amfetamiini on muuten hyvä aine, se auttaa jaksamaan, tekee sanavalmiiks jne... MUTTA se tuhoo elimistön, se syövyttää hampaat, hiuksista tulee hamput, luut haurastuu, ihminen menettää ulkonäkönsä, aivot pehmenee tai kuolevat kokonaan uuden oppiminen vaikeutuu tai tulee mahdottomaksi. Miltä kuulostaa asia joka on fakta? noin 18 vuotias, esim. naisenalku jolla on terve suu, kauniit ehjät valkoiset hampaat, kokeilee amfetamiinia ja kokeilee kohta uudestaan jne... ja on kohta aineeseen koukussa. Voin sanoa etta siitä viisivuotta eteenpäin niin pirin vetäjällä on noin 40-vuotiaan hampaat.
amfetamiinin haitat
21
10895
Vastaukset
- hampaaton ex narkkari
mulla on tekarit ollu jo vuosia ja ikää ei ole kuin 30 että tippuu hampaat nopeasti.tosin kaikilla ei tätä ongelmaa ole vaan tunnen monta ihmistä jotka on vetänyt piriä vuosia eikä ole edes yhtä reikää tullut toisin kuin mulla jolta tippui kaikki ihan muutaman vuoden aikana.oppimis ongelmista en tiedä mutta tässä jotain mitä olen huomannut narkkari vuosien jättäneen muhun.
hermot ei kestä ja saatan saada raivo kohtauksia ihan mitättömästä.
itsemurhayritykset/paniikkihäiriö/kaikenlaiset muut pelkotilat mitä on hoidettu mielisairaalassa useita kertoja.
ikuiset velat ulosotossa sadoista rikoksista mitä löytyy näpistyksestä törkeäänvarkauteen ja pahoinpitelystä taponyritykseen ja kaikkea siis löytyy järjettömät määrät siltä väliltä.
vankilassa istumiseen kului vuosia elämästä ja mielisairaalassakin tarpeeksi.koulut tietenkin jäi kesken jo alaasteelta lähtien että pilkuista turha marista.
terveys muutenkin vähä niin ja näin ei omia hampaita/hepatiitit c ja b/maksa ei kestä ei viinaa edes enään kuin pari päivää ja sen jälkeen ei pääse käveleen kun ottaa niin kipeetä.
no kai muutaki vielä olis mut ei tuu mieleen ja kaikki ongelmat ei johdu pelkästään piristä vaan on siinä heroiiniä ja muitakin vedetty mutta piriä pääasiassa.en mä suosittele nistin elämää kellekään ku pois pääsy siitä on vaikeeta ja kaikki ei onnistu niin ku mä oon onnistunu.liian moni vanha kaveri on haudassa tällä hetkellä tai linnassa.nyt on paremmin menny asiat ku aikaa kuluu ja saa olla ilman aineita mutta ei vieläkään päivääkään ilman että miettiin miltä tuntuisi vielä viimeiset....- farmariini
Mitenkään hepoa puolustamatta, voin vaan todeta et pahinta siinä aineessa on ne paskat mitä siihen lisätään, ite aine ei farmakologisesti oo haittavaikutuksiltaan ees alkoholin, tai amfetamiinin luokkaa. No- tää on teoreettisa, harvapa sitä puhdasta laimennettua tasalaatusta hepoa saa käsiinsä, eli tota katuroinaahan useimmat sit käyttää.
Syy siihen miks heroiinin käyttäjillä on usein tosi surkeet hampaat,johtuu siitä et aine poistaa kivun tunteen, säryn etc. Siihenhän se on aluperin kehitetty,eli voimakas kipulääke.
Myös muut elimistön tulehdukset jää tästä syystä helposti hoitamatta.
Amfetamiini ei oo varsinainen kipulääke, mut tietysti senkin aikaansaama euforia kohottaa huomattavasti kipukynnystä, ja itseasiassa myös monilla kroonisilla alkoholisteilla on sama tilanne.
En sitte tiedä onks amfetamiinissa jotain erityisominaisuuksia jotka "mädättää" hampaita.
Narkkareilla nyt ei oo hirveesti aikaa eikä rahaa hoidatuttaa terveyttään tai ostella terveellistä ruokaa. - Valo
farmariini kirjoitti:
Mitenkään hepoa puolustamatta, voin vaan todeta et pahinta siinä aineessa on ne paskat mitä siihen lisätään, ite aine ei farmakologisesti oo haittavaikutuksiltaan ees alkoholin, tai amfetamiinin luokkaa. No- tää on teoreettisa, harvapa sitä puhdasta laimennettua tasalaatusta hepoa saa käsiinsä, eli tota katuroinaahan useimmat sit käyttää.
Syy siihen miks heroiinin käyttäjillä on usein tosi surkeet hampaat,johtuu siitä et aine poistaa kivun tunteen, säryn etc. Siihenhän se on aluperin kehitetty,eli voimakas kipulääke.
Myös muut elimistön tulehdukset jää tästä syystä helposti hoitamatta.
Amfetamiini ei oo varsinainen kipulääke, mut tietysti senkin aikaansaama euforia kohottaa huomattavasti kipukynnystä, ja itseasiassa myös monilla kroonisilla alkoholisteilla on sama tilanne.
En sitte tiedä onks amfetamiinissa jotain erityisominaisuuksia jotka "mädättää" hampaita.
Narkkareilla nyt ei oo hirveesti aikaa eikä rahaa hoidatuttaa terveyttään tai ostella terveellistä ruokaa.Joo eiköän se oo se elämäntapa, mikä kuluttaa suurilta osin, ku ei kunnon ruoka maistu vaan sokeripitoset ruoat joista saa energiaa, muttei oikeen muuta kehon tarvittemii rakennus aineita...
Ja tietty piri-narkkarit käyttää ihan kohtuuttomia määriä kun lääkekäyttönä riittäs tosi pieni päivä annos... No sosiaalisista ongelmista puhumattakaan ku eihän sitä ikävä kyllä voi oikeen maitokaupasta ostaa...
- Nimetön
Alkoholin haitat on viel paljon karmeemmat kun polakan ja vauhdin yhteensä. Vai mitä oot mieltä maksansiirroista ym. Puhumattakaan nyt kuolemista joita tapahtuu myrkytyksinä, tapaturmina ynnämuina. n100kertaisesti laittomiin päihteisiin verrattuna. Hampaat on iso juttu muttei kuitenkaan niin iso kuin edellä mainitsemani. Vai mitä?
- jane
Alkoholi varmaan tuhoo elimistön nopeampaa, kuin esim. piri. Piri taasen tuhoo elimistön hitaasti, mutta varmasti. Hampaat toisin kuluu ja syöpyy aika nopeaa eikä siihen tarvitse syödä ja juoda sokeripitoisii tuotteita. Hampaat kuluu vaikka söisi terveellisesti ja joisi vettä riittävästi, harjaa hampaat ja syö fluoritabuja.
Alkoholisti ja narkomaani eroaa mun mielestä ainakin siinä asiassa, et niitä käytetään eritavalla. Juopolla kun lähtee ryyppyputki päälle, niin se voi kestää useita kuukausia ja sinä aikana juodaan kiljusta viinaan ja parfyymistä tenttuun. Narkkarit taasen käyttää kamaa silloin kun sitä on, eikä sitä aina ole."ainakaan täällä missä minä asun" Toisin moni narkki ryyppää just silloin ku muuta kamaa ei oo, mut meitä on monex. Minä olen aina pitänyt alkoholia ihmiselle ja elimistölle haitallisempana ku kannabis, en yksinkertaisesti näe kannabiksessa mitään negatiivistä paitsi ehkä sen että se joillakin aiheuttaa passiivisuutta ja toimii porttina kovempiin huumeisiin, ja se johtuu taasen siitä kun pilveekin pitää hakee tuolta pimeiltämarkkinoilta joissa liikkuu pirit, hepot,kokat ja sun muut emmeet niin siellä tulee herkemmin kokeiltuu kaikke uutta, vaikka sen takia jos pilvee ei juuri silloin ole saatavilla. Mitään muuta negatiivistä en pilvessä näe, ihana tuote. Moni narkkari saa HIV-tartunnan ja C-hepatiitin yleensä neuloista. Et kyllä se maksa reistaa narkeillakin ja on paljon muitakin vaivoja, mitä ei oo osata edes kuvitellakkaan ja mitä ei olla osattu tietää edes olemassa olevankaan. Lisäksi narkeilla sattuu erilaisii onnettomuuksii, nukahtamisia rattiin,(niin kyllä juopoillakin) ja ruumiillisia vammoja syntyy myös silloin, kun kroppa ei tunne kipua niin silloin tehdään ihan mitä sattuu. Olen aina ollut sitä mieltä, että alkoholismi on paljon vaikeampi "sairaus" ja eikö se ole myös niin et huumeista pääse "helpommin" irti mitä alkoholista? Huumeisiin jää vaan helpommin ja nopeimmin koukkuun, ja ainetta on saatava keinolla millä hyvänsä. - speedish
jane kirjoitti:
Alkoholi varmaan tuhoo elimistön nopeampaa, kuin esim. piri. Piri taasen tuhoo elimistön hitaasti, mutta varmasti. Hampaat toisin kuluu ja syöpyy aika nopeaa eikä siihen tarvitse syödä ja juoda sokeripitoisii tuotteita. Hampaat kuluu vaikka söisi terveellisesti ja joisi vettä riittävästi, harjaa hampaat ja syö fluoritabuja.
Alkoholisti ja narkomaani eroaa mun mielestä ainakin siinä asiassa, et niitä käytetään eritavalla. Juopolla kun lähtee ryyppyputki päälle, niin se voi kestää useita kuukausia ja sinä aikana juodaan kiljusta viinaan ja parfyymistä tenttuun. Narkkarit taasen käyttää kamaa silloin kun sitä on, eikä sitä aina ole."ainakaan täällä missä minä asun" Toisin moni narkki ryyppää just silloin ku muuta kamaa ei oo, mut meitä on monex. Minä olen aina pitänyt alkoholia ihmiselle ja elimistölle haitallisempana ku kannabis, en yksinkertaisesti näe kannabiksessa mitään negatiivistä paitsi ehkä sen että se joillakin aiheuttaa passiivisuutta ja toimii porttina kovempiin huumeisiin, ja se johtuu taasen siitä kun pilveekin pitää hakee tuolta pimeiltämarkkinoilta joissa liikkuu pirit, hepot,kokat ja sun muut emmeet niin siellä tulee herkemmin kokeiltuu kaikke uutta, vaikka sen takia jos pilvee ei juuri silloin ole saatavilla. Mitään muuta negatiivistä en pilvessä näe, ihana tuote. Moni narkkari saa HIV-tartunnan ja C-hepatiitin yleensä neuloista. Et kyllä se maksa reistaa narkeillakin ja on paljon muitakin vaivoja, mitä ei oo osata edes kuvitellakkaan ja mitä ei olla osattu tietää edes olemassa olevankaan. Lisäksi narkeilla sattuu erilaisii onnettomuuksii, nukahtamisia rattiin,(niin kyllä juopoillakin) ja ruumiillisia vammoja syntyy myös silloin, kun kroppa ei tunne kipua niin silloin tehdään ihan mitä sattuu. Olen aina ollut sitä mieltä, että alkoholismi on paljon vaikeampi "sairaus" ja eikö se ole myös niin et huumeista pääse "helpommin" irti mitä alkoholista? Huumeisiin jää vaan helpommin ja nopeimmin koukkuun, ja ainetta on saatava keinolla millä hyvänsä.Olen samaa miltä janen kanssa. Ja omana näkökantanani haluiasin tuoda esille alkoholin ja/tai lääkkeiden yhteiskäytön. Kohta 10 vuotta erään ihmisen kamppailua näitä vastaan seuranneena, uskallan väittää että siinä lähes pahin yhdistelmä. Enkä puhu asioista tietämättäni. Oman sekä tämän kyseisen ihmisen menneisyyden tuntien ja tietäen, voin sanoa, että nuo muut pahat, lähinnä piristä vierottautuminen on käynyt lähes lapsellisen helposti tähän verrattuna. Ja luulisin, että niin paljon, kun meitä on ihmisiä ja käyttäjiä, on myös eri tapoja mitkä kunkin addiktoitumiseen vaikuttavat. Tai ei vaikuta.
- SriValo
speedish kirjoitti:
Olen samaa miltä janen kanssa. Ja omana näkökantanani haluiasin tuoda esille alkoholin ja/tai lääkkeiden yhteiskäytön. Kohta 10 vuotta erään ihmisen kamppailua näitä vastaan seuranneena, uskallan väittää että siinä lähes pahin yhdistelmä. Enkä puhu asioista tietämättäni. Oman sekä tämän kyseisen ihmisen menneisyyden tuntien ja tietäen, voin sanoa, että nuo muut pahat, lähinnä piristä vierottautuminen on käynyt lähes lapsellisen helposti tähän verrattuna. Ja luulisin, että niin paljon, kun meitä on ihmisiä ja käyttäjiä, on myös eri tapoja mitkä kunkin addiktoitumiseen vaikuttavat. Tai ei vaikuta.
Jep, näin se menee. Mikä vaan materia liikaa käytettynä vie pois harmoniasta kehon, mielen ja hengen tasapainosta ja sit rupee spragaa joko pää keho tai elämä. Oli se sitte joku huume, ruoka, pelihimo, työ tai muu paska... Kohtuukäyttö kunniaan ja monipuoilsuus addikteille nolla tolee ja sillain.
Rakkaus toimii ja yrtti Peace & Love to all of uss addicts.......Still Smoking Yah Bless. - Nimetön
jane kirjoitti:
Alkoholisti ja narkomaani eroaa mun mielestä ainakin siinä asiassa, et niitä käytetään eritavalla. Juopolla kun lähtee ryyppyputki päälle, niin se voi kestää useita kuukausia ja sinä aikana juodaan kiljusta viinaan ja parfyymistä tenttuun. Narkkarit taasen käyttää kamaa silloin kun sitä on, eikä sitä aina ole."ainakaan täällä missä minä asun" Toisin moni narkki ryyppää just silloin ku muuta kamaa ei oo, mut meitä on monex. Minä olen aina pitänyt alkoholia ihmiselle ja elimistölle haitallisempana ku kannabis, en yksinkertaisesti näe kannabiksessa mitään negatiivistä paitsi ehkä sen että se joillakin aiheuttaa passiivisuutta ja toimii porttina kovempiin huumeisiin, ja se johtuu taasen siitä kun pilveekin pitää hakee tuolta pimeiltämarkkinoilta joissa liikkuu pirit, hepot,kokat ja sun muut emmeet niin siellä tulee herkemmin kokeiltuu kaikke uutta, vaikka sen takia jos pilvee ei juuri silloin ole saatavilla. Mitään muuta negatiivistä en pilvessä näe, ihana tuote. Moni narkkari saa HIV-tartunnan ja C-hepatiitin yleensä neuloista. Et kyllä se maksa reistaa narkeillakin ja on paljon muitakin vaivoja, mitä ei oo osata edes kuvitellakkaan ja mitä ei olla osattu tietää edes olemassa olevankaan. Lisäksi narkeilla sattuu erilaisii onnettomuuksii, nukahtamisia rattiin,(niin kyllä juopoillakin) ja ruumiillisia vammoja syntyy myös silloin, kun kroppa ei tunne kipua niin silloin tehdään ihan mitä sattuu. Olen aina ollut sitä mieltä, että alkoholismi on paljon vaikeampi "sairaus" ja eikö se ole myös niin et huumeista pääse "helpommin" irti mitä alkoholista? Huumeisiin jää vaan helpommin ja nopeimmin koukkuun, ja ainetta on saatava keinolla millä hyvänsä.Moikka, tosta addiktiopotentiaalista löytyy faktaa näiltä sivuilta, osotetta en muista, sori. Näin se kuiteski suurinpiirtein oli. Nikotiini 99/100p, alkoholi68/100p, heroiini65/100p, kofeiini61/100p, kokaiini60/100p. Siinä oli ne yleisimmät huumeet. Kannabista en nyt muista, mut ei kait kukaan sitä "huumeena"pidäkkään, se oli kait jotain alle20p/100p. Mainitsit myös HIVistä. Mun käsittääkseni ei tartuntoja tule, jos värkit ovat puhtaita. Vai voiko kama olla saastunutta? Jos näin on, ois ehdottoman tärkeetä et kamansa saa apteekista. Sillonhan ei tulis tartuntoja eikä övereitä. Myöskin "sikariporras" pitäisi riisua aseista laillistamalla kaikki muutkin kuin alkoholi ja nikotiini. Käsittääkseni nykytilanteesta hyödy kuin Sikariporras. Mitä mieltä olet näistä ajatuksista?
- Cous-Cous
Nimetön kirjoitti:
Moikka, tosta addiktiopotentiaalista löytyy faktaa näiltä sivuilta, osotetta en muista, sori. Näin se kuiteski suurinpiirtein oli. Nikotiini 99/100p, alkoholi68/100p, heroiini65/100p, kofeiini61/100p, kokaiini60/100p. Siinä oli ne yleisimmät huumeet. Kannabista en nyt muista, mut ei kait kukaan sitä "huumeena"pidäkkään, se oli kait jotain alle20p/100p. Mainitsit myös HIVistä. Mun käsittääkseni ei tartuntoja tule, jos värkit ovat puhtaita. Vai voiko kama olla saastunutta? Jos näin on, ois ehdottoman tärkeetä et kamansa saa apteekista. Sillonhan ei tulis tartuntoja eikä övereitä. Myöskin "sikariporras" pitäisi riisua aseista laillistamalla kaikki muutkin kuin alkoholi ja nikotiini. Käsittääkseni nykytilanteesta hyödy kuin Sikariporras. Mitä mieltä olet näistä ajatuksista?
Huumeiden laittomuudesta hyötyy muutkin kuin Sikariporras. Huumeiden laittomuudesta on hyötyä lukemattomille tavallisille kansalaisille. Pienelle osalle kieltolaki aiheuttaa ongelmia. Suuri osa jättää kokeilematta ja sortumatta, kun huumeita ei laillisesti ole saatavilla.
- n.äiti
Cous-Cous kirjoitti:
Huumeiden laittomuudesta hyötyy muutkin kuin Sikariporras. Huumeiden laittomuudesta on hyötyä lukemattomille tavallisille kansalaisille. Pienelle osalle kieltolaki aiheuttaa ongelmia. Suuri osa jättää kokeilematta ja sortumatta, kun huumeita ei laillisesti ole saatavilla.
ja kyllä moni tupakoitsijakin olisi tupakan riippuvuisuudessaan ollut lopulta tyytyväinen jos olisi kiellettyä ollut!ehdottomasti huumeiden pitää olla kiellettyä!
- jane
Nimetön kirjoitti:
Moikka, tosta addiktiopotentiaalista löytyy faktaa näiltä sivuilta, osotetta en muista, sori. Näin se kuiteski suurinpiirtein oli. Nikotiini 99/100p, alkoholi68/100p, heroiini65/100p, kofeiini61/100p, kokaiini60/100p. Siinä oli ne yleisimmät huumeet. Kannabista en nyt muista, mut ei kait kukaan sitä "huumeena"pidäkkään, se oli kait jotain alle20p/100p. Mainitsit myös HIVistä. Mun käsittääkseni ei tartuntoja tule, jos värkit ovat puhtaita. Vai voiko kama olla saastunutta? Jos näin on, ois ehdottoman tärkeetä et kamansa saa apteekista. Sillonhan ei tulis tartuntoja eikä övereitä. Myöskin "sikariporras" pitäisi riisua aseista laillistamalla kaikki muutkin kuin alkoholi ja nikotiini. Käsittääkseni nykytilanteesta hyödy kuin Sikariporras. Mitä mieltä olet näistä ajatuksista?
Joo, kyllähän se niin on että jos on puhtaat värkit millä vetää, niin tartunta riski on pienempi. Kun ollaan porukassa ja on kamaa, mut jollain tyypillä ei satu olee puhtaita vermeitä mukana ja tekee mieli vetää vedot heti, niin silloin monesti lainataan kaverin vermeitä. Tämä on ikävä kyllä joskus väistämätön tilanne kaman vetämisessä, kun suonet kiehuu jo kaman odotuksesta ja kämmenet hikoo, on levoton olo jne... kun tietää et kamaa on tässä ja nyt. Tällä tavalla ne C-hepatiitit ja HIV tarttuu narkki porukassa, kun ei malteta edes keittää vermeitä ekax, ku piikki on jo kaverin suonessa tai ei malteta keittää tarpeex kauan tai ei oo edes tuommosto keitto mahdollisuutta jossain tilanteissa. Moni narkki sortuu tähän kaverin vermeitten lainaamiseen ns. "heikollahetkellä". Lisäksi niitä tartuntoja voi saada sextailessa, nimittäin kama voi tehdä ihmisen todella kiimasex, eikä kortsut välttämättä käy edes mielessäkään vaikka kyseessä olisi aivan ventovieras ihminen toiselta paikkakunnalta käymässä ja satutte viettää iltaa/ usein yötä samassa kämpässä ja teidän välillä kipinöi ja niin pois päin. Eli narkit on myös usein huolimattomia myös tämän asian suhteen. Ja nyt KAMAN EPÄPUHTAUKSIIN esim. AMFETAMIININ. Pirihän voi sisältää ihan mitä sattuu, porukat usein ahneuksissaan jatkaa piriä vaikka sun millä välittämättä seurauksista. Piri voi sisältää ihan vaikka sun mitä myös mainostettuna ns. puhtaana. Pirissä itessään voi olla A-hepatiittia joka tarttuu sen vetäjään. Piri voi sisältää itseasiassa vaikka sen HIV- viruksen. Piri voi olla rotanmyrkkyä, asetonia, fruktoosia ja ihan kaikkee mikä siihen sulautuu ja mikä enimmäkseen veteen liukenee. Eli kama katukaupassa ei todellakaan ole välttämättä aina kovin puhdasta, se riippuu mistä sen hakee ja mitä on milloinkin tarjolla. Narkeille se on ihan sama oikeastaan mitä se sisältää eine välitä siitä juuri mitään, kunhan se emme vaan toimii. Kyllä ne miettii et millähän tämä on jatkettu kun kama on tämän näköistä, hajiusta, makuista ja muutenkin vähän outoo, mut siitä huolimatta ne sen testaa ja vetää ja vetää.
- että rasittaa.....
jane kirjoitti:
Joo, kyllähän se niin on että jos on puhtaat värkit millä vetää, niin tartunta riski on pienempi. Kun ollaan porukassa ja on kamaa, mut jollain tyypillä ei satu olee puhtaita vermeitä mukana ja tekee mieli vetää vedot heti, niin silloin monesti lainataan kaverin vermeitä. Tämä on ikävä kyllä joskus väistämätön tilanne kaman vetämisessä, kun suonet kiehuu jo kaman odotuksesta ja kämmenet hikoo, on levoton olo jne... kun tietää et kamaa on tässä ja nyt. Tällä tavalla ne C-hepatiitit ja HIV tarttuu narkki porukassa, kun ei malteta edes keittää vermeitä ekax, ku piikki on jo kaverin suonessa tai ei malteta keittää tarpeex kauan tai ei oo edes tuommosto keitto mahdollisuutta jossain tilanteissa. Moni narkki sortuu tähän kaverin vermeitten lainaamiseen ns. "heikollahetkellä". Lisäksi niitä tartuntoja voi saada sextailessa, nimittäin kama voi tehdä ihmisen todella kiimasex, eikä kortsut välttämättä käy edes mielessäkään vaikka kyseessä olisi aivan ventovieras ihminen toiselta paikkakunnalta käymässä ja satutte viettää iltaa/ usein yötä samassa kämpässä ja teidän välillä kipinöi ja niin pois päin. Eli narkit on myös usein huolimattomia myös tämän asian suhteen. Ja nyt KAMAN EPÄPUHTAUKSIIN esim. AMFETAMIININ. Pirihän voi sisältää ihan mitä sattuu, porukat usein ahneuksissaan jatkaa piriä vaikka sun millä välittämättä seurauksista. Piri voi sisältää ihan vaikka sun mitä myös mainostettuna ns. puhtaana. Pirissä itessään voi olla A-hepatiittia joka tarttuu sen vetäjään. Piri voi sisältää itseasiassa vaikka sen HIV- viruksen. Piri voi olla rotanmyrkkyä, asetonia, fruktoosia ja ihan kaikkee mikä siihen sulautuu ja mikä enimmäkseen veteen liukenee. Eli kama katukaupassa ei todellakaan ole välttämättä aina kovin puhdasta, se riippuu mistä sen hakee ja mitä on milloinkin tarjolla. Narkeille se on ihan sama oikeastaan mitä se sisältää eine välitä siitä juuri mitään, kunhan se emme vaan toimii. Kyllä ne miettii et millähän tämä on jatkettu kun kama on tämän näköistä, hajiusta, makuista ja muutenkin vähän outoo, mut siitä huolimatta ne sen testaa ja vetää ja vetää.
Ensinnäkään "puhdasta"amf. ei ole olemassakaan.USein
koko valmistusprosessi on jäänyt kesken,etenkin puhdistusvaiheessa ja se aiheuttaa voimakkaan kaasun,eetterin löyhkän.Jota tosin olen kuullun joi-
denkin suorastaan odottavan,koska sehän se päähän pöhähtää.Ns.puhdas amf.saisi valitettavan paljon vainajia aikaiseksi.Sitä on turha arvailla,mitä
grammamiehet sekoittaa jo jatkettuun aineeseen saa
dakseen tietty grammasta viisi ja yhteen pussiin
vaan pelkkiä filttereitä-ja turha tulla valittaa-
niin NE,JUST NE,toimii ja ME,SINÄ JA MINÄ JA IITIN
TILTTU,katsotaan suu ammollaan tota sähläystä!!!! - Nimetön
jane kirjoitti:
Moikka, Jane.Eli mä olin oikeessa, tartuntojen suhteen. Staffia pitäs saada apteekista niinku alkoholia Alkosta. Sillon se ois tasalaatusta, ei tulis tartuntoja ku värkit jaettais hivakan mukana. Eikä myöskään övereitä.Mitä pidit addiktiopotentiaalista? Vauhdissa se on noin pollen tasoa,yllätys? Onko Sinulla parempia ehdotuksia "Sikkeportaan" riisumisesta aseista kuin staffin laillistaminen?
- jane
Nimetön kirjoitti:
Moikka, Jane.Eli mä olin oikeessa, tartuntojen suhteen. Staffia pitäs saada apteekista niinku alkoholia Alkosta. Sillon se ois tasalaatusta, ei tulis tartuntoja ku värkit jaettais hivakan mukana. Eikä myöskään övereitä.Mitä pidit addiktiopotentiaalista? Vauhdissa se on noin pollen tasoa,yllätys? Onko Sinulla parempia ehdotuksia "Sikkeportaan" riisumisesta aseista kuin staffin laillistaminen?
moi! Joo tuo kertomasi addiktiopotentiaali kyllä kuulosti aika uskomattomalta joidenkin aineiden kohdalla, mielestäni se pitäisi olla 100 pollen kohdalla. En ole varma olenko ymmärtänyt oikein kysymystäsi tuosta "sikkeportaan" riisumisesta aseista, mutta vastaan siihen niin kuin olen ymmärtänyt. Elikkä minun mielestä siihen ei ole parempia ehdotuksia/vaihtoehtoja olemassa, muu kuin että staffi laillistetaan.
- Wannabee tohtori
jane kirjoitti:
"Pirissä itessään voi olla A-hepatiittia joka tarttuu sen vetäjään. Piri voi sisältää itseasiassa vaikka sen HIV- viruksen."
Miten tuo voi olla mahdollista!!! Eikös virus tarvitse aina elävän solun elääkseen.(perus asia kun puhutaan mistä tahansa viruksesta) Hyvin on valistus purru.. :D
Bakteerit ovat sitten eri juttu. - jane
Wannabee tohtori kirjoitti:
"Pirissä itessään voi olla A-hepatiittia joka tarttuu sen vetäjään. Piri voi sisältää itseasiassa vaikka sen HIV- viruksen."
Miten tuo voi olla mahdollista!!! Eikös virus tarvitse aina elävän solun elääkseen.(perus asia kun puhutaan mistä tahansa viruksesta) Hyvin on valistus purru.. :D
Bakteerit ovat sitten eri juttu.kaikki on mahdollista, myös tässä asiassa että piri voi sisältää A-hepatiittiä ja niin myös muitakin viruksia, eikä siihen tarvita eläviä soluja sen kummemmin, kuin siinä vaiheessa sitten, kun joku vetää saastuneen kamansa. siitä en ole kyllä aivan varma, että sairastuttaako se ihmisen tässä muodossa, mutta kama voi sisältää kaikkea taivaan ja maan väliltä. Piri on kemiallisesti valmistettu laboratoriossa sun muissa tehtaissa ja sen tekohetkellä siihen voi istuttaa ihan mitä vaan.
- luidzi
jane kirjoitti:
moi! Joo tuo kertomasi addiktiopotentiaali kyllä kuulosti aika uskomattomalta joidenkin aineiden kohdalla, mielestäni se pitäisi olla 100 pollen kohdalla. En ole varma olenko ymmärtänyt oikein kysymystäsi tuosta "sikkeportaan" riisumisesta aseista, mutta vastaan siihen niin kuin olen ymmärtänyt. Elikkä minun mielestä siihen ei ole parempia ehdotuksia/vaihtoehtoja olemassa, muu kuin että staffi laillistetaan.
Moikka, Jane. Niin se vaan on että meille on syydetty soopaa näissä asaioissa vuosikymmenet. Onneksi on tää netti että saa fsaktaa tietoa kaikista asioista. Mä löysion sen addiktiopotentiaalifaktan. Se löytyy Googlen kautta, hakusana addiktiopotentiaali. Itse muistin pisteet väärin joten kannattaa katsoa faktatiedot asiasta. Täytyy vain toivoa että porukat kävisi kattomassa faktat,mielikuva on monilla väärä, syötetyn propagandan takia.
- tautinen ämmä
Wannabee tohtori kirjoitti:
Bakteerit ovat sitten eri juttu....ööö mie oon kuullu näin että kun joku myy esin gramman pussin piriä mutta ,kannattaahan siitä esin vettää töötit ommaan suonehen-no pussiin tulee pientä vajausta-joten kunnon piri nisti ottaa ruiskuunsa(tietenkin käytettyyn ja tautiseen sellaiseen)pikkuriikkisen vettä ja salakavalasti ruipauttaa sen sinne pussukkaan-näin että saadaan pikku nikseillä lisä painoa ,eli täytetään vajaus)samassa pussukkaan sujahtaa hyppysellinen hepatiittia ja ehkä toinen hiviä joka sitten laitetaan kiertoon-sopu hintaan tietenkin!ja siellä niin suloisessa kosteudessa pöpöt elävät sopusoinnussa keskenään kunnes pääsevät uuteen ruuttaan ja sitä kautta toiseen immeiseen...kätevää!
- Mr B
jane kirjoitti:
kaikki on mahdollista, myös tässä asiassa että piri voi sisältää A-hepatiittiä ja niin myös muitakin viruksia, eikä siihen tarvita eläviä soluja sen kummemmin, kuin siinä vaiheessa sitten, kun joku vetää saastuneen kamansa. siitä en ole kyllä aivan varma, että sairastuttaako se ihmisen tässä muodossa, mutta kama voi sisältää kaikkea taivaan ja maan väliltä. Piri on kemiallisesti valmistettu laboratoriossa sun muissa tehtaissa ja sen tekohetkellä siihen voi istuttaa ihan mitä vaan.
iSLAm palstalta -et varmaan...
- hanski
tautinen ämmä kirjoitti:
...ööö mie oon kuullu näin että kun joku myy esin gramman pussin piriä mutta ,kannattaahan siitä esin vettää töötit ommaan suonehen-no pussiin tulee pientä vajausta-joten kunnon piri nisti ottaa ruiskuunsa(tietenkin käytettyyn ja tautiseen sellaiseen)pikkuriikkisen vettä ja salakavalasti ruipauttaa sen sinne pussukkaan-näin että saadaan pikku nikseillä lisä painoa ,eli täytetään vajaus)samassa pussukkaan sujahtaa hyppysellinen hepatiittia ja ehkä toinen hiviä joka sitten laitetaan kiertoon-sopu hintaan tietenkin!ja siellä niin suloisessa kosteudessa pöpöt elävät sopusoinnussa keskenään kunnes pääsevät uuteen ruuttaan ja sitä kautta toiseen immeiseen...kätevää!
Murrejotinatpalsta on osiossa: keskustelut => ikäryhmät => 60
- hammaskeiju^^
Köhöm, sallinet kysäistä, miksi luulet 40vuotiaan hampaiden olevan jo pa...kana? Itelläni on hampaat hyvässä kunnossa,samoin monella(suurimalla osalla)tuttava/ystävä/sukulaispiirin tämänikäisellä ja paljon vanhemmallakin ihmisellä.
Vauhtiveikkojen hampaita en pahemmin ole tutkinut,ne jotka tunnen ovat suht nuoresta iästä huolimatta kalustoltaan huonon näköisiä,hampaista siis kyse:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465661Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki482895- 1832605
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92240- 272043
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121932törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/141655- 1451285
- 131107
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2561099