Remontti hinnoista

Tietämätön tyttö

Tehtiin diili erään remontointi firman kanssa, että kun me itse puretaan wc ja kylpyhuone, he tulevat asentamaan uuden paikalleen.

Meillä on erillinen pikku wc ja erikseen kylpyhuone, joka on aika "iso" (3 kertaa wc:n kokoinen)

He sanoivat työn kestävän 3 viikkoa (voiko kestää niin kauan, kun kerran me itse puretaan huoneet) ja työn hinnaksi tulisi 3000 euroa, sen lisäksi tietenkin laatat ja mahd. uudet kalusteet.. Onko tuo huijausta? Voiko se oikeesti kestää kolme viikkoa??

Ja sitten.. ajattelin itse vähän rusehtavaa laattaa laittaa niihin.. onkohan se huono idea, kun yleensä kun katsoo, niin kylppäreiden laatat on sinisiä tai vihreitä..

16

19665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpk_68

      No, mulla on kaveri jokaa tekee noita hommia. Normaalin "perus-kylpyhuoneen" laatoitus vie siltä 3-4 päivää ja itse purkaa vanhat pois.

      Päivä purkamista, sit välipäivä jolloin sähkö- ja putkimies tekee omat hommansa.

      • kolmen päivän miehelle

        Jos joku pystyy tekemään kylppärirempan 3päivässä niin,että työn jälki on hyvää ja menetelmät määräysten mukaisia.Olen valmis työllistämään kyseisen mestarin ainakin 10 vuodeksi 50€ tuntipalkalla,kannattaa vielä silloinkin.Koska tuntemillani huippuammattilaisilla kuluu vastaavaan työhön n.2,5-3viikkoa purkutöineen.Eli huippuliksa tarjolla kyseiselle virtuoosille,työnäyte vaaditaan.


      • laattahäiskä
        kolmen päivän miehelle kirjoitti:

        Jos joku pystyy tekemään kylppärirempan 3päivässä niin,että työn jälki on hyvää ja menetelmät määräysten mukaisia.Olen valmis työllistämään kyseisen mestarin ainakin 10 vuodeksi 50€ tuntipalkalla,kannattaa vielä silloinkin.Koska tuntemillani huippuammattilaisilla kuluu vastaavaan työhön n.2,5-3viikkoa purkutöineen.Eli huippuliksa tarjolla kyseiselle virtuoosille,työnäyte vaaditaan.

        työllistän myös sellaisen kaverin.


    • kuulostaa

      1 viikko aloitellaan
      2 viikko tehdään
      3 viikolla lopetellaan hommia.

      Ja samalla menossa 5 - 6 remppaa lähistöllä, niitä kaikkia viedään eteenpäin kohti laskutuspäivää.

      Laita rusehtavaa jos mieli tekee..

    • urakoitsija

      hälyyttävän halpa.kyllä kylppäriin 2viikkoa menee
      vessa päälle 1vko. noi 3-4 päivän jutut on kalajuttuja jos tehdään oikein.itse tekisin ton vessan 3000 :lla en muuta .mutta jonot on pitkät.
      kaikilla ammattilaisilla.

    • aikansa

      Tuon kuvauksen perusteella ei pysty tarvittavaa aikaa arvioimaan. Vaihdetaanko lattiakaivo, tuleeko lattialämmitys, kaatojen korjaukset, seinien oikaisut, onko vesivahinkokorjauksia ?
      Mitä materiaalia ovat seinät? Vaihdetaanko ovia ?
      Onko putkitöitä, sähkötöitä ?
      Avoimia kysymyksiä liikaa. Kuivumisaikoja tulee vähän joka väliin eikä kaikkea voi tehdä putkeen.

      Tuossa joku vastaaja kehuu, että kaverinsa tekee muutamassa päivässä - eipä tarvitse ainakaan meille tulla tekemään... Vesieristys kuivumisaikoineen vie jo pari päivää.

      Kyllä normaali (jos semmoista onkaan) remppa vie kaleneterista 2 - 4 viikkoa, laajuudesta riippuen.

      • aikaa

        ... kyllä kaikki vie aikansa kuten edellisessä vietissä lueteltiin, pinnoteiden kuivumisajoissa ei kannata "ryssiä" tulee kosteusongelmia jo ennekuin remppa on valmis. Tai jos rakenteista löytyy valmiiksi kosteutta niin kuivatukset vievät aikansa... Jos asut as Oy:ssä pitää myös isännöitsijän hyväksyä pohjatyöt, taas ehkä muuutama päivä ennenkuin hän ehtii paikalle. Oletko varma että purkuhommat menevät miettimäsi aikataulun mukaan? Muista että jätettä ja pölyä syntyy yllättävän paljon! Meillä 7m2 sauna kylppäri 6 vko, ainostaan pari "hukkapäivää", purkaminen kesti remppamieheltä 1 päivän...


      • laattahäiskä

        vesieristyken pystyy tekemään samana päivänä ja laatoituksen aloittaa ardexin 8 9 mutta se maksaa ja toi hinta on todellakin alakanttiin jos tosta vielä verot niin...


    • tietämätän tyttö

      Hyväksyin tämän tarjouksen, kiitos kaikille vastanneille, teistä oli todella paljon apua! Kohta minulla onkin uusi vessa ja kylppäri! Lisäksi keittiö remontti on vaiheessaan :)

    • nyt vaan tee

      nopeita päätöksiä.
      Ensiksikin, kuinka paljon sulla on neliöitä.
      Mitä niiden ns. rempan tekijöiden pitäisi tehdä, jos itse puratte vanahat ja ostatte uudet kalut ja laatat ym.
      Kerro, mitä heidän työhönsä kuuluu, niin keskustellaan sen jälkeen lisää.

    • remppa-rape

      Meillä laatoitettiin noin kolmen neliön kokoisen tilan seinät ja lattia sekä noin 15 neliötä lattiaa...työ maksoi pari tonnia (siis pelkät työt) ja aikaa meni kahdelta laatoittajalta kuusi työpäivää (sisältäen lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot). Itse purettiin vanhat pois, mutta tietenkin putki- ja sähkötyöt teetätettiin ammattilaisilla, puuseppä teki ja asensi kaluisteet.

      Jos remonti sisältää kaikkien ammattlaisten työt, niin kuulostaa kohtuulliselta.

      • Hölmökö olen

        Olen saanut tarjouksen kylpyhuoneen laatoituksen osalta (pelkän lattian) 2000 euroa), suorittaisin muovimaton poiston itse. Uusi muovimatto, joka ei vaadi vesieristystä maksaisi 1300 euroa. Kuinka voi maksaa laatoitus 500 euroa neliö ja muovimatto, joka maksaa tilaan 40 euroa maksaisi 300 euroa neliö? Haluaisin selityksen?


      • Samaa pohtiva
        Hölmökö olen kirjoitti:

        Olen saanut tarjouksen kylpyhuoneen laatoituksen osalta (pelkän lattian) 2000 euroa), suorittaisin muovimaton poiston itse. Uusi muovimatto, joka ei vaadi vesieristystä maksaisi 1300 euroa. Kuinka voi maksaa laatoitus 500 euroa neliö ja muovimatto, joka maksaa tilaan 40 euroa maksaisi 300 euroa neliö? Haluaisin selityksen?

        Työ maksaa Suomessa, kiitos verotuksen.
        Noin 60% tästä summasta on suoria veroja; 22 % menee alv:oon, saman verran eläkemaksuun, sitten on ennakkovero, sotu, tapaturmavakuutusmaksu jne. Useimmiten työmies on jollakin firmalla töissä, niin ei se mitä hänelle lompsaan jää loppujen lopuksi paljoa ole, jakajia on enemmän. Sitten kun sitä rahaa käytetään normaaleihin hankintoihin maksellaan siitäkin vielä veroja raskaimman mukaan. Suurin voittaja tässä on valtio, joka onneksi antaa hiukan takaisin sen koko lystin maksajalle, 2000 €:sta 23 äyrin mukaan 460 €. Tarvikkeiden osuus työssä on yleensä se pienempi kustannus. Olen itsekin pyytämässä tarjousta remonttifirmalta ja tuskailen korkeiden tarjousten kanssa.


      • handyman

        Lakisääteisiä taukovelvotteita ei ole kuin työnantajalla. Ei maksavalla asiakkaalla. Kun puhutaan tuntiveloituksista.
        Olin valvomassa työmaata: urakoitsija tulee 10.50 apumiehen kanssa työmaalle. Jättävät tarvikkeet ja lähtevät syömään 11.30. Tulevat takaisin 13.00 ja tekevät töitä klo 15.30 asti. Laskutus 8-16, 2 x 8h, kun heitä kovisteltiin, urakoitsija sanoi varanneensa koko päivän ja laskuttaa myös koko päivästä. Tämä heppu on Rajamäeltä.


    • handyman

      Seinien mahdollinen tasoitus (1 pv), kuivumiseen 2 pv. Vesieristyksen levitys (1 pv), kuivuminen 1-2 pv. Seinien laatoitus (1 pv), kuivuminen 1-2 pv. Samat työvaiheet lattiaan. Saumaus. Katon panelointi/levytys. Saumauksen jälkeen viikko kuivumiseen. Kolme viikkoa on lyhyt aika. Täytyy varautua myös esikuivattamiseen jos kosteutta rakenteissa. Sopikaa kirjallisesti urakan rajat, muuten voi tulla yllätyksiä "pakollisista" lisätöistä. Esim. putki-ja sähkö-läpivienneistä.

      • HST-Monipalvelut Oy

        Kauttamme saat remonttiisi varmati oikean hinnan. Siitä pitää huolen mahdollisuus kilpailuttaa isommat remontti- ja rakennuskohteet palvelumme kautta.

        Lue lisää http://www.hstoy.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe