Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Työterveyshuollosta yksityiselle

Revyy

Olen jo kaksi kertaa joutunut menemään tth:n välinpitämöttömyyden vuoksi yksityiselle. No onneksi homma toimii sillä puolella, mutta nyppii kun joutuu maksamaan siitä minkä toiset saa ilmaiseksi tai oikeammin työnantajan kustannuksella. Tasan ei käy nallekarkit :(

7

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitähän_taustalla

      Mitä tarkoitat tuolla välinpitämättömyydellä? Eikö työterveys huolehdi työolosuhteista ja työhyvinvoinnista kuten pitäisi. Sairauksien hoitohan ei heille kuulu, ellei työnantaja ole ostanut sitä lisäpalveluna työntekijöille. Sairastuneena (psyykkisesti tai somaattisesti) mennään terveyskeskukseen tai yksityislääkärille.

    • Tyhmätyttö

      Ei kukaan pakota yksityisellä käymään kun on julkinenkin terveydenhuolto erikoislääkäreineen.

      Minua kaduttaa että kymmeniä vuosia syydin rahaa yksityisille hammaslääkäreille ja suuhygienisteille kunnes hetkellisen köyhyyden takia menin julkiselle ja huomasin että julkisen hammashuollon palvelu on paljon tasokkaampaa. Esim yksityinen hammaslääkäriasema ei ikinä kartoittanut taustojani mitenkään millään kyselyllä. Pidän itseäni todella tyhmänä että Helsingissä kävin yksityisellä hammaslääkärillä kun voi käydä puoli-ilmaiseksi julkisellakin puolella.

    • Irtityöterveydestä

      Irtisano ittes heti.

    • Perheyrityspersiistä

      Olin töissä perheyritykseesä.
      Työterveys oli siellä nimellä työkkäri.
      Vähänväliä kertoi omistajaporukka taas soittaneensa työkkäriin, varanneensa ajan työkkäriin, käyneensä työkkärissä.
      Mitään terveypalveluja ei tämä kolmenpolven yritys koskaan ollut tarvinnut.
      Hetken kesti tajuta, että työkkäri oli työterveyspalvelu.
      Oli se sairasta sakkia.

    • Borrelioosiko

      Terveyskeskuksista ei kukaan saa oikeasti apua. Verikokeita kyllä osaavat ottaa, mutta itse vaivaa jonka vuoksi sinne raahaudut ei hoideta. Yksityiseltä saa aivan erilaista hoitoa.
      Minäkin halusin nivelvaivojen takia lääkäriajan. Piti käydä labrassa. Lääkäri katsoi vain verikokeen tuloksia ja konsultoi niistä. Tätä lääkäriaikaa odotin yli 2vk. Pahimmat nivelvaivat ehtivät jo toipua siinä ajassa. Koskaan en ollut kokenut vastaavaa kipua. Sain tehdä töitä, että pääsin aamulla vessaan. Kaikki nivelet kipeenä. Ikinä eivät ole suostuneet ottamaan edes borrelioosinäytettä, vaikka 3 punkkia on ehtinyt vuosien ajalta purra ja verta imeä. Äidillä reumaa. Olen asunut muuallakin, mutta missään ei näin huonoa hoitoa ole saanut. Lähettävät laskun kotiin vielä tyhjästä. Labrakokeista ja konsultoinnista. Eivät itse vaivaa hoida. Muutenkin kun soittaa aikaa, ei ketään ole puhelimen toisessa päässä. Soittavat takaisin, jos muistavat saman päivän aikana. Sanoin että haluan yleislääkärille monien vaivojen (olen yli 50v) vuoksi. Kun olin vastaanotolla, ei lääkärin aika riittänytkään muuhun kuin labratuloksiin. Särkylääkereseptit ja allergiareseptit uusi, mutta mitään muuta hyötyä ei ollut. Pääosaa näyttelee raha. Halutaan 3 käyntikertaa täyteet, että saadaan rahastettua terveyskeskusmaksuilla tyhjästä. En ole varma, hoidetaanko vaivaa sittenkään. Yleensä käyn 0-2 kertaa terveyskeskuksessa.

      Eläinlääkärissä lemmikkinikin saa aina parempaa hoitoa. Jos ei vie lääkärille, niin tulee syyte eläinrääkkäyksestä. Ihmistä saa siis rääkätä näköjään, - jättämättä hoitamatta.
      Eläin saa myös paljon nopeammin ajan, jos sillä on esim. nivelkipuja, että sen on vaikea päästä ylös ja liikkua. Niin oli minun edesmenneellä koiralla, jolla oli kerran turkissaan 22 punkkia ja 2 lattialla.

    • Linkuttaja

      Et todellakaan ole ainoa. Terveyskeskus ja työterveyshuolto on hanurista. Siellä saat olla kehäraakki ja silti työkykyinen. Vikasi siellä on korvien välissä. Siksi olenkin samaa mieltä kanssasi. Yksityinen lääkäri on kunnon lääkäri, muut terveyskeskuksessa ja työterveyshuollossa ovat wannabelääkäreitä.

    • enjaksa

      Yksityisellä minulla tutkittiin ne sairaus asiat jotka pyysin mutta oikeaa sairauttani ei löytynyt. Borrelioosista esim minulle sanottiin päältäpäin katsoen että joo ei ole (olin tosin kirjoittanut ne oireeni etukäteen listaan mutta se lista ei kai kiinnostanut kun oli jonkun toisen lääkärin tekemä oirelista niin ei kelpaa toiselle lääkärille ei). Terveyskeskuslääkäria ei kiinnosta muu kuin konsultoida psykiatria ja haukkua minua potilastekstissä(onpa oikea sankari). Että sellaisia sankareitapa molemmissa.. mistäpä saat sitten hoitoa? jokupa voisi mulle sen kertoa..? No parempia aikoja odotellessa eli soten aikana en pääse sitten varmaan en kummallekaan puolelle kun olen vielä viisikymppinen nainen niin odotan että saisin eutanasiapillerin ja viimein pääsisin kivuistani eroon... odotan että se asia edes tulisi kaikille mahdolliseksi saada. En saa työkyvyttömyyseläkettä enkä kivuistani ja väsymyksestäni oikein jaksaisi hakea muutakaan (mutta pakkohan minun on jotakin hakea kun minut on irtisanottu työkyvyttömyyden ja sairauksien takia mutta eläkelaitos sanoo että olen muka työkykyinen neljästä työkyvyttömyyslääkärintodotuksestani välittämättä)mutta kaikki suhtautuvat minuun että olen aasi ja ärsyttävä valehteleva paska kasa, joka keksii kipunsa ja sairautensa . Joka olen rasite kaikille kun en ole pirteä pikku robotti jolla on oma yritys ja samalla sitten kannan rahaa kaikkien taskuun kokoajan.. En vain kiinnosta ketään eikä kukaan myöskään aio auttaa minua, miksi unihäiriöistä kivuista kärsivää autettaisiin. Että onneksi suomalaiset ovat onnellista kansaa edes! vaikka minä en kuulukaan nyt oikein tuohon joukkoon! En tunne itseäni edes ihmiseksi enää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe