Airbag/turvavyömerkkivalo vilkkuu,sitten palaa

Fokuristi

Focus STW 1,6 bensa, 2003

Airbag-valo alkaa heti käynnistyksen jälkeen vilkkua.Ensin neljä kertaa n. sekunnin välein,sitten taukoa pari-kolmesekuntia, sitten kaksi vilkahdusta n.sekunnin välein.

Sen jälkeen uusi samanlainen 'vilkkumiskierros'pariin kertaan,kunnes valo jää palamaan.

Joka ajoonlähdössä tamä ei tapahdu ja kesken ajon ei kertaakaan. Alkoi viime talvena ja sitten oireilu loppui useiksi kuukausiksi.
Nyt on alkanut jälleen melkein säännöllisesti.

Tähän asti olen kokeillut seuraavaa:akun miinusnapa jonkin aikaa irroitettuna olen avannut molempien etupenkkien alla olevat liittimet ja laittanut elektroniikkaöljyä ja lattanut takaisin välillä irroittaen.
Samoin olen tehnyt mittaritaulun takana olevan liittimen kanssa kokeillakseni sitäkin ilman parempaa tietoa.

Kertooko tuo vilkunnan esiintymistapa mikäon tämän oireen syy?

3

2575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fokuristi

      Laitan välillä itse tähän mikä on selvittelyn vaihe.

      Tuo vilkkumistapa viittaa etutörmäystunnistimeen.

      Etutörmäystunnistin sijaitsee tässä autossa konepellin lukon takana eli lukosta heti moottoritilaan päin. Oli helpompi ottaa anturi irti että saattoi liitintä avata ja sulkea. Ensin pari mustaa muovista suojusta pois ja anturi on kahdella pikku pultilla kiinni jäähdyttäjän yläpuolella. Ahdas pujotella esiin ja vain yhdestä kohdasta sopi tulla.

      Tuo elvytys ei poistanut ongelmaa. Pitäisiköhän anturi vaihtaa vai olisiko johdotuksessa edelleen vikaa, vai voiko vika olla muualla?

    • Fokuristi

      jatkoa...
      Seuraava tarkistus oli käyttää liittimiä auki ja kiinni airbagin ohjausyksiköltä (keskikonsolissa).
      Kun oire ei poistunut, päädyin tilaamaan uuden anturin. Tilasin sen Kiinasta.

      Anturi tuli, vaihdoin sen paikalleen, ja nyt ei ala varoitusvalo vilkkumaan tai palamaan muuta kuin käynnistyksen yhteydessä niin kuin pitääkin.

    • Focustiina

      Mistä sä tilasit sen. Mulla alkoi kanssa valo vilkkumaan ja pitäis vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4157
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      63
      2958
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2508
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe