Ei osata autoa myydä ei

kokenutostaja

Menen autoliikkeeseen ja ensimmäinen myyjä minkä näen niin hänen luo ja laitan 7000 euroa
hänen käteensä ja pyydän avaimet.. Myyjä alkaa heti kysellä että minkälaista autoa olit ajatellut. No minä siihen että onko sun murhees, mitä sillä 7000 saa.. myyjä katsoo kuin härkä uutta porttia, sieppaan rahat hänen kädestä ja jatkan matkaa, kysyn vielä ovella että missä on seuraava autoliike..

Ei prkl näitä, miten autoliikkeessä pitää asioida että sieltä saa auton ostettua.
Ilman myöskään että täällä tarvitsee sitten lukea sitä nillitystä ostajista?

5

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkisvaan

      Just joo. Jos joku oikeasti toimisi noin, alkaisi kuitenkin poru tarjotun auton merkistä/valmistusmaasta, hinnasta, väristä, jakohihnasta tai karavanoppien koosta.

    • tosi.ostaja.turusta

      Ja voi prkl että on hidasta touhuu autoliikkeissä.
      Eräässäkin turkulaisessa autoliikkeessä kun kävin niin ei sieltä alle tunnissa selvii
      yhdestä auton ostosta. Rahat on ja kaikki, kynäkin melkein valmiina kädessä kun tulee kauppaan että voi allekirjoittaa paperit. Onneksi muissa kaupan käynneissä ei ole näin vaikeaa.

      Koskahan tuokin homma kehittyisi siihen että lukee viivakoodin autosta ja kone tulostaa paperit 5s päästä ja niihin nimi alleja isket vaan rahaa pöytään tai maksat kortilla.

      Tuolla tahdilla ja osaamisella vaikka olisi tupa täys asiakkaita niin ihan maksimi mitä
      päivässä automyyjä saa autojaan myytyä on 4kpl. Siitä pois ruokatauko ja kahvittelut ja tupakilla käynnit, laiska palveluasenne.. Joku määrä vähenee tuostakin tai sitten menee jo ylitöiksi :)

      • kaikkikestääaikansa

        Jos ostat keskimäärin auton kerran kolmessa vuodessa, niin mikä ihmeen hoppu on jollain muutamalla minuutilla, kannattaisi mennä hoitoon......


    • Automaattimies

      On tuossa perää. Yllättävän hidasta on joskus ollut autoa ostaessa noiden paperiasioiden kanssa. Tuo 4 suoran kaupan asiakasta per päivä ei varmaan ole täysin vitsi. Tosin tinkimistä, hieromista ja säätöä taitaa tosiostajankin kanssa olla se 1.5 h.

    • Nelostie

      Kai se on totta mitä autokauppiaat kertovat aikaa hukkaavista soittelijoista. Kerran vartuin koeajon avaimia, niin automyyjä kuului kinaavan ostajajaehdokkaan kanssa puhelimessa, että "ei, emme ota asuntoautoa/anoppia/moottorikelkkaa vaihdossa". Ja sen jälkeen vielä kuului vääntävän piikkilangasta perusteluja, miksi eivät noita varastoonsa huoli. Vartti tuossa ainakin kului. Minulle myyjä totesi huokaisten vaan, että noita piisaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe