DSG herjasi

Jätin tänään jonkun ajatusvirrheen takia DSG-octavian pysähtyneenä seisomaan D-vaihde päällä käsikarru kiinni, ja vieläpä kahdesti. Kun sitten starttasin tokan jälkeen, alkoi ajotietokone tietenkin herjailemaan että pitää olla P-asento. Pistin P:lle ja yritin startata mutta tuli jokin "Gear error" tms. enkä saanut hetkeen mitään tapahtumaan.

Lopulta painoin virrat pois, asetin vaihteen P-asentoon ja starttsin normaalisti.

Onko tämä normaalia vai jonkin isomman vian eka oire? Pitänee vielä katsoa OBD-koodit viikonloppuna... mutta tuntuis jotenkin laatikon kannalta aivan normaalilta pitää sitä missä hyvänsä asennossa seis ollessaan koska käsijarru oli kuitenkin päällä.

Mitä mieltä?
Ilmianna
Jaa

37 Vastausta



Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ohjekirjassa on kerrottu sama häiriö:

Error: Gearbox(Virhe: vaihteisto) VAIHTEISTOVIKA
Automaattivaihteiston virhe. Ota yhteys merkkiliikkeeseen vian korjaamiseksi.

Varaan ajan huoltoon. Mietin silti että oisko toi D:n käyttö pysäköidessä kuitenkin jotenkin vaikuttanut häiriöön? Oli tosiaan käsijarru päällä ja ihan tasaisella parkkipaikalla. Ajossa laatikko toimi kuten ennenkin. Hmm ehkä luen ne koodit itse ensin että saan mielen rauhan tai menetän sen
Ilmianna
Jaa
Onpa varsinainen "automaatti"vaihteisto jos edes sallii kuvatunlaisen käytön. Oikea automaatti vaihtaa itse itsensä P-tilaan.
Ilmianna
Jaa
Höpöhpöhpöhpö. Minulla ainakin ajotietokone varoittaa, jos virrat sammuttaa eikä vaihdetta ole laitettu P-asentoon, eikä oviakaan saa silloin lukkoon. Ajatusvirheen takia laatikkoa ei siis pysty jättämään D-asentoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Autosta ei lähdetä ainakaan ovia lukiten ellei DSG ole P-asennossa. Vanhassa Passatissani ei ole varsinaista virta-avainta, vaan kaukosäädin-palikka toimii käynnistinnappina kun sen työntää omaan koloonsa. Palikka ei lähde pois pesästään ellei vaihteisto ole P-asennossa, joten oviakaa ei saisi lukkoon. Sama lienee virta-avaimellisissa autoissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juuri_noin kirjoitti:
Autosta ei lähdetä ainakaan ovia lukiten ellei DSG ole P-asennossa. Vanhassa Passatissani ei ole varsinaista virta-avainta, vaan kaukosäädin-palikka toimii käynnistinnappina kun sen työntää omaan koloonsa. Palikka ei lähde pois pesästään ellei vaihteisto ole P-asennossa, joten oviakaa ei saisi lukkoon. Sama lienee virta-avaimellisissa autoissa.
Skodassa kaikki toimii miten sattuu, lukot ja vaihteet varsinkin. Et voi Passattiin verrata, joka on länsiauto. Toki mahorkalta haiseva Skoda-kauppias hymyilee irvokasta politrukin hymyään ja väittää Skodan olevan "melkein" Volkkari ja kommarin kannattaa maksaa ylihintaa aatteesta. Osari-sopparia törkeän korkealla korolla tyrkyttää, kun laadukas länsiauto ostetaan aina käteisellä. On varaa, Skoda-jormalla ei.

Vaihda vaan Passatti Skeidaan, kun kommari olet, sulle se sopii. Mutta älä tule valittamaan, kun hajoo ja isse maksat jo takuuaikana kaiken. Kukaan ei sitten huoli dsg-skeidaa vaihdossa. Ei kukaan, sekin on fakta, mutta julli ei usko.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Katos, kun palstan röllikkäkin on selvinnyt kohmeloaan parantelemaan sieltä hetekan pohjalta...Muistelee pahalla Skoda-poliisin kirjoitettua roimat sakot ja taisihan siitä "länsiautosta", fiat 127:sta, lähteä samalla kilvetkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juuri_noin kirjoitti:
Autosta ei lähdetä ainakaan ovia lukiten ellei DSG ole P-asennossa. Vanhassa Passatissani ei ole varsinaista virta-avainta, vaan kaukosäädin-palikka toimii käynnistinnappina kun sen työntää omaan koloonsa. Palikka ei lähde pois pesästään ellei vaihteisto ole P-asennossa, joten oviakaa ei saisi lukkoon. Sama lienee virta-avaimellisissa autoissa.
Selvisipä sitten sekin miks olin eilen "unohtanut" lukita ne ovet. Todennäköisesti olin painanut pois päin kävellessä ovet lukkoon huomaamatta, ettei naksahdusta kuulunut. Octaviassa on tosiaan kessy joten näin todellakin voi tapahtua.

Tsekkaan DSG tilanteen uusiksi kohta kun lähden kaupoille. Eilisen jäljiltä asento on muuten varmasti P sillä "unohtamisen" takia varmistin pihalla vilkuista/naksahduksesta auton menneen lukkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juuri_noin kirjoitti:
Autosta ei lähdetä ainakaan ovia lukiten ellei DSG ole P-asennossa. Vanhassa Passatissani ei ole varsinaista virta-avainta, vaan kaukosäädin-palikka toimii käynnistinnappina kun sen työntää omaan koloonsa. Palikka ei lähde pois pesästään ellei vaihteisto ole P-asennossa, joten oviakaa ei saisi lukkoon. Sama lienee virta-avaimellisissa autoissa.
Lisätään vielä että Octavian Kessyssä avain ei kiinnity mihinkään lukkopesään vaan kulkee vaikkapa kuljettajan taskussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MikähänSeTaas kirjoitti:
Lisätään vielä että Octavian Kessyssä avain ei kiinnity mihinkään lukkopesään vaan kulkee vaikkapa kuljettajan taskussa.
Kuten kaikki Kessyt!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No, mutta hei. Annetaan nyt pisteitä kuitenkin, koska aloitus oli jollain tavalla funtsittu. Ei siis voinut olla ystävämme kyykmannin tekeleitä. Häneltähän ei, kuten tunnettua, tuo funtsiminen liiemmälti onnistu.
Ilmianna
Jaa
Hyvä provo. Lisää tällaista? Ainakin jännempää. Kyykman-tyylissä on säälittävintä, että kerrotaan "omasta" kielteisestä kokemuksesta, mutta samalla pitää tehdä heti selväksi, ettei tässä nyt kukaan mitään kaalivankkuria oikeasti ole ostanut. Yleensä jo nimimerkki on muotoiltu siten sekä otsikko.

Tämänkin aloituksen nimimerkki sisältää tärkeän viestin: "taas". Aina hajalla ja pajalla, toki näin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Minulla onkin parin ketjun perusteella jo ihan oma stalkkeri täällä "sarkasmi-sakari"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
miksi ihmeessä te yleensäkkään ostatte noita romuverstaan tekeleitä????? netti on täynnä katkerien ihmisten varoituksia kun heillä ollut volkkareita ja skodia ja järkyttävät määrät vikoja jo takuuaikana ja takuu ei korvaa mitään!!!!! sitten tullaan keskustelupalstoille kyselemään mikä on vialla, mikä on vialla, mikä on vialla. vika on siinä kun yleensäkkään ostatte vw konsernin romuja, jättäkää ne romut ostamatta kun huippulaadukkaita autojakin on myytävänä, halvemmalla hinnalla,pitkällä takuulla ja huomattavasti taloudellisimmalla moottoreilla esim toyota,kia,hyundai,mazda,honda.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Skoda on paras ostos tähän astisista autoistani (opel, nissan, toyota,ford,peugeot). Ei vian vikaa (127tkm) vielä. Kai niitäkin tulee, mutta niin kaikkiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Seuraavaksi väität olevasi tosissasi?

Oletko jo viimein huomannut, miten älyttömiä tarinoita sepität, kun niistä tehdään parodiaa. Plagiointihan on imartelun korkein aste, joten ole hyvä vaan! Mutta sinähän olitkin tosissasi....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itselläni oli 2013 vm skoda oktavia ja ensimmäinen moottori ja vaihteisto vaihdettiin 12 700km hujakoilla. kyllä oli todella laadukas auto :D ei ikinä enää mitään mitä vw valmistaa!!!!!!!!!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
JaTämäOnFakta kirjoitti:
Seuraavaksi väität olevasi tosissasi?

Oletko jo viimein huomannut, miten älyttömiä tarinoita sepität, kun niistä tehdään parodiaa. Plagiointihan on imartelun korkein aste, joten ole hyvä vaan! Mutta sinähän olitkin tosissasi....
Ethän sinäkään ole tosissasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mäen_Usko kirjoitti:
Ethän sinäkään ole tosissasi?
Niin. Se jää aina lukijan vastuulle... ;)

Todellisuudessa Skodani on aina hajalla ja pajalla ja osarit maksamatta, joten pääsen eroon tuosta ilkeästä itäkiikusta, kun Santanderin pojat tulevat hakemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
zkoda kirjoitti:
itselläni oli 2013 vm skoda oktavia ja ensimmäinen moottori ja vaihteisto vaihdettiin 12 700km hujakoilla. kyllä oli todella laadukas auto :D ei ikinä enää mitään mitä vw valmistaa!!!!!!!!!!!!!!
Ja naurattaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Skoda on hyvä auto. Kyykmanne on vääräs ja moon oikias.
Ilmianna
Jaa
Miksei saa pysäköidä D:llä vaikka olisi seisontajarru kiinni?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Saa pysäköidä vaikka R:lle, mutta et saa silloin autoasi lukittua!
Ja minkä h-vetin takia pitäisi saada pysäköityä muulle kuin P:lle. Ei se ainakaan jouduta liikkeelle lähtöä kun valitsin pitää kuitenkin siirtää P:lle tai N:lle jotta auton saisi käynnistettyä.
Näitten trollien tyhmine kysymyksineen on pakko olla kotoisin jostain v-tun japsiosiolta kun normaalit turvatoiminnot ovat heille täyttä hebreaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
säälittävä_tero kirjoitti:
Saa pysäköidä vaikka R:lle, mutta et saa silloin autoasi lukittua!
Ja minkä h-vetin takia pitäisi saada pysäköityä muulle kuin P:lle. Ei se ainakaan jouduta liikkeelle lähtöä kun valitsin pitää kuitenkin siirtää P:lle tai N:lle jotta auton saisi käynnistettyä.
Näitten trollien tyhmine kysymyksineen on pakko olla kotoisin jostain v-tun japsiosiolta kun normaalit turvatoiminnot ovat heille täyttä hebreaa!
Mikä helvetin "turvatoiminto" se on jos ei saa lukittua kuin tietyllä vaihteella? Mitä tekemistä vaihteella on ovien lukitsemisen kanssa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
Mikä helvetin "turvatoiminto" se on jos ei saa lukittua kuin tietyllä vaihteella? Mitä tekemistä vaihteella on ovien lukitsemisen kanssa?
Taas kykkänältä tuollainen s-ä-ä-l-i-t-t-ä-v-ä-n t-y-p-e-r-ä vedätysyritys.

Ohje:
Jos sinulla on kyseisen merkkinen auto, niin lisätietoa automaattivaihteistosta löytyy auton ohjekirjasta.
Jos taas sinulla ei ole autoa, niin pa'skaaks sen sitten väliä on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trollinmasentaja kirjoitti:
Taas kykkänältä tuollainen s-ä-ä-l-i-t-t-ä-v-ä-n t-y-p-e-r-ä vedätysyritys.

Ohje:
Jos sinulla on kyseisen merkkinen auto, niin lisätietoa automaattivaihteistosta löytyy auton ohjekirjasta.
Jos taas sinulla ei ole autoa, niin pa'skaaks sen sitten väliä on.
Mutta miksi???

Pitääkö manuaalilaatikolla oleva ökytaavia pistää myös vapaalle että ovet suostu menemään lukkoon?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
Mutta miksi???

Pitääkö manuaalilaatikolla oleva ökytaavia pistää myös vapaalle että ovet suostu menemään lukkoon?
No mutta härregyyd. Miksi kriitikko täällä vaan kyselee ja kyselee? Eikö kriitikon pitänyt olla kaikkitietävänä automotive-neuvonantajana meille skodisteille? Eihän tästä tule nyt mitään, kun palstan ainoa asiantuntija on aivan ulalla tilanteesta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sormisuussa.vaianuksessa kirjoitti:
No mutta härregyyd. Miksi kriitikko täällä vaan kyselee ja kyselee? Eikö kriitikon pitänyt olla kaikkitietävänä automotive-neuvonantajana meille skodisteille? Eihän tästä tule nyt mitään, kun palstan ainoa asiantuntija on aivan ulalla tilanteesta!
No mutta härregyyd. Miksi kritiikitön täällä vaan kyselee ja kyselee? Eikö kritiikittömän pitänyt olla kaikkitietävänä jorma-neuvonantajana meille länsiautoilijoille? Eihän tästä tule nyt mitään, kun palstan ainoa asiantuntija on aivan ulalla tilanteesta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
No mutta härregyyd. Miksi kritiikitön täällä vaan kyselee ja kyselee? Eikö kritiikittömän pitänyt olla kaikkitietävänä jorma-neuvonantajana meille länsiautoilijoille? Eihän tästä tule nyt mitään, kun palstan ainoa asiantuntija on aivan ulalla tilanteesta!
Yllätys ei ole tämäkään, että et kykene tuottamaan yhtä lausetta pitempää järjellistä viestiä kopioimatta sisältöä muualta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
No mutta härregyyd. Miksi kritiikitön täällä vaan kyselee ja kyselee? Eikö kritiikittömän pitänyt olla kaikkitietävänä jorma-neuvonantajana meille länsiautoilijoille? Eihän tästä tule nyt mitään, kun palstan ainoa asiantuntija on aivan ulalla tilanteesta!
Hyvä kyykman! Teet itsestäsi pellen kerta toisensa jälkeen. Eikö lamppu enää välky? Eikö tulppa anna kipinää? Onko korvien välissä ongelmaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VainOtettuLääkeAuttaa kirjoitti:
Hyvä kyykman! Teet itsestäsi pellen kerta toisensa jälkeen. Eikö lamppu enää välky? Eikö tulppa anna kipinää? Onko korvien välissä ongelmaa?
Ohjekirjahan ei syytä tähän vaihdeasiaan kerro.

Ja sinä et kerro koska et yksinkertaisesti tiedä. Soitat vain poskeasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Pitäishän se jo osata arvata. Ei toimi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jokainen valitsee itselleen ja lomsalle sopivan auton joka autossa on korjaamista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Trolli herjasi.
Ilmianna
Jaa
Kyykman on ylläpidon suosikki-trolli. Elää vähällä, mutta tuottaa paljon sisältöä palstalle.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Neuvoiko joku käynnistämään d asennossa ? Kuinka se on eses mahdollista.
Ettei nyt vaan olisi kyse siitä isi papan rakentamasta mäkiautosta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vahinkoja sattuu. Tämä case on muutenkin vanhentunut ja tilalla on uudempi "moottorin lämmöt ei nouse"-sketsi josta juuri keskustelen auton myyneen merkkiliikkeen kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Automaattivaihteista autoa ei voi käynnistää D-asennossa, ei minkään merkkistä. Useimmissa vielä jarruakin on painettava käynnistyshetkellä.
Mäki- ja polkuautoista en tiedä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

DSG herjasi

Jätin tänään jonkun ajatusvirrheen takia DSG-octavian pysähtyneenä seisomaan D-vaihde päällä käsikarru kiinni, ja vieläpä kahdesti. Kun sitten starttasin tokan jälkeen, alkoi ajotietokone tietenkin herjailemaan että pitää olla P-asento. Pistin P:lle ja yritin startata mutta tuli jokin "Gear error" tms. enkä saanut hetkeen mitään tapahtumaan.

Lopulta painoin virrat pois, asetin vaihteen P-asentoon ja starttsin normaalisti.

Onko tämä normaalia vai jonkin isomman vian eka oire? Pitänee vielä katsoa OBD-koodit viikonloppuna... mutta tuntuis jotenkin laatikon kannalta aivan normaalilta pitää sitä missä hyvänsä asennossa seis ollessaan koska käsijarru oli kuitenkin päällä.

Mitä mieltä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta