Suuttua ei saa, älkää enää auttako narsistia

alkkisonkalkkis

Noin narsisti aina vaatii. Ei saisi suuttua. Suuttuminen on kielletty. Narsisti kasvattaa lastaan sellaisek si että hän saisi tehdä lapselle vaikka kuinka veemäisiä juttuja ja lapsen pitäisi ne kestää suuttumatta. Narsisti itse on aina vain virne naamalla koska hänellä menee hyvin.

17

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytredf

      Juuri näin. Jos hiukankaan suutuin isani aina sanoi: "Oletko seonnut ? " jne. Ihmettelin aina kun muut saa raivota aina, mutta mina en hiukkaakaan suuttua. No minusta kasvoi sellainen, suuttumaton, aloin nuoresta harrastaa meditaatiota...
      Mulle on lyöty luuri korvaan noin 10 000 kertaa ja ma soitan yha uudelleen ystavallisesti ja kohteliaasti...
      Nykyaan auttajiakin naureskelee mulle kun ma otan yhteyttä uudelleen niinkuin mitaan ei olisi tapahtunut, vaikka mulle on oltu ilkeita.
      Silti ei raksuta etta vois olla totta mita ma kerron narsistiperheestani.

      • poiuytrdfg

        Muutkin ihmiset on raivonneet mulle kun ma en tajua haipata vaikka mulle on oltu ilkeita.
        Ja mun psykopaatti nauraa kun mun vahainenkin suuttumus unohtuu viimeistaan seuraavana paivana. Tan takia mua tympii ne anteeksiantoneuvojat. Mihin ma tarvin anteeksiantamista kun mussa ei suuttumus pysy millaan ?


    • poiuytrdfg

      Tosin ihmiset voi luulla etta ma olen suuttunut kun ma kritisoin. En ma ole, en tunne minkaanlaista suuttumusta, ma kritosoin ihan logiikkani pohjalta, jos mun mielesta mulla on looginen peruste.

      • fiiiilareilla

        Voihan sitä kritisoida suuttuneesti tai lempeästi. Ei tunnetila hyvää ja perusteltua kritiikkiä kumoa. Asemakysymys tuokin että mitä tunnetiloja kenellekin suotaisiin. Kyllähän minä olen asioistani koettanut iloisen rempseästi sekä hellän lempeästi ilmaista. Aikamoista kyl tunnetyranniaa että just noilla tunnesävyilmaisuilla pitäis toimia. Menee absurdiksi teattiriksi mun mielestä


      • poiuytrsdfg

        Joo se on minustakin hyvin outoa kun ihmisten tunnetiloja valvotaan.
        Kestamattöminta on jos viranomainen kyselee rakastumisia. Mulle itselleni rakastuminen ei voi olla virallinen asia, kun rakkauden tunne jotenkin on niin kaukana "virallisuudesta".
        Mahan olin tuossa muutama vuosi sitten aiiiivan tuskissani kaikenlaisen "tunnevalvonnan" takia.
        Mutta siihen pulmaan ma löysin niin upeen ratkaisun etta olen ylpea itsekin.
        TAIDE. Taiteen muodossa saa tuntea ja ilmaistakin mita vain tunteita, eika kenellakaan lansimaisessa yhteiskunnassa ole oikeutta siihen puuttua.


      • Jospa_se
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Joo se on minustakin hyvin outoa kun ihmisten tunnetiloja valvotaan.
        Kestamattöminta on jos viranomainen kyselee rakastumisia. Mulle itselleni rakastuminen ei voi olla virallinen asia, kun rakkauden tunne jotenkin on niin kaukana "virallisuudesta".
        Mahan olin tuossa muutama vuosi sitten aiiiivan tuskissani kaikenlaisen "tunnevalvonnan" takia.
        Mutta siihen pulmaan ma löysin niin upeen ratkaisun etta olen ylpea itsekin.
        TAIDE. Taiteen muodossa saa tuntea ja ilmaistakin mita vain tunteita, eika kenellakaan lansimaisessa yhteiskunnassa ole oikeutta siihen puuttua.

        Jospa se viranomainen yritti kysellä sen takia, että mietti josko narsismi olisi periytynyt sinuun. Vähän typerältä se minustakin kuulostaa, pakko myöntää. Mitä sellainen kenellekään kuuluu. Jotenkin yksityisyyttä loukkaa jos ei tahdo sellaisesta puhua.


      • fghkkkb
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Joo se on minustakin hyvin outoa kun ihmisten tunnetiloja valvotaan.
        Kestamattöminta on jos viranomainen kyselee rakastumisia. Mulle itselleni rakastuminen ei voi olla virallinen asia, kun rakkauden tunne jotenkin on niin kaukana "virallisuudesta".
        Mahan olin tuossa muutama vuosi sitten aiiiivan tuskissani kaikenlaisen "tunnevalvonnan" takia.
        Mutta siihen pulmaan ma löysin niin upeen ratkaisun etta olen ylpea itsekin.
        TAIDE. Taiteen muodossa saa tuntea ja ilmaistakin mita vain tunteita, eika kenellakaan lansimaisessa yhteiskunnassa ole oikeutta siihen puuttua.

        Varmaan taide on parempi kanava kuin paku. Kyllä rakastumiset ja tunteet kuuluis musta oleellisesti virallisiin perheneuvoloihin ja lastensuojeluun.. Mut ne tykkää sielä suunnalla enemmän titteleistä ja tyylihuonekaluista.


      • poiuytresdf

        Ei se sita ollut kun siihen aikaan ei viela ollut puhettakaan tasta narsismista.
        Mutta minulle on kylla esittanyt nuorena joku asiantuntija vaikkei ihan alan asiantuntija ajatuksen etta mina mahdollisesti pelkaisin rakastavia tunteita. Olin tyrmistynyt kun ihmettelin kuka kumma niita voisi pelata kun mina niin kauheasti niita ja niiden ilmaisua kaipasin ja olin jo tuolloin tunteellinen taitelija. Se loukkasi minua voin sanoa nyt vuosikymmenia jalkikateen, silla mina en todellakaan rakkaudelisia tunteita pelkaa ja voin sen ilmaista vaikka koko maailmalle ongelmitta...
        Jotenkin kummasti minun vanhempien narsismia on peilattu minuun.


      • poiuytrdfg
        Jospa_se kirjoitti:

        Jospa se viranomainen yritti kysellä sen takia, että mietti josko narsismi olisi periytynyt sinuun. Vähän typerältä se minustakin kuulostaa, pakko myöntää. Mitä sellainen kenellekään kuuluu. Jotenkin yksityisyyttä loukkaa jos ei tahdo sellaisesta puhua.

        No joo.
        Ma keksin tuohonkin itselleni vapautuksen.
        Maalaan mielikuvitusmiehen seinalleni (tai montakin ja oikeen komeita)ja jos viranomainen kysyisi rakastumisia, niin rahtaan sen taulun, osoitan sita ja sanon etta "tähän". Tää on mun suuri ihastus !!! Tuijottelen sita yöt paivat...
        Ja ma saan naita niin monta ku haluun, ei muuta ku pensseli kateen...


      • En_tod
        poiuytresdf kirjoitti:

        Ei se sita ollut kun siihen aikaan ei viela ollut puhettakaan tasta narsismista.
        Mutta minulle on kylla esittanyt nuorena joku asiantuntija vaikkei ihan alan asiantuntija ajatuksen etta mina mahdollisesti pelkaisin rakastavia tunteita. Olin tyrmistynyt kun ihmettelin kuka kumma niita voisi pelata kun mina niin kauheasti niita ja niiden ilmaisua kaipasin ja olin jo tuolloin tunteellinen taitelija. Se loukkasi minua voin sanoa nyt vuosikymmenia jalkikateen, silla mina en todellakaan rakkaudelisia tunteita pelkaa ja voin sen ilmaista vaikka koko maailmalle ongelmitta...
        Jotenkin kummasti minun vanhempien narsismia on peilattu minuun.

        En todellakaan voi tietää mistä on ollut kysymys, ja mitä viranomaisia on olleet. Mutta narsismin on lanseerannut Sigmund Freud 1914. Ja joku muu jo aikaisemmin on siitä kirjoittanut. Että vaikka muu väki ei persoonallisuushäiriöitä ole tuntenut, niin mielenterveysväki on niistä ollut tietoinen.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
        "Narsismin käsitteen voidaan sanoa tulleen aluksi psykoanalyysin, sittemmin psykiatrian ja psykologian käsitteistöön Sigmund Freudin kirjoituksesta "Johdatus narsismiin" (1914). Freud mainitsee, että termi ei ole hänen vaan se on lainattu Paul Näckeltä. Varsinaisesti narsistisen persoonallisuustyypin hän kuvasi vuonna 1931, ja sitä pidetään ensimmäisenä narsistisen persoonallisuushäiriön kuvauksena."


      • poiuytresdf

        Okei joo.
        Mua on voitu luulla narsistiksi jotenkin kun ma olen tällainen yksin viihtyja, kun ma olin nuori sita tulkittiin ylimielisyydeksi. kun mua ei niin suunnattomasti kiinnostanu hurmurit kun ma olin suuntautunu filosifisempiin aiheisiin...
        ja ma en olis viela parikymppisena halunnu mitaan miessuhdetta ja sita pidettiin outona. Mutta nyt olen lukenu etta esim. Kiina on taynna yli kolmekymppisia neitsyita, niin mun mielesta sen pitas olla normaalia Suomessakin.
        Nyt ma en sitte halua miesta ollenkaan sen kauheen nuoruuden tyrkytyksen takia.


    • kjjgffb

      Mun kotoperintönä rakkaus on saanut tosi pelottavia ilmaisuja niin että kyllä se musta on aika pelottava tunne. Kylkiäisenä kun tulee ilmeisesti joukko pimeämpiä tuntemuksia kuten ja erityisesti mustasukkaisuus. Vaikeissa tapauksissa rakkautta ilmaistaan just loukkaamalla, kiusaamalla mustasukkaisuuksissa toisen lasta, nimittelemällä exiä ja lapsia, rikkomalla tavaroita, rikollisin toimin... Hui. Minäkin voisin veistellä mieluummin oikein kauniin miesnaulakon johon sitten ripustelisin herkkiä tuntemuksiani vaikka vaaleanpunaisesta paperista tms. Sitten vaan naulakko paperilappuineen kainaloon terapiaan tutkimaan niitä..?

      • poiuytdghhh

        Niin no en tieda tarviiko siina sita terapiaa, pääasia etta siita tulee itselle mieluinen ja kaunis. :)

        Ja rakkautta ei ole mikaan semmonen hirveä vaikka sita kuinka rakkaudeksi nimitettaisiin.


      • poiuytddfg

        Tai siis mun mielesta ei kannata vieda mitaan niin kaunista kenenkaan poropeukaloiden kopeloitavaksi...vaan jonnekin suojattuun yksityiseen paikkaan se naulakko...


      • fhhjll

        Joo. Eikä ne oikeat vaikeat asiat varmaan tolla konstilla muutu...


      • poiuytdvb

        No eiiii, mutta voi siita jotain hyötya olla...


      • poiuytdcvb

        Jos teet oikeen mielenkiintosen naulakon, niin voihan vaikka joku mielenkiintoinen henkilö kiinnostua naulakostasi ja kutsua esittelemaan sita...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe