Kelan vammaistuki

Vakavasti_masentunut

Onko kenellekään myönnetty Kelan vammaistukea vaikean masennuksen perusteella? Olen itse joutunut vähentämään työnteon 40 prosenttiin.

5

2186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettulesaamaan

      Täytätkö muka masennuksella ehdot. Esim. Et pysty peseytymään itse tai pukeutumaan. Mielenkiinnosta kysyn että kuka sinua auttaa peseytymään ja pukeutumaan? Onko masennus niin paha ettet saa puettua vaatteita päälle. Tuskin alasti olet kotona ja töissä? Kuka sinut pukee aina kun lähdet töihin? Vaikka on vakavasti masentunut ja pystyy käymään töissä,niin ei se tee ihmisestä vammasta. Käy lukemassa ehdot http://www.kela.fi/vammaistuki-aikuiselle

    • Vammaistuki ei ole riippuvainen diagnoosista. Jos hoitava lääkärisi kirjoittaa sinulle C-lausunnon (kohdassa 9 johtopäätökset ruksattu avun-, ohjauksen ja valvonnantarpeesi
      - viikottain (oikeuttaa se sinut Kelassa riitelemättä perustukeen)
      - päivittäin (oikeuttaa se sinut Kelassa riitelemättä korotettuun hoitotukeen)
      - yhtämittaisesti (oikeuttaa se sinut Kelassa riitelemättä ylimpään hoitotukeen).

      Lääkärillä todistajana on lainsäädännössä erityinen asema (laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä 23§). Tämän perusta on yleinen luottamus lääkäriin puolueettomana asiantuntijana. Määrämuotoinen eli kunnian ja omantunnon kautta vakuutettu lääkärinlausunto voi korvata valaehtoisen todistamisen oikeudessa tai viranomaismenettelyssä.

      Säilytä aina itselläsi kopio C-lausunnosta.

    • mitäwhaat

      Minulle psykke oli kirjoittanut B -lausuntoon invalidivähennyksen (115€).Yritin kysellä että mitäs tämä tarkoittaa mutta eivät suvainneet vastata.Oli vuosia siellä,nyt on vissiin poistettu.
      Vastaapas tähänkin,"veijot" kun olet tuollainen tietäjä.

      • Invalidivähennys, työkyvyttömyyseläkeasiat ja vammaistuki ovat kaikki omia erillisiä asioita.
        Vammaistuki on tarkoitettu henkilölle, joka tarvitsee toisen henkiön apua, ohjausta ja valvontaa viikottain, päivittäin tai yhtämittaisesti. Lääkärinlausunnosta C kohdassa 9 johtopäätökset, on merkitty ruksilla avun, ohjauksen ja valvonnan tarve.


    • Anonyymi

      Minulle on myönnetty! Se on mahdollista, itselleni oma lääkärini ehdotti ja siten kirjoitti lausunnon kelalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe