Sukuasioista kysymyksiä

Filipkahdeksas

Tervehdys muoniolaiset...minä se täällä.. voisiko joku kertoa onko siellä Wahlbomeja kun oli keskustelua sukuasioista tuolla.. ja onko joku muoniolainen nainen menettänyt lapsensa synnytyksen yhteydessä vuonna -88... etsin omia sukulaisiani..en ole koskaan nähnyt oikeita vanhempiani.. olen tällä hetkellä etelä-suomessa...mutta aavistelisin että olen alkujaan lapista

10

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotakitietoa

      onko siellä Wahlbomeja ? Olihan niitä, mutta siitä on nyt parisataa vuotta kun kuulusin lähti Norjaan. Sukua on toisen sisaren kautta, mutta jos -88 tarkoittaa 1988 vuotta niin silloin sukunimi on aivan jotain muuta.

    • Filipkahdeksas

      Voitko kertoa lisää... ja missä päin Norjaa heitä on eniten? Arvaisin että pohjoisessa? Ja minkälaisia sukunimiä on nyt? Olisin todella kiitollinen jos voisit vastata...tämä voi vaikuttaa oudolta mutta tunnen Muonion "legendan" erittäin hyvin ja olisin kiitollinen jos pystyisit valottamaan hieman sitä sukupuuta sieltä 1800-luvulta... juuri siihen sukuun kuulun tai siis siitä sukuhaarasta eriytyneeseen sukuun..ja tosiaan tarkoitan vuotta 1988.. ja tiedän että Finnmarkin lääniin heitä on lähtenyt paljon..osaisitko vielä kertoa onko heitä suomen puolella, esimerkiksi Enontekiöllä ollenkaan? Katsos kun... silloinhan oli niin että kun jalosukuinen neiti Beata-Caisa oli raskaana niin asiaa yritettiin salata erään toisen suvunkin puolesta... en voi kertoa nyt syytä mutta olisin kiitollinen jos olisi tietoa hieman eteen päin sieltä 1800 luvulta sukupuusta ja sitten minkälaisia sukuja sieltä on eriytynyt ja onko Wahlbom-sukua sillä nimellä enää ollenkaan olemassa?

    • pikkusen

      Lue aluksi netistä vaikkapa
      http://hiilivirta.fi/suku/ludvig-filipin-jalanjaljilla/
      siinä kerrotaan kuinka Muonion pappilan emännän vanhapiika sisar, Beata Kaisa Wahlbomille syntyi avioton poika Erkki, jota Puolikko-Erkiksi myöhemmin kutsuttiin. Erkki otti aikuistuttuaan sukunimekseen Kolström, siis tätinsä miehen sukunimen.

      • Filipkahdeksas

        Olen minä nämä lukenut.. ja mitä nyt netistä löytyy...enpä ollut tuolla luennolla mutta onhan jossain vaiheessa muitakin sukuhaaroja täytynyt eriytyä minua olisi kiinnostanut mitä kaikkia niitä onkaan. Eikö Müllerin matka sitten päättynyt englantiin.. oli miten oli minun on löytää sukuani jostain että löytäisin vanhempani ...löytyisi edes yksi sukulainen..


      • Filipkahdeksas

        Näistä muista sukuhaaroista minä olisin ollut kiinnostunut ja siitä että onko sellaista vuoden 1988 tragediaa tapahtunut minkään sukuhaaran kohdalla.

        Mutta kiitos kuitenkin hyvistä vastauksista..jos joku pystyy lähettää terveiset Norjaan heille niin lähettäkää..terveisiä sukulaistutkijalta tai tutkijasukulaiselta..


      • Kuusirantako
        Filipkahdeksas kirjoitti:

        Näistä muista sukuhaaroista minä olisin ollut kiinnostunut ja siitä että onko sellaista vuoden 1988 tragediaa tapahtunut minkään sukuhaaran kohdalla.

        Mutta kiitos kuitenkin hyvistä vastauksista..jos joku pystyy lähettää terveiset Norjaan heille niin lähettäkää..terveisiä sukulaistutkijalta tai tutkijasukulaiselta..

        se täällä höpäjää?


      • Mahotontatouhua

        Eihän se voi olla totta, että Muonion pappilan emännän vanhapiika sisar olisi saanut aviottoman lapsen! Ei Muoniossa, mutta muualla sellaista kyllä on voinut tapahtua.
        Vain naimisissa oleva kirkonväki saa Muoniossa lapsia.


      • Acerbin.keinot
        Mahotontatouhua kirjoitti:

        Eihän se voi olla totta, että Muonion pappilan emännän vanhapiika sisar olisi saanut aviottoman lapsen! Ei Muoniossa, mutta muualla sellaista kyllä on voinut tapahtua.
        Vain naimisissa oleva kirkonväki saa Muoniossa lapsia.

        Lue historiankirjoja. Jo vain on totta. Sattuiko tuo 1700- vai 1800-luvulla? Filipkuningas varmaan tietää.


      • sukujalisää
        Filipkahdeksas kirjoitti:

        Olen minä nämä lukenut.. ja mitä nyt netistä löytyy...enpä ollut tuolla luennolla mutta onhan jossain vaiheessa muitakin sukuhaaroja täytynyt eriytyä minua olisi kiinnostanut mitä kaikkia niitä onkaan. Eikö Müllerin matka sitten päättynyt englantiin.. oli miten oli minun on löytää sukuani jostain että löytäisin vanhempani ...löytyisi edes yksi sukulainen..

        Onhan niitä sukuhaaroja, kolströmit, hiilivirrat, vuollojakin, roimaat, anttilat, hietaset, ....


    • Filipkahdeksas

      Kiitos... parahin muoniolaiset, nyt puhutaan isoista asioista, teen itse tutkimusmatkan Nordkapiin kun ehdin, mutta kaikki tähän aiheeseen liittyvä informaatio kiinnostaa minua, sillä tiedän mistä alkujaan tulin tänne eteläfinlandiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe