Keikkatyöläisreservi

kyllästynytHoitaja

Alan kyllästyä kohta koko alaan ja sen jatkuviin epäkohtiin. Mikä ihme siinä on, ettei hoitolaitoksiin voi palkata tarpeellista määrää vakituista henkilökuntaa, vaan monilla on käytössään laaja keikkatyöläisten reservi. Sieltä sitten poimitaan kuka milloinkin ja kuka mihinkin työvuoroon, niin että naamat vaihtuvat jatkuvasti.

Tämä jatkuva vaihtuvuus taas kuormittaa vakihenkilöitä ja asiakkaita/potilaita. Oleellinen tieto ei siirry, työssä mahdoton pysyä ajan tasalla, perehdytys olematonta jne. Kenen etua tämäkin epäkohta loppupeleissä ajaa?

5

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitoalaeipalkkaa

      Hoitajia näyttää olevan aika paljon työttömänä juuri edellä mainittujen seikkojen vuoksi.
      Työväkeä ei palkata kuin sijaisuuksia joskus tekemään. Tiukassa tuntuu olevan jos hoituri vakituisen työpaikan saa.

    • perskarvapermanenttaaja

      Kyllähän tuo kovin ihmetytti, kun yhdessä sosiaalialan paikassa ( ent.asunnottomia päihdeasiakkaita) aina oli tarjolla vain keikkaa, vaikka itsellä täsmäperuskoulutus (mielenterv.&päihde-)alalle ja lisäksi korkeakoulututkinto. Vakituisiksi oli palkattu mm.hieroja ja päivähoitajataustaiset ihmiset- miehiä kummatkin. Puutteeni taisi olla, että en ole tupakkaa polttava tatuoitu ja mies. Esimies ihmetteli, enkö voi mennä vanhustenhuoltoon töihin, kun siellä töitä. Totesin vain, etten ole kouluttautunut vanhusten- tai lastenhoitajaksi. Se jäi sanomatta, etten ymmärrä, miten töitä voidaan jakaa sukupuolen perusteella.

    • Eitarvis

      Älä valita! Itse olen ollut nyt tovin keikkalaisena, kun puutosta on ollut. Totesinpa vaan, että pitäkää tunkkinne. Pskantärkeilijöitä, mitään ei kerrota ja vastataan rumasti.
      Turha soittaa perään, käännän kylkeä. Tehkää aivan itse.

    • kymysys

      Muistakaa äänestää kokkareita tai keskustaa tai jopa mustia porvareita eli demareita niin voitte kuvitella olevanne porvareita ja parempia ihmisiä vaikka työ onkin paskaduunia alihintaan tehtynä, kyllä niillä poliitikoilla on hauskaa taas seuraavissa vaaleissa kun kansa äänestää aina tätä kolmen puolueen paskasakkia vuorotellen valtaan, eikä mikään muutu kuin huonompaan suuntaan.

      Mitäs jos kaikki äänestäsikin seuraavaksi protestina vasureita ihan vain piruuttaan?

      • fdgfhdgj

        Löysin hyvän videon youtubesta otsikolla THIS is the speech that caused the Feds to put Schaeffer Cox in illegal CMU prison . Muutama todella mainio ehdotus siinä, ja ihan sovellettavissa Suomeenkin. Olen samaa mieltä hänen kanssaan, että mikään nykyisistä puolueista ei enää edusta kansaa, vaan pyrkii vain valtaan omista itsekkäistä syistään. Hallitseeko meitä sitten kommunistinen vai fasistinen puoluefirma, vapautemme on mennyt. Eli ratkaisu on jossain muualla kuin huonon systeemin marionettien äänestämisessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3153
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2794
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1883
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1871
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1634
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1616
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1380
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1163
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1123
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1073
    Aihe