talon osto

rak.53

Olen ostamassa rintamamiestaloa Uudeltamaalta. Oma vastaava taloni on menossa myyntiin heti kun löydän perheelleni uuden kodin. Nyt olen kyllästynyt välitysfirmojen toimintaan, jossa kaupattavaa kiinteistöä roikotetaan paremman hinnan toivossa kuukausia, ja sekä ostaja että myyjä kärsii tästä pattitilanteesta. Välittäjän ainoa toive on saada mahdollisimman iso myyntivoitto, josta nappaa itselleen 4% kauppahinnasta. Mitään palvelua tai reilua asiakassuhdetta ei synny, koska aina on varalla seuraava parempi ostaja. Tämä nimenomaan on tarjouskauppakohteissa.

Olenkin miettinyt, josko onnistuisi talojen myynti päittään, ikään kuin vaihtokaupalla. Jos saisin sopivan myyjän kiinnostumaan omastani, kaupat voisimme tehdä itse ilman välitysfirmaa. Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta?
Netti-ilmoitukseeni on tarjottu vaihtokauppaa, mutta ne toimijat ovat olleet gryndereitä ja kohteet perheellemme vääriä. Olisi hyvä, jos saisi myyjän yhteystietoja kiinnostavasta talosta ja voisi itse hieroa kauppaa suoraan, mutta nykykäytännöllä se on mahdotonta.
Välitys toimeksiantona maksaa rahaa ja sen työn arvo on aika huuhaata.

1

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhpahpois

      Kyllä kai talonsa saa myydä ilman välittäjääkin? Ennen ihmiset ilmoitteli itse lehdissä myytävänä olevasta asunnostaan tai talostaan kai se vieläkin on mahdollista? Minä ainakin ostin nykyisen taloni v. -87 suoraan omistajalta. Kauppakirjat tehtiin pankissa, pankinjohtaja hoiti asian, muistaakseni laskutti 300 markkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe