Kiinostus kirjallisuuteen nuorena

ex-raitis3

Kiinostiko teitä lukioikäisenä ja vähän vanhempanakin kirjallisuus ja luitteko kaunokirjallisuutta?

Kaunokirjallisuuden lukeminen oli ainakin itselle virhe. Naisia ei juurikaan aihe kirjallisuus kiinostanut ja jos kiinostikin, niin kirjallisuudesta kiinostuminen oli miehelle totaalinen turn-off. Naiset olivat teini-ikäisenä ja vanhempana enemmän kiinostuneita bailaamisesta ja juomisesta.

Kirjojen lukemisen sijaan olisi kannattanut juoda kaljaa kuten muutkin pojat tekivät.

80

1718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mulla kirjojen lukeminen menee aikakausittain. Joskus vejän hirmu nivaskan jotain sarjaa kerralla ja sit taas ei tule luettua yhtään.

      Enpä usko, että naiset on senkummallisemmin puolesta ja vastaan. Ihan samanlaisia ne on ihmisenä kuin me miehet. Miehet vaan jotkut ottaa itseensä ihme asioista... crow up. Olkaa mitä ootte...😁

      • revippäs.tästä

        Minä taas olen sitä mieltä että olen periaatteesta vastaan.

        Säkin oot joku ihme ätmi.. mee pois! Miksi tuhlaat elämääsi roskasivuilla? Hä?

        Etkä sinä kaapin paikkaa tule näyttämään kenellekään. Elä isottele! Olet silti ehdottomasti parempi kirjoittelija kuin UJOATM29V, joka on järkyttävä paska :D


      • revippäs.tästä kirjoitti:

        Minä taas olen sitä mieltä että olen periaatteesta vastaan.

        Säkin oot joku ihme ätmi.. mee pois! Miksi tuhlaat elämääsi roskasivuilla? Hä?

        Etkä sinä kaapin paikkaa tule näyttämään kenellekään. Elä isottele! Olet silti ehdottomasti parempi kirjoittelija kuin UJOATM29V, joka on järkyttävä paska :D

        Heh. Menikö roska läpi putsarin. 😂

        Mitä vastaan olet?

        Mulle on ihan sama kuule mitä SINÄ tykkäät. 😁

        Mutta luen joskus ja joskus en. Ja varmasti on naisia jotka lukee kaunokirjallisuuttakin ja tykkää siitä keskustella. Olen tavannut melkein nunnan, joka luki sotakirjallisuutta. Ja oli tosi isänmaallinen. Huikea ihminen. Life is live! 😊


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Heh. Menikö roska läpi putsarin. 😂

        Mitä vastaan olet?

        Mulle on ihan sama kuule mitä SINÄ tykkäät. 😁

        Mutta luen joskus ja joskus en. Ja varmasti on naisia jotka lukee kaunokirjallisuuttakin ja tykkää siitä keskustella. Olen tavannut melkein nunnan, joka luki sotakirjallisuutta. Ja oli tosi isänmaallinen. Huikea ihminen. Life is live! 😊

        Olet oikeassa naiset ne vasta kaunokirjallisuutta lukevatkin. Ainakin monet minut tuntemat. Siskot ja semmoiset tuttavat.

        Tämä nunnaveto oli mielenkiintoinen. Oliko hän katolliseksi vai ortodoksi nunnaksi ryhtymässä? (Saitko melkein nunnalta?) Siitä ei siis tullutkaan nunnaa? Itse kuulin kerran yhdeltä ortodoksimunkilta kertomusta siihen, miten se oli munkkiksi ajautunut. Se taisi vaatia aika paljon uskoa ja elämänasennetta, että sulkeutuu luostariin.

        Onpa täällä epäkohteliaita hulluja kirjoittajia nämä "revippäs tästä" tyypit. Onko niitä enemmänkin täällä?

        Itse tulin tänne kirjoittelemaan eilen, kun oli aikaa. Ensisyksynä aloitan opiskelemaan ilmeisesti yhtä ainetta yliopistossa, jos se on mahdollista. Vähän ihmeissäni olen seurannut näitten palstojen meinikkiä. Yksi puhui minulle jotain "botteista". Hän sanoi, että tänne kirjoittaessa pitää vastailla botti-kysymyksiin. Minä olin haavi auki hetken ennen kuin keksin, että sinisten nimimerkkien ei tarvitse sellaisiin vastata. Olen niitä botteja, robottin kirjoitteluja estäviä, kyselyjä nähnyt muualla.

        Anteeksi uteliaisuuden, mutta mikäs sinä olet miehiäsi? Taidan vilkaista siniseen nickiisi sanoisiko se jotain Sinusta.


      • Muumipeikko98 kirjoitti:

        Olet oikeassa naiset ne vasta kaunokirjallisuutta lukevatkin. Ainakin monet minut tuntemat. Siskot ja semmoiset tuttavat.

        Tämä nunnaveto oli mielenkiintoinen. Oliko hän katolliseksi vai ortodoksi nunnaksi ryhtymässä? (Saitko melkein nunnalta?) Siitä ei siis tullutkaan nunnaa? Itse kuulin kerran yhdeltä ortodoksimunkilta kertomusta siihen, miten se oli munkkiksi ajautunut. Se taisi vaatia aika paljon uskoa ja elämänasennetta, että sulkeutuu luostariin.

        Onpa täällä epäkohteliaita hulluja kirjoittajia nämä "revippäs tästä" tyypit. Onko niitä enemmänkin täällä?

        Itse tulin tänne kirjoittelemaan eilen, kun oli aikaa. Ensisyksynä aloitan opiskelemaan ilmeisesti yhtä ainetta yliopistossa, jos se on mahdollista. Vähän ihmeissäni olen seurannut näitten palstojen meinikkiä. Yksi puhui minulle jotain "botteista". Hän sanoi, että tänne kirjoittaessa pitää vastailla botti-kysymyksiin. Minä olin haavi auki hetken ennen kuin keksin, että sinisten nimimerkkien ei tarvitse sellaisiin vastata. Olen niitä botteja, robottin kirjoitteluja estäviä, kyselyjä nähnyt muualla.

        Anteeksi uteliaisuuden, mutta mikäs sinä olet miehiäsi? Taidan vilkaista siniseen nickiisi sanoisiko se jotain Sinusta.

        Joo. Ihan peuhailtiin joskus melkein ordodoksinunnan kanssa. Hän oli asunut vuosia luostareissa. Mut se siitä..

        Jaa millanen minä? Höpötän kaikenlaista täällä. Lähinnä itsetutkiskelun puolestapuhuja.

        Itse kuulostat tutulta kirjoitustyylin perusteella. :o)


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Joo. Ihan peuhailtiin joskus melkein ordodoksinunnan kanssa. Hän oli asunut vuosia luostareissa. Mut se siitä..

        Jaa millanen minä? Höpötän kaikenlaista täällä. Lähinnä itsetutkiskelun puolestapuhuja.

        Itse kuulostat tutulta kirjoitustyylin perusteella. :o)

        "Itse kuulostat tutulta kirjoitustyylin perusteella. :o) "

        Minä olenkin vanha tuttu. Päätin jo ennen kuin luin kirjoittamasi, että tämä päättyy tähän. Jos joku kirjoittaa niin kohteliaasti vastaan. Jatkan sillä aiemmalla nickillä. Joskus kesäkuussa lopetan tämän nickin kokonaan. Säilytän sinne asti mahdollisten kirjoituksien varalta.

        Muumipeikko98


      • Muumipeikko98 kirjoitti:

        "Itse kuulostat tutulta kirjoitustyylin perusteella. :o) "

        Minä olenkin vanha tuttu. Päätin jo ennen kuin luin kirjoittamasi, että tämä päättyy tähän. Jos joku kirjoittaa niin kohteliaasti vastaan. Jatkan sillä aiemmalla nickillä. Joskus kesäkuussa lopetan tämän nickin kokonaan. Säilytän sinne asti mahdollisten kirjoituksien varalta.

        Muumipeikko98

        Joo. Sinut haistaa kirjoitustyylistä ja tavasta vaikka kuusta asti. :oD

        Mutta lähtökohtaisesti otan kaikki vastaan. Eihän sitä ikinä tiedä. 😊


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Joo. Sinut haistaa kirjoitustyylistä ja tavasta vaikka kuusta asti. :oD

        Mutta lähtökohtaisesti otan kaikki vastaan. Eihän sitä ikinä tiedä. 😊

        Keksin kokeilla hetken olla Muumipeikko. Otin mukaan 98, koska yksi 1998 syntynyt nuori nainen on pyörinyt maaliskuun alusta lähtien voimakkaasti ja "Muumipeikko" sekä "Muumi" olivat varattu.

        Sitten keksin, että rajaan puhealueen sellaiseen, joka kuuluu 1998 syntyneen kokemusmaailmaan. Suunnittelin kertovani sitä, minkälaista on aloittaa opiskelu ensimmäisen vuoden opiskelijoiden joukossa syksyllä 2017. En olisi maininnut, että silloin aloitan sivuaineena teologian opinnot. Olisin puhunut lukiokokemuksista ja sen moisesta, mutta en olisi missään maininnut olevani jo n-vuoden opiskelija.

        Vähän tarkemmin ajateltuna tämä alkoi muistuttamaan jonkilaiselta huijaukselta - miksi rehellisyyden nimissä luovuin siitä, sillä kerran olin jo vähän vastaavaan syyllistynyt. Tuntui, että usko, toivo ja rakkaus ei olisi mukana, jos niin tekisin.

        Nyt se Muumipeikko98 on lopullisesti kuopattu paitsi se vastaa kohta sinulle.


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Joo. Sinut haistaa kirjoitustyylistä ja tavasta vaikka kuusta asti. :oD

        Mutta lähtökohtaisesti otan kaikki vastaan. Eihän sitä ikinä tiedä. 😊

        Mikä siinä kirjoitustyylissä sitten pistää silmään, että heti aloit epäilemään vanhaksi tutuksi? Yritin muun muassa saada Nuuskamuikkune:sta kirjoittamaan tämän nickin kanssa, mutta hän ei suostunut. Ehkä hän jo huomasi, että Muumipeikko98 on sama henkilö kuin Faith.Hope.Love?

        Hyvästit tällä nickillä! Tämän ei kannata enää vastata vaan kirjoita tuolle toiselle! :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Keksin kokeilla hetken olla Muumipeikko. Otin mukaan 98, koska yksi 1998 syntynyt nuori nainen on pyörinyt maaliskuun alusta lähtien voimakkaasti ja "Muumipeikko" sekä "Muumi" olivat varattu.

        Sitten keksin, että rajaan puhealueen sellaiseen, joka kuuluu 1998 syntyneen kokemusmaailmaan. Suunnittelin kertovani sitä, minkälaista on aloittaa opiskelu ensimmäisen vuoden opiskelijoiden joukossa syksyllä 2017. En olisi maininnut, että silloin aloitan sivuaineena teologian opinnot. Olisin puhunut lukiokokemuksista ja sen moisesta, mutta en olisi missään maininnut olevani jo n-vuoden opiskelija.

        Vähän tarkemmin ajateltuna tämä alkoi muistuttamaan jonkilaiselta huijaukselta - miksi rehellisyyden nimissä luovuin siitä, sillä kerran olin jo vähän vastaavaan syyllistynyt. Tuntui, että usko, toivo ja rakkaus ei olisi mukana, jos niin tekisin.

        Nyt se Muumipeikko98 on lopullisesti kuopattu paitsi se vastaa kohta sinulle.

        Niin. Joku sinun kirjoitustyylissä ja tavassa kertoa on ominaista. Sellainen täsmällinen ja ylikohtelias.

        Lisäksi siihen aihe opiskelusta, niin paljastuit. 😁


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Niin. Joku sinun kirjoitustyylissä ja tavassa kertoa on ominaista. Sellainen täsmällinen ja ylikohtelias.

        Lisäksi siihen aihe opiskelusta, niin paljastuit. 😁

        No, pitää pysyä tämän jälkeen vain yhdessä nickissä. En minä omasta mielestäni ole mitenkään ylikohtelias?

        Mitkäs on illan suunnitelmat? Minä ilmeisesti alan nukkumaan jo ennen kello 22:ta. Ennen kymmentä siis sänkyy nukkumaan.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        No, pitää pysyä tämän jälkeen vain yhdessä nickissä. En minä omasta mielestäni ole mitenkään ylikohtelias?

        Mitkäs on illan suunnitelmat? Minä ilmeisesti alan nukkumaan jo ennen kello 22:ta. Ennen kymmentä siis sänkyy nukkumaan.

        No kohta saunaan ja sit ehkä töllöö ja nukkumaan. 😊

        Laitoin tänään autoon jakopään hihnan. Vähän väsy. 😑


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        No kohta saunaan ja sit ehkä töllöö ja nukkumaan. 😊

        Laitoin tänään autoon jakopään hihnan. Vähän väsy. 😑

        Minuun iski nyt totaalinen väsymys ja lopetan tähän!

        Itse kävin muutama tunti sitten saunassa!

        Hyviä saunailtoja ja öitä!


      • Muumipeikko98 kirjoitti:

        Mikä siinä kirjoitustyylissä sitten pistää silmään, että heti aloit epäilemään vanhaksi tutuksi? Yritin muun muassa saada Nuuskamuikkune:sta kirjoittamaan tämän nickin kanssa, mutta hän ei suostunut. Ehkä hän jo huomasi, että Muumipeikko98 on sama henkilö kuin Faith.Hope.Love?

        Hyvästit tällä nickillä! Tämän ei kannata enää vastata vaan kirjoita tuolle toiselle! :)

        "Ehkä hän jo huomasi, että Muumipeikko98 on sama henkilö kuin Faith.Hope.Love?"

        .. ;D.. Juuh.. Sen huomasi heti.. Mut en jaksanut puuttua asiaan.. Ja kun nyt Palstailen ihan fiiliksen mukaan miten sattuu, niin en välttis jaksa muutenkaan pysähtyä keskustelemaan, jos/kun ei ole sellaista fiilistä.. Ajan, energian ja fiiliksen mukaan siis mennään, eikä tarkoitus ole olla töykeä yms.. Vaikka se voi siltä joistakin tuntua.. Syystä tai toisesta.. ;P

        Täällä kun on sellaisia(kin) Yksilöitä, jotka yrittävät imeä susta syystä tai toisesta aikaa ja energiaa vaikka väkisin, niin senkin takia pitää hieman kuunnella itseään minne ne niitä on antamassa ja milloin.. Mulla on ollut tämän(kin) asian kanssa OppiKursseja KantaPiän OppiKoulussa ja nyt näyttäisi, että oppi on mennyt Aikast hyvin perille.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Ehkä hän jo huomasi, että Muumipeikko98 on sama henkilö kuin Faith.Hope.Love?"

        .. ;D.. Juuh.. Sen huomasi heti.. Mut en jaksanut puuttua asiaan.. Ja kun nyt Palstailen ihan fiiliksen mukaan miten sattuu, niin en välttis jaksa muutenkaan pysähtyä keskustelemaan, jos/kun ei ole sellaista fiilistä.. Ajan, energian ja fiiliksen mukaan siis mennään, eikä tarkoitus ole olla töykeä yms.. Vaikka se voi siltä joistakin tuntua.. Syystä tai toisesta.. ;P

        Täällä kun on sellaisia(kin) Yksilöitä, jotka yrittävät imeä susta syystä tai toisesta aikaa ja energiaa vaikka väkisin, niin senkin takia pitää hieman kuunnella itseään minne ne niitä on antamassa ja milloin.. Mulla on ollut tämän(kin) asian kanssa OppiKursseja KantaPiän OppiKoulussa ja nyt näyttäisi, että oppi on mennyt Aikast hyvin perille.. ;D

        Mua ei oo stressannut yhtään tää palstailu. Oikeastaan ärsytyskynnys hypännyt jonnekin atmosfääriin. 😁

        Kyse on minusta vaan siitä, että mä tiedän mikä kaappi on. Ihan sama kuka huutelee ja mitä. 😊


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Mua ei oo stressannut yhtään tää palstailu. Oikeastaan ärsytyskynnys hypännyt jonnekin atmosfääriin. 😁

        Kyse on minusta vaan siitä, että mä tiedän mikä kaappi on. Ihan sama kuka huutelee ja mitä. 😊

        Noh, en mä ihan tuollaista tarkoittanut.. Vaan ihan muuta.. Esim. joku voi haluta kysellä ja keskustella jostain asiasta johon et jaksa/haluta ainakaan just sillä hetkellä paneutua jne.. ;P

        .. Toki nuo LahkeessaRoikkuvat ihan selvät ProvoTrollaajat nyt hieman välillä "haittaa" palstailua, mutta niihin voi suhtautua fiilikseen mukaan monella tavalla.. Välillä jättää huomiotta ja välillä lähtee Kepeästi Leikkiin Mukaan.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Ehkä hän jo huomasi, että Muumipeikko98 on sama henkilö kuin Faith.Hope.Love?"

        .. ;D.. Juuh.. Sen huomasi heti.. Mut en jaksanut puuttua asiaan.. Ja kun nyt Palstailen ihan fiiliksen mukaan miten sattuu, niin en välttis jaksa muutenkaan pysähtyä keskustelemaan, jos/kun ei ole sellaista fiilistä.. Ajan, energian ja fiiliksen mukaan siis mennään, eikä tarkoitus ole olla töykeä yms.. Vaikka se voi siltä joistakin tuntua.. Syystä tai toisesta.. ;P

        Täällä kun on sellaisia(kin) Yksilöitä, jotka yrittävät imeä susta syystä tai toisesta aikaa ja energiaa vaikka väkisin, niin senkin takia pitää hieman kuunnella itseään minne ne niitä on antamassa ja milloin.. Mulla on ollut tämän(kin) asian kanssa OppiKursseja KantaPiän OppiKoulussa ja nyt näyttäisi, että oppi on mennyt Aikast hyvin perille.. ;D

        ".. ;D.. Juuh.. Sen huomasi heti.. Mut en jaksanut puuttua asiaan.. Ja kun nyt Palstailen ihan fiiliksen mukaan miten sattuu, niin en välttis jaksa muutenkaan pysähtyä keskustelemaan, jos/kun ei ole sellaista fiilistä.. Ajan, energian ja fiiliksen mukaan siis mennään, eikä tarkoitus ole olla töykeä yms.. Vaikka se voi siltä joistakin tuntua.. Syystä tai toisesta.."

        Minä ymmärrän tämän asenteen vallan hyvin, sillä jokseenkin tuon vastauksen kirjoitettuasi tänne minä nukahdin melkein välittömästi. Väsyneenä en jaksanut vastata viestiisi. Sitten yhdeltä yöllä heräsin oksennus suussa ja minuun iski joku vatsapöpö. Hetken oli sairaana ihan kanttu vei. Eikä varmasti ollut energiaa ja fiilistä kirjoitella oksentaessa aivan puhki sairaana.

        Nyt on vähemmän kiva olo eikä varmasti tee esimerkiksi pussata ketään naista, mutta koska ei enää pysty vastapöpössä nukkumaan on aikaa tulla nettiin. Nyt on aikaa, energiaa ja fiilistänkin vastata.

        Kiitän vastauksesta, sillä nyt toteutui suuri haaveni, että Nuuskamuikkunen ja Muumipeikko kohtaavat palstalla. Olen oikeasti muumifani, joka katsoo muumeja vielä tänä päivänäkin. Valitettavasti täällä ei sattunut tulemaan ketäään toista muumifania vastaan. Sen sijaan onnelliseksi sai se, että ainakin Nuuskamuikkkune vastasi.:)


      • Muumipeikko98 kirjoitti:

        ".. ;D.. Juuh.. Sen huomasi heti.. Mut en jaksanut puuttua asiaan.. Ja kun nyt Palstailen ihan fiiliksen mukaan miten sattuu, niin en välttis jaksa muutenkaan pysähtyä keskustelemaan, jos/kun ei ole sellaista fiilistä.. Ajan, energian ja fiiliksen mukaan siis mennään, eikä tarkoitus ole olla töykeä yms.. Vaikka se voi siltä joistakin tuntua.. Syystä tai toisesta.."

        Minä ymmärrän tämän asenteen vallan hyvin, sillä jokseenkin tuon vastauksen kirjoitettuasi tänne minä nukahdin melkein välittömästi. Väsyneenä en jaksanut vastata viestiisi. Sitten yhdeltä yöllä heräsin oksennus suussa ja minuun iski joku vatsapöpö. Hetken oli sairaana ihan kanttu vei. Eikä varmasti ollut energiaa ja fiilistä kirjoitella oksentaessa aivan puhki sairaana.

        Nyt on vähemmän kiva olo eikä varmasti tee esimerkiksi pussata ketään naista, mutta koska ei enää pysty vastapöpössä nukkumaan on aikaa tulla nettiin. Nyt on aikaa, energiaa ja fiilistänkin vastata.

        Kiitän vastauksesta, sillä nyt toteutui suuri haaveni, että Nuuskamuikkunen ja Muumipeikko kohtaavat palstalla. Olen oikeasti muumifani, joka katsoo muumeja vielä tänä päivänäkin. Valitettavasti täällä ei sattunut tulemaan ketäään toista muumifania vastaan. Sen sijaan onnelliseksi sai se, että ainakin Nuuskamuikkkune vastasi.:)

        Jeps, Tällä hetkellä ei tule muutenkaan rupateltua kauheasti sellaisista asioista joihin ei ole Just sillä hetkellä Fiilistä jne.. Joten toivottavasti kukaan ei siitä ainakaan kauheasti itseensä ota.. Se kun vain tarkoittaa sitä ettei mulla ollut aikaa ja/tai energiaa ja/tai fiilistä lähteä keskustelemaan asiasta/aiheesta.. ;P


    • Hämärän_rajoilta

      Kiinnosti lukioikäisenä ja vähän vanhempanakin vielä sen verran, että luin itseni jopa maisteriksi asti pääaineenani kirjallisuus.

      Ei kiinnosta enää. Valmistumisestani on kohta kolme vuotta, ja sen jälkeen lukemani kaunokirjat voi laskea yhden käden sormilla. Väsyin teeskentelemään jotakin sellaista mitä en koskaan aidosti ollut, ja olen lopettanut lukemisen ja muut sivistävät harrastukset käytännössä kokonaan.

      Mitä naisten saamiseen tulee, tuskin kaljakaan olisi auttanut, mutta kaljalla istumallakin olisi todennäköisesti työllistynyt paremmin kuin lukemalla maailmankirjallisuuden klassikoita. Siellä kuppilassa nimittäin on edes teoreettinen mahdollisuus törmätä ihmiseen, joka 1) tekee jotakin tuottavaa ja 2) tarvitsee sen tekemiseen apuvoimia. Humanistisessa tiedekunnassa tällaisiin ihmisiin ei törmää.

    • PerusSinkku
    • 101prosHetero

      Kirjojen lukeminen. Se on homoille

    • Dffffg

      Kummallista juttua sinulla. Yleinen trendi taitaa kuitenkin olla, että tytöt ja naiset lukevat kaikissa ikäluokissa enemmän kuin pojat ja miehet, eli kyllä vaan naiset ovat kiinnostuneita kirjallisuudesta. Ongelma taisi olla ennemminkin siinä, että juuri ne naiset joista itse olisit (ollut) kiinnostunut, eivät olleet kiinnostuneita kirjallisuudesta.. sen paremmin kuin sinustakaan. Nurkissa varmaankin pyöri kosolti naispuolisia lukutoukkia, mutta he vaan eivät ole nuorten poikien tai miesten mielestä kuuminta hottia.. sikäli kun tulevat edes huomatuiksi.

      ( Kaljaa voi muuten oikein hyvin juoda vaikka lukisikin kirjoja, toisinaan jopa yhtä aikaa. )

      • Repesin nauramaan tolle vinkille että yhdistäisi juomisen ja lukemisen. Mitähän järkeä on lukea filmi katkenneena jotain kirjaa?


      • ex-raitis3

        No kai niitä kirjoistakin kiinnostuneita naisia oli ja itsekin olisin heistä ollut kovin kiinostunut. Nekin vain kävivät ryypiskelemässä ja pariutuivat sitten normaalien kaljaa juovien miesten kanssa.


      • Dfgghhh
        ex-raitis3 kirjoitti:

        No kai niitä kirjoistakin kiinnostuneita naisia oli ja itsekin olisin heistä ollut kovin kiinostunut. Nekin vain kävivät ryypiskelemässä ja pariutuivat sitten normaalien kaljaa juovien miesten kanssa.

        Se on tuo mustavalkoinen joko/tai -ajattelu, jolla ihminen maalaa itsensä nurkkaan, olisithan sinäkin voinut silloin aikanaan lukea j a juoda kaljaa.. No, hyvä puoli asiassa kuitenkin on, että nämä mahdollisuudet ovat edelleen auki.


      • ex-raitis3
        Dfgghhh kirjoitti:

        Se on tuo mustavalkoinen joko/tai -ajattelu, jolla ihminen maalaa itsensä nurkkaan, olisithan sinäkin voinut silloin aikanaan lukea j a juoda kaljaa.. No, hyvä puoli asiassa kuitenkin on, että nämä mahdollisuudet ovat edelleen auki.

        No niin olisin, mutten tajunnut sitä sitten. Sitten parikymppisenä aloinkin juomaan ja naisiakin alkoi löytyä.


      • flowersreally
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Repesin nauramaan tolle vinkille että yhdistäisi juomisen ja lukemisen. Mitähän järkeä on lukea filmi katkenneena jotain kirjaa?

        Sun ihonväri saa miettimään kaikkia niitä loppuhuipennusta vaille jääneitä dekkareita.


      • flowersreally kirjoitti:

        Sun ihonväri saa miettimään kaikkia niitä loppuhuipennusta vaille jääneitä dekkareita.

        Tarkoitatko romanttisia loppuja?


      • flowersreally
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tarkoitatko romanttisia loppuja?

        Dekkareissa kai harvemmin sellaisia on.


      • flowersreally kirjoitti:

        Dekkareissa kai harvemmin sellaisia on.

        Voisi ollakin, ei niistä haittaakaan olisi.


      • Ddfffg
        ex-raitis3 kirjoitti:

        No niin olisin, mutten tajunnut sitä sitten. Sitten parikymppisenä aloinkin juomaan ja naisiakin alkoi löytyä.

        Nonni, onnellinen loppu siis. Olen kyllä itsekin toisinaan miettinyt hukkasinko liikaa nuoruuteni kukkeinta aikaa nenä kirjassa, mutta olen tullut siihen tulokseen, että asia ei ole niin. Nuorena lukeminen on vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin, se kehittää ajattelua, oppimiskykyä, kielellisiä taitoja, mielikuvistusta ja kasvattaa ymmärrystä maailmasta. Jos en olisi lukenut niin paljon nuorena, en olisi sama ihminen kuin nyt ja koen olevani viihdyttävämpää seuraa edes itselleni, kun päässä on muutakin kuin hiukset, puhumattakaan myöhemmin opintoihin yms asioihin liittyvistä hyödyistä. Ja onneksi tosiaan itse ymmärsin, ennen kuin oli liian myöhäistä, että moniosaajille on kysyntää, ei kannata olla joko/tai. :)


      • Dddfffg
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Repesin nauramaan tolle vinkille että yhdistäisi juomisen ja lukemisen. Mitähän järkeä on lukea filmi katkenneena jotain kirjaa?

        Suuri osa klassikkokirjallisuudesta on kirjoitettu jonkin asteisessa soosissa, tai vähintäänkin krapulassa seuraavan pullon rahoittamiseksi, niin en näe mitään syytä, etteikö lukijakin voisi nauttia kirjallisuudesta hieman nauttineena.


      • Dddfffg kirjoitti:

        Suuri osa klassikkokirjallisuudesta on kirjoitettu jonkin asteisessa soosissa, tai vähintäänkin krapulassa seuraavan pullon rahoittamiseksi, niin en näe mitään syytä, etteikö lukijakin voisi nauttia kirjallisuudesta hieman nauttineena.

        Lienet oikeassa, ja on joitakin kaunokirjallisuuden pääteoksia joihin ei tule koskeakaan selvinpäin.

        James Joycen Odysseus lienee kuuluisin siitä sarjasta kirjoja joihin on syytä suhtautua hilpeällä humalaisella ironialla. Teosta suomentaessaan Pentti Saarikoski alkoholisoitui lopullisesti.


      • flowersreally
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Voisi ollakin, ei niistä haittaakaan olisi.

        Onko loppua olemassa, jos kukaan ei lue sitä?


      • flowersreally kirjoitti:

        Onko loppua olemassa, jos kukaan ei lue sitä?

        Naiset ainakin kaipaa romanttisia loppuja, pornofilmeissäkin.


      • flowersreally
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Naiset ainakin kaipaa romanttisia loppuja, pornofilmeissäkin.

        Se on kai ihan sama jos filmi katkeaa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Lienet oikeassa, ja on joitakin kaunokirjallisuuden pääteoksia joihin ei tule koskeakaan selvinpäin.

        James Joycen Odysseus lienee kuuluisin siitä sarjasta kirjoja joihin on syytä suhtautua hilpeällä humalaisella ironialla. Teosta suomentaessaan Pentti Saarikoski alkoholisoitui lopullisesti.

        "James Joycen Odysseus lienee kuuluisin siitä sarjasta kirjoja joihin on syytä suhtautua hilpeällä humalaisella ironialla. Teosta suomentaessaan Pentti Saarikoski alkoholisoitui lopullisesti."

        Säälittävää on se suomentaminen. Aloin tässä lukemaan sitä englanniksi. Sen alku on täynnä kasvien nimiä. Katsoin sanakirjasta mistä kasvien nimistä on kyse. Kasvit eivät kasva Suomessa, siksi ne jäivät vain nimiksi. Luulin, että niillä on jotain symbolista merkitystä siellä. Ei minun kirjani.

        Lukiolaisena oli helpompi lukea joku Nicola Machiavellin "Ruhtinas" ja kirjoittaa siitä essee sekä äikkään ja filosofiaan. Molemmissa sain parhaimmanmahdollisen arvosanan. :D

        Olen kuullut sen, että Joyce "Odysseuksessa" on englanninkielellä käytettyjen eri sanojen ennätys ilmeisesti. Joten en suosittele sitä luettavaksi englanniksi. Voi tulla lopullisesti alkoholisiti tai ainakin turhautunut henkilö. Suomeksi joku voi yrittää kahlata sen ihan selvinpäin läpi.


    • Lukeminen ei sovi mun luonteenlaadulleni, minä menetän kiinnostuksen nopeasti jos huomaan kirjailijan ryhtyvän jankkaamaan ja kirjassa on vielä satoja sivuja joutavaa tekstiä jäljellä. Ylivoimaisesti kovin lukusuoritukseni on n. 3/4 Dostojevskin klassikosta Rikos ja rangaistus. Yritin sitä kahteen otteeseen muutaman vuoden välein ja molemmilla kerroilla veto loppui suunnilleen samaan kohtaan.

      Tuon lisäksi hain 2 kertaa kirjastosta lainaan Milan Kunderan romaanin olemisen sietämätön keveys, kummallakaan kertaa en saanut edes aloitettua kirjaa, ja molemmilla kerroilla jouduin palauttaessani teoksen maksamaan siitä myöhästymissakot.

      Jotain olen silti lukenutkin; Jack Londonia, Alistair Mclaenia, Stephen Kingiä ja Arto Paasilinnaa.

      Noloin juttu on ollut lainata joskus Volter Kilven Alastalon salissa romaanit ja tietää jo kirjastosta lähtiessä että eihän tommosta paskaa lue kuin oikeasti masokistit, palautinkin kirjat heti seuraavana päivänä.

      • EiMasokisti

        Alastalon salissa on hiton hyvä!


      • Kunderan Identiteetti on ikinä lukemistani kirjoista lähinnä tätä palstaa.


      • A.Palstamäki
        scrg kirjoitti:

        Kunderan Identiteetti on ikinä lukemistani kirjoista lähinnä tätä palstaa.

        Täytynee ottaa työn alle tosissaan joku hänen teoksensa.


      • EiMasokisti kirjoitti:

        Alastalon salissa on hiton hyvä!

        Hyvä jos luit ja pidit siitä, sillä puolet kriitikoistakin ovat jättäneet sen kesken.

        On yksi merkkiteos jonka minäkin jaksoin lukea ja jopa pidin siitä sen helppolukuisuuden takia. Kyseessä oli Saarikosken käännös Salingerin romaanista "sieppari ruispellossa".


      • SSSSSSSSSe

        En suosittele Saarikosken käännöstä, se toinen (uusi) käännös on paljon helppolukuisempi.


    • hyvii.kirjoi

      luin v8 magazinea ja jallua kallea erotiikan maailmaa yms masia ja aku ankkaa niin sellainen kirjallisuus kiinnosti ja kiinnostaa vieläkin

      • lihatipunen

        Sen kyllä huomaa. Ja niistäkin olet katsonut vaan kuvat.


    • 3dc

      Jotkut tuntuvat liittävän kirjojen lukemiseen myös kirjallisuudesta keskustelemisen ja se saattaa karkottaa joitain ihmisiä pois. Itse olen lukenut aina paljon, mutta en halua keskustella kirjallisuudesta. Kirjojen maailma on minulle yksityinen maailma, jota en jaa muiden kanssa. En koe tarpeelliseksi keskustella kirjailijoista tai merkityksistä, joita he mahdollisesti ovat sisällyttäneet teksteihinsä. Jos kaipaa tällaisia keskusteluja, voi olla vaikea löytää samanhenkistä ihmistä.

      • lihatipunen

        Sama mulla. En nykyään kyllä juurikaan lue, mutta olen kyllä tähän ikään ehtinyt lukea paljon enemmän kuin moni tulee koko elämänsä aikana lukemaan. En ole myöskään koskaan osannut, enkä halunnut, analyloida kirjoja. Siksipä laistin joskus koulussakin tällaisesta tehtävästä joka olisi pitänyt koko luokan edessä tehdä.


      • ex-raitis3

        Juuri näin. Jotkut naiset saattavat olla kiinostuneita kirjallisuudesta, mutta eivät he halua aiheesta puhua. Eivätkä missään määrin arvosta miestä joka on samasta aiheesta kiinostunut. He haluavat tavata miehiä baarimaailmassa ja seurustelevat normaalien kaljaa juovien miesten kanssa.

        Itsekin kuvittelin aikoinani teini-ikäisenä että kirjallisuudesta kiinostuneet nörttitytöt voisivat olla kiinostuneita minusta kun itseänikin kiinosti kirjallisuus. Mutta sitten lopulta ymmärsin realiteetit ja aloin opetella juomaan kaljaa.


      • 3dc
        ex-raitis3 kirjoitti:

        Juuri näin. Jotkut naiset saattavat olla kiinostuneita kirjallisuudesta, mutta eivät he halua aiheesta puhua. Eivätkä missään määrin arvosta miestä joka on samasta aiheesta kiinostunut. He haluavat tavata miehiä baarimaailmassa ja seurustelevat normaalien kaljaa juovien miesten kanssa.

        Itsekin kuvittelin aikoinani teini-ikäisenä että kirjallisuudesta kiinostuneet nörttitytöt voisivat olla kiinostuneita minusta kun itseänikin kiinosti kirjallisuus. Mutta sitten lopulta ymmärsin realiteetit ja aloin opetella juomaan kaljaa.

        Nyt kyllä ex-raitis veti johtopäätöksineen mutkia suoriksi melkoisella vapaudella.
        Ei se, että ei halua keskustella omista lukemisistaan tai kuunnella toisten lukemisista tarkoita, että haluaisi seurustella bilettävien ihmisten kanssa.


    • Muumipeikko98

      Joskus peruskouluikäisenä ala-asteen lopulla ja yläasteella luin monta sataa kirjaa vuodessa. Aluksi kirjallisuus oli itseni ikäisille suunnattua kirjallisuutta, mutta sitten lukion puolella viihdyin kirjastossa jo aikuisten puolella. Luin lukiossa olessani suunnilleen kaikki Mika Waltarin historialliset romaanit. Tein Waltarista esitelmänkin lukiossa. Nyt lukio on ohi ja ehkä historiallisten romaanien lisäksi lukemaan joskus isompana elämänkerrallisia teoksia. Haluan tietää ihmisten elämänkulusta.

      Itse aloitan ensisyksynä opiskelemaan ilmeisesti yliopistossa yhtä ainetta. Mahdollisesti ensimmäisen vuoden opiskelijoiden kanssa opiskelu vie lukuharrastuksen oppikirjoihin ja ajankäytön ehkä bileisiin/opiskelijarientoihin. Opiskelijalla ei ole ilmeisesti aikaa lukea kaunokirjallisuutta?

      Pidän myös fantasiakirjallsuudesta:. David Eddings, Margaret Weis, John Stephes...

      Olen lukenut tähän mennessä kirjoja ilmeisesti neljänumeroisen luvun. Hyvin moni kirja on ollut jonkinlaista kaunokirjallisuutta. En ole lukenut oppikirjojen lisäksi kovinkaan paljon tietokirjallisuutta. Ehkä pitäisi sivistää itseään enemmän?

    • En ymmärrä miten jonkun toisen Mielikuvitus ja/tai Mielipiteet Muka tekevät ihmisestä "paremman&fiksumman"?.. ;D

      .. Ainakaan siinä mielessä, että pitäisi "ahmia" sitä kirjan/kirjojen verran.. Siis joltakin Yksilöltä.. ;P

      • Tuo onkin hyvä kysymys, mun mielestäni muiden ihmisten hengen tuotosten lukeminen ei tietenkään ole itseisarvo.

        Hyvä kirja on silti itseisarvo, se vie lukijansa mukanaan.


      • Nuuskamuikkune: "En ymmärrä miten jonkun toisen Mielikuvitus ja/tai Mielipiteet Muka tekevät ihmisestä "paremman&fiksumman"?.. ;D .. Ainakaan siinä mielessä, että pitäisi "ahmia" sitä kirjan/kirjojen verran.. Siis joltakin Yksilöltä.. ;P "

        Minulla jäi ymmärtämättä mitä tarkoitit aloitukseen nähden. Mitä ihmettä tarkoittaa ;P ?

        Olen käyttänyt itse mielikuvitusta runsain määrin. Tietyllä tavalla se voi tehdä paremmaksi ainakin sisäisen elämän suhteen. Sisäinen elämä voi olla rikkaampaa. Luonnollisesti olet paljolti oikeassa siinä, että ei muitten mielipiteet siinä taida vaikuttaa paljonkaan ellei ole kiinteässä porukassa, jengissä mukana. Ryhmäpaine voi vaikuttaa ja sitä kautta muitten mielipiteet?

        Olen lukenut ja käynyt myös muutamissa bileissä. PIkkuisen on olutta juodu (joskus uutena vuotena kylläkin lattiatasoon asti), mutta pääasiassa luettu kirjoja ja liikuttu mielikuvitusmaailmoissa muun muassa fantasiakirjallisuuden parissa. Tyttöystävää ei ole ollut näköpiirissä kylläkään lukioaikana. Oikeastaan on sanottuna hämmentänyt vielä lukion kolmannella, kun jotkut ovat pussaneet bileissä. Teoriassa aloittanut kirjoittaja voi olla oikeassa siinä, että liika lukeminen vie pois aikaa muunlaiselta elämältä.


    • Utlkh

      Kiinnosti ja aika paljon kiinnosti. Silloin kun suurin osa muista vasta opetteli lukemaan, minä luin Alexandre Dumas'ta. :)

      Mutta en mä sen takia lukenut, että sillä tyttöihin olisin vaikutuksen olisi tehnyt. Enkä kitaraankaan vastakkaisen sukupuolen miellyttämisen takia tarttunut. Kyllä kiinnostukseni kohteet kiinnosti ainoastaan yhdestä syystä ja se syy oli se itse asia, eli kirjallisuus kirjallisuuden takia ja musiikki musiikin takia.

      Mutta aiheesta vastakkaiseen sukupuoleen ja sen kiinnostuksen herättämiseen. Kiinnostu siitä vastakkaisen sukupuolen edustajasta. Siinä on hyvä lähtökohta kiinnostuksen herättämiseen... :)

    • Onhan tuota tullut luettua muutakin kuin kuvakirjoja. Nuorena jopa enemmän leveämmällä kiinnostuksella, teininä vähemmän ja aikuisuudessa vaihtelevalla määrällä.

      Aloittaja ei muuten taida tietää, että paljon lukeneet naiset pitävät usein seksikkäinä enemmän lukeneita miehiä.

      • Mä olisin niin mielellään ennemmin KuunteluOppilaana.. ;D.. Ainakin jos ei Kuorsaus haittaisi, kun nukahtaisi onnellisena Rauhalliseen ja Lempeään ääneen.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Mä olisin niin mielellään ennemmin KuunteluOppilaana.. ;D.. Ainakin jos ei Kuorsaus haittaisi, kun nukahtaisi onnellisena Rauhalliseen ja Lempeään ääneen.. ;P

        Epäilevät viiksikarvani tunnustelevat, että keskustelet äänikirjasta.


      • NuuskaMuikkune
        elisakettu kirjoitti:

        Epäilevät viiksikarvani tunnustelevat, että keskustelet äänikirjasta.

        Jooh.. Mut Enpä mä niistä ÄäniKirjoista niin välitä.. Siitä puuttuu SeJokin.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Jooh.. Mut Enpä mä niistä ÄäniKirjoista niin välitä.. Siitä puuttuu SeJokin.. ;D

        Kato, kato, Muikkuhan on kuin onkin lukenut kirjoja :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Kato, kato, Muikkuhan on kuin onkin lukenut kirjoja :)

        Noh, Joo.. Mut en Pal.. Enkä mä ees sitä tarkoittanut.. Tai sitten Olit Taas mua ovelampi, enkä mä ymmärtänyt sun Kommenttis Oveluutta.. ;D


      • Ne paljon lukeneet miehet vaan pakkaa olemaan limaisia rupikonnia. :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        Ne paljon lukeneet miehet vaan pakkaa olemaan limaisia rupikonnia. :D

        kettu, kettu... Paljon lukeneisuudella jokainen tarkoittaa hieman eri asiaa.

        Eipäs ole limaisia rupikonnia.

        Sano mulle miksi ihmeessä ihmisillä on tarve aina luokitella toisensa johonkiin lokeroon?


    • DoubtofOrderap

      Kiinnosti ja kiinnostaa. Välillä meni vuosia, ettei tullut luettua. Siihen kun menee aikaa ja lukeminen on jotenkin itsekästä, se ei tuota mitään kenellekään muulle kuin itselle.. mutta päätin sitten, että minulla on oikeus olla hieman itsekäs ja nauttia lukemisesta. Ja todellakin nautin. Välillä on vaan vaikea löytää kiinnostavaa luettavaa. Sitten vaan poimin kirjaston hyllystä kirjoja järjestyksessä ja jos kirja on huono, niin palautan. Aika kiinnostavia uusia lukukokemuksia voi löytää aiheista, joista ei tiedä mitään entuudestaan. En tosin ole lukenut kaikkia klassikoitakaan, Dostojevski tuntuu aika raskaalta ja usein luenkin historiallista hömppää..
      Mieheni eivät ole lukeneet kirjoja ja se tuntui jotenkin surulliselta, ettei osaa sillä tavoin saada iloa ja rentoutua.

    • Joo olin oikea lukutoukka..

      Aina lukemassa.

      • 12121212121212

        Tasoteoria on mielenkiintoinen teoria, luen siitä paljon.


    • Vähän nuorempana kuin lukioikäisenä luin todella paljon, vähän vanhempana nuorena myös. Nyt aikuisiällä menee kausittain, välillä montakin kirjaa päivässä ja sitten on pitkiä aikoja ettei nappaa ollenkaan. Nyt on yksi kirja luvulla, mutta aika rauhalliseen tahtiin.

      Nuorena join kyllä kaljaakin ja menin muiden nuorten, kavereideni mukana tapahtumissa siinä kuin kaikki muutkin. Ei lukeminen tai juominen ole ollut esteenä tai kimmokkeena parisuhteille tai ihmissuhteille sinänsä. Juoppoja en ole katsellut, mutta ehkä kevyt käyttö on joissain tapauksissa helpottanut ihmisiin tutustumista. Lukeminen on ehkä hiukan rajoittanut jatkotutustumista lukemattomiin, sillä tietyn tasoinen yleissivistys, itsensä kehittäminen ja maailman ymmärtäminen taitaa vaatia muiden tuotosten kokemista.

      • kiltti-ja-kunnollinen

        Lukeminen ja yleissivistys auttaa sua ja Nuuskamuikkusta riehumaan palstalla humehissa.


      • kiltti-ja-kunnollinen kirjoitti:

        Lukeminen ja yleissivistys auttaa sua ja Nuuskamuikkusta riehumaan palstalla humehissa.

        Mikäpä sinulle sen tärkeämpää. :)


    • Naissinkku

      Eräillä ensitreffeillä mies kertoi lukevansa paljon. Sanoin, että olen juuri lukemassa "Tulitikkuja lainaamassa". Mies sanoi, että sellaisesta kirjasta hän ei ole ikinä kuullutkaan. Kyllä lopahti heti kiinnostus sitä miestä kohtaan. Ei siinä mitään, jos ei ole lukenut "Tulitikkuja lainaamassa", en minäkään kaikkia klassikoita ole lukenut. Mutta jos ei edes tiedä noin tunnettua kirjaa, niin silloin on turha väittää, että muka lukee paljon.

      • Siinäpä muuten toinen palstalle sopiva kirja. Kertoi muistaakseni sinkkuelämästä, hypergamiasta ja sellaisesta.


      • Naissinkku

        Se kertoo kylläkin ahneista ukoista, joita kiinnostaa (naisissakin) vain raha. Mutta sopii tälle palstalle, kieltämättä.


      • Naissinkku kirjoitti:

        Se kertoo kylläkin ahneista ukoista, joita kiinnostaa (naisissakin) vain raha. Mutta sopii tälle palstalle, kieltämättä.

        "Se kertoo kylläkin ahneista ukoista, joita kiinnostaa (naisissakin) vain raha."

        Fiktiota selvästi. Sellaista naiset aina lukevat.


      • Naissinkku kirjoitti:

        Se kertoo kylläkin ahneista ukoista, joita kiinnostaa (naisissakin) vain raha. Mutta sopii tälle palstalle, kieltämättä.

        Mutta puhuttiinko pillusta? Tai edes perseistä ja tisseistä? Ei esineellistetty naisia siihen maailman aikaan.


    • Teknodonna

      Mjoo

      No siis mulla on aina se ongelma, että kun avaan ruuvin alakautta, niin kierrän sitä todellisuudessa väärään suuntaan.

      Jotain tekemistä avaruudellisen käsityksen kanssa?

      😁

      • Teknodonna

        En itse ole järin kiinnostunut kirjallisuudesta tahi kuvista, mutta poikkeus tekee kepposen, eli källin.

        Tuija Siltamäen rajattu maailma teki minuun lähes skandinaavisen vaikutelman, ollen sitä.

        (Reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        En itse ole järin kiinnostunut kirjallisuudesta tahi kuvista, mutta poikkeus tekee kepposen, eli källin.

        Tuija Siltamäen rajattu maailma teki minuun lähes skandinaavisen vaikutelman, ollen sitä.

        (Reps)

        Tuijalla on lisäksi "kärkäs" tunnelma atavistisissa novelleissaan, joita introspektiivisiksi tavataan lajitella huolimatta siitä, että nainen on toimittaja, ei kirjailija.

        Muotokieleltään minuutta hipova, stilistinen ja esseistinen, helppolukuinen, ymmärrettävä olematta tylsä.

        (naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tuijalla on lisäksi "kärkäs" tunnelma atavistisissa novelleissaan, joita introspektiivisiksi tavataan lajitella huolimatta siitä, että nainen on toimittaja, ei kirjailija.

        Muotokieleltään minuutta hipova, stilistinen ja esseistinen, helppolukuinen, ymmärrettävä olematta tylsä.

        (naurua)

        Omista pilkutus- ja pisteytysvirheistäni huolimatta voin aina nojautua kuvaan.

        Ei paha.

        (naurua)

        https://urly.fi/MJY


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Omista pilkutus- ja pisteytysvirheistäni huolimatta voin aina nojautua kuvaan.

        Ei paha.

        (naurua)

        https://urly.fi/MJY

        Ja mikä tässä naisessa herätti oman mielenkiintoni oli se että hän määritteli itsensä "nettiriitelijäksi".

        Aiwan taivaallista nannaa.

        (hirn)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Tuijalla on lisäksi "kärkäs" tunnelma atavistisissa novelleissaan, joita introspektiivisiksi tavataan lajitella huolimatta siitä, että nainen on toimittaja, ei kirjailija.

        Muotokieleltään minuutta hipova, stilistinen ja esseistinen, helppolukuinen, ymmärrettävä olematta tylsä.

        (naurua)

        Aina tältä palstalta jotain virikkeitä saa. Nasta mimmi. Siis terävä.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Ja mikä tässä naisessa herätti oman mielenkiintoni oli se että hän määritteli itsensä "nettiriitelijäksi".

        Aiwan taivaallista nannaa.

        (hirn)

        Kaunis, rikas ja kiivas.

        Mitä muuta nainen voisi olla?

        Ehkä älyllisesti laiska?

        (hihitystä)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe