuo mainitsemani, mutta molemmissa lukee, että kesken. Siis täh? Mitä teillä muilla opintopolussa lukee, jotka saaneet kutsun? Kyllä mulle joka tapauksessa kutsu laurean kokeeseen on tullut. Maanantaina soittelen ja kyselen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vilhelmiina1 kirjoitti:
Otithan huomiooon,että Turun amkin monimuotoon vaadittiin pohjakoulutuksena joku sosiaalialan tutkinto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tääontämmöst kirjoitti:
Otithan huomiooon,että Turun amkin monimuotoon vaadittiin pohjakoulutuksena joku sosiaalialan tutkinto.
Juu. Mulla on kyllä aika erikoinen/harvinainen tuo opistotutkinto, mutta ainakin viime keväänä kelpasi samaiseen hakuun, kun olin pääsykokeissakin. Äh, kun on tehty nykyään hakeminen vaikeaksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vilhelmiina1 kirjoitti:
Kävin opintopolussa. Hakujärjestys tuo mainitsemani, mutta molemmissa lukee, että kesken. Siis täh? Mitä teillä muilla opintopolussa lukee, jotka saaneet kutsun? Kyllä mulle joka tapauksessa kutsu laurean kokeeseen on tullut. Maanantaina soittelen ja kyselen.
Opintopolun tilanne on niin kauan kesken kunnes opiskelija valinta on tehty, eivät siis päivittele pääsykoe tilanteita sinne.

Jos Laureaan olit tokana halenut ja kutsun sinne saanut niin Turusta et kutsua enään saa ja etenkin jos et ole täyttänyt hakuehtoa eli omista sosiaali/terveys alan tutkintoa minkä Turku on vaatinut niin et pääse edes sinne kouluun vaikka pääsykokeista saisit huippu pisteet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kutsutuli kirjoitti:
Opintopolun tilanne on niin kauan kesken kunnes opiskelija valinta on tehty, eivät siis päivittele pääsykoe tilanteita sinne.

Jos Laureaan olit tokana halenut ja kutsun sinne saanut niin Turusta et kutsua enään saa ja etenkin jos et ole täyttänyt hakuehtoa eli omista sosiaali/terveys alan tutkintoa minkä Turku on vaatinut niin et pääse edes sinne kouluun vaikka pääsykokeista saisit huippu pisteet.
No tuon opintopolun tilanteen juu ymmärsinkin, että kesken vielä. Mutta eniten harmittaa se, että viime vuonna kelpasin ja nyt joku yksittäinen henkilö on päättänyt, että koulutukseni ei sovikaan. Ja työskentelen siis tälläkin hetkellä ihan sosiaali-ja terveyspuolella. Joka tapauksessa, soitan maanantaina! Ja kyllähän tuo Laurean paikkakin kelpaa ☺ Turku menettää yhden erittäin motivoituneen opiskelijan ( jos vaikka lohjalle pääsisin).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Karelian sivuilla alimmat pisterajat julki. Esim sairaanhoitajan valintakokeeseen pääsee 27,7 pisteellä 😂, sosionomin 38,2 pisteellä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mistä löysit pisteet?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.620869472810 tuolta löytyy kohdasta pääsy- ja soveltuvuuskoe--->esivalinnan pisterajat (pdf)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hain fyssariksi ympäri Suomea ja 48,7p. tuli kutsu Seinäjoelle :)
Ilmianna
Jaa
Onko kukaan kuullut mitään pääkaupunkiseudun AMK:ista? Esim. Diak, Laurea tai Metropolia. Luulisi täällä päin hakijoita ja odottelijoita riittävän ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Laureasta on tullut osan koulutuksien kutsut eilen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko asia niin että ei ole ennakkomateriaalia itse pääsykokeisiin?? En löydä ainakaan Xamkin sivuilta muuta kuin ennakkotehtävän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Koulu kohtaista. Vamkiin ja Turkuun taisi olla ainaki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko pakko mennä ykköstoiveensa valintakokeeseen? Kakkostoiveen valintakoe olisi itselle mieluisampi kun on haastattelut ja muut eikä vaan pelkkää materiaalia. Molempiin pisteet riittää.

Entä kuka osaa tulkita että mitkä vaikuttaa turun sosionomi verkko opintojen valintakokeessa kouluun pääsyyn? Pelkkä pääsykoe vai koulutodistuskin? En tajua mitään opintopolusta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Jos olet saanut 2 kutsua koulut ei tee selkeest valintakoeyhteistyötä eli jos jätät menemättä toiseen niin ei ole sinne asiaa opiskelemaan. Eli jos haluut vaan kakkosvaihtoehtoon mene sinne mutta jos haluat ykköseen myös niin kokeeseen pitää osallistua tai päinvastaisesti jätät menemättä ykköseen niin et ainakaan tule valituksi sinne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Koulut tekevät siis valintakoeyhteistyötä ja kutun sain ylempään toiveeseeni (alempankin kyllä olisi pisteet riittänyt)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos ne tekevät valintayhteistyötä tulee vaan 1 kutsu! Ja sinun tilanteessasi pisteet riittivät ekaan hakutoiveeseen niin siltä sitten tuli kutsu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Suskimmmmmmmmmm kirjoitti:
Koulut tekevät siis valintakoeyhteistyötä ja kutun sain ylempään toiveeseeni (alempankin kyllä olisi pisteet riittänyt)
Jos kutsu on tullut ekaan, niin voit mennä vain sen valintakokeeseen. Ja jos lopulliset pisteet riittäisi molempiin, niin luulen että olisi "pakko" hyväksyä se ylin vaihtoehto. Näin ainakin luulisin. Hakujärjestystä ei voi muuttaa enää haun jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko täällä ketään joka olisi ollut viime vuonna toimintaterapeutin valintakokeissa? Mitä tuo kirjallinen tentti käytännössä meinaa? Itselläni enkku takkuaa, jännittää jos siellä on jotai enkun tehtäviä että niistäkö se koulupaikka sitten jää kiinni? :/
Ilmianna
Jaa
Ennen oli kyllä ennakkomatskua sh-puolelle mitä piti lukea, nyt ei vissiin ole Xamkissa ainakaan. Mitäköhän kaikkea se sosionomikoe ja sh-koe sitte sisältää ku ei ole ennakkomateriaalia ollenkaan..?
Ilmianna
Jaa
Auttakaa tyhmää ja vääntänää rautalangasta, kiitos😂 Hain 3 eri paikkaan

1 sairaanhoitaja, paikkakunta x
2 geronomi, myös samainen paikkakunta x
3 sairaanhoitaja, paikkakunta y

Eli, sain kutsut 2&3 vaihtoehtoihin.
3&1 vaihtoehdot kuuluvat samaan valintakoeryhmään, ELI mihin kouluun minut sijoitetaan, jos saisin 3 valinnasta riittävät pisteet 1 vaihtoehtoon, menisinkö sinne vai jos samaan aikaan ns.pääsisin molempiin 1&2 niin kumpi se olisi? Koska vaihtoehto 2 on ylempänä kun 3 mutta sieltä ollaan samassa valintakoeryhmässä.. ARGH kun ei osaa edes enöä selittää! Toivottavasti joku tajuu😂💕
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos saat riittävät pisteet 1. vaihtoehtoon niin silloin menet sinne kouluun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No huh!
Mulla pisteet oli 39,5 ja sain kutsun Otaniemen Laurean sh päivälinjalle! En olisi uskonut että pisteet riittää mihinkään! :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mäki pääsin sinnekin pisteillä 39,1
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Heips. Tietääkö joku miten tämä menee, eli hain ykkösvaihtoehtona Tamkkiin terveydenhoitajakoulutukseen, sain sinne kutsun valintakokeeseen. Tokana vaihtoehtona mulla on th Hamk, saanko mahdollisesti kutsun myös sinne kun Tamk ei enää kuulu valtakunnalliseen valintakoeyhteistyöhön...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mietin tätä samaa! Sain myös kutsun tamkin kätilökoulutukseen :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Osaisiko joku kertoa näkyykö Metropolian tämän kevään pisterajoja missään? Ja onkohan kutsuja jo lähetetty?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei ja ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ARGH. pitikin katsoa pisterajat... tuli kutsu Turun AMK:n bioanalyytikkokokeeseen, mutta röntgen jäi 1,3 pisteen päähän ja suuhygienisti 1,5 päähän... voi kettu! Bioanalyytikko oli siis mun 3. hakutoive. On nämä pienestä kiinni! :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Etkö kuitenkin voi päästä vielä röntgenhoitajaks tai suuhygienistiks jos valintakoe menee hyvin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lähettikö Hamk kutsujaan jo sosionomiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ei oo tullut tänne ainakaan vielä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tänne tuli juuri. Löyty roskapostin seasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Roskapostissa oli täälläkin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Jäin 0,5 pisteen päähän fyssarista... Jamk. Eka ja vika kerta kun hain, taidan pysyä tässä nykyisessä ammatissani sitten. Terveisin Toimittaja.
Ilmianna
Jaa
Onko joku estenomi saanut kutsun,millä pistein?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Ei ainakaan vielä, saitko sinä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En oo saanut ja mietin tuleeko 48,8 pisteillä, paljon sulla on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hakijapalvelusta sanottiin, että huomenna tulee kutsut😱 Mulla vain 43,7 pelkään että peli on menetetty😅
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eikö pelkästään pisterajojen pitänyt tulla huomenna?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko joku saanut jo kutsua?😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ESTEnomiksi hakeneet, millä pistein kutsu on tullut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Linkkiä estenomin pisterajoihin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei pisterajat ole vielä tulleet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko joku saanut jo kutsua :((
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut metropoliaan kutsua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sain eilen Metropolian fyssarilinjalle kutsun. Onko kohtalontovereita? Kutsussa mainitaan vain tekstin tuottamisosiosta ja ryhmätehtävästä (oletettavasti ryhmähaastattelu). Ei tarvitse ennakkovalmisteluja, mutta opinto-oppaaseen pyydetäänkin paneutumaan. Mitenniin ei ennakkovalmisteluja? Mistä mä sitten tekstiä tuotan jos en tiedä mistään mitään. Käyn kirjastosta hakemassa kaikki fyssarikirjat heti ens alkuun. Oisko jotain vinkkejä kirjojen suhteen jollakin? Kiitos!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Millä pisteillä sait kutsun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä on Diak alin pisteraja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Malttamattomana odottelen jo kutsua, josko kohta tulisi jo
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mäkään en oo kuullu diakista vielä. Yritin netistä ettiä alimpia pisterajoja mutta ei löydy...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Diak oulu tuli kutsu.oli menny roskapostiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko joku saanut kutsun helsinkin Diak sosionomi linjalle????
Ilmianna
Jaa
Olin viime vuonna OAMK:n Bioanalytiikan valintakokeessa ja siinä oli matematiikan osio ja kirjallinen osio. Kirjallisessa osiossa oli artikkeli joka piti lukea mutta mitä siinä oli sitten tarkoitus tehdä kun siinä ei oikein ollut mitään kysymystä vaan joku toteamus enemmänkin?
Ilmianna
Jaa
sosionomi monimuoto opiskeluun Oamkiin, vaikka esivalintakokeen perusteella olin varma ettei kutsua tule :) Onpa hyvä fiilis jo ihan vaan pääsykokeeseen pääsystä :) Nyt vaan ennkkotehtävää tekemään. Mitään muuta matskua ei vissiin olekkaan millä valmistautua valintakokeeseen? Tai en ainakaan löytänyt oamkin sivulta mitään
Ilmianna
Jaa
En kestä...eikö kukaan saanut vielä kutsua Diak hesa sossu linjalle.....apuaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mä en oo kuullu diakista viel mitää hain sh!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kellään vieläkään tiedossa Centria sosionomi monimuoto alin pisteraja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Centrian pisteitä minäkin odottelen...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yritin jo soittaa sinne mutta ei pääse läpi :/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulle tuli perjantaina sähköpostia Centriasta. Sairaanhoitaja monimuoto, aika kusisilla pisteillä pääsin kokeeseen :D Arvailin vastaukset, en ees lukenu tekstejä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä pisteillä pääsitte metropoliaan ja mikä linja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hain sosionomiksi ja eilen tuli kutsu metropoliaan. Pisteitä oli 46,9
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko Helsinkiin sh/sosionomi kutsuja, pisteitä?
Ilmianna
Jaa
Turun sosionomi linjalle olis riittänyt pisteet, mutta huomasin myöhemmin että vaatii sosiaalialan pohjakoulutuksen, mitä ei ole.
Laurealta ei tullut kutsua. Mun pisteet on 52,5. Onkohan mitään tsäänssiä metropoliaan.?Täytyy syksyllä hakea reippaasti pienempiin kaupunkeihin, niihin pisteeni olisivat riittäneet. Potuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Niin oli mulla Diak Helsinki myös toiveena..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kettukasvo kirjoitti:
Luulis että Laureaan olisi riittänyt nuo pisteet. Eli kun sieltä ei oo kuulunut, niin ehkäpä ne on riittäneet myös Metropoliaan :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kettukasvo kirjoitti:
Ja jos diak ollut kolmantena, ja pisteet ei riitä vaikka Laureaan tai Metropoliaan jotka oli ekana tai tokana. Voinko saada kutsun Diakin pääsykokeisiin (jos siis pisteet riittää tietenkin)
Kiitos!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitkä pisteet Metropoliaa???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
57p kätilö :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
51,4 kätilö
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
57,1 kätilö :-) onko joku muuten ennen käyny noissa kokeissa, millaset ne on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
55.3 ensihoitaja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä on turun amk sosionomin verkko-opintojen pisteraja!?!?! en löydä mistään!!!
Ilmianna
Jaa
Hain 1.metropoliaan (sh) 2.laurea otaniemi (sh) 3. Laurea tikkurila (sh) sain 44,3p menenkö mahd. metropolian pääsykokeeseen enkä siis saa laurealta kutsua ?
Ilmianna
Jaa
Onko joku saanut jo kutsun Hamkkiin Hämeenlinnaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Mulla oli tullut aamulla, löytyi roskapostista :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Roskapostista löyty juu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mullakin oli roskapostissa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla tuli sh hamkkiin ☺️☺️☺️ Niin helpottunu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kutsua tarkoitin 🙈🙈
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä pisteillä LAUREAAN SAIRAANHOITAJA?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Sain kutsun Laureaan sh 37.4 pisteellä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulla yli 44p mut ekana metropolia ja sit laurea eikä oo mistään mitään kuulunu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sama tällä ja pisteitä 47,3 :0
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kukaan saanut pääsykoekutsua diak helsinkiin sh linjalle? 😊
Ilmianna
Jaa
Millä pisteillä Laureaan sosionomiksi?
Ilmianna
Jaa
Ja millä pisteillä pääsee diak helsinki sh ? 😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Eikö kukaan tiedä diakista? Helsinki
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivät ole lähettäneet viellä kutsuja 44p oli sanottu chatissa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Apuasos kirjoitti:
Eivät ole lähettäneet viellä kutsuja 44p oli sanottu chatissa
Ok! Oliko siis 44 pistettä raja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Savonia ei ole lähettänyt vielä kutsujaan, mutta kun mulla on 1. EH Savonia 2. Fysioterapeutti Savonia, ja seuraaviin kahteen (Joensuu fysioterapeutti & XAMK EH) on jo pisterajat julkaistu ja ilm. myös kutsut lähetetty enkä ole saanut, joten eikö meinaa että olen pääsemässä Savonian pääsykokeisiin? 😅
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No kai se sitä meinaa! Mulla sama tilanne mut eri kouluilla 😵
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Samassa veneessä. Mulla tosin 1. Fysioterapia. Ja 2. EH. Savoniaan molemmat..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko joku saanut metropoliaan jo kutsua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
En määää ainakaan pisteitä 44,3 sh
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuli kutsu metropoliaan kätilö 60 pisteellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Koska sait kutsun? Onnea sinulle :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juupajuujuu kirjoitti:
Koska sait kutsun? Onnea sinulle :)
Onko alimpia pistemääriä jo julkaistu jossain?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tampere ja Lahti tekevät valintakoeyhteistyötä sosionomin opinnoissa. Jos minulle ensimmäisenä sosionomi Lahti ja toisena sosionomi Tampere ja pääsen tuon ykkösen kautta valintakokeeseen niin jos varsinaisen valintakokeen pisteet riittää myös Tampereelle niin onko kuitenkin ainoa vaihtoehto alottaa opiskelu tuolla Lahdessa ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos pisteesti riittävät ensimmäiseen valintaasi menet automaattisesti sinne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko joku hakenut Metropoliaan ensihoitajaksi? Tänä vuonna on vain monimuotolinja tarjonnassa ja kiinnostaisi, miten suosittu se on ja millaisia pisteitä muut hakijat on saaneet. Omat pisteet esivalintakokeesta oli 68,3.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja kutsu eh-valintakokeisiin tuli juuri! :) Onko muita eh:ksi hakevia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Soitin Metropoliaan ja tänään kuulemma hakijapalveluiden toimisto ei vastaa puhelimeen kun lähettävät kutsuja. Itsellä 37,7 pistettä enkä usko että riittää kätilöksi mitenkään Helsingissä. :( :(
Ilmianna
Jaa
Metropoliaan tuli kutsu monimuoto sairaanhoitaja, pisteitä 53,7
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuli myös sinne kutsu, pisteitä 41.9
Jei!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
49,3 pistettä ja kutsu on tullut ainakin Oamk:in sosionomin, kätilön,toimintaterapeutin ja optometristin valintakokeisiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hain optometriaa ja oamkin pisteiden perusteella pääsin valintakokeeseen mutta mulle ei tullu vielä kutsua eli voiko tästä päätellä että pääsin metropolian kokeeseen koska se oli siis 1. Ja oulu 2
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toiminaterapeutin pääsykokeet kutsuu.. Mitä pitää sisällään kirjallinen osuus ja ryhmätilanne??! Kellään tietoa? :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Sait siis kutsun toimintaterapian pääsykokeisiin. Mitkä pisteet? Mulla 57,9. Mulle ei viel kutsua ole tullut. Jännittää. Kiinnostaa myös tietää mitä pääsykokeet pitää sisällään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mihin hait? Paljonko sait pisteitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siis Metropoliaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Metropolia Ensihoito Monimuoto, 54,9 pistettä, kutsu tuli!
Ilmianna
Jaa
Jes! Kutsu metropolian SH päiväopetuksen kokeisiin tuli! 47,3pts
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Onks Metropolialla monta toimipistettä? Ja eri toimipisteisiin eri pisterajat?
Helsingin Metropoliasta odottelen...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Riippuu toki alasta. Hoitsut ovat metropoliassa tukholmankadulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SapeMies kirjoitti:
Riippuu toki alasta. Hoitsut ovat metropoliassa tukholmankadulla.
Mutta kaikkia pääsykokeita eivät välttämättä pidetä siellä. Tai ainakin itsellä metropolian sh pääsykoekutsussa luki että koe pidetään Bulevardin toimipisteellä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miks mulle ei tullut :( 49,9p sain
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Millä pisteillä ootte saanu kutsun metropoliaan kätilöksi?
Ilmianna
Jaa
Joku saanut kutsua Metropoliaan suuhygienistiksi?:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mulle tuli! Pisteitä sain esivalinnasta vain 49,5 joten kutsu oli kyllä positiivinen yllätys :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hain Metropoliaan röntgenhoitajaksi, vielä ei ole tullut kutsua, onko joku jo saanut ja millä pisteillä? Omat pisteet 51,6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jee, tuli kutsu :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kukaan saanut kutsua lamkiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sivuilla luki, että postittavat kutsut viikolla 20 eli tällä viikolla. Pitäisi siis kilahtaa postiluukusta kutsu itselle sairaanhoitajan pääsykokeisiin :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei! SH-linjaa hain SAMK ja Turun AMK salon piste, mutta ykkösenä diakin sairaanhoitaja-diakonissa, onko siihen alempi raja kun normaali sh? Ja kun kaikki on ykkösryhmän kouluja, niin eikö yks kutsu vaan lähetetä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ainakin aikaisemmissa esivalinnoissa on sh-diakonissan valintakokeisiin päässyt alhaisemmalla pistemäärällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Metropoliaan p.44,3 sh:ksi
Ilmianna
Jaa
Metropolia ensihoito 58.8 pistettä 😁
Ilmianna
Jaa
Sain kutsun Laureaan, mikä oli ykköshakupaikka. Hain myös Diakiin Helsinkiin, toiseen Laurean paikkaan ja Lahteen. Pisteet oli 49,3. Yksi kutsu siis vain tuli, mutta mistä tiedän että olen hakijana muissakin hakupaikoissa?
Onko muuten valintakokeisiin käytössä joku uusi systeemi kun suurin osa ammattikorkeista tekevät koeyhteistyötä? Tyyliin samantyyppiset haastattelut tai jotain?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyseessä siis SH-koulutus kaikissa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut metropiliaan bioanalyytikoksi kutsua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juu mä sain 43.4
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Laurea on kuulemma lähettänyt kutsunsa jo. Minäkin pohdin Diakia, onko joku saanut kutsun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Helsinki ei ole lähetyänyt kutsuja viellä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko metroplian pisterajoja sh jo laitettu itellä pisteitä 39,1 mietin riittääkö
Ilmianna
Jaa
Ootteko saanu toimintaterapeutiks kutsuu metropoliaa (päivätoteutus) ja millä pisteillä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Venailen kanssa joskos sieltä tulisi kutsu, mutta pahoin pelkään, etteivät pisteeni (48,5) riitä. Paljon sulla on esivalinnasta pisteitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jännääää kirjoitti:
Venailen kanssa joskos sieltä tulisi kutsu, mutta pahoin pelkään, etteivät pisteeni (48,5) riitä. Paljon sulla on esivalinnasta pisteitä?
59 pistettä oli mul ja pitäs sielt tulla kutsu ku ei tullu turkuu eikä jyväskylää vaik niihi ois kyl riittäny mut metropolia oli mul tosiaa 1. Haitko muualle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toimintaterapeutiksi kirjoitti:
59 pistettä oli mul ja pitäs sielt tulla kutsu ku ei tullu turkuu eikä jyväskylää vaik niihi ois kyl riittäny mut metropolia oli mul tosiaa 1. Haitko muualle?
Joo eiköhän sieltä sit sulle tuu!! Yliopistoon ykkösenä:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jännääää kirjoitti:
Joo eiköhän sieltä sit sulle tuu!! Yliopistoon ykkösenä:)
Nonii metropoliast tuli äsken kutsu, tsemppii kaikille kokeisii!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksiköhän mulle ei oo tullu kutsuu toimintaterapiaan vaikka kans 48,5 pisteet :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Omgomg kirjoitti:
Miksiköhän mulle ei oo tullu kutsuu toimintaterapiaan vaikka kans 48,5 pisteet :(
Siis en mäkään saanut kutsua 48,5 pisteellä! "Toimintaterapeutiksi" sai 59 pisteellä kutsun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
TH kutsuja pk-seudulla ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
th laurea, pist 56,6. muita?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
th metropolia pist. 65,1 :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei ole mullekaan tullut kutsua LAMKiin. sh. 48,8p pitäisi riittää.
Ilmianna
Jaa
Kutsu Metropoliaan sh 47p
Ilmianna
Jaa
Kutsu tuli Porin Diak sairaanhoitaja kokeisiin. Itsellä oli pisteitä 39.9.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tännekin oli tullut kutsu jo aamulla, huomasin sen vasta nyt. Diakiin hakeneiden (ja miksei muidenkin) kannattaa tarkistaa roskapostikansio, oli mulla mennyt sinne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sain kutsun apuvälinetekniikkaan (metropolia) mikä oli viides toive. Pisteitä sain 49,9, oletan että saan kutsun sairaanhoitajien kokeeseen kanssa sillä joku oli esim. 45 pisteellä päässyt. Hakutoiveistasi riippuen voit saada useita eri valintakoekutsuja, koska kaikki tutkinto-ohjelmat eivät ota osaa valintakoeyhteistyöhön.
Ilmianna
Jaa
Onkos kukaan saanut kutsua Sosionomi, metropolia/Helsinki? Entäs Diak Helsinki/Sosionomi. 52,5 pisteet, ainakaan Laureaan ei tullut kutsua..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Samaaa mäkin oottelen! Diak ensimmäisenä ja pisteet 51,4 oletan et sais sinne 😰
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sain kutsun Metropolian sosionomikoulutuksen valintakokeeseen (päivätoteutus). Esivalinnassa pisteitä oli 56,6.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
50,2 pisteellä tuli kutsu Metropoliaan sosionomikokeeseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut vielä kutsua laurean rikosseuraamusalan sosionomin valintakokeeseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei ole tullut, kauanpa kestää..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sain kutsun metrpolia fysioterapeutti, pisteet mulla oli 59,2.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sama 😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulla on iha samat pisteet eikä kutsua näy metropoliaan mikä tässä kiikastaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sain kutsun th metropoliaan ja apuvälinetekniikkaan
Toiveet:
1. th metropolia
2. sh metropolia
3. sh laurea
4. röntgenhoitaja metropolia
5. apuvälinetekniikka metropolia
6. jalkaterapeutti metropolia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ja sieltä se kutsu röntgenhoitajan kokeeseenkin tuli :) ainiin ja pistetä sain 50
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt tuli kutsu, Metropolia sosionomi päivätoteutus. Pisteitä 59 :)
Ilmianna
Jaa
Sain kutsun th laurea (7.6) ja tänään tuli kutsu metropoliaan suuhygienistiksi (pääsykoe 7-8.6) eli nyt on vain sitten valittava kumpaan haluan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eivät taida olla sitten samaa valintaryhmää eli meet kumpaankin jos molemmat alat on yhtämieluisat ja on ihan sama kumpaan tulet valituksi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mutta nuo on samana päivänä..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Metropolia, osteopatia pistein 54,1 jeij :))
Ilmianna
Jaa
Metropolia sosionomi 60,8 p. Jee!
Ilmianna
Jaa
Jalkaterapia Metropolia👍
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minäkin💪🏻
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täällä kanssa! 😌 Osaako joku selittää miks sinne oli alin hyväksytty pistemäärä vaan 27? Verrattuna muihin aloihin niin toi on todella vähän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Metropolia fysioterapia, 53,5 pistettä ja kutsu tuli valintakokeeseen
Ilmianna
Jaa
Onks kellää hajuakaa mitä tuo tamkin sähköses kokees vois olla :)? Kaks osioo, mut mitä ne on ja onko ees haastattelua!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Mäkin olen menossa Tamkin terveydenhoitajan pääsykokeeseen ja samaa pohdin :D Ilmeisesti ei ole lainkaan haastattelua... ja kestääkö koko pääsykoe tosiaan vain 2 tuntia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ilmeisesti kestää..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mä oon menossa TAMK sairaanhoitajan pääsykokeeseen ja yhdessä liitteessä tais lukee siitä terveydentilan esittämisestä, että on hyvä ottaa puheeksi oma mahdollinen terveydellinen este myös "haastattelussa". Mut jäin kyl ihmettelee miten parissa tunnissa siihen ehtis kaikki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mietin tuossa että miksei sitä haastattelua oo laitettu tohon... veikkaan ettei sitä yksinkertaisesti oo, jos ne samat pällikysymykset kysytään siinä sähkösesti :DD
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hakiko kukaan karelia amk sairaanhoitaja? Sain kutsut fysioterapiaan ja terceydenhoitjaan ja mietin että vieläkö lähetetään viesti jos ET päässyt? Tahtoisin nimittäin sen kutsun sairaanhoitajaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ite kävin viimevuonna vaan shn pääsykokeissa mut pääsin varasijoille myös th että koe on ilmeisesti sama. Metropoliassa siis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voe helkutti :D jäi sitten 0,2 pisteestä kiinni etten päässy Turun monimuotosen sosionomikoulutuksen pääsykokeisiin. Alin pisteraja näköjään 36,3 ja itellä oli 36,1 :D onneks ei ketuta...
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Mitkä ovat SAMK:in alimmat pisterajat sosionomin päivätoteutukseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Haluaisin myös tietää. :I
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Osaako kukaan kertoa millainen on sosionomin valintakokeen kirjallinen osio valintakokeessa? JAMK ei taida ilmeisesti olla mitään ennakkotehtävää?? :0 kiitos jo etukäteen !
Ilmianna
Jaa
Eilen tuli kutsu, 52,7p metropoliaan kun fyssariks hain, ja oli tosiaan eka hakutoive metropolia. Kiinnostas kyl alin pisteraja, kun TAMKissa se oli 52,6. Lieneekö omat pisteet just se alin kutsuttu... :D
Ilmianna
Jaa
EIKÖ KELLÄÄN VIELÄ TULLUT KUTSUA DIAKIIN.....MIKÄ ON DIAKIN ALIN PISTERAJA???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ei olr tullut
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Diakin chatissa kertoi tänään ettälääkityksen kutsut lähetetään lähipäivinä, viimeistään ensi viikolla. Sosionomi alin on 44.5 Helsinki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sosamk kirjoitti:
Diakin chatissa kertoi tänään ettälääkityksen kutsut lähetetään lähipäivinä, viimeistään ensi viikolla. Sosionomi alin on 44.5 Helsinki.
Mulle on tullu sosionomi - kirkon nuorisotyönohjaaja puolelta kutsu. Pisteitä oli 38,2. Ja helsinki on kyseessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut vielä kutsua metropolian toimintaterapeutin pääskykokeisiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ite hain kans metropoliaan eikä sieltä oo kuulunu mitään! :s
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan saanut kutsua metropoliaan? Ite hain kätilöks :)
Ilmianna
Jaa
Milloinkohan metropolian pisterajat tulee? Taisin jäädä rannalle ruikuttamaan kun ei kutsuja ole tullut :/ Mutta olisi kiva tietää jäikö paljosta paitsi... Noh, syksyllä uus yritys...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tossa Metropolian
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2017/Sote/Soten_esivalinta_2017__valintakokeisiin_kutsutut_.pdf
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Arrrrgh! Voisiko Laurea jo julkaista ne pisterajat! Onko kukaan vieläkään saanut Risen puolen kutsua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Ei ole risestä kuulunut mitään. Miten voi kestää näin kauan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei oo kuulunu vieläkään..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siis mikä ihme tässä nyt kestää?! Koko päivän oon kytänny niitä pisterajoja... 😩
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo koko päivän hakannu F5 tuolla :D luulen vielä, ettei mun pisteillä tuu kutsua, mutta olisi kiva saada jokin varmuus asiaan. Varmaan ilmottavat pisteet just ennen kun vuorokausi vaihtuu..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Soppali kirjoitti:
Joo koko päivän hakannu F5 tuolla :D luulen vielä, ettei mun pisteillä tuu kutsua, mutta olisi kiva saada jokin varmuus asiaan. Varmaan ilmottavat pisteet just ennen kun vuorokausi vaihtuu..
No nyt tuli pisteet! Kaikille muille paitsi just siihen mihin hain!!! En oikeesti kestä enää.. 😂
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hermotmenee kirjoitti:
No nyt tuli pisteet! Kaikille muille paitsi just siihen mihin hain!!! En oikeesti kestä enää.. 😂
Raivostuttavaa! :D mut mitä noita muita pisterajoja kattelee, niin varmaan rise kans jotain 50p luokkaa. Ja itellä vaan 48,8p. Kun edellisenä keväänä Otanimen fyssari ollu ton kanssa ainoo yli 80p, ja se on nyt yli 50p. Noh sit täytyy jatkaa vain nykyisessä työssä hajoamista :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siis mitä pelleilyä tämä on? Heillä on pisteet ja heidän pitää valita 90 parasta kokeeseen. Onko tässä nyt jokin sellainen ongelma että kiintiöt vaikeuttavat valintaa. Pitäisi valita kokeeseen oikeassa suhteessa ensikertalaisia ja muita ja 90 parasta ei mahdollista tätä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei vielä vaivuta epätoivoon! Pisterajat on kuitenkin pienemmät verrattuna 2016 kevääseen. Voi luoja jos joudun vielä vuoden vääntämään nykyistä paskaduunia hampaita kiristellen.. 😂
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paljos teillä oli pisteitä? Hitto pääsykokeisiin pääsykin ois jo mukava piristys nykyisen työn rinnalle. Ois taas jotain jännättävää :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hermotmenee kirjoitti:
Ei vielä vaivuta epätoivoon! Pisterajat on kuitenkin pienemmät verrattuna 2016 kevääseen. Voi luoja jos joudun vielä vuoden vääntämään nykyistä paskaduunia hampaita kiristellen.. 😂
Hain viime keväänä ja pääsin tuurilla pääsykokeeseen. Jäin varsinaisessa kokeessa harmittavasti muutaman varasijan päähän enkä päässyt sisään. Masennuin vähän kun jouduin jatkamaan paskaduunissa tietämättä tulevaisuudesta. Ajattelin että syksyllä on pakko yrittää uudestaan ja pääsin kuin pääsinkin sisään sosionomikoulutukseen. Jos en syksylläkään olisi päässyt, niin yrittäisin taas uudestaan ja niin kauan kunnes onnistaisi. -Muutama meidän ryhmän polkuopiskelija yritti tutkinto-opiskelijaksi nyt keväällä ja valitteli esivalintakokeen vaikeutta, mutta tsemppiä heille. -Pakko jatkaa nykyisessä paskaduunissa kuitenkin enemmän ja vähemmän ennen kuin pääsee kiinni oman alan hommiin joskus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ihmettelenvaan kirjoitti:
Ei ole risestä kuulunut mitään. Miten voi kestää näin kauan?
Kutsu tuli. Raja 49 p.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei osaako joku fiksumpi nyt selittää. Hakutoiveeni on 1. yliopisto 2. kätilö 3. sosionomi 4. ensihoito 5. sairaanhoito ja kaikki paitsi eka siis tamkiin. Sain esivalintakokeesta 44.7 pistettä, jonka avulla sain kutsun vain sh-valintakokeisiin. Kätilö ja ensihoito kuuluu kuitenkin samaan valintakoeryhmään, niin voinko yhä päästä niihin, jos valintakokeessa suoriudun hyvin? Jos siis oletetaan etten pääsisi yliopistolle ensimmäiseen hakutoiveeseeni. Vai estääkö esivalintakokeen rajat niihin pääsemisen vielä valintakoetasollakin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä mun mielestä voi päästä jos saat kokeesta tarpeeksi hyvät pisteet:) tai ainakin itse olen näin ymmärtänyt!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Valintaperusteissa lukee seuraavasti: "Hakija saa saman valintaryhmän sisällä hakemiinsa koulutuksiin yhden valintakoekutsun esivalintakokeessa saadun pistemäärän perusteella. Valintakokeesta hakija saa valintakoetuloksen
kaikkiin hakemiinsa samaan valintaryhmään kuuluviin koulutuksiin."
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2017/amk_2017_valintaperustesuositus_251016.pdf
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Savonia ensihoito & fysioterapia kutsut tuli juuri, 52.7 pinnaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Täällä kans! Ois kyl kiva tutustuu vähän hakijoihin! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täälläkin Savonia ensihoito 👋
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko DIAK sh-diakonissat saanu vieläkään kutsuja?? Muualle riittäis pisteet mut toi diakki ykkösenä eikä mitää kuulu... olen kärsimätön
Ilmianna
Jaa
Onko kellään tietoa millainen ryhmähaastattelu on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Noin kolme hakijaa keskustelee keskenään joistain aiheista annetun ajan puitteissa. Kaksi tyyppiä tarkkailee intensiivisesti keskustelun edistymistä ja tekee samalla muistiinpanoja. Huomiota kiinnitetään keskustelutapaan, ei niinkään siihen mistä puhutaan.

Rauhallisuus ja muiden huomioiminen kannattaa muistaa. Ei pidä keskeyttää eikä puhua päälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täällä on Metropolian pistemäärät:
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2017/Sote/Soten_esivalinta_2017__valintakokeisiin_kutsutut_.pdf
Ilmianna
Jaa
hei metropolia.
voiko tuossa listassa olla virheitä?
Ilmianna
Jaa
Pisteet riittäisi sh monimuotoon diak ja metropolia.. mutta kutsua ei oo tullu :( ei ees roskapostiin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitkä on pisteet diak sh?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei, onko kukaan saanut kutsua Metropolian geronomin tutkintoon?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Mistä näkee Samkin pisterajat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Samkpisteet2017 kirjoitti:
Mistä näkee Samkin pisterajat?
Samkia mietin itsekkin, mutta viime vuonna ei kuulemma oltu edes julkistettu pisterajoja, ainoastaan pääsykokeen pisteet millä päässy sisään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tässä http://www.samk.fi/opiskelu/hae-opiskelijaksi/

Sosiaali- ja terveysalan päivätoteutusten valintakokeiden pisterajat:
Fysioterapia 45,4 pistettä
Hoitotyö 33,9 pistettä
Sosiaaliala 41 pistettä

Löytyivät ;) ajattelin jakaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Esivalintakokeen alimmat hyväksytyt pisteet Laurean sosiaali-, terveys- ja kauneudenhoitoalan varsinaisiin valintakokeisiin.

Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus, Laurea Otaniemi, 36,9 pistettä
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus, Laurea Tikkurila, 41,5 pistettä
Sairaanhoitaja (AMK), päivätoteutus, Laurea Porvoo, 33,1 pistettä
Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus, Laurea Otaniemi, 44,9 pistettä
Fysioterapeutti (AMK), päivätoteutus, Laurea Otaniemi, 50,8 pistettä
Sosionomi (AMK), päivätoteutus, Laurea Otaniemi, 44,7 pistettä
Sosionomi (AMK), päivätoteutus, Laurea Tikkurila, 48,0 pistettä

Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus, Laurea Lohja, 36,8 pistettä
Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus, Laurea Hyvinkää, 38,4 pistettä
Sosionomi (AMK), monimuotototeutus, Laurea Lohja, 49,5 pistettä
Estenomi (AMK), monimuotototeutus, Laurea Tikkurila, valintakoekutsuja ei ole vielä lähetetty.
Sosionomi (AMK), rikosseuraamusala, monimuotototeutus, LaureaTikkurila, valintakoekutsuja ei ole vielä lähetetty.
Ilmianna
Jaa
ONko estenomiksi hakeneet saaneet kutsua, millä pistein?
Ilmianna
Jaa
Tänään tuli estenomikutsu!:) alin pisteraja 47,1
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minulla jäin 0,6 pisteestä kiinni... :( Onko oikeasti niin, että ei ole mitään mahdollisuutta päästä pääsykokeisiin??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yfiukhlkk kirjoitti:
Minulla jäin 0,6 pisteestä kiinni... :( Onko oikeasti niin, että ei ole mitään mahdollisuutta päästä pääsykokeisiin??
Niin se on.. :( Mulla jäi kans viime vuonna 0,3 kiinni, ei auttanut kun yrittää nyt uudestaan. Kolmas kerta toden sanoi, ei kannata luovuttaa. Toivottavasti näät tällä jonkun tarkotuksen myöhemmin <3
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pääsin OAMK:n Bioanalytiikan valintakokeeseen ja tuolla nettisivuilla kerrotaan kokeesta näin:
Aineistokoe sisältää koetilanteessa annettavaan artikkeliin perustuvan tehtävän sekä matemaattisen osion (ilman laskinta). Kokeessa vastataan suomen kielellä.
Osaako joku kertoa minkälainen tuo artikkeliin perustuva tehtävä on ja mitä siinä pitää tehdä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Luultavasti ne harvat Jumalan lisäksi jotka siitä tehtävästä tietävät, eivät sitä voi kertoa. Kutkuttava jännitys on joskus ihan mukavaakin. Kyllä se aikanaan selviää sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Geronomit huhuu, ootteko saaneet kutsuja?
Ilmianna
Jaa
Mitkä on pisteet metropolia sh päivätoteutukseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
42,1
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko diakista tullut jo kutsu valintakokeeseen ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei oo kuulunut Diakista ainakaan täällä 🙁 Kenelläkään tietoa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nyt tuli kutsu Diak sosionomi 45 pisteellä, jee!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lamkista ei ilmeisesti vieläkään ole kutsuja tullut.......pisteet pitäis riittää reilusti,onko muilla sama odotus vielä?
Ilmianna
Jaa
Diak sh-diakonissa kutsu ja pisteitä 37.4 ! Lycka till kaikille!
Ilmianna
Jaa
DIAK terveydenhoitaja kutsu tuli 51,4p jippii
Ilmianna
Jaa
LAMKin kutsu tuli tänään etana postilla 64 pistettä
Ilmianna
Jaa
Sama täällä, 48,8 p :)
Ilmianna
Jaa
Pisteitä 44,2 joten pitäis riittää Metropoliaan sh monimuotoon ja päivälinjalle. Kutsuja ei oo kuulunut ja tuolla sivuilla lukee että kutsut ois lähetetty?? :-(
Ilmianna
Jaa
Onko Pieksämäelle Diakiin (sosionomi monimuotototeutus) tullut kenellekään kutsua? Sivuilla ei lue varsinaisesti muuta kuin, että tieto tulisi viikkoa ennen valintakoepäivää...
Ilmianna
Jaa
Diak sh päivä-monimuotoon kutsu 😍 40p
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niin siis diak Helsinki 😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voinko päästä ykkösvaihtoehdon koulutukseen (päiväopetus,fyssari) edelleen sisään, vaikka sain kutsun kakkos-vaihtoehtoon eli saman opiskelupaikan monimuoto-opiskeluun samassa opinahjossa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
jos ovat samassa valintaryhmässä ja valintakoepisteet riittää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Osaako kukaan kertoa millaisia ryhmäkeskustelut on ollu? Mitä aiheita on ollu? Entä millainen se kirjallinen on?
Pääsin Jamkiin sosionomin pääsykokeisiin
Ilmianna
Jaa
Siis onko joku saanut kutsun jo tamkin fyssarin valintakokeisiin? Viikon päästä koe eikä kutsua näy, vaikka pisteitä sain 65,7...Päivätoteutukseen hain.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

SOTELI pääsykoe KEVÄT 2017 vol 5

Uusi voli tehty !

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta