Loppuuko elämä 35-40 iässä?

LifeGoesOnAndOn

Vähän kaikilla lähipiirin ihmisillä tuntuu olevan seksi vähissä tai kokonaan kadonnut pitkäaikaisista suhteista. Kyse on pääosin 35-40 pareista, joista useimmilla on pieniä lapsia. Nuo ihmiset käyvät töissä, pyörittävät arkirumbaa ja maksavat asuntovelkojaan. Useimmat ovat lihoneet, he voivat huonosti (kipuja, väsymystä) ja ovat muuttuneet epämiellyttävämmiksi (negatiivisia, ärtyneitä). Enpä voi mitenkään kadehtia tuollaista elämää. Jostain syystä pari samaan ikäluokkaan kuuluvaa lapsetonta paria vaikuttaa ajautuneen samaan pas#aan. Heillä on muuten sama tilanne, mutta arkirumbasta puuttuu lasten osuus eikä synnytyksiä, raskauksia, imetyksiä tai niihin liittyviä hormoonijuttuja voi syyttää seksielämän kuolemasta. Suurin osa näistä pareista on mies&nainen-pareja ja mutta on nainen&nainen-parejakin. Miksi seksi loppuu tai lähes häviää suhteista? Miksi noiden ihmisten elämät ovat alkaneet kiertää kehää? Lesbojen seksielämän kuolemisesta (lesbian bed death) puhutaan, mutta koko ilmiön on todettu olevan paikkaansa pitämätön myytti. Mieluummin väittäisin, että seksielämä kuolee viimeistään 35-40 vuoden iässä riippumatta siitä, onko suhteen osapuolilla lapsia vai ei ja ovatko he heteroita tai homoseksuaaleja. Lesboissa luulisi olevan ihmisiä, jotka haluaisivat pitää itsensä ja mm. seksielämänsä elossa keski-ikäistymisestä huolimatta. Olen sinkku, mutta en haikaile suhteesta, jossa keskitytään kokkaamaan ja katsomaan tv-sarjoja yhdessä sekä leikkimään kotia koiran kera. Parisuhteessä täytyy olla sekä erotiikkaa että romantiikkaa. Haluaisin tehdä ex temporee -juttuja ja mm. matkustella ahkerasti. Lähtisin kumppanini kanssa mielelläni interrailille tai Ahvenanmaalle pyöräilemään. Muutamille festareillekin lähtisin, mutta telttamajoituksen sijasta nukkuisin rakkaani kanssa mieluiten hotellissa - vaikka sviitissä joskus. Teltan kanssa voitaisiin mennä kansallispuistoon. Jos minulle oikein hyvä tuuri sattuisi, löytäisin naisen, joka olisi valmis matkustamaan kanssani Helsingistä junalla Vladivostokin kautta Kiinaan. Arki-iltoina voitaisiin lähteä ex temporee teatteriin, konserttiin tai uimahalliin. Hän ei pitäisi minua hulluna haihattelijana, vaikka kidnappaisin hänet joskus työpäivän jälkeen ja veisin näköalaravintolaan shampanjalle. Tietenkin elämää täytyisi olla myös vällyjen välissä ja arkeakin täytyy pyörittää. Olenko aivan epänormaali? Haaveilenko parisuhteesta, jollainen ei iässäni (noin 40) ole enää mahdollinen? Onko lähipiirini ihmiset ongelmineen poikkeavia?

26

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KysynpähänVaan__

      Pieni kysymys, millä rahalla ja ajalla ajattelit tuon kaiken toteuttaa? Onko siis sinulla ja tulevalla partnerillasi aikaa, rahaa ja energiaa olla jatkuvasti matkustamassa ja menemässä ja tulemassa kaiken aikaa? Minkälainen on ammattisi jos sinulla on runsaasti aikaa olla pois töistä ja toisaalta mistä saat rahaa tuon kaiken toteuttamiseen jos et töitäkään usein tee? Oletko muuten vain rikas vai maksaako sinulle joku, mikä olikaan ammattialasi?

      • LifeGoesOnAndOn

        Kyllä minä ihan normaalia kokopäivätyötä teen. Minulla on maisterin koulutus ja oman alani työ. Palkkani on ihan hyvä. Saan työstäni normaalit vuosilomat ja viikonloput sekä juhlapyhät ovat aina vapaat. Joskus olen ottanut palkattomia vapaita, mutta en mitenkään kauhean usein. Shampanjalasillinen maksaa reilusti alle 20€. Jotkut haluavat ostaa samalla rahalla useamman kaljan, mutta minä en niin paljon käytä alkoholia. Sviitit tai Superior-huoneetkaan eivät ole niin mahdottoman kalliita, jos ei nyt sitten jatkuvasti yövy hotelleissa. Interrailin kustannukset riippuvat eniten kohdemaista ja -kaupungeista sekä yöpymisvaihtoehdoista. Myös matkan ajankohta vaikuttaa. En omista telttaa, mutta tarvittaessa saan sellaisen lainaan ja Kansallispuistoissa voi yöpyä ilmaiseksi. Retkieväisiin ja matkoihin menee tietenkin vähän rahaa. Uimahallikäynti ei paljon maksa ja saman illan näytöksiin saa alennuslippuja. Aikaa ja energiaa minulla on muun muassa sen vuoksi, että olen pyrkinyt tekemään elämästäni yksinkertaista. En usko olevani lajini ainoa lepakko, vaan kyllä meitä meneviä ja aktiivisia naisia on enemmänkin. Yhden sellaisen kun löytäisin!


      • OutdoorActivities
        LifeGoesOnAndOn kirjoitti:

        Kyllä minä ihan normaalia kokopäivätyötä teen. Minulla on maisterin koulutus ja oman alani työ. Palkkani on ihan hyvä. Saan työstäni normaalit vuosilomat ja viikonloput sekä juhlapyhät ovat aina vapaat. Joskus olen ottanut palkattomia vapaita, mutta en mitenkään kauhean usein. Shampanjalasillinen maksaa reilusti alle 20€. Jotkut haluavat ostaa samalla rahalla useamman kaljan, mutta minä en niin paljon käytä alkoholia. Sviitit tai Superior-huoneetkaan eivät ole niin mahdottoman kalliita, jos ei nyt sitten jatkuvasti yövy hotelleissa. Interrailin kustannukset riippuvat eniten kohdemaista ja -kaupungeista sekä yöpymisvaihtoehdoista. Myös matkan ajankohta vaikuttaa. En omista telttaa, mutta tarvittaessa saan sellaisen lainaan ja Kansallispuistoissa voi yöpyä ilmaiseksi. Retkieväisiin ja matkoihin menee tietenkin vähän rahaa. Uimahallikäynti ei paljon maksa ja saman illan näytöksiin saa alennuslippuja. Aikaa ja energiaa minulla on muun muassa sen vuoksi, että olen pyrkinyt tekemään elämästäni yksinkertaista. En usko olevani lajini ainoa lepakko, vaan kyllä meitä meneviä ja aktiivisia naisia on enemmänkin. Yhden sellaisen kun löytäisin!

        "...olen pyrkinyt tekemään elämästäni yksinkertaista."

        Sama! Olen karsinut kodistani turhat tavarat (ns. konmaritus) ja elämästäni turhat asiat. Vapaa-aikaa on nykyään aika paljon. En roiku shoppailemassa enkä baareissa tai bileissä. Televisiota en juuri katso. Netissä vähän roikun - myönnetään. En tuppaudu vapaaehtoistöihin enkä luottamustehtäviin. Sukulaisia on vähän. Ystäviä on sopivasti. Kotini on helppo pitää siistinä, kun tavaraa on niin vähän. Asun kerrostalossa, joten puutarha- tai lumitöitä ei ole. Työmatkaan menee puolisen tuntia yhteen suuntaan. Syön häpeilemättä aika usein valmisruokia ja ravintoloissa. Aikaa riittää kirjojen lukemiseen ja uusien reissujen suunnittelemiseen sekä muuhun mukavaan. Less is more.


    • normaalejaovat

      Ei kukaan vähänkään järkevä lähde tuollaisen hörhöilijän matkaan. Taidat olla aika höpsööntynyt päästäsi?

      Sen sijaan tuttavasi kuulostavat melkoisen normaaleilta, järkeviltä ja fiksuilta jalat maassa olevilta.

      • OutdoorActivities

        Miten niin hörhöilijä? Onhan meitä aktiivisia lepakoita vaikka miten paljon. Oma vapaa-aikani kuluu ulkoilun ja liikunnan parissa, enkä ole kiinnostunut esim. kaupunkimatkailusta. Melkein joka viikonloppu olen reissussa tai ainakin päiväretkellä. Käyn normaalisti töissä. Lomilla teen pidempiä matkoja. Tänä kesänä olin Pohjois-Norjassa pari viikkoa. Syksyllä menen juoksemaan puolimaratonin Itä-Eurooppaan. Jouluksi lähden ehkä vaeltamaan Etelä-Eurooppaan tai sitten esim. Puolaan laskettelemaan. Minun koti on jo kalustettu, enkä tarvitse koko ajan vaatetta, koska oma koko on pysynyt pitkään samana ja huolehdin vaatteistani hyvin. Rahaa ei mene lapsiin eikä lemmikkieläimiin. Ei myöskään tupakkaan eikä alkoholiin. Vaikka en ole kroisos, rahaa riittää sellaisiin juttuihin, mihin haluan rahan riittävän.


    • Elämänjatkumo

      Oon huomannut saman. Haluan säilyttää elinvoimaisuuden loppuun saakka. Olen vähän nuorempi ja silti jo katson tuonikäisiä varottavina esimerkkeinä enkä helposti edes halua tapailla vanhempia vaikka ikä muka olisi pelkkä numero. Ehkä jätän lapset hankkimatta ja etsin vain aktiivisen samanikäisen tai nuoremman kumppanin, joka haluaa pysyä terveenä ja uteliaana. Elämä on seikkailu :)

      • LifeGoesOnAndOn

        Tunnen aktiivisia vanhempiakin lesboja, mutta hehän tietenkin ovat jo löytäneet sen oman rakkaansa. Tällaiset menevät ja elämästään nauttivat pariskunnat saavat minut vihreäksi kateudesta, vaikka osaan olla toisten puolesta onnellinen. Nuoremmat ovat usein aktiivisempia, mutta sen ikäisillä on usein lapsiasiat päättämättä ja harvempi heistä etsii ensisijaisesti vanhempaa kumppania. Vähän vanhempien joukossa osalla on jo ero takana ja mahdollisesti yksin- tai yhteishuoltajuus osana elämää. Tiedän pari aktiivista lesboa/bi:tä, joille työ on elämän tärkein asia, mutta muutakin elämää on. Yksi tällainen nainen sanoi minulle, että hän ei ryhdy parisuhteeseen, vaan pitää pelkkää rakastajatarta. Hän oli eksoottinen nainen!


      • Realismia__
        LifeGoesOnAndOn kirjoitti:

        Tunnen aktiivisia vanhempiakin lesboja, mutta hehän tietenkin ovat jo löytäneet sen oman rakkaansa. Tällaiset menevät ja elämästään nauttivat pariskunnat saavat minut vihreäksi kateudesta, vaikka osaan olla toisten puolesta onnellinen. Nuoremmat ovat usein aktiivisempia, mutta sen ikäisillä on usein lapsiasiat päättämättä ja harvempi heistä etsii ensisijaisesti vanhempaa kumppania. Vähän vanhempien joukossa osalla on jo ero takana ja mahdollisesti yksin- tai yhteishuoltajuus osana elämää. Tiedän pari aktiivista lesboa/bi:tä, joille työ on elämän tärkein asia, mutta muutakin elämää on. Yksi tällainen nainen sanoi minulle, että hän ei ryhdy parisuhteeseen, vaan pitää pelkkää rakastajatarta. Hän oli eksoottinen nainen!

        Niin. Joku 49-vuotiashan voi olla henkisesti 5v. tasolla kuten tältäkin palstalta sen valitettavasti huomaa aika selvästi...


    • VanhaÄijä-

      Kyll se vaa o nii jot elämä vast alkaa ko täyttää 50 vuott.
      Kyll tää o elämä parast aikaa ko o jo tullu miehe ikkää.
      Sanokoot klopit sitte mitä sannoot.

    • Rose124

      Elämästä saa nauttia! Jokainen tehköön sen omalla tavallaan. Missä päin Suomea olet?

      • LifeGoesOnAndOn

        Helsingissä elelen...


    • LadyInBlackDress

      Jos 39v. bisse saa osallistua keskusteluun, niin totta kai haluan olla aktiivinen! Ulkomailla haluan käydä 1-3 kertaa vuodessa plus Tallinnan ja Tukholman vkl-reissut. Harrastan lenkkeilyä, salia ja kotijumppaa & venyttelyä. Liikunta on must, että selkä ja pää pysyy kunnossa. Kokopäivätyö arkisin 8-16. Baareissa käyn harvoin, tykkään koti-illoista (leffat, kokkailu, sauna, seksi...). Välillä käyn kursseilla harrastamassa. Luen jonkin verran. Aika yksinkertaistaa on minunkin elämä, mutta olis ihanaa, jos joku joskus repis mukaansa teatteriin tai skumpalle.

    • Toinenmaisteri

      Olen 40 ja sinkkuna elän. Kaipaan elämääni suhdetta, johon kuuluu myös seksi ja hellyys. En halua uskoa, että tässä iässä ei voisi olla aivan yhtä kivaa ja ihanaa kuin nuoremmilla. Sanoisinpa, että ehkä jopa kivempaa. Vain kun löytyisi se joku. Nappaapa hihasta kiinni, kun tulet vastaan täällä Helsingissä :)

    • En_osaaEn_tunne

      Juu, loppuu viimeistään tuossa iässä😀 Joskus jo aiemminkin. Terveisin eräs, jonka elämässä ei ole erotiikkaa eikä romantiikkaa.

    • HaikailevaNainen

      Se on hirveän paljon itsestä kiinni, loppuuko elämä mainitsemassasi iässä vai ei. Tuossa iässä suurin osa ikätovereista viettää ns. ruuhkavuosia lapsiperheissään. Myös monilla lesboilla ja bisseillä on lapsia. Lapsettomat kolme-/nelikymppiset ihmiset ovat poikkeuksia ja he jäävät auttamatta paitsioon sekä ikätovereidensa piireistä että yhteiskunnallisesta keskustelusta. Osa kyseiseen ryhmiin kuuluvista ihmisistä elää työlleen. Joillain on intensiivinen harrastus tai sitten heillä on elämänsä tärkeällä sijalla lemmikki tai useampi. Jos näistä vaihtoehdoista mikään ei kuvaa sinua, tuntuu varmasti orvolta ja yksinäiseltä. Tiedän tämän, koska kuulun itse viimeiseen ryhmään. Onneksi minulla on jonkin verran ystäviä, joiden kanssa voin reissata ja harrastaa. Matkustan mielelläni itsekin. Kaipaisin elämääni lisää tuttavia, miksen sitä omaa rakastakin. Suunnittelen itseni "kiireyttämistä" lisätöiden ja opintojen avulla. Lisäksi olen opetellut nauttimaan kiireettömyydestä, omasta ajasta, yksin olemisesta ja vastaavasta. Olisi upea löytää omaa ikäluokkaa oleva kumppani, joka haluaisi harrastaa, reissata ja nauttia seksuaalisuudesta.

      • ProvopaProvo__

        Just. Itse tunnen itseni lisäksi lukemattoman määrän lesboja (ja bissejä) ja suurimmalla osalla meistä ei ole lapsia, seurustelusuhteita toki. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että lesboilla ei ole lapsia. Enemmänkin pienenä vähemmistönä vähemmistön keskellä on lesboja, joilla on lapsia. Suurimmalla osalla homomiehistä ja lesboista ei ole lapsia.

        Tunnen paljon myös yli nelikymppisiä heteroita, joilla ei ole lapsia. Osa heistä on muuten todella sosiaalisia. (By the way, ylisosiaalisuus, keskittymiskyvyn puute ja ylivilkkaus ovat poikkeuksia esim. ADHD). Lapsettomuus ei ole mikään poikkeus, sairaus, vamma tai vika niin kuin ei sinkkuuskaan. Moni valitsee lapsettomuuden vapaaehtoisesti samoin kuin sinkkuuden. Osa on sen verran fiksuja ihmisiä, että eivät kelpuuta seurustelukaverikseen ihan ketä tahansa vajakkia tai hörhöä kadulta ja niin pitääkin olla, jotta ei tule itse esim. raiskatuksi, huumatuksi, rahallisesti hyväksikäytetyksi, hakatuksi tai huijatuksi.

        Myös yksinolo ja vähempi sosiaalinen elämä tai ns. matalalla profiililla eläminen on monelle se oma vapaaehtoinen valinta. Seuran laatu on joillekin tärkeämpää kuin seuran määrä. Jotkut nauttivat rauhasta, sinkkuudesta ja yksinolosta. Se on aivan normaalia se. Kuluttavan suhteen, rakkaussurujen yms. jälkeen on hyvä pitää paussia, jotta saa surra rauhassa.

        Joskus ystävyyssuhteet voivat olla enemmän rikkovia, liikaa voimia vieviä ja myrkyllisiä kuten esim. suhde narsistiin oli se narsisti sitten oma äiti, bestis, oma kumppani, oma pomo tai vaikkapa yhteiskunnallinen johtaja. Tällaisesta vahingollisesta suhteesta narsistiin onkin päästävä eroon mahdollisimman pian.


      • ProvopaProvo
        ProvopaProvo__ kirjoitti:

        Just. Itse tunnen itseni lisäksi lukemattoman määrän lesboja (ja bissejä) ja suurimmalla osalla meistä ei ole lapsia, seurustelusuhteita toki. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että lesboilla ei ole lapsia. Enemmänkin pienenä vähemmistönä vähemmistön keskellä on lesboja, joilla on lapsia. Suurimmalla osalla homomiehistä ja lesboista ei ole lapsia.

        Tunnen paljon myös yli nelikymppisiä heteroita, joilla ei ole lapsia. Osa heistä on muuten todella sosiaalisia. (By the way, ylisosiaalisuus, keskittymiskyvyn puute ja ylivilkkaus ovat poikkeuksia esim. ADHD). Lapsettomuus ei ole mikään poikkeus, sairaus, vamma tai vika niin kuin ei sinkkuuskaan. Moni valitsee lapsettomuuden vapaaehtoisesti samoin kuin sinkkuuden. Osa on sen verran fiksuja ihmisiä, että eivät kelpuuta seurustelukaverikseen ihan ketä tahansa vajakkia tai hörhöä kadulta ja niin pitääkin olla, jotta ei tule itse esim. raiskatuksi, huumatuksi, rahallisesti hyväksikäytetyksi, hakatuksi tai huijatuksi.

        Myös yksinolo ja vähempi sosiaalinen elämä tai ns. matalalla profiililla eläminen on monelle se oma vapaaehtoinen valinta. Seuran laatu on joillekin tärkeämpää kuin seuran määrä. Jotkut nauttivat rauhasta, sinkkuudesta ja yksinolosta. Se on aivan normaalia se. Kuluttavan suhteen, rakkaussurujen yms. jälkeen on hyvä pitää paussia, jotta saa surra rauhassa.

        Joskus ystävyyssuhteet voivat olla enemmän rikkovia, liikaa voimia vieviä ja myrkyllisiä kuten esim. suhde narsistiin oli se narsisti sitten oma äiti, bestis, oma kumppani, oma pomo tai vaikkapa yhteiskunnallinen johtaja. Tällaisesta vahingollisesta suhteesta narsistiin onkin päästävä eroon mahdollisimman pian.

        Kaikki eivät ole yhteiskunnallisesti niin aktiivisia. Se ei johdu siitä, että he olisivat jääneet nurkkaan, pimentoon tai syrjityksi. Osaa ihmisistä ei vaan kiinnosta tai ei ole aikaa aktiiviseen yhteiskunnalliseen keskusteluun.

        Varmasti joo voi tuntua olo poikkeavalta, jos "sairastaa" persoonallisuushäiriötä tai on diagnosoitu/diagnosoimaton ylivilkkaushäiriö, autismi tai asperger.

        Vapaaehtoinen lapsettomuus, sinkkuus, yksin asuminen, rauhallinen, vähemmän sosiaalinen elämä kuten myöskään lesbous eivät ole mitään sairauksia tai vammoja.

        Tottakai, huomionkipeä, ylivilkas levoton persoona saattaa kokea itsensä poikkeavaksi ja poikkeaavaahan se ylivilkkaus onkin. Se ei kuitenkaan suinkaan johdu lesboudesta, sinkkuudesta, yksin asumisesta vaan siitä, että henkilö saattaa olla esim. huomionkipeä, narsistinen persoonallisuus tai ylivilkas ADHD, joka ei pysy paikoillaan, ei sitten millään. Pitää olla koko ajan menossa ja tulossa, kaiken aikaa pitää pyörittää jotain ihme sirkusta tai olla draamaqueen. Ylivilkkauteen on kyllä olemassa apua, terapiaa ja laillisia lääkkeitäkin.


      • HaikailevaNainen
        ProvopaProvo kirjoitti:

        Kaikki eivät ole yhteiskunnallisesti niin aktiivisia. Se ei johdu siitä, että he olisivat jääneet nurkkaan, pimentoon tai syrjityksi. Osaa ihmisistä ei vaan kiinnosta tai ei ole aikaa aktiiviseen yhteiskunnalliseen keskusteluun.

        Varmasti joo voi tuntua olo poikkeavalta, jos "sairastaa" persoonallisuushäiriötä tai on diagnosoitu/diagnosoimaton ylivilkkaushäiriö, autismi tai asperger.

        Vapaaehtoinen lapsettomuus, sinkkuus, yksin asuminen, rauhallinen, vähemmän sosiaalinen elämä kuten myöskään lesbous eivät ole mitään sairauksia tai vammoja.

        Tottakai, huomionkipeä, ylivilkas levoton persoona saattaa kokea itsensä poikkeavaksi ja poikkeaavaahan se ylivilkkaus onkin. Se ei kuitenkaan suinkaan johdu lesboudesta, sinkkuudesta, yksin asumisesta vaan siitä, että henkilö saattaa olla esim. huomionkipeä, narsistinen persoonallisuus tai ylivilkas ADHD, joka ei pysy paikoillaan, ei sitten millään. Pitää olla koko ajan menossa ja tulossa, kaiken aikaa pitää pyörittää jotain ihme sirkusta tai olla draamaqueen. Ylivilkkauteen on kyllä olemassa apua, terapiaa ja laillisia lääkkeitäkin.

        Nyt en oikein tajunnut pointtiasi. Minä en mielestäni ole mikään ylivilkas tai dramaqueen, mutta kaipaan silti sosiaalisuutta ja tekemistä. Minulla on ystäviä, joiden kanssa on tosi mukava viettää aikaa, mutta näitä tilaisuuksia on turhankin harvoin, koska kaikilla on työnsä, harrastuksensa ja velvollisuutensa. Perheellisiä pystyy näkemään lähinnä lasten läsnäollessa, mitä en rajattomasti jaksa. Osa sinkkuporukoista tuntuu pysyvän yhdessä lähinnä baarittelun tai jonkun yhteisen jutun (esim. urheilu) vuoksi. Itse en Alkoa paljon käytä enkä jaksa mitään yhtä lajia harrastaa. Usein suositellaan olemaan aktiivinen, mutta kun olen mennyt rohkeasti harrastuksiin, uimahalliin tai nuotiopaikoille, niin olen törmännyt siellä lähinnä lapsiperheisiin ja seniorikansalaisiin. Onneksi minulla on taas muutamia uusia ideoita, joita aion kokeilla alkavana syksynä.


      • ProvopaProvo
        HaikailevaNainen kirjoitti:

        Nyt en oikein tajunnut pointtiasi. Minä en mielestäni ole mikään ylivilkas tai dramaqueen, mutta kaipaan silti sosiaalisuutta ja tekemistä. Minulla on ystäviä, joiden kanssa on tosi mukava viettää aikaa, mutta näitä tilaisuuksia on turhankin harvoin, koska kaikilla on työnsä, harrastuksensa ja velvollisuutensa. Perheellisiä pystyy näkemään lähinnä lasten läsnäollessa, mitä en rajattomasti jaksa. Osa sinkkuporukoista tuntuu pysyvän yhdessä lähinnä baarittelun tai jonkun yhteisen jutun (esim. urheilu) vuoksi. Itse en Alkoa paljon käytä enkä jaksa mitään yhtä lajia harrastaa. Usein suositellaan olemaan aktiivinen, mutta kun olen mennyt rohkeasti harrastuksiin, uimahalliin tai nuotiopaikoille, niin olen törmännyt siellä lähinnä lapsiperheisiin ja seniorikansalaisiin. Onneksi minulla on taas muutamia uusia ideoita, joita aion kokeilla alkavana syksynä.

        Baariin voi mennä ihan alkottomalla linjallakin jos vain oma kantti kestää.

        Harrastuksista taas, ehkä menet tiedostamatta sellaisiin perhe/mammaharrastuksiin? Uimahalleissa pääosin käyvät eläkeläiset, varsinkin aamu/päivävuoroaikoina. Työlliset ja opiskelijat (ja harrastusryhmät) sitten iltapäivisin/iltaisin. Mitäpä jos menisitkin seuraavaksi nuorekkaisiin harrastuksiin? Tosin monet menevät urheiluharrastuksiinkiin treenaamaan ja kovaa, eivätkä seurustelemaan, chillailemaan tai iskemään. Tällöin ympärillä olevat ihmiset eivät niin paljoa kiinnosta. Kummallista, että et yhtä lajia jaksa harrastaa, miksi ihmeessä? Silloinhan niihin ihmisiin tutustuu jos tutustuu, nimittäin pitkällä aikavälillä kun ihmiset tulevat tutummaksi keskenään yhden ja saman pitkäaikaisen harrastuksen parissa.


    • Ei se lopu. Sä itse olet vanhentunut ja menettänyt viehätysvoimasi joten sua ei kutsuta enää seksi juttuihin mukaan.

    • LifeIsNOW-optimist

      Hei ihana ihminen,

      kaikki haaveesi ovat toteuttamiskelpoisia! Ja on ilahduttavaa, että kerroit niistä täällä. Nämä positiivisväritteiset kirjoitukset tässä ketjussa ovat päivän piriste!

      Tapaisinpa kaltaisesi irl :-)

      Osa sanoo, että ikä on vain numero. Kannatan sellaista asennetta. Oma tuttavapiirini koostuu eri ikäisistä ja asenne vaikuttaa arjessa eniten.

      Olen sitä mieltä, että esim. porukkatapaaminen 40 sinkuille olisi kiva idea. Onhan kivoja kahviloita ja ravintoloita, joissa voisi kahvikupin tai olutlasin äärellä kohdata ventovieraat samantapaisen ajatusmaailman omaavat ihmiset.

      • Tihtius

        En kyllä laittas mitään ikärajoja--


      • NelikymppinenJo
        Tihtius kirjoitti:

        En kyllä laittas mitään ikärajoja--

        Mun mielestä ikärajat on ihan ok, mutta voivathan ne olla ohjeellisia. Kutsussa/ilmoituksessa voidaan esimerkiksi todeta, että "kokoontumisissa käy noin nelikymppisiä ja sitä vanhempia naisia". Tai voidaan laittaa "ryhmä on suunnattu 40-50 -vuotiaille naisille ja itsensä sen ikäiseksi kokeville". Mulle on jo vähän ikää kertynyt, mutta kuulun esimerkiksi oman ammattikuntani "nuoret X:t"-nettiryhmään, koska ammatillisesti olen nuorempien kanssa enemmän samoilla linjoilla kuin seniorikollegojen.


      • LifeIsNOW-optimist
        NelikymppinenJo kirjoitti:

        Mun mielestä ikärajat on ihan ok, mutta voivathan ne olla ohjeellisia. Kutsussa/ilmoituksessa voidaan esimerkiksi todeta, että "kokoontumisissa käy noin nelikymppisiä ja sitä vanhempia naisia". Tai voidaan laittaa "ryhmä on suunnattu 40-50 -vuotiaille naisille ja itsensä sen ikäiseksi kokeville". Mulle on jo vähän ikää kertynyt, mutta kuulun esimerkiksi oman ammattikuntani "nuoret X:t"-nettiryhmään, koska ammatillisesti olen nuorempien kanssa enemmän samoilla linjoilla kuin seniorikollegojen.

        Hyviä kommentteja!
        Ajattelinkin ohjeellisia ikärajoja, suuntaa antavia.

        Vaikuttaa siltä, että olisi sopivaa saada joitain muitakin tapaamispaikkoja ja -tapoja kuin olemassaolevat.

        Sovitaanko joku aloituspaikka /Hki, josta voi sitten tilanteen mukaan siirtyä parempaan tai tilavampaan.
        Miten olisi esim. Karhupuiston kahvila jonain keskiviikkoiltapäivänä?
        (Se taitaa mennä aikaisin kiinni.)


    • Kauheerotko

      En voi vastata kun omasta puolestani, mutta seksi alkaa olla huomattavasti parempaa tuossa 40v. iässä kuin aiemmin.
      Ja ihan on ihmisestä kiinni millaiseksi itsensä ja elämänsä päästää.

      Mun elämäni oikeastaan vasta alkoi kunnolla nyt, osaa nauttia asioista ja tietää mitä tahtoo. En kyllä tunne olevani mikään nelikymppinen, henkinen ikä ei tunnu kypsyvän samaa tahtia kropan kanssa.. :p

    • moonbridges

      Varmaan riippuu ihmisestä ja elämäntilanteesta, itse nyt nautin elämästä täysin, seksielämän aloitin varsin myöhään kolmekymppisenä joten paljonkin vielä koettavaa ja nähtävää elämässä. Olen tavannut erilaisia ihmisiä, kukin on omanlaisensa ja omat mieltymykset jokaisella, mutta tuntuu jotenkin että mitä nuorempna aloittanut seksielämän sitä aiemin se loppuu tai tulee tunne että kaikki koettu jo.

      no kukin tyylillään ja tavallaan. Kukin ihminen kypsyy eri tavalla ja kokee elämän eri vaiheet eri aikaan. Itse löysin oikean elämäntavan ja -tien varsin myöhään joten ei ainakaan halua jäädä mistään paitsi elämässä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe