Kirkon sisällä...

ihmetystäherättää

Rauhan Siteessä lukee edelleen Esikoislestadiolaiset ry:n toimivan kirkon sisäisenä herätysliikkeenä, mielestäni harhaan johtavaa, heitähän kielletään kirkkoon tulemasta.

40

1763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka kieltää ?
      Se on omat pamput ,
      Olkaa tarkkana kirjoittaessanne.
      -

      • nbgvfcr

        tarkkuudestasi aivopieru saatanan enkelinä...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10057267#comment-50817110
        teuta
        17.8.2011 21:53
        SIINÄ ON VAIN SE ERO , ETTÄ SE SYNTINEN JOKA
        ON TEHNYT RIPIN , EI OLE ENÄÄ RIKOLLIEN PRUN
        SYYTÖ EI HÄNEEN ENÄÄ YLETY . KUN IKAIKKI ON KORJATTU , JA SAATU ANTEEKSI S.A.A.A.LLA.
        EI OLE MITÄÄN VALTAA ENÄÄ SILLOIN .

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336#comment-"50245011
        "teuta
        25.4.2011 19:30
        Olen kirjoittanut siitä , toisaalla Se johtuu siitä että
        sellainentoiminta on syntiä , ja kaikki jotka nöyrtyvät
        pyytämään anteeksi , Se kuuluu Jumalan lakiin että
        silloin kun asia ei ole missään kohdissa muitten tie-
        toinen , mutta tälläinen henkilö haluaa saada omantun-
        tonsa puhtaaksi , hän menee Rippiisän juttusille , sekä
        kertoo kaiken hänelle , ja anoo anteeksi , hän saa sen
        Jumalan /Jeesuksen nimessä , mutta jos on pienikin
        mahdollisuus , tulla ilmi sitä ei voi suorittaa vaan
        astuu rikollisoikeus voimaan."

        MISSÄ ON TÄMÄ JEESUKSEN ANTAMA TIETO????
        Voisiko Pirkko-pappi kertoo sen?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        saatanaa palvelevien rikollisuuksilla leuhkiva ääliö...
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
        "teuta
        22.4.2011 22:35
        Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
        sitten salassa n.7-13,
        VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
        En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää."

        pedofiili rikollisia suojelevien lahkolaisuus on saatanaa palvelevien rikollisten rikollisuutta!
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlexin sisällön tuottaa ja sitä ylläpitää Edita Publishing Oy
        11 § (24.7.1998/563)
        Rikoksentekijän suojeleminen
        Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
        Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
        teuta, "teu, Gapriel., matti., ville, väinö, Fered. kalle" jne
        "14.5.2011 16:22
        Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
        kun mitä siinä lukee .."

        Älä tapa Laki on voimassa ja Jumala ja Jeesus ei ole vapauttanut uskovaisia Lakiensa noudattamisista.
        Matteuksen evankeliumi:
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Mitä tekee poliisit, lasten suojelijat jne kun tällaisia rikollisia ei aseteta vastuuseen toimistaan?

        Hyvää matkaa rikollisille:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?


    • Erkkarix

      Täällä netissä kirjoittelee pieni äänekäs vähemmistö, joka haukkuu esikoisia siitä, kun he haluavat olla kirkon herätysliike..

      En malta olla kuittaamatta avaajan huomioon: Kitarat esiin eslestat:)

    • Valitkaaitte

      Ei kukaan,siis ei kukaan ole kieltänyt menemästä kirkkoon,sinne voi mennä sekä ehtoolliselle että muihinkin tilaisuuksiin,seuroihin jne.

      • Erkkarix

        Eslestaadiolainen virallinen taho tasapainoilee veitsenterällä. Osa seurakuntalaisista on eronnut kirkosta yksityis henkilöinä. Osa taas liittää lapsensa kirkkoon heti kun saarnaaja on kastanut. Molempia mieli piteitä ei voi miellyttää. Ymmärrän kyllä tämän saarnaajien ym. Taiteilun. Se on inhimillistä.


    • perkaus

      Kukaan ei ole kieltänyt kirkkoon menemistä. Se on valhe. Hoitakaa nyt vaan omat asianne Esikoiset ry.n poppoo

      • Tiedoksi2

        Kuuntele O.Minden saarna Enossa viikko jälkeen juhannuksen 2016. Huomaat, että todella kielletään. Ja julkisessa saarnassa.


    • ainaHauskaaOllaPittää

      nämä on parhaat/hauskimmat sivut evö
      jatkakaa vaan samaan malliin !

    • karhunpentusairastaa

      Nallekarhukin on sanonut jo useasti että meillä taisi olla liian kiire.
      Hän eli siinä "meillä pohjois-karjalassa" kuplassa. Kritiikkiä ei kuulunut, ainoastaan kehuja ja ihmisen ylistystä. Ei kuunnellut eikä keskustellut aiheesta vaikka "etelässä" monesti niin olisi haluttu. Yllätys oli kova ja ahdistava kun totuus paljastui..minun puheenjohtajana ollessa yhdistys jakautui. Tästä on vaan mentävä eteenpäin hän totesi.

      • Kotimaata_kohti

        Ei yhdistys mihinkään ole jakautunut. Osa ihmisistä, ne jotka ennenkin harvakseltaan kävivät, lakkasivat käymästä seuroissa ja perustivat uuden yhdistyksen eli kopion vanhasta. Vanha jatkaa ennallaan.


      • Kotimaata_kohti kirjoitti:

        Ei yhdistys mihinkään ole jakautunut. Osa ihmisistä, ne jotka ennenkin harvakseltaan kävivät, lakkasivat käymästä seuroissa ja perustivat uuden yhdistyksen eli kopion vanhasta. Vanha jatkaa ennallaan.

        Luulet vaan , Ei se noin mennyt.
        Kyllä se jakaantui, 2/3 osaa on
        lahkoa , joka ei ole Nasaretilaista .
        -


      • KaikkiOnSinun
        teuta01 kirjoitti:

        Luulet vaan , Ei se noin mennyt.
        Kyllä se jakaantui, 2/3 osaa on
        lahkoa , joka ei ole Nasaretilaista .
        -

        Kainin jälkeläiset ottivat omansa ja lähtivät omille teilleen. Ja mitä he sitten ottivat mukaansa se on laki ja siitä he elävät." Kaikki mikä on minun on sinun".


      • KaikkiOnSinun kirjoitti:

        Kainin jälkeläiset ottivat omansa ja lähtivät omille teilleen. Ja mitä he sitten ottivat mukaansa se on laki ja siitä he elävät." Kaikki mikä on minun on sinun".

        MIKSI VALEHTELET ,, KUN KAIN LÄHTI, HÄN OTTI KAKSI SISARTAAN MUKAAN
        JA SUUNTA OLI ITÄÄN KUTEN HERRA SANOI, MIHIN OLISI PARASTA MENNÄ.
        EI MITÄÄN LAKIA HÄNELLÄ OLLUT KENELLEKKÄÄN VAAN OMAA MÖSSÖ-TYSTÄ , HÄNESTÄ EI SITTEN PALJON KERROTA .
        -
        KOSKA HÄN MENETTI ESIKOISUUTENSA. TAPPAESSA VELJENSÄ.
        KEDOLLA ..
        -


      • KaikkiOnSinun
        teuta01 kirjoitti:

        MIKSI VALEHTELET ,, KUN KAIN LÄHTI, HÄN OTTI KAKSI SISARTAAN MUKAAN
        JA SUUNTA OLI ITÄÄN KUTEN HERRA SANOI, MIHIN OLISI PARASTA MENNÄ.
        EI MITÄÄN LAKIA HÄNELLÄ OLLUT KENELLEKKÄÄN VAAN OMAA MÖSSÖ-TYSTÄ , HÄNESTÄ EI SITTEN PALJON KERROTA .
        -
        KOSKA HÄN MENETTI ESIKOISUUTENSA. TAPPAESSA VELJENSÄ.
        KEDOLLA ..
        -

        Mutta Kainin jälkeläisiä silti olette, teillä on vieläkin Kainin merkki otsissanne. Merkki on täälläkin ollut hyvin kirkkaana esillä.


    • Kokemusta-on

      Nallekarhun poppooseen on vaan tullut NIIIIIIIIIIIIIIIIN PALJON uutta meininkiä maistraattivihkimiseen, maallikkokastamisineen, maallikkoehtoollisineen, omine rippikouluineen ja konfirmaatioineen, ettei sen selkeämpää lahkolaisuutta taida ollakaan. Kaiholla muistelen aikoja, jolloin ei mitään uutta saanut tuoda kristillisyyteen!

    • Iloonasti

      Helvilän kloppi ainakin Teuvalla kielti menemästä, siitä on dokumenttia .
      Että se siitä.

      • Tarkistadokumentti

        Olin paikalla, ei kieltänyt,


      • Hjuhghjh

        Juu, olin myös paikalla. Ei kieltänyt


    • valhe_on_syntiä

      Liikkeenä Esikoislestadiolaiset ry ei kuulu enään Suomen ev.lut. kirkkoon. JOka muuta väittää on valehtelija. Yksittäiset henkilöt vielä toistaiseksi kuuluvat, jotka on kastettu ja konfirmoitu kirkon jäseniksi. Mutta vapaakirkoksi liike muuttui ensimmäisen Ehtoollistilaisuuden jälkeen, joka pidettiin 2016 Joensuussa. Ja sitä mukaa vapaakirkkoidentiteetti vahvistuu, kun syntyviä jäseniä ei enään kasteta ja konfirmoida evankelisluterilaisiksi.

      • FuckYoubaby

        Ei ole koskaan kuulunutkaan.


      • SE OLI 5.12- 2015 EIKÖ SE MENE KAALIIN .
        SE OLI REH. AIKAAN SAANNOS . MIKKELISSÄ.
        -


      • u8hyvytcv

        Tällaistahan se saatanaa palvelevien krisittyjen rikollisuus on...

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Käskyn noudattamisista esimerkkejä...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

        "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

        Saatanaa palveleva paavali tunnustaa kristittyjen todellisen herran....
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista aivopestyinä sitä ihmisyyden ominaisuutta...


    • kiiremaistraattiin

      Esikoislestadiolaiset on samalla astialla ja samassa jonossa maistraatissa kuin härkäparit, kirkosta eronneet, ateistit. Tämä maistraatti vihkiminen oli kauhistus vanhoille saarnaajille. Koskaan ennen ei ole tuotu näinpaljon uutta "kristillisyyteen" kuin edellisen puheenjohtajan aikana on tuotu.
      Niinkuin edelle on jo todette niin hän on monesti jo todennut...meillä oli liian kiire.

      • NytOliAika

        Kirkosta on vain otettu mallia, onko esikuva jotenkin väärä?
        Kristuksen Kirkko riittää,mikään ei ole meille kristityille uutta,


      • g.b

        Nykyään kirkosta eroavien joukossa on jo suurehko Jumalaa pelkäävien joukko. Ei olla enää mukana siinä, mitä kirkko edustaa. Jo muutama vuosi sitten eduskunnan tasa-arvoinen avioliittolaki aiheutti eroamis piikin. Tuo eroavien joukko on voimakkaasti kasvava, vaikkakin vielä vähemmistö. Ei tämä ole puolustuspuhe millekään lestaadiolaisuudelle, eikä eroa kirkosta puhe. On kuitenkin jokaisen mietittävä ja omalla vastuulla, missä on mukana. Kestääkö toimeni Herran edessä, onko sillä siunaus, vai onko se kauhistus?


    • Kotimaata_kohti

      Kantsii katsoa tämän päivän reformaatiojuhlamessu Isonkyrön kirkosta. Jos senjälkeen vielä haluaa kirkkoon kuulua niin ihmettelen.

      • Kylmäääki

        Tosi hyvä kun kerrot. Nyt vaan odotetaan uusia ohjeita. Rauhansiteen kansi teksti uusiksi ym. Hyvin keksit kyllä kun huomasit tuollaisen revormaatio messunkin.


    • Voikauhistus

      Voi noita selityksiä. Herätkää. Homojen ja lesbojen kunniakujaa maistraattiin. Aina ennen saarnattiin..mitään uutta ei tuoda kristillisyyteen mutta mitä tapahtui? Raattamaa ajallansa pystyi estämään kirkosta eroamisen, vain me opin, lahkolaisuuden. Mitä tekivät nykyiset?

      • " voi kauhistus "
        -
        Raattamaa esti kirkosta eroamisen , joo mutta ei pystynyt estämään
        vain me henkeä , eli väärää seurakunta oppia. ...
        -


      • Kotimaata_kohti

        Vastedes samaa sukupuolta edustavat parit vihitään kirkossa. Jos yhtään seurasi kirkolliskokouksen kulkua niin hyvin monet papitkin ja useampi piispa ovat laajennetun avioliittokäsityksen kannalla. Yleis- ja perustevaliokuntien käsittelyssä voittanee myönteinen kanta.


    • Outo.juttu

      Mikä on perimmäinen syy, että ei voida perustaa omaa Kirkkoa?
      Omat papit eli saarnaajatässä, omat sakramentit ja kirkonkirjat, kaikki omat eikä olla enää missään tekemisissä evl.porttokirkon kanssa. Joka haluaa olla tämän kirkon jäsen, eroaa evl.kirkosta, kahta Herraa kun ei voi palvella.
      Mikä kumma panee saarnaajankin, joka itse jakaa ehtoollista, kastaa ja vihkii eli toimii siis pappina, roikkumaan silti evl.kirkossa jäsenenä?

      • Harmittaakovapaa

        Mikä panee miettimään Esikoislestadiolaisten asioita, teidän tulkintanne mukaan on jo perustettu HPE,n myötä vapaakirkko, mitä vielä puuttuu? (Nyt m eillä on oikein hyvin asiat seurakunnassa)
        Esikoislestadiolaisten ry jäsenyyteen ei tarvita tietoa muista jäsenyyksistä (edelleenkään, )


    • Suunnitelmallista

      Ensin niitten pitää muuttaa vähän sääntöjä, että ei omaisuusuuden kanssa tule hankaluuksia. Läpiovelia ja suunnitelmallisia koko sakki.

    • PerkeleenTYÖMIEHET
      • Johbghj

        Just näin. Kaljaa ja armoa, rokkia ja armoa, homoutta ja armoa. Kyllä se omatunto kestää vaikka panssarijunan kun vaan venytetään. Ei sillä kyllä pitkälle pötkitä...


    • hävetkää_saastaiset

      Johbghj 25.5.2017 23:25

      "Just näin. Kaljaa ja armoa, rokkia ja armoa, homoutta ja armoa. Kyllä se omatunto kestää vaikka panssarijunan kun vaan venytetään. Ei sillä kyllä pitkälle pötkitä..."

      Hei sinä tekopyhä mulkku, mitä sinä maksoit pelastuksestasi?

      • kulotus.on.kuumaa.hommaa

        No sinä se et osaa hävetä. Kukaan ei varmaan ihmettele, miksi sait toiselle palstalle porttikiellon. Miksi polttoaineesi on viha ja hedelmät sen mukaisia? Käänny Jeesuksen puoleen ja tunnusta syntisi. Usko evankeliumi, se on totta tänään Lempäälässäkin!


      • kulotus.on.kuumaa.hommaa kirjoitti:

        No sinä se et osaa hävetä. Kukaan ei varmaan ihmettele, miksi sait toiselle palstalle porttikiellon. Miksi polttoaineesi on viha ja hedelmät sen mukaisia? Käänny Jeesuksen puoleen ja tunnusta syntisi. Usko evankeliumi, se on totta tänään Lempäälässäkin!

        Liian ahdasmielisiä viestejä. varokaa sellaista, .
        -


      • hbytf65
        teuta01 kirjoitti:

        Liian ahdasmielisiä viestejä. varokaa sellaista, .
        -

        Nii-in... teuta ei ole ahdasmielinen, ruumishuoneet vartiajankin negrofiili rikollisten kaverina:

        Murhattujen vainajien raiskaaminen on saatanallisuuden sairasta:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."


    • RauhaMaassa

      ...hirveä metakka,kuka missäkin kirkossa käy,koko maailman huolet niskassa,ei ole ihme,jos ahdistaa,keskittykää itseenne ja omaan seurakuntaan ja antakaa jo rauha!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe