HYVÄLTÄ NÄYTTÄÄ...

Syyhypunkki

Kyllä se tämä elämä van pikku hiljaa rauhoittuu ja päästään ns. normaaliin menoon. Kuntavaalit on käyty, iloisia kiljahduksia on kuultu ja meitä kaikkia järkytti tieto oli, etteivät veljet Paavo, Veli-matti ja Veli-Matti eli Tupu, Hupu ja Lupu menneetkään läpi. Vanha viisaus näissä vaaliasioissa lienee tämä: Jos kaveri ei älyä itse lähteä, niin äänestäjät tekevät kyllä arvionsa ehdokkaan kyvyista. Totuus on armoton, sanotaan.
Yksi syy herrojen tappioon lienee yletön herjakirjoittelu esim. näillä palstoilla. Kun vielä tämmöiset meikäläiset mitäänsanomattomat tyypit piruuttaan heittävät bensaa juttjen höysteeksi, niin sekameteli on valmis. Siinä syyllistetään sekä aidot syylliset ,suunpieksäjät ja asialliset mielipideihmiset.
Onneksi on kesä tulossa. Rantapäivien välissä voitte pistäytyä Leppäsen baariss muistelemassa menneitä ja jossittelemass, miksei tehty niin tai näin?
Suurimmat virheet, joihin te kellokkat olett osasyyllisiä ovat Energian myymättä jättäminen, Yritykset Vanhan kaivoksen Moolikin kidan täyttämiseksi ja vähäisempi moka oli kaavoittaa Alavinkadun varrells oleva suoalue".
Kyllä elämä voittaa, uskokaa tai älkää.. Neljän vuoden kulutta on taas vaalit. Kenties silloin...???
Ensi talvena on maakuntavaalit. Silloinkin kannattaa yrittää, mutta kannattaa miettiä hyvissä ajoin minkä porukan viirejä kantaa. Viime tipassa tehdyt valinnat vievät sylttytehtaalle!!! Se olette kokenee, herrat Tupu, Hupu ja Lupu

23

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panppu

      Matkailun vetonaulana oli 30 vuotta sitten Vanhalla kaivoksella toiminut Vuorenpeikonmaa. Outokummun Seutu uutisoi avajaispäivän hulinasta, joka kokosi yli 600 kävijää.

      Kävijätavoitetta jäi lopuille aukiolopäiville silti reilusti, koska uutinen kertoo kesän 1987 tavoitteeksi 53 000 kävijää.

      Tuolloin Outokumpuun pääsi junakyydillä. Avajaispäivän kyyti Joensuusta tosin jäi vaisuksi tulijamäärissä. Mukana olivat uutisen mukaan "kaksi matkustajaa, pingviini, peikko ja kaksi junailijaa".


      Uutispoiminta on 19.5.1987 ilmestyneestä Outokummun Seudusta.

      Eipä pyörinyt kauan Vuorenpeikonmaa mutta henkitoreissaan on nykyinenkin miljoonilla pystyyn laitettu konsepti.. En ylläty jos tuotto putoaa nykyisestä 38 000 eurosta alaspäin, tuotto ei ole kuin sijoitettujen eurojen korot eli kaupungin kassaa sillä ei täytetä..

      Hyvältä ei näytä ainakaan kaivos vouhotus lukujen pohjalla mitaten.
      Missä viipyy paikan agressiivinen markkinointi radioissa ja tv.ssä lehdissä ???
      https://www.asiakastieto.fi/yritykset/FI/matkakumpu-oy/04160044/yleiskuva

    • RoobertAnkka

      Hyvä asia että eivät myyneet Outokummun Energia Oy:tä.
      Siksi harmi että Tupu. Hupu. Ja Lupu jäivät pois.

      • 8997

        Energia on toinen tosi hyvä rahareikä joka ei tuota muuta kuin harmia veronmaksajille.

        Velkainen yritys joka ei pysy pystyssä ilman veroeuroja...


      • Suur-Joensuu-toimikunta

        Hyvin on mennyt että ei pöllöt menneet myymään firmaa.
        Se satuttaa joitakin yhä. Ei voi tappiota koskaan sulattaa.
        Yöunet menneet kun meillä on yhä oma energiayhtiö..

        Suuntana suur-Joensuu


      • köyhätkyykkyyn

        Todella harmittaa kun sinne joutuu maksamaan sika kalliit siirtomaksut. Muuten Vattenfallin asiakas.


      • Töpselistä
        köyhätkyykkyyn kirjoitti:

        Todella harmittaa kun sinne joutuu maksamaan sika kalliit siirtomaksut. Muuten Vattenfallin asiakas.

        Vattenfalkin piti sotkee tähän.
        Siirtomaksut ne vaan pysyy ja ovat kohdallaan muihinkin verraten.


      • Lehteriltä
        Suur-Joensuu-toimikunta kirjoitti:

        Hyvin on mennyt että ei pöllöt menneet myymään firmaa.
        Se satuttaa joitakin yhä. Ei voi tappiota koskaan sulattaa.
        Yöunet menneet kun meillä on yhä oma energiayhtiö..

        Suuntana suur-Joensuu

        Oma aina paras. Hyvä kun ei myyty.


      • omatoiminen_
        Töpselistä kirjoitti:

        Vattenfalkin piti sotkee tähän.
        Siirtomaksut ne vaan pysyy ja ovat kohdallaan muihinkin verraten.

        Onneks voi itse valita yhtiönsä. Siirtomaksu on vaan ihan pakko maksaa niille ja nousee kerta toisensa jälkeen. Kulutukseen verrattuna ainakin kaksinkertainen. Eikö teillä ole mitään muuta jauhamista kun entiset poliitikot.


    • Tieto-lisää

      Outokummun valtuusto onkin kolme henkilöä käsittävä konklaavi jolle ei löytyne vertauskohdetta koko maasta. Koko valtuustoa ei siis valittu uuteen iskuun.
      Pojat taitaa hymyillä sun pissille haisevan eukonrutjakkeen jutuille "avaaja" jolla polla ei säteile.

    • Kuiskutellen

      Jos viime valtuustossa olivat Tupu, Hupu ja Lupu, jäämme mielenkinnolla odottelemaan, muodostuuko naisenemmistöiseen valtuustoon kolmen ryhmä Tussu, Tassu ja Nassu, jotka panevat hyrskyn myrskyn haukkuessaan toinen toistaan... On siinä kaupunginjohtajalla ja tulevalla hallituksen puheenjohtajall työmaa pitää porkkanarivit suorassa ja kuhnurit kontrollissa.
      Palataan aikanaan asioihin...

    • SPACEBALL

      Siirtomaksut ovat joka sähköyhtiöllä samat... Varma tieto...

      • 24683

        Vai että varma tieto, katsele oheinen sivusto ja mieti tietolähdettäsi tarkemmin... Löytyyhän se outokummun energiakin sieltä listan keskivaiheilta eli ei halpa muttei kalliskaan...

        Helvetin hienoa omistaa muuten yhtiötä joka ei tuota muuta kuin laskuja...


        http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016020921091639_an.shtml


    • Vertailija
    • Edullinen-turvallinen

      Oma energiayhtiö meille paras vaihtoehto.
      Siirrin Vattenfallilta Outokummun Energialle.
      Ja kannatti.
      Kysyhän tarjous paikkakunnan omalta yhtiöltä.
      Hyvä että viisaat ja kaukokatseiset päättäjät eivät myyneet yhtiötä rahastajille.
      Kerroin naapurille, että kannattaa olla oman yhtiön asiakas. Oli muuten ihan samaa mieltä.

      • Tolppakenkä

        Ei ole sähköt katkeilleet.
        Hyvin hoidettu ja turvallinen yhtiö.
        Ja meidän oma.
        Antaa töitä ja verotuloja jatkossakin meille kuntalaisille.

        Kiitos että eivät myyneet.
        Rahat olisi jo tärvätty vanhaan kaivokseen ja suotontteihin yms. Muuhun turhuuteen.


    • HkaksO

      Syyhypunkki on hyvin tyhmä imbessiili jolla ei muuta elämää kuin Suomi 24 Outokumpu palstalle herjakirjoitusten teko.
      Hölmö älyä jo lopettaa.
      Vai oletko Outokummun Energia Oy:n palkkarenki ja mainostaja.

      • Syyhypunkki

        Olenhan minä tyhmä ja minulla ei ole muutakaan elämää.
        En ole naistakaan saanut ikinä. Enkä varmaan saakaan.
        Tänne kirjoittelen ja vittuilen toisille ihmisille.
        Elämäni on synkää ja ikävää. Olen varmaan idiootti. Tms. Sellainen häirikkö.


    • 777889

      Kyllä kun lueskelee ketjun viestejä niin pakostakin tulee mieleen joukossa olevat muutamat trollit ja idiootit jotka huvikseen kehuu omaansa. Totuus on ettei paikallinen yhtiö ole kallis eikä myös halpa hinnastoa verraten.
      Sähkö kannattaa kilpailuttaa ja ottaa halvin vaihtoehto mutta murheenkryyni on siirtomaksut jotka on kalliit joka puolella maata.
      Kalliina pysyykin meilläkin kun verkko on ikivanhaa jota pitää kunnostaa ja uusia jatkuvasti ja tulevaisuudessa maakaapelointiin siirtyminen on päivänselvää ja se maksaa hunajaa.

    • Syyhyttäpunkki

      Mukavaa luettavaa nuo pallopäiden vastaukset kirjoitukseeni. Ei mitään tolkkua muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Totuus sähköyhtiön osalta on edelleen se, että myynti silloin pari vuotta sitten olisi kannattanut?? Nyt ei tarvitsisi tehdä velkaa kun rahoaj sotketaan tuhon Mäkeen ja leikkimökkeihin...

      • Leokerttu

        Oot hyvin hölmö. Vetäydy pois pallopää. Talousasiat sulla täyttä huuhaata.


      • Syyhyttäpunkki
        Leokerttu kirjoitti:

        Oot hyvin hölmö. Vetäydy pois pallopää. Talousasiat sulla täyttä huuhaata.

        Onneksi en ole ainoa hölmö täällä onneksi sinä todistettavasti kuulut samaan sarjaan kanssani...


    • Syöttiläs

      Mä lienen ainut ja ehkäpä joku muu, Haluan näin tuoda asiani julki sulle..
      joka näitä kirjoitelmia kummeksuu? Vaikka et olekaan vielä tuttu mulle?
      Vain hyvin vähän on sällöissä järkeä.. Upota sinä surusi Alkon Kossuun,
      Joillekin näiden sisältö on ylen tärkeä? minä panen senttini säästöpossuun!
      Lienee hauskaa panetella alati toista, Paperirahaa ei mulla ole, mitä panna.. en voi koskaan sietää menoa moista! siihen possuu, ellei Kela lisää anna?!

    • syöppö

      Olipa hyvä "runo" tuo syöttilään juttu. Vähän oli rivit menneet sekaisin, mutta asiaa oli,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe