Kertokaa filosofinen teoria.

Tässäkysymys

Ja kertokaa miten sen oikeellisuus todistetaan.

12

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PottusoppaVilosohvi

      Elämä on perunasoppa.
      Järki ja rationalismi edustaa potaatteja ja tunteet ja elämykset mausteita. Pelkästä perunasta ja vedestä tehty soppa pitää varmaan hengissä, mutta alkaa jo toisella viikolla tökkiä. Maustettu vesi voi olla makoisaa lipiteltävää, mutta ei mahdollista tossujen heilumista pidemmän päälle.
      Hyvä elämä on rationaalisen ajattelun ohjaamaa, mutta kuitenkin niin, että tunteiden ja elämysten mausteita on riittävästi.

      Oikeellisuus todetaaan kokeilemalla.

    • Intuitionisti

      Joogit elivät satoja vuosia, ja pystyivät päättämään kuoleman hetkensä, valitettavasti heillä ei ole minkäänlaista kiinnostusta todistaa yhtään mitään, koska heidän mukaansa ne todelliset seuraajat ovat tietyllä tasolla voidakseen ymmärtää ja oppia henkisiä opetuksia. Eli tiede ei varmastikaan ikinä voi todistaa kaikkea, joten olisiko viisaampaa joskun käyttää intuitiotaan ja oppia sen avulla. Itse joogien kanssa eläneenä voin vain ihmetellä miten tyhmää ja jälkeenjäänyttä tiede on, sorry to say, tässä hiukan esimerkkiä asiasta, http://beforeitsnews.com/spirit/2017/05/yogis-who-lived-for-centuries-2509271.html

      • JogiKarhu

        Kaikkea sontaa sinäkin uskot.


    • filosofia_metodi

      Ei filosofiassa ole oikeastaan teorioita enää nykyään vaan filosofia on lähinnä loogista käsiteanalyysiä. Historiallisesti luonnontieteet laskettiin filosofiaan kuuluviksi ja sitä kokonaisuutta kutsuttiin luonnonfilosofiaksi. Vielä 1800-luvulle asti monet filosofit olivat samalla myös tunnettuja luonnontieteilijöitä ja matemaatikkoja (kuten Leibniz, Descartes, Platon ja Aristoteles).

      Vähitellen fysiikka ja muut luonnontieteet sitten erilaistuivat itsenäisiksi tieteiksi. Psykologia erosi filosofian alaisuudesta vasta 1800-luvun loppupuolella.

      Kuten tiedekin pohjimmiltaan niin filosofia on lähinnä metodi eikä oppijärjestelmä.

    • syvällistkamaa

      Filosofi kaivoi persettään, haistoi sormiaan ja totesi, että tuoreelel paskalle haisevat. Lopuksi filosofi ylisti ammattinsa velvoituksesta kokemuksen syvällisyyttä, siis syvällisyyttä saarislaisessa mielessä. Sitten yleisö nyökytti päitään ja sanoivat, että on kovin syvällistä...Ja sitten se teoria: Syvällisyys on sitä syvempää, mitä syvemmälle sormi uppoa persereikään.

      • todellaylistäen

        Olet suurin älykkö mitä olen kohdannut.


    • mr.phyysikko

      Ei kerrota

      • OlevainenOlio

        Minulla on filosofinen teoria ajasta. Sitä ei ole (olemassa).

        Olemattomat filosofiset ajatukset testataan tietysti empiirisesti, mikä on tietysti vaikeaa, kun ei ole (olemassa) kunnon muuttujia.

        Mitään filosofista väitettä ei tietysti voi testata empiirisesti, koska se on luonnollisesti olematon
        asia.

        Tämän vuoksi filosofiassa ei koskaan tullaan testaamaan empiirisesti mitään, koska kaikelta putoaisi pohja pois. Tätä emme tietysti halua.


      • OlevainenOlio kirjoitti:

        Minulla on filosofinen teoria ajasta. Sitä ei ole (olemassa).

        Olemattomat filosofiset ajatukset testataan tietysti empiirisesti, mikä on tietysti vaikeaa, kun ei ole (olemassa) kunnon muuttujia.

        Mitään filosofista väitettä ei tietysti voi testata empiirisesti, koska se on luonnollisesti olematon
        asia.

        Tämän vuoksi filosofiassa ei koskaan tullaan testaamaan empiirisesti mitään, koska kaikelta putoaisi pohja pois. Tätä emme tietysti halua.

        Laitetaan teoria ajasta, perustellaan se ja katsotaan mitä filosofit sanoo.


      • EttäNäinTaas
        OlevainenOlio kirjoitti:

        Minulla on filosofinen teoria ajasta. Sitä ei ole (olemassa).

        Olemattomat filosofiset ajatukset testataan tietysti empiirisesti, mikä on tietysti vaikeaa, kun ei ole (olemassa) kunnon muuttujia.

        Mitään filosofista väitettä ei tietysti voi testata empiirisesti, koska se on luonnollisesti olematon
        asia.

        Tämän vuoksi filosofiassa ei koskaan tullaan testaamaan empiirisesti mitään, koska kaikelta putoaisi pohja pois. Tätä emme tietysti halua.

        Jos aikaa ei ole olemassa, et tule tekemään tämän viestin luettuasi yhtään mitään. Et edes lue tätä viestiä, koska se vie aikaa.


    • Aika kuluu. Tämä seuraa siitä, että aika=tulevaisuus.

    • Puna-Olli

      Mikä sinun mielestäsi on teoria?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe