Jeesus ei ole Joh.1:1-5-sana, vaan sananvälittäjä,

Fariseus2

toistaen vain sen jumalallisen sanan (=Jumala?), jonka jonka saa ja kuulee Jumalalta!

Uutistenlukijan toistaessa esim. Presidentin sanoja, ei tee uutisenlukijasta presidenttiä!

Johanneksen runo Joh.1:1-5, ei todista yhtään mitään!
Se on yhtä tyhjän kanssa!
Tyhjää sananhelinää vain!

Johannes 12
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Johannes 5
31 Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.

Johannes 8
14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.

17

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellainenhenki

      Ja negatiivisen kautta siinä selitellään niin kuin paholaisen kuuluukin.

      • saviseutulainen

        Kauhistuttava on nimimerkki Fariseus 2:n sysimusta pimeys, hänen kivenkova paatumuksensa.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        Kauhistuttava on nimimerkki Fariseus 2:n sysimusta pimeys, hänen kivenkova paatumuksensa.

        saviseutulainen pääsee paatumuksessa aivan samoille lukemille. Hänen paatumuksensa kieltää Jeesuksen Kristuksen Jumalan (Joh 17:3, Joh 20:17)


    • Shema_Israel

      Pyh. Surkea propagandayritys.

      Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias!

      • Fariseus2

        "Pyh. Surkea propagandayritys." :
        "Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias! "

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on "Jumala Kaikkivaltias! " ?

        ""Jumala KAIKKIVALTIAS! " ?


      • abcdefghijklmnopqrs

        Joh 5:22-23
        Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.


      • Fariseus2
        abcdefghijklmnopqrs kirjoitti:

        Joh 5:22-23
        Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

        1. Johanneksen kirje 3
        21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,

        Roomalaiskirje 14
        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;


      • Fariseus2 kirjoitti:

        "Pyh. Surkea propagandayritys." :
        "Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias! "

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on "Jumala Kaikkivaltias! " ?

        ""Jumala KAIKKIVALTIAS! " ?

        >> Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on "Jumala Kaikkivaltias! " ? <<

        Jesaja 9:5 osuu aika lähelle: "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."


      • totuus_voittaa

        Nimimerkki Shema_Israel:

        "Pyh. Surkea propagandayritys.

        Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias!"

        Tämä tyyppi ei ole kuullut Jeesuksesta yhtään mitään, eikä tiedä mitä Shema Israel tarkoittaa.

        Joka haluaa tietää voi lukea Markuksen evankeliumista 12:28-32. Siinä ovat sanat "Shema Israel" jotka merkitsevat "Kuule Israel".

        Päästään vialla on se joka tuon raamatunkohdan luettuaan yhä väittää että "Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias."


    • Jos Jeesus olisi sana, hän olisi syntynyt Jumalan suusta, ei Marian alapäästä.

    • Setä.neuvoo.jälleen
    • Johanneksen mukaan Sana oli Jumala, ja sanalla hän tarkoittaa Jeesusta, kuten luemme jakeesta 14.

      "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
      "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

      >> Johanneksen runo Joh.1:1-5, ei todista yhtään mitään!
      Se on yhtä tyhjän kanssa!
      Tyhjää sananhelinää vain! <<

      Millä kriteereillä päätät mikä osa Raamattua on Jumalan sanaa ja mikä tyhjää sananhelinää vain?

      • Fariseus2

        ? 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        ? 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Millä kriteereillä itse päätät mikä osa Raamattua on Jumalan sanaa ja mikä tyhjää sananhelinää vain?

        Joh. 1:1-5 on vain pelkkä runo, ilman mitään todellista tosdistusarvoa!
        Mutta jotainhan Johannes on sitä kirjoittaessaan ajatellut, ajattelematta sitä, että joku voisi ottaa sen sanantarkasti todesta!

        Me kaikki ihmiset olemme henkinä luotu jo aikojen alussa, Jumalan luomistyön alussa.
        Jopa vielä syntymättömienkin ihmisten sielut ja henget luotiin aikojen alussa, yhdessä Jumalan Poikien Salomon ja Jeesuksen kanssa!

        Nyt on minulla muuta tärkeämpääkin tekemistä kuin roikkua turhaan täällä!

        Mieletöntä tuhlata aikaansa täällä ja lueskella kaikenlaisia skitsojuttuja ja -selityksiä, niinkuin esimerkiksi tämäkin:

        " valhetta.vain
        29.5.2017 14:08
        Siis Jumala herätti Jeesuksen, eli Jeesus joka siis on Jumala, herätti itse itsensä ! "


      • Fariseus2 kirjoitti:

        ? 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        ? 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Millä kriteereillä itse päätät mikä osa Raamattua on Jumalan sanaa ja mikä tyhjää sananhelinää vain?

        Joh. 1:1-5 on vain pelkkä runo, ilman mitään todellista tosdistusarvoa!
        Mutta jotainhan Johannes on sitä kirjoittaessaan ajatellut, ajattelematta sitä, että joku voisi ottaa sen sanantarkasti todesta!

        Me kaikki ihmiset olemme henkinä luotu jo aikojen alussa, Jumalan luomistyön alussa.
        Jopa vielä syntymättömienkin ihmisten sielut ja henget luotiin aikojen alussa, yhdessä Jumalan Poikien Salomon ja Jeesuksen kanssa!

        Nyt on minulla muuta tärkeämpääkin tekemistä kuin roikkua turhaan täällä!

        Mieletöntä tuhlata aikaansa täällä ja lueskella kaikenlaisia skitsojuttuja ja -selityksiä, niinkuin esimerkiksi tämäkin:

        " valhetta.vain
        29.5.2017 14:08
        Siis Jumala herätti Jeesuksen, eli Jeesus joka siis on Jumala, herätti itse itsensä ! "

        >> Millä kriteereillä itse päätät mikä osa Raamattua on Jumalan sanaa ja mikä tyhjää sananhelinää vain? <<

        Koko Raamattu on Jumalan sanaa. Johanneksen evankeliumi ei ole mikään runokokoelma, toisin kuin esimerkiksi psalmit. Mikään Joh. 1:1-5 ei viittaa että kyseessä olisi pelkkä runo.


    • >>>Johanneksen runo Joh.1:1-5, ei todista yhtään mitään!
      Se on yhtä tyhjän kanssa!
      Tyhjää sananhelinää vain!<<<

      Positiivista sinun tekstissäsi on se, että sinä kerrot rehellisesti että sinä et usko Jumalan Sanaa, Raamattua. Pidät Raamatun Sanaa tyhjänpäisenä sanahelinänä vain. Se kertoo meille lukijoille sinusta ja "uskostasi" paljon. Kiitos rehellisyydestäsi.

      • Fariseus2

        Mitä itse ajattelet jouluisin, lukiessasi Matteusta ja Luukasta, vai ajatteletko itse yhtään mitään?


      • totuus_voittaa
        Fariseus2 kirjoitti:

        Mitä itse ajattelet jouluisin, lukiessasi Matteusta ja Luukasta, vai ajatteletko itse yhtään mitään?

        Tosi typerää revittelyä nimimerkiltä "Fariseus2".

        Nyt pääsevät sellaiset pellet kuin "Jaikal91" ja "Kristitty.net" esiintymään "tosiuskovaisina".

        Kaikki ihmisopit johtavat harhaan, unitarianismi siinä missä trinitarismikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe