Finnair Vol. V

Uusi ketju, vanha taas iiihan liian pitkä!
Ilmianna
Jaa

74 Vastausta

Tuleeko virkapuvut maksaa itse vai maksaako Finnair?
Entäs mitä kaikkia "osia" sovituksessa saadaan?

Kiitti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
puvuista ei tarvi maksaa mitään. mutta kengistä ja laukuista tarvii. saat aloituspaketin ja 6kk jälkeen saa tilata lisää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitoos!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tulossa lokakuun kurssille! Paljonko yhdellä kurssilla on ihmisiä+???

Entä mitä kaikkea kurssilla tehdään/on?? Jännittää kovasti!! Ainakin uintitaitoa, ensiaputaitoja.... tarjoilua.... mitäs kaikkea muuta!

Entä muistanko väärin vai oliko kurssi itsessään englanniksi???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
kurssi on suomeksi, asiat eivät ole vaikeita. ainut mikä kurssissa on raskasta että päivät on pitkiä ja kokeita on paljon, mutta eivät vaadi mitään tähtitiede aivoja. kurssilla paljon turhaa ja itsestään selvää. ei siellä mitään uimista testata, vähän "leikitään" altaassa kiivetään lautalle jne. semmosta kunhan tulee tehtyä minkä viranomaiset vaati.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse sain jatkokutsun eilen, ja medi on nyt täytetty. Olin todella innoissani jatkokutsusta, mutta nyt alkaa jännittämään kovasti. Kauheinta olisi, kun tippuisi haastattelujen jälkeen. Helpompi olisi hyväksyä, jos olisi tippunut aikaisemmassa vaiheessa tai jos ei mene medi läpi.. Tulee kyllä olemaan suuri pettymys, jos haastattelujen jälkeen tulee "hylky"..
Ilmianna
Jaa
Kuinka kauan medin läpipääsyä on joutunut odottamaan noin yleisesti? Aika nopeasti ilmeisesti tullut vastaukset?
Ilmianna
Jaa
Nyt taisi olla viikko aikaa vastata, luulen että sen jälkeen tulee vastauksia, kun tässä sivusta seuranneena huomannut, että vastaukset yleensä lähetetään kaikille samanaikaisesti.
Ilmianna
Jaa
Med003 saako sen täyttää koneelle vai pitääkö kirjoitella käsin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tai siis oikeastaan med002.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kukaan kesäkuun puolella hakemuksen jättänyt saanut nyt heinäkuussa nettitesti/videohaastattelu emailia? Vai odottaako muutkin vielä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vielä odotellaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jep täällä myös yksi, joka odottelee vielä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko paikalla oikeita Finskin emoja? :) Kuinka paljon on yöpyviä per kuukausi keskimäärin? Yövytäänkö Euroopan lennoilla ollenkaan? Kuinka pitkiä yöpymiset on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
Euroopassa hyvin harvoin yövytään, kaukoja noin 2/kk. Kohteessa 24 h! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tarkoittaa siis, että Euroopan kohteita ei oikeastaan ikinä pääse "näkemään", että kävisi muutenkin kuin kentällä? :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
uteliaskysyy kirjoitti:
Tarkoittaa siis, että Euroopan kohteita ei oikeastaan ikinä pääse "näkemään", että kävisi muutenkin kuin kentällä? :)
JEP eli juuri näin! minimilevolla yöpyminen ja sitten takaisin, Mutta onneksi asiakkaat yhtä silmät ristissä. Kannattaa myös muistaa, että yöpymiset lähellä kenttää (toisinaan TOSI kaukana kaupungista), jossa oikeasti käydään vain nukkumassa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kaukokohteissa kyllä harvemmin "lentokenttähotellissa" eli kyllä yleensä keskustassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joissain kaukokohteissa ollaan viikon verran, esim. Havanna ja Puerto Plata .
Pidemmät yöpymiset eksoottisten kohteiden loistohotelleissa ovat ehdottomasti työn parasta antia. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi_emo kirjoitti:
Joissain kaukokohteissa ollaan viikon verran, esim. Havanna ja Puerto Plata .
Pidemmät yöpymiset eksoottisten kohteiden loistohotelleissa ovat ehdottomasti työn parasta antia. :)
Mutta pakko sanoa, että noihin viikon kohteisiin ei kyllä helposti pääse, saa aikamoinen tuuri olla. 1,5 v lentänyt eikä todellakaan ole mitään Havannaa näkynyt listoissa. Pääosin tosissaan 24 h yöpyviä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Euroopan lennot on edes-takas sahausta. päivä alkaa esim 06 ja olet takaisin 14.30 esim. on myös ilta vuoro esim alkaa 14 ja takas ollaan 00. tai sitten ihania yölentoja et illalla alkaa ja takas oot aamulla. sitten on kaukoa kun lähtee esim ip ja oot takas 48h päästä. näitä on yleensä 1-2/kk
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiitos näistä! voiko kaukoja toivoa enemmän halutessaan? eli ainoat yöpymiset on kaukokohteissa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niitä saa alkaa toivomaan kun sun koeaika on päättynyt, mutta kukaan ei takaa että niitä tulee myös saamaan. kyllä jossain euroopassa yövytään mutta ovat tosi tosi harvoja, oulun yöpyviä löytyy :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
09876abc kirjoitti:
kiitos näistä! voiko kaukoja toivoa enemmän halutessaan? eli ainoat yöpymiset on kaukokohteissa
Kanarialla ja Dubaissa on myös lähes viikon layovereita. Se tuntuu ihan extra-lomalta, pääsee mukavasti pakoon talven pimeyttä. Kovin nuorella virkaiällä vähän vaikeampi saada ko. lentoja, mutta lyhyempiä versioita niistä tulee pyytämättäkin. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Viikon? Nyt kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta, siis noihin kohteisiin operoidaan vain kerran viikossa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
09876abc kirjoitti:
Viikon? Nyt kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta, siis noihin kohteisiin operoidaan vain kerran viikossa?
Joitain rotaatioita on joissa pitkä layover mut valitettavasti vanhemmat menevät usein kupongeillaan nuorien ohi pitkille layovereille :/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Laitoin toukokuun keskivälissä sen videohaastattelun, ja vasta eilen tuli medi lomake sähköpostiin ja samalla siitä haastattelupäivästä se info, jos sinne asti pääsee. Ilmeisesti nyt alko se toinen kierros tai sellanen, niin voi olla et se tulee pian teillekin jos sillon kesäkuussa laitoitte:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minä olen laittanut kesäkuun puolessa välissä nettitehtävät ja videohaastiksen. Kirjallinen palaute tuli tehtävistä, mutta muuta ei ole vielä kuulunut suuntaan tai toiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mä olen kanssa laittanut kesäkuun puolessa välissä ja sain jo medit. Mutta uskon, että kutsuvat vielä porukkaa, koska haastatteluihin on vielä pitkä aika :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muistakaahan sitten arvon Y-sukupolven primadonnat, että lentoemännän työ on PALVELUammatti, eikä jotain sellaista, mitä teette tympeällä asenteella naama rutussa jotta pääsisitte vaan "ihku fantsusti" matkustelemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Sitähän me osataan, ja siks sinne aiotaanki;) Eiköhän kaikki hakijat tiiä, että kyseinen työ on todella vaativaa asiakaspalvelua! Ja ne sun Y-sukupolven primadonnat ei pääse ees kurssille asti, jos matkustelu on pääsyy työhön haluamiselle. Enemmänkin vanhemmat emot kyseisellä yhtiöllä kunnon hapannaamoja:D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jätetään tällaiset säälittävät Jorma96 -kommentoijat ihan vain omaan arvoonsa. Luulevat jotenkin kommentinsa kiinnostavan. :D Fantasioikoon vaan siellä mummonsa kellarissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ovathan ne "matkustelu" ja kohtuullinen palkka koulutuksen kestoon nähden aika monen hakijan pääasiallisin syy. Se tietysti yritetään verhota haluun olla ihmisten kanssa tekemisissä ym. kuluneisiin fraaseihin. Alkuun ollaan niin nätteinä ja hoikkina ja huoliteltuina. Jonkin ajan kuluttua tiuskitaan väsyneinä, hompsuisena , ja muutama ylimääräinen kilokin on saattanut kertyä matkan varrella. Joillain ulkomaisilla lentoyhtiöillä on tosi tarkat kriteerit ulkonäön suhteen, eikä töihin tulla sen näköisenä, että ollaan menossa aamulypsylle....Ei ikä mikään este tietenkään ole, mutta nuorena jaksaa paremmin ja on freesimmän näköinen. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No mites, tietääkö kukaan kuinka paljon ne ottaa tähän vaiheeseen (med-kysely + arviointipäivään) porukkaa? Mietin että kuinkahan ison seulan sitä on jo läpäissyt ja millainen on vielä edessä.
Tsemppiä kaikille! :) Mulla saattaa jäädä matka jo tähän medikyselyyn mutta valehtelemaan en tietenkään ala ja olen iloinen kun näin pitkällekin päästy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Edellisellä kierroksella tais olla kutsuttu vähän päälle 200hlö. Nyt oli muutama päivä vähemmän aika eli joku vajaa 200hlö. Kiinnostaisi kyllä kovasti että paljonkohan hakemuksia on tullut ja paljonko on jo viime haussa otettu ihmisiä sisään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Nyt tuli hylky tehtävien jälkeen.. nyyh.... en ole toiveikas että enää olis mahkuja jatkoon kun en haastatteluun edes päässyt. Harmittaa.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Kuinka nopeasti olette saaneet hyväksynnän MED01?
Ilmianna
Jaa
Kokoaikainen työ 120 h kuukaudessa? sehän on aika vähän työtä loppujen lopuksi, pitäisi olla siis paljon vapaita? ollaanko kaikki viikonloput ja juhlapyhät töissä vai saako itse vaikuttaa? onko perheellisellä paremmat mahdollisuudet saada vapaita?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kannattaisi lukea työnkuvaus varmaan kunnolla? Se on 110 h ja ei todellakaan perheellisillä (onneksi) mitään etuajo-oikeuksia vapaiden/toiveiden suhteen. Aina saa toivoa vapaita (1,2 ja 3 päivää/kk), mutta eihän sitä tiedä toteutuuko ne. Uudet muutenkin viimeisenä toiveidensa kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vapaita voi olla paljon taikka vähän. voi olla myös päälle tuon 110h. työ on todella raskasta, että todellakin tarvit ne sun kakki vapaat siihen lepoon. esim malagan lento kun oot koko yön töissä ni sulla sen jälkeen koko rytmi ihan sekasin ja oot ihan tööt et todellakin tarvit ne pari pv toipumiseen. Sekä kaukojen jälkeen kun saat sen sun 3pv vapaata ni menee mukavasti palautuessa. en kyllä tajua kuka perheellinen pystyy tekemään tätä työtä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Moi! Mihinköhän asioihin MED-kyselyssä voisi jatkoon päässy tyssätä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Mulla tyssäsi ekalla hakukerralla siihen, että ilmoitin satunnaisesta päänsärystä. Siihen vaadittiin sitten lisäselvityksiä, ja aikanaan lääkäri oli määrännyt minulle nykyisten käyttämieni TAVALLISTEN särkylääkkeiden lisäksi kolmiolääkettä! Se ei tullut käyttööni, mutta heille se tieto ei riittänyt, vaan minut todettiin sen perusteella sopimattomaksi (koska voisi heikentää työkykyä) Nyt en aio enää sanoa päänsärystä mitään...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kivastikävi kirjoitti:
Mulla tyssäsi ekalla hakukerralla siihen, että ilmoitin satunnaisesta päänsärystä. Siihen vaadittiin sitten lisäselvityksiä, ja aikanaan lääkäri oli määrännyt minulle nykyisten käyttämieni TAVALLISTEN särkylääkkeiden lisäksi kolmiolääkettä! Se ei tullut käyttööni, mutta heille se tieto ei riittänyt, vaan minut todettiin sen perusteella sopimattomaksi (koska voisi heikentää työkykyä) Nyt en aio enää sanoa päänsärystä mitään...
No toivottavasti saat hylyn. Ala-arvoista valehdella/jättää kertomatta asioit.

Ps satunnaisesta päänsärystä (jopa migreeni) ei kyllä ole hylkyjä sadellut. Vaikka olisi kunnon lääkkeet käynnissä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Arvasin, että joku ymmärtää ohi, ja ehkä vähän huonosti oli ilmaistukin:D Tää oli siis sillon pari vuotta sitten, eikä päänsärkyä enää ole kun todella harvoin. Jos sitä ei ole enää, niin mistä sanoa edes. Tietysti jos siitä aiemmasta kysytään, niin pakkohan siitä on kertoa. Kuitenkin pitää toimittaa myöhemmin kaikki paperit lääkäreiltä, ja jos ilmenee tietojen huijaaminen, niin hehän voivat evätä pääsyn kurssille. Mutta kuitenkin, ennenkun muutkin ymmärtävät väärin, niin syyksi todella ilmoitettiin silloin juuri sen tietyn lääkkeen käyttö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Moi kaikille,
Tietääkö joku, onko munuaiskivi peruste Medicalin hylylle? Minulla oli neljä vuotta sitten yksi kivi todettu, ja mietin vaikuttaako se hylkyyn. Sen ainoan kerran jälkeen niitä ei ole ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Trafin sivuilta voit itseä katsoa vaatimukset
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Onko siis oma medical history printattava joka tapauksessa, vaikka ei olisikaan mitään tärkeitä merkintöjä? Ja kuinka pitkältä ajalta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Siis ettekö oikeasti osaa lukea niitä sähköpostejanne? Ei varmaan kannata hakea minnekään jos luetunymmärtäminen noin haasteellista. Haet LÄÄKÄRISTÄ ne potilasasiakirjat, siltä ajalta mitä viestissä sanotaan. Sinulle "ei tärkeä" merkintä ei välttämättä ole trafille yhtä vähäpätöinen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voi lol. En ole saanut vielä pyyntöä niihin. Hyvää lauantaita vaan sullekin, asiakaspalvelun ammattilainen :-----)
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Medi läpi. Koskahan pääsee varaamaan aikaa arviointipäivään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onneksi olkoon! laitoitko medin heti ekoina päivinä? itse olin reissusa ja meni vikoihin päiviin ja odotan vielä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
siiville kirjoitti:
Onneksi olkoon! laitoitko medin heti ekoina päivinä? itse olin reissusa ja meni vikoihin päiviin ja odotan vielä.
Kiitos! Vastasin mediin heti ekana päivänä, eli varmaan siitäkin syystä tieto tuli aikaisin. Ei varmaan mene kauaa, että sinnekkin tulee tieto :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla varmaan tulee lisäpyyntöjä parista jutusta, kun olivat niin vanhoja että en osannut niistä tarkemmin kertoa. Mut kiva kuulla, että ovat alkaneet lähettämään medistä vastauksia :)
Ilmianna
Jaa
Mulla meni yllättäen läpi 😊

Täytyy sanoa et nyt alko jo vähän jännittää tää projekti! Mites aiemmat tässä vaiheessa olleet, onko niin et nyt odotellaan milloin tulee tieto siitä arviointipäivöstä? Se oli se mystinen päivä josta kukaan ei kerro juuri mitään :D ymmärsin et siel katotaan kielitaito ja tehdään ne uudelleen ne nettitehtävät jotta näkee et ne on kans ite tehty?
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Mulle ei oo vieläkään tullut mitään :( lähetin hakemuksen kesä-heinäkuun vaihteessa.... mites muille samoihinaikoihin lähettäneille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tämän kierroksen haastattelut ovat vasta syyskuussa, joten varmaan joudut odottelemaan aika pitkään vielä. Luulen että sen jälkeen vasta aloittavat seuraavan kierroksen. Tää on aikamoista odottelua valitettavasti...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mä jätin hakemuksen juhannuksena - hitsi kun en huomannut ilmoitusta aiemmin. Odottavan aika on pitkä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuli hylky sit suoraan MED001 jälkeen. Ainut mitä merkkasin et on välillä ollu päänsärkyjä sekä viim 2 vuoden aikana saikulla 16 päivää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Kuulostaapa kummalliselta :o
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ai siis satunnaisia päänsärkyjä ollut ja saikkupäivät, ei mitään muuta? etkö edes lisäselvitystä laittanut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaikeauskoa kirjoitti:
ai siis satunnaisia päänsärkyjä ollut ja saikkupäivät, ei mitään muuta? etkö edes lisäselvitystä laittanut?
Ainoastaan noi mitä mainitsin ja ei tullu lisäselvityspyyntöä. Laitoin tänään sähköpostia koska mielestäni tämä on tosi outoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eikä mitään lääkitystä päänsärkyihin? Jos näin tosiaan on, niin pakko siinä on olla joku virhe.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
23939 kirjoitti:
Eikä mitään lääkitystä päänsärkyihin? Jos näin tosiaan on, niin pakko siinä on olla joku virhe.
Ei lääkitystä koska ovat olleet ihan normaaleja päänsärkyjä välillä. Ei edes mitenkään säännöllisesti. Vielä eivät ole vastanneet sähköpostiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tai sitten sulla vaan oli liikaa saikkua. Liittyikö saikut päänsärkyihin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"CABIN CREW - AMC17 MED.C.025 Ihotaudit
Jos ihottuma liittyy systeemiseen sairauteen, taustalla oleva sairaus
on otettava huomioon, ennen kuin hakija voidaan hyväksyä. "

Onko kellään tietoa, voiko psoriasis olla este hyväksymiselle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei kyllä ole kyllä psoriaasista näkynyt emännillä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Onko kellään tullut vastauksia lisäpyyntöjen jälkeen? Oli jotenkin nöyryyttävää ja noloa laittaa hoitokertomukset psykologilla käynnistä, joka ei ole liittynyt millään tavalla työntekoon tai muuhunkaan. Olisi pitänyt merkata se muulla tavalla kuin "masennus" kuin ei se oikein masennustakaan ollur. Hävettää.
Ilmianna
Jaa
En millään jaksaisi odottaa arviointipäivää! Itselleni tuli viesti että se sijoittuisi aikavälille 29.8-14.9. Onko teille muille ilmoitettu sama ajankohta? Mitä näissä arviointipäivissä testataan? Ja siitä pitää vielä taistella tiensä haastatteluihin... Huh.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Mulla ei oo hakemuksen jälkeen tullut mitään... pidetään peukut pystyssä että pian tulis tieto :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulle ilmoitettiin tuo sama ajankohta, vielä ei ole muuta kuulunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Arviointipäivä = haastattelut. Arviointipäivä pitää sisällään simulaation, ryhmähaastattelun sekä yksilöhaastattelun. Erittäin mukava päivä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuossa arviointipäivässä on ryhmähaastattelu, yksilöhaastattelu sekä simulaatio, kaikki samassa päivässä =)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mä sain Medin läpi mutta en oo saanut mitään viestiä jatkosta tai päivämääristä ä. Onko muille jo tullut vai ? :o
Ilmianna
Jaa
Uusi
Oi kivaa! Saanko udella vielä lisää arviointipäivästä; mikä on simulaatio tai mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa – tuskin mitään kovin hooceetä? Mitä juttuja haastatteluissa kysytään? Toki sen voi maalaisjärjellä päätellä. Täytyykö arviointipäivään ottaa todistuksia mukaan?
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Finnair Vol. V

Uusi ketju, vanha taas iiihan liian pitkä!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta