Olen nyt toista kesää jo ilman pyörää, ei vaan nää kelit innosta ostamaan uutta aĺle.
Aika vähän pyöriä näkee liikenteessä, ei kyllä itseä käy yhtään kateeksi sateessa ajelevia.
Varmaan vaikuttaa käytetyjen hintoihin aika tavalla.
Ajamisen mielekkyys
47
578
Vastaukset
- Jutustelija1
Kyllä ajomiehet kuten itse ajavat vaikka lumisateessa jos ei parempaa keliä ole tarjolla.
Mutta kaikki eivät ole yhtä ahkeria.- Paaskanvitut
Se että kiinnostaa kiusata itseään ajelemalla nykysäillä,eli kun vuorotellen tulee taivaalta vettä ja jäärakeita tai muuta paskaa hirveän puhurin saattelemana ei tee ketään sen enempää ajomieheksi. Olen itsekkin ollut heittämässä hanskoja tiskiin jo viimeiset viisi vuotta,mutta aina sitä ajattelee,että tulee vielä hyvä kesä vaikkei enää pariinkymmeneen vuoteen ole näkyny. Vuosi vuodelta menee (Suomen) ilmasto hullunpaan suuntaan. Ihan täyttä paskaa harrastaa mitään ulkoilmalajia sateella ei toi motoilu ole mikään poikkeus.
- muutanetelään
sama juttu, ostin just pyörän ja 2-3 päivänä ollu ajeluilmat. mitä vittua? missä kesä, ja mikä parasta elokuuksi luvattu samaa paskaa, katoin accusäästä.. mitä helvetin ideaa maksaa vakuutuksia kun tallissa vaan seisoo.
- Uskossakuollaan
Matkailuajona, kun etapit on tankkausvälin mittaisia, sateessa ajaminen käy ihan hyvin sadekamppeet päällä, eipä tule kuuma.
Tietysti olisi kivempaa ajella t-paita ja farkut asusteena ihan kauppareissua, sitäkin on joskus voinut harrastaa.
Noo, ensi kesä on sitten jo parempi....:) - Onnellinenmotoristi
Kesä. Loma. Moottoripyörä.
Siinä kaikki mitä tarvitsen ekstaasiin. Väliäkö vaikka vähän sataisikin.- Jutustelija1
Näin se menee, ja motorismi elää ja voi hyvin!
- Janarsisti
esittää onnellista!
- Elcaminoo1972
Ei tiedä kuka luonut imagon et moottoripyöräily on niin hauskaa ja mahtavaa et siitä tykkää lähes kaikki ja huhtikuusta marraskuuhun ajetaan kaikkialle.
Ite hulluna moottoripyöriin mut en niinkään ajamiseen. Ajan 15keleillä pelkästään ja silloinkin alle 100km pätkiä kerrallaan.
400km tänä kesänä.
Rakentelu on mun juttu. Menee talvi mukavasti kun rassaa autoa ja motskarii vuoron perään.- Jutustelija1
Niin no itse ajan välillä vaikka lumisateessa, rakentelu ei taas itsellä ole se juttu.
Eli meitä on joka junaan hyvässä mielessä.
- Mpnpäällä46vuotta
Ajaa sen pyörän paikkaan missä aurinko paistaa, Italiassa, etelä ranskassa ja espanjassa harvemmin sataa. Xitäpaitsi mztkamoottoripyöräily on hyvä ja erittäin mukava harrastus. Suosittelen kokeilemaan.
- 1200kawasaki
Ajaminen hienoa edelleen. 60tkm ajoa liki 12vuoden aikana. Ei kyllästytä.
Pukemista en tykkää yhtään. 10vuotta sitten oli jotenkin leuhkaa kulkea MP asusteissa mut ei enää. MpTakki ja farkut ja lenkkarit ok mut yli 50 km pätkillä joutuu pukee enemmän ja se kyrsii todella.....- Jutustelija1
Itse kyllä olen pärjännyt kilokyykyillä ihan hyvin toppatakki, hanskat, farkut, kengät yhdistelmällä.
- Jutustelija1
ZX-12R katekin suojaa ihan kivasti jos Kawasakisi sellainen on?
- Tärkeysjärjestys
Pitää olla aikaa ajaa aina kun ei sada...
- Jutustelija1
Itse paikkaan ajamalla vesi/lumisateessa jos ei pääse keleillä tarpeeksi ajamaan.
- ootsiekova
Jutustelija1 kirjoitti:
Itse paikkaan ajamalla vesi/lumisateessa jos ei pääse keleillä tarpeeksi ajamaan.
"Itse kyllä olen pärjännyt kilokyykyillä ihan hyvin toppatakki, hanskat, farkut, kengät yhdistelmällä"
:) - rafaelinenkeli
Erinomaisen uskottavaa että joku ajaa lumisateessa "kilokyykyllä"..onkohan kukaan niintyhmä että uskoo tuollaiset jutut..nimittäin pystyssä pysyminen lumisella tiellä/kadulla kymmentä metriä pidempää matkaa enemmän kuin epätodennäköistä.Kaasun "annostelu" 150 heppaisella mopolla jäätikkäällä???? Mitä luulette "sutiiko"vain paikoillaan
- ThaiBox
rafaelinenkeli kirjoitti:
Erinomaisen uskottavaa että joku ajaa lumisateessa "kilokyykyllä"..onkohan kukaan niintyhmä että uskoo tuollaiset jutut..nimittäin pystyssä pysyminen lumisella tiellä/kadulla kymmentä metriä pidempää matkaa enemmän kuin epätodennäköistä.Kaasun "annostelu" 150 heppaisella mopolla jäätikkäällä???? Mitä luulette "sutiiko"vain paikoillaan
Hyvä Rafael, lumisade ja luminen tie, sekä "jäätikäs" on kolme täysin toisistaan eri asiaa.
En ota nyt kantaa Jutustelijan ajoihin, mutta näin hieman iäkkäämpänä motoristina kerron että muistan naapurin äijän, joka ajoi moottroipyörällään ympäri vuoden joka päivä.
Kaupungissa asuin ja hän teki pyörällään työmatkat.
Taisi olla joku Syntti tai Jawa en silloin tiennyt merkkejä.
Nahkakypärä päässä ja sellainen tötterö turvassa, jolloin hengitys piti posket plussan puolella.
Kunnon hansikkaat ja muut kuteet, että silleen.
Kyllä siinäkin pyörässä heppoja oli, mutta heppojen annostelu ukolla, minulla ja varmasti myös Jutustelijalla tapahtuu oman mielen mukaan.
Varo ajamasta Rafael varsinkin KTM SA:lla, jos se annostelee hepat sun puolestas, oot selälläs niinku Kurko kanveesissa, kun kerran yx Hd henno löi sitä pataan snagarilla. - sunälyykkydenkertoo
jo toi kun puhut "Hd HENNO" Vaikka pitäisi kirjoittaa HEMMO! Hajoo hölmöytees.
- ÄlykkyysKunniaan
sunälyykkydenkertoo kirjoitti:
jo toi kun puhut "Hd HENNO" Vaikka pitäisi kirjoittaa HEMMO! Hajoo hölmöytees.
Näyttää oikeinkirjoituspoliisi pilkunnussija Maijalla jäänyt aikaa provoilla muillakin kuin Pattayan palstalla tänään.
- Jutustelija1
ootsiekova kirjoitti:
"Itse kyllä olen pärjännyt kilokyykyillä ihan hyvin toppatakki, hanskat, farkut, kengät yhdistelmällä"
:)Näin olen kertonut ja se pitää paikkansa. Kyllä kilokyykyissäkin katteet on ja ne suojaavat ihan mukavasti. Toki nolla keleillä ja varsinkin pakkasilla tulee kylmä, mutta sähkölämmittimet auttaisivat siihenkin vaivaan.
Kaasun annostelusta sen verran että kun lähtee rauhallisesti liikkeelle niin homma toimii ihan ok. Toki jos alkaa jäällä nostamaan kierroksia nopeasti niin perä alkaa suunnata keulan kanssa samaan suuntaan. Mutta tuollainenkin tilanne korjautuu kaasun laskulla vaarattomasti.
Olen olosuhteiden pakosta ajanut esim kaupunkien väillä Suomessa lumen jo valkaistua maan. En toki aktiivisesti ja joka päivä, mutta kauden jo tultua lopuilleen ennen talveen rauhoittumista. - Vanhmp
On kaksi asiaa joista en luovu. Toinen on mp ja toinen?
- sanottavaon
Jutustelija1 kirjoitti:
Näin olen kertonut ja se pitää paikkansa. Kyllä kilokyykyissäkin katteet on ja ne suojaavat ihan mukavasti. Toki nolla keleillä ja varsinkin pakkasilla tulee kylmä, mutta sähkölämmittimet auttaisivat siihenkin vaivaan.
Kaasun annostelusta sen verran että kun lähtee rauhallisesti liikkeelle niin homma toimii ihan ok. Toki jos alkaa jäällä nostamaan kierroksia nopeasti niin perä alkaa suunnata keulan kanssa samaan suuntaan. Mutta tuollainenkin tilanne korjautuu kaasun laskulla vaarattomasti.
Olen olosuhteiden pakosta ajanut esim kaupunkien väillä Suomessa lumen jo valkaistua maan. En toki aktiivisesti ja joka päivä, mutta kauden jo tultua lopuilleen ennen talveen rauhoittumista.:)...
- Jutustelija1
sanottavaon kirjoitti:
:)...
Eli hymyilet ja kuola valuu oikeasta suupielestä :-)
Emojisiko tulkitsin? - PippelisPuppelisPattis
Jutustelija1 kirjoitti:
Eli hymyilet ja kuola valuu oikeasta suupielestä :-)
Emojisiko tulkitsin?Olen hieman ihmetellyt, miksi Kurkolla ei ole käytössään kunnon tietsikkaa, että vois provoilla hauskemmin.
😂😂💖💖😎🏍🏍💰💰💰💰💰💰💰💰💰🐵🐒🐵🐒🐵. - rafaelinenkeli
ThaiBox kirjoitti:
Hyvä Rafael, lumisade ja luminen tie, sekä "jäätikäs" on kolme täysin toisistaan eri asiaa.
En ota nyt kantaa Jutustelijan ajoihin, mutta näin hieman iäkkäämpänä motoristina kerron että muistan naapurin äijän, joka ajoi moottroipyörällään ympäri vuoden joka päivä.
Kaupungissa asuin ja hän teki pyörällään työmatkat.
Taisi olla joku Syntti tai Jawa en silloin tiennyt merkkejä.
Nahkakypärä päässä ja sellainen tötterö turvassa, jolloin hengitys piti posket plussan puolella.
Kunnon hansikkaat ja muut kuteet, että silleen.
Kyllä siinäkin pyörässä heppoja oli, mutta heppojen annostelu ukolla, minulla ja varmasti myös Jutustelijalla tapahtuu oman mielen mukaan.
Varo ajamasta Rafael varsinkin KTM SA:lla, jos se annostelee hepat sun puolestas, oot selälläs niinku Kurko kanveesissa, kun kerran yx Hd henno löi sitä pataan snagarilla.Voi hyvää Päivää teidän kanssa! JAWASSA tai vaikkapa IC;ssä tehoja löytyy noin 12-16 heposen väliltä...voidaan todellakin olettaa niiden olevan "hieman" helpommin hallittavissa olevia,siksi toisekseen noihin aikoihin oli kaikissa kaksipyöräisissä karkea rengastus kesät talvet.Nykyslickseillä varustettu tämänpäivän kilokyykky sutii jo märällä asvaltillakin...
- ThaimaassaTaasHauskaa
rafaelinenkeli kirjoitti:
Voi hyvää Päivää teidän kanssa! JAWASSA tai vaikkapa IC;ssä tehoja löytyy noin 12-16 heposen väliltä...voidaan todellakin olettaa niiden olevan "hieman" helpommin hallittavissa olevia,siksi toisekseen noihin aikoihin oli kaikissa kaksipyöräisissä karkea rengastus kesät talvet.Nykyslickseillä varustettu tämänpäivän kilokyykky sutii jo märällä asvaltillakin...
Nykymoottoripyöräilijät, jotka ajavat esimerkiksi kuten puhe on lumessa, asentavat pyöriinsä karkean rengastuksen.
Kyllä sutii joo, mutta sutimista säädellään siitä oikeanpuoleisesta kahvasta.
Suosittelen sinulle oman valintasi mukaista helpommin hallittavaa moottoripyörää sen sijaan, että vaarantaisit henkikultasi esimerkiksi sateella, kun on märkä asfaltti, jollain niin erityisen vaarallisella nykypyörällä joka olisi varustettu nykyslickseillä.
Voi hyvää päivää myös sulle 🐵🐒 - Jutustelija1
rafaelinenkeli kirjoitti:
Voi hyvää Päivää teidän kanssa! JAWASSA tai vaikkapa IC;ssä tehoja löytyy noin 12-16 heposen väliltä...voidaan todellakin olettaa niiden olevan "hieman" helpommin hallittavissa olevia,siksi toisekseen noihin aikoihin oli kaikissa kaksipyöräisissä karkea rengastus kesät talvet.Nykyslickseillä varustettu tämänpäivän kilokyykky sutii jo märällä asvaltillakin...
Kyllä ne sporttikumit välttävästi pitää että pääsee kaupungista toiseen jäälläkin, mutta ei siinä voi samalla tavalla puhua ajamisesta kuin kesällä. Eikä ole tarkoituskaan voida, sattuipahan vain välillä olemaan tarvetta liikkua ja lumi/jää oli jo/vieläkin maassa.
- Usotsie
Jutustelija1 kirjoitti:
Kyllä ne sporttikumit välttävästi pitää että pääsee kaupungista toiseen jäälläkin, mutta ei siinä voi samalla tavalla puhua ajamisesta kuin kesällä. Eikä ole tarkoituskaan voida, sattuipahan vain välillä olemaan tarvetta liikkua ja lumi/jää oli jo/vieläkin maassa.
Talvella tulee monesti tahattomasti keulittua, kun sporttikumi pitää jäällä niin pirun hyvin.
- SliksitRäkälässä
Usotsie kirjoitti:
Talvella tulee monesti tahattomasti keulittua, kun sporttikumi pitää jäällä niin pirun hyvin.
Jos on varaa moottoripyörään, on varaa myös renkaisiin.
Jos ei oo varaa renkaisiin, niin on varaa ainakin wifiin, että voi oireilla moottoripyöräpalstalla.
Ohessa tosimotoristi:
https://youtu.be/MsVCLwk8u8w - Usotsie
SliksitRäkälässä kirjoitti:
Jos on varaa moottoripyörään, on varaa myös renkaisiin.
Jos ei oo varaa renkaisiin, niin on varaa ainakin wifiin, että voi oireilla moottoripyöräpalstalla.
Ohessa tosimotoristi:
https://youtu.be/MsVCLwk8u8wKaikkea lukemaansa ei pidä ottaa niin tosissaan ;)
- rafalaelinenkeli
rafaelinenkeli kirjoitti:
Voi hyvää Päivää teidän kanssa! JAWASSA tai vaikkapa IC;ssä tehoja löytyy noin 12-16 heposen väliltä...voidaan todellakin olettaa niiden olevan "hieman" helpommin hallittavissa olevia,siksi toisekseen noihin aikoihin oli kaikissa kaksipyöräisissä karkea rengastus kesät talvet.Nykyslickseillä varustettu tämänpäivän kilokyykky sutii jo märällä asvaltillakin...
https://www.youtube.com/watch?v=xJpmgYx_X-4
Esimerkiksi noin,,tämä pääsikin jo pitkänmatkaa,,
Suosittelen ,,videota voi skipata noin 2.20 suoraan - ThaiBox
rafalaelinenkeli kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=xJpmgYx_X-4
Esimerkiksi noin,,tämä pääsikin jo pitkänmatkaa,,
Suosittelen ,,videota voi skipata noin 2.20 suoraanTaitolaji.
No kerroppa enkeli mitä eroa olisi ollut jos Tero olisi ajanut Jawalla tai IC:llä, niin päästään asiaan.
Miten pyörän tehot vaikutti siihen, että etupää lähti hallinnasta? - rafalaelinenkeli
ThaiBox kirjoitti:
Taitolaji.
No kerroppa enkeli mitä eroa olisi ollut jos Tero olisi ajanut Jawalla tai IC:llä, niin päästään asiaan.
Miten pyörän tehot vaikutti siihen, että etupää lähti hallinnasta?Et katsonut tarkkaan,etkä ainakaan kuunnellut,juippi livautti kaasukapulaa sentin kaks,,välitön pidonmenetys ja mopo kyljelleen,,noin sujuu kilokyykyllä "ajeleminen" talvisaikaan.Asia muuttuu toiseksi jos kysessä endurotyyppinen menopeli jossa luonnollisestikin nastarenkaat alla,tuleehan noita vastaan joka talvi joitakin "sissejä".Joihin en luontevasti osaa sijoittaa palstoilla esiintyviä Bike-lehden lukijoita ...
- ThaiBox
rafalaelinenkeli kirjoitti:
Et katsonut tarkkaan,etkä ainakaan kuunnellut,juippi livautti kaasukapulaa sentin kaks,,välitön pidonmenetys ja mopo kyljelleen,,noin sujuu kilokyykyllä "ajeleminen" talvisaikaan.Asia muuttuu toiseksi jos kysessä endurotyyppinen menopeli jossa luonnollisestikin nastarenkaat alla,tuleehan noita vastaan joka talvi joitakin "sissejä".Joihin en luontevasti osaa sijoittaa palstoilla esiintyviä Bike-lehden lukijoita ...
En katsonut tarkkaan sekä ääni oli off.
Jos livauttaa viripelin kaasukahvaa sentin tai jopa kaks, niin ei ole vikaa kaasukapulassa, eikä pyörässä, vaan korvien välissä.
Menes nyt ajeleen ja osta itsellesi sen tyyppinen pyörä jonka haldaat, esimerkiksi endurotyyppinen KTM SA niin pääset baanalle luonnollisestikin. - rafaelitse
ThaiBox kirjoitti:
En katsonut tarkkaan sekä ääni oli off.
Jos livauttaa viripelin kaasukahvaa sentin tai jopa kaks, niin ei ole vikaa kaasukapulassa, eikä pyörässä, vaan korvien välissä.
Menes nyt ajeleen ja osta itsellesi sen tyyppinen pyörä jonka haldaat, esimerkiksi endurotyyppinen KTM SA niin pääset baanalle luonnollisestikin.No eihän kyse ollut noista mainitsemistasi asioista,vaan kyykkymopolla talvenkelissä ajamisesta,,jonka hallinnan vaikeuden tahdoin näin kaikille ainakin jonkunlaista tervejärkisyyttä omaaville satunnaisille lukijoille kertoa, on täysin toivoton ja kuolleena syntynyt ajatus.Itse en kyykkypyörää missään tapauksessa ostaisi/hankkisi minkäänlaiseen käyttöön,saati talvenkelissä liikennöintiin.
- Jutustelija1
Usotsie kirjoitti:
Talvella tulee monesti tahattomasti keulittua, kun sporttikumi pitää jäällä niin pirun hyvin.
Repesin :-)
Mutta asiaan, niin kyllä minäkin muuhun kuin jäällä ajamiseen niitä kyykkyjä olen aina hankkinut, mutta talvi tulee ennemin tai myöhemmin ja kauden lopetus tuppaa välillä venymään. Tästä seuraa sitten se että maa on jäässä ja pyörällä vielä ajetaan.
Nautinnolliseksi en hommaa väitä muuten kuin extreme mielellä. Ja ei juu varmastikaan kannata kokeilla jos ei omaa ajokokemusta talvelta yleensä muilla pyörillä ja jäällä ajoon tarkoitetusta kyykystä sen verran että pyörä itsessään on hallussa.
- KuunoRakvere
Ma ei luopuu siit toisest. Kuis käsi käyb? Kussa mun hopoti?
- Sutsuki4000cc
Mie käytän nastoi kesät talvet. Renkais ja kortonkis. Hyvin männeepi.
- ajahenkesiedestä
Pakko se on ajaa, kun ei muutakaan oo.
- nauraajovain
Suomalaiset ne on niin paskaa porukkaa,ei minkäänlaista aihetta ole olemassakaan etteikö siitä aleta vittuilla ja nälviä toisia,vittu pitäkää tunkkinne kusipäät,ajakaa tai olkaa ajamatta ,saatana tehkää mitä lystäätte.
- HondaKurkonAkseli
Mulla siis meni hermot.
- sevaanonniin
Ihan ok, ettei aja sateella, jollei tykkää ajaa kuin auringonpaisteella. Ihan ok ajaa missä kelissä vain, jos siltä tuntuu. Ei vaan ole mitään yksiselitteistä totuutta siinä, mistä kukakin tykkää...
- Jutustelija1
Totuus on, että kun tekee sen mikä hyvältä tuntuu. - Niin ei vanhana kaduta (Eikä nuorenakaan).
Ajoin 8000 km enkä osunut kuin kerran sateeseen ehkä puolen tunnin verran. Muutama päivä oli kyllä suunniteltava sadetutkaa tuijotellen, että tuossa kohtaa nykäisen tuonne ja sitten voin jatkaa tuohon aikaan, mutta ei se mitään avaruustiedettä ollut.
- Jutustelija1
Joo, sadetutkalla kyllä saa hommaan lisää toimivuutta.
Jutustelija1 kirjoitti:
Joo, sadetutkalla kyllä saa hommaan lisää toimivuutta.
Kesää odotellessa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743610
- 2012972
- 252860
- 492738
- 222644
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412445Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2482112Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241877- 441807
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1741786