Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vanh.lestadiolaisten raamatuntuntemus

Kopioija

""uskonsynty
22.5.2017 8:41

Rivilesta ei näköjään ole lukenut Raamattua, kun kirjoittaa:
"Se ei siis onnistuisi niin, että lukee tämän Raamatun kohdan ja päättää uskoa sen. "????

Raamatun mukaan usko voi syntyä myös lukemalla Jumalan Sanaa:

”tämä on kirjoitettu siksi, että te
uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus,
Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte,
olisi elämä hänen nimensä tähden”
(Joh. 20:31).""

48

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertokaa_meille

      Vanhoillislestadiolaiset opettavat, että Raamattua lukemalla ei voi tulla uskoon.

      Miten te vanhoillislestadiolaiset kumoatte avauksessa mainitun raamatunkohdan, jossa sanotaan, että Raamattu on kirjoitettu, jotta ihmiset uskoisivat Jeesukseen ja tämän uskon kautta heillä olisi iankaikkinen elämä Jeesuksen nimen tähden?

      Miksi siinä ei sanota, että ihmisillä on iankaikkinen elämä vanhoillislestadiolaisen henkilön suorittaman synninpäästön kautta?

      • Rivilesta

        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
        …...........................................................................................................................................................
        31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.


        Olisi ristiriitaista, jos samassa luvussa sanottaisiin uskon syntyvän kahdella. Ensin Jeesus sanoo jakeessa 23, että synnit saa anteeksi tällä tavalla ja vain tällä tavalla. Sitten jakeessa 31 tämä kumottaisiin siten, että synnit saisi anteeksi myös lukemalla.


    • Mksi sitten Raamattu on kirjoitettu, ellei se auta etsivää ihmistä?
      Heille on ominaista se, että usko tulee kuulemisesta, jos näin, miksi sitten kulkea kuulemassa lisää, puhujilta, joille Sana on täyttä hebreaa, saarnataan vain kliseitä Oonan synnistä sekä sen tapaisesta.

      • vl-teologiaa

        Raamattua ja Jeesusta ei tarvita vl-teologiassa. Koska VAIN ME voimme antaa synnit anteeksi ja johdatamme ihmiset taivaan kirkkauteen.


      • eikuuroille
        vl-teologiaa kirjoitti:

        Raamattua ja Jeesusta ei tarvita vl-teologiassa. Koska VAIN ME voimme antaa synnit anteeksi ja johdatamme ihmiset taivaan kirkkauteen.

        Niin, ja kuuro ei vl-opin mukaan voisi lainkaan pelastua!


      • Puhujaveli.Martti.vl
        eikuuroille kirjoitti:

        Niin, ja kuuro ei vl-opin mukaan voisi lainkaan pelastua!

        Ei tietenkään.


      • Puhujaveli.Martti.vl kirjoitti:

        Ei tietenkään.

        Myös se, etteihän sokea sokeaa opasta.
        Tämäkin on kirjattu Raamattuun, ja sopii maalikkosaarnaajille, sekä heidän kuulioille.


    • Etsikää_ensin

      Jumalan valtakunta ja hänen vanhuhurkauntensa, niin nämä kaikki teille annetaan (siis annetaan ei oteta).

      Jumalan valtakunta ei ole ruoka eikä juoma, vaan se on vanhurskautta rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Siis ensimmäinen ja välttämätön ehto on Jumalan valtakunnan etsiminen ja löytäminen.
      Apostoli toteaa, että usko tulee siis kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. Kuinka he kuulevat ellei heille saarnata ja kuinka he saarnaavat ellei heitä lähetetä.

      Eläva usko on siis Jumalan lahja. Keitas sinä olet hengellisesti kuollut pötky. Eihän kuollut ihminen
      tunne mitään.

      Apostoli sanoo, että pankaa pois synti ja kuorma joka aina tarttuu ja tekee matkan hitaaksi.

      • Sydämen_kuulo

        Ja ainoa Jumalan valtakunta maan päällä on vanhoillislestadiolainen herätysliike. Eikö vaan?

        ""Apostoli toteaa, että usko tulee siis kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta.""

        Se tarkoittaa sydämen kuuloa = sydän kääntyy Jumalan puoleen. Tämä voi tapahtua monen "instrumentin" kautta:

        * Raamattu
        * hengellinen musiikki
        * hengelliset kirjat ja lehdet
        * saarnattu sana
        * toisen ihmisen henkilökohtainen todistus
        * jne.


      • Hiljaista
        Sydämen_kuulo kirjoitti:

        Ja ainoa Jumalan valtakunta maan päällä on vanhoillislestadiolainen herätysliike. Eikö vaan?

        ""Apostoli toteaa, että usko tulee siis kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta.""

        Se tarkoittaa sydämen kuuloa = sydän kääntyy Jumalan puoleen. Tämä voi tapahtua monen "instrumentin" kautta:

        * Raamattu
        * hengellinen musiikki
        * hengelliset kirjat ja lehdet
        * saarnattu sana
        * toisen ihmisen henkilökohtainen todistus
        * jne.

        Eipä kuulu vl-vastauksia edelliseen kommenttiin.


      • Vai olen pölkky?
        Sinä myös, kun et osaa kirjoittaa nimimerkkiäni oikein, olen Kesitas.
        Mitä Jumalan Valtakuntaa tarkoita, sekä joka on "LÄHES TULKOON TEISSÄ" kuten Jeesus sanoi.

        Oletteko te varstaneet jotain, jota ei voi olla. Kerro miksi opetuslapset, miksi Uuden Liiton kirjoittajat eivät kuuluneet Jumalan Valatkuntaan, vaan JEESUKSEN seuraajiin.

        Aikamosta soopaa tuo näkemyksenne Jumalan Valatkunnasta, joka tulee vasta sitten kun Jumala tulee Jerusalmiin, ei ennen eikä sitä johda lahkojohtajat, vaan Jumala.


      • lahopölkylle
        Kesitas kirjoitti:

        Vai olen pölkky?
        Sinä myös, kun et osaa kirjoittaa nimimerkkiäni oikein, olen Kesitas.
        Mitä Jumalan Valtakuntaa tarkoita, sekä joka on "LÄHES TULKOON TEISSÄ" kuten Jeesus sanoi.

        Oletteko te varstaneet jotain, jota ei voi olla. Kerro miksi opetuslapset, miksi Uuden Liiton kirjoittajat eivät kuuluneet Jumalan Valatkuntaan, vaan JEESUKSEN seuraajiin.

        Aikamosta soopaa tuo näkemyksenne Jumalan Valatkunnasta, joka tulee vasta sitten kun Jumala tulee Jerusalmiin, ei ennen eikä sitä johda lahkojohtajat, vaan Jumala.

        Halveksitko Jeesusta ja teet Hänestä valehtelijan, kun kirjoitat Raamattua uusiksi, että Jumalan valtakunta on tuleva Jerusalemiin ja ettei se ole ollut jo Jeesuksen maan päällä ollessa täällä. Miksi Jeesus olisi käskenyt etsimään Jumalan valtakuntaa, jos se joskus tulevaisuudessa tulee Jerusalemiin? Olet sinä helluntaivekkuli pahuudella pilattu, kun et ymmärrä seuraavaa jaetta, jonka Jeesus sanoi. Ei kai Hän käske etsimään olematonta.
        Luuk. 12:31
        Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.


      • lahopölkylle kirjoitti:

        Halveksitko Jeesusta ja teet Hänestä valehtelijan, kun kirjoitat Raamattua uusiksi, että Jumalan valtakunta on tuleva Jerusalemiin ja ettei se ole ollut jo Jeesuksen maan päällä ollessa täällä. Miksi Jeesus olisi käskenyt etsimään Jumalan valtakuntaa, jos se joskus tulevaisuudessa tulee Jerusalemiin? Olet sinä helluntaivekkuli pahuudella pilattu, kun et ymmärrä seuraavaa jaetta, jonka Jeesus sanoi. Ei kai Hän käske etsimään olematonta.
        Luuk. 12:31
        Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

        Missä halveksin? Voitko laittaa jotain näyttöä?

        Sinähän halveksit Jumalaakin Ilm 21;
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Etkö ole ennen kuullut?

        Ei ollut Jeesuksen aikaan JV täällä.

        Markuksen evankeliumi:
        1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja ; Jumalan valtakunta on tullut lähelle tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
        4:26 Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan.

        Näin Jeesus sanoo; Jumalan valtakunta on tullut lähelle, Valehteleeko Jeesus.

        Ei vaan nauraa SRK;n jumalien valtakunnalle, vilppiä, rahaa sekä ketkuilua, ilman Jeesusta.
        Missä se oma halveksintani ilmenee, kerro ihmeessä.
        Mutta tuossa tietoa, se ei ollut vielä silloin maan päällä ja tuon ja kokonaisuuden aikaan se oli vain juutalaisilla, ei pakanoille, olette jälkijunassa.

        >>Miksi Jeesus olisi käskenyt etsimään Jumalan valtakuntaa, jos se joskus tulevaisuudessa tulee Jerusalemiin?** Siksi että löytää, kun se tulee. Olen usein käynyt Jerusalemissa, ja Henki on siellä vankka, paljon parempi mitä SRK;ssa.

        Tupakan savu ja pedofilia vie loputkin.

        Kes.


      • lahopölkylle
        Kesitas kirjoitti:

        Missä halveksin? Voitko laittaa jotain näyttöä?

        Sinähän halveksit Jumalaakin Ilm 21;
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Etkö ole ennen kuullut?

        Ei ollut Jeesuksen aikaan JV täällä.

        Markuksen evankeliumi:
        1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja ; Jumalan valtakunta on tullut lähelle tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
        4:26 Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan.

        Näin Jeesus sanoo; Jumalan valtakunta on tullut lähelle, Valehteleeko Jeesus.

        Ei vaan nauraa SRK;n jumalien valtakunnalle, vilppiä, rahaa sekä ketkuilua, ilman Jeesusta.
        Missä se oma halveksintani ilmenee, kerro ihmeessä.
        Mutta tuossa tietoa, se ei ollut vielä silloin maan päällä ja tuon ja kokonaisuuden aikaan se oli vain juutalaisilla, ei pakanoille, olette jälkijunassa.

        >>Miksi Jeesus olisi käskenyt etsimään Jumalan valtakuntaa, jos se joskus tulevaisuudessa tulee Jerusalemiin?** Siksi että löytää, kun se tulee. Olen usein käynyt Jerusalemissa, ja Henki on siellä vankka, paljon parempi mitä SRK;ssa.

        Tupakan savu ja pedofilia vie loputkin.

        Kes.

        Haet Raamattua todistaaksesi valheesi. Etkö usko Jeesusta, kun Hän sanoo:
        Luuk. 12:31
        Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.
        Sinä helluntaivekkuli elät harhassa, että pitäis etsiä sellaista, joka tulevaisuudessa tulee.
        Sinun taidoillasi varmaan löytyy talo tänään, joka rakennetaan vuonna 2100.
        Pysyhän hieroja lestissäsi!


      • Jos olet löytytänyt Jumalan Valtakunnan, mitä ole saanut?
        Jeesushan sanoo Matt 24, ettei sitä voi sormella osoittaa.


    • pipilö

      No eikös teidän lahkouskossa ole pedofiilejä,tästä uskosta tulee myös siipilä?? ukko rakastaa mamuja ja vihaa oman maan kansalaisia??taitaa olla suhde niitten kanssa YÖK? ukko on saatanan rahanahne tekouskovainensyntien saastuttama päässä pipi??

      • fuckyou__

        Haetko pedofiili vertaistukea?


    • vl-pappa

      Siinä tarkoitetaan sitä, että kun epäuskoinen lukee täysin heränneellä tunnolla ja vilpittömästi Raamattua, niin hän voi löytää Raamatusta ohjeet, että hänen täytyy ottaa synninpäästö (Herran Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä) vastaan joltakin elävässä uskossa olevalta vanhoillislestadiolaiselta, jos hän haluaa saada elävän uskon eli päästä hengellisesti eläväksi.

      Elävässä uskossa olevat uskovat aina Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan Poika, sillä muuten se ei olisi elävää uskoa.

      Kuitenkaan kaikki ne eivät ole elävässä uskossa, jotka uskovat Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan poika. Kuolleella uskolla ei voi pelastua, sillä kuolleessa uskossa oleva on hengellisesti kuollut, eli hänen henkensä on erossa Jumalan Pyhästä Hengestä.

      Jaak. 2:26
      Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut.

      Iankaikkinen kuolema tarkoittaa iankaikkista eroa Jumalasta:

      2. Tess. 1:9
      Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta,

      Matt. 7:
      21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [Luuk. 6:46, Luuk. 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]
      22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
      23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

      Matt. 7:
      16 Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista?
      17 Niin jokainen hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät; mutta mädännyt puu kasvaa häijyt hedelmät.
      18 Hyvä puu ei taida häijyjä hedelmiä kasvaa, eikä mädännyt puu hyviä hedelmiä kasvaa.
      19 Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään.
      20 Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.

      Jaak. 2:19
      Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.

      Matt. 25:
      1 Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.
      2 Mutta viisi heistä oli taitavaa, ja viisi tyhmää.
      3 Tyhmät ottivat lamppunsa, ja ei ottaneet öljyä myötänsä;
      4 Mutta taitavat ottiva öljyä astioihinsa, ynnä lamppunsa kanssa.
      5 Kuin ylkä viipyi, tulivat he kaikki uneliaiksi ja makasivat.
      6 Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan.
      7 Niin nousivat kaikki nämät neitseet ja valmistivat lamppunsa.
      8 Mutta tyhmät sanoivat taitaville: antakaat meille öljystänne; sillä meidän lamppumme sammuvat.
      9 Niin vastasivat taitavat, sanoen: ei suinkaan, ettei meiltä ja teiltä puuttuisi; mutta menkäät paremmin niiden tykö, jotka myyvät, ja ostakaat itsellenne.
      10 Mutta kuin he menivät ostamaan, tuli ylkä. Ja jotka valmiit olivat, ne menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Viimein tulivat nekin toiset neitseet, ja sanoivat: Herra, Herra, avaa meidän eteemme.
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: totisesti sanon minä teille: en tunne minä teitä.
      13 Valvokaat sentähden, sillä ette tiedä päivää eikä hetkeä, jona Ihmisen Poika tulee.

      1. Joh. 4:
      1 Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.
      2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
      3 Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva, ja on jo parhaallansa maailmassa.
      4 Lapsukaiseni, te olette Jumalasta ja olette heidät voittaneet; sillä se, joka teissä on, hän on suurempi kuin se, joka maailmassa on.
      5 He ovat maailmasta, sentähden he puhuvat maailmasta ja maailma kuulee heitä.
      6 Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
      7 Te rakkahimmat, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta: ja jokainen, joka rakastaa, se on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
      8 Joka ei rakasta, ei hän tunne Jumalaa; sillä Jumala on rakkaus.

      • >>niin hän voi löytää Raamatusta ohjeet, että hänen täytyy ottaa synninpäästö ** Löytyykö? Miksi sitten et pane sitä näkyviin.

        Kerron Sinulle, koko synninpäästöä ei Raamattu mainitse, joten taas valehtelet.

        Samoin koko vanhoillislestadiolaisia ei Sana mainitse, olette Raamatun ulkopuolinen lahko. Siellä mainitaan kyllä israelilaiset, juutalaiset ja jopa Roomalaiset, mutta ei teitä. Lainkin Hän antoi vain omalle kansalleen Israelille.

        >>Jaak. 2:26
        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut.** Tuota ei ole Raamatussa, mutta siellä on; 26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Tuo on hyvä, että olet kääntänyt kelkkasi ja olet alkanut uskoa kuten olen palstalla mainostanut tuota uskon aikaan saamaa tekoja.
        Näin se luettu sana avaa, sillä yksikään VL saarnaaja ei ole noin saarnannut.

        >>Matt. 7:
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. ** Tämä on todella kohdistettu VL;iin. Silloin on myöhäistä löytää Jeesus sydämeensä.

        Huomaatko; Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun NIMESSÄHÄN me profetoimme, - Mutta Jeesus ei tunne teitä.

        >>Matt. 7:
        16 Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista?** Juuri näin, valehtelua, tupakointia, salajuomista sekä pedofiliaa, salailua, hieno että olet huomannut ne.

        >>Matt. 25:
        1 Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.** Juuri näin, sehän oli; - Järki vangiksi ottakaatte?

        Ei kuule veliseni, ei pelkällä kopioinnilla mitään saada aikaan.

        Kes.


      • voipimeyttä

        Voi hyvänen aika, mitä Jumalan Sanan väärentämistä:
        vl-pappa:
        "Siinä tarkoitetaan sitä, että kun epäuskoinen lukee täysin heränneellä tunnolla ja vilpittömästi Raamattua, niin hän voi löytää Raamatusta ohjeet, että hänen täytyy ottaa synninpäästö "....

        Eikö pappa osaa lainkaan käyttää järkeään? Nuo sanathan ovat kirjoitettu OPTETUSLAPSILLE. Pappa tuntuu olevan itse epäuskoinen:
        "”tämä on kirjoitettu siksi, että te
        uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus,
        Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte,
        olisi elämä hänen nimensä tähden”
        (Joh. 20:31).""
        Tuossa ei puhuta mitään synninpäästöstä!
        Saako vl-läisyydesssä väärentää Jumalan Sanaa noin härskisti? Eivätkö vl:llät usko Jumalan Sanan voimaan, vaan tarvitsevat siihen kessulle haisevan saarnamiehen synninpäästöä: Hebr 4
        "12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


      • vl-pappa
        Kesitas kirjoitti:

        >>niin hän voi löytää Raamatusta ohjeet, että hänen täytyy ottaa synninpäästö ** Löytyykö? Miksi sitten et pane sitä näkyviin.

        Kerron Sinulle, koko synninpäästöä ei Raamattu mainitse, joten taas valehtelet.

        Samoin koko vanhoillislestadiolaisia ei Sana mainitse, olette Raamatun ulkopuolinen lahko. Siellä mainitaan kyllä israelilaiset, juutalaiset ja jopa Roomalaiset, mutta ei teitä. Lainkin Hän antoi vain omalle kansalleen Israelille.

        >>Jaak. 2:26
        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut.** Tuota ei ole Raamatussa, mutta siellä on; 26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Tuo on hyvä, että olet kääntänyt kelkkasi ja olet alkanut uskoa kuten olen palstalla mainostanut tuota uskon aikaan saamaa tekoja.
        Näin se luettu sana avaa, sillä yksikään VL saarnaaja ei ole noin saarnannut.

        >>Matt. 7:
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. ** Tämä on todella kohdistettu VL;iin. Silloin on myöhäistä löytää Jeesus sydämeensä.

        Huomaatko; Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun NIMESSÄHÄN me profetoimme, - Mutta Jeesus ei tunne teitä.

        >>Matt. 7:
        16 Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista?** Juuri näin, valehtelua, tupakointia, salajuomista sekä pedofiliaa, salailua, hieno että olet huomannut ne.

        >>Matt. 25:
        1 Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.** Juuri näin, sehän oli; - Järki vangiksi ottakaatte?

        Ei kuule veliseni, ei pelkällä kopioinnilla mitään saada aikaan.

        Kes.

        Syntien anteeksiantamuksen valta on annettu Pyhän Hengen kautta kaikille elävässä uskossa oleville:

        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Sak. 6:8
        Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.

        Luuk. 10:16
        Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

        1. Joh. 4:6
        Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

        Raamatun mukainen hengellinen uudestaansyntyminen voi tapahtua vain juomalla sitä elämänvettä, joka kumpuaa elävässä uskossa olevien ihmisten sisältä Pyhästä Hengestä. Vain sillä tavalla hengellisesti kuollut ihminen voi syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä.

        Tämä elämänvesi tarkoittaa Jumalan valtakunnan evankeliumin ydintä, joka on synninpäästö. Herran Jeesuksen pyhässä nimessä ja kalliissa sovintoveressä Jumalan lapset julistavat syntejä anteeksi (kaikki synnit kerrallaan) Pyhän Hengen voimalla ja avaimella. Tämä on ainoa usko, jossa uskotaan niin kuin Raamattu sanoo.

        Joh. 7:
        37 Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan.
        38 Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
        39 (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

        Ilm. 22:
        17 Ja henki ja morsian sanovat: tule. Ja joka kuulee, se sanokaan: tule. Joka janoo, se tulkaan, ja joka tahtoo, se ottakaan elämän vettä lahjaksi.

        2. Kor. 4:3
        Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,

        Ainoa oikea Kristuksen seurakunta on Kristuksen ruumis:

        Ef. 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.

        Kristuksella on vain yksi globaali seurakunta:

        Room. 12:4—5
        4 Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä, [1. Kor. 10:17, 1. Kor. 12:12; Ef. 4:16; Kol. 1:24]
        5 samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.

        Ef. 4:4—5
        4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:4,13,27]
        5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        1. Joh. 2:
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
        19 He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.
        20 Ja teillä on voide häneltä, joka pyhä on, ja te tiedätte kaikki.
        -----
        26 Nämät minä teille niistä kirjoitin, jotka teitä viettelevät.
        27 Ja se voide, jonka te häneltä saaneet olette, pysyy teissä, ja ette tarvitse, että joku teitä opettaa; vaan niinkuin se voide teitä kaikista opettaa, niin on se tosi ja ei valhe, ja niinkuin se teitä opetti, niin myös te hänessä pysykäät,
        28 Ja nyt, lapsukaiseni, pysykäät hänessä: että kuin hän ilmestyy, meillä olis turva, ettemme hänen edessänsä häpiään tulisi hänen tulemisessansa.
        29 Jos te tiedätte, että hän vanhurskas on, niin tietäkäät myös, että jokainen, joka vanhurskautta tekee, se on syntynyt hänestä.


      • vl-pappa
        vl-pappa kirjoitti:

        Syntien anteeksiantamuksen valta on annettu Pyhän Hengen kautta kaikille elävässä uskossa oleville:

        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Sak. 6:8
        Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.

        Luuk. 10:16
        Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

        1. Joh. 4:6
        Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

        Raamatun mukainen hengellinen uudestaansyntyminen voi tapahtua vain juomalla sitä elämänvettä, joka kumpuaa elävässä uskossa olevien ihmisten sisältä Pyhästä Hengestä. Vain sillä tavalla hengellisesti kuollut ihminen voi syntyä uudestaan hengellisesti eläväksi elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä.

        Tämä elämänvesi tarkoittaa Jumalan valtakunnan evankeliumin ydintä, joka on synninpäästö. Herran Jeesuksen pyhässä nimessä ja kalliissa sovintoveressä Jumalan lapset julistavat syntejä anteeksi (kaikki synnit kerrallaan) Pyhän Hengen voimalla ja avaimella. Tämä on ainoa usko, jossa uskotaan niin kuin Raamattu sanoo.

        Joh. 7:
        37 Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan.
        38 Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
        39 (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

        Ilm. 22:
        17 Ja henki ja morsian sanovat: tule. Ja joka kuulee, se sanokaan: tule. Joka janoo, se tulkaan, ja joka tahtoo, se ottakaan elämän vettä lahjaksi.

        2. Kor. 4:3
        Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,

        Ainoa oikea Kristuksen seurakunta on Kristuksen ruumis:

        Ef. 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.

        Kristuksella on vain yksi globaali seurakunta:

        Room. 12:4—5
        4 Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä, [1. Kor. 10:17, 1. Kor. 12:12; Ef. 4:16; Kol. 1:24]
        5 samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.

        Ef. 4:4—5
        4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:4,13,27]
        5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        1. Joh. 2:
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
        19 He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.
        20 Ja teillä on voide häneltä, joka pyhä on, ja te tiedätte kaikki.
        -----
        26 Nämät minä teille niistä kirjoitin, jotka teitä viettelevät.
        27 Ja se voide, jonka te häneltä saaneet olette, pysyy teissä, ja ette tarvitse, että joku teitä opettaa; vaan niinkuin se voide teitä kaikista opettaa, niin on se tosi ja ei valhe, ja niinkuin se teitä opetti, niin myös te hänessä pysykäät,
        28 Ja nyt, lapsukaiseni, pysykäät hänessä: että kuin hän ilmestyy, meillä olis turva, ettemme hänen edessänsä häpiään tulisi hänen tulemisessansa.
        29 Jos te tiedätte, että hän vanhurskas on, niin tietäkäät myös, että jokainen, joka vanhurskautta tekee, se on syntynyt hänestä.

        Elämänvedellä siis tarkoitetaan Pyhän Hengen voimalla julistettavaa synninpäästöä, joka on evankeliumin ydin. Syntyminen elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä:

        Joh. 3:
        3 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
        4 Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
        5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.

        Jes. 25:6
        Ja Herra Zebaot tekee kaikille kansoille tällä vuorella lihavan pidon, pidon selkiästä viinasta, rasvasta, ytimestä ja puhtaasta viinasta.

        Jokainen ihminen syntyy alussansa eli hedelmöityksensä hetkellä äitinsä kohdusta Pyhästä Hengestä ja elämänvedestä, sillä kaikki ihmisyksilöt Jumala luo Herran Jeesuksen Kristuksen kautta ja Herraan Jeesukseen Kristukseen. Ja Herra Jeesus Kristus on elämänveden lähde. Jos ihminen kuolee hengellisesti, niin hänen tarvitsee siis uudestaansyntyä eli syntyä UUDESTAAN elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä, jolloin elämänvesi on juotavissa vain siitä synninpäästöstä, jota Jumalan lapset julistavat Pyhän Hengen voimalla Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.

        Kol. 1:16
        Sillä hänen kauttansa ovat kaikki luodut, jotka taivaassa ja maan päällä ovat, näkyväiset ja näkymättömät, thronit ja herraudet, vallat ja hallitukset: ne ovat kaikki hänen kauttansa ja häneen luodut.

        Ps. 87:
        3 Korkiat ja kunnialliset asiat sinussa saarnataan, sinä Jumalan kaupunki, Sela!
        4 Minä annan saarnata Rahabin ja Babelin edessä, että he minun tuntevat: katso, Philistealaiset, Tyrolaiset ja Etiopialaiset syntyvät siellä.
        5 Zionille pitää sanottaman, että kaikkinaiset kansat siellä syntyvät, ja että Korkein sitä rakentaa.
        6 Herra antaa saarnata kirjoituksessa kaikkinaisilla kielillä, että myös muutamat heistä siellä syntyvät, Sela!
        7 Ja veisaajat niinkuin tanssissa, kaikki minun lähteeni sinussa.

        Jer. 17:13
        Herra, sinä olet Israelin toivo! Kaikki, jotka hylkäävät sinut, saavat onnettoman lopun, jotka luopuvat sinusta, häviävät kuin tomuun kirjoitetut nimet. Sillä he ovat hylänneet Herran, elävän veden lähteen.

        Joh. 8:
        6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." [Room. 2:1]
        8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.

        1. Sam. 25:22
        Mutta kohdatkoon Jumalan viha minua nyt ja aina, jos jätän huomisaamuksi henkiin hänen väestään yhdenkään, joka vetensä seinään heittää!"

        1. Sam. 25:34
        Nyt Herra, Israelin Jumala, ei antanut minun tehdä sinulle pahaa. Mutta niin totta kuin hän elää, ellet olisi tullut näin kiireesti minua vastaan, ei Nabalilla olisi ollut aamunkoitteessa jäljellä ainoatakaan, joka vetensä seinään heittää!"

        Ps. 102:
        15 Että pakanat Herran nimeä pelkäisivät, ja kaikki kuninkaat maan päällä sinun kunniaas.
        16 Kuin Herra rakentaa Zionin, niin hän nähdään kunniassansa.
        17 Hän kääntää itsensä hyljättyjen rukouksen puoleen, ja ei katso heidän rukoustansa ylön.
        18 Se pitää kirjoitettaman tulevaisille sukukunnille, ja se kansa, joka luodaan, pitää kiittämän Herraa.
        19 Sillä hän katselee pyhästä korkeudestansa: Herra näkee taivaasta maan päälle,
        20 Että hän kuulee vankein huokaukset, ja kirvoittaa kuoleman lapset;
        21 Että he saarnaavat Herran nimeä Zionissa, ja hänen kiitostansa Jerusalemissa,


      • vl-pappa kirjoitti:

        Elämänvedellä siis tarkoitetaan Pyhän Hengen voimalla julistettavaa synninpäästöä, joka on evankeliumin ydin. Syntyminen elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä:

        Joh. 3:
        3 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
        4 Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
        5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.

        Jes. 25:6
        Ja Herra Zebaot tekee kaikille kansoille tällä vuorella lihavan pidon, pidon selkiästä viinasta, rasvasta, ytimestä ja puhtaasta viinasta.

        Jokainen ihminen syntyy alussansa eli hedelmöityksensä hetkellä äitinsä kohdusta Pyhästä Hengestä ja elämänvedestä, sillä kaikki ihmisyksilöt Jumala luo Herran Jeesuksen Kristuksen kautta ja Herraan Jeesukseen Kristukseen. Ja Herra Jeesus Kristus on elämänveden lähde. Jos ihminen kuolee hengellisesti, niin hänen tarvitsee siis uudestaansyntyä eli syntyä UUDESTAAN elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä, jolloin elämänvesi on juotavissa vain siitä synninpäästöstä, jota Jumalan lapset julistavat Pyhän Hengen voimalla Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.

        Kol. 1:16
        Sillä hänen kauttansa ovat kaikki luodut, jotka taivaassa ja maan päällä ovat, näkyväiset ja näkymättömät, thronit ja herraudet, vallat ja hallitukset: ne ovat kaikki hänen kauttansa ja häneen luodut.

        Ps. 87:
        3 Korkiat ja kunnialliset asiat sinussa saarnataan, sinä Jumalan kaupunki, Sela!
        4 Minä annan saarnata Rahabin ja Babelin edessä, että he minun tuntevat: katso, Philistealaiset, Tyrolaiset ja Etiopialaiset syntyvät siellä.
        5 Zionille pitää sanottaman, että kaikkinaiset kansat siellä syntyvät, ja että Korkein sitä rakentaa.
        6 Herra antaa saarnata kirjoituksessa kaikkinaisilla kielillä, että myös muutamat heistä siellä syntyvät, Sela!
        7 Ja veisaajat niinkuin tanssissa, kaikki minun lähteeni sinussa.

        Jer. 17:13
        Herra, sinä olet Israelin toivo! Kaikki, jotka hylkäävät sinut, saavat onnettoman lopun, jotka luopuvat sinusta, häviävät kuin tomuun kirjoitetut nimet. Sillä he ovat hylänneet Herran, elävän veden lähteen.

        Joh. 8:
        6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." [Room. 2:1]
        8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.

        1. Sam. 25:22
        Mutta kohdatkoon Jumalan viha minua nyt ja aina, jos jätän huomisaamuksi henkiin hänen väestään yhdenkään, joka vetensä seinään heittää!"

        1. Sam. 25:34
        Nyt Herra, Israelin Jumala, ei antanut minun tehdä sinulle pahaa. Mutta niin totta kuin hän elää, ellet olisi tullut näin kiireesti minua vastaan, ei Nabalilla olisi ollut aamunkoitteessa jäljellä ainoatakaan, joka vetensä seinään heittää!"

        Ps. 102:
        15 Että pakanat Herran nimeä pelkäisivät, ja kaikki kuninkaat maan päällä sinun kunniaas.
        16 Kuin Herra rakentaa Zionin, niin hän nähdään kunniassansa.
        17 Hän kääntää itsensä hyljättyjen rukouksen puoleen, ja ei katso heidän rukoustansa ylön.
        18 Se pitää kirjoitettaman tulevaisille sukukunnille, ja se kansa, joka luodaan, pitää kiittämän Herraa.
        19 Sillä hän katselee pyhästä korkeudestansa: Herra näkee taivaasta maan päälle,
        20 Että hän kuulee vankein huokaukset, ja kirvoittaa kuoleman lapset;
        21 Että he saarnaavat Herran nimeä Zionissa, ja hänen kiitostansa Jerusalemissa,

        Ennen kun kopioit koko Raamatun, niin kerro SE, KUKA RAAMATUSSA (UT) ANTOI TOISELLE IHMISELLE SYNNIT ANTEEKSI.

        Jeesushan sanoi sen opetuslapsilleen, ei SRK;sta ollut mitään puhetta.

        Lopeta tuo höpötys.


      • vl-pappa

        Herra Jeesus on se Aabrahamin Siemen, se kallis Nisunjyvä:

        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti sanon minä teille: ellei maahan pudonnut nisun jyvä kuole, niin se jää yksinänsä; mutta jos se kuolee, niin se tuo paljon hedelmää.

        Joh. 6:33
        Sillä Jumalan leipä on se, joka taivaasta tulee alas ja antaa maailmalle elämän.

        Joh. 6:35
        Jesus sanoi heille: minä olen elämän leipä: joka tulee minun tyköni, ei hän suinkaan isoo, ja joka uskoo minun päälleni, ei hän koskaan janoo.

        Joh. 6:41
        Niin Juudalaiset napisivat sitä, kuin hän sanoi: minä olen se leipä, joka taivaasta tuli alas,

        Joh. 6:48
        Minä olen elämän leipä.

        Joh. 6:50
        Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas, ja joka siitä syö, ei hänen pidä kuoleman.

        Joh. 6:51
        Minä olen elävä leipä, joka taivaasta tuli alas: se joka tästä leivästä syö, hän elää ijankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, jonka minun pitää antaman maailman elämän edestä.

        Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas: ei niinkuin teidän isänne söivät mannaa ja kuolivat: Joka tätä leipää syö, hän saa elää ijankaikkisesti.


      • vl-pappa kirjoitti:

        Herra Jeesus on se Aabrahamin Siemen, se kallis Nisunjyvä:

        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti sanon minä teille: ellei maahan pudonnut nisun jyvä kuole, niin se jää yksinänsä; mutta jos se kuolee, niin se tuo paljon hedelmää.

        Joh. 6:33
        Sillä Jumalan leipä on se, joka taivaasta tulee alas ja antaa maailmalle elämän.

        Joh. 6:35
        Jesus sanoi heille: minä olen elämän leipä: joka tulee minun tyköni, ei hän suinkaan isoo, ja joka uskoo minun päälleni, ei hän koskaan janoo.

        Joh. 6:41
        Niin Juudalaiset napisivat sitä, kuin hän sanoi: minä olen se leipä, joka taivaasta tuli alas,

        Joh. 6:48
        Minä olen elämän leipä.

        Joh. 6:50
        Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas, ja joka siitä syö, ei hänen pidä kuoleman.

        Joh. 6:51
        Minä olen elävä leipä, joka taivaasta tuli alas: se joka tästä leivästä syö, hän elää ijankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, jonka minun pitää antaman maailman elämän edestä.

        Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas: ei niinkuin teidän isänne söivät mannaa ja kuolivat: Joka tätä leipää syö, hän saa elää ijankaikkisesti.

        Juutalaiset eivät käytä Kristus titteliä, vaan Messias
        Ja arvoin Hän sai vasta kuoleman voitettuaan.

        Joten soopaa taas.

        VT;n Herra On Jumala, UT;n kaikkivaltias Messias on Jeesus.

        Tunnen varmasti Israelin historian tarkemmin mitä Sinä

        1. Moos. 4:26 Ja myöskin Seetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos. Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä.
        Alkutekstissä sanotaan, että häntä käyettiin rukousapuna.

        Taas meni VL raamattu kiville. Hänelle ei asetettu mitään virkaa, tehtävä oli vain Jumalan asettama Hänellä.

        Samoin uudestisyntyminen oli vasta Jeesuksen aikaan, ei vahassa Testamentissa, se on vain meille juutalaisille, ei pakanoille.

        Taas Henkihän tuli maan päälle vasta ensimmäisenä helluntaina.
        Pysy edes hieman nuotissa.

        Noahan oli ainoa, joka silloin totteli herraa, ja siksi Hänen tehtävä oli levittää Yksijumalaista uskoa ihmsille.

        Miten Israelin silloinen elämä, 5000 vuotta sitten sinulle kuuluu?
        Etkö ole kristitty?

        Et vissiin tiennyt, että Israelilla ja Juudealla oli oma pappis- suku aina hoitamassa julistusta, mutta miten tämä liittyy vastukseeni.

        EIKÖ HÄVETÄ, KUN ET PYSTY VASTAAMAAN KYSYMYKSEEN; Kuka Uudessa Testamentissa antoi toiselle ihmiselle synnit anteeksi, kuten väitit.

        Riittää kun uskoo Jeesusten Messiaaksi, perii iankaikkisen elämän, ilman kopiointiakin, josta vain osa on Raamatusta.


      • vl-pappa

        Aabrahamin Siemen on YKSI:

        Gal. 3:16
        Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.

        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti sanon minä teille: ellei maahan pudonnut nisun jyvä kuole, niin se jää yksinänsä; mutta jos se kuolee, niin se tuo paljon hedelmää.

        Hepr. 11:
        12 Sentähden myös yhdestä, joka niin jo kuollut oli, syntyi monta, niinkuin tähtiä on taivaassa ja niinkuin santaa meren rannassa, joka epälukuinen on.

        Tästä siemenestä jauhetaan sitä jauhoa, josta Elämänleipää leivotaan "Saara-äidin" eli Jumalan ainoan oikean seurakunnan toimesta:

        1. Kor. 10:17
        Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.

        Se on valmistettu taikinaksi kolmeen vakkaan eli kolmeen aikakauteen: 1. Aika ennen vedenpaisumusta. 2. Aika vedenpaisumuksen ja Kristuksen kuoleman välissä. 3. Aika Kristuksen kuoleman ja ylösnousemisen jälkeen.

        1. Moos. 18:6
        Ja Aabraham kiiruhti majaan Saaran tykö ja sanoi: "Hae joutuin kolme vakallista lestyjä jauhoja, sotke ja leivo kaltiaisia".

        Luuk. 13:
        20 Vielä hän sanoi: "Mihin vertaisin Jumalan valtakuntaa?
        21 Se on kuin hapate. Kun nainen sekoitti sen kolmeen vakalliseen jauhoja, koko taikina happani."

        Nooan arkissakin oli kolme pohjaa saman asian vertauskuvana:
        1. Moos. 6:16
        Arkin akkunan sinun pitää tekemän, ja kyynärällä päättämän sen ylhäältä: Ja arkin oven pitää sinun paneman sivuun. Ja hänellä pitää oleman kolme pohjaa, yksi alinna, toinen keskellä ja kolmas ylinnä.

        Vapaa äiti eli "Saara-äiti" eli Kristuksen sisällinen seurakunta siis sekoittaa Kristus-siemenestä jauhamistaan jauhoista valmistamaansa taikinaan sen hapatteen, joka Jumalan valtakunnaksi kutsutaan:

        Gal. 4:
        24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. [Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
        25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, Ilm. 21:2,10]
        27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
        28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
        29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
        30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
        31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia.

        Lopun ajalla Jumalan valtakunnan "myllyn ääni" alkaa vaimenemaan ja lopulta kokonaan lakkaa, jolloin koittaa se synkkä yö, jolloin ovet on suljettu katua vasten ja epäuskoisten näkö pimenee lopullisesti ja täydellisesti, juuri kuten Sodoman miehille kävi:

        Joh. 9:4
        Minun tulee tehdä hänen töitänsä, joka minun lähetti, niin kauvan kuin päivä on. Yö tulee, koska ei kenkään taida työtä tehdä.

        Saarn. 12:3
        Silloin koska vartiat huoneessa värisevät, ja väkevät notkistavat itsensä, ja jauhajat ovat joutilaina, että he harvaksi tulleet ovat, ja näkö tulee pimiäksi akkunan lävitse;

        Saarn. 12:4
        kadun kaksoisportit suljetaan, myllyn ääni heikkenee ja ohenee linnunlaulun kaltaiseksi ja laulun kaikki kaiut vaimenevat.

        1. Moos. 19:
        9 Mutta he sanoivat: tule tänne. Ja sanoivat: tuleeko joku muukalaiseksi, ja kuitenkin tahtoo kokonansa hallita? nyt, me teemme enemmän pahaa sinulle kuin heille: ja he tekivät suurella väkivallalla miehelle Lotille ylläkön, ja juoksivat ovea särkemään.
        10 Niin miehet ojensivat kätensä ulos, ja tempasivat Lotin tykönsä huoneesen, ja paiskasivat oven kiinni.
        11 Ja miehet, kuin huoneen oven edessä olivat, löivät he sokeudella, pienet ja suuret, niin että he väsyivät ovea etseissänsä.

        Kuten Jumala ITSE sulki Nooan arkin oven ja Lootin huoneen oven, niin on hän kerran sulkeva myös Jumalan valtakunnan armo-oven, sen parannuksen ahtaan portin:

        1. Moos. 7:16
        jokaista lajia uros ja naaras, niin kuin Jumala oli Nooalle sanonut. Ja Jumala sulki oven Nooan jälkeen.

        Lootillakin oli avainten valta:
        1. Moos. 19:6
        Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään.

        Matt. 16:19
        Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Mutta sitten kun Jumala sulkee Oven (=Jeesus), niin ei voi enää Loot tai Nooa avata:

        Ilm. 3:7
        Ja Philadelphian seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo se Pyhä, se totinen, jolla on Davidin avain, joka avaa ja ei yksikään sulje, joka sulkee ja ei yksikään avaa;


      • vl-pappa

        Jeesus on lammashuoneen eli Jumalan valtakunnan ovi, se ahdas parannuksen portti:

        Joh. 10:
        1 Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2 Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3 Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4 Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5 Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
        6 Tämän tapauksen sanoi Jesus heille; mutta ei he niitä ymmärtäneet, mitä hän heille sanoi.
        7 Niin Jesus sanoi taas heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: minä olen lammasten ovi.

        Luuk. 13:
        23 Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
        24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
        25 Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
        26 Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
        27 Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, kusta te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.
        28 Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys, kuin te näette Abrahamin ja Isaakin ja Jakobin ja kaikki prophetat Jumalan valtakunnassa, mutta itsenne ajettavan ulos.
        29 Ja heidän pitää tuleman idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä, ja Jumalan valtakunnassa istuman.
        30 Ja katso, ne ovat viimeiset, jotka tulevat ensimäsiksi, ja ne ovat ensimäiset, jotka tulevat viimeisiksi.

        Jumalan lapsille on annettu Taivaan valtakunnan Oven avaimet:

        Matt. 16:19
        Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Ihmisiä tarvitaan aina kaksi, jotta asioista voidaan sopia Jumalan kanssa, eli antaa syntejä anteeksi. Toinen niistä on anteeksiantaja ja toinen on se jolle annetaan anteeksi kaikki synnit Herran Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä Pyhän Hengen voimalla:

        Matt. 18:
        17 Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
        19 Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Jumalan lapset ovat anteeksiantajia:
        21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Myös Nooa ja Loot olivat anteeksiantajia, sillä heillä oli taivaan valtakunnan avaimet silloin, kun he olivat täällä Maan päällä:

        2. Piet. 2:5
        Ja ei ole armahtanut entistä maailmaa, vaan vapahti Noan vanhurskauden saarnaajan itse kahdeksantena, ja toi vedenpaisumisen jumalattomain maailman päälle;

        1. Moos. 19:6
        Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään.

        Jumala on kuitenkin se, joka on Oven sulkeva lopullisesti, jonka jälkeen sitä ei voi enää yksikään avata:

        Ilm. 3:7
        Ja Philadelphian seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo se Pyhä, se totinen, jolla on Davidin avain, joka avaa ja ei yksikään sulje, joka sulkee ja ei yksikään avaa;

        Daavidillakin siis oli taivasten valtakunnan avaimet, ja niin myös Naatanilla:

        2. Sam. 12:13
        Niin sanoi David Natanille: minä olen syntiä tehnyt Herraa vastaan. Natan sanoi Davidille: niin on myös Herra sinun syntis ottanut pois, ei sinun pidä kuoleman.


      • kelle_kelleei
        Kesitas kirjoitti:

        Ennen kun kopioit koko Raamatun, niin kerro SE, KUKA RAAMATUSSA (UT) ANTOI TOISELLE IHMISELLE SYNNIT ANTEEKSI.

        Jeesushan sanoi sen opetuslapsilleen, ei SRK;sta ollut mitään puhetta.

        Lopeta tuo höpötys.

        Tuo kesitaksen epälooginen tulkintahan tarkoittaa sitä, että kaiken , minkä Jeesus puhui, Hän tarkoitti vain paikalla olleille kuulijoille.


      • vl-pappa

        Eivät ne ole oikeita Aabrahamin lapsia, jotka lihan puolelta ovat Aabrahamin jälkeläisiä, vaan ne ovat oikeat Aabrahamin lapset, jotka ovat Pyhän Hengen kautta syntyneet siitä Aabrahamin siemenestä, joka on yksi ja joka on Herra Jeesus Kristus.

        Room. 9:7
        Ei myös ne ole kaikki lapset, jotka Abrahamin siemen ovat; vaan Isakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman.
        Room. 9:8
        Se on: ei ne ole Jumalan lapset, jotka lihan puolesta lapset ovat; mutta ne, jotka lupauksen lapset ovat, ne siemeneksi luetaan.

        Gal. 3:16
        Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.

        Joh. 12:24
        Totisesti, totisesti sanon minä teille: ellei maahan pudonnut nisun jyvä kuole, niin se jää yksinänsä; mutta jos se kuolee, niin se tuo paljon hedelmää.

        Hepr. 11:
        12 Sentähden myös yhdestä, joka niin jo kuollut oli, syntyi monta, niinkuin tähtiä on taivaassa ja niinkuin santaa meren rannassa, joka epälukuinen on.

        1. Moos. 15:5
        Niin hän vei hänen ulos, ja sanoi: katso taivaaseen ja lue tähdet, jos sinä ne taidat lukea. Ja sanoi hänelle: niin sinun siemenes on oleva.

        Myös Herra Jeesus luotiin maan tomusta ruumiinsa puolelta, niin myös ne jotka ovat hänestä syntyneet hengellisesti:

        1. Moos. 13:16
        Ja teen sinun siemenes niinkuin tomun maan päällä: että jos joku taita lukea tomun maan päällä, niin hän myös taitaa sinun siemenes lukea.

        Henkensä eli jumaluutensa puolelta Herra Jeesus on kuitenkin syntynyt Isästä iankaikkisuudessa ennen aikojen alkua:

        Joh. 16:28
        Minä läksin Isästä ja tulin maailmaan: taas minä jätän maailman ja menen Isän tykö.

        Hepr. 10:5
        Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

        Joh. 8:58
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."

        Jeesus on lihaan tullut Jumalan sana ja Jumala ja hänen kauttaan ovat kaikki luodut:
        Joh. 1:
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. [Mark. 11:30]
        7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen.
        8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.
        9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma oli saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut häntä.
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. [Room. 8:15; Gal. 3:26, Gal. 4:5,6; Ef. 1:5; 1. Joh. 3:1]
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta. [Joh. 3:5; Jaak. 1:18; 1. Piet. 1:23; 1. Joh. 5:4]
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta. [Mark. 1:11 | Kol. 2:9; 1. Tim. 3:16; 1. Joh. 1:1-3]
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi: "Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."
        16 Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, armoa armon lisäksi. [Room. 5:17; Kol. 2:10]
        17 Lain välitti Mooses, armon ja totuuden toi Jeesus Kristus. [Gal. 3:19 ]
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Kol. 2:9
        Sillä hänessä asuu koko jumaluuden täydellisyys ruumiillisesti,

        Seurakunta on tämä Jeesuksen Kristuksen ruumis, jossa siis asuu koko Jumalan täyteys ruumiillisesti:

        Ef. 1:
        22 Ja on kaikki pannut hänen jalkainsa alle, ja on myös hänen pannut pääksi kaikkein päälle seurakunnalle,
        23 Joka on hänen ruumiinsa, sen täyttämys, joka kaikki kaikissa täyttää.

        Ainoassa oikeassa seurakunnassa Kristus on lihaan tulleena preesenssissä tälläkin hetkellä täällä maan päällä. Joka ei tätä ainoaa oikeaa seurakuntaa (joka on vanhoillislestadiolaisuudessa) tunnusta, se on antikristuksen hengestä osallinen:

        1. Joh. 4:
        1 Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.
        2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
        3 Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, ...


      • kelle_kelleei kirjoitti:

        Tuo kesitaksen epälooginen tulkintahan tarkoittaa sitä, että kaiken , minkä Jeesus puhui, Hän tarkoitti vain paikalla olleille kuulijoille.

        Juuri niin ja Teologisesti juuri se on konteksti.
        Samoin kun Jumala sanoi silmäterästään Israelista ( Pahaat palat Jes 54)liittonsaa, jota Jumala ei petä.


    • HyiOlkoon

      ""Siinä tarkoitetaan sitä, että kun epäuskoinen lukee täysin heränneellä tunnolla ja vilpittömästi Raamattua, niin hän voi löytää Raamatusta ohjeet, että hänen täytyy ottaa synninpäästö (Herran Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä) vastaan joltakin elävässä uskossa olevalta vanhoillislestadiolaiselta, jos hän haluaa saada elävän uskon eli päästä hengellisesti eläväksi.""

      Valtavaa Raamatun raiskaamista ja omavanhurskasta vl-sekoilua.

      Koen myötähäpeää, kun luen tuollaisen kommentin. :((

      • hauskaaoppia

        Hauskaa tuo vl-sekoilu:
        "Herran nimestä on aina saarnattu "jalkojen päältä". Jumalakin astui alas taivaasta jalkojen päälle sitä varten"

        Miksihän enkelit eivät seisoneet jalkojen päällä, kun ilmoittivat paimenille ilosanoman??? He eivät ilmeisesti olleet vl-läisiä!


      • vl-pappa

        Enkelit eivät julistaneet evankeliumin ydintä eli synninpäästöä, vaan he kertoivat vain tiedon Herran Jeesuksen syntymästä ja käskivät paimenia menemään Jeesuksen, Marian ja Joosefin luokse pyytämään heiltä synninpäästöä.


      • selvääoppia
        vl-pappa kirjoitti:

        Enkelit eivät julistaneet evankeliumin ydintä eli synninpäästöä, vaan he kertoivat vain tiedon Herran Jeesuksen syntymästä ja käskivät paimenia menemään Jeesuksen, Marian ja Joosefin luokse pyytämään heiltä synninpäästöä.

        Hah, hah... Olipa taas typerä selitys jalkojen päältä.
        Enkelit julistivat nimenomaa evankeliumin ydintä, eli Vapahtajan syntymistä:
        Matt 1
        "20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

        Vain Jeesus voi vapahtaa ihmisen synneistä, eikä yksikään kessulle haiseva vl-saarnamies!

        Evankelimin ydin on selvä Joh 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ETTEI YKSKÄÄN JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."

        Synninpäästöstä ei ole mitään mainintaa!!!


      • valehtelua
        vl-pappa kirjoitti:

        Enkelit eivät julistaneet evankeliumin ydintä eli synninpäästöä, vaan he kertoivat vain tiedon Herran Jeesuksen syntymästä ja käskivät paimenia menemään Jeesuksen, Marian ja Joosefin luokse pyytämään heiltä synninpäästöä.

        Miksi vl-pappa VALEHTELEE:
        "käskivät paimenia menemään Jeesuksen, Marian ja Joosefin luokse pyytämään heiltä synninpäästöä. "
        Missä noin on kirjoitettu?


      • vl-pappa kirjoitti:

        Enkelit eivät julistaneet evankeliumin ydintä eli synninpäästöä, vaan he kertoivat vain tiedon Herran Jeesuksen syntymästä ja käskivät paimenia menemään Jeesuksen, Marian ja Joosefin luokse pyytämään heiltä synninpäästöä.

        Vastaatko; KUKA RAAMATUSSA (UT) ANTOI TOISELLE IHMISELLE SYNNIT ANTEEKSI.
        Jatketaan sitten, evakeliumi on itse Jeesus. Hän on koko Raamatun ydin.
        Koko synninpäästöä, ei edes mainita.

        Missä ilmenee, että Marialta Joosefilta otettiin synninpäästö.

        Älä lue VL raamattua.

        Olet juonut taas.


      • vl-pappa
        selvääoppia kirjoitti:

        Hah, hah... Olipa taas typerä selitys jalkojen päältä.
        Enkelit julistivat nimenomaa evankeliumin ydintä, eli Vapahtajan syntymistä:
        Matt 1
        "20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

        Vain Jeesus voi vapahtaa ihmisen synneistä, eikä yksikään kessulle haiseva vl-saarnamies!

        Evankelimin ydin on selvä Joh 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ETTEI YKSKÄÄN JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."

        Synninpäästöstä ei ole mitään mainintaa!!!

        Niin "typerää" sinun mielestäsi:

        Room. 10:19
        Vaan minä sanon: eikös Israel tietänyt? Ensimäinen Moses sanoo: minä tahdon teitä yllyttää kateuteen sen kansan kautta, joka ei minun kansani ole, ja tyhmän kansan kautta tahdon minä teitä härsytellä.
        1. Kor. 1:21
        Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat,

        Se Mooseksen tarkoittama tyhmä kansa on vanhoillislestadiolaisuudessa, sillä se on Jumalan hengellinen kansa, vaikka se ei ole ajallinen kansa.


      • ymmärrys_hoi
        vl-pappa kirjoitti:

        Enkelit eivät julistaneet evankeliumin ydintä eli synninpäästöä, vaan he kertoivat vain tiedon Herran Jeesuksen syntymästä ja käskivät paimenia menemään Jeesuksen, Marian ja Joosefin luokse pyytämään heiltä synninpäästöä.

        Nyt voisit vl-pappa laittaa jäitä hattuun. Taitaa hengellisyytesi vuotaa yli. Jotain tolkkua tulkintaasi. Kyseessähän oli taivaallisen viestin vienti. lupaus syntyneen lapsen tehtävästä.


      • vl-pappa kirjoitti:

        Niin "typerää" sinun mielestäsi:

        Room. 10:19
        Vaan minä sanon: eikös Israel tietänyt? Ensimäinen Moses sanoo: minä tahdon teitä yllyttää kateuteen sen kansan kautta, joka ei minun kansani ole, ja tyhmän kansan kautta tahdon minä teitä härsytellä.
        1. Kor. 1:21
        Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat,

        Se Mooseksen tarkoittama tyhmä kansa on vanhoillislestadiolaisuudessa, sillä se on Jumalan hengellinen kansa, vaikka se ei ole ajallinen kansa.

        Väärä vastus.
        Vastaa nyt, kuka antoi synnit anteeksi toiselle ihmiselle ja missä siellä ilmenee synninpäästö?`

        Ellet vastaa, olet juonut liikaa, koska se on kuuleman mukaan sinulle selvää.


    • vl-pappa

      Dan. 12:
      4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
      5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
      6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
      7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
      8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"Myös Danielin kirjassa kerrotaan niistä kahdesta todistajasta
      9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
      10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
      11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
      12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
      13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."

      Ilmestyskirjan kaksi säkkipukuista todistajaa. Ne ovat ne kaksi öljypuuta (ja tarkemmin: kaksi öljypuun terttua) ja kaksi lampunjalkaa (edustavat vedenpaisumusta edeltänyttä ja sen jälkeistä Kristuksen seurakuntaa):
      Ilm. 11:
      3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
      4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
      5 Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
      6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
      7 Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.
      8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
      9 Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
      10 Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
      11 Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.
      12 Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.

      Niistä kahdesta öljypuusta ja kahdesta öljypuun tertusta kerrotaan myös Sakarjan kirjassa:
      Sak. 4:
      11 Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"
      12 Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"
      13 Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra".
      14 Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".

      Muuallakin Raamtussa puhutaan öljypuusta:

      Jes. 17:6

      Se siinä jää jälkikorjuuta, mikä öljypuuta karistettaessa: pari, kolme marjaa korkealle latvaan, neljä, viisi hedelmäpuun oksiin, sanoo Herra, Israelin Jumala.
      Jes. 24:13

      Sillä niin on käyvä maan päällä, kansojen keskuudessa, kuin öljypuuta karistettaessa, kuin jälkikorjuussa, viininkorjuun päätyttyä.
      Jer. 11:16

      'Vihreä öljypuu, ihana, kaunishedelmäinen' -sillä nimellä Herra sinua kutsui. Suuren jylinän pauhatessa hän sytytti sen tuleen, ja sen oksat turmeltuivat.
      Hoos. 14:6

      (14:7) Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuun ja sen tuoksu kuin Libanonin.
      Aam. 4:9

      Minä rankaisin teitä nokitähkillä ja viljanruosteella; teidän monet puutarhanne, viinimäkenne, viikunapuunne ja öljypuunne söi kalvajasirkka. Mutta te ette kääntyneet minun tyköni, sanoo Herra.
      Hab. 3:17

      Sillä ei viikunapuu kukoista, eikä viiniköynnöksissä ole rypäleitä; öljypuun sato pettää, eivätkä pellot tuota syötävää. Lampaat ovat kadonneet tarhasta, eikä ole karjaa vajoissa.
      Hagg. 2:19

      Onko aitassa enää siementä? Ja viiniköynnös, viikunapuu, granaattiomenapuu ja öljypuu, nek

      • vl-pappa

        Ne Jerikon kaksi sanansaattajaa ja Sodoman kaksi enkeliä olivat vertauskuvia ja esikuvia näille kahdelle säkkipukuiselle.


      • herääjo
        vl-pappa kirjoitti:

        Ne Jerikon kaksi sanansaattajaa ja Sodoman kaksi enkeliä olivat vertauskuvia ja esikuvia näille kahdelle säkkipukuiselle.

        Miksihän tuo ei ole toteutunut papan kohdalla:
        Dan. 12:
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy".

        Tyhmä hän kyllä on mutta ei Raamatun tarkoittamassa mielessä.
        Voi sokeutta:
        "Se Mooseksen tarkoittama tyhmä kansa on vanhoillislestadiolaisuudessa, sillä se on Jumalan hengellinen kansa, vaikka se ei ole ajallinen kansa".???????

        Mooses ei koskaan puhunut mistään synninpäästöstä!!!


      • Kesitas
        vl-pappa kirjoitti:

        Ne Jerikon kaksi sanansaattajaa ja Sodoman kaksi enkeliä olivat vertauskuvia ja esikuvia näille kahdelle säkkipukuiselle.

        Säkkipukuiset on vasta Ilmestyskirjassa. Lopeta sekoulu.


    • Mattifani

      VL saarnaajien, maallikkosaarnaajien, raamatuntuntemus on seuroissa kuultua sanontoja ja .. Heikki Saaren yksinään, omassa kammarissaan tekemiä johtopäätöksiä. Näitä käyttää nykyisin kaikista ansiokkaimmin Matti Määttä, joka toistelee seurapenkissä kuultuja sanontoja aikaisemmin "uskoneiden" sanontoja generaattorin lailla.

      • outooppi

        Onko tuollainen valehteleminen , mitä pappa harrastaa, yleistä vl:llien piirissä?


      • pappasekoilee
        outooppi kirjoitti:

        Onko tuollainen valehteleminen , mitä pappa harrastaa, yleistä vl:llien piirissä?

        Ei ole.


    • sitäseonaina

      veeällillä on ensin oma oppi ja sitten Raamattu sovitetaan siihen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe